Tohtori Phillin ohjelmassa puhuttiin valehtelemisesta. Valehteletteko te muualla kun täällä? Jos multa kysytään, valehtelen usein. Sanon jotain ihanaks vaikka se näyttää petolinnun peeltä. Muijalle voin sanoa et lähden lenkille ja menen kuppilaan. Jos ruoka maistuu peelle, en sano mitään.
Suurin valhe?
24
173
Vastaukset
- en ikinä ikinä
En valehtele ikinä missään se on taivahan tosi. Uskotko vai pitääkö valehdella uudestaan?
- meeriamanda
Mistä voit tietää kuka täälä palstalla valehtelee? Minen tiedä, eikä minulla ole aihetta ketään epäillä.
En valehtele luikuria puhuen, mutta voin jättää kertomata tietämisiäni mikäli se satuttaisi toista. Tavallaanhan sekin kai on valhettelua.
Minun kanssani ei kaltaisesi mies kauaa vanhenisi, solis seittemän hirttä poikki ja ulos! En valehtele juurikaan, mutta voin kertoa tarvittaessa muunneltua totuutta.
Monethan epäilee että valehtelen kun sanon olevani tossun alla.
Sehän on vaan kielikuva sil vaimo käyttää kunnon korkosaappaita.
Toisinaan on puhuttava mutkan kautta kun en mieleläni toisen mieltä pahota sillätavalla et toinen tuntee hölmöksi tai tyhmäksi ittensä.
Esimekki hienost kiertoilmasustamestari raksalla katteli ku alotteleva timpuri sahas runkotolppaa sopivaksi,kun se kolmannella sahauksella meni lyhyeksmestari tokasi.
Olen nähny sellasenkin timpurin joka sahas kerralla lyhyeks ja lähti kävelemää- Tase pappa
Mies se olen minäkin ja viimeisen sanan kuiskaan vaikka sängyn alta, vai mitä.
On lohdullista kuulla että on noita kohtalotovereita ihan samassa kaupungissakin.
Sen vaan sanon, jotta meidän mammalla on sellainen isovarvas, jotta kun se liikahtaa, tossussa tai villasukassa, niin liikahdan sitä minäkin ja nopeesti. - k/k
Tase pappa kirjoitti:
Mies se olen minäkin ja viimeisen sanan kuiskaan vaikka sängyn alta, vai mitä.
On lohdullista kuulla että on noita kohtalotovereita ihan samassa kaupungissakin.
Sen vaan sanon, jotta meidän mammalla on sellainen isovarvas, jotta kun se liikahtaa, tossussa tai villasukassa, niin liikahdan sitä minäkin ja nopeesti.Nyt kun porukka kilvan kehuu miten hienoja luonteenpiirteitä he on syntymäpaikkansa mukaan saanu niin parhaat ja kiltimmät aviomiehet löytyy lounaissuomest.
Aina valmiina palvelemaan ja mielyttämään - ei kiitos lällyjä
k/k kirjoitti:
Nyt kun porukka kilvan kehuu miten hienoja luonteenpiirteitä he on syntymäpaikkansa mukaan saanu niin parhaat ja kiltimmät aviomiehet löytyy lounaissuomest.
Aina valmiina palvelemaan ja mielyttämäänKukahan teistä huolisi, miehessä pitää olla myös ytyä. Lapatossut eivät miellytä.
ei kiitos lällyjä kirjoitti:
Kukahan teistä huolisi, miehessä pitää olla myös ytyä. Lapatossut eivät miellytä.
On niitä omituisia naisia jotka haluu sellasen pikkusievän mussukan
- &&&&&
Valehteletko aina? En, vain puhuessani.
Kuka ei puhuisi joskus muunneltua totuutta?
Usein punnitsen, kumpi on kuulijalle pienempi paha, valkoinen valhe vai musertava totuus.
"Turha" suorasukaisuus voi olla mietinnän arvoinen asia.Justiinsa noin ,useat kehuu miten he on suoria ja reiluja puheissaan,mä tykkään et useimmiten se ilkeys ja pahansuopaisuus verhotaan ton selityksen taakse.
Harva suorapuheinen kestää omaa puhetyyliä kun se kohristuu heihin itteensä.- &&&&&
koti-kiusattu kirjoitti:
Justiinsa noin ,useat kehuu miten he on suoria ja reiluja puheissaan,mä tykkään et useimmiten se ilkeys ja pahansuopaisuus verhotaan ton selityksen taakse.
Harva suorapuheinen kestää omaa puhetyyliä kun se kohristuu heihin itteensä.Samoin ajattelen. Oma suoruus on hauskaa ja vitsikästä.
Toisinpäin päinvastaista.
Minusta on viisaampaa usein olla hiljaa, kuin loistaa omanmielisellä suoruudellaan.
- okkigaam
Täällä ei ole mitään syytä valehdella nimimmerkin takaa.
valkoisia valheita tiputttelen toisinan. Jos haluat kiusata uteliasta tee näin: " Koska salaisuus ei ole minun, en voi kertoa"
Sinuhe egyptiläinen ->Nuti
maagikko- meeriamanda
Nämä uteu aloitukset rassaa väliin. ja joskus ´haisevan kommentin ´ niihin sanon. Mitään en niin inhoa kuin uteliaisuutta, liian läheiseksi tuputtavaa netteilijää.
Tavallisista , arkisista asioista tykkään jutustella ja noi ´muka, muka´ yhteiskunnan jauhamiset ei mielestäni kuulu tälle palstalle, niille on omansa.
Korppis tekee aamun avauksiaan ...silloin kun herää.. upeasti, sanojen verbaalinen taito on hänellä ,, on kuin näkisi maiseman ...sitä sanon rikkaudeksi, itse olen töksäyttelijä. Taitoa en osaa. - Tarkkaa utelua
meeriamanda kirjoitti:
Nämä uteu aloitukset rassaa väliin. ja joskus ´haisevan kommentin ´ niihin sanon. Mitään en niin inhoa kuin uteliaisuutta, liian läheiseksi tuputtavaa netteilijää.
Tavallisista , arkisista asioista tykkään jutustella ja noi ´muka, muka´ yhteiskunnan jauhamiset ei mielestäni kuulu tälle palstalle, niille on omansa.
Korppis tekee aamun avauksiaan ...silloin kun herää.. upeasti, sanojen verbaalinen taito on hänellä ,, on kuin näkisi maiseman ...sitä sanon rikkaudeksi, itse olen töksäyttelijä. Taitoa en osaa.Ai eksää tykkäkään jos sulta kysytään että joko sulla tiputtelee, ja että ehditkö aina vessaan kun tulet ulkoa, tai että pesetkö paikkasi kunnolla vai jääkö johonkin koloon aina vähän möhnää haisemaan?
Lapsena tuli valehdeltua vanhemmille, yleensä rangaistuksen pelosta tai siksi, että vanhemmat olisivat estäneet joitain aikeita toteutumasta, jos olisivat tienneet niistä etukäteen. Lapsuusvuosinani äidit opettivat itsekin lapsiaan valehtelemaan. Kuulin monen äidin sanovan: "Hyvältä mieheltä pitää peittää yksi silmä, pahalta molemmat". Muita oman äitini valheita en muista, mutta aina välillä vaateostoksilta palatessamme äiti sanoi, ettei saa paljastaa isälle kuinka kalliin ostoksen teimme vaan sanotaan isälle halvempi hinta.
Aikuisena en ole keksinyt mitään syytä valehdella, ellei vaikenemista lueta sellaiseksi. Olen liian laiska valehtelemaan, enkä kuitenkaan muistaisi myöhemmin mitä on tullut sanotuksi. Jäisin kiinni.
Rehellisyys ei mielestäni kuitenkaan tarkoita sitä, että olisi pakko olla suorasanaisen ilkeä. Eriävän mielipiteen voi ilmaista myös kohteliaasti, toisen näkökulman tai tunteet huomioon ottaen. Joskus kysymyksestä voi yrittää kiemurrella irti esittämällä vastakysymyksen tai käyttää jotain rehellistä neutraalia ilmaisua. "Mielenkiintoinen" ja "erikoinen" -sanoista on omalla kohdallani tullut sellaisia, että läheisten kesken niihin pitää nykyisin lisätä jokin perustelu, jos käytän niitä positiivisessa mielessä.- okkigaam
Olen aviliiton aikana suurennellut hintoja. Elämä ei ole halpaa,se oli miehenkin opittava.
Maagikko - Taitolaji
Suora rehellisyys joskus haavoittaa. Pitänee muotoilla ja valita sanoja oikein jotta ei haavoita jos haluaa sanoa suoraan. Äsken sukulaiseni todella loukkaantui suorasta totuudestani...Jouduin muotoilemaan jälkikäteen. Koskahan opin muotoilemaan oikein? Ongelmana on se, etten tapaile muita ihmisiä, olen ns. erakko. En ole järin hyvä juttelemaan sun ja tätä.
- meeriamanda
Elämä eri kaupungeissa ja ulkomaillakin on minua opettanut hillitsemmään suorapuheisuuttani. Se vaan, etten ole silloin minä... se on kuin omantunnon pisto et jotenkin valhettelen, Reiru puhe ilman kiertelyä sopii minulle. olen siihen tottunut. Sepittäjät ovat p: stä.
- sääliköhävettävää?
meeriamanda kirjoitti:
Elämä eri kaupungeissa ja ulkomaillakin on minua opettanut hillitsemmään suorapuheisuuttani. Se vaan, etten ole silloin minä... se on kuin omantunnon pisto et jotenkin valhettelen, Reiru puhe ilman kiertelyä sopii minulle. olen siihen tottunut. Sepittäjät ovat p: stä.
Reilu vai itsekäs itseilmaus, ottamatta huomioon, että vastaanottajakin on vain ihminen?
Olemmeko me kaikki kaikkitietäviä sanaseppoja, joiden sanojen viiltävyyttä ei tarvitse antajan ottaa huomioon?
Itselleni siedän ihmisen heikkouden huomioonottamisen. - edellinen.........
sääliköhävettävää? kirjoitti:
Reilu vai itsekäs itseilmaus, ottamatta huomioon, että vastaanottajakin on vain ihminen?
Olemmeko me kaikki kaikkitietäviä sanaseppoja, joiden sanojen viiltävyyttä ei tarvitse antajan ottaa huomioon?
Itselleni siedän ihmisen heikkouden huomioonottamisen.Tämäkin on varmaan kasvatuken kautta opittua. Kukaan ei totuudesta tuhoudu, kiittää ainakin jälkikäteen.
Totuus satuttaa, muttei rehellisyys.
En satuttaisi ihmistä joka ei rehellisyyttä kestäisi, silloin sorrun tietämättömäksa. - ?
edellinen......... kirjoitti:
Tämäkin on varmaan kasvatuken kautta opittua. Kukaan ei totuudesta tuhoudu, kiittää ainakin jälkikäteen.
Totuus satuttaa, muttei rehellisyys.
En satuttaisi ihmistä joka ei rehellisyyttä kestäisi, silloin sorrun tietämättömäksa.Hienotunteisuutta, ihmisyyttä, ynnä muita ulottuvuuksia, yltä luolakauden. :))
Totuus on monisäikeinen, kuka ja kellekin millainen.
Jos sanon syöpäsairaalle omaiselleni, että hän näyttää hyvältä, satuttaako se?
Minusta se on oman ja hänen toiveensa toteutumista. Haittaako se ketään,
ei itkevää minua.
Aihe lie loppumaton, oikea ja väärä, onko niistä todennettua totuutta? - ei jaksa enää.......
? kirjoitti:
Hienotunteisuutta, ihmisyyttä, ynnä muita ulottuvuuksia, yltä luolakauden. :))
Totuus on monisäikeinen, kuka ja kellekin millainen.
Jos sanon syöpäsairaalle omaiselleni, että hän näyttää hyvältä, satuttaako se?
Minusta se on oman ja hänen toiveensa toteutumista. Haittaako se ketään,
ei itkevää minua.
Aihe lie loppumaton, oikea ja väärä, onko niistä todennettua totuutta?Miksi ylipäätään menisit lässyttämään tuollista satua syöpäsairaalle? Tässä on se rehellisyys, mitä peräänkuulutan.
Hienotunteisuus on tehty epärehellisille, usko se hetikin, - ............
ei jaksa enää....... kirjoitti:
Miksi ylipäätään menisit lässyttämään tuollista satua syöpäsairaalle? Tässä on se rehellisyys, mitä peräänkuulutan.
Hienotunteisuus on tehty epärehellisille, usko se hetikin,Jos menen sairaalaan katsomaan sukulaistani, alanko jo ovella päivitellä, kuinka kuolemansairaalta hän näyttää??
Sekö on tarpeeksi rehellistä?
Hienotunteisuus on helppoa, kun ei tarvi kaikkia sarvia ja hampaita päästellä lepälävestään.
Minulla ei ole tapana sanoa kaikkea, mitä ajattelen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682421En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361789- 101624
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161535Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009