Pitäisikö repäistä ja perustaa anarkisti-mummot ry?
Joka pitäisi toinen toistemme puolia - kertoisimme vähätteleville nuorille että olemme ihan yhtä arvokkaita kuin he?
Osaamme, tiedämme paljon,meillä on elämänkokemusta.
Emme totta totisesti ole uus-avuttomia jotka eivät edes tavallista kotiruokaa viitsi/osaa valmistaa?
Olemme itse hoitaneet lapsiamme, maallista mammonaa ei ollut kuten nyt, vaan mitä auttaa että rahaa on`?
Lapset / nuoret voivat huonosti - väkivaltaisuutta on joka paikassa, kohta ei voi mennä edes kauppaan pelkäämättä että jonkun uusavuttoman teini poksauttaa aivomme pihalle?
Anarkisti-mummon ry ?
45
176
Vastaukset
- bessie*
Just joo.
Miksiköhän ne mielenvikaiset yleensä ampuu nuoria, jopa lapsia. En muista pyssymiesten tehneen pahaa jälkeä vanhainkodeissa.
Vaikka kuinka rallattelisitte, kuinka paljon nuoret (pikkulapsetkin muka, hah) meitä ikääntyneitä ja vanhuksiakin väheksyvät, halveksivat, inhoavat, potkivat (hah), niin eihän sitä kukaan täysipäinen usko. Evidenssit eivät vahvista näitä juttuja. Joskus joku mummo kaatuu, kun häneltä tempaistaan se pakollinen käsilaukku. En ole kuullut, että olisi jääty vielä potkimaan.
Omat AIKUISET lapset tai sitten puolisot vanhoja ihmisiä pahoinpitelevät ja tappavat.
Voisi aloittaa siitä, että kunnioittaisimme itse muita samanikäisiä ja vanhempia. Yksikään nuori ei ole vähätellyt eikä käyttänyt väkivaltaa minua kohtaan.
Tunnen itseni hyvinkin tarpeelliseksi, (arvokkuudesta en niin tiedä), kun tytär soittelee päivittäin, jopa useamman kerran päivässä ja kyselee ohjeita milloin mihinkin.
Ruoanlaitto- ja lastenhoitovinkkejä tarvitaan, vaikka hän on käynyt talouskoulun ja on lastenhoitaja ammatiltaan.
Kyllä meille vanhemmille mummoillekin vielä käyttöä löytyy.. :)- demeter
Mikä ettei (anarkisti-mummot ry) ? Uusi yhdistys yhdistysten luvattuun maahan...
Yhteistoiminta on poikaa, mutta en oikein usko, että oman profiilin korottamisella saataisiin aikaan muuta kuin lisääntyvää vastakkainasettelua.
Minulla ei itselläni ole nuorista huonoja kokemuksia, mutta tunnen väkeä, joka tekee työtään pahoinvoivien nuorten parissa ja käsitelläänhän näitä asioita ihan kiitettävästi myös mediassa. Tieto lisää tuskaa tässäkin.
Meidän ikäistemme turvattomuuden lisääntyminen ja nuorten taholta koettu kunnioituksen puute on on pikkujuttu nuorten rankkaa todellisuutta vasten peilattuna.
Eri sukupolvien välistä vuoropuhelua olisin kyllä valmis lisäämään. Kovin vähän yritystä on siihen suuntaan ollut. Minusta nuoret tarvitsevat ensisijaisesti tulevaisuuden toivoa ja sen välittämisen kokisin melkein tärkeimmäksi tehtäväksi tässä elämänvaiheessa.
Meidän ikäpolvi on itse selvinnyt aika suurista haasteista, mutta meidän kokemuksia ei voi siirtää suoraan tämän päivän nuorille. Aika on nyt toinen.
Sen tunnistaminen ja tunnustaminen voisi olla alku eri sukupolvien väliselle lähentymiselle ja yhdessä selviytymiselle. Mummohan saa olla vaikka satavuotias, kunhan ei kirjoittele 60 palstalle iki-mummomaisia aloituksia lapsista ja lapsenlapsista, taikka Luuvalosta.
Vaan kirjoittaa kuten hippi hipille, rokkari rokkarille, eikä kuin Pihtiputaan mummo Jari Sillanpäälle tai Lestadiolaismummo U.Kekkoselle.
Kesämekkoiset saavat kirjoittaa kuten Reijo Taipaleelle. :)
H.- Mumma vm-48
Pitäisikö kysyä nuorilta itseltään mikä heille aiheuttaa pahaa oloa ja pyrkiä poistamaan ne syyt yhdessä kaikkien ikäpolvien kanssa eikä vain hoitamaan oireita.
"Vastuulliset" kovaan ääneen touhottaa ja etsii syyllisiä, voimavaroja tuhlataan aivan turhaan.
Me aikuiset emme voi tietää nuoria paremmin mikä heitä ahdistaa, ja nythän puhumme vain osasta nuoria, paljon on heitä jotka ovat mieleltään vakaita ja onnellisia.- bessie*
Jotkut harvat nuoret siihen kysymykseen ehkä osaisivat joiltain osin vastata, mutta he tuskin olisivat niitä, joilla on pahimmat ongelmat.
Kokonaan emme koskaan pysty kaikkia syitä poistamaan, mutta nyt olisi korkein aika aloittaa (ja aika paljon LOPETTAA).
Olemme luoneet yhteiskunnan jossa osan syrjäytyminen alkaa jo taaperoiässä.
Kyllä se vaan niin on, että meidän aikuisten täytyy tietää asiat nuoria paremmin, ei se toisin päin voi olla.
Lopettakaa nyt tämä pashanjauhaminen!
Pashaduunit, joilla pashavanhemmat ennen kasvattivat pashalapsensa,
nuo duunit on siirretty Kiinaan.
Pashaihmisillä ei enää ole työtä millä elää.
Mutta kakaroita he osaavat vielä siittää.
Eihän pashavanhempien pashalapsi voi muuta kun voida pashasti.
H.Anceli kirjoitti:
Mikäs anarkistimummo sinä olet?
:)"Anceli"
Sen verran on minussa mummoa, että osaan voidella mummon vartalon.
Ja aina oikein.
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Sen verran on minussa mummoa, että osaan voidella mummon vartalon.
Ja aina oikein.
H.Aha, kokenut mummojen voitelija, jatkahan harrastusta.. :)
- meeriamanda
Kun ajatuksella lukee ja sisäistää ,,, noihan se on malli ´tänäpänä´ .
Tätä vaan ei kaikki sisällistä ajatuksiinsa. meeriamanda kirjoitti:
Tätä vaan ei kaikki sisällistä ajatuksiinsa.Kun pashavanhemmat saa lapsen niin se voi pashamaisesti, oletko todella sitä mieltä että hunksi on oikeassa?
Pashaduunillahan tarkoitetaan yleensä heikommin palkattuja töitä, onko työmiehen lapsi siis syntymässään jo kadotukseen suohon tuomittu?
Onko siis ainoastaan akateemisilla ja yrittäjillä onnelliset ja tasapainoiset lapset?
Näin jos on niin kerro miten pyyrän lapseltani anteeksi kun hänet tänne matkaansaatoin kärsimään huonossa osassaan.
Otetaanko köyhiltä lapsenteko oikeus pois?- sivistynyt ihminen
meeriamanda kirjoitti:
Tätä vaan ei kaikki sisällistä ajatuksiinsa.Voi olla mutta liikaa pashaa mukana.
- :/
piikkiö kirjoitti:
Kun pashavanhemmat saa lapsen niin se voi pashamaisesti, oletko todella sitä mieltä että hunksi on oikeassa?
Pashaduunillahan tarkoitetaan yleensä heikommin palkattuja töitä, onko työmiehen lapsi siis syntymässään jo kadotukseen suohon tuomittu?
Onko siis ainoastaan akateemisilla ja yrittäjillä onnelliset ja tasapainoiset lapset?
Näin jos on niin kerro miten pyyrän lapseltani anteeksi kun hänet tänne matkaansaatoin kärsimään huonossa osassaan.
Otetaanko köyhiltä lapsenteko oikeus pois?Varmaan, otaksun, se on meno tulevassa. Kun voimanerot saavat päättää meistä vähäväkisemmistä ja meidän oikeuksistamme.
Tai paremminkin oikeudettomuudestamme. - meeriamanda
piikkiö kirjoitti:
Kun pashavanhemmat saa lapsen niin se voi pashamaisesti, oletko todella sitä mieltä että hunksi on oikeassa?
Otetaanko köyhiltä lapsenteko oikeus pois?Hän tarkoittaa nimenomaan sitä et ne kouluja käymättömät työtkin on viety halpismaihin. Ei ole enää tavallisella duunarilla suomessa töitä.. tänne tuodaan sieltä halpismaast työntekijät jotka saavat puolta vähemmän palkkaa jne.
En tiedä sitten, mut joskus vaan ihmettelen minäkin tätä järjenjuoksua ... päättäjistä ...tälle palstalle. - siivoustyö kunniaan
meeriamanda kirjoitti:
Hän tarkoittaa nimenomaan sitä et ne kouluja käymättömät työtkin on viety halpismaihin. Ei ole enää tavallisella duunarilla suomessa töitä.. tänne tuodaan sieltä halpismaast työntekijät jotka saavat puolta vähemmän palkkaa jne.
En tiedä sitten, mut joskus vaan ihmettelen minäkin tätä järjenjuoksua ... päättäjistä ...tälle palstalle.Suomalainen ei halua tehdä halpistyötä vaikka sitä olisi. Kivempi vetää lonkkaa ja nostaa tukea.
- k/k
meeriamanda kirjoitti:
Hän tarkoittaa nimenomaan sitä et ne kouluja käymättömät työtkin on viety halpismaihin. Ei ole enää tavallisella duunarilla suomessa töitä.. tänne tuodaan sieltä halpismaast työntekijät jotka saavat puolta vähemmän palkkaa jne.
En tiedä sitten, mut joskus vaan ihmettelen minäkin tätä järjenjuoksua ... päättäjistä ...tälle palstalle.Minä ja sinä,me ymmärrämme hunksin tyystin eritavalla.
Kun luen että, pashavanhempien lapset on pashalapsia ja se voi pashasti ,minulle se myös tarkoittaa sitä mitä luen.
Olisko se sitten tätä lounaissuomalaisen ihmisen suoruutta ymmärtää sanat lausuttuina eikä hakea niistä piilomerkitystä.
Mutta loppupeleissä eipä tuo asia kävelyä haittaa, matka jatkuu. k/k kirjoitti:
Minä ja sinä,me ymmärrämme hunksin tyystin eritavalla.
Kun luen että, pashavanhempien lapset on pashalapsia ja se voi pashasti ,minulle se myös tarkoittaa sitä mitä luen.
Olisko se sitten tätä lounaissuomalaisen ihmisen suoruutta ymmärtää sanat lausuttuina eikä hakea niistä piilomerkitystä.
Mutta loppupeleissä eipä tuo asia kävelyä haittaa, matka jatkuu.Olen kanssasi samoilla linjoilla. En menisi nimittelemään ketään pashavanhemmiksi tai -lapsiksi, vaikka kaikki eivät olisi onnistuneetkaan elämässään täyden kympin arvoisesti.
Vaikka pashaduunit olisikin siirretty Kiinaan, on Suomessa kuitenkin vielä paljon työtä, jonka pitäisi kelvata tehtäväksi muillekin kuin maahanmuuttajille.
Eikä ihan kaikkea työtä voi pois siirtää.
Ei mikään työ ole pashaa, kun sen hyvin tekee, eikä sitä tee pashaihminen, vaan ihminen isolla iillä.
Jatketaan kävelyä ja katsellaan mitä matkan varrella nähdään.k/k kirjoitti:
Minä ja sinä,me ymmärrämme hunksin tyystin eritavalla.
Mutta loppupeleissä eipä tuo asia kävelyä haittaa, matka jatkuu."k/k"
No ei se ihan noin mene, meeri oli ajatustani lähempänä.
Tuon pasha-sanan otin lähinnä nuorten luomasta sanasta: pashaduuni.
Lähinnä minä kiukkusin nykyistä ajatusmaailmaa, jos Suomessa kehitetään jotain, joka kelpaa maailmalle, palkataan kouluttamattomia töihin ja sitten aletaan kaipaamaan Kiinaan, koska palkat ovat siellä olemattomat ja potkaistaan oma kansa pihalle. ns. vanhojen patruunoiden yhteiskuntavastuuta ei enää ole.
Tajuan myös nuorison, aika ankeata on aloittaa työelämä, jonka tulevaisuudessa ei voi nähdä omaa asuntoa, perhettä, hyvin koulutetuin lapsin ja autoa.
Ainakin vähän aikaa vielä, uskon että huonopalkkaisestikin aloitettu työura johtaa parenpiin oloihin kunhan tekee työnsä hyvin, ja pyrkii siinä kehittymään "alan parhaaksi ammattilaiseksi"
H.- !
hunksz kirjoitti:
"k/k"
No ei se ihan noin mene, meeri oli ajatustani lähempänä.
Tuon pasha-sanan otin lähinnä nuorten luomasta sanasta: pashaduuni.
Lähinnä minä kiukkusin nykyistä ajatusmaailmaa, jos Suomessa kehitetään jotain, joka kelpaa maailmalle, palkataan kouluttamattomia töihin ja sitten aletaan kaipaamaan Kiinaan, koska palkat ovat siellä olemattomat ja potkaistaan oma kansa pihalle. ns. vanhojen patruunoiden yhteiskuntavastuuta ei enää ole.
Tajuan myös nuorison, aika ankeata on aloittaa työelämä, jonka tulevaisuudessa ei voi nähdä omaa asuntoa, perhettä, hyvin koulutetuin lapsin ja autoa.
Ainakin vähän aikaa vielä, uskon että huonopalkkaisestikin aloitettu työura johtaa parenpiin oloihin kunhan tekee työnsä hyvin, ja pyrkii siinä kehittymään "alan parhaaksi ammattilaiseksi"
H.Miksi sinä et jo alunperin noin selkeästi kirjoittanut?
Se pasqa-sana toistettuna niin monta kertaa, tuo kirjoittajansa ajatusmaailmasta aikalailla pasqamaisen ja haisevan... ! kirjoitti:
Miksi sinä et jo alunperin noin selkeästi kirjoittanut?
Se pasqa-sana toistettuna niin monta kertaa, tuo kirjoittajansa ajatusmaailmasta aikalailla pasqamaisen ja haisevan..."!"
Tehokeino vain, kielen elävöittämiseksi.
Eikö täällä ole jo tarpeeksi yksitoikkoista junnausta? :)
H.- ´´´´´´´´´´´´
hunksz kirjoitti:
"!"
H.Syventyisit sinäkin edes kerran omiin kielikukkasiisi, joita hellien hoidat ja joiden juuriin itsekin sotkeudut.
Pitkät kielikellosi eivät tuota välttämättä mitään järkevää sanomista.
Halveksit tavallista ihmistä. Siihen tosin eivät kielevyytesi virrat oikeuta.
Mieti joskus hiljaa, mitä suollat.
Useimmille asia on tärkein, eivät kilikilikellot ympärillään. - yhtä pas***
hunksz kirjoitti:
"!"
H.Laskeuduit nuorison tasolle.
- bessie*
hunksz kirjoitti:
"!"
H.Elävöittämistä ja elävöittämistä...
Ainakin minä olen jo kauan sitten kyllästynyt tuohon yksitoikkoiseen pasha-sanan tyylittömään väärinkäyttöön.
Monille pasha on merkitykseltään suurimpaan kristilliseen pyhäaikaan olennaisesti kuuluva ruoka.
Vai junnausta... yhtä pas*** kirjoitti:
Laskeuduit nuorison tasolle.
"yhtä pas***"
Siirakki sanoo: Jos et voi voittaa heitä, liity heihin...
Kavereiden kersojenkin kanssa tulen hyvin toimeen, miten muuten voisin olla näin nuorekas ja hyvä uudissanoissaan?
H.- *
hunksz kirjoitti:
"yhtä pas***"
Siirakki sanoo: Jos et voi voittaa heitä, liity heihin...
Kavereiden kersojenkin kanssa tulen hyvin toimeen, miten muuten voisin olla näin nuorekas ja hyvä uudissanoissaan?
H.Nuoruuden jahtaus haisee.
´´´´´´´´´´´´ kirjoitti:
Syventyisit sinäkin edes kerran omiin kielikukkasiisi, joita hellien hoidat ja joiden juuriin itsekin sotkeudut.
Pitkät kielikellosi eivät tuota välttämättä mitään järkevää sanomista.
Halveksit tavallista ihmistä. Siihen tosin eivät kielevyytesi virrat oikeuta.
Mieti joskus hiljaa, mitä suollat.
Useimmille asia on tärkein, eivät kilikilikellot ympärillään."´´´´´´´´´´´´"
Tänä päivänä voi lukea lakitekstiä tai poliitikkojen puheita ja ajatuksia jotka on puhdistettu ns. selkokielelle.
Nuo "käännökset" ovat aikasti puisevaa luettavaa.
Minä en halveksi yhtään ihmistä, en edes heitä joita meitä käsketään halveksimaan.
Jokaisella ihmisellä on täällä tehtävänsä ja syy elää, muuten ei heitä olisi syntynytkään.
H.bessie* kirjoitti:
Elävöittämistä ja elävöittämistä...
Ainakin minä olen jo kauan sitten kyllästynyt tuohon yksitoikkoiseen pasha-sanan tyylittömään väärinkäyttöön.
Monille pasha on merkitykseltään suurimpaan kristilliseen pyhäaikaan olennaisesti kuuluva ruoka.
Vai junnausta..."bessie*"
Jos vaihdan sen äsken oppimaani pasqa-sanaan, niin saanko anteeksi?
H.- ´´´´´´´´´´´´
hunksz kirjoitti:
"´´´´´´´´´´´´"
Tänä päivänä voi lukea lakitekstiä tai poliitikkojen puheita ja ajatuksia jotka on puhdistettu ns. selkokielelle.
Nuo "käännökset" ovat aikasti puisevaa luettavaa.
Minä en halveksi yhtään ihmistä, en edes heitä joita meitä käsketään halveksimaan.
Jokaisella ihmisellä on täällä tehtävänsä ja syy elää, muuten ei heitä olisi syntynytkään.
H.Toivoisin näkemyksesi ilmentyvän kirjoituksissasi, ei vain pelkkä äärimmäinen itserakkaus ja halveksunta muita kohtaan.
Amen. Sepä siitä. * kirjoitti:
Nuoruuden jahtaus haisee.
"*"
Niin minäkin, olen karppaamisessa edelleen ketoosi-vaiheessa.
Ilkk..kirjoittakaa laveammin ja monipuolisemmin, olkaa hyvät.
Uskoisin että muutakin aihetta löytyy, jos ei, niin jo on ihme ja kumma.
H.- *
hunksz kirjoitti:
"*"
Niin minäkin, olen karppaamisessa edelleen ketoosi-vaiheessa.
Ilkk..kirjoittakaa laveammin ja monipuolisemmin, olkaa hyvät.
Uskoisin että muutakin aihetta löytyy, jos ei, niin jo on ihme ja kumma.
H.Jälkijättöistä, itse olin Atkinsilla jo 80-luvulla.
Kilot meni ja tuli takaisin kaksinkertaisena.
Ei ihmistä ole suunniteltu pelkkään voin syömiseen.
Jos jotkut ovat, ei minua.
Ruisleipää sen olla pitää.
- hippiäinen
Se on tainnut tuo ”hunksi” huomata tämänkertaisen maallisen vaelluksensa olevan jo loppukirivaiheessa.
Kilojensa tippumisen myötä hän palailee tuohon hippiaikaansa ja alkaa käyttäytyäkin nuoruutensa uholla, potkien mummoja. Taitaa ”hunksi” kokea ikäisensä naiset uhkana unelmille; kaikki arkiseen, tavalliseen elämään viittaava saa mennä kilojen mukana!
Ehkä hänen kannattaisi flirttailla kokeeksi nuoremmille miehille, hipit kun taisivat rakastaa ja tulla rakastetuksi… muutaman mustan silmän jälkeen voi se Onnikin tulla vastaan…
:D"Hippiäinen"
Kaukaisesti olet oikeassa, mutta painonpudotus ei ole se pointti, eikä ikäkään.
Kokemukset mielentilaani kyllä vaikuttavat.
Haliessani, unissani, kalakaveriani teltassa on minut tylysti sysätty syrjään.
Entisten vaimojeni mummoudesta en tiedä, ainakaan lapseni eivät ole tunnustaneet antautuneensa.
Hyvin säilyneile, komeille miehille pitäisi antaa oikeus seurustella nuorehkojen naisten kanssa, rumemmille miehille sitten tarpeeksi taskurahaa.
H.- komeaa etsin
hunksz kirjoitti:
"Hippiäinen"
Kaukaisesti olet oikeassa, mutta painonpudotus ei ole se pointti, eikä ikäkään.
Kokemukset mielentilaani kyllä vaikuttavat.
Haliessani, unissani, kalakaveriani teltassa on minut tylysti sysätty syrjään.
Entisten vaimojeni mummoudesta en tiedä, ainakaan lapseni eivät ole tunnustaneet antautuneensa.
Hyvin säilyneile, komeille miehille pitäisi antaa oikeus seurustella nuorehkojen naisten kanssa, rumemmille miehille sitten tarpeeksi taskurahaa.
H.Riittääkö sinulle kymppi.
Annan kannatusäänen anarkistimummoille!
Jos anarkistimummot järjestäisivät tapahtumia, joissa eletään ajassa ja näytetään, että naisten aktiivinen elämä jatkuu riemukkaana vielä vanhanakin, osallistuisin mielelläni. Jään odottelemaan ideoita ja uutisia.;)
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Lasten ja nuorten pahoinvointi on mielestäni ihan toinen juttu. Siihen voimme vaikuttaa parhaiten omassa lähiympäristössämme, tai ehkä myös muualla omalla käyttäytymisellämme. Naapurin mummo voisi ehkä onnistua ystävällisyydellään riisumaan jonkun lapsen tai nuoren "aseistaan". Hän saattaisi olla ainoa aikuinen, joka kohtaa nuoren ihmisenä ja jolle nuori voisi tutustumisen jälkeen halutessaan kertoa omista ajatuksistaan tai purkaa puhumalla pahaa oloaan.
Toivon, että yhteisöllisyys ja toisten huomioon ottaminen olisi taas jonain päivänä itsestäänselvyys Suomessa.
Uskon, että väkivallan uhkaa kohtaavat useammin epäluuloiset ja pelokkaat kuin toisiin ystävällisesti ja kohteliaasti suhtautuvat ihmiset.
En toki kiellä, että myös sairaita, pahoinvoivia ihmisiä liikkuu joukossamme, mutta uhkien kohteeksi joutuminen on tuskin kovinkaan todennäköistä. Omaan intuitioon kannattaa luottaa, ja on aina parempi poistua paikalta kuin jäädä töllistelemään jonkin ryhmän nahistelua tms.- ! - hippiäinen
"Hunksille"
Kirjoitit tuolla ylempänä puolustuksena pasqa-puheillesi: (10.6. klo 14.52)
"Tehokeino vain, kielen elävöittämiseksi.
Eikö täällä ole jo tarpeeksi yksitoikkoista junnausta? :)"
- niin, käytit sitä "pasha" -sanaa kahdeksan kertaa samassa vastauksessasi - varsinaista kielen elävöittämistä :D - toiset vain junnaa yksitoikkoisesti :D"! - hippiäinen"
Kas vain, hipsipä siitä oppikouluun, sinulla on päätä ajatella monia muita syvemmin.
Pääset, ihqu-varmaan jo ekavuoden jälkeen suoraan yliopistoon.
Uskoin että kukaan ei huomaa tuota "junnaus-juttua".
H.
- itseänirakastan ♥
Aikasten jännä ketju. Taas kerran eräs kaappaa itsensä päähenkilöksi.
Taas kerran."itseänirakastan ♥"
Kiitos sydämestä.
En minä sen eteen edes ponnistele, minä olen vain niin haluttu,
huomasin jo ajat sitten että jos renttuuteen lisää narsismin, niin on mies vastustamaton, ja hyvin on toiminut vuodesta 1964.
Jopa miehetkin kuittailevat minulle, vastahakoisesti ihaillen.
H.- mummojen voiteluako?
hunksz kirjoitti:
"itseänirakastan ♥"
Kiitos sydämestä.
En minä sen eteen edes ponnistele, minä olen vain niin haluttu,
huomasin jo ajat sitten että jos renttuuteen lisää narsismin, niin on mies vastustamaton, ja hyvin on toiminut vuodesta 1964.
Jopa miehetkin kuittailevat minulle, vastahakoisesti ihaillen.
H.Haluttu ehkä, mutta kuinka on pysyvien ihmissuhteiden laita.
Eivät taida onnistua noilla menetelmillä. mummojen voiteluako? kirjoitti:
Haluttu ehkä, mutta kuinka on pysyvien ihmissuhteiden laita.
Eivät taida onnistua noilla menetelmillä."mummojen voiteluako?"
Ja kukas sen sanoo, miten pysyväisiä maailmassa ollaan, en minä ainakaan osaa sanoa.
Valojen vannomista oikeudessakin, pidetään epäluotettavina, oli sormet raamatulla tai ei.
Valan rikkomisesta saa kylläkin vielä rangaistuksen, joko täällä tai tuonpuoleisessa, näin ainakin vannotaan, joissain piireissä.
Annetaan me elämän solua vain uomissaan, otetaan rennosti ja syödään ja juodaan terveellisesti.
H.
- moni pieni kulkija..
No ei se elokaan aina ole
syömisestä tai juomisesta kiinni -- ainakaan kokoaikaisesti.
Tuokin rooli, jota yltiöpäisesti mummuille joiltakin tahoilta tarjotaan, siis tyhjäpäisyys
ja alituinen valmius pussien tyhjentämiseen ( niis kaikiss maailman pusseis totisesti riittää), ja jonkun nimettömän tahon jäljiltä myös olla tosi tyhjä myös itse tyhjennettynä kaikesta.
Tämä suomimummu, jonka elämään on mahtunu paljon työtä ja elämänkokemusta kertynyt, on myös kuun ja merkuriuksen valtapiirissä ja voimissa elänyt, monta kertaa Haadeksen virran ylitttänyt, eihän sitä nyt kukaan usko, mutta ...
kai sekin on oikeus sanoa, että en sentään saudiprinsessa saattueineen Ritzissä
miljoonavelkojaan muilla maksattava, toi diplomaattinen koskemattomuus kai
silti olis hyvä jutska meilleki, jotka ei sitä ikänäs oo saanut kokea.
Eikä tbc- rokottelut luonnonmenetelminä annettuna ja lapsenlapsista tehdyt makkarat meillekään maistu, joten kehitelkää jotain muuta kuin jatkuvia tragedioita, saahan ilokin maailmassa olla, kaiken kärsimyksen ja tuskankin ohessa.- Ei ruikutusta kiitos
Ai jaa, pieni kulkija. Luettuani tekstisi kolmeen kertaan en vieläkään tajua mitä haluat sanoa paitsi sen pussien tyhjennystä koskevan kohdan. Itseihailua sinulla silti tuntuu riittävän yhtä hyvin kuin Hunksilla. Mutta älä huoli, olet varmaan kirjoittanut juttusi pullon kanssa tai pullossa, joten se siitä. Muuten: jos tosiaan olisit Haadeksen virran ylittänyt, et kirjoittaisi enää yhtään mitään. Muut kun eivät ole palanneet siitä kertomaan edes netissä. Miksi olet noin katkera, jos kerran elämänkokemusta on? Miksi sinun komemnttisi ei kerro elämänilosta, jota penäät?
- ei sit mitään...
No vaikka semmoinen juttu,
mikä on yleistä joka paikassa, ihan täälläkin.
Sen nimi on kuppikuntaisuus, kuin valtiossa monta pientä valtiota sisäkkäin.
Maailmaan mahtuu niin paljon asioita, ihan kaikenlaisia ja niistä toivois keskustelua
ihan aidosti ja oikeasti ja aikuisten tavoin. Ihan vastakkaisistakin asioista.
Ei kaikki maailman asia iloisia ole eikä minusta iloa voi teeskennellä, tai sitten menee roolien vetämiseksi. Penäämisestä ei liene kysymys, totesin vain että tunteisiinkin
mahtuu -- kuin sateenkaaren värit tai kukkaketo rikkaruohoineen. - Pirre*
Vähättelevätkö nuoret meitä, no jaa voi he hieman naureskella (salaa), mutta niinhän mekin nuorina...
Miun näkemys on että nuoret on hyvinkin innokkaita opettelemaan ruoankin laittoa, ei he kaikki ainakaan ole ns. uusavuttomia, toisaalta tavat muuttuvat, ruokakulttuurikin, niin on ollut aina..
Kyllä nuorista tulee ihan yhtä vanhoillisia kuin meistäkin sitten 60 vuoden päästä :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562208En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321704Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751509- 101504
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 931043
- 20979