Todistajat ovat aivan oikeassa siinä kun

anti-trinity

eivät usko kolmiyhteiseen jumalaan. Ei raamattu sellaista tue, ja kaiken huipuksi jotkut vielä esittävät että Jeesus on tuo JHWH. Uskomatonta millaista satuilua jotkut harrastavat.

10

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hah, jo on

Raamattukin kertoo miten Jeesus on jumalan poika, ei muuta.

• raaka totuus

Kolminaisuusoppi on myöhempää kristinuskon kehitystä eikä vastaa alkuperäistä jumalakäsitystä.

• Brie*

Aika moni muukin ajattelee samaan tapaan. Nykymuotoinen Raamattukin on "myöhemää kristinuskon kehitystä", eli sen sisältöä rajattiin rankalla kädellä kirkolliskokouksessa 390-luvulla. Septuaginta, johon Paavali viittasi "koko Raamatulla "(on hyödyllinen opettamiseen... jne) sisälsi huomattavasti laajemman kirjakokoelman, joiden poistetuista kirjoista käytetään nimitystä apokryfit.

Raamattu on sen verran itsensä kanssa (eri kirjat toisiensa kanssa) ristikkäin puhuva, että sieltä voi poimia lähestulkoon sellaiset mielipiteet kuin mitä sieltä haluaa löytää. Kyse on pitkälti tulkinnasta ja valikoivuudesta.

Toiset haluavat nähdä siellä kolminaisuuden, toiset eivät. Vaikka olen kyllä samaa mieltä siinä, että Raamatun mukaan on vain Isä ja Poika, erilliset persoonat.

Pyhästä hengestä kyllä puhutaan sitten kolmantena persoonana/olentona/hahmona, kuten ;
      Room 8:26,27 se puhuu huokauksin, ja puhuu pyhien puolesta
      APT 13:2 "Pyhä henki sanoo: erottakaa Barnabas ja Saul minun työhöni..."
      Apt 2:4 se voi mennä ihmiseen
      Ef 4:30 se murehtii
      1. Kor 2:11 tahtoo
      ja kaiken huipuksi Apt13:2 käyttää itsestään sanamuotoa 'minä'.

• Muste raamat

Ja JT:t sitten vielä sommittelivat Raamattunsa itselleen ja uskolleen sopivaksi. Amerikoissa on kaikki mahdollista.
        Mormoonit menivät ja kirjoittivat ihan uuden kirjan, mihin saatiin mahtumaan kaikki uuden uskonon kommervenkit.

Urhoollisia uskon sotureita ja kirjoittajia on aina ollut ja lisää tulee.

Aina on niitä, joille ei mikää vanha ja ikiaikainen kelpaa.

• gheh

Siinä he taas uskovat totaalisen väärin, kun he uskovat Hallintoelimen olevan Jumalan nykyään käyttämä viestintäkanava, jota ei tule missään tilanteessa kyseenalaistaa..

• urr5656

minustakin todistajat ovat oikeassa kun eivät usko kolminaisuuteen. sitten on taas iso määrä sellaisia oppeja heillä jotka on täysin raamatunvastaisia ja kotikutoisia oppeja.

• taruja?

Minäkin olen oikeassa siitä että akuankka on taikaviitta,koska sen olen selvittänyt lukemalla aktiivisesti akuankkaa. Akuankkaa eikä taikaviittaa ei todistetusti ole olemassa,niin missä asiassa minä olen absoluuttisella varmuudella oikeassa?

siispä raamatun kertoman mukaan jeesus on jumalan poika.
        Sitä ei vain voi todistaa... Muutakuin kirjalla itsellään

• oo sooolee miiiooo

Vaikka pyhä henki olisikin persoona, ei se tee siitä kolmiyhteisen jumalan yhtä tasaveroisista persoonista.

• Ihmeita aina

Uskomatonta, oi hyvänen aika sentään. Satuilua kerrassaan!

Tältä palstalta kuitenkin saadaan totuus selville.
      Siinähän on kaikkein tärkein asia tietää, miten JHW lausutaan.
      Jos lausut väärin, menee rukouksesi harakoille. Koodin on oltava OK.
      Mikään uskominen ei ole niin tärkeää, kuin tämä nimen lausuminen. Miten se aikanaan on suomeksi osattukin lausua! Siinäkin on ihme tapahtunut.

• Tähän alkuun pieni esimerkki Jeesuksen nimen lausumisesta. Tiedämmekö miten Jeesuksen perheen jäsenet ja ystävät puhuttelivat häntä ?
      Siis jokapäiväisessä keskustelussa. Todellisuudessa kukaan ei tiedä
      varmasti vaikka hänen nimensä olisi saatettu lausua esim. Jesuã (tai ehkäpä
      Jehosûa) tai jotakin siihen suuntaan. On varmaa, että se ei ollut Jeesus.
      Tästä voimme siirtyä Jumalan nimen lausumiseen. On siis
      ilmeistä, ettei Jumalan nimen alkuperäistä lausumistapaa enää tiedetä. Todellisuudessahan se ei ole tärkeätäkään. Jos se olisi, niin Jumala itse olisi
      huolehtinut siitä, että sen oikea lausumistapa olisi säilynyt meille.
      Tärkeätä on käyttää Jumalan nimeä sellaisen, kuin se omassa kielessämme tavanomaisesti lausutaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      172
      3350
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2590
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2466
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2331
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1986
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      287
      1859
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1411
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1349
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1317
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1245
    Aihe