Välihuomautus vain,

susmorsian ek.

kun tämä vakinikittömänä krjoittaminen on melkeinpä vakiintunut suurimmalle osalle, ei meitä enää täällä montakaan vakiomallaan kirjoittele. Pahaltahan se tuntuu, tällainen on tullut jo tavaksi. Omatuntoko hävinnyt vai raukkamaisuusko, alistuminen tullut tilalle. Vaki-´hminenkö´, persoona nimenomaan,häviämässä massaan. Tarkoitus jyllätä rehelliset maan rakoon. Toivottavasti ei aiheuta lisäkeskustelua tämä välihuomautus, moneen kertaan puitu asia. Ettemme kaikki peräti sortuisi samaan, miettikääpäs omalla kohdallanne asiaa, ottakaa jonkinlainen vakinikki, ei se rekattu tarvitse olla....onhan mukavampi haastaa "tutun" kanssa kuin ohiliukuvan lauseenpätkän.
Turhaa jankutusta on sekin, että sisältö on tärkeämpi kuin nikki. Saisimme jotenkin koottua palstaa inhimillisemmäksi, ei tuulenviemät kommentit paljon merkitse. Vai haluaako joku ehdointahdoin olla "ei kukaan." Häviäisivät myös ikävät epäilyt ja väärinymmärtämisetkin.

24

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutama vuosi sitten kaikki kirjoittivat rekatuilla nimmareilla. Tilaipäisnimmareita ei haluttu, vaan heitä nimitettiin puskasta huutelijoiksi.

Mihin katosi tämä avoimuus? Omalta kohdaltani sanon, että unohdan miltei aina kirjautua, mutta sitten kirjoittelen "ek":na. Olikohan aikaisemmin kirjautuminen yksinkertaisempaa, en enää muista. Siinä on ollut eri käytäntöjä ajan myötä.

Häiriköt minua aina ihmetyttävät, kun ajattelen, että porukka kuitenkin on 70 vee. Kummastelen, onko kiusanteko niin verissä, ettei se peityy ikäkerrostumienkaan alle.
      Suurimmalla osalla ikäisistämme on nälviminen ja kiusaaminen jäännyt teini-ikään.

Mutta kyllähän kiinnostava mielipide on aina kiinnostava, on sen sitten kirjoittanut joku tuulentuoma tai vakinikki. Harvemmin jätän lukematta kirjoituksen, jos nimmari ei miellytä.

• *Kukkahame*

Kummastelen tämänikäisten käytöstä kun meillä on täällä 'vapaus' keskusteluun, miksi on jollain halua vain pottuilla?
      Kypsymätön ihminenhän sellainen pottuilija on ja jätettävä omaan arvoonsa, vaan miksi hiippailee perässä ja kyselee milloin mitäkin, jos vastat tulee tuutin täydeltä jos olen hiljaa pysyy tuo kyselijäkin osapuilleen lähettämättä nk lisäkysymystä.

Olen viihtynyt täällä mutta vähentänyt kirjoittamista, kunpa voisinkin sulkea koko luukun!

• ent. nimmari

Aina vakuutellaan että vastataan niihin aloituksiin jotka kiinnostavat asian puolesta. Onkos niin että jonkun aloitus ei KOSKAAN kiinnosta, koska huomannut olen että tietyt ei tietyille IKINÄ vastaa.Muittenkin kuin itseni kohdalla tään huomaan koko ajan.
      Ihan tuha puhua muusta , kyllä se nikki ratkaisee kelle vastataan, samasta asiata voi tulla uusi aloitus ja se kyllä kelpaa kun on itselle sopiva aloittajana. Näin on ja siksi en minäkään ole pitkiin nikillä kirjoittanut.
      Moni turhautuu aloitusten tekoon kun vain muutaman aloitukset suosittuja.

• hevat

Olen samaa mieltä,useamminkin tulisin tänne,jos voisi olla niinkuin te tytöt sanotte.

Alkoi ainakin minunkin nikillä useampi kirjoitella sekä panetella kertomaani,joten

tuli minulle vieroitus oireita toivotaan Susmorsian ,että saataisi puhdas pöytä..

Kaunista kevättä kaikille,jotka tähän asiaan uskoo.

• Kiitän teitä tutulla nikillä kirjoittajat.
      Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta heiltä ovat MINUN MIELESTÄNI parhaimmat kirjoitukset, korostan siis minun mielestäni.
      Pidän itselläni oikeuden lukea mitä haluan ja kirjoittaa mihin kohtaan haluan. Sama se jos joku on eri mieltä.
      Huomasin että onhan meitä vielä, ei lannistuta jatketaan.
      Susmorsian *Kukkahame* Ramoon Satu* Ruuneperi Skillan Kahvipirtin väkineen jne jne, jos joku teistä unohtui se ei ollut tarkoituksellista..se muisti se muisti..

Kyllähän hiipumisen syitä löytyy, mutta ei nyt niistä sen enempää.

• jjoutava

Siitähän se johtuu kun sen tietyn tunnistaa ja tietää sen tietyn käytöksen silloin kun kaikki ei menekään hänen käsikirjoituksen mukaan jolloin seurauksena voi olla hyvin ikävä ajojahti. kuinka sen tietyn aloitukseen voi vastata. Nojjoo tässä on nyt tämä äkkiseltään kirjoitettuna.

• nyt puskasta tuhisin

Kyllä itselläni aloituksen aihe tärkeämpi, kuin nikki.

Ei tulisi mieleenikään solidaarisuudesta vastata jollekin tutulle nikille, jos hänen aiheensa ei miellytä.

Kaverihenkeen en alistu.

• eniten vetää

kirjoittajia sellainen ketju jossa moititaan ja arvaillaan syntipukkeja. Lavastuksen makua on huomattu, ei kaikki ole miltä näyttää omiin silmiin.

• Ja LISTAT !
        eniten vetää kirjoitti:

kirjoittajia sellainen ketju jossa moititaan ja arvaillaan syntipukkeja. Lavastuksen makua on huomattu, ei kaikki ole miltä näyttää omiin silmiin.

Oikein naurattaa niiden tekijät. Että "huono.. paremp...i paras..."
        hihihihi ! :DDD

Kyllä listojen laatijalla on päämääränä RIITA.

• fiiuliin*

Kyllä mimunkin mielessäni on käynyt, että on sekkainen porukka täällä jotka eivät vastaile kuin mielestään tuttujen aloituksiin.
      Ja kieltämättä he ovat kyllä niitä mielenkiintoisimpia aloituksia aikaan saaneet.
      Minä en jaksa enkä osaa tarpeeksi hyvin kirjoitella , siksi olenkin vain lueskellut toisten parempien juttuja.
      Kahvipirtissä en ole tosin käynyt enää ollenkaaan,
      Se on mielestäni niin vanha ja tuttu juttu ettei sieltä löydy edes mielenkiintoista luettavaa.

• SkillaN*

Fiiulin, eikö olekin ihanaa, kun voi lukea mikä kiinnostaa.

Eihän pirtissä mitään maailmaa muuttavaa ole tarkoitus kirjoittaakkaan, ihan näitä arjen asioita, joitakin niidenkin, ainakin lukeminen kiinnostaa.
        Oikein hyvää pääsiäistä sinulle ja samalla kaikille palstalaisille.

Tuosta nimimerkin ottamisesta olen samaa mieltä aloittajan kanssa.

• hevat

Meistähän ei varmaan kaikki enää ole ihan ajanvirrassa sanoja haettu,jotka ei kuulu hänenkään itsensä aivoihin .Hän on jo 78v,monikin 60v jo sekoilee.
      ANTAKAA HEILLE ANTEEKSI JA JATKAKAAMME HÖPÖTYKSIÄ,,,,
      Hyvää pääsiäistä meille kaikille rupusakille..

• uatu .

Tämän kirjoittajalla täällä ei liene ketään tuttua. Siksi tulee vastailluksi kenelle tahansa. Tosin useimmiten ei tule vastatuksi.

Jos aloitukseen ei tule vastausten tulvaa, niin ei siitä pitäisi eikä kannatakaan itseensä ottaa. Aihehan voi olla vain vähän kiinnostava, niin kuin enemmistössä tapauksia onkin.

Ainahan täällä joku voi säälistäkin vastata.

• jospa toisin olis

Tuttuja tai tuntemattomia, ketään en henk.koht. tunne, vaikka eräitä olen tavannut henk.koht, vaikka kaikkien nimimerkkejä en enää tiedä.

Se ei vaikuta vastaamiseeni, eikä tekstini sisältöön, sillä vastaan jos asia on mielestäni vastaamisen arvoinen, jos aihe herättää minussa ajatuksia, jos se on esitetty asiallisesti ja jos olen kirjoitustuulella.

Vain rekisteröitynä kirjoittamisesta on puhuttu iät ajat.
        Ei ole mitään hyötyä vaatia sitä, koska suomi24 hyväksyy lukemattomien nimimerkkien rekisteröitymisen ja jokainen voi käyttää mitä nimimerkkiä tahansa, aloittaa ja vastata samaan ketjuun monella nimellä, sopia ja riidellä, haastaa riitaa vaikka itsensä kanssa ja siten provosoida muita kirjoittajia saamatta loukkauksesta tuomiota, hänhän on loukannut vain omaa nimimerkkiään !!!!

Jos haluaa olla mukana tässä nettimaailmassa, pitää osata olla oma itsensä, rehellinen iltsellensä ja muille, käyttäytyä soveliaasti, olla loukkaamatta muita, mutta myös olla loukkaantumatta vaikka "kirveitä sataisi", ellei loukkaus kohdistu nimerkkiä käyttäessäsi sinun omaan persoonaasi. Loukkaukseksi luettavaa on paljon, mutta jos sinua aletaan toistuvasti nimitellä, halventaa ja asettaa sinut muiden silmissä halveksittavaan asemaan, voit tehdä rikosilmoituksen. Sellaisen tein itse, ja loukkaukset loppuivat ! Loukkaajani voi edelleenkin kirjoittaa loukkauksia minusta ja siksi en enää sillä nimimerkillä koskaan tänne kirjoita! En halua asettaa loukkaajalleni ansaa, enkä kommentoi mihinkään mitä hän kirjoittaa ( jos kirjoittaakaan).

On siis syitä olla rekkaamatta kirjoittaessaan tänne tai muille nettipalstoille.
        Syy loukkaaviin kirjoituksiin oli kohdallani ihan henkilökohtainen asia jonka loukkaajani puki tänne loukkavana viestinä, asia kun liittyi hänen maksamattomiin velkoihinsa minulle! Minustahan tehtiin "hullu" mutta velat ovat perinnässä.

Kaikki ei ole sittenkään sitä miltä näyttää.
        Täällä olisinkin enemmän esillä, mutta en voi kirjoittaa kaikkea mitä ajattelen ja olen liian rehellinen nettikeskusteluihin rekattuna.

• jospa toisin olis kirjoitti:

Tuttuja tai tuntemattomia, ketään en henk.koht. tunne, vaikka eräitä olen tavannut henk.koht, vaikka kaikkien nimimerkkejä en enää tiedä.

Se ei vaikuta vastaamiseeni, eikä tekstini sisältöön, sillä vastaan jos asia on mielestäni vastaamisen arvoinen, jos aihe herättää minussa ajatuksia, jos se on esitetty asiallisesti ja jos olen kirjoitustuulella.

Vain rekisteröitynä kirjoittamisesta on puhuttu iät ajat.
        Ei ole mitään hyötyä vaatia sitä, koska suomi24 hyväksyy lukemattomien nimimerkkien rekisteröitymisen ja jokainen voi käyttää mitä nimimerkkiä tahansa, aloittaa ja vastata samaan ketjuun monella nimellä, sopia ja riidellä, haastaa riitaa vaikka itsensä kanssa ja siten provosoida muita kirjoittajia saamatta loukkauksesta tuomiota, hänhän on loukannut vain omaa nimimerkkiään !!!!

Jos haluaa olla mukana tässä nettimaailmassa, pitää osata olla oma itsensä, rehellinen iltsellensä ja muille, käyttäytyä soveliaasti, olla loukkaamatta muita, mutta myös olla loukkaantumatta vaikka "kirveitä sataisi", ellei loukkaus kohdistu nimerkkiä käyttäessäsi sinun omaan persoonaasi. Loukkaukseksi luettavaa on paljon, mutta jos sinua aletaan toistuvasti nimitellä, halventaa ja asettaa sinut muiden silmissä halveksittavaan asemaan, voit tehdä rikosilmoituksen. Sellaisen tein itse, ja loukkaukset loppuivat ! Loukkaajani voi edelleenkin kirjoittaa loukkauksia minusta ja siksi en enää sillä nimimerkillä koskaan tänne kirjoita! En halua asettaa loukkaajalleni ansaa, enkä kommentoi mihinkään mitä hän kirjoittaa ( jos kirjoittaakaan).

On siis syitä olla rekkaamatta kirjoittaessaan tänne tai muille nettipalstoille.
        Syy loukkaaviin kirjoituksiin oli kohdallani ihan henkilökohtainen asia jonka loukkaajani puki tänne loukkavana viestinä, asia kun liittyi hänen maksamattomiin velkoihinsa minulle! Minustahan tehtiin "hullu" mutta velat ovat perinnässä.

Kaikki ei ole sittenkään sitä miltä näyttää.
        Täällä olisinkin enemmän esillä, mutta en voi kirjoittaa kaikkea mitä ajattelen ja olen liian rehellinen nettikeskusteluihin rekattuna.

Ennen vanhaan oli kirjeenvaihtokavereita, joita ei koskaan tavannut.Kirjoittaminen ja kirjeitten saaminen oli kuitenkin tärkeää. Olihan mukava tietää, miten muualla oltiin ja elettiin.

Samanlaisia kirjeenvaihtotovereita ovat ne, joiden kanssa vaihdetaan netissä ajatuksia ja kerrotaan kuulumisia.
        Joidenkin kanssa on jopa tapailtu ja pidetty hauskaa ikään kuin olisimme iät ja ajat tunteneet toisemme.
        Netti on siitä hyvä, että useampi ihminen kerralla voi keskustella keskenään, olla arkisia tai juhlamielellä, surullisia tai leikkimielisiä. Me nimittäin uskallamme heittäytyä lapsiksi jälleen. Kun muuten on arki ja järki päässä, ei haittaa yhtään, vaikka kulkisi kulkisi kalossi kepin nokassa läpi kylän kaikkien naurettavana.
        Onhan se hauskaa, että muillakin on hauskaa!

Aloituksiin vastaan, jos keskustelun aihe on mielenkiintoinen eikä sisällä ilkeilyä. Aloittajan ei tarvitse olla tuttu.
        Tietysti helpompaa on osoittaa nettipostia nikille, jonka "tuntee", kuin nimimerkille xyzwvqwrtyuiop44.

Melko alussa tänne tullessani rekisteröin Venlastiinan, mutta myöhemmin nettiin ilmaantui varjo-olento, joka puskasta huutelee herjoja lähinnä Venlastiinalle.
        Tunnistin heti ensimmäisestä kirjoituksesta kirjoittajan ja nimitin hänet Puskasuleimaksi.
        Hän on vieläkin nokkeissaan ja kiristää Venlastiinaa uhkaamalla lisätä kahden litran soppakattilaan kaksi desiä merisuolaa, jos en suostu käyttämään hänestä nimitystä Neiti Suleima Puska.

• hei venla
        Venlastiina kirjoitti:

Ennen vanhaan oli kirjeenvaihtokavereita, joita ei koskaan tavannut.Kirjoittaminen ja kirjeitten saaminen oli kuitenkin tärkeää. Olihan mukava tietää, miten muualla oltiin ja elettiin.

Samanlaisia kirjeenvaihtotovereita ovat ne, joiden kanssa vaihdetaan netissä ajatuksia ja kerrotaan kuulumisia.
        Joidenkin kanssa on jopa tapailtu ja pidetty hauskaa ikään kuin olisimme iät ja ajat tunteneet toisemme.
        Netti on siitä hyvä, että useampi ihminen kerralla voi keskustella keskenään, olla arkisia tai juhlamielellä, surullisia tai leikkimielisiä. Me nimittäin uskallamme heittäytyä lapsiksi jälleen. Kun muuten on arki ja järki päässä, ei haittaa yhtään, vaikka kulkisi kulkisi kalossi kepin nokassa läpi kylän kaikkien naurettavana.

Aloituksiin vastaan, jos keskustelun aihe on mielenkiintoinen eikä sisällä ilkeilyä. Aloittajan ei tarvitse olla tuttu.
        Tietysti helpompaa on osoittaa nettipostia nikille, jonka "tuntee", kuin nimimerkille xyzwvqwrtyuiop44.

Melko alussa tänne tullessani rekisteröin Venlastiinan, mutta myöhemmin nettiin ilmaantui varjo-olento, joka puskasta huutelee herjoja lähinnä Venlastiinalle.
        Tunnistin heti ensimmäisestä kirjoituksesta kirjoittajan ja nimitin hänet Puskasuleimaksi.
        Hän on vieläkin nokkeissaan ja kiristää Venlastiinaa uhkaamalla lisätä kahden litran soppakattilaan kaksi desiä merisuolaa, jos en suostu käyttämään hänestä nimitystä Neiti Suleima Puska.

harvoin sinua näkee missään ketjussa, joten hyvin harvaa aloitusta pidät m ielenkiintoisena. Eipä kannata sitten aloituiksia enää tehdä kun nei ei ole juuri kenenkään mielestä ole mielenkiintoisia.Se on kumma miten miesten aloitukset on naisten mielestä mielenkiintoisia melkein aina, on se kumma.

• Makriina ek
        Venlastiina kirjoitti:

Jotkut ovat niin tarkkoja imagostaan.
        Minä olen aina tykännyt Puskasuleimasta, en arvannut, että on noin kranttu.

• tosiaan,
        hei venla kirjoitti:

harvoin sinua näkee missään ketjussa, joten hyvin harvaa aloitusta pidät m ielenkiintoisena. Eipä kannata sitten aloituiksia enää tehdä kun nei ei ole juuri kenenkään mielestä ole mielenkiintoisia.Se on kumma miten miesten aloitukset on naisten mielestä mielenkiintoisia melkein aina, on se kumma.

Teeppä sinä Venlastiina malliksi kiinnostava aloitus.

• katleija

Aiheista on pulaa mutta tämäntapainen keskustelu kiinnostaa. Miksi, no siksi että olemme kuitenkin kovasti kiinnnostuneita toisistamme. Emme tunne toisiamme,mutta muodostamme kukin oman käsityksen viestien kirjoittajista.
      Niinpä mielipiteet useimmin kohdistuvatkin kirjoittajiin ja aloituksetkin ohjaavat siihen.
      Koetan laittaa nyt kokeeksi aloituksen joka itseäni kiinnostaa. Se kuuluu tietenkin katekoriaan ruoka. Katsotaan miten pysymme aiheessa vai onko kiinnostus nolla. Jollei kiinnosta soronnoo,en siitä mitenkään pety.

• No hei! Onko se aloitus täällä, vai veikö sen trulli?
      Olen kyllä vähän tihrusilmäinen, niin että voi olla, etten vaan löydä sitä. Muutenkin nämä palstan ongelmat ovat minulle aina ihmetyksen aiheita. Joskus vain ihmettelen, miksen löydä jotakin mielipidettä, vaikka oletin sen olevan siinä ja siinä ketjussa.
      Nyt sekin selvisi. Trulli trulleroi ne pois ilkityönään.
      Huvinsa kullakin.

• VOI hyvä ihme,

etkö ehtinyt nähdä, että susmorsian sanoi itse poistaneensa Nocturne-ketjusta sen viestinsä, jonka Katleija kertoi jonkun muun poistattaneen.
        Ja sitten susmorsian kertoi itse pyytävänsä koko ketjun poiston.
        Että silleen he "ilkeilivät" iha vaa itekseen.
        Kyllä on sekopäistä taas.

• ainakin rehellisesti

kertoi.Sinulleko sekopäistä rehellisyys, olisihan voinut olla kertomattakin

• -.,.-,..

Mitä ihmeen jankutusta aina ja iäti?
      En koskaan enää rekisteröidy, enkä käytä mitään tunnistettavaa nimimerkkiä.
      Ei halua tutustella kenenkään kanssa, siihenhän nimimerkit ovat tärkeitä.
      Sanon, mitä sanon, aina vain asiallisesti, ketään loukkaamatta.
      Siihen sinulla, eikä kenelläkään muulla ei ole nokan kopautusta.
      Turha uteliaisuus pois.

• jjoutava

Mikähän järki tässä on ettei muka rekisteröidy. Jälki on senmukaista prlkkää natinaa jostki vääryyksistä ja toisten mollaamista, turhia ilmoituksia ja niistä poistoja.

hEy haloo onko muka hauskaa. Luonteesta se kertoo, on niin olevanaan ettei siedä yhtään leikkipuhetta omasta itsestään. Pelkää niin nolaavansa itsensä, nuin tökerön on parempi ollakin joku hellankoukku nimeltään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      102
      1320
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1209
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      132
      945
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      66
      847
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      797
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      793
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      737
    8. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      731
    9. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      724
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      58
      711
    Aihe