Miesystäväni on narsisti

vianna

Olen pian vuoden seurustellut narsistimiehen kanssa.

Mieheni haukkuu ja sättii minua ja ulkonäköäni. Minulla on tämän vuoden aikana itsetunto alentunut tosi paljon.

Aina kun olemme menossa jonnekin, mies antaa minun ehdottaa minne menisimme (esim. mikä ravintola), mutta joka ainut kerta kuitenkin hän itse päättää paikan.

Monesti kun yritän soittaa hänelle, hän ei vastaa ja lopulta laittaa puhelimen kiinni, vain vastaaja vastaa.... Eikä hän usein vastaa tekstiviestiinkään, ja silloin kun vastaa, niin hyvin lakonisesti ja lyhyesti.

Hän ei suostu keskustelemaan kanssani mistään syvällisistä ja tunteellisista asioista. Kun olen ottanut puheeksi kihloihin menemisen, hän sanoo ettei halua puhua siitä. Kerran hän sanoi, ettei halua kihloihin.

Olen itse kovin herkkä ja tunteellinen ihminen, alistun liian helposti, olen liian kiltti ja tunnollinen.

Mitä teen?

36

1155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------1-----------

Mies ystäväsi ei ole todennäköisesti narsisti häntä ei vaan kiinnosta muu kuin seksi kanssasi. olet panokaveri. Onko miehesi eronnut taannoin? se selittäisi asiaa.

Joka tapauksessa oli mikä tahansa syy miehen käytöksen takana niin mitäs helvettiä sä siinä roikut ja vielä kihloihin haluat? mites latvasta laho sinä olet kun kihloihin haluat noin huono käytöksisen miehen kanssa?

Mitä teet? Kai järkikin nyt sanoo että vuoden vasta olleet yhdessä joten JÄTÄ SE. etsi parempi.teidän suhde ei ole vielä pitkään kestäny ja jo noin huono joten ei se siitä ajanmyötä ainakaan paremmaksi muutu.

• ---------2---------

" mites latvasta laho sinä olet "

Entä sinä?

• Miesystäväsi voi

Miesystäväsi voi hyvinkin olla narsisti. Jonkinlainen persoonallisuusongelma ainakin. Uskon, että edessäsi on liian kivikkoinen tie, jos jatkat hänen kanssaan. Oma elämä kärsii todella paljon ja ihmissuhteet katoavat, kun kaveri vie voimiasi.

Kuulostaa siltä, että kaverisi on polkunsa valinnut. Ihan hyvä kun kysyit kihloihin menemisestä. Kysy muustakin, mitä sinä haluat elämältä ja tee ainakin itsellesi selväksi mitä elämältäsi haluat. Voit sitten pohtia, mitä se mies pystyy täyttämään.

Voisit mennä vaikka jonnekin ammatti-ihmiselle puhumaan, niin omat ajatuksesi pysyvät selkeinä eikä nurjamielinen mies pääse vaikuttamaan niihin.

Voimaa ja hyvää jatkoa sinulle : ).

• äijäs valitset itse

siis mikä teitä ämmiä oikein vaivaa kun on ihan pakko tunkea avioliittoon ja kihloihin väkisin äijän kanssa joka on väkivaltainen tai muuten täysin törppö?

Ja vielä itse menette ehdottamaan asiaa! Mitäs sitten jos se äijä haluaisikin kihloihin ja sitten heti avioliittoon muuttaisiko se jotain tämän äijäs tylystä käytöksestä kun se sormus olisi sormessa!

täällä ämmät inisee narsistisista ex äijistään ja silti ihan väkisin haluaa riemusta kiljuen kihlata sellaisen äijän kuitenkin!

• ex-kumppani

Sinulla on myös narsistisia piirteitä, muuten et olisi tuossa suhteessa. Saat tuosta p*skasta jonkin palkinnon, joka ruokkii narsismiasi. Mieti sitä. Ehkä sitten ymmärrät poistua suhteesta joka ei toimi.

Tai ehkä on niin, että kaksi narsistia tulee hyvin toimeen. Molemmat saavat mitä tarvitsevat, vaikka kärsivätkin.

• gerfd

puurot ja vellit sekaisin. narsistien kanssa ollaan suhteessa siksi, että ne ovat uhrinsa alistaneet. uhri kuvittelee ettei ole yhtään mitään ja on onnekas että tämä niin täydellinen (omasta mielestään ja luo uhrillekin sellaisen mielikuvan) itse. narsisti ja narsisti sen sijaan eivät tule toistensa kanssa toimeen, koska molemmat haluavat ihailua (jota kumpikaan eivät kuitenkaan jakele muille) ja halveksuvat muita.

se, että joku ylipäätään on narsistin kanssa, kertoo nimenomaan siitä, ettei itse ole lainkaan selllainen.

• herkkyys;)

Jätä narrimiehes ja saat sen sijaan minut! Pidän kilteistä ja helpoista naisista, alistuvuus on suoranaista herkkua (jos vaikka tykkäät piiskaleiskeistä?) Tunnollisuus on tärkeä juttu kotitöissä ja rahankäytössä, olen tarkka siitä. Kihloihin voidaan mennä heti ja lupaan että saat päättää ravintolan minne mennään kihlajaisii viettää. Saat hauskan ja oikeeta keskustelua taitavan (tunteellisen romantikonkin ehkä:)) Miehen joka lupaa huolehtia puheen kuin puheen aiheista.

• MUMMELIII

IHANA VASTAUS!

• jalka ojossa

Anna kenkää!

• lähe meneen ja äkkiä

Etkö jo käsitä, että mies ei halua sinua. Mitä roikut? Jos haluaisi, tekisi kaikkensa suhteen eteen ja tavoittelisi sinua. Nyt vetäytyy, ja säätelee kanssakäymistään sinun kanssasi, silloin kun hänelle sopii. On muut metkut tärkeämpiä. Tavoittelee aivan toista kuin sinua. Jätä se urpo, pettää sinua koko ajan. Eikä halua sitoutua, johan hän on sen sanonutkin. Vaikkai kuinka pahalta tuntuu lähde suhteesta. Parempaa ei ole odotettavissa. Jos nyt menet yhteen, ja perustatte perheen sinun toiveestasi lähtöisin, ja saat lapsen, lapsia, hän lähtee siinä vaiheessa lätkimään, sen saat kokea. Se on niin että mies tekee aloitteet jos on kiinnostunut, ja nyt ei tee, ja se kertoo ettei ole kiinnostunut.
        Hän ei halua sitoutua sinuun, ei pidä edes ulkonäöstäsi, eikä halua näyttää sinua kavereillensa, vaan valitsemalla ulosmenopaikan, haluaa pitää sinut salassa. Miksi makaat kynnysmattona, ja annat hänen kävellä naamasi yli. Missä on itsekunnioituksesi? Äkkiä terapiaan, tai ala opiskelemaan narsismipalstalta tai ihmissihdepalstoilta näitä asioita.
        Jätä jo se heppu, hyvä jumala, ja vähän äkkiä. Sinä et ole hänelle mitään, muuta kuin esine, jota hän käyttää niin kauan kuin häntä huvittaa, ja sen jälkeen hän heittää sinut menemään. Johan tuo ettei hän vastaa puhelimeen kertoo kaiken. Miksi edes soittelet ja viestittelet hänelle? Lopeta tuollainen, ja ala elämään omaa elämääsi, ja mieti mitäolit tekemässä ennen kuin hän astui kuivioihisi.
        Etsi äkkiä itsellesi kunnollinen mies. Kuka tollasta paskaa ottaa niskaansa vapaaehtoisesti, ei kukaan, miksi sinäkään.

• Tietysti aina
        lähe meneen ja äkkiä kirjoitti:

Etkö jo käsitä, että mies ei halua sinua. Mitä roikut? Jos haluaisi, tekisi kaikkensa suhteen eteen ja tavoittelisi sinua. Nyt vetäytyy, ja säätelee kanssakäymistään sinun kanssasi, silloin kun hänelle sopii. On muut metkut tärkeämpiä. Tavoittelee aivan toista kuin sinua. Jätä se urpo, pettää sinua koko ajan. Eikä halua sitoutua, johan hän on sen sanonutkin. Vaikkai kuinka pahalta tuntuu lähde suhteesta. Parempaa ei ole odotettavissa. Jos nyt menet yhteen, ja perustatte perheen sinun toiveestasi lähtöisin, ja saat lapsen, lapsia, hän lähtee siinä vaiheessa lätkimään, sen saat kokea. Se on niin että mies tekee aloitteet jos on kiinnostunut, ja nyt ei tee, ja se kertoo ettei ole kiinnostunut.
        Hän ei halua sitoutua sinuun, ei pidä edes ulkonäöstäsi, eikä halua näyttää sinua kavereillensa, vaan valitsemalla ulosmenopaikan, haluaa pitää sinut salassa. Miksi makaat kynnysmattona, ja annat hänen kävellä naamasi yli. Missä on itsekunnioituksesi? Äkkiä terapiaan, tai ala opiskelemaan narsismipalstalta tai ihmissihdepalstoilta näitä asioita.
        Jätä jo se heppu, hyvä jumala, ja vähän äkkiä. Sinä et ole hänelle mitään, muuta kuin esine, jota hän käyttää niin kauan kuin häntä huvittaa, ja sen jälkeen hän heittää sinut menemään. Johan tuo ettei hän vastaa puhelimeen kertoo kaiken. Miksi edes soittelet ja viestittelet hänelle? Lopeta tuollainen, ja ala elämään omaa elämääsi, ja mieti mitäolit tekemässä ennen kuin hän astui kuivioihisi.
        Etsi äkkiä itsellesi kunnollinen mies. Kuka tollasta paskaa ottaa niskaansa vapaaehtoisesti, ei kukaan, miksi sinäkään.

"Sinä et ole hänelle mitään, muuta kuin esine, jota hän käyttää niin kauan kuin häntä huvittaa, ja sen jälkeen hän heittää sinut menemään. Johan tuo ettei hän vastaa puhelimeen kertoo kaiken. "

Tietysti aina jää itselle valta päättää, välittääkö sairaan kumppanin ajatuksista lainkaan ja mitä niistä ajattelee... Kovin sairas tyyppi ei kerro toimillaan samoja asioita kun terveempi vastaavilla. Jos terveen ja fiksun miehen toiminnassa olisi tuollaisia elkeitä, se saattaisi kertoa, ettei ole kiinnostunut. Narsisti tai häiriöinen taas tempullaan kertoo enmmän omasta sairaudestaan.

Jokainen tekee omat johtopäätöksensä.

Hiukan ihmettelen tekstien kipakoitumista : }. Joku syy siihenkin on, että vastaaja tulee arvostelleeksi aloittajan ulkonäönkin... Omapa kummallista. Ehkä kuvittelee että oma karannut mies siellä nyt etsii uusia.

• lähe meneen ja äkkiä
        Tietysti aina kirjoitti:

"Sinä et ole hänelle mitään, muuta kuin esine, jota hän käyttää niin kauan kuin häntä huvittaa, ja sen jälkeen hän heittää sinut menemään. Johan tuo ettei hän vastaa puhelimeen kertoo kaiken. "

Tietysti aina jää itselle valta päättää, välittääkö sairaan kumppanin ajatuksista lainkaan ja mitä niistä ajattelee... Kovin sairas tyyppi ei kerro toimillaan samoja asioita kun terveempi vastaavilla. Jos terveen ja fiksun miehen toiminnassa olisi tuollaisia elkeitä, se saattaisi kertoa, ettei ole kiinnostunut. Narsisti tai häiriöinen taas tempullaan kertoo enmmän omasta sairaudestaan.

Jokainen tekee omat johtopäätöksensä.

Hiukan ihmettelen tekstien kipakoitumista : }. Joku syy siihenkin on, että vastaaja tulee arvostelleeksi aloittajan ulkonäönkin... Omapa kummallista. Ehkä kuvittelee että oma karannut mies siellä nyt etsii uusia.

Tietysti aina nimimerkille: Vastaaja ei arvostellut aloittajan ulkonäköä mitenkään, siitä arvostelusta aloittaja kertoi ensimmäisessä lauseessa ihan itse!
        Että kannattas lukea teksti ennenkuin alkaa arvostelemaan." Mieheni haukkuu ja sättii minua ja ulkonäköäni." Että luepa uudelleen.
        Ja se onkon aloittajan miesystävä narsisti tai jokin muu persoonallisuushäiriöinen, vai tavallinen ei kiinnostunut mies, niin ei ole lopputuloksen kanssa mitään merkitystä. Suhde ei onnistu kummassakaan tapauksessa ja piste.
        Turha aprikoida onko häiriöinen vai ei. Mies ei ole naisesta todellisuudessa kiinnostunut, käyttää hyväkseen, ja jos vuoden ajan on seurusteltu, eikä mies ole tehnyt yhtään aloiteta syventää suhdetta aloittajaan, ei hän todella ole kihloihin menossa, tai suunnittele yhteistä tulevaisuutta. Aloittajan on turha kuvitella muuta 26ja elää haaveissaan. Tosiasiat ovat tosiasioita valitettavasti.
        Tietty persoonallisuushäiriöinen voi edetä pasiivisestikin aktiivisemman osapuolen pillin mukaan johonkin pisteeseen, mutta ottaa sitten jalat alleen kun parempi vaihtoehto tai se jota on tavoitellut on saatavilla.
        Että aloittajan on turha ottaa turhaan siipeensä. Parempi katsoa kuin katua, ja listata täyttyvätkö suhteessa myös omat tarpeet ja odotukset. Niin se vaan on.

• Tiedän tapauksen
        lähe meneen ja äkkiä kirjoitti:

Tietysti aina nimimerkille: Vastaaja ei arvostellut aloittajan ulkonäköä mitenkään, siitä arvostelusta aloittaja kertoi ensimmäisessä lauseessa ihan itse!
        Että kannattas lukea teksti ennenkuin alkaa arvostelemaan." Mieheni haukkuu ja sättii minua ja ulkonäköäni." Että luepa uudelleen.
        Ja se onkon aloittajan miesystävä narsisti tai jokin muu persoonallisuushäiriöinen, vai tavallinen ei kiinnostunut mies, niin ei ole lopputuloksen kanssa mitään merkitystä. Suhde ei onnistu kummassakaan tapauksessa ja piste.
        Turha aprikoida onko häiriöinen vai ei. Mies ei ole naisesta todellisuudessa kiinnostunut, käyttää hyväkseen, ja jos vuoden ajan on seurusteltu, eikä mies ole tehnyt yhtään aloiteta syventää suhdetta aloittajaan, ei hän todella ole kihloihin menossa, tai suunnittele yhteistä tulevaisuutta. Aloittajan on turha kuvitella muuta 26ja elää haaveissaan. Tosiasiat ovat tosiasioita valitettavasti.
        Tietty persoonallisuushäiriöinen voi edetä pasiivisestikin aktiivisemman osapuolen pillin mukaan johonkin pisteeseen, mutta ottaa sitten jalat alleen kun parempi vaihtoehto tai se jota on tavoitellut on saatavilla.
        Että aloittajan on turha ottaa turhaan siipeensä. Parempi katsoa kuin katua, ja listata täyttyvätkö suhteessa myös omat tarpeet ja odotukset. Niin se vaan on.

Tiedän tapauksen lähipiirissä, kun mies käyttäytyi alussa niin, että katosi aina välillä eikä vastannut puhelimeen. Arvostus oli heikohkoa, sanoisin. Muutaman vuoden kuluttua mies lakkasi käyttämästä alkoholia, koska nainen vaati jättämisellä uhaten. Mies raitistui ja he kihlautuivat usean vuoden kuluttua ja viettävät tällä hetkellä antoisaa elämää.

Tosin suhteessa oli alusta asti rakkautta, mutta miehen jonkinlainen persoonallisuuden poikkeama sekä alkoholinkäyttö pilasivat pitkään suhdetta. Nainen rakasti kuitenkin miestä yli kaiken ja rakkaus voitti. Ainoastaan hyvin harva uskoi koskaan, että suhde voisi päätyä onnelliseksi. Minä uskoin. Asia vaati kyllä paljon työtä ja uhrausta, mutta ehkä se kannatti. Rakkaus on ihmeellistä.

Ehkä noin käy niin harvoin, että ei kannata ottaa riskiä.

• Ps. Haluan vain
        Tiedän tapauksen kirjoitti:

Tiedän tapauksen lähipiirissä, kun mies käyttäytyi alussa niin, että katosi aina välillä eikä vastannut puhelimeen. Arvostus oli heikohkoa, sanoisin. Muutaman vuoden kuluttua mies lakkasi käyttämästä alkoholia, koska nainen vaati jättämisellä uhaten. Mies raitistui ja he kihlautuivat usean vuoden kuluttua ja viettävät tällä hetkellä antoisaa elämää.

Tosin suhteessa oli alusta asti rakkautta, mutta miehen jonkinlainen persoonallisuuden poikkeama sekä alkoholinkäyttö pilasivat pitkään suhdetta. Nainen rakasti kuitenkin miestä yli kaiken ja rakkaus voitti. Ainoastaan hyvin harva uskoi koskaan, että suhde voisi päätyä onnelliseksi. Minä uskoin. Asia vaati kyllä paljon työtä ja uhrausta, mutta ehkä se kannatti. Rakkaus on ihmeellistä.

Ps. Haluan vain tuoda esille, että aivan vedenpitäviä nämä manaukset pahimmasta mahdollisesta eivät ole. Aivan varmasti ei voi koskaan tietää...

• ts'ekkaa se tyyppi
        Ps. Haluan vain kirjoitti:

Ps. Haluan vain tuoda esille, että aivan vedenpitäviä nämä manaukset pahimmasta mahdollisesta eivät ole. Aivan varmasti ei voi koskaan tietää...

Ehkä tärkeintä sinulle tietää, ettei siilä ukollas ole todella ikäviä susia kellarissa ulvomassa, mutta mieleen tuli sekin vaihtoehto että ukkos haluaa ehkä pitää itsenäisyydestään kiinni, ja sehän onkin sitten ihan hyvä asia.

• ja nyt tuleva ex
        Tiedän tapauksen kirjoitti:

emäntä on tyytyväinen kun sai tahtonsa läpi ja teki hummailijasta
        tylsän sohvaperunan.
        kohta varmaan rupeaa vaatimaan että ukko lähtis johonkin pitämään hauskaa edes joskus.

• kokenut1

Jätä se.Ei muutu koskaan,tai vaan pahemmaksi.

• MdD, Psykiatri

Tällä palstalla on paljon itseoppineita psykiatreja, joka on todella ihailtavaa. Mihin tarvitaan lääketieteellistä koulutusta, kun kuka vain voi omalla itseoppineisuudellaan ja mutu-tuntumallaan antaa narsistidiagnoosin? Todella hienoa, ihailtavaa.

• Minusta tällä palst.

Minusta tällä palstalla on kovin kitkerää väkeä liikkeellä tänään. Kovaa kieltä ja purevaa palutetta. Ei kuulosta siltä, että haluttaisiin mitenkään jäljitellä asiantuntijoita edes.

Katukielellä saa asiansa yhtähyvin selitettyä, mikäs siinä. On lyhyttä ja ytimekästä. Esiin nousee olennainen.

Itse pyörittelen vain mielelläni syvemmin asioita, koska narsismikin kiinnostaa minua monen muun aiheen ohella.

Liikkeellä on myös mileipidettä, jonka mukaan ihmiset eivät saisi ajatella ollenkaan itse tekemisiään, vaan heidän pitäisi mennä kysymään neuvoa lääkäreiltä. Siinä on jotain äärettömän lapsellista ja umpinaista ajattelua, jota ei voi oikein aikuisella ymmärtää. Hyvin pienen lapsen voisi ajatella hetken ajan uskovan tuollaista puppua. Sitten viisivuotiaankin järki vetäisi pitemmän korren.

Tulee jotenkin kylmä ja hyytävä olo sellaisesta. Minkälainen ihminen ajattelee niin?

• kuoleman tauti se
        Minusta tällä palst. kirjoitti:

Minusta tällä palstalla on kovin kitkerää väkeä liikkeellä tänään. Kovaa kieltä ja purevaa palutetta. Ei kuulosta siltä, että haluttaisiin mitenkään jäljitellä asiantuntijoita edes.

Katukielellä saa asiansa yhtähyvin selitettyä, mikäs siinä. On lyhyttä ja ytimekästä. Esiin nousee olennainen.

Itse pyörittelen vain mielelläni syvemmin asioita, koska narsismikin kiinnostaa minua monen muun aiheen ohella.

Liikkeellä on myös mileipidettä, jonka mukaan ihmiset eivät saisi ajatella ollenkaan itse tekemisiään, vaan heidän pitäisi mennä kysymään neuvoa lääkäreiltä. Siinä on jotain äärettömän lapsellista ja umpinaista ajattelua, jota ei voi oikein aikuisella ymmärtää. Hyvin pienen lapsen voisi ajatella hetken ajan uskovan tuollaista puppua. Sitten viisivuotiaankin järki vetäisi pitemmän korren.

Tulee jotenkin kylmä ja hyytävä olo sellaisesta. Minkälainen ihminen ajattelee niin?

Lääkärikirja syndroomasta mua pienenä varoiteltiin. se on vakava sairaus. kannattaa varoa.

• valoja ja varjoja
        Minusta tällä palst. kirjoitti:

Oletko haastanut koskaan itsesi miettimään miten toimit ja ajattelet? Vai asettaudutko aina toisten yläpuolelle kaikkitietävänä moraalin papittarena? Luuletko todellakin olevasi mieleltäsi terve?
        Siedätkö itseesi kohdistuvaa kritiikkiä, onko sinulla kyky mennä itseesi?
        Tässä syitä ja ajatuksia miksi psykiatrin ammattimainen näkemys voisi tuoda kirkkaampia valoja sinunkin polullesi.

• varjoja ja valoja
        valoja ja varjoja kirjoitti:

Oletko haastanut koskaan itsesi miettimään miten toimit ja ajattelet? Vai asettaudutko aina toisten yläpuolelle kaikkitietävänä moraalin papittarena? Luuletko todellakin olevasi mieleltäsi terve?
        Siedätkö itseesi kohdistuvaa kritiikkiä, onko sinulla kyky mennä itseesi?
        Tässä syitä ja ajatuksia miksi psykiatrin ammattimainen näkemys voisi tuoda kirkkaampia valoja sinunkin polullesi.

"Luuletko todellakin olevasi mieleltäsi terve?"

Entä sinä?

• ja ne muut kohdat...
        varjoja ja valoja kirjoitti:

"Luuletko todellakin olevasi mieleltäsi terve?"

Entä sinä?

Aivan, hyökkäys on paras puolustus.

• kysyvä ei tieltä eks

MdD, Psykiatri
        Ei niitä tarvitakaan, kyllä kansa tietää. Kaikki, jotka ovat eläneet ja kokeneet narsismia omakohtaisesti osaavat kyllä kertoa asiat ilman psykiatreja ja alan ammattilaisia. Se on sitä elämänviisutta, josta kumpuavat myös erinäiset sananparret ja sanonnat, jotka varoittavat ja toimivat oppaina elämän poluilla vaeltaessa. Miksi aina tarvitsee ammattiihmisen kannanottoa joka asiaan, joka jo maallikollekin on päivänselvää, jos yhtään tervettä järkeä. Mikä estää sitä käyttämästä ja mikä tekee siitä maallikon näkemyksestä ja ajatuksesta vähemmän arvokkaan kuin alaa opiskelleen ajatuksesta. En käsitä tuota, että miten kansanviisautta pidetään alempiarvoisena totuutena kuin kirjanoppineiden.Tämä on sitä elämänkokemuksen tuomaa viisautta. Ja neuvoja on hyvä jakaa, että voi estää toisen elämän tuhoutumisen, ja auttaa häntä tekemään järkevämpiä ja viisaampia päätöksiä elämässään. Ettei tarvitsisi elämänsä raunioilla itkeä, etten tiennyt, ja jos olisin tiennyt, ja miksi kukaan ei varoittanut. Miksi siis tehdä tyhmyyksiä, kun voi katsoa ennekuin katua.
        Ja tässä ap:n asiassa, jossa hän haluaa neuvoja, ei ensinnäkään tarvitse tehdä mitään diagnooseja, riittää kun tekee johtopäätökset miehen käyttäytymisestä suhteessaan naiseensa. Jos alku on jo tuota, mitä on jatko, sen voi päätellä,että ei todennäköisesti ruusuilla tanssimista, kun tietää, miten vaikea jokaisen on muuttaa omia käyttäytymistapojaan.
        Tämän aloittajan miehenkään ei tarvitse olla narsisti millään muotoa. Ei vain ole tunteita aloittajaa kohtaan ja sillä siisti. Parin odotukset suhteen laadulta ovat erilaiset. Toinen haluaa sitoutua, ja toinen ei halua. Tarpeet eivät kohtaa. Miksi siis haaskata tyhjässä suhteessa aikaansa, kun voi sen ajan käyttää sen oikean etsimiseen?
        Ap kyselee neuvoja, nythän on niitä saanut ja voi erilaisia näkemyksiä soveltaa omaan elämäänsä. Hänhän siitä loppupelissä ihan ite päättää, mitä tilanteessa tekee, ja toimii.

• uskalla lähteä

Aloittajalle:

Jätä mies nyt kun vielä voit, kun et ole uhrannut häneen liikaa, mennyt naimisiin, synnyttänyt yhteisiä lapsia, ottanut yhteistä lainaa, nyt, kun hän ei ole vielä saanut kokonaan murrettua tahtoasi.

Oletko kysynyt itseltäsi miksi edes haluat olla yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka vähättelee sinua ja kohtelee sinua huonosti? Joka ei arvosta sinua ja pidä sinua hyvänä? Sanot olevasi kilttia, tunnollinen ja alistuva, herkkä ihminen. Sellaista ihmistä on helppo manipuloida ja siksi miehesi sinuun silmänsä iski. Hän tietää voivansa hallita sinua.

Kun olet onnistunut pääsemään miehestä eroon, älä heti ota uutta tilalle vaan anna itsellesi aikaa toipumiseen ja itsetunnon kasvattamiseen. Sinun on mietittävä, kuka olet ja mitä elämältäsi ja parisuhteeltasi haluat. Älä hetkeksikään anna periksi pelolle, joka uskottelee sinulle, että jäät loppuiäksesi yksin ja nykytilannekin olisi yksinoloa parempi. Tuo parisuhde näivettää sielusi, musertaa sinut.

• viiskybä kokenut mie

"Oletko kysynyt itseltäsi miksi edes haluat olla yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka vähättelee sinua ja kohtelee sinua huonosti? Joka ei arvosta sinua ja pidä sinua hyvänä? Sanot olevasi kilttia, tunnollinen ja alistuva, herkkä ihminen. Sellaista ihmistä on helppo manipuloida ja siksi miehesi sinuun silmänsä iski. Hän tietää voivansa hallita sinua."

Tässä tuli olennainen negaation kautta.

Mieti tarkasti kannattaako alisteiseen suhteeseen jäädä.

Elämme vähän vaikeita aikoja, siis narsistisia ja vain ulkonäköä korostavia, ja kaikki ajattelee vain itseään.

Ei ole helppoa löytää sopivaa kumppania, ja jotenkin tuli sellainen olo, että olet ansainnut parempaakin.

• mummellii

Itse olin narsistin kanssa naimissa lähes 15 vuotta. Tilanteesa oli vaikea lähteä, koska kaikissa ihmisissä on hyviäkin puolia. Viimeinen pisara oli ruummillinen väkivalta...silloin lähdin lopulliesti. Se olisi vaan pitänyt tehdä jo "hyvän sään" aikaan,

Syvälle sieluun on jääneet ne kaikki loukkausket, uhkailut, alistamiset, kaksinaamaisuus (mukava seuramies) jne....

Ajan kanssa tilanne vaan huononi eli lähde!

Minä olisn tarvinnut juuri tälläistä ravistelua, mitä ihmsiet antaa,. Minun oli vaan niin vaikea edes kertoa kenellekäänsiitä huonosta olosta ja suhteesta...hävetti. ei tainnut olla edes tätä mahdollisuutta.

Tapasin sen jälkeen miehen ja suhde hipoi täydellisyyttä...niin että ulkopuolisetkin ihmetteli miten ME säteltiin yhdessä...

Elämässä pitää ottaa riskejä ja uskaltaa tehdä ratkaisuja....elää täysillä tätä ainutkertaista elämää.

Toivon sinulle paljon vomia, sillä niitä tarvit sekä hyviä ystäviä, jotka tukevat sinua päätöksenteossa.

• jårjetöntä

"Tämän vuoden aikana", siis alusta lähtien haukkunut,sättinyt,arvostellut? Ei vastaile jne.
      Joku kysyikin mikä itsessäsi on vikana. Herkkyys ja muut sanomasi ei selitä lainkaan miksi aloitit sen mitä välillänne nyt sitten onkaan.Seurusteluksi ei oikein voi kutsua. Kihloihinkin halajat? Hmm...
      Ehkä mies on saamaton sanomaan suoraan ettet kiinnosta kuin patjana kun muutakaan ei näköpiirissä ole.
      Ehkä kokee ettei kelpaa "paremmalle" ja tyytyy sinuun ettei tarvitse olla ilman.
      Eli heikko perusta. Sitten, mikä hänestä tekee mielestäsi narsistin? Sekö ettei ole pyöriteltävissäsi mennen tullen?

• Vastaajalle "järj.

Vastaajalle "järjetöntä". Mitä asiaa sinulla on aloittajalle?

Kertaat vain mitä huonoa hänen nykyisessä miesystävässään on ja lisäät vielä omat ilkeytesi, että mitä mieltä sinä olet minä häntä pidetään. Vielä painat päälle "tietämällä" ettei miestä kiinnosta...

Jätät puntaroimatta kokonaan, mikä miehessä mahtaa olla vikana, jos ei saa mieleisiään näköpiiriin saatika käyttöönsä.

Minä ajattelisin tuosta kantista, ettei mies ole sinut itsensä kanssa ollenkaan. On itselleen vieras. Ei ole mitoittanut tahtomisiaan ja mahdollisuuksiaan ollenkaan.

Tiedetäänhän, että esim. vankilassa miehestä saattaa tulla äärimmäisen nirso. Tulevan vaimon pitää olla kuvan kaunis ja kaikki muu hyvä siihen päälle. Itse sen sijaan ollaan mitä ollaan, toiveet eivät toteudu millään elämänsaralla ja niin on kierre valmis. Syy on aina muissa... jaa, tila muistuttaa oireiltaan...

• Lisään vielä.
        Vastaajalle "järj. kirjoitti:

Vastaajalle "järjetöntä". Mitä asiaa sinulla on aloittajalle?

Kertaat vain mitä huonoa hänen nykyisessä miesystävässään on ja lisäät vielä omat ilkeytesi, että mitä mieltä sinä olet minä häntä pidetään. Vielä painat päälle "tietämällä" ettei miestä kiinnosta...

Jätät puntaroimatta kokonaan, mikä miehessä mahtaa olla vikana, jos ei saa mieleisiään näköpiiriin saatika käyttöönsä.

Minä ajattelisin tuosta kantista, ettei mies ole sinut itsensä kanssa ollenkaan. On itselleen vieras. Ei ole mitoittanut tahtomisiaan ja mahdollisuuksiaan ollenkaan.

Tiedetäänhän, että esim. vankilassa miehestä saattaa tulla äärimmäisen nirso. Tulevan vaimon pitää olla kuvan kaunis ja kaikki muu hyvä siihen päälle. Itse sen sijaan ollaan mitä ollaan, toiveet eivät toteudu millään elämänsaralla ja niin on kierre valmis. Syy on aina muissa... jaa, tila muistuttaa oireiltaan...

" mikä hänestä tekee mielestäsi narsistin? Sekö ettei ole pyöriteltävissäsi mennen tullen? "

Lisään vielä.

Sikäli mikäli itselläni on / on ollut epärealistisia toiveita, en ole purkanut niitä kehenkään lähimmäiseen kiusaamalla esim. mukavaa kunnollista miestä, vaikka tämä ei minun odotuksiani täyttäisikään.

Eli normaalilla ihmisellä ei pitäisi olla mitään syytä toimia epäeettisesti ja rumasti hyväksikäyttäen toista ihmistä, joka ilmeisesti on valmis rakastamaan toista, kun vain saisi siihen luvan.

"mikä itsessäsi on vikana. Herkkyys ja muut sanomasi ei selitä lainkaan miksi aloitit sen mitä välillänne nyt sitten onkaan"

Asetat vastuun ihmisenä olemisesta aloittajalle. Ilmeisesti ajattelet sinäkin pohjimmiltasi, että haihatteleva kumppani ei kykene itsestään vastaamaan. Oletan?

Eli haihattelevassa kumppanissa on kuin onkin jotain todella paljon vialla. Hän ei kykenen vastaamaan itse tekemisistään eikä hänen voi olettaa vastaavan omalta osalta suhteestaan, vaan vastuu vierii kokonaan aloittajalle.

• Ok! Mikä on saam.

"Ehkä mies on saamaton sanomaan suoraan ettet kiinnosta kuin patjana kun muutakaan ei näköpiirissä ole."

Ok! Mikä on saamattoman vastakohta? Aikaansaapa, reipas, toimelias...

Kuvittele fiksua ja aikaansaavaa miestä. Hän on myös reipas ja toimelias. Tämä kultakimpale sanoo naisystävälleen: "Et kiinnosta minua kuin patjana, koska näköpiirissäni ei ole muutakaan."

Ompa hieno mies. Näinkö?

• moi annappa nuitte penikojen olla hei voitko kirjottaa mulle niin mulla on puhuttavaa sulle juho_a_t@suomi24.fi

• Narsistin uhri

EROA!!!!! Narsisti ei muutu!!! Lähde niin kauan kun vielä voit ja olet terve.

• jätä mies

Mies ei vain välitä sinusta. Narsisti ei välttämättä ole se joka haukkuu toisen ulkonäköä. Mies haukkuu, koska et älyä muuten jättää häntä ja hän ei itse osaa sitä muuten pukea sanoiksi. Ilmeisesti kyseessä on yksinkertainen tollukka. Ja yksikertainen on kyllä aloittajakin, kun ehdottelee vielä kihloihin menoa, vaikka mies ei selvästi kunnioita eikä halua naista.

Ja vielä yrittää soitella, vaikka mies ei vastaa ja lopulta laittaa puhelimensa tuskastuneena kiinni. Voi pyhä sylvi! Toivon että aloitus on provo.

• jätä tollanen skitso !
      Mua on kiusattu jokaisella työpaikallani syyttä suotta, tavalla tai toisella. Nykyi-
      sessäkin ! Eräs hullu muija, nimeltään joku ANU, määkyy aina mulle, kun satum
      -me kohtaamaan pukuhuoneessa, kopeillamme, ja mä joudun oleen siellä, mis-
      sä mulla ei oikeesti olisi mitään asiaa koko tilaan, koska en kuulu ns. henkilökun
      -taan. Meillä muilla on käytössä vaan yksi vessanräähkä, ja meitä on paljon e-
      nemmän, kuin niitä ns. henkilökuntaa.....heillä on vessoja liikaa.......ovatko HE sitten joitakin lain yläpuolella olevia naukujia, joilla on oikeus naukua, jioa joku yrittää vastustaa heitä tai muuten vaan ? Aika lapsellista muuten se sen nauku-
      na mulle:naukuu, et "jätä valot palamaan....." vaikka jokainen KUNNON ihminen
      laittaa valot POIS päältä, kun lähtee tilasta pois. Tai, kun siellä ei ole ketään. Ei-
      kö olekin SE JÄRKEVÄMPÄÄ ? Sen väkätin pitäs olla kiitollinen siitä, et joku äly-
      ä säästää valoja, ettei tarvitse niitä koko ajan vaihdella, kun se on palanut........ mutta ei, sillä on joku ihmeen pakkomielle asiasta........nyt se ei oo taas koko vii-
      me viikkoon sanonu mulle sanaakaan, ja jos se vielä kerrankin aukoo monttu-
      aan asiasta, teen siitä heti ilmoituksen sinne JOHDOLLE ! Mites sit suu pannaan
      , ku SE SAA POTKUT toisen kiusaamisesta TURHAAN ?!
      Ihan hullu toi sun ukkos. Mitä kukaan siinä ees näkee ? ei kukaan oo tollasta hul
      -lua ansainnut, edes sä ! se vois kelvata tolle mun kapatti-kiusaajalleni ! sitten-
      pähän saavat naukua yhessä........
      Ihan selvä PETTÄJÄN AINES toi sun ukkos..........sil on muut muijat mieles, koke-
      musta mulla on......JÄTÄ SE ! kerää kimpsus ja kampsus ja muuta veke, et se ei
      enää sua häiritse......vaihda numeros, kaikki.........vaihda se numeros sitten salai-
      seksi, joten se ei saa sitä selville MISTÄÄN ! okei ?
      Hyvää jatkoa sulle, koeta kestää ! etti uus mies, vaikka laita tänne treffit-osioon profiili, jos sulla ei sitä vielä ole, ja hae itse, miehet on niin tyhmiä, et ne ei usein uskalla vastata ensin......laitat vaan profiiliisi, minkälaisen miehen haluat, ja sit- ten säädät jostakin niin, että vain 100 % omaa profiiliasi vastaavat miehet saavat
      viestitellä sun kanssasi. Mullakin on niin, ja ei oo sen jälkeen tullu yhtään hulluil-
      ta ukoilta mitään älyvapaata hömppää ! Se loppu lyhyeen.....tuli näes ties kenel-
      tä lurjukselta ties mitä skitsoilua.....ei tuu enää ! VAPAUS !

• kaike kokennut

Häivy hyvän sään aikana, on turha odotaa että hän muuttuu paremmaksi.
      Minun poika oli narsistin kanssa naimisissa, hän välillä makeili ja oli tosi ystävällinen ja yhtäkkiä kuin piru ihmiseksi sätti ja haukkui kaikkia vuoron perään se on todella kaottinen tila ja yrittää hyötyä toisten kustannusella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      51
      2089
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1426
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1364
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1004
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe