Naapurit huudattaa musiikkia päivästä toiseen, iltaisin ja viikonloppuisein melu vain nousee ja kiroilu ja huuto liittyy seuraan. Ei mua haittaa vaikka olis joka viikonloppu bileet, mutta kun se meluaminen on jokapäiväistä! Iltamyöhälle jytisee basso ja aamupäivällä 11 aikaan alkaa taas, oli sitten tiistai tai lauantai...
Isännöitsijälle on ilmoitettu, mutta mua ei oikeesti viitsittäis soitella poliisille kun viikonloppuiltaisin niillä on varmasti muutakin tekemistä.
Jos ei lopu mekkalointi, en voi asua täällä! Vuorotyöläisenä on muutenkin rankkaa.
Olen vuokralla, mutta ongelma on se, että sopimus on tehty vuoden määräaikaiseksi (eli se perus 1.irtisanominen vuoden kuluttua jonka jälkeen kk irtisanomisaika)
Voiko sopimuksen purkaa naapurien takia aiemmin? Kun sopimusta laadittaessa ei ole tämmöinen kotirauhaa häiritsevä haitta tehty selväksi?
Saako vuokrasopimuksen purkaa naapurihaitan takia?
148
12634
Vastaukset
- kaikkiriidassa
Hovioikeus yleensä sitten aikanaan ratkaisee ja kun tuossa on kyseessä ilmeisesti joku valvova henkilö talossa, niin 7 vuotta veikkaan..
- kyllä noita riit..
Aloittaja ihan tosissaan varmaankin, eli mene "kaikkiriidassa" -hörhö ottamaan ne iltapäivälääkkeesi.
Kerrostalossa pitää asua vaan (hörhöille tiedoksi) muutamien sääntöjen mukaan.
Voimia aloittajalle. Ota yht. isännöitsijän lisäksi muihin naapureihin joku muukin varmaan kyrsiintynyt tohon vajakkiin. - Mahtava tilaisuus
kyllä noita riit.. kirjoitti:
Aloittaja ihan tosissaan varmaankin, eli mene "kaikkiriidassa" -hörhö ottamaan ne iltapäivälääkkeesi.
Voimia aloittajalle. Ota yht. isännöitsijän lisäksi muihin naapureihin joku muukin varmaan kyrsiintynyt tohon vajakkiin.Tuo on kultainen kasvunpaikka aloittajalle, zeniläinen unelma.
Anna tuon tilanteen kehittää itseäsi, kasvata sietokykyäsi ja ymmärrystäsi.
Nuo riidankylväjät näkevät joka asian ongelmana ja uhkana omalle massiviselle egolleen. - tiellä, vielä
Mahtava tilaisuus kirjoitti:
Tuo on kultainen kasvunpaikka aloittajalle, zeniläinen unelma.
Anna tuon tilanteen kehittää itseäsi, kasvata sietokykyäsi ja ymmärrystäsi.
Nuo riidankylväjät näkevät joka asian ongelmana ja uhkana omalle massiviselle egolleen.Jossain määrin ymmärrän pointtisi. Mutta unta tarvii zen. Unenpuute ajaa ihmisen psykoosiin. Voi tulla eteen tahaton amok musiikinystävän ovelle.
- Mahtava tilaisuus
tiellä, vielä kirjoitti:
Jossain määrin ymmärrän pointtisi. Mutta unta tarvii zen. Unenpuute ajaa ihmisen psykoosiin. Voi tulla eteen tahaton amok musiikinystävän ovelle.
Zenin täytyy olla itsetietoinen myös siitä, ettei säilö pullotettua raivoa. Silloin unikin tulee paremmin, vaikka ulkona ukkosmyrskyssä.
Joka kerrostalosta löytyy myös peliriippuvaisia tietokonehulluja, jotka huutavat 'vittusaatanaa' mitä kummallisimpina kellonaikoina. Raivo on yksi nykypäivän vitsauksista, jota ruokitaan jo lapsesta asti. Olen itsekin sen läpikäynyt, ja kokenut valaistuksen.
Minkäänlaista raivoa ei voi poistaa ulkoisia tekijöitä muokkaamalla, raivo löytyy ihmisestä itsestään.
Sanoisinkin, että aloittajan, kuten monen muunkin täällä, kannattaa tutkia omaa identiteettiään. Ehkä aloittajan ego on muutaman numeron liian suuri, ja tuo ego on herkästi särkyvää. Kenenkään muun syytä se ei ole, olipa kyseessä mikä tahansa ulkoinen tapahtuma. - Hörhö
Zenin täytyy olla itsetietoinen myös siitä, ettei säilö pullotettua raivoa. Silloin unikin tulee paremmin, vaikka ulkona ukkosmyrskyssä.
Joka kerrostalosta löytyy myös peliriippuvaisia tietokonehulluja, jotka huutavat 'vittusaatanaa' mitä kummallisimpina kellonaikoina. Raivo on yksi nykypäivän vitsauksista, jota ruokitaan jo lapsesta asti. Olen itsekin sen läpikäynyt, ja kokenut valaistuksen.
Minkäänlaista raivoa ei voi poistaa ulkoisia tekijöitä muokkaamalla, raivo löytyy ihmisestä itsestään.
Sanoisinkin, että aloittajan, kuten monen muunkin täällä, kannattaa tutkia omaa identiteettiään. Ehkä aloittajan ego on muutaman numeron liian suuri, ja tuo ego on herkästi särkyvää. Kenenkään muun syytä se ei ole, olipa kyseessä mikä tahansa ulkoinen tapahtuma.Ei voi olla totta mistä näitä hörhöjä tulee .....?
- Kimb10
Sanoisinkin, että aloittajan, kuten monen muunkin täällä, kannattaa tutkia omaa identiteettiään. Ehkä aloittajan ego on muutaman numeron liian suuri, ja tuo ego on herkästi särkyvää. Kenenkään muun syytä se ei ole, olipa kyseessä mikä tahansa ulkoinen tapahtuma.Zenistä asiaan. Milloin olet nukkunut ulkona ukkosmyrskyssä? Saitko hyvin unta?
Ei hitto, kokenut valaistuksen, päätyen tuohon lopputulokseen?
No minun mielestäni olet provosoiva lukiolainen, tai ylemmän asteen teini, alle 20 kuitenkin, jos vanhempi teini, sitä pahempi provo,
Tähän et pysty vastaamaan typeryydelläsi.
Odotan kuitenkin sitä mihin et pysty, vaikka haluaisit. - Mahtava tilaisuus
Kimb10 kirjoitti:
Zenistä asiaan. Milloin olet nukkunut ulkona ukkosmyrskyssä? Saitko hyvin unta?
No minun mielestäni olet provosoiva lukiolainen, tai ylemmän asteen teini, alle 20 kuitenkin, jos vanhempi teini, sitä pahempi provo,
Odotan kuitenkin sitä mihin et pysty, vaikka haluaisit.En oikein tiedä mitä näihin teidän kahden viesteihin voisin vastailla, olen sitä mieltä, että keskustelu kuitenkin on hyväksi.
Olen nukkunut yllättävänkin kovissa meteleissä. Siinä ei ole suinkaan kyse tilanteen pois sulkemisesta omasta huomiostaan, vaan pikemminkin tilanteen ja metelin hyväksymisestä.
Myöskin on tärkeää huomata oman vihan, ja ulkoisen ärsykkeen yhteys, koska sellaista yhteyttä ei ole. Nuo kaksi asiaa, ovat tosiaankin kaksi erillistä asiaa. Myös ihmisten paremmuusjärjestykset kannattaa unohtaa, jos sellaisia luulee ymmärtävänsä.
Olen myös tietoinen rauhattomasta, smalltalkkia heittävästä, pinnallisesta maailmasta, jossa monet ovat hermot kireällä. Joten kieltämättähän täydellinen sisäinen rauha menee hieman hörhöyden rajoille. Siksipä kohtuudella kannattaa valaistusta harrastaa. - No morjesta vaan
kyllä noita riit.. kirjoitti:
Voimia aloittajalle. Ota yht. isännöitsijän lisäksi muihin naapureihin joku muukin varmaan kyrsiintynyt tohon vajakkiin.Päiväsaikaan tai muuten hiljaisen ajan ulkopuolella saa kyllä kuunnella musiikkia vaikka se kuuluisikin naapuriin. Esim. vanhoissa kerrostaloissa ei ole mahdollista niin toimiakaan etteikö se naapuriin kuuluisi. Itsellä naapuriin kuuluu myös naapurin puhe! Kaikki seinät eivät ole kantavia ja jykeviä seiniä. Lattiat ovat lautaa ja niiden välissä vain ääntä kantavia putkia ja ilmaa... naapurin häiriköinti ei välttämättä siis ole tahallista. Minullekin on valitettu mm. askelieni äänistä asunnossani ja musiikista sitten kanssa. Toisella tutullani oli samankaltaista ja emäntä selvisi sitten mielenterveyspotilaaksi. Tätä yleensä tukee se että muut naapurit eivät pidä meteliä niin pahana kuin yksi asukas.
- lautori1
Meillä oli suurinpiirtein sama ongelma meteli syntyi vaan tappelusta, sitä sai kuunnella joka viikonloppu ja välillä viikollakin. Onneksi emäntä sai töitä ulkopaikkakunnalta, se nimittäin riittää syyksi irtisanoa määräaikainen sopimus. Googlasin netistä vuokralaisen oikeudet, sieltä löytyy lakitekstiä.
- Just sopiva ego
Sanoisinkin, että aloittajan, kuten monen muunkin täällä, kannattaa tutkia omaa identiteettiään. Ehkä aloittajan ego on muutaman numeron liian suuri, ja tuo ego on herkästi särkyvää. Kenenkään muun syytä se ei ole, olipa kyseessä mikä tahansa ulkoinen tapahtuma.Pidä saarnasi näille häiriköille, heilläkin on varmasti varaa kehittyä henkisesti. Zenin ei tarvitse poistaa terveen elämän elementtejä kuten riittävää unta, kun taas muiden häiriköiminen on epätervettä.
- teknoreiviteioonormi
lautori1 kirjoitti:
Meillä oli suurinpiirtein sama ongelma meteli syntyi vaan tappelusta, sitä sai kuunnella joka viikonloppu ja välillä viikollakin. Onneksi emäntä sai töitä ulkopaikkakunnalta, se nimittäin riittää syyksi irtisanoa määräaikainen sopimus. Googlasin netistä vuokralaisen oikeudet, sieltä löytyy lakitekstiä.
oho, tuota en tiennytkään, että työn perässä muutto on riittävä syy purkaa sopimus!
Toivottavasti tämä nyt kuitenkin jotenkin selviää... kun en kyllä haluaisi mukavan vuokranantajan (mikä sekään ei ole aina itsestäänselvyys) joutuvan sitten osaltaan joutua kärsimään joidenkin toisten takia. - Mahtava tilaisuus
Just sopiva ego kirjoitti:
Pidä saarnasi näille häiriköille, heilläkin on varmasti varaa kehittyä henkisesti. Zenin ei tarvitse poistaa terveen elämän elementtejä kuten riittävää unta, kun taas muiden häiriköiminen on epätervettä.
Uskon että itse äänet joita naapuristasi kuuluu, eivät ole se valvottava elementti, vaan se miten koet tuon kovan ääneen vääryytenä.
Miksi he saisivat tehdä noin, vaikka minä tai kukaan muukaan täällä ei tee noin, tämänlainen saattaa olla se valvottava ajatuksesi.
Tuo tilanne on tosiaankin mahdollisuus kehittää itseään, se helpompi ratkaisu on saada nuo äänet loppumaan.
Kysy itseltäsi ennen äänestä valittamista, onko niinkään tärkeää asua asunnossa joka on hiljainen, vai onko tärkeämpää olla sinut noiden ärsykkeiden kanssa, ja oppia hyväksymistä, ymmärrystä ja anteeksiantoa. - naapurisi:)
Kimb10 kirjoitti:
Zenistä asiaan. Milloin olet nukkunut ulkona ukkosmyrskyssä? Saitko hyvin unta?
Odotan kuitenkin sitä mihin et pysty, vaikka haluaisit.Popita itekkin teknoa, niin tajuat sen ilon ja saat parhaimmillaan häädön, nii ei tarvii miettii voiko sopimuksen purkaa. :))))
- VILI VILPERI
Jos meluisa naapuri on osakkeenomistaja, niin tuon homman hoitaa taloyhtiö, jolla on oikeus ottaa osakkeet haltuun. Näitä on nähty ja tullaan myös vastakin näkemään. Osakkeenomistajilla on yleensä sellainen harhaluiulo. että kuvittelevat omistajina voivansa tehdä mitä vain ja näin se ei tosiaankaan ole.
- luukuttaja
naapurisi:) kirjoitti:
Popita itekkin teknoa, niin tajuat sen ilon ja saat parhaimmillaan häädön, nii ei tarvii miettii voiko sopimuksen purkaa. :))))
Köyhien taloissa asuu usein myös mieleltään köyhiä,
joilla on myös sen mukaiset elintavat.
- ...
Ainakin joissain tapauksissa sopimuksen voi purkaa, jos maksaa tietyn summan vuokranantajalle, lienee n. 2 kk:n vuokran verran. Kannattaa kysyä.
- elena1
Jos tosiaan naapuri(t) häiritsee esim. kovaäänisellä musiikilla, niin EI sinun todellakaan itsesi tarvitse lähteä, eikä maksaa ylimääräistä vuokranantajalle ! Voit toki käydä naapuriasi jututtamassa ja pyytää häneltä kauniisti, että eläisi niinkuin asumisohjeissa "lukee". Toisaalta en tuotakaan suosittelisi. Kun ei tiedä, millainen henkilö naapurisi on. Tapaturmavaara otettava huomioon!!
Keräät rohkeasti ympärillä asuvilta, joita varmaan myös vastaava "meno" häiritsee, nimet ns. häiriövalituskaavakkeeseen ja toimitat sen vuokranantajalle. Voit vaikka viikottain tehdä ilmoituksen, Ainakin kunnallisella puolella asia toimii näin: häiriön aiheuttajalle 2 varoitusta ja kolmannesta lähtö.
Vuokranantajalla ei ole lupa antaa häiritsijälle tietoa siitä, kuka/ketkä ovat ilmoituksen tehneet. Itsekin asun vuokra-asunnossa,joten tiedän. - yleissivistynyt
Hei, otahan asioista selvää, kyllä määräaikaisenkin vuokrasopimuksen voi purkaa ilman mitään korvauksia. Tässä en nyt luettele seikkoja joiden johdosta sopimuksen voi purkaa.
- NäinAsiaHoidetaan.
Jos sä juokset karkuun.........ei loppua näy. Hanki sille naapurilles häätö.
- huuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Ota yhteyttä vuokranantajaan ja kerro tilanteesta. Sano, että mikäli mekkalaointi ei lopu niin irtisanot vuoktasopimuksen. Jos taas tykkäät asunnosta ja vuokra on sopiva kehottaisin sinua soittan´paikalle ne poliisit. Itännöitsijä kerran neuvoi että: Mikäli mekkalaoiva naapuri on myös vuokralainen riittää kun hän saa kolme varoitusta. Varoitusten jälkeen hän joutuu lähtemään ja sinä saat jäädä. Ihmettelen, että muita asukkaita meteli ei häiritse.
- Ei voi valittaa!
Hanki kunnon stereot! Pistät ne täysille kun lähdet töihin. Kolmen "Vahingon jälkeen saat itse häädön" Näin laki toimii Suomessa katsos täällä pohjolassa eletään pimeää keskiaikaa. Vanhuksia hoidetaan samalla metodilla, kun eivät kestä "siedätys hoitoa" minkä kunta järjestää. Lopulta antavat periksi ja ymmärtävät KUOLLA.
Tätä kidutukseen verrattavaa ravinteiden puutteeseen nääntymistä ei ole myöskään kiva kuunnella. Hoitsut näyttävät suojautuvan huivein ja suljetuin ovin. Ei näy eikä kuulu juuri mitään.
Nyt pinnoja keräämään niillä voi päästä ennen aikaiseen saatto hoitoon. Tehostettu sossu palvelu lupaa kaiken ja vie kaiken. - = 0 ja maksat kaiken itse korkoineen. - miten on
Ei voi valittaa! kirjoitti:
Hanki kunnon stereot! Pistät ne täysille kun lähdet töihin. Kolmen "Vahingon jälkeen saat itse häädön" Näin laki toimii Suomessa katsos täällä pohjolassa eletään pimeää keskiaikaa. Vanhuksia hoidetaan samalla metodilla, kun eivät kestä "siedätys hoitoa" minkä kunta järjestää. Lopulta antavat periksi ja ymmärtävät KUOLLA.
Tätä kidutukseen verrattavaa ravinteiden puutteeseen nääntymistä ei ole myöskään kiva kuunnella. Hoitsut näyttävät suojautuvan huivein ja suljetuin ovin. Ei näy eikä kuulu juuri mitään.
Nyt pinnoja keräämään niillä voi päästä ennen aikaiseen saatto hoitoon. Tehostettu sossu palvelu lupaa kaiken ja vie kaiken. - = 0 ja maksat kaiken itse korkoineen.Ei voi valittaa!
8.2.2014 18:48
Samaa mieltä.
Mitä jos kaikki vanhusten jutut; hoidot, asumiset, hoivat? (asiat joita ihmiset yleensä haluavat elämäänsä), laitoksissa ja kotona, laitettaisiin johonkin yleiseen rekisteriin vaikka sen jälkeen kun ovat kuolleet. Nähtäisiin miten he ovat eläneet viimeiset vuodet.
Jos siellä on laiminlyöntejä esim. niin samaa tarjottaisiin sitten päättäjien läheisille, vanhemmille. Olisiko se tasa-arvoittavaa. Siltä osin.
Miten on? - T. Lääkkeet
miten on kirjoitti:
Ei voi valittaa!
8.2.2014 18:48
Samaa mieltä.
Mitä jos kaikki vanhusten jutut; hoidot, asumiset, hoivat? (asiat joita ihmiset yleensä haluavat elämäänsä), laitoksissa ja kotona, laitettaisiin johonkin yleiseen rekisteriin vaikka sen jälkeen kun ovat kuolleet. Nähtäisiin miten he ovat eläneet viimeiset vuodet.
Jos siellä on laiminlyöntejä esim. niin samaa tarjottaisiin sitten päättäjien läheisille, vanhemmille. Olisiko se tasa-arvoittavaa. Siltä osin.
Miten on?Lääkkeet!
- vaikee tilanne.
hankala tilanne.. tee nyt ainakin joka kerta ilmoitus/ valitus kun järjestyssääntöjen mukaista yörauhaa häiritään (onko se nyt 22-06 tai jotain yleensä). Päivällä musiikin kuuntelu kovaan ääneen on aika lailla sallittua. (jos ei nyt kuulosuojainten käytön desibelirarajat sentään pauku)
- jokutolkku...
Ei ole sallittua 06:00-22:00 välisenä aikana jatkuva kuuluva häiriköinti "aamusta-iltaan".
Musiikin kuuntelu kovaan on kerrostaloissa kielletty 24 h. - kerrostalon asukki
jokutolkku... kirjoitti:
Ei ole sallittua 06:00-22:00 välisenä aikana jatkuva kuuluva häiriköinti "aamusta-iltaan".
Musiikin kuuntelu kovaan on kerrostaloissa kielletty 24 h.hiljaisuus tulee 22 aikana 6 se hiljaisuus loppuu jos ette kestä melua muuttakoo korpeen ite oon asunu tuunasujaan kerrostalossa misäs on elämisen ääniä
- elena1
jokutolkku... kirjoitti:
Musiikin kuuntelu kovaan on kerrostaloissa kielletty 24 h.Juuri näin! Yleensäkin asumisohjeissa lukee jotenkin tähän suuntaan... "Kovaääninen musiikki ja muu vastaava meteli" ei saa mihinkään vuorokauden aikaan kuulua naapurin puolelle eikä rappukäytävään. Tilapäisesti ääntä voi toki kuulua (täysin hiljaista taloa ei ole olemassakaan!), mutta jos se on toistuvaa ja jatkuvaa, niin ei ole sallittua.
- Nynny talo
elena1 kirjoitti:
Juuri näin! Yleensäkin asumisohjeissa lukee jotenkin tähän suuntaan... "Kovaääninen musiikki ja muu vastaava meteli" ei saa mihinkään vuorokauden aikaan kuulua naapurin puolelle eikä rappukäytävään. Tilapäisesti ääntä voi toki kuulua (täysin hiljaista taloa ei ole olemassakaan!), mutta jos se on toistuvaa ja jatkuvaa, niin ei ole sallittua.
Miksi ne hiljaiset ovat malli esimerkkejä joita kaikkien täytyy matkia. On paljon kivempaa asua talossa jossa on elämisen ääniä, itsekin uskaltaa silloin huoletta pitää elämisen ääniä jos siltä tuntuu. Olen asunut monenlaisissa kerrostaloissa, jos talosta ei kuulu ikinä minkäänlaista ääntä, niin itsellänikin on tullut vaivaantunut olo jos vahingossakin talostani kuuluu normaalia kovempaa ääntä.
- philipeus af luxempu
jokutolkku... kirjoitti:
Musiikin kuuntelu kovaan on kerrostaloissa kielletty 24 h.Aivan, Naapureiden häiritseminen on kielletty taloyhtiön sääntöjen mukaan. Ja niistä säännöistä kannattaa ottaa selvää. Edes päivällä ei saa häiritä, vaikka täällä joku alkukantaisen uskonnon edustaja jotain poikkeavaa väitti. Kehoittaisin tämän alkukantaisen henkilön hankkiutumaan sinne metsien siimekseen, tavataan siellä sitten...
Ilmoita isännöitsijälle metelöinnistä. - eivät team-pelaajia
kerrostalon asukki kirjoitti:
hiljaisuus tulee 22 aikana 6 se hiljaisuus loppuu jos ette kestä melua muuttakoo korpeen ite oon asunu tuunasujaan kerrostalossa misäs on elämisen ääniä
olen koko ikäni asunut kerrostaloissa mutta ikinä ei ole ollut tälläistä naapuria joka dokaa ja majoittaa muita juoppoja jotta saa rahaa juopotteluunsa.tällä on tapana soittaa musiikkia että kelaa aina kappale kerrallaan ja soittaa 5sek. täysii ja seuraava biisi ja sama juttu kokoajan ja jatkuu vain.ei väliä paljon kello on.on sanottu tälle "walking dead:ille" (näyttää pystyyn kuolleelle muumiolle,ja ÄO mitä lienee..) mutta pyytelee vain anteeksi mitä ihmeellisillä verukkeilla,että säälikää nyt ja on Hän oikeutettu soittamaan lujaa yölläkin(?).elämisen äänet kuuluu normi elämään ja joskus on ottanut päähän kun on asunut tosi hiljaisessa rapussa että alkanut oikein varomaan minkäänlaista äänen tuottamista.mutta tälläiset mökääjät ne sinne korpeen kuuluvat mankka sylissään eikä kerrostaloihin.
- näino
kerrostalon asukki kirjoitti:
hiljaisuus tulee 22 aikana 6 se hiljaisuus loppuu jos ette kestä melua muuttakoo korpeen ite oon asunu tuunasujaan kerrostalossa misäs on elämisen ääniä
mitä lähempänä naapurit ovat, sitä hiljempaa täytyy elää.
- näino
Nynny talo kirjoitti:
Miksi ne hiljaiset ovat malli esimerkkejä joita kaikkien täytyy matkia. On paljon kivempaa asua talossa jossa on elämisen ääniä, itsekin uskaltaa silloin huoletta pitää elämisen ääniä jos siltä tuntuu. Olen asunut monenlaisissa kerrostaloissa, jos talosta ei kuulu ikinä minkäänlaista ääntä, niin itsellänikin on tullut vaivaantunut olo jos vahingossakin talostani kuuluu normaalia kovempaa ääntä.
koska he elävät lakien ja sääntöjen mukaan.
- Nynny talo
näino kirjoitti:
koska he elävät lakien ja sääntöjen mukaan.
Ei se ole ainoa syy heidän nynnyyteen. Elän itsekin lain ja sääntöjen mukaan enkä ole nynny.
- Vuokrisäntä
Ota yhteyttä vuokranantajaan, pyydä vikka paikalle, kun kova mekkala on päällä ja sano, että nyt olisi syytä saada purkaa sopimuksesi. Uskon hänen siihen suostuvan.
- Isä
Kyllä se häiritsijä pitää saada pois. Eihän voi olla oikein että kaikki muut ympärillä vaihtuu ja uudet kärsijät tulevat vaan tilalle.
- Näin meillä Suomessa
Sitä se sitten on, ku kaikkien ei tarvii käydä töissä tai koulussa. Yhteiskunta maksaa vuokran ja kaljarahat, ni mikäs siinä on mekkaloidessa päivästä toiseen. Nää mölyapinat ei vaan tajua sitä, että me työssäkäyvät tarvitaan unta ja lepoa, jotta jaksetaan käydä tienaamassa verorahoja, joista tää mölyapinoiden loisiminenkin kustannetaan. Jos nää loisetkin joutuis ite tienaamaan elantonsa, saattas tulla aika äkkiä hiljasta ku aamulla pitäis herätä aikasin...
- j käteinen
viddu!tässä syyllistetään ilman omaa tahtoa työttömäksi jääviä ihmisiä!että kaikki me"työttömät"ollaan paskasakkia!dokataan ja kulutetaan teidän ns:veronmaksajien rahoja!!esim:olen tehnyt pienen elämäni töitä.olen nyt 42v.mies.työmarkkinoille liian vanha!
- et ymmärrä.
j käteinen kirjoitti:
viddu!tässä syyllistetään ilman omaa tahtoa työttömäksi jääviä ihmisiä!että kaikki me"työttömät"ollaan paskasakkia!dokataan ja kulutetaan teidän ns:veronmaksajien rahoja!!esim:olen tehnyt pienen elämäni töitä.olen nyt 42v.mies.työmarkkinoille liian vanha!
Ne ns. työssä käyvät ei ole mitään muuta kuin pienen sisäpiirin ryhmä joka ajattelee vaan itseää eikä työtä ja hakee mukaan sukulaisia tai kaverien kavereita. Sellaiset tyypit ovat olleet aina työpaikalla tekemättä paljon mitään. :) muut voivat tehdä orjatyötä kun ne edunsa saaneet nukkuvat ja juovat kahvia "työssä". Ja elämä on makoisaa :)
- pallo jalassas
j käteinen kirjoitti:
Njaa minä olen saman aikaa tehnyt töitä.
- j käteinen
et ymmärrä. kirjoitti:
Ne ns. työssä käyvät ei ole mitään muuta kuin pienen sisäpiirin ryhmä joka ajattelee vaan itseää eikä työtä ja hakee mukaan sukulaisia tai kaverien kavereita. Sellaiset tyypit ovat olleet aina työpaikalla tekemättä paljon mitään. :) muut voivat tehdä orjatyötä kun ne edunsa saaneet nukkuvat ja juovat kahvia "työssä". Ja elämä on makoisaa :)
joo!sinä olet oikessa!kyllä noita lusmu-spedejä on joka työpaikalla.oman itsensä ajattelu on maailmannapa!minä itse en ole paljon voinut lusmuta kun autokuskin-hommissa painaa kello päälle!
- ymmärrät hyvin
j käteinen kirjoitti:
joo!sinä olet oikessa!kyllä noita lusmu-spedejä on joka työpaikalla.oman itsensä ajattelu on maailmannapa!minä itse en ole paljon voinut lusmuta kun autokuskin-hommissa painaa kello päälle!
No sitten kuulut yrittäjäryhmään joka yrittää selviytyä raa`assa maailmassa. Kerroin oman kokemukseni mukaan, mitä huomasin.
- ldmldmd
Soita poliisit, se voi herättää naapurit tajuamaan haitan.
Kyllä voit tuommoisten takia muuttaa. Kannattaisi ehkä vaan hankkiutua meluajista eroon jos asunto on mukava muutoin.
Ei muuta kun soittoa poliisille mikäli häiritsevä meluaminen jatkuu...
Kotirauhan rikkominen on Suomessa kriminalisoitu joten turha Sinun on siitä kärsiä jos naapurisi sekoilee
Rikoslaki 24 luku 1§
Joka oikeudettomasti rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä tai muulla vastaavalla tavalla,
on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L24- virkavalta vieraana
voi jeesus. Onneks naapuristanne ei kuulu akan hakkaamista yms. Perheväkivaltaa. Basso on paskamainem juttu, ku se kuuluu kovim herkästi ja kerrostaloissa on paperista seinät, kun äänieristys on kylmänsodan ajalta. Koitan muistaa hellittää, mutta kovin vaikeaa, koska musiikkissa on voimaa ja adrenaliinia.
- helppoa kun osaa
käytä kuulokkeita.
- teknoreivieioonormi
no sellaisesta lähtis kyllä samoin tein soitto poliisille. Toivottavasti oikeesti kukaan ei tule täältä kyselemään, mitä tehdä jos naapurista kuuluu paiskomista, tappouhkauksia tai ei -huutoa! Vaan soittaa samoin tein hätäkeskukseen.
Tuosta bassosta, jonkun hetken yritin rationalisoida, että tekeekö he ehkä omaa musiikkia ja siksi tyyliin hioo biittejä (jolloin olis ollut ihan sopivaa lähestyä ja kertoa paikallisista bändikämppämahdollisuuksista) mutta sitten huomasin sen saman biisin radiossa, eli tuskin valmista enää mihinkään hiotaan... taitaa jumputus olla vain sellaista sopivaa taustamelua sen muun melun sekaan,
- lauantai kalja
Taidat vaan olla kateellinen kun omaan elämään ei kuulu muutakuin työ
Antaa toisten juhlia.- mijo
Lauantai kalja!
Antaa toisten juhlia?!? Minkähänlainen lahopää tämänkin viestin on kirjottanu! Tämmöiset "juhlijat" saavat mennä muualle asumaan jos eivät osaa olla hiljaa! Kotirauha pitää olla jokaisella jos et sitä tajua! Itsekkin olen vuorotyöläinen ja asun kerrostalossa ja jos täällä koko ajan joku kusipää huudattaisi musiikkia niin varmasti ilmottaisin poliisille! Herää pahvi!
- Logistikko123
Suomessa on LAKI kotirauhasta, jonka perusteella kullakin on oikeus elää asunnossaan ilman että elämistä häiritään.
Itse vetosin tähän viimeksi 2013 kesällä kutsumalla naapurin viikkoja kestäneen mekkaloinnin takia poliisin. - hiljainen asuja
Mölyapinoita on monenlaisia ja jos huomautat,sinua syytetään kotirauhan rikkomisesta.Onhan järjestyssäännöt olemassa,niihinkin voi vedota.Loppujen lopuksi minullekkin sanottiin että seuraava instanssi on virkavalta.Se oli kylläkin isännöitsijä jolle asiasta ilmoitin ja pyysin vastausta.
On se vaan kumma että toiset ei näe metsää puilta,itsekkyys huipussaan.
Yörauha pitää antaa jokaiselle,päivän normaalit elämisenäänet ovat sallittuja,huom-normaalit.
Tuttua,niin tuttua täälläkin talossa.Ihmiset ei sopeudu kerrostaloon eivätkä ota muita huomioon.Se on vaan minä itse.- mobertti
se on maalaistollojen aikaansaamaa!eli tullaan maalta jossa ovet ja sun muut tuutit on auki 24h.eikä naapureita kilometreihin.voidaan elää kuin pellolla vaikka asutaan kerrostalossa.samaa kakkaa joka kerrostalossa jossa olen paljasjalkaisen stadin kundina asunut!
- Olen maalainen
mobertti kirjoitti:
se on maalaistollojen aikaansaamaa!eli tullaan maalta jossa ovet ja sun muut tuutit on auki 24h.eikä naapureita kilometreihin.voidaan elää kuin pellolla vaikka asutaan kerrostalossa.samaa kakkaa joka kerrostalossa jossa olen paljasjalkaisen stadin kundina asunut!
Ja elän kyllä taatusti hiljempaa kun suurin osa kaupunkilaisista,en juhli enkä harrasta musiikin kuuntelua kovalla,vain sen verran että juuri kuulee.
- team:läinen
mobertti kirjoitti:
se on totta!! nää ns. juntit ponupäissään häiriköivät "Suomi-iskelmän" tahdissa!!!!!!!
- kaarinas
Tuttua tarinaa, valitus naapurista menossa isännöitsijälle toiseen kertaan. Naapurillani on rikostausta (nainen), ennen joulua pahoinpiteli juoppovieraansa, jatkuva meteli ja trafiikki aamusta yöhön. On saanut nyt vasta yhden varoituksen, tulossa toinen.
Ongelma on se, että pelkään, kun joudun kulkemaan tämän naisen asunnon ohi. Olen miettinyt, että nämä varoitukset eivät johda tulokseen, vaan aion soittaa poliisit joka kerta paikalle kun yöllä meteliä, eiköhän se siitä lähde nopeammin rullaamaan.
Neuvoni on se, että sinun ei tarvitse sieltä lähteä ja purkaa vuokrasopimusta, vaan sieltä lähtee häirikkö! Muuttaminen on kallista ja raskasta, ajattele asiat niin kuin ne oikein on. Tsemppiä samassa tilanteessa olevalta.- Häh mää vai?
Kaarinasta myös. Pöliisi paikalle täi PELTORIT korville suojaavat kuuloa hyvin. Kesäisin kuumimmilla helteillä voi hieman hikoiluttaa ja saunassa käydessä.
Lapset näyttävät suojautuvan extra koon pipoilla. koulussa opittua. Sisällä ja ulkona peittävät nappikuulokkeet eikä ope huomaa. Sen mesoaminen kuulostaa melkein siedettävältä mikä parantaa luokan ilmapiiriä kummasti.
- Järki käyttöön.
Ilmoitapa vuokranantajallesi asiasta ensin. Mikäli et asiasta mihinkään valita, niin heikoilla jäillä olet sopimuksesi kanssa. Suomi24:n keskustelupalstalaiset eivät voi auttaa sopimuksesi purkamisessa eikä hiljentää naapureitasi.
- Kuramatto
Monikohan on lukenut talonsa järjestyssäännöt tai asumisohjeet, ja kaiken lisäksi ymmärtänyt lukemaansa. Esim. porrashuoneissa tulee liikkua mahdollisimman hiljaa, sillä myös porrashuoneet ja -käytävät kuuluvat kotirauhan piiriin .. Asuntoja ei saa tuulettaa käytäviin .. ..
- Sääntö velho heh heh
Portaita ei saa käyttää öisin hissi talossa! Sukkasilla saa hiippailla ovien takana Bella on vaimennettava ettei naapurit saa vihiä touhuista. Papusoppa päivinä extra tuuletus suositeltavaa parvekkeen kautta. Ei kuitenkaan aurinkoisina helle päivinä.
- naapurisota
Mie oon joutunu vaikka kuinka monta kertaa lähettämään naapurille äkäsen kirjeen yörauhan rikkomisesta. Jotkut typerykset EI YMMÄRRÄ LÄHTEÄ BAARIIN JATKOILLE. Klo 22.00 jälkeen ei saa mölytä. Jos tekee mieli juhlia niin kapakkaan mars. Jos ei valituslappu auta niin seuraava vaihe on ilmoitus isännöitsijälle, taloyhtiölle, vuokranantajalle jne.
- asiakunmno
Oletko ilmoittanut sille häiritsevälle naapurillesi jo? Turhaa siitä on tulla tänne Suomi kaksneljään myökkäämään!
- hilja-iitu
en oo varma, mut eikö se mee niin että ennen vuotta tehdystä purkamisesta veloitetaan 1 ylimääräinen vuokra ja ehkä ilmoituskuluja.. muistan jostain lukeneeni ehdot, ja jos asunto on vallan muut akuin on annettu ymmärtää, esim. möykkänaapurit olleet samat jo sua ennen niin siihen voi vedota varmaan?
Ilmota ehdottomasti sekä isännöitsijälle, että myöskin poliisille !! Ja mitä sanoo sen asunnon JÄRJESTYSSÄÄNNÖT asiasta ? Itsellä on ollut samoja ongelmia naapuri-en entisten mölyämisen takia, kun eivät ole viitsineet noudattaa sanatarkasti hiljaisu-utta, eli meillä se on kello 22:00-07:00-välisenä aikana joka päivä, aina, ellei ole naa-purin kanssa sovittu muusta ennalta. Yks entinen täysin seonnu ukkeli mökäs yksi yö juuri kello 22:00:n jälkeen jotakin ihme huutoa..........kyllä pitäisi kokeilla edes jos-sakin jotakin mökämittareita, et se mittaisi, kuinka paljon se ja se asukas mökää hil-jaisuuden aikana......mä heräsin siihen ulinaan, ja eikös viikkoa myöhemmin se hullu joutunu ottaan ja lähteen jonnekin kiinaan....mutta veke täältä muita häiritsemästä !! Ei tarvinnu tehä mitään ilmoitusta "isännöitsijä-ukolle", joka tuskin mua olis kuunnellu tapansa mukaan.........joku muu oli sen tehny.......onneksi......sitten tämä nykyinen täysin sekopää sekin, huuatti jotakin kusemusaa täs yks yö, mut se mökä loppu pian , onneksi.....sen jälkeen on ollutkin sitten ihan rauhallista........onneksi mulla ei oo ku-in toi yks hullu vahtaaja naapurina.......
- Säännöt omat
Voisit suihkuiltoina jättää verhot vahingossa auki. Ei tarvitsis aamulla pestä mustia silmänympäryksiä tai pese ovisilmäsi ympärys tolulla. Käyttäisit stringien sijaan sijasta jotain läpinäkyviä. Rintavarustus on missiksi ihan kohtuullinen voisit keinutella hieman enemmän kun kävelet ovelle. Ovikellossa voisi vaihtaa soittoääniä. Post mees kun ei soittele turhaan kahdesti.
Kehon hallintaan harjoituksia ja korko muotiin tutustumaan.
- 7848
Ei maksa paljoa soittaa poliisille tai sitten meet tekemään sille tyypille harvinaisen selväksi että sitä volumea voisi laskea.
- älytöntä-ribbentropp
eikös suomen laissa sanota että vuokralainen voi aina purkaa sopimuksen kuukauden irtisanomisajalla-eli seuraava kuukausi viimeinen vuokrakuukausi aina..hölmöt vaan ei tiedä laista
- uytfgh
Sinulla ei ole velvollisuutta asua siinä vuotta, mutta saat asua jos haluat.
- asiat hoitoon
Vinkkinä ap:lle. Teet kirjallisen, ihan vapaamuotoinen käy, varoituksen hallítukselle, tarvit siihen 3 eri asukkaan nimen, itses mukaan lukien. Viet sen kirjallisena isännöitsiälle joka kirjaa sen ja lähettää siitä tiedon ko. möykkä eetulle plus hänen vuokran antajalleen (sori asenteellisuus mutta oletan että tämä möykkä eetu on vuokralainen). Jos on yhtään älliä nupissa, meteli lakkaa kuin seinän. Ellei älliä ole ja melu jatkuu, jatkat kunnes kolmannen varoituksen jälkeen möykkäeetu lähtee kun saa häädön.
nimim. on kokemusta.
Älkää nyt hyvät ihmiset alistuko tuollaiseen vaan toimikaa!!! Jos vain itse marttyyrinä lähdette, annatte vain periksi asiassa miss itse olette oikeassa. Miettikäähän. - liina87
Kannattaa ehdottomasti ilmotella isännälle jokaisesta rikkomuksesta ja selittää että et viihdy asunnossasi. Myös poliisille tulee ilmoittaa ainakin jokin kerta koska silloin isäntä voi vasta tajuta että asia on vakava ja häiritsevä. Ainakin tee isännälle selväksi sen kuinka haluat päästä eroon sopimuksesta jos meno ei parane. En tiedä tuosta irtisanomisesta sen kummemmin valitettavasti.
Asuin vuoden bile-kerrostalossa. Nuoret yläkerrassani juhlivat vähintään 3 kertaa viikossa (useimmiten 23-04) ja tuntui että kukaan siitä porukasta ei käynyt koulua toisin kuin minä jonka piti aina herätä aikaisin. Eikä tietenkään viikonloppuna voinut levätä koska silloin soi öisin taas sama kauhea musiikki (ei ollut edes HYVÄÄ discomusiikkia, käsitättekö vaan sellaista ns. amisbassoilua) Soitin useaan otteeseen poliisit (kuulin usein myös virkavallan vastustusta ja tappelua samaisesta kämpästä), ja hätäkeskuskin alkoi jo olla väsynyt mun kärsimyksiin. Mutta häiriköt saivat 3 varoitusta ja seuraava olisikin ollut häätö. No sitä asukkia lopulta taidettu häätää tai en tiedä asian laitaa koska muutin ennen pois parempaan paikkaan. - fghjkgfkgffgj
Kerrostalossa asuminen on välillä täyttä paskaa - ei kyllä asuisi ellei olisi aivan pakko.
Käsittämättömiä mulkkuja noin joka viides ihminen. - Vajakit laitoksiin
Ei tarvitse sietää - siitä voidaan lähteä. Ensimmäiseksi teet asian selväksi vuokranantajalle sekä isännöitsijälle jos tämä ei auta kotirauhanräirintä ja poliisi paikalle. Kun poliisi on käynyt paikalla melu lakkaa varmasti - tämän jälkeen vuokranantajalle sekä isännöitsijälle ilmoitus asiasta.
Pökiöitä ei kannatta sääliä tai sietää - jos häirintä on toistuvaa, he ovat väärässä paikassa, et sinä. Turhan moni antaa periksi - ei kannata.- Nimenomaan noin
Siellä laitoksessa sitten oppii antamaan periksi.
- KSsu
Tyypillistä, ettei neuvojenkysyjä enää itse vastaile tai kommentoi kerran aloituksen tehtyään. No, vastataan silti.
1. Mene sanomaan asiasta kyseiselle naapurille.
2. Jos häiriötä huomauttamisesta huolimatta on, soitto poliisille (mikäli yörauhan aika). Poliisit tulevat mielellään, ja jos joutuvat samana yönä toisen kerran paikalle, saattavat viedä stereot mennessään.
3. Ilmoitus vuokranantajalle häiriöstä ja vuokran kohtuullistamisesitys. Maksat vähemmän, kun tuote ei ole sitä mitä oli lupa odottaa.
4. Osakkeen omistaja vieköön asiaa eteenpäin taloyhtiössä tai kärsiköön tappiot. - teknoreiviteioonormi
Juu pistin isännöitsijälle viestiä, ja itse asiassa pihalla tuli toinen naapuri ujosti kyselemään samasta asiasta, . eli on muutkin tuon huomanneet... nyt on ollut hiljaisempaa.
Olen myös asunut opiskelija-asuntolassa, ja siellä riitti yleensä jos meni naapurille kertomaan, että tentti olis huomenna... ja muutenkin eläköinti sijoittui viikonloppuun. Sehän se juju on, että kun asutaan edullisemmin ja nuorten keskellä niin sitten jaksaa hyväksyä mekkalaakin paremmin... ja samalla uskaltaa mennä naapurille sanomaan jos menee liiallisuuksiin.
Olen sitten myös asunut kerrostaloyhtiössä, jossa järjestettiin pari kolme kertaa vuodessa yhteiset pihajuhlat, se vasta oli hauskaa ja toivottavasti tulis enemmänkin tavaksi suomessa! Varmaan paremmin otettaisiin toisia huomioon, kun oikeasti tunnettaisiin toisia :)
Mutta siis sellainen ylenmäärätön huutaminen/kiroilu yms. ei kyllä täytä perhejuhlan normeja... ja jos pahoinpitelyn ääniä kuuluis, niin todellakin poliisit paikalle!
Huvittaa kyllä nuo alkuketjun "hanki elämä" kommentit, miksi sun elämän pitäisi kuulua naapuriin? Olen aina ajatellut kodin paikaksi, jossa käydään rauhoittumassa, syömässä ja nukkumassa ja sitten muualla "elämässä" eli harrastamassa ja ilakoimassa. Ei meille tullut opiskelija-aikana mieleenkään mekkaloida himassa, meillä oli äänieristetty bändikämppä sitä varten :)- asuntopoliisi
Hyvin toimit!!! Olen itse isännöitsijänä toimiessani huomannut, että toiset eivät vain uskalla/viitsi/jaksa "valittaa" ongelmista ja asioista vain puhutaan takanapäin. Kyllä ryhmän sanomana aina tietysti painovoimaa on enemmän, mutta kyllä isännöitsijälle kannattaa ilmoittaa ja vaatia toimia etenkin jos häiriköinti noin jatkuvaa. 1-2 krt jotenkin "ymmärrän" ajattelemattomalta naapurilta tapahtuvaksi häiriöksi, mutta en jos noin jatkuvaa.
- Akusetä313
Ompas täällä taas keskustelua.
Ekana toki kannattaa käydä rimpauttamassa naapurin ovikelloa, ellet sitten varmuudella tiedä, että ko. asunnossa hengaa nk. piripäitä.
Poliisit kannattaa soittaa jos meno on oikeasti häiritsevää! Se on myöhemmässä vaiheessa aina arvokasta, jos virkavalta on käynyt em. häiriön toteamassa, ja tarvittaessa poistamassa häiriötekijän asunnosta. Jos asunto, mistä häiriö kuuluu, on vuokrattu, saattaa vuokranantaja vaatia selvää näyttöä em. häiriöstä, ennen kuin lähettää vuokralaiselleen varoituksen.
Sitten kilautat isännöitsijälle, jonka tehtävä on puuttua asiaan, esimerkiksi lähettää ko. asukkaalla varoitus em. häiritsevästä elämästä. Varoitusten jälkeen yhtiä voi puuttua asiaan esim. ottamalla asunnon yhtiön hallintaan. - Tai saattaa asia mahdollisen asunnon omistajan tietoon, joka sitten voinee ryhtyä omiin toimenpiteisiinsä.
Vuokranantajallesi nämä asiat eivät sinällään kuulu. Vuokranalennusta tuskin kannattaa edes ehdottaa häiritsevän naapurin vuoksi. - v*tunkaikkitietäjä
Mukaan vaan bileisiin tai mitä örveltämistä nyt onkaan. Ei siinä muu auta.
Näin siis jos ei osaa korvatulppia ostaa (kuulut samaan sakkiin) ja sietokyky on noin alhaalla. Tietenkin voisi lähteä kilpasille - kummassa kämpässä pidetään kovemmat pirskeet JOKA IKINEN PÄIVÄ. Ei vaan taida olla varaa moiseen, otaksun.
Huono ketju. Keksikää parempaa.- p*rseenkaikkitietäjä
...JA YÖ
- kkk1
Yleensä en kommentoi täällä mihinkään, mutta nyt oli pakko ottaa kantaa. Jotenkin rupesi ketjun aloittajan puolesta ärsyttämään muutamat "haukut". Hän kysyi ihan asiallisesti, mutta valitettavasti kaikki eivät osaa ottaa kantaa asiallisesti. Miksi sitten ottaa ollenkaan....?
Tuo edellinen kommentti: sietokyky on noin matala! Hei ihan oikeasti...matala! Ketut se mitään matala ole ketjun aloittajalla vaan hän haluaa olla kodissaan rauhassa. Oletan, että tämä p*seenkaikkitietäjä ei tee vuorotöitä. Katsos kun tällainen työ vaatii toisinaan sitä, että joutuu nukkua päivisin. Ei ketjun aloittaja puhunut mitään tavallisista kerrostaloäänistä vaan häiritsevästä mökästä. Luulen myös, että hänellä on täysi kyky ostaa korvatulppia mutta usko pois, ne EI peitä kauhean kovaa mökää, esim. basso tunkee läpi.
Nyt odotankin jonkun neuvovan aloittajaa vaihtamaan päiväduuniin...niin järkeviltä toiset täällä kuulostaa.
Ja aloittaja, sori en osaa sinua asiasi kanssa auttaa, mutta rupesi ärsyttämään puolestasi osa kommenteista. Toivottavasti saat asian ratkaistua :)
I - Täsmennystä
"viitsittäis soitella poliisille "
Ettekö te nyt tajua, aloittaja on niin laiska että ei viitsi soittaa poliisille.- team:läinen
haloo,eihän se siitä johdu että olisi laiska!! tiedätte varmaan että kerrostalo-yhteisoissä ei valittajista tykätä,saa kyseenalaisen maineen jos poliisit soittaa(?!)
- näino
team:läinen kirjoitti:
haloo,eihän se siitä johdu että olisi laiska!! tiedätte varmaan että kerrostalo-yhteisoissä ei valittajista tykätä,saa kyseenalaisen maineen jos poliisit soittaa(?!)
siellä mitään yhteisöjä ole. Kukaan ei tunne naapuriaan.
- Vellihousut
team:läinen kirjoitti:
Kerrostaloissa arvostetaan, jos joku on niinkin rohkea että uskaltaa poliisille soittaa kun muut ei uskalla. Suomalaiselle kun on kovin vaikeaa käyttää virkavaltaa siihen mitä varten se on. Ettei vaan tulis mitään sanomista, ei tehrä ny tästä numeroo, ollaan hissun kissun ja puidaan vaatekomerossa nyrkkiä.
- jepet
Vellihousut kirjoitti:
Kerrostaloissa arvostetaan, jos joku on niinkin rohkea että uskaltaa poliisille soittaa kun muut ei uskalla. Suomalaiselle kun on kovin vaikeaa käyttää virkavaltaa siihen mitä varten se on. Ettei vaan tulis mitään sanomista, ei tehrä ny tästä numeroo, ollaan hissun kissun ja puidaan vaatekomerossa nyrkkiä.
>>Ettei vaan tulis mitään sanomista, ei tehrä ny tästä numeroo, ollaan hissun kissun ja puidaan vaatekomerossa nyrkkiä. >>
LOL :DDD just noin! Vellit housuissa lällällää! - semantiikkakukkii
Hei toiselta murrealueelta kotoisin oleva! Meillä päin VIITSI tarkoittaa sitä, että ei kehtaa. Että se on noloa. On noloa ja huonoa käytöstä häiritä poliisia, kun heillä on muutakin tekemistä :)
- (+)
näino kirjoitti:
siellä mitään yhteisöjä ole. Kukaan ei tunne naapuriaan.
kyllä naapurit tiedetään..ja koko lähiön ihmiset melko tuttuja ainakin täällä jmäessä
- Kristallipallo
semantiikkakukkii kirjoitti:
Hei toiselta murrealueelta kotoisin oleva! Meillä päin VIITSI tarkoittaa sitä, että ei kehtaa. Että se on noloa. On noloa ja huonoa käytöstä häiritä poliisia, kun heillä on muutakin tekemistä :)
Mistä sen tiedät onko heillä muuta tekemistä? Partioivat turhaan autolla kun ei tule hälytyksiä. Polttoainetta kuluu ja palkka juoksee eikä ole hälytystehtäviä. Mennään ABC:lle munkkikahveille sitten.
- tiedän tarkalleen
Vuokralainen voi purkaa vuokrasopimuksen milloin haluaa eikä tarvitse ilmoittaa irtisanomisen syytä.
Toimitat irtisnomisen vuokran antajalle kirjallisesti kahtena kappaleena ja pyydät häneltä allekirjoituksen, tonen paperi itsellesi ja toinen vuokranantajalle.
Et joudu maksamaan yhtään vuokraa irtisanomispäivästä eteenpäin.
Kun irtisanomis ilmoituksessa on muuttopäivä ilmoitettu niin siihen kuukauden viimeiseen päivään päättyy sinun vuokranmaksu.
Jos vaaditaan jotain kuukausi vuokraa vielä siitä eteen päin niin se on laitonta. - Katso netistä,,,
Hae Googlesta Vuokrasopimus / Vuokrasopimuksen irtisanominen niin sieltä selviää sinun oikeus vuokrasopimuksen purkuun.
- Sopimusvapaus
Vielä sopimukseen ehto että jos kotirauha häiriintyy melun tms. vuoksi vuokralainen saa puolen vuoden asumiskustannuksia vastaavan rahakorvauksen lähtiessään. Tavat siistiytyisi kummasti vuokralaistaloissa jos ehto tulisi yleiseen käyttöön.
- Gultsin Gimma
Rauhallisin paikka löytyy Korson Kulomäestä, täällä ei riidellä eikä räyhätä. Olen asunut nyt täällä 5 vuotta ja paikka mitä mahtavin ja rauhallisin. :-)
- ..,,,..
Tämä ei varsinhaisesti kuulu asiaan mutta pieni varoituksen sana: Jos meluava naapuri on maahanmuuttaja, kannattaa olla varovainen koska voi syyttää sinua rasistiksi kun valitat melusta ja väittää itseään uhriksi. Näin kävi meinaan omalla kohdallani. Valehteli vielä isännöitsijälle että olen muka väärin perustein syyttänyt häntä ja että en olisi tehnyt niin jos hän olisi suomalainen. Mutta mitäpä vittua kun en koskaan ole häntä nähnyt, miten voi olla rasisti jos ei tiedä edes minkä näköinen toinen on? Tiesin vain että tod näk ei ole suomalainen koska en ole kuullut hänen puhuvan suomea, (hänen puhe=huutoa) siksi en mennyt hänelle mitään sanomaan kun en tiedä osaako suomea saati englantia. Onneksi isännöitsijä ei ottanut hänen jorinoitaan todesta, enhän ollut edes ainoa melusta valittanut.
Mielestäni paras ratkaisu tilanteeseen oli ottaa suoraan yhteyttä isännöitsijään jotta tuo melutoosa ottaisi asian vakavasti. Paskan marjat, sama meno jatkuu edelleen. Olen itse muuttamassa pois muista syistä johtuen mutta aion vielä piruuttani ennen muuttoani saada hänelle varoituksen, ja kerron asuntoani katsomaan tuleville tilanteen jotta he eivät erehtyisi muuttamaan tähän helvetinloukkuun.- jape007
kumpa mullekki ois kerrottu melusta kun muutin nykyseen kämppääni...en takuulla olis muuttanut jos olisin tiennyt.
- jelppii hei!
Tuli vaan mieleen, että voiko melusta tehdä valituksen jos se tapahtuu aamulla/päivällä/iltapäivällä? Jos se on häiritsevää ja jatkuvaa? Tälläistä melua joudun kuuntelemaan ja myöskin vuorotyöläisenä asia haittaa todella paljon koska en pysty yövuoron jälkeen nukkumaan koskaan kun tyyppi on kotona, mikä tarkoittaa että aina. Hän tietää työaikani ja että melu häiritsee minua mutta silti jatkaa! Voinko tehdä kirjallisen valituksen ja otetaanko se todesta? Asia todellakin häiritsee!
- asia etenee
Puhu isännöitsijälle asiasta.
- Ei aina kannata
Kerron joskus sitten, kun oikeus on antanut tuomionsa. Sen toki voin kertoa, että ei kannata aina itse käydä naapurille valittamassa metelistä. Senkin voin sanoa, että turpaan saattaa tulla kovaa teräaseen kanssa ja henki saattaa olla katkolla. Nämä metelöivät pahoinpitelijät ovat nyt tutkintavankeudessa törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä kotirauhan rikkomisesta. Syytteisiin saattaa tulla vielä tapon yritys ja kiristys.
En voi vielä kertoa enempää, koska esitutkinta on kesken ja esitutkinnan tulee olla puolueetonta. Ymmätänette, että vituttaa ihan sikana. Soittakaa poliisit, jos meteli häiritsee. - On se hirveetä
Stereoiden häiritsevä soittaminen päiväsaikaankin on kiellettyä siitä voi valittaa ja olen valittanutkin joskus saaaden isännöitsijän ilmoittamaan asiasta. Itsekin olen saanut musiikin kuuntelusta 8-22 aikana isännöitsijältä huomautuksen sen häiritsevän naapuria.
Mutta sitten on näitä lapsi perheitä jotka voivat möykätä rauhassa päivät ja eihän lapsen itkulle varmaan yölläkään mitään mahda. :D
Sitten on tämä yksi ylitse muiden oleva huonolla äänieristettyjen kerrostalojen valtias tai yleensä valtiatar KANTA-ASTUJA. Se saa mennä miten lystää kellon ajasta riippumatta ja talo saa paukkua kantapäiden moukaroinnin tahdissa. Siitä kun menee valittamaan voi löytää itsensä oikeudesta kun on puuttunut naapurin perusoikeuksiin kävellä kotonaan.
Nämä kerrostalojen hiljaisuus säännöt on täten ihan pelle sääntöjä koska löytyy poikkeuksien poikkeuksia mitkä äänet saavat sitten kuulua ihan vapaasti naapureihin kellon aikaa katsomatta.- Hommia paljon
Ja se on kumma miten sitä edes takaisin käveltävää ja puuhattavaa on aina iltaisin ja öisin eniten.
- Aikarajat
Kaikki puhuu aika rajoista kun pitää olla hiljaisuus, mutta niitä ei ole , sillä aikaa jolloin saa asunnossa elellä muita häiritsevällä metelillä ei ole, sillä koskaan ei saa häiritä muita asukkaita liialisella metelillä. Ja aina kannattaa käydä sanomassa ystävälliseen sävyyn että tiedätkös tuo kova ääninen musiikki häiritsee.
- MyOpinion
Oikeastaan vuokra-antajan vastuu on tässä, mikäli naapuri rikkoo kerrostalon/rivitalon/muun vuokra sopimuksia on hänen velvollisuus häätää melun aiheuttaja veks.
kuuluisi sakottaa vuokra-antajaa laiminlyönnistä. - M.S
Itse olin hetki sitten samanlaisessa tilanteessa. Kyseessä oli pari vuotta jatkunut häiriköinti jonka takia asukkaita muuttanut pois. Isännöitsijä oli yrittänyt selvittää melun lähdettä tuloksetta kun talossa äänet kantaa eli ei oltu pystytty saamaan täyttä varmuutta. Itse olin sata kertaa kuuntelemassa käytävässä yöllä ja paikallistin varmuudella paikan. Sitten vaan isännöitsijälle vakuuttelemaan asiaa. Lukuisia kertoja olin yhteydessä ja painoin päälle. Onneksi isännöitsijä uskoi ja otti yhteyttä asunnon omistajaan joka taas puolestaan irtisanoi vuokralaisen heti.
Jälkeenpäin paljastui asunnossa vaurioita jotka johtuivat tahallisesta melun aiheuttamisesta ja todistivat että asunnon rakenteita runneltiin tahallisesti jotta saataisi melua aikaiseksi.
Itse tässä tilanteessa ottaisin toistuvasti yhteyttä isännöitsijään ja vaatimaan toimia asiassa. Asiallinen isännöitsijä ottaa asian hoitaakseen. Itse meinasin luovuttaa jo mutta onneksi jatkoin. Nyt saavat muutkin asukkaat rauhan. - Itse on koettu
Minä olen aikonaan purkanut vuokra sopimuksen ennen irtisanomis aikaa tosin silloin menetin vuokra vakuuden, mutta pääsinpä pois talosta. Nykykäytäntöä en tiedä, mutta jos purkaa sopimuksen ennen kuin se loppuu niin silloin menettää vuokra vakuuden.
- Kokenut häätäjä
Olen saanut kaksi kertaa huoneistoni alapuolelle vuokralaisen, jolla on ollut poikkeavat aikataulut. Vaikka itsekin olen yövalvoja, niin rajansa kaikella ja yöaikaan voi katsoa televisiota ja kuunnella musiikkia, mutta pienemmällä volyymilla tai kuulokkeet korvissa. Kun kyllästyin työni vuoksi jatkuvaan metelöintiin, valitin asiasta kaksi kertaa isännöitsijälle. Kun se ei tehonnut mietin kriteerejä, joilla saisin härinnän loppumaan. Ja löytyihän sellainen ensimmäisessä tapauksessa, sillä ko. henkilö pesi pyykkiä yöllä juoksevan hanan alla ja pesuruljanssi kesti yleensä kolmisen tuntia. Vedenjuoksutus saattoi kestää pitempäänkin, mutta ehdin pyörtyä sitä ennen vuoteeseen. Seuraavana päivänä kirjoitin taloyhtiön hallitukselle kirjeen, jossa kerroin vedenkulutuksen huomattavasta kasvusta ja sen aiheuttamien kustannusten noususta taloyhtiölle. Se auttoi ja akka lensi kuin leppäkeihäs. Samoin kävi juhlivalle nuorisojoukolle ja rauha palasi maahan. Kyllä kirje taloyhtiön hallitukselle hyvin perusteltujen argumenttien kanssa on tehonnut. Kysymyshän on loppujen lopuksi enemmän taloyhtiön kassavarojen riittävyydestä kuin asukkaiden viihtyvyydestä
- sdsdfsfdsd
Itse olen pistänyt kaksi häirikköä kuriin tässä rapussa. Tosin hommassa on avittanut se että olen hallituksen jäsen. Vajaa pari vuotta olen asunut tässä talossa. Tämä aika on osoittanut että kuinka helvetin typeriä ihmisiä voi olla olemassa. Tää yksi tapaus alkoi aina remontoimaan yöllä kahdentoista pintaan, kaikkea naputusta yms kuuluis viikko tolkulla. Sitten lappsua postilaatikkoon ja se loppui sillä. Toinen keissi oli etuo naapurin bilehuora. Piti bileitä joka vkl ja osin arkenakin kuului musiikin soittoa 1.30 yöllä. Siitä itse tein pari häiriöilmoitusta ja naapureilla kävin sanomassa että onko häirinnöt, no oli häirinnyt ja sanoin et tehkää ilmoitus. Sillä saatiin tuo huora hiljaiseksi. Eli kannattaa pommittaa isännöitsijää. Tosin itselläni siinäkin suhteessa parempi tilanne että tässä talossa valtaosa vuokrakämppiä niin tälläinen yksittäinen omistusasuntoasuja uskaltaa paremmin tehdä häiriöilmoituksia. Aina se vaara jos vuokraasuja tekee toisesta vuokra-asujasta ilmoituksen että alkaa kiusanteko toisinkin päin.
- Nordean kaksio
Niin että sinäkö luulet olevasi turvassa kun sinulla on omistusasunto vai? Kyllähän niistä yhtälailla saa häätöjä kuin vuokra-asunnoistakin?
Ja samat säännöt koskee sekä vuokralla asujaa, että velalla asujaa.
Ja onko ihan fiksua alkaa toisia huorittelemaan vaikka järjestyssääntöjen ymmärrys olisikin vähän heikkoa?
- työvuorobilettäjä
Noniin nyt päästiinkin aiheeseen,elikkä jos teen 7-16 töitä ja vkl kesäisin on vielä la 5-14 ja sen jälkeen tykkään kuunnella musiikkia, eli 17-23 ja naapuri tulee mainitsemaan asiasta että häiritsee, niin olen sitten välillä jo aamusi enne töihin menoa kuunnellut eli 5-6 aikaan kun ajattelin että se nousee sen verran aikasi ni ei pitäisi pänniä.
ja talon säännöissä on 23-7 hiljaisuus niin ei voi olla liikaa? ja mikähän aika sitten on se kun pitäs kuunella kun ei kelpaa päivä ei ilta ei aamu mitä jää jäljelle? tai muuten menen samalla periaatteella sanomaan että yläkerrassa toinen rummuttaa rumpuja ja toisessa asunnossa kersat huutaa. Olen päättänyt että niin kauan kun oma melu ei ole niille liikaa niin niiden melu ei ole minulle liikaa. TASA-ARVOA!- Ne on
Ne kuulokkeet keksitty jo aikaa sitten, niitä saa myös langattomina.
- Ei kuulokkeita!
Ne on kirjoitti:
Nimenomaan. Mutta jostain syystä näiden meluajien mielestä kaikkien muidenkin pitää kuunnella heidän valitsemaansa musiikkia. Siksi kuulokkeet ei tule kyseeseen.
- työvuorobilettäjä
Ne on kirjoitti:
Onhan ne keksitty,mutta mites se auttaa jos minulta ei siitä ääntä lähde mutta muilta lähtee? tääki on vähä niiku talossa talon tavalla :) ja rummut kerrostalossa mikä järki?
- helppo homma
no,alat tietenki ryypppäämään,et mene töihin,nii et pysty maksamaan vuokraa.kohta ne kantaa sun kamat kadulle ja sitten lahjoitat ne kirpparille.
- Sama tilanne...
Itse tein aikoinaan vuoden vuokrasopimuksen erääseen asuntoon. Kuitenkin jäin yllättäen työttömäksi,enkä voinut enään jäädä kyseiseen asuntoon. Sain homman sovittua siten,että etsin uuden vuokralaisen asuntoon. Maksoin ilmoituksen lehteen, esittelin asunnon itse usealle kiinnostuneelle ja välitin potentiaalisten vuokralaisten yhteistiedot asunnon omistajalle. Uusi vuokralainen löytyi nopeasti ja molemmat osapuolet tyytyväisiä...en siis joutunut maksamaan vuoden vuokria tai mitään ylimääräistä, ainoastaan lehtilmoituksen.
tuollaisen sopimuksen purkuun on riittävä syy tuo metelöinti...
- xxxxxxx
Kannattaa puuttua melun aihettajaan. Asunto yhtiöissä on sääntönsä esimerkiksi hiljausuudestä ( yleenä klo 22.00 - 06.00)
Kirjallinen valitus isännötsijälle tai as oy hallitukselle pitäsi auttaa.
Olisi hyvä jos saat muita lähi naapureitasi mukaan valitukseen.
Kirjan pito häiriöistä ja se liitteenä valitukseen mukaan.
Sopimuksen purku on täysin siitä kiinni millaisen vuokrasopimuksen olet tehnyt vuokran antajan kansssa. - väsyttää
Sama asia tuli vastaan viimeyönä. Nuoriso aloitti jo illalla musiikinjumpputuksen. Ajattelin, että lopettavat,kun kello tulee 22,mutta eipä niin käynyt. Vielä klo 03 meteli jatkui. Eikö ihmiset tajua, etteivät kaikki halua kuunnella heidän juhlimistaan. Harkitsin jo poliisille soittamista,mutta heillä on parempaakin tekeimistä,kun käydä torumassa häiriköitä. Nyt sitten pitäis jaksaa pirteänä tehdä päivän työt. Tekis mieli mennä soittamaan ovikelloa ja kysyä, että nukuttaako.
- Siviilikyttä
Ei ole sinun tehtäväsi arvioida, mihin poliisilla on aikaa ja mikä on kiireellisyysaste. He tekevät sen itse. Poliisi tulee kyllä lopettamaan häiriön kun siitä vaan tajutaan ilmoittaa heillei. Tietysti välittömästi henkeen ja terveyteen liittyvät hälytystehtävät menee kiireellisyydessä meluhäiriköinti-ilmoituksen edelle, mutta kyllä poliisi tulee myös lopettamaan möykkäyksen kerrostalossa, heti tai sitten kun ehtii.
- teknoreiviteioonormi
voit varmaan kuvitella, miltä tuntuu kun se tapahtuu harva se yö...
Kun edelleen ymmärtäisin sen silloin tällöin bilettämisen, koska kyllä sitä yhden huonosti nukutun yön kestää, mutta kun sitä vaan jatkuu alkaa olla oma jaksaminen aika nollissa :(
Siksi sitä sopimuksen purkuakin mietin, kun kohta pitäis vaihtua työpiste sellaiseen, jossa oikeasti pelataan ihmisten hengillä... ei varmasti haluaisi se teknoreiviporukkakaan joutua sellaisten ihmisten käsiin, jotka on valmiiksi väsyneitä ilman omaa syytä.
Sekin vielä, että perus puheensorina tai tv:n katselu ei edes ole häiritsevää, vaikka se kuuluisikin vähän naapuriin niin se on aika lailla taustahuminaa... se on se musiikin pauhu, huutelu ja riehuminen joka valvottaa.
- Tahallista
Miksi musiikkia pitää kuunnella niin kovalla kun kuulokkeetkin on hankittu,koska jokainen häiriötä aiheuttava tekee sen muista piittaamatta.Pois vaan tälläset ääliöt!!
- Metsä-Mökki
Kaikille ei sovi kerrostalo"kennnossa" asuminen, koskee häirittyä ja myös häiritsijää.
Joten mökki metsän siimeksessä olisi ehkä heille paras.- jhgfhgdfhkgfhjg
Vittu kun oiskin optiona..
- se toimi noinkin
ompas tosi ikävä tilanne, varmaan noita pilleristi hörhöläisiä jotka eivät välitä mistään mitään.uskon että sopimusta et voi purkaa aikaisemmin, mutta niin kuin minä tehin hommasin itse vuokralaisen ja pääsin sitä mukaan poies asunnosta, mutta se edellyttää että luottotiedot pitää olla puhtaat ja ei vuokra rästijä niin koita sellaista juttua ,ja onnea matkaan.
- Metelöitsijät kuriin
Tehkää kuten minä aikanaan tein kun yksi naapuri aina metelöi eikä poliisit eikä isännöitsijä meinanneet saada sitä loppumaan.
Joka hel.....tin kerta kun meteli alkoi, soitin ja herätin isännöitsijän ja sanoin että jos et tee asialle mitään, saat luvan kärsiä sinäkin meidän muiden lailla!
Pyysi käymään luonaan ja puhutteli minut, sanoin että oletko sinä niin vi-----tun idiootti ettet ymmärrä oman hallinnoimasi talon sääntöjä, sinä vastaat rauhasta täällä ja ellet saa sitä aikaiseksi, kärsit silloin itsekin siitä!
Kaksi viikkoa ko. keskustelun jälkeen häirikkö lähti oikein saattajien kera eikä ole enää sen jälkee siinä taloyhtiössä kuulemma häiriköitä asunut.
Jumalauta ellei muu auta niin taloyhtiön isännöitsijä kärsikööt samoin... rupeaa yleensä tehoamaan! - lue huoneenvuokralak
Huoneenvuokralain mukaan määräaikaista vuokrasopimusta ei voi purkaa sopimuskauden aikana. Sopimus loppuu automaattisesti määräajan päätyttyä ilman erillistä irtisanomista. Eli sulla ei ole kuukauden irtisanomisaikaa vaan sopimus päättyy kun sopimuskausi päättyy.
Sinuna kyllä ottaisin yhteyttä vuokranantajaasi ja neuvottelisin sopimuksen purkamisesta. Ihan reilusti sen voit tehdä. Vuokranantaja joko hyväksyy sen tai sitten ei. Jos hyväksyy, sulla on normaali kuukauden irtisanomisaika. Hyväksyttäviä syitä määräaikaisen sopimuksen purkamiseen lain perusteella on esim. toiselle paikkakunnalle muutto. Kannattaa tutustua huoneenvuokralakiin. Periaate on siis ettei määräaikaista voi purkaa. Mutta sen voi tehdä tietyissä tapauksissa.
Isännöitsijälle kannattaa ehdottomasti ilmoittaa asiasta. Ja soittaa poliisit rauhoittamaan tilannetta vaikka joka päivä. Isännöitsijän velvollisuus on puuttua asiaan ja kolmannen huomautuksen jälkeen on oikeus purkaa metelöijän vuokrasopimus. - YöllisetKulttuuriJuh
Tuttavani asui myös kerrostalossa vuokralla, oli jo asunut samassa talossa muutaman vuoden.
Sitten asunnon yläpuolelta seuraavasta kerroksesta mummo kuoli, ja perikunta pani osakkeen myyntiin. Ostajaksi ilmaantui ulkomaalaisvirasto tai jokin sellainen taho.?
Siihen yläkerran asuntoon tuli kaksi Somalipoikaa "asumaan". Samalla yörauha oli mennyttä kun Somalien kaverit kokoontu joukolla pitämään "hauskaa" lähes joka yö.
Siellä tannssia tömisteltiin ja musiikin vingutus kuului ainaa aamuyöhön. Kuudenaikaan sitten olikin hiljaista ja aina iltapäivään asti..
Varotuksia annettiin mutta ilman toivottua tulosta, möly jatkui..vaan.. Somalit vetosivat että heidän kulttuuriinsa kuuluu yölliset "juhlat", ja että on rasistista puuttua heidän tapoihinsa,,jne..
Viimein tuttavani kyllästyi ja muutti pois, toisaalle.- hkjhjkhjk
oliko Mellunmäessä? siellä vastaava tapaus,häiriköt oli samasta maasta lähtöisin.
- silmä silmäst
silloin on hyvä jättää stereot aamulla kovalle kun ite lähtee duuniin! ehkä oppivat!
- ajatella saa
Luulisi, että laki kotirauhasta menee "kulttuurijuhlien" yli?
Koska eihän sitä hyvänen aika suomalainenkaan voi mennä dubaihin pitämään puolialastomia grillijuhlia vedoten kulttuuriinsa...
Toki mun mielestä olisi ihan ok talossa sallia ne juhlat silloin tällöin, silloinhan talon muilla asukkailla olisi hyvä tilaisuus liittyä seuraan, mennä muualle tai sietää se kerran kuukaudessa tapahtuva mekkala kun muuten on sitten sovitusti hiljaista.
mutta ei kyllä mun tietääkseni lapsiperheet Mogadishussakaan joka yö juhli... siinä on nuoriso kyllä yrittänyt vetää nenästä, kun tietää että täällä rasisti kortin vetäminen auttaa monessa asiassa... moni maahanmuuttajakin kun on valinnut Suomen rauhallisuuden takia. Ja jos ei ole valinnut kuin pakosta, niin en ymmärrä, miten kotirauha on jotenkin huonompi asia kuin sodan uhka?
- ISÄNTÄ
tossa tapauksessa maksaisin ikk vuokran sopimussakkoa ja lähtisin muualle mahdollisimman nopeasti! pääsis kaikista helpommalla loppujenlopuksi! tietysti kunnon valitus juuri ennen lähtöä kyseisestä häiriköstä!
- voi kun muuttaisivat
Ymmärrän hyvin että hermoja rassaa, niin minullakin. Yläkerrassa asuu ihan sairas tyyppi joka hakkaa lattioita yötä myöden. Joku peli sillä varmaan on missä pedaalit hakkaa lattiaan. Välillä sillä on siellä pienet lapsensa, jotka alkavat sen metelöintinsä ja mielettömän juoksemisen, huutamisen ja tavaroiden paiskimisen jo aamuseitsemältä viikonloppuisin. Nyt on sentään jo lopettanut sen musiikilla häiriköinnin, kun tehtiin valitus isännöitsijälle ja saatiin naapuri siihen valitukseen myös mukaan. Jätkä huudatti jotain levyä täysillä tuntikausia. Me olemme eläkeläisiä ja kyllä me haluaisimme asua ilman meteliä.
- jälkkis viisas
Ota loparit jos pääsi ei kestä vuorotyötä. Hiljaisuusajan ulkopuolella saa elämämisen ääniä kuulua. Voit myös muuttaa maalle.
P.S huonoja sopimuksia ei kannata tehdä- järkiviisas
...ja yöllä musiikki täysillä? Sisälukutaitoa?
Et varmaan ole pitkään aikaan yksityisiä vuokramarkkinoita katsastanut, nuo vuoden sopimukset on nykynormi, vuokranantajat kun eivät hekään tahdo tehdä "huonoja" eli lyhyitä sopimuksia ja hehän sen saavat päättää...
Samoin et vissiin itse ole koskaan asunut maalla, katsopa tämän osion toinen ketju, millaisia häirikkönaapureita puolestaan maalla saattaa olla :)
- puudle
Hei, oletko tehnyt ilmoitusta metelistä vuokran antajalle/ isännöitsijälle? jopa omistus asunnosta voi saada häädön jos tulee tarpeeksi monta valitusta. kerro myös muillekin asukkaille että laittavat ilmoitusta metelöijistä, niin saavat häädön nopeammin, ja jos yö aikaan metelöivät niin soitat vaan heti poliisit paikalle, ja ilmoitat isännöitsijälle, kyllä ne sieltä häipyy, sinun ei tarvitse lähteä mihinkään. häiritsevät ne muitakin kun sinua, päiväs aikaan saa kuulua normaali äänet, mutta esim. pianon pimputus ja sähkökitaralla soitto ja koiran tauoton räkytys eivät kuulu normaali ääniin, joka talossa on hiljaisuus aika klo 22.00-07. koitahan jaksaa!! ja ps, ne apteekista saatavat oranssit korvatulpat ovat parhaimpia--- tosin nekään eivät aina auta... 29
- Rauhaa vain yksin?
Itse kun asuin Haukiputaalla rivarissa niin seinien läpi kuului puhekin. Toisella puolen asui läski ukko joka kerran karjui seinän takana sukunimeäni ja halventavia sanoja. Toisella puolen asui mummeli, joka saattoi tiskata astioita klo. 2 yöllä. Joka aamu heräsin klo 4-5:30 siihen kun kattila pamahti hellalle. Keittiö oli mh-seinän takana kiinni, joten kaikki kuului kuin omalta puolelta, ellei jopa isompana! Nukuin sitten 2 vuotta olohuoneen lattialla patjalla korvatulppien kanssa kunnes muutin pois. Yhteen väliin siinen muutti vanha juoruakka, joka oli jossain yhteyksissä asuntoyhtiöön. En tiedä oliko hänellä jopa yleisavain. Soitin joskus isännöitsijälle, että mitä tehdä kun ei voi nukkua, niin olikohan seuraavana päivänä, kun eukolla oli vieras ja kuulin kun siellä huudettiin, että "kehtasi vielä soittaa isännöitsijälle". Itse olin hiljainen naapuri. Sillekin akat nauroivat takapihalla, että aina kotona.
- Apinakolhoosi
Ilomielin voisi kokeilla maahanmuuttajia naapurina, kun ei tuo valkoinen roskasakkikaan hääviä seuraa ole.
- yks osakas
Tämä on niitä asioita joka sinun pitää heti kertoa vuokranantajallesi ja vaatia että hän soittaa isännöitsijälle. Talossa ei noudateta järjestyssääntöjä. Isännöitsijän on heti kutsuttava hallitus koolle .Jos osakas(vuokranantajasi) vaatii että ylimääräinen yhtiökokous on kutsuttava koolle tämän häiriön takia,niin se on isännöitsijän tehtävä.Talossa on varmasti muitakin jotka metelistä kärsii,mutta eivät siitä mitään sano.Kokous osakkeenomistajien kesken herättää keskustelun. Meteliasunnossa voi asua myös vuokralainen.Silloin omasta vuokralaisestaan vastaa osakkeen omistaja. Tartu heti puhelimeen ja soita vuokraisännällesi ja lue hänelle tämä postini.Älä itse mene metelöijiä ojentamaan siitä tulee väärä järjestys asiaan ja sinä olet pulassa.
- kuulonsuojat
Nykyajan asunnot rakennetaan ontelolaattoineen niin että kaikupohja on valmis.Jos puhut vaikka patterin vieressä tai tuuletusaukon läheisyydessä,naapurisi kuulee melkein juttusi.
Ei tarvitse paljonkaa korottaa ääntä kun se kantautuu läpi rakenteiden.
Tuttavani kertoi olleensa juuri tällaisessa asunnossa kyläilemässä,oli istunut nojatuolissa ja kysynyt asunnon haltijalta kuka puhuu?
Vastaus,ääni tulee naapurista.Näin se vaan on,eikä meinata uskoa,ainakaan ne jotka sitä aiheuttaa.
Ja kerrostaloissa on vaikea vielä osoittaa,kenen huoneistosta.Mutta jos tietää kuka on kotona ja kuka ei,silloinhan sen pystyy jäljittämään. - "Metsänpeikko"
Hei!
- keskustele häirikön muiden naapureiden kanssa ja kysele, onko heistä ollut häiriötä
1) - - jos on, hyvä sinun asiallesi
2) - - jos ei, olet itse yliherkkä = etsi siis itsellesi rauhallisempi paikka asua
1) =
- tutki taloyhtiön asumissäännöt ja toimi niiden mukaan, sen lisäksi:
- ota ensiksi yhteyttä metelöivään naapuriisi, jos et uskalla, unohda tämä kohta
- pyydä naapureilta kirjallisesti lausunto asiasta
- pyydä hyviä ystäviäsi asuntoosi, aamulla, päivällä, illalla, yöllä, jokaisena päivänä ja havainnoista kirjallinen selostus sekä allekirjoitukset
- tee valitus isännöitsijälle
- tee valitus vuokranantajalle
- jos taloyhtiön säännöt kieltävät metelöinnin, soita, aina kun aihetta, poliisille
- - riippuen taloyhtiön säännöistä, em. toimenpiteiden vaikutuksesta, saattaa olla, että jo 2 - 5 vuoden kuluttua naapurisi saavat häädön
- - riippuen vuokrasopimuksestasi - huomioiden taloyhtiön säännöt saatat saada vuokrasopimuksen purettua myös aikaisemmin
- ota yhteyttä vuokralaisten keskusliittoon, kuluttajavalituslautakuntaan ja kysy tietoja
- kun seuraavan kerran teet vuokrasopimusta, tee sopimus huolella, että ja kun seuraavan asunnon naapurit, luonto, talonrakenteet, ympäröivä liikenne, parkkipaikka, pesutupa, vintti, tai em paikkojen käyttäjät aiheuttavat sinulle häiriötä tai mielenrauhaa, saat sopimuksen purettua ja mielellään myös korvauksia. = Tosin saattaa olla niin, että et saa vuokrattua mitään.- Mummopupu
Mun mielestä kohtuus kaikessa.
Itselläni oli naapurissa eläjä, joka kyttäs kaikkia ja sai häätöjä aikaiseksi , kunnes nyt muutti itse pois.
Se kyllä tajus loppujen lopuksi ettei sen tuottamat häädöt olleet välttämättä häädettyjen vika, talon rakenteetkin sellaiset, että ku pierasee niin naapuri herää... Mutta jos ihminen asuu liian väljästi ja yksin, niin hänestä tulee ääniherkkä, elämää vierakoksuva, putkinäköiinen kyttäri.
En sano mittään, en puuttunut "eliön" elämäänkään, vaikka kuseskeli kännispäissään rappukäytävälle, ja valitti ja haki nimiä listaan.
Tajusipa nyt muuttaa ite pois, ja parhaillaan siellä asuu nuoret mekastavat, aidosti ääntelevät ihmiset. Viis melusta. Poliisia en soittais kuin väkivaltatilanteisiin.
Klo 22, en sano mitään, mutta klo 00 jälkeen melut, ei kiiitos,
enkä haluais myöskään herätä klo 5 kun joku pistää bassoa kaakkoon...
- eikestänyt
Kun asuin kerrostalossa, olin vuorotyössä, mutta alakerran pariskunta
sen sijaan työttömiä. Niinpä heilä oli loppi aikaa remuta, milloin sattui
toisen naama vi*tuttamaan ja niitä päiviä oli 7 viikossa.
Eukko kuului olevan lehmä ja ukko mitäänsanomaton pska. Viikonloppuisin laitettiin huonekalut järjestyksiin, ainakin kirjahylly
kaatui tasaisesti kolmenmaissa yöllä.
Meinasin vetää tur*paan, kun olin muuttamassa pois, niin tämä akka
tuli valittamaan, että varttia vaille 10 ei saa enää porata, kun lapsen
täytyy mennä nukkumaan. Voi prkl.
Nyt ei kolista, eikä tapella naapureissa. Asun 3 perheen rivitalon
päädyssä, eikä koskaan kuulu mitään seinänaapurista. - Kuukle
Meillä asui naapurissa yksinäinen nuorehko romaninainen. Sen kummemmin rasismikorttia nostamatta, voin kertoa että meteli oli välillä korviahuumaava kun Jari Sillanpään satulinnaa luukutettiin ja laulettiin mukana. Tämä naikkonen ei ollut kuitenkaan kovin ronkeli musiikin suhteen, kun välillä soi Scootteri ja sitten taas Jartsa.
No, erään raskaan iltavuoron jälkeen koitin mennä nukkumaan ja eikös klo 23.59 suurinpiirtein alkanut taas jazziteknoreivit. Sen verran oli pomon haukkujen jälkeen pinna tiukalla, että pollareille kilautin ja tein sen virheen, että mainitsin kyseessä olevan kyseisen rodun edustaja.
Ei näkynyt virkavaltaa koko yönä ja jamit jatkuivat n. klo 3.00 asti.
Ihmettelin ja kirosin koko kyttälaitoksen alimpaan simpuraan ja harkitsin jo jotain valituksen tynkääkin. Sitä kuitenkaan toteuttamatta asia pikkuhiljaa unohtui. Ennen seuraavaa kertaa, joka oli heti työvuoroviikon päätteeksi ja jälleen iltavuoron jälkeen. Nyt soitin taas kerran poliiseille tällä kertaa mainitsematta romani-sanaa ja kappas, alta puolen tunnin oli maija pihassa ja musiikki hiljeni lähes kohta.
Sittemmin ei reivejä pidetty ja äkkiäkös samettihame muutti poijeskin. Varmaan tulee postiluukusta haaste kohtapuoliin, kunnen ole antanut rauhassa harjoittaa omaan kulttuuriin kuuluvia rituaaleja joihin tämä ylenpalttinen mökkälä kuuluu. - ................
....................................................................................... .
- monet naapurit
Ja kiva kuulla kun alapuolella oleva asukas kirkuu ja huutaa seksin kiemuroissa,sänky rytisee.
Aiemmin seinän takana asunut asukas jätti vielä parvekkeen oven auki kun kuskas naisia päiväp.....lle,jumalaton huuto joka kiiri läpi pihan.
Onhan näitä-häiriötä...ja paras laittaa asunto täyteen kamaa,eikä pitää tyhjänä,jos ei ole paljon kalusteita,silloin kuuluu paremmin.Mattoja lattioille,eikä tv.tä esim pattereiden viereen.Näin sanoi ihan asiantuntija aikoinaan.
On muuten tottakin. - voisivko ystävällise
Auttaisiko, jos kysyt voisivatko Bandiros tai Helvetinenkelit auttaa sinua ja puhutella ystävällisesti naapuriasi. Tietenkin pientä korvausta vastaan.
- Uutta ideaa?
Kerrostalot pitäisi rakentaa jotenkin toisin.
- Pitäis kyllä
Joka asunto sais olla erillään tosistaan ja ei päällekkäin vaan maassa normisti.
- timpuri tom
Äänieristystä pitäisi olla ihan helvetisti lisää, ettei kuuluisi moottorisahakaan seinän läpi ja saisi puuhastella harrastuksien parissa ja rakentaa vaikka keilaradan :D
- Juusto.pää
Helppo homma jätä vuokrat maksamatta
- teknoreiviteioonormi
Joo, hetkisen olikin hiljaista, saivatkohan ehkä varoituksen? Mutta nyt se taas alkoi, joka yö viikonlopusta lähtien. Ja jumputuksen joukkoon liittyi myös koira. Jos tuo jumputus sattuu jo naapurin korviin (eikä mun kuulo ole edes kovin hyvä), niin millaista eläinrääkkäystä on pitää koiraa siellä? Ei ihme, että se haukkuu :(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979