Pentu haukkuu muille koirille?

3+6

Koirani on 6-kuukautinen pikkurotuinen koira, ja haukkuu muille koirille. Haukkuu toisille koirille ja paljon. Tottelee vähän kun sanon ei, yrittää jättää huomiotta mutta haukkuu kuitenkin. :/ Olen koittanut 'häiritä' makupaloilla tai lelulla, mutta ei. Sosiaalistettu on 7 eri koiran kanssa, kerta viikkoon leikkisessio jonkun koiran kanssa. On iloinen ja tosi kiltti koira. En ymmärrä minkä takia haukkuu? En usko että olisi johtajuusongelma koska tottelee mua sisätiloissa, ja ulkonakin yleensä. Mikäs nyt avuksi? Jos joku kiltti osais neuvoa.

6

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+6

Jos pentusi on epävarma? Jos ne ovat jotenkin pelottavia sen mielestä?

• 10+1

Niin, mutta miksi olisi epävarma kun on ollut mukavia hetkiä toisten koirien kanssa? :(

• Sosiaalistettua

Suositaisin enemmän koiramiittejä mukavien koirakavereiden kanssa eli lisää ohitusharjoituksia vaan ja rinnalla kävelyä niin kauan kunnes huomaa ettei ne toiset koirat ole yhtään sen kummempia :)

• kyggjv

Itse kaipaisin vinkkiä, miten toimia 12vk ikäisen pennun kanssa, joka haukkuu ja pelkää muita koiria. Olen yrittänyt saada kontaktia itseeni, mutta tuossa tilanteessa haluaa vain paeta paikalta. Nyt ollaan sitten menty vain reippaasti ohi, jos on mahdollista... Pentukurssille päästään vasta kuukauden päästä.

• Kasvattajan tuki
        kyggjv kirjoitti:

Itse kaipaisin vinkkiä, miten toimia 12vk ikäisen pennun kanssa, joka haukkuu ja pelkää muita koiria. Olen yrittänyt saada kontaktia itseeni, mutta tuossa tilanteessa haluaa vain paeta paikalta. Nyt ollaan sitten menty vain reippaasti ohi, jos on mahdollista... Pentukurssille päästään vasta kuukauden päästä.

Missä on kasvattajan tuki? Oletteko olleet yhteydessä? Siellä pitäisi olla paras tietämys esim. syihin mistä saattaa johtua pennun suhtautuminen yllä kuvatulla tavalla. Jos kasvattaja on perehtynyt rotuunsa ja toivon mukaan on vielä "saatavilla" kyselisin ohjeistusta ensisijaisesti sieltä, Jos vielä kasvatustyötä on tehty pitkään, varmasti aikaisemminkin on joutunut vastaavien tilanteiden eteen.

• Onko sinulla ketään rauhallista koiratuttua tai vaikka useampaakin? Kun pentu alkaa pelätä, ota se syliisi, mutta laskeudu kyykkyyn niin että pentu ei oikeastaan pääse karkuun vaikka onkin turvassa sylissäsi (älä siis pidä sitä käsivarsillasi, vaan anna sen istua tai seistä sylissäsi itse). Anna sen siitä tutustua rauhallisiin koiriin, niin se oppii ettei tarvitse pelätä.

Jotkut väittävät, että syliin ottaminen vain pahentaa pennun pelkoja, mutta niillä pennuilla joilla tiedän että näin on tehty, ei ole mainittua harmia ilmennyt. Pointti on siinä, että jos pennun nostaa syliin ja kokonaan pois tilanteesta, niin voi käydäkin, mutta jos itse laskeutuu kyykkyyn, pentu joutuu kohtaamaan tilanteen vaikka olisikin sylissä turvassa. Minä otin omani syliin aina kun sitä pentuna pelotti, mutta laskeuduin kyykkyyn ja annoin sen siitä katsella sitä pelottavaa juttua (mikä se sitten olikin, toinen koira, tai pensaaseen takertunut tuulessa rapiseva muovipussi tai mikä hyvänsä) kunnes se huomasi ettei se olekaan niin pelottava. Ja ihan täysijärkinen koira siitä silti tuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2316
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2269
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      130
      2255
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2160
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      55
      1782
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1371
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1205
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe