Samalla tallilla: puskailijat ja tavoitteeliset ratsastajat

mietteliäs..

Muutan hevoseni kanssa toiselle paikkakunnalle. Kyseiseltä paikkakunnalta ei löydy hyviä harrastetalleja, vaan löytyy vain talleja, joissa suurin osa kilpailee tai treenailee tavoitteelisesti. Mietin vain, miten minut mahdettaisiin tälläisillä talleilla lv-tammani kanssa ottaa vastaan? Voisinko viihtyä tallilla, vaikken olekaa samanhenkinen kuin muut tallivuokralaiset ? Mielipiteitä kiitos! :)

5

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahdotonta sanoa. Joillakin talleilla on ystävällistä kisaporukkaa joka ei piittaa siitä onko joku toinen tavoitteellinen vai ei. Ja sitten on niitä talleja joissa ihmiset ovat sitä mieltä, että vain kisaajat ovat jotakin ja muut eivät mitään. Onko sinun mahdollista mennä käymään kyseisellä tallilla? Saisit paremman käsityksen siitä millaista porukkaa siellä on.

• miettiläs..

Kävin yhdellä tallilla, ja talli vaikutti melko rauhalliselta ja tallinomistaja oli mukava.
      Tallilla oli kuitenkin vain yksi ihminen harjailemassa poniaan, silloin kuin kävin, joten en kauheasti kuvaa siitä saanut, millaista porukkaa tallilla käy..

• Minä ja suokkitamma

Samaa mietin itse, minä ja sh-tammani etsitään mukavaa tallipaikkaa eikä kyseessä todellakaan ole mikään kisahevonen... Mutta ehkä se on niin että jos itse on yställinen niin saa todennäköisesti ihan hyvä vastaanoton?

• mörrinkäinen

Ei välttämättä, valitettavasti. Tiedän kilpatalleja joissa uusia tulokkaita katsotaan automaattisesti nenänvartta pitkin, mutta toisaalta tiedän myös paikkoja joissa on todella mukavaa porukkaa riippumatta siitä, onko uusi hevonen kilparatsu vai ei. Sitä paitsi useimmissa paikoissa on juuri niin, että tallissa on sekä kilparatsuja että tavallisia harrastehevosia, ja ihmiset tulevat silti mainiosti toimeen keskenään.

Jos voit, käy muillakin tulevan paikkakunnan talleilla kuulostelemassa ilmapiiriä, ja vie hevonen sinne mikä tuntuu kivammalta. Ajan mittaan sen sitten näkee millaista sakkia siellä on. Jos et viihdy, sinun on sieltä käsin helpompi tutustua tarkemmin muihin talleihin ja tarvittaessa ehkä viedä hevosesi toiseen talliin.

Yleisellä tasolla en näe esteenä sitä, että talli olisi lähinnä kilpatalli.

• zipper1

Kyllä minun kokemuksen mukaan suurimmaksi osin harrastelijatkin otetaan oikein hyvin vastaan. Itse asiassa suomessa ei ole kuin ihan muutamia oikeita kilpatalleja, joissa olisi vain kilpahevosia (ja nämä tallit on sellaisia että tallivuokrat on sitä luokkaa ettei sinne harrastelijat yleensä eksykään).

Tärkeintä on se oma asenne.

Jos joku katsoo nenänvartta pitkin on paras olla vaan välittämättä. Tervehtii kaikkia, on kohtelias jne... Sillä pääsee pitkälle.

Omasta kokemuksesta usein jos joku valittaa talli-ilmapiiristä, on myös omassa asenteessa parantamisen varaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      162
      2892
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2480
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2374
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2220
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1926
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      250
      1745
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1232
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1225
    Aihe