Huonon tapainen palsta 70
84
280
Vastaukset
- parempaa kohti
Koituuko joutavasta, jatkuvasta moitteesta mitään hyvää, parempaa, edes parasta?
- jjoutava
Hyvää piti koitua, mutta sinusta ei ikinä mitään hyvää.
- parempaa kohti
Miksi noin rumasti piti sanoa, vaikka minä vain kainosti kysyin.
Luuleminen on ikävää.
Toisaalta huvittavaa, kun se ei koskaan osu kohdilleen.
- jjoutava
Aloituksen sisältönä oli pelkkä merkki. Positiivinen aloitus mielestäni.
- Pikkinikki
Nostapa Sinä omilla kirjoituksillasi tasoa niin me muut yritämme myös parantaa juoksua
- 21 3
jjoutava on jonninjoutavaa aina jököttämässä
- jjoutava
Ei kai nyt niin kovin vakavaa ole tapahtunut. Yritän kirjoittaa oikein vaikka virhreitä tulee niin yritä kestää. Miten onkaan sopiva nimimerkki minulla. Olen oikei ylpeä siitä.
Muuten menenkin mökkihommiin huomenna ja siellä ei ehkä aikani riitä palstakavereita muistamaan riittävän useasti. Kirjoitin tämän aloituksen päähänpiston seurauksena, Huvittavasti yritin. mukavaa kun kuitenkin edes muutamaa huvitti.- 10v
Ketään ei kyllä huvittanut, mutta kaikkia järkytti
- Peruskallio
10v kirjoitti:
Ketään ei kyllä huvittanut, mutta kaikkia järkytti
Joutavanpäeväselle viesti että elä piä kiirettä takai.
- Kolavan kotka
Hmmm...palsta on kuvajainen kirjoittajistaan:)
- jjoutava
Toivottavasti kirjoittajat vaihtuvat, mitä nopeammin sitä parempi. Minäkin olen aivan kyllästynyt näihin kohta minullakin kymmenvuotisiin tuttavoisiin.
- Kolavan kotka
Hyvänen aika..kymmenen vuotta?...lähes elinkautinen...siinä jo oppii tuntemaan palstalaiset, onko täällä muita yhtä pitkään istuneita?
- hengenheimolainen*
Pitää tähän entisen profiilikaverin positiiviseen ketjuun jottai höpöttää. Näihä täällä käy kun yrittää vitsikäs olla, et harva ne jutut kevyinä "piristyksinä" ottaa.
En oo vielä kymmentä vuotta ollut mutta ensi vuonna sitten kyllä sekin virstanpylväs tulee vastaan..
En viitsi edes tunnettua nimeänikään perrään laittaa, kun siitä aina seuraa ne perspotkut, nääs kyllästyneet ovat minuun. Tasapaino on saavutettu kyllästyminen on molemminpuolista.
Nyt muuttu miinukseksi, mistes se näin kävikään.
Mukavia puhdetöitä siellä mökilläsi, et tietenkään siellä joutavana ole.- jjoutava
Tässä aamupäivän kuluessa olisi tarkoitus lähteä. Mokkulan sain kylkiäisenä kun ostin 57euron puhelimen, tämä mokkula toimii mökillä syyskuuhun asti.
En minäkään kymmentä vuotta vielä, vasta 8 vuotta olen tässä kehittävässä seurassa ollut kirjoittelemassa. Plussia kaikki kirjoitukset ovat.
hauskemmaksi kaikki muuttuu 70 ainakin
lal llallaaa. Hyvää huomenta! - Kolavan kotka
jjoutava kirjoitti:
Tässä aamupäivän kuluessa olisi tarkoitus lähteä. Mokkulan sain kylkiäisenä kun ostin 57euron puhelimen, tämä mokkula toimii mökillä syyskuuhun asti.
En minäkään kymmentä vuotta vielä, vasta 8 vuotta olen tässä kehittävässä seurassa ollut kirjoittelemassa. Plussia kaikki kirjoitukset ovat.
hauskemmaksi kaikki muuttuu 70 ainakin
lal llallaaa. Hyvää huomenta!Mitä aiot mökillä tehdä? Itsellä on addiktiona kävellä ympäri tonttia vesuri kädessä ja "hoitaa" metsää, kaataa puita moottorisahalla ja tehdä klapeja, tein pari vuotta sitten ruuviklapikoneen yhdistämällä 9hp hondan (kopio)moottorin ja vanhan fergun niittokoneen hihnavetopyörästön ja siitä vanhan sirkelinakselin kautta 40cm/15cm halkaisuruuviin.
Nyt on jo pariksikymmeneksi vuodeksi klapeja:) ja tontilla edelleen paljon isoja puita:) - jjoutava
Kolavan kotka kirjoitti:
Mitä aiot mökillä tehdä? Itsellä on addiktiona kävellä ympäri tonttia vesuri kädessä ja "hoitaa" metsää, kaataa puita moottorisahalla ja tehdä klapeja, tein pari vuotta sitten ruuviklapikoneen yhdistämällä 9hp hondan (kopio)moottorin ja vanhan fergun niittokoneen hihnavetopyörästön ja siitä vanhan sirkelinakselin kautta 40cm/15cm halkaisuruuviin.
Nyt on jo pariksikymmeneksi vuodeksi klapeja:) ja tontilla edelleen paljon isoja puita:)Sinähän varsinainen Pellepeloton olet.
Hydraulinen klapikone, moottorisaha ja kottikärryt. Kuusenrunko on jo nurin ja siitä muutamia pölökkyjä kärrään klapikoneelle ja siihen viereen pinoon.
Rauhalliseen tahtiin kun tekee, istuksii välillä pinon vieressä, niin linnut tulevat aivan lähelle ties vaikka jäniksen poikanenkin taas on siellä. Pitää laittaa kamera pinonrakoon valmiiksi. - Kolavan kotka
jjoutava kirjoitti:
Sinähän varsinainen Pellepeloton olet.
Hydraulinen klapikone, moottorisaha ja kottikärryt. Kuusenrunko on jo nurin ja siitä muutamia pölökkyjä kärrään klapikoneelle ja siihen viereen pinoon.
Rauhalliseen tahtiin kun tekee, istuksii välillä pinon vieressä, niin linnut tulevat aivan lähelle ties vaikka jäniksen poikanenkin taas on siellä. Pitää laittaa kamera pinonrakoon valmiiksi.Hydraulikone on siitä mukava kun on hiljainen, tuo polttomoottorihan pitää melkoista pärinää. Tontilla pääsi aikonaan puut liian isoiksi, ollut vähän vaikeuksia kaataa kun on sähköjohtoja ilmassa ja rakennuksiakin liki toisiaan, kahdella taljalla olen kaatoja avittanut.
Vattenfall tulisi kyllä avustamaan kaadossa, mutta ei ole aikataulut sopineet yhteen. - jjoutava
Kolavan kotka kirjoitti:
Hydraulikone on siitä mukava kun on hiljainen, tuo polttomoottorihan pitää melkoista pärinää. Tontilla pääsi aikonaan puut liian isoiksi, ollut vähän vaikeuksia kaataa kun on sähköjohtoja ilmassa ja rakennuksiakin liki toisiaan, kahdella taljalla olen kaatoja avittanut.
Vattenfall tulisi kyllä avustamaan kaadossa, mutta ei ole aikataulut sopineet yhteen.Siltä näyttää tämäkin tontti, kasvaa puuta liikaa ja kohta on liian monta liian isoa puuta. Mutta turhaa huolta en enää niistä ala kantamaan. Vielä olen yksin puita kaatanut ja konstit löytänyt, että onnistuu.
Vettä on satanut ja klapeja on takkaan ja kiukaan alle riittävästi. Ei palele vaikka ilmat ei vielä suosiollisia olekaan.
- *Kukkahame*
Missä suunnalla lienet, ota varmuuden vuoksi sadevaatteita mukaan luvassa kun on rankkaa veden tuloa ainakin itäsuunnalle.
Täällä kehä III seudulla on pimeää ja tyyntä,kai se enteilee jotain, oletan.
Onhan täällä tullut oltua vuosia, leikkauksen jälkeen kun voimat riittivät kömpiä sängyltä tuolille ja takas.
Vaihtelua on ollut viihtyminen, niin että täällä vieläkin.
Hyvän tuntuinen on aamu, iloa teidänkin elämään! - jjoutava
Kolmostien Kahvila Roosassa' syödään matkalla, sadesuojat otetaan mukaan niin eiköhän Mommilan Hietosien Ruiskaunokaisiin selvitä. Mökkimatkoilla aina syödään niin ei tarvitse emännän heti ruokaa laittaa.
- *Kukkahame*
Tuttuja paikkoja mainitsit, Mommilassa olen erään ystävättären savusaunan lauteilla nauttinut lämmöstä ja lepposista löylyistä.
Rosa on 'melkein' naapuri.
Onnekast reissuu! - nikkipelle--
Tämän ketjun aslku oli jotenkin lupaava, mutta nyt tunnelma on lässähtänyt, kun jostakin automatkan pysähtymisistä ruvetaan keskustelemaan.
Muiden ketjujen otsakkeet ovat jo niin mielenkiinnottomia, ettei maksa vaivaa koskea niihin, vaikka käyttäisi viittäkin nikkiä..
Hui-hai koko 70 !- jjoutava
Valitettavasti olet väärässä. Tärkeä tehtävä on nyt ohjelmassa kun on Lammin kirjastoon mentävä antamaan ennakkoon ääni eu-parliamenttiin pyrkivälle ehokkaalle.
Tunnelma oli mainio kun odotin loppuuko sateen ropina klo 3, kuten säätietäjät sanoivat ja loppuihan se. Nikkipelleki vaikuttaa mielenkiintoiselta tuttavuutelta. Aurinko paistaa tunnelma on kaikin puolin lässähtämätön. - kolavan kotka
jjoutava kirjoitti:
Valitettavasti olet väärässä. Tärkeä tehtävä on nyt ohjelmassa kun on Lammin kirjastoon mentävä antamaan ennakkoon ääni eu-parliamenttiin pyrkivälle ehokkaalle.
Tunnelma oli mainio kun odotin loppuuko sateen ropina klo 3, kuten säätietäjät sanoivat ja loppuihan se. Nikkipelleki vaikuttaa mielenkiintoiselta tuttavuutelta. Aurinko paistaa tunnelma on kaikin puolin lässähtämätön.Meillä on mökkietappi Tuuloksen ABC:) siellä syödään, lapsenlapset leikkii, muori tekee ruokaostokset....hyvä rautakauppa.... ja matka jatkuu Lammin ja Asikkalan kautta.....
- öööööa
pääsitpä sanomaan
- öööööa
tämä piti tulla nikkipellelle
- jjoutava
Kyllä huonon tapaseen aina kannattaa kirjoittaa. Huononneeko se palsta siittään? jos kirjoittaa klapihommista ja saunanlämmityksestä. Kuitenki täällä nuo hommat on tärkeät.
Kaunein lintu mitä olen nähnyt on seurallinen pyrstötiainen ja luulen nähneeni niitä tänään, mutta eivät tulleet lähelle. Parvena vaeltavat, pysähtyvät pesimään ja pesät, jotka on taideteosmaisen kauniit ovat useita pesiä lähekkäin, eikä niille tule riitaa, niin seurallisia ne ovat.- ulostava nikki
Hauskoja havaintoja.
Muutetaanpa jälleen aihetta. Siirrytään aiheeseen, joka on mitä jokapäiväisin ja josta siitä huolimatta kirjoitellaan vähän siitä huolimatta, että yhdellä jos toisellakin on sen osalta ongelmia.
Se on pissaamis- ja kakkaamispuoli ja sen sujuminen sutjakasti.
Meikäläinen käy päivässä kakalla 2-5 kertaa, pissalla vähintään viisi kertaa. Kakka on usein tervanmustaa. Heijastaakohan se joitakin ongelmia ruuansulatuksessa?
Kakalla tulee käydyksi käymälässä, pissalla milloin missäkin, ei kuitenkaan mielellään muiden näkyvillä olevassa paikassa.
Miten teillä muilla ovat asiat näiden keskeisten ja kiinnostavien elämänalojen osalta? Kerropa vain reilusti ja totuudenmukaisesti. - jjoutava
ulostava nikki kirjoitti:
Hauskoja havaintoja.
Muutetaanpa jälleen aihetta. Siirrytään aiheeseen, joka on mitä jokapäiväisin ja josta siitä huolimatta kirjoitellaan vähän siitä huolimatta, että yhdellä jos toisellakin on sen osalta ongelmia.
Se on pissaamis- ja kakkaamispuoli ja sen sujuminen sutjakasti.
Meikäläinen käy päivässä kakalla 2-5 kertaa, pissalla vähintään viisi kertaa. Kakka on usein tervanmustaa. Heijastaakohan se joitakin ongelmia ruuansulatuksessa?
Kakalla tulee käydyksi käymälässä, pissalla milloin missäkin, ei kuitenkaan mielellään muiden näkyvillä olevassa paikassa.
Miten teillä muilla ovat asiat näiden keskeisten ja kiinnostavien elämänalojen osalta? Kerropa vain reilusti ja totuudenmukaisesti.Tuhatnikin' ongelma oli tuon kaltainen.
Mutta nyt ei ole tarvetta muuttaa puheenaihetta. Edellisenä kesänä olin tuon pinon luona niin viereiseen pihlajaan tuli parvi pyrstötiaisia enkä tunnistanut niitä niin otin lintukirjoista selville lajin ja ominaisuudet.
Pesänsä pyrstötiainen koristelee kauniilla jäkälillä, Lähellä puunrunkoa olevaa pesää on vaikea havaita. Siinähän minä jälleen havaitsin miten jännittävä kirja on lintukirja. - nikkipelle
jjoutava kirjoitti:
Tuhatnikin' ongelma oli tuon kaltainen.
Mutta nyt ei ole tarvetta muuttaa puheenaihetta. Edellisenä kesänä olin tuon pinon luona niin viereiseen pihlajaan tuli parvi pyrstötiaisia enkä tunnistanut niitä niin otin lintukirjoista selville lajin ja ominaisuudet.
Pesänsä pyrstötiainen koristelee kauniilla jäkälillä, Lähellä puunrunkoa olevaa pesää on vaikea havaita. Siinähän minä jälleen havaitsin miten jännittävä kirja on lintukirja.Eihän siinä mitään ongelmaa kuvattu, vaan esitettiin kysymyksiä.
- *Kukkahame*
Lämmintä vielä 16.2 tyyni kaunis ilta, taivaan väri auringonlaskun laidalla keltainen, mitähän voisi ennustaa.
Isäni sanoisi varmaan näkymästä, iltarusko kaunis ilma, aamurusko päivän paska, näin se muistaakseni säätiedotus silloin lapsuudessa tapahtui.
Kuuntelin pensaston soittajia, kyllä oli monenlaatuista sirkutusta.
Kirjosiepolla lienee jo poikue pöntössä, liikenne aukolle on vilkasta. Minäpä heräsin taas näin anivarhain, oikeestaan jo tunti sitten.Hylläpä hävytön kuu kirkkaana killottaa taivaalla, en minä sitä niin kovin ihaillen katso, pari aniharvaa lintuakin vaan on rohjennut oloansa ilmaisemaan.
Ajattelin Dostojevskiä, ihana tyyppi kaikkine ongelmineen, illalla sen verran seurasin sitä hänen elämänkertajuttuaan. Ja harvinaisen ihana vaimo hänellä, ääretön optimisti, tekipä Fjodor mitä hyvänsä. Aina oli rahapula, Fjodor pelasi kaikki. Ja heitteli käsikirjoituksiaan takkatuleen, josta Anja niitä pelasteli.
No en minä ole kyllin arvokas Dostojevskista puhumaan. Ihan tavallisesta ihmisestä vaan, miten monta sorttia meitä onkaan. Oot sinäkin jj erikoinen tyyppi, oot jaksanu sen Alastaron salissa lukkee, siihen ei moni ole pystynytkään.Puuhailet niitä näitä sen enempää numeroa hommistas tekemättä. Mutta arvokkaita hommia teet niitten lautojes ja naulojes kanssa.
Itestäin oon aatellut monta kertaa, oonkohan ees täysjärkinen. Mutta hyvä merkki ja mieli on, kun monet kerrat saan nauraa itellein, mie kun tykkään kaikista, jotka ei niin viimesen tärkeesti elämäänsä ota. Ja mitä hankalampi paikka tässä elämän kirjossa, sitä enemmän oon minäki voimain tunnossa. Ja naurattaa vaan, vaik oisin viimeset eläkerahani jollekin lainannu.Ja eihän se polonen niitä tietenkään takasi pysty maksamaan. Mut aina pittää jakkaa toisen kanssa, jos jottai liikenee.Että mie oon sillä - kin lailla höperö. Kun on luottavainen elämän kulkuun, ni aina selviää.
No tässäpä tätä tuli aamun ajakaisiks, siis avajaisiks, Dostojevskii, jjoutavaa ja aina vaatimatonta itteeni, nykysin höperöllö nikillä pyramidi.
Pittää vihdoin kertoo, että miks tollanen nikki. Susmorsian kun tarvihti lepolomaa,ni jostain vaan välähti nuo tarvittavat nimet uudelle nimelle. Mut mullakun aina tekniikassa hankaluuksia, sotkeentuivat salasana ja se tunnus . Se nykysin salasanana oleva ylevä sana olis pitäny olla nikkinä. Mut samapa sillä, aattelin, kuhan nyt jottai ees. Minua eivät houkuttele pusikkopiileskelyt, pittäähän ihmisellä olla ees jonniilaista omanarvontuntoo, nääs.- jjoutava
Pyramidille nyt on vastattava kun hän muisti minun lukeneen "Alastalon salissa" kirjan. Silloin tietoisena siitä että kirjaa on sanottu hyväksi, mutta vaikeaksi lukea. Ajattelin tutkia pystyykö pulliaiset sitä lukemaan. Tuloksella, että pystyy.
Vaikeus on purjehdus - ja murresanasto. Kun olen lukenut myös
Hj. Nortamon kootut teokset, tosin nyt myöhemmin, mutta osoituksena pystyväisyydestäni murteiden ymmärtämiseen. Ei kannata hylätä hyvää kirjaa noiden vaikeuksien takia vaan lukea ja nauttia hyvästä kirjasta.
Nyt lopetan itseni kehumisen ja siirryn klapipinolle. - Kolavan kotka
jjoutava kirjoitti:
Pyramidille nyt on vastattava kun hän muisti minun lukeneen "Alastalon salissa" kirjan. Silloin tietoisena siitä että kirjaa on sanottu hyväksi, mutta vaikeaksi lukea. Ajattelin tutkia pystyykö pulliaiset sitä lukemaan. Tuloksella, että pystyy.
Vaikeus on purjehdus - ja murresanasto. Kun olen lukenut myös
Hj. Nortamon kootut teokset, tosin nyt myöhemmin, mutta osoituksena pystyväisyydestäni murteiden ymmärtämiseen. Ei kannata hylätä hyvää kirjaa noiden vaikeuksien takia vaan lukea ja nauttia hyvästä kirjasta.
Nyt lopetan itseni kehumisen ja siirryn klapipinolle.Murteiden tuntemisesta on hyötyä:) Jouduin joku vuosi sitten töihin koillismaalle. Päätalot lukeneena osasin seurata, ja osallisua paikallisten keskusteluun vaikeuksitta.
- nikkipelle
Kadullaon kuorma-auto. Onkohan se punainen? On vähän puiden takana. Siinä on kolme valoa. Ne vilkkuvat.Auto on käynnissä. Siitä ruiskuttaa joku vettä. Tarkoituksena on puhdistaa katua.Joku ajoi polkupyörällä jalkakäytävällä.Sillä oli keltainen pusero. Sillä oli myös reppu selässä.
Juuri tuli henkilöauto. Sen merkki oli Toyota. Juuri meni kaksi autoa, Toinen oli VW.
Tulee nainen.Silläon kädessään naru. Narun päässä on rakki.
Nut tuli musta henkilöauto. Merkkiä en huomannut.
Autoja ja jalankulkijoita tulee ja menee.Välistä menee joku pyörällä. Mitä noita enempää luettelemaan.
Ei täällä sen kummempaa ole. "Täällä" on kaupunki. Siinä voi siirtyä tunnelia pitkin järven rannalta toisen järven rannalle.- Kolavan kotka
Sinulla on "Otetta", tulee tekstistäsi mieleen Kaurismäki, feminiinisellä aspektilla:)
- Nikkipellelle ja
Kolavan kotka kirjoitti:
Sinulla on "Otetta", tulee tekstistäsi mieleen Kaurismäki, feminiinisellä aspektilla:)
Kolavan kotkale ja KH lle, mieluisaa kun puhutte muusta kuin itsestänne!Jos joku aina vatkaa ja kehuu itseään niin se kyllä alkaa ottaa päähän.
- alkaa oli väärä sana
Nikkipellelle ja kirjoitti:
Kolavan kotkale ja KH lle, mieluisaa kun puhutte muusta kuin itsestänne!Jos joku aina vatkaa ja kehuu itseään niin se kyllä alkaa ottaa päähän.
vaan on ottanut jo vuosikausia viisi viimosta yhä enemmän.
- 3 21
Nikkipellelle ja kirjoitti:
Itsestään voi kirjoittaa silti kehumatta itseään. Katsokaapa vain edellä tämän ketjun puheenvuoroa, jolla palstaamme on ihastuttanut nimim. ulostava nikki.
- nikkipelle
Palstan "huonotapaisuuden" aiheuttavat enimmäkseen pirteät, virkeät ja helposti kantaa ottavat ikätoverimme, joita tympii palstan homehtunut ja ahdistava tunnelma. Pakkohan siinä on potkia yli aisan, väliin huumorilla säestäen..
Parhaimmilleen he pääsevät kapinahenkisissä ketjuissa. Niitähän täällä ei tunnetusti suosita.
Mitä tämä osoittaa? Sitä ettei tämä ole pirteiden, virkeiden eikä helposti kantaa ottavien 70 -ikäisten palsta. Muille tämä kyllä sopii.- Kolavan kotka
Kovin tuntui helposti 60 plus palstalla kirjoitukseni häipyvän bittiavaruuteen, vaikka olisin miten yrittänyt pysytellä, huumorillakin, sovinnaisuuden rajoissa:)
- tavallinen pöljä
Kolavan kotka kirjoitti:
Kovin tuntui helposti 60 plus palstalla kirjoitukseni häipyvän bittiavaruuteen, vaikka olisin miten yrittänyt pysytellä, huumorillakin, sovinnaisuuden rajoissa:)
Tuon ymmärtää. Täällä päättävät asioista keskinkertaisuudet. Täällä ei ole sijaa niille, joiden ajatusten lento on muita korkeammalla.
- Kolavan kotka
tavallinen pöljä kirjoitti:
Tuon ymmärtää. Täällä päättävät asioista keskinkertaisuudet. Täällä ei ole sijaa niille, joiden ajatusten lento on muita korkeammalla.
Joo, väliin lentelen niin korkeella että meinaa happi loppua:)
- jjoutava
Kantaa ottamatta mihinkään edellisiin vakka monia kannanottoja on joihin en ole ehtinyt ottamaan kantaa.
Eilen vesipostin hana meni virattomaksi, hana sijaitsee tuolla takapihan puolella.
Ensin ihimettelin miten siitä selviän, mutta yön yli nukkuminen auttoi ja menen LVI liikkeeseen hakemaan uutta systeemiä tilalle.
Nettiyhteys täällä mökillä toimii välillä huonosti ja aina ei viestiä saa lähtemään.- Kolavan kotka
Ei kai koko hanaa tarvitse vaihtaa, tiivistevikakin voi olla, vuotaako hana, vai eikö toimi ollenkaan?
- *Kukkahame*
Eikös Esterin päivään kuulu vesi, tulee se sitten pilvestä tai putkesta, sanontakin 'vettä tulee kuin Esterin....! huh,
Tänäänkin sen verran pilviä taivaalla että päivästä tulee kansanomainen, vesi enää puuttuu.
Monesti ongelmat selviää kuin automaattisesti yön yli ja sitten ne jo on ratkaistu.
Tulikin yön yli maininta mieleeni, naapurin ojanpengermien kulotus 'ryöstäytyi' ja rouva virkkoi tuon maagisen lauseen ;-DD.
Naapurit oltiin auttamassa ja saatiin kulotus kuriin, siihenkin sitä vettä käytettiin.- Kolavan kotka
Huomenta Kukkahame:)
Väliin sattuu ihmeelliä korjaantumisia, varsinkin tietokoneet ovat korjaantuneet usein jotenkin "yliluonnollisella " tavalla.
Saapa nähdä kuinka on käynyt renkaiden tasapainotuskoneeni, jota en illalla saanut korjattua, olisiko yö auttanut, siinäkin kun on digitaalista tietotekniikkaa.
Kulotus olisi joiltakin "piilopyromaaneiltä" kyllä ehdottomasti kiellettävä. Ymmärrän kyllä kulotuksen olevan kivaa, mutta mahdolliset haitat saavutettuun hyötyyn nähden ovat usein kohtuuttomat.
- *Kukkahame*
Huomenta Kolavan Kotka ;-)
Meidän kylä yhteisössä oli ollut edellisenä kesänä myyräongelma, kasvimailta oli 'hävinnyt' juurikkaita ja perunaa pieniltä viljelys palstoilta.
Seuraavana keväänä alkoi ilmestymään multakasoja tuhkatiheään tonteille ja siinä me sitten sovittiin tuosta toimenpiteestä ja vartioinnista yhteistuumin.
Kulotuksella oli tärkeä merkitys ja kyllä siihen oli varauduttu naapuristossa.
Myyrin varmin hävitys on kulotus, nythän on myrkkyjä ja sama tulos jonkin verran heikompi kuin kulotuksella.- Kolavan kotka
En tyrmää ajatusta hetikohta.
Naiselle ei pidä koskaan sanoa EI :) Vaan johdattaa nainen tajuamaan ettei myyrä muuta kuin nauttii mahdollisesta ylhäältäpäin hetkellisesti tulevasta lämmöstä :)
Näin meillä vielä, kun muori on kova kulottamaan ja pelkään hänen luulevan, jos sattuu lukemaan tai kuulemaan myyrien kulottamalla lähtevän:)
Poikienpojat ja minä pissimme myyrien reikiin, viimekesänä saivat myyrät jonkin "shokin" joksikin aikaa, oikein pelästyin, onko virtsassa jotakin? Kasoja ei näkynyt loppukesästä paljoakaan mutta nyt taas myyrät näyttävät piristyneen ja voivan oikein hyvin.
Pidetään kulotus mielessä ja kirjoita jos myyrien luku näyttää vähenneen kulotuksen myötä.
Ehkä otan ohjelmaan tulen käytön myöhemmin.
Kaksi kissaa meillä päivystää jatkuvasti, ja usein kulkevat myyrä tai lintu suussa.
- jjoutava
Ensinnäkin myyrän eli kontiaisen kanssa on oltava sovinnossa Se on rauhoitettu. Ei syö hyönteis-syöjänä kasviksia eikä juuria voi kuitenkin katkoa jos ne on hänen tiellään. multakasoja tekee pihalle, mutta niitä voi tasoitella ei kannata hermostua. Kontiainen muuttaa kyllä muualle kun syötävät vähenee.
Hana meni toimimattomaksi, on auki, mutta ei saa suljettua - vaihtoon.- *Kukkahame*
Niin, en ole muuta kuin 'kuulopuheita' uskonut enkä ottanut asioista enempää selvyyttä, tästä kulotuksesta on kauan muistan sen hyvin koska odotin nuorimmaista vuosi oli 67.
Kiitos 'valaisusta' näin sitä vielä vanhoillakin päivillä pääsee hyvien ihmisten opastamana viisastumaan, oppia ikä kaikki, sanoo vanha sanonta, näin se on.
HerrasMiehisten kanssa taas on ilo aloittaa arkea, tavataan iltapäivällä, tännehän minä palaan niin kuin aina ;-)). - *Kukkahame*
*Kukkahame* kirjoitti:
Niin, en ole muuta kuin 'kuulopuheita' uskonut enkä ottanut asioista enempää selvyyttä, tästä kulotuksesta on kauan muistan sen hyvin koska odotin nuorimmaista vuosi oli 67.
Kiitos 'valaisusta' näin sitä vielä vanhoillakin päivillä pääsee hyvien ihmisten opastamana viisastumaan, oppia ikä kaikki, sanoo vanha sanonta, näin se on.
HerrasMiehisten kanssa taas on ilo aloittaa arkea, tavataan iltapäivällä, tännehän minä palaan niin kuin aina ;-)).Olen nyt tutkinut googlelta ja myyriä on ainakin kolmea lajia maamyyrä, metsämyyrä ja se kontiainen.
Myyristä puhuttiin tuhon tekijänä,
Olisi hyvä saada valaistusta jos joku näistä myyristä on se 'pottuvarastoija', - illallalla
*Kukkahame* kirjoitti:
Olen nyt tutkinut googlelta ja myyriä on ainakin kolmea lajia maamyyrä, metsämyyrä ja se kontiainen.
Myyristä puhuttiin tuhon tekijänä,
Olisi hyvä saada valaistusta jos joku näistä myyristä on se 'pottuvarastoija',Kontiainen on maamyyrän nykyinen nimi.
- *Kukkahame*
illallalla kirjoitti:
Kontiainen on maamyyrän nykyinen nimi.
No tuli painovirhe, po. vesi...
- illallalla
*Kukkahame* kirjoitti:
Enpä ole tiennyt sellaisia olevankaan.
Hyvä kun tuli puheeksi. :) - Kolavan kotka
*Kukkahame* kirjoitti:
Multakekoja tekeviä kontiaisia onneksi meillä :
http://www.suomela.fi/piha-puutarha/Tuholaistorjunta/Myyrille-kyytia-nain-torjut-myyrat-puutarhassa-51061
Peltomyyrä on nappisilmäsen hiiren näköinen, lyhythäntäinen perunaa varastoiva ja juuria syövä "tuholainen" :) - *Kukkahame*
Kolavan kotka kirjoitti:
Multakekoja tekeviä kontiaisia onneksi meillä :
http://www.suomela.fi/piha-puutarha/Tuholaistorjunta/Myyrille-kyytia-nain-torjut-myyrat-puutarhassa-51061
Peltomyyrä on nappisilmäsen hiiren näköinen, lyhythäntäinen perunaa varastoiva ja juuria syövä "tuholainen" :)Kiitän Hyvän Huomenen kanssa!
Toit hyvää aineistoa, tutkin minäkin googlelta ja sitten sotkin nimet ja taas tuli oikaisu.
Google on yksi tapa selvittää asioita, vaikka helpompiakin voi tarkistaa monesti vaan laiskuus estää.
Aamu on kaunis ja kaunis lintukin oli herättämässä jo klo 5, fasaani "lauleli" aidalla ja uskon, että koko talo sai herätyksen on sen lauluääni niin mahtava.
Lienee poikaset hänelläkin kädestä tuli ottamaan pähkinöitä ja samalla äänteli kuin kiittäen jokaisesta suupalasta.
Lähellä olevassa kuusessa tuo komeus yöpyy, ja oravan pesäkin löytyy latvuksesta.
Kaunis ja lämmin päivä tulossa!
- hoitsu!
Ulostava nikki
Haloo, mustat ulosteesi kertovat verenvuodosta ruoansulatuskanavassasi. Mars lääkäriin. Miten lie hemoglobiinisinkin taso. Päivää vaan kaikille!
Intouduimme petikaverini kanssa vertailemaan paria venäläistä klassikkoa.
Dostojevskin "Rikos ja rangaistus" ei suurempia eroavuuksia mielipiteissämme ollut. Jos olisi pisteytetty, olisi kumpikin antanut huippupisteet.
Gogolin "Kuolleet sielut" on teos, joka saa minut tuntemaan itseni tosi tyhmäksi. Toisaalta teoksen ymmärtäjät pääsevät nauttimaan siitä, että keskustelukaveri on tyhmähkö - ehkä peräti huipputyhmä pitäessään "Kuolleita sieluja"
pitkäveteisenä.
# Onneksi petikaverin ja minun keskustelut eivät maalta merelle vie, vaikka ainakin minä olen lukenut joka ainoan eepoksen kirjahyllyistämme.
Joskus vielä otan Gogolin toiseksi alimmalta hyllyltä, A nelosen ruutupaperiarkin ja kunnon kynän. Sitten yritän sisukkaasta raapustaa näkemykseni ja tuntemukseni puheena olevasta teoksesta. Ei tarvitse sitten vakuuttaa keskustelukumppania siitä, että lukenut olen!
# Sitä Alastalon (onkohan nimi edes oikein?) salin kiikkustuoli-tarinaa en aio yrittääkään. Toisaalta se olisi hyvä olemassa, kun pitää jotakin ottaa komeroitten ylimmiltä hyllyiltä.
# Täällä oli joku lukenut sen. Saisiko lukeneen mielipiteen:
Oliko se kulturellia vai osoitus suomalaisesta sisusta?- jjoutava
Kiireesti on nyt vastattava.
Alastalon salissa on lukuelämys. Liian iso sisältö minulle siinä mielessä etten pysty antamaan parempaa arviota, tai se on löydettävissä Volter Kilven tuotannon kuvauksista täällä netissä.
Jos minä tykkäsin niin ei se tarkoita että joku toinen tykkäisi. Eräskin kaveri joskus antoi ymmärtää, että hän vei kiireesti kirjastoon takaisin muutaman sivun luettuaan, vihaiseltakin kaveri vaikutti. - ymmärrystä? onkohan
jjoutava kirjoitti:
Kiireesti on nyt vastattava.
Alastalon salissa on lukuelämys. Liian iso sisältö minulle siinä mielessä etten pysty antamaan parempaa arviota, tai se on löydettävissä Volter Kilven tuotannon kuvauksista täällä netissä.
Jos minä tykkäsin niin ei se tarkoita että joku toinen tykkäisi. Eräskin kaveri joskus antoi ymmärtää, että hän vei kiireesti kirjastoon takaisin muutaman sivun luettuaan, vihaiseltakin kaveri vaikutti.jjoutava
Voisitko hieman kuvailla tätä kirjaa, siis onko se Volter Kilven kirjoittama; "Alastalon salissa". Olen niin laiska, että en jaksa nyt hakea muita tietoja, mutta valaise hieman sen sisältöä.
Voit kyllä lopunkin kertoa, koska se ei haittaa, sillä useimmat elokuvatkin haluaisin tietää, kuinka ne loppuu? Siis ennen loppua.
Nykyisin lainailen kirjoja (oikea suurkuluttaja) lapseltani, joka "suodattaa" niitä, mikä sopii minulle?
Hassuin olikin "Himo shoppaaja" sarja, joka koukutti lukemaan kaikki, koska yhdistin sen niin lapsiini.
Olihan nuo Päätalo kirjat toinen, kun yhden lainasin heiltä, niin nyt (2 vuotta sitten)se koukutti lukemaan kaikki.
Uskomatonta, kuinka lukutottumus muuttuu, sillä nuorempana ei kiinnostanut pätkän vertaa, vaikka isälleni niitä oli ostettu ja lomillani yritin niitä lukea.
Jaa, asiasta viidenteen. Onko klapeja tullut tehtyä? Voi, että kaipaan sitä aikaa, kun lapsuus kotiini sain mennä pilkkomaan niitä.
Harmikseni, minulle ei suositeltu näitä hommeleita, koska aina oli kirvesvarret poikki ja heinähangoista myös, kuten kuokkien varretkin sai aina uusia käyntini jälkeen!
Samoin oli siivous intoni siellä, johon äitini ei tohtinut puuttua, mutta isäni rohkeni sanomaan kerran, että aina he saavat hakea näitä tavaroita, missä mikin on lähtöni jälkeen? - jjoutava
ymmärrystä? onkohan kirjoitti:
jjoutava
Voisitko hieman kuvailla tätä kirjaa, siis onko se Volter Kilven kirjoittama; "Alastalon salissa". Olen niin laiska, että en jaksa nyt hakea muita tietoja, mutta valaise hieman sen sisältöä.
Voit kyllä lopunkin kertoa, koska se ei haittaa, sillä useimmat elokuvatkin haluaisin tietää, kuinka ne loppuu? Siis ennen loppua.
Nykyisin lainailen kirjoja (oikea suurkuluttaja) lapseltani, joka "suodattaa" niitä, mikä sopii minulle?
Hassuin olikin "Himo shoppaaja" sarja, joka koukutti lukemaan kaikki, koska yhdistin sen niin lapsiini.
Olihan nuo Päätalo kirjat toinen, kun yhden lainasin heiltä, niin nyt (2 vuotta sitten)se koukutti lukemaan kaikki.
Uskomatonta, kuinka lukutottumus muuttuu, sillä nuorempana ei kiinnostanut pätkän vertaa, vaikka isälleni niitä oli ostettu ja lomillani yritin niitä lukea.
Jaa, asiasta viidenteen. Onko klapeja tullut tehtyä? Voi, että kaipaan sitä aikaa, kun lapsuus kotiini sain mennä pilkkomaan niitä.
Harmikseni, minulle ei suositeltu näitä hommeleita, koska aina oli kirvesvarret poikki ja heinähangoista myös, kuten kuokkien varretkin sai aina uusia käyntini jälkeen!
Samoin oli siivous intoni siellä, johon äitini ei tohtinut puuttua, mutta isäni rohkeni sanomaan kerran, että aina he saavat hakea näitä tavaroita, missä mikin on lähtöni jälkeen?En kyllä usksalla kertoa kun en ole mikää lukutoukka vaikka mainitun kirjan luinkin. Ei se mikään mahdoton järkäle ole, mutta sinäkin voit muuttua vihamiehekseni jollet tykkää siitä ja turhaan olet hankkinut sen luettavaksesi.
- jjoutava
Huomenta. Nettiyhteys ei meinaa avautua millään vaikka kuin siirtelen lisäantennia. sen takia en paljon voi osallistua. Ei se ollut kissa kun yöllä pelottavasti äännähti. Ilves tuli mieleen ja poistuin sisäänkäynnin suuntaan, arkalainen taidan olla.
- Kolavan kotka
Huomenta:) Oletko kokeillut 5-metrin, vahvistimella varustettua jatkojohtoa?
Siellähän ne ilvekset liikkuu, viime kesänä ilves tappoi koiran hämeenkoskella.
- jjoutava
Toimiihan tämä enkä arvaile mikä aiheuttaa jonakin päivänä sen takkuisuuden. Sepelkyyhky kävi pihalla, olisiko pesänrakennus aineet mielessään.
Näin pieniä on nämä asiat ja tyytyväisyys on päällimmäisenä, että mökkitekniikka toimii netti - ja puupino on kasvanut reilusti. Ruoka-aika on pian, se on tärkeä muistaa.- Kolavan kotka
Meillä on Telen Huawei 3131 mokkula joka toimi hyvin vuoden verran, missä vain, toimi suoraan kiinni koneessakin, nykyään joutuu mokkulan paikkaa hakemaan jatkuvasti 5m. kaapelilla.
Vuosi vielä taiteiltava tämän 3131:n kanssa:)
- 11==27
Pännii kun muija ei halua lähteä tansseihin ja keksii aina verukkeita. Mitä pitäisi tehdä?
- Late Vaan*
Eihän siinä muuta voi kun tanssia muijjan pillinmukaan
- jjoutava
Late Vaan* kirjoitti:
Eihän siinä muuta voi kun tanssia muijjan pillinmukaan
Melkoisen hyvä vastaus.
- nikkipelle
Mikäs pakko muijaa on ottaa mukaan?
Menet yksin ja pidät hauskaa. Menevä mies löytää kyllä sopivassa paikassa mukavia tanssitettavia.
- *Kukkahame*
Onhan toki hyvä olla joku soittopeli minkä tahdissa voi askeltaa ;-))
- jjoutava
Kiinnittäisin huomiota käyttämään sanamuotoon. Enhän käyttänyt muotoa huonotapainen joka mielestäni olisi epäkohtelias ilmaisu.
Huonontapainen tai sama erilleen kirjoitettuna on epämääräisempi sanonta.
Tieden kirjoittajissa olevan päteviä kieli-ihmisiä jotka voi selvittää tämän mahdottomuuden. - nikkipelle
Miksei noinkin, musiikkiahan löytyyy vaikka kuinka youtubestä, jopa tanssin askelia.
Kyllähän tanssi toista sukupuolta olevan kanssa olisi kuitenkinmukavampaa.
- Kolavan kotka
Kesäisiä kielikuvia:)
Panin äskön kauniin naisen kanssa perunoita vakoon.
Eli kylvettiin perunoita, ei siis kylvetetty niitä, vaan hellästi laitettiin maahan ja olkia päälle.
Muori tiputteli perunat edellä mennen, lähes paikoilleen, minä tulin perässä ja asensin perunat, mukavaan asentoon itujen ja etäisyyksien, n. 25-30cm suhteen. - *Kukkahame*
Nyt onkin hyvä päivä perunan kylvöön vaiko istutukseen, maa on lämmin ja kostea, ei kestä kauan kun ensimmäiset lehdet on maan pinnalla ja sitten saa mullata.
Minulla kävi mielessä kun yksi iso piharuukku on tavallaan liikaa, josko sinne kätkisin pari Rosamundaa, kukintokin kaunisvärinen ja hyötykavi koristeena.
Ei aavistustakaan miten se viihtyy, tuleeko satoa??
Ajatus on vasta miettimismyssyn alla. - Kolavan kotka
Laita vaan ruukkuun, meillä on kasvihuoneen kukkaruukuissa ja ämpäreissäkin perunoita kasvamassa, toki ne kasvavat kun kosteutta vähän saavat, kuten kukatkin.
Kasvihuoneeseen tulee hieno tuoksu kun ripottelee seinien viereen kanelia:)
(muurahaisten pitäisi inhota kanelia, ei ne vaan kaikki murkut sitä tiedä, kun niitä kumminkin siellä liikkuu:) - jjoutava
Tekniikoiden toimimattomuus ei ole esteenä vähäiseen osallistumiseeni palstalla. Nettiyhteydetkin toimii kuten yleensäkin vähäisten ongelmapäivien selvittämiseen en aikaani kuluta.
Ilmoitan kaiken olevan kunnossa vaikka en yhtenään jotakin kirjoittele. Mukavia aiheita on, mutta ymmärrättehän, kesä on nyt.- tuntematon ystävä
jjoutava
Olen huomannut, että olet joutunut jonkun kiusaamaksi, mutta älä vastaile hänelle mitään. On sinulla ystäviäkin täällä, siis ainakin minä.
En laita nimmariani, sillä pian olen samassa kastissa kanssasi. Palstoilla tuntuu olevan tapana, että inhokin ystävätkin laitetaan "mustalle listalle" ja heidän "puheensa" mitätöidään.
Nyt on kesä, kuten kaikki ovat sen huomanneet. Muista juoda paljon, eikä suinkaan alkoholipitoista, mutta ei pelkkää vettäkään, mikäli et syö samalla vaikka merisuola rakeita? - jjoutava
tuntematon ystävä kirjoitti:
jjoutava
Olen huomannut, että olet joutunut jonkun kiusaamaksi, mutta älä vastaile hänelle mitään. On sinulla ystäviäkin täällä, siis ainakin minä.
En laita nimmariani, sillä pian olen samassa kastissa kanssasi. Palstoilla tuntuu olevan tapana, että inhokin ystävätkin laitetaan "mustalle listalle" ja heidän "puheensa" mitätöidään.
Nyt on kesä, kuten kaikki ovat sen huomanneet. Muista juoda paljon, eikä suinkaan alkoholipitoista, mutta ei pelkkää vettäkään, mikäli et syö samalla vaikka merisuola rakeita?En tosiaankaan kiusaannu kiusauksista. Ei se välinpitämättömyyttä ole, mutta hampaattomilta nuo kirjotukset näyttää ja vaikka hampaitaki olisi niin sittenkin samantekevää. Juominen on tärkeää kun janontunne ei aina ole neuvomassa,
Juon juon ja pahimman kuumuuden ajan istun varjossa, rantteella käyn aamuisin koneella pilkkomassa puita. Kohta nekin jo pilkottu pinoon. - Kolavan kotka
jjoutava kirjoitti:
En tosiaankaan kiusaannu kiusauksista. Ei se välinpitämättömyyttä ole, mutta hampaattomilta nuo kirjotukset näyttää ja vaikka hampaitaki olisi niin sittenkin samantekevää. Juominen on tärkeää kun janontunne ei aina ole neuvomassa,
Juon juon ja pahimman kuumuuden ajan istun varjossa, rantteella käyn aamuisin koneella pilkkomassa puita. Kohta nekin jo pilkottu pinoon.Tuntemattomalle ja jjoutavalle...samalla listalla tässä ollaan, riippumatta onko nikki vai ei.
Niin se vaan on.
Todennäköisesti sovittaisiin jjoutavoisen kanssa klapeja hakkaamaan samalle hakkuupölkylle, ihan maastossakin.
- *Kukkahame*
Tuulee niin että tukka putoo!
Hyvä vaan että on liikettä ilmassa, terassi joka on vieläkin varjossa lämmintä 28, siis aivan riittävästi, on niin ihana lepposa tuo tuuli että nautintoa istua tukka silmillä ;-)).
Olen ajatuksissani nähnyt jo kuinka kesällä peruna kukkii tuossa omassa pihassa,
vielä on peruna kaupassa ja ruukussa työkaluja, kansi päällä.
Mielikuvitukselle kun antaa vallan voi pettyä sitten jos siitä potusta ei tulekkaan mitään edes mullan pinnalle.
Omenapuu tässä ikkunani edessä availee vaalean punaisia kukkasiaan, naapurin pihassa tuomi on aivan täynnä kukkia, puu on iso kasvanut korkeutta että yltää sekin auringon valoon.
Nyt on laitetta pyykit kuivumaan, saa ne sitten jo illalla laittaa kaappiin.
Onkohan meissä vielä niitä jotka silittävät kaiken pyykin, minä silitän vain ''tarvittaessa'', vieraskoree nääs'.- hölmöjä riittää
kukkahame
On täällä ainakin yksi mummi, mutta omia pyykkejäni en ihan kaikkia silitä, paitsi ne, jotka vien lapseni pesukoneeseen pestäväksi, koska siellä ne tulee silitetyksi myös.
Aikaisemmin jouduin (lapseni luona) silittämään jopa harsovaipat (vauvojen)molemmin puolin, kuten myös pyyhkeet ja lakanat. Nyt olen saanut siitä hieman armoa.
Mutta lasten vaatteet, ne saaperin nykyisin koristellut muovikuvioin, joudun kuitenkin silittämään, sillä äiti ei hyväksy ryppyisiä vaatteita lapsillaan.
Onhan se tietenkin imartelevaa, kun tarhasta ja koulusta on saanut palautetta, että lapsilla on aina puhtaat vaatteet ja jopa silitetty, mutta mummille se on aikamoinen possakka. Joka päiväksi puhtaat kutimet, mutta onhan ne vielä hieman sottapyttyjä, varsinkin poika, joka ei tajua, että suuta ei pyyhitä puseron hihaan!
Mutta, voiko siisteydestä valittaa? Ei mielestäni. Ylpeänä mummina silittelen heidän pyykkinsä, kun muistelen lapsuuttani, jossa ei ollut edes silitysrautaa, muuta, kuin se pankolla kuumennettava rauta ja se oli vain isälle hänen itsensä housujen prässäykseen ja paidankauluksen silitykseen. - Makriina ek
hölmöjä riittää kirjoitti:
kukkahame
On täällä ainakin yksi mummi, mutta omia pyykkejäni en ihan kaikkia silitä, paitsi ne, jotka vien lapseni pesukoneeseen pestäväksi, koska siellä ne tulee silitetyksi myös.
Aikaisemmin jouduin (lapseni luona) silittämään jopa harsovaipat (vauvojen)molemmin puolin, kuten myös pyyhkeet ja lakanat. Nyt olen saanut siitä hieman armoa.
Mutta lasten vaatteet, ne saaperin nykyisin koristellut muovikuvioin, joudun kuitenkin silittämään, sillä äiti ei hyväksy ryppyisiä vaatteita lapsillaan.
Onhan se tietenkin imartelevaa, kun tarhasta ja koulusta on saanut palautetta, että lapsilla on aina puhtaat vaatteet ja jopa silitetty, mutta mummille se on aikamoinen possakka. Joka päiväksi puhtaat kutimet, mutta onhan ne vielä hieman sottapyttyjä, varsinkin poika, joka ei tajua, että suuta ei pyyhitä puseron hihaan!
Mutta, voiko siisteydestä valittaa? Ei mielestäni. Ylpeänä mummina silittelen heidän pyykkinsä, kun muistelen lapsuuttani, jossa ei ollut edes silitysrautaa, muuta, kuin se pankolla kuumennettava rauta ja se oli vain isälle hänen itsensä housujen prässäykseen ja paidankauluksen silitykseen.Papukaijamerkki mummille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1753466
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262620Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542486- 1462331
- 672006
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2981888- 311421
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211363Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381327Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245