Miksi et ole tutustunut naapureihisi?

hei ja moi

Tässä kahden kerrostalon pihapiirissä ainakin ihmiset tutustuu tosi helposti toisiinsa. Ja jos joku uusi muuttaa niin siitä ollaan heti kiinnostuneita.
Ite oon mm. saanut yhdestä mummelista hyvän lenkkikaverin ja sit jos puuttuu jotain sokeria tms. niin aina voi mennä joltain lainaamaan.
Mun mielestä tää on kivempaa kuin että naapurit ei ois tekemisissä ollenkaan.
Kesällä sit monet istuskelee tossa grillipaikalla niin ei tartte yksin mököttää!

35

610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+3

En ole vielä asunut yksin, muutan myöhemmin kerrostaloasuntoon, täytyy yrittää olla sosiaalinen naapureiden suhteen sitten.

• kiltti mies.

Minun naapureina on Yks teini joka asuu 4 huoneen asunnossa ja sitten joku rillipäinen nainen joka vetää röökiä kaksin käsin pipo aina päässä. SItten joku outo vanha äijä jolla on asunto täynnä roskapusseja tai jotain muuta tavaraa niissä pusseissa. Ei siis mitään kaveri ainesta mun naapurit.

• kesäromanssi?

Se rilli-nainen vois ottaa sut, mee tarjoon sille röökiä ens kerran!

• kiltti mies.
        kesäromanssi? kirjoitti:

Se rilli-nainen vois ottaa sut, mee tarjoon sille röökiä ens kerran!

Sillä on vissiin rillipäinen mies joka vetää röökiä ja minä en rööki muijaa halua. Lisäksi on n 150 cm pitkä ja varmaan 20 vuotias.

• kiltti mies. kirjoitti:

Sillä on vissiin rillipäinen mies joka vetää röökiä ja minä en rööki muijaa halua. Lisäksi on n 150 cm pitkä ja varmaan 20 vuotias.

Eli olet nirso.

• 10+12
        helka kirjoitti:

Eli olet nirso.

Ei sinullekaan helka läheskään kaikki miehet kelpaa, eli olet itsekin nirso.

• 10+12 kirjoitti:

Ei sinullekaan helka läheskään kaikki miehet kelpaa, eli olet itsekin nirso.

Mutta minä en ole muuta väittänytkään, päinvastoin, olen aina muistuttanut, että jokaisella on oikeus etsiä juuri sellaista kuin haluaa.

• 10+12
        helka kirjoitti:

Mutta minä en ole muuta väittänytkään, päinvastoin, olen aina muistuttanut, että jokaisella on oikeus etsiä juuri sellaista kuin haluaa.

No miksi sitten ylipäätään reagoit nimimerkki kiltin miehen viestiin sanomalla häntä nirsoksi, jos kerran mielestäsi jokaisella on oikeus etsiä juuri sellaista kuin haluaa?

Jos hyväksyy jokaisen oikeuden etsiä juuri mieleistään kumppania, niin ei ole tarvetta myöskään sanoa ketään nirsoksi.

• Ruma äijä.
        helka kirjoitti:

Eli olet nirso.

Ottaisit varmaan itsekkin 20 vuotiaan miehen, jos et niin olet nirso. Ja tuskin 20 v nainen haluaa 38 v miestä.

• 10+12 kirjoitti:

No miksi sitten ylipäätään reagoit nimimerkki kiltin miehen viestiin sanomalla häntä nirsoksi, jos kerran mielestäsi jokaisella on oikeus etsiä juuri sellaista kuin haluaa?

Jos hyväksyy jokaisen oikeuden etsiä juuri mieleistään kumppania, niin ei ole tarvetta myöskään sanoa ketään nirsoksi.

Koska hän jaksaa jauhaa viikosta ja kuukaudesta ja vuodesta toiseen sitä, kuinka naisille ei kelpaa kukaan ja naiset ovat nirsoja ja naiset haluavat juoppoja ja väkivaltaisia naisia ja naisille ei kelpaa työtön ja naisille ei kelpaa ruma ja naiset tekevät lapsia rikollisille jne jne jne. Aina se on pelkästään naisen oma syy, jos hän on yksin, koskaan "kiltti mies" ei myönnä, että ei miehillekään kaikki naiset kelpaa.

Mutta aina joskus hän puhuu itsensä pussiin ;)

• jaa miksiköhköhköhän

Tässä taloyhtiössäpä ei olekaan mitään "yhteisiä juttuja", pihapiirit ja grillipaikat ovat haavetta vain.. Pelkkä 70-lukulainen elementtilaatikko, ja aika pieni sellainen kaiken lisäksi. Porukka tulee ja menee omien aikataulujensa mukaan, aika harvoin noihin edes rappukäytävässä törmää.

Seinän takana asuu joku nuori (neuroottinen) nainen, toisessa päässä ~70v nainen. Yläpuolella yksi kantapääastuja, jota näkee pari kertaa vuodessa ohimennen. Rappukäytävässä vastapäätä majailee joku pipopellen kanssa seukkaava bilehile, joka on jossain ihan muualla kuin kotonaan suurimman osan aikaa. Sitten on vielä yksi vanha ukko ja keski-ikäinen nainen, loput vaihtuvat niin usein etten perässä pysy.

• 17+17

Oot liian nirso. Sovit varmasti hyvin porukkaan! ;-D

• Tunnen kaikki pitkäaikaiset naapurini, paria poikkeusta lukuun ottamatta mukavia ihmisiä, joiden kanssa tulee useinkin rupateltua pihalla kun vastakkain osutaan. Kotiin en kutsu enkä pyydä sisälle asti, jos joku tulee esimerkiksi lainaamaan jotain, koska en halua antaa sellaista signaalia, että luokseni voi piipahtaa koska tahansa kylään.

Niille, jotka haluavat rohkaista naapureita olemaan kontaktissa:

http://www.ts.fi/ts tanaan/628870/Poteroitumista vastaan

• Hei,

Kiva linkkivinkki tuossa yllä, kiitos! Ja mukava lukea, että on sellaisia taloja, joissa ihmiset tutustuvat toisiinsa. Minäkin haluaisin rohkaista tutustumaan naapureihin. Ei ehkä tarvitse tulla ylimmäksi ystäväksi, mutta on mukava, jos tuntee ne ihmiset, joiden lähellä asuu. Ja sitä paitsi, joskus voi itsekin tarvita apua ihan läheltä. Jos joku on ”omituinen”, hänen voi antaa olla sellainen, jokainen meistä on omituinen vuorollaan!!! Mutta ehkä voisi vaikka aloittaa tervehtimällä myönteisesti…

Niin, me ihmiset voimme itse tehdä paljon oman hyvinvointimme eteen, ihan pienetkin asiat voivat olla merkittäviä! Lyhyt juttutuokio pihassa yksinäisen ihmisen kanssa voi olla hänen päivänsä pelastus.

Kevättä!
      Päivi-pappi Hämeestä

• ,,,,,,,,,,

Kirkko on nirso kun ei siunaa homoja avioliittoon. Naispappeus on sitä paitsi isompi synti.

• mene poies
        ,,,,,,,,,, kirjoitti:

Kirkko on nirso kun ei siunaa homoja avioliittoon. Naispappeus on sitä paitsi isompi synti.

Ei ihme että olet yksinäinen kun olet noin katkera.

• älä mee
        mene poies kirjoitti:

Ei ihme että olet yksinäinen kun olet noin katkera.

Mietippä nyt vähän, vaikka ,,,,,,,,, juttelikin ohi aiheen. Onko katkeruus tosiaan sitä, että kannattaa sitä, että annetaan Kaikille rakastavaisille sukupuolestaan riippumatta oikeus julkistaa suhteensa menemällä naimisiin? Ne jotka hyväksyvät nekin ihmiset, jotka ovat homoseksuaaleja pystyvät saamaan paljon isomman mahdollisuuden saadakkin yksinäisyytensä kukistettua, kun antavat kaikkien ihmisten tulla lähelleen avoimin mielin.

• Todellakin toisen päivän voi pelastaa hyvinkin pienellä hyväntahdon eleellä. Tapahtuu se ele sitten kotona, koulussa tai työpaikalla.
      Taloyhtiöissä pidetään yleensä keväisin pihatalkoot, eikä siinä ole kyse pelkästään työnteosta, vaan se on samalla myös yhteinen illanvietto jossa vaihdetaan kuulumisia ja tutustutaan uusiin naapureihin.

Usein ei tarvitse muuta kuin avata keskustelu jonkun yksinäisen naapurin kanssa, niin sitten sitä juttua riittää. Niinkin on joskus käynyt että myöhästyin hiukan iltavuorosta, kun yksinäisellä naapurin mummolla oli niin paljon "asiaa" :D

• kiltti mies.

En ole nirso kun ei naiset minua edes halua joten en voi ottaa ketään.

• se siitä

minäkin yritin jutella, mutta huomasin pian, et kiire kaikilla, joten moikkaus riittää..

• fdhdhf

Nelisen vuotta olen asunut tässä rivarissa vuokralla enkä muista nimeltä kuin tuon seinänaapurin kun postilaatikot on vierekkäin ja siinä lukee nimi. Ja tääkin vanha ukko on sellanen myrtsi joka ei edes tervehdi takaisin. Vastapuolen rivitalossa asuu samalla kohdalla nainen joka on vähän iloisempi tapaus ja aina tervehtii ja juttelee kun vastaan tulee. Vähän kauempana asuu vanha pariskunta jotka on myös samaa luokkaa. Muut on sitten vaan korkeintaan terve-tasoa ja varmaan puolta asukkaista en ole koskaan edes nähnyt, välillä ihmettelen että missähän ne aina kuppaa kun ei koskaan edes vastaan tule. Olen vaan niin surkeaitsetuntoinen erakko ettei ole noiden harvojenkaan kanssa sen kummemmin tullut tutustuttua tää vuokralaisuuskin tietysti asettaa omat juttunsa tähän alemmuuskompleksiin. Ajattelee vaan väkisinkin että muut omistusasujat pitää tällasta vuokralaista vaan rasittavana rettelöitsijänä kuten tuo seinänaapuri tuntuu tekevän.

• 14++4

Täällä ei naapurit kyllä ole yhtään saman ikäisiä tai oloisia kuin minä :( Tosi monet täällä roikkuu varmaan niin sanotussa oravanpyörässä? Käyvät töissä, tekevät pihatöitä ja huolehtivat lapsista, ei siihen taida oikein mahtua uusia kavereitakaan? Ehkä näin on lähes aina omakotitalo-seudulla.

• Liilis1

Minä yritän tervehtiä naapureita aina, mutta joitain se tuntuu jotenkin ärsyttävän. Esim. jos minä 30 v. nainen tervehdin ensin pihalla vastaantulevaa mies naapuria niin ei ole edes aina tervehtinyt takaisin. Olen ihan fiksun näköinen pitkähiuksinen nainen. Suomalaiset kai on sellaisia että ne pelkää tyttökaverin hermostuvan jos tervehtii naispuolista naapuria. Näin oulussa.

• 13+7

En ole tutustunut naapureihini, koska minulla on sosiaalisten tilanteidenpelko.

• Tyhmä

Minulla oli joskus maailman parhaat naapurit. Aina auttamassa remontissa, sai lainata työkaluja, he kutsuvat juhliin, sai koska vaan mennä käymään jne. No, mitä minä tein? Muutin helvettiin asumaan ja sain helvetilliset naapurit kaupanpäälle. Pois lähden heti, kun voin. Älkää tehkö samaa virhettä.

• ääni menneisyydestä

Mun puolesta vois tulla jo se konemaailma ja hävittää tämän koko
      ihmiseliölajin pois täältä viimeistä myöten. Ajattelen nykyään jo kaikista
      tämän eliölajin edustajista niin kuin niistä kymmenistä tuhansista pashka
      otuksista, jotka mun tien varrelle osuessaan oli muakin lisää sontimassa.
      Mitä hel.vettiä mä näillä enää teen.

• Paratiisitie 13 B 8

Mulla meni välit naapuriin, entinen naapuri oli mukava, mut tämä uus valittaa jatkuvasti kaikesta, esim siitä et kuljen illalla kahdeksan jälkeen ovesta, rupes siitäki itkemään mulle ja syyttelee.

• mun yks ex-naapuri, joka rikko lakia/järjestyssäntöjä ja joutu siten muuttaan ve-
        ke, oli ihan hävyttömän HULLU !!! siis viimenen pisara oli se, et se vinguttaa jota
        -kin ihme vinkuna-musaa, joksi se sitä nimittää, siis musaa, keskellä yötä, eli kel
        -lo 22:00: n JÄLKEEN, kun siellä on se hiljaisuus, jatkuen seuraavaan aamuun kello 07:00 asti. On kysyttävä JOKAISELTA asukkaalta, joka asuu vieressä, et saako vinguttaa musaa hiljaisuuden jälkeen, eikä vaan tehdä sitä kysymättä en- sin muiden mielipidettä, jollakullahan voi olla vaikka varhainen aamu töihin läh- tiessä......ei oo kivaa, ku ei saa nukutuksi, ku joku idiootti sekoilee keskellä yötä. Onneks se joutu muutaman viikon päästä muuttaan veke sieltä, se muutenkin rik -ko muitakin lakeja siellä, esim. et se harvoin käytti omaa etuoveaan, kuten nor- maalit ihmiset tekee, eivät kulje toisten takapihoilta, eivät jätä rumaa jopoaan, jo- ka näyttää siltä, et se on räjähtänyt jo vähintään kerran, vierustalon nurkalle oot- telemaan, et se alkais käyttään sitä......sit myöhemmin siihen muutti joku läski muija, joka asu siinä vaan n. kuukauden, kun se luuli, et sen ei tarvitse maksaa vuokraa....luuli olevansa joku ihmeen miljonääri, ei tarvi maksaa senttiäkään, ku isä maksaa.......ja höpön pöpöt ! sen isä on siis joku ihmeen.....mikä se nyt oli..... en edes muista enää, mikä.....sit siihen myöhemmin muutti yks äijä, jota siedän jotenkin.........ite asunu siin 1.9.98 lähtien, muut naapurit on vaihdelleet tiuhaan... en oo tyytyväinen koko häpeälliseen asuntoon enkä siihen ylikalliiseen vuokra-an.....mut en kyllä muuta minnekään vielä vuosiin, kunhan vaan toi ns. talonmies ukonretale jättää mut RAUHAAN !!!! eikä oo käskyläisineen joka sekunti vahtaa- massa mun jokaista liikettä, mitä kävelen ulkona.......

• thshsdha

Naapurinukko kyykisteli postiluukun takana kun olin menossa tupakalle illalla 23 aikaan.

Toiset naapurit jotaki harmittomia nuorisoa, mutta eivät ilmoita jos ulko-ovi jäänyt vahingossa auki. Itse aina pimpotan jos hoksaan että jollaki käytävässä ovi auki.

• Wpb

Ei noihin naapureihin oikeen pääse tutustumaan kun jokainen perhe puuhaa omiaan omassa pihassaan. Naapurien lapset kyllä tulleet tutuiksi kun käyvät meidän pihassa leikkimässä.

• Ruma äijä.

Minulla oli joskus n 50 v nainen naapurina. Siitä on kyllä jo aikaa ja se oli silloin kun muutin lastenkodista pois. Tää nainen teki minusta kymmeniä aiheettomia ilmiantoja poliisille ja isännöitsijälle. Olin silloin armeijassa ja tää nainen väitti että pidän bileitä koko ajan, pidän meteliä, soittelen muiden ovikelloja ja keksi kaikenlaisia juttuja minusta ja kaikki nää sinä aikana kun olin armeijassa.

Kaiken huipuksi isännöitsijä uskoi naista ja sain häädön. En tiennyt mitään itse häädöstä ennen kun tulin lomille kotiin ja huomasin että asuntoni oli tyhjennetty kaikesta tavaroistani ja huonekaluista. Isännöitsijä oli tullut ja tyhjentänyt asuntoni ja heittänyt kaikki tavarani kaatopaikalle. En siis omistanut yhtään mitään enää siinä vaiheessa ja ihmettelin että miten voi olla mahdollista tuollainen.

Teinkin rikosilmoituksen isännöitsijästä ja naapuristani. Meni lähes vuosi ennen kun sain korvauksia oikeudessa. On minulla ollut muitakin hulluja naapureita. Yks naapuri oli joku sekopää ja oli hakkasi kirveellä mun ovea ja huusi että sinä kuolet nyt vaikka en ollut sille mitään tehnyt. Nyt on ollut vähän rauhallisempia naapureita pari vuotta.

• aloittajaaa

No huhhuh, ihan uskomatonta!!
        Kaikkee säkin oot joutunu kestämään.

• no, onpas kummia naapureita sullakin ollut......sekopäisiä taitaa olla jokainen sie
        -llä.......tais olla muija vaan yksin asialla, ei muut naapurit tainnu koskaan valitel- la susta tolleen......
        Aika hävytöntä nyt uskoa sekopäistä akkaa, joka valehtelee......ei se isännöitsijä olisi saanut mitenkään koskaan koskea sun tavaroihisi eikä se akka olis saanu valehdella susta tolleen kaikkea sakopäistä....mun aueen isännöitsijä-ukko käs- kyläisineen vei mun kaikki tavarani tässä n. 3-v sitten mun omasta varastostani, ilman lupaa, se oli mukamas liian sotkuinen, mut katsoisivat sen viereisen kopin järjestystä.......se on nyt vielä enemmän sekasin, kun mun aikoinaan......pitänee vaihtaa lukko kokonaan sellaiseen, missä on tietty numerosarja, jota ne tai muut ei tiedä, ettei ne naakat enää vie toisten omaisuutta !!! en oo vieläkään toipunut moisesta käyttäytymisestä, enkä koskaan toivu...........pitäisköhän mennä itsekin oikeuteen asian takia, et sais edes osan korvausta RAHANA tai tavarat takas jo- kainen. Ne skitsot tais jopa polttaa kaiken, tai ne tais viedä ne kaatopaikalle, jon- ne yksikään MUN OMA tavarani EI KUULU !!!! niiden varastokoppien pitäisi olla isompia kaikille, ja ne pitäisi olla ilmastoidussa ja tulenkestävässä tilassa. Mut se on näemmä niiiiiiiiiiin vaikeaa ymmärtää jotakuta siellä asuvaa.....ne vahtaa jokaista MUN liikettäni niiden asentamilla salakameroiden avulla, muiden liik- keet ei kiinnosta yhtään, vaikka he rikkoisivat LAKIA !!! Piupaut vaan heille.......ne saa tehdä, mitä haluaa, toi yks ei saa tehä MITÄÄN.................. ja heillä oli vielä ot -saa ottaa valokuvia mun asunnostani joskus yli 10-v sitten......ne häpäisivät sen homman, eivät olisi saaneet tehdä niin.....ja takuulla kaikki negat JA kuvat yms o -vat sekä heidän että poliisin tiedossa......olen ollut alusta saakka heidän silmätik
        -kunaan, ja sellaisena pysyn......taidankin tehdä heistä ja heidän käytöksestään vuosien aikana kunnon rikosilmoituksen, vaatien maksettavaksi monen sadan euron menetykset ja vaatimus, että yksikään heistä ei enää koskaan puutu mun asioihini noin. Eikä vie mun omaisuuttani maksamatta sitä ensin.

• 6+12

Mun naapurit on kaikki varmaan tällä palstalla valittamassa. Sellasia juoppoja ja mielisairaita. Kusevatkin hissiin ja välillä ties mitä roskaa pitkin rappukäytäviä

• vitun huora naapuri

Koska se on täysi vitun kusipää ja toivon hänelle kaikkea paskaa elämäänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      100
      2873
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1814
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      383
      1681
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe