Täältä on puistettu 'ala'peukku, nyt on hyvä kun saadaan kaikki vai pystypeukkuja!
Olihan se muutamalle niin pakkomielle että jo sivullisena hä-vetti koko touhu.
Huomasin ilokseni....
113
298
Vastaukset
- 21; 11
Tuolle kyllä pyllistän reippaasti ...
- joka paikan jallu...
Alaspäin osoittava peukku kai korvataan sitten pyllynkuvalla.
- hurraaaaaa!!!!!
Ja parhaat vinoilijat saavat eniten peukkuja ja kukaan ei pysty pistamaan niitä miinustamalla.
- ähäkutti
Ihan iloinen olen kun miinustajalle ei jää ilkeilyyn sijaa, hih hii hiii, aina laittaa määrätyille miinuksia asiallisiinkin kommentteihin!
- 21 3
Miinustajat ovat muuttuneet plussaajiksi, jotka jakavat inhokkipisteitä. Niitä ei pysty edes poistamaan.
Taisi jäädä ketjun aloittajan ilo lyhyeksi.
- 1 2 2 1
on se niin väärin, että kaikkein ahkerin jää työttömäksi.
- kuinka niin?
Miinustajalla on nyt enemmän työtä, kun on plussattava kaikki muut paitsi se, jota olisi halunnut miinustaa.
- matiketopela
;-DDD totta turiset !!
Kai se osaa hakea työttömyys tuet? - ----
Todella infantiilia säilyttää plussa. Miksei sitä myös poistettu?
Saiko miinus jonkun niin alakuloiseksi, että ihan koko päivä meni mustaksi?
Elämässä arvostellaan, ei aina vain kiitetä.
Heikko, jos ei sitä kestä.- mielipide peukutta
Jos ei seitsenkymppiseks mennessä ole oppinut keskustelupalstalle mielipidettään kirjoittamaan, niin jo ois korkea aika opetella.
- ----
mielipide peukutta kirjoitti:
Jos ei seitsenkymppiseks mennessä ole oppinut keskustelupalstalle mielipidettään kirjoittamaan, niin jo ois korkea aika opetella.
Niin on, eikä aina vain myötävirtaista.
- pulups
Mielipide: Jos ei kirjoituksesta pidä voi jättää lukematta jos pitää niin on hyvä jotenkn ilmaista se tai jos ei halua sitäkään voi jättää peukuttamatta. Miinustajalle oli niin tärkeää miinustaminen, että pilasi oman mahdollisuutensa yli-esiintymisellään.
- ,,,,
pulups kirjoitti:
Mielipide: Jos ei kirjoituksesta pidä voi jättää lukematta jos pitää niin on hyvä jotenkn ilmaista se tai jos ei halua sitäkään voi jättää peukuttamatta. Miinustajalle oli niin tärkeää miinustaminen, että pilasi oman mahdollisuutensa yli-esiintymisellään.
Pitää olla oraakkeli, jos voi tietää lukematta minkälainen kirjoitus on.
Minulle se ainakin on mahdotonta.
Tosin, eräiden nikkien kommentit on helppo ylihypätä. - miinustaja
pulups kirjoitti:
Älä jauha paskaa, pulups. Mahdollisuuteni ovat tallella. Tiedäthän, mikä on miinuksen vastakohta. Alkaa tuota etusormea kyllä vähän särkemään, kun joutuu plussaamaan het niin pirusti muita kuin miinuksen arvoisia viestejä.
- yläpeukku heille
Ylläpidon sikariton taso eli naiset tuo ehkä kekkasivat. Hyvä juttu kuitenkin. Ei kirjoittajalle tarvitse astaloa antaa lahjaksi, toista mitätöimään.
- - . -
yläpeukku heille kirjoitti:
Ylläpidon sikariton taso eli naiset tuo ehkä kekkasivat. Hyvä juttu kuitenkin. Ei kirjoittajalle tarvitse astaloa antaa lahjaksi, toista mitätöimään.
Miksi stten piti jättää plussa. Kuin lapselle tikkari.
- paita&peppu
---- .lle
sinuun ainakin lisäytyi tunteita, kumpia ovat? - capt. cöpenick
No niin no. Tälle päivälle tuli miikkaa niin reilusti, ettei mukaan ois enää mahtuntkaa. Onko tämä vain tilapäistä; jos niin, hyvä tämäkin. En niitä miinuksia käytellyt.
- 21 - 3
Ei ole vaikea huomata, että heikompitasoiset kirjoittajat ovat nyt riemuissaan- Ei ole pelkoa miinuksista.
Tosin alaspäin osoittavan peukalon asemasta pyllynkuva olisi ollut osuvampi miinustunnus.- 21-4
varsinkin, jos 21-3 olisi kuvatuomarina
21-4 kirjoitti:
varsinkin, jos 21-3 olisi kuvatuomarina
Vihdoinkin peukuttelu asia järjestettiin, kerkisi monta pahaamieltä monelle tullakin.
KIITOS!
1- :DDD
merihuisku kirjoitti:
Vihdoinkin peukuttelu asia järjestettiin, kerkisi monta pahaamieltä monelle tullakin.
KIITOS!
1JOKU ties tarkkaa kuka laittoi hälle miinukset
ja juuri hän kun ajattelj olevansa aivan ylibvoimaisesti PARAS jolle ei kukaa uskaltaisi miinusta arvioida.Moneen kertaan täällä puihui yhdestä miinustajasta ,pakkomielle päässä kai.
vanhuus ei tule yksin vaan tuopi rollaattorin tullessaan. - Niin kai
:DDD kirjoitti:
JOKU ties tarkkaa kuka laittoi hälle miinukset
ja juuri hän kun ajattelj olevansa aivan ylibvoimaisesti PARAS jolle ei kukaa uskaltaisi miinusta arvioida.Moneen kertaan täällä puihui yhdestä miinustajasta ,pakkomielle päässä kai.
vanhuus ei tule yksin vaan tuopi rollaattorin tullessaan.pakkomielle se on ajatusten rollaattori?
- riitaahan tämä tietä
merihuisku kirjoitti:
KIITOS!
1merihuisku
Kumpi on hankalampi sulattaa? Jos saat miikan, se ei satuta, mutta jos nyt saatkin kunnon vastenmielistä palautetta mielipiteellesi, niin eikö se jää kaivertamaan pahemmin?
Ilmeisesti olitkin ahkerin valittaja noista vaihtoehdoista, joka nyt sallitaan vain plussana.
Odotas hetki, kun tästä toivutaan ja latelemme suoraan jokaiselle kirjoittajalle, mistä olemme eri mieltä?
- terv. talitintti
Aloitukseen ei ole muuta sanottavaa kuin
http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=297234- jaa mutta
mikäs se aloitus taas olikaan?
- näin ymmärsin
jaa mutta kirjoitti:
mikäs se aloitus taas olikaan?
Puistetusta alapeukusta kyse.
Siis joku on puistellut alapeukkuaan. Varmaan, että viimeisetkin tipat saa varisteltua ja pysyy pöksyt puhtaampana.
Ja sitten aloittaja tuntuu olevan hyvillään, kun saa pysty(ala)peukkua. Kukapa ei olisi.
- Niin Mutta
älä multa kysy, jaksavat ainakin jauhaa.
- *Kukkahame* ;-D
Olen lukenut ja nyt minä menen puiss, aivan ulos asti.
Terassilla 31 tarkenee, vai mitä?- sas muuta
Justaan tarkistin kun sisälle tulin 28 plussan puolella. Ovi oli auki. Nyt järjesti läpivedon ikkunan avaamalla. Lievää nuhaoiretta on. Saattaa olla allerginen reaktiokin.
Nukun silti villasukat jaloissa kun jalkaterät enimmän aikaa kylmät. Ja ne sätkivät nukkuessa. Mistä hääki johtunee?
Uskon että levottomat jalat riesalla on yhteys unimaailmaan. Kaikki ne näkevät unia jossain unijakson aikana...ja jalat käyvät.
- fiiuliin*
En usko tuohon levottomiin jalkoihin, josta monet lääkärit ovat löytäneet sen aidanrakosen mistä pujahtaa selville vesille kun eivät ole löytäneet oikeaa.......
Nyt tuli tukos aivoihin kun en muista millään ihan tuttua sanaa joka korvaisi sen kun ei saada selville , mikä niitä jalkoja juilii.
Olen syönyt vuosikymmeniä noita lääkkeitä, samoin
sydämen ja munuais ten vajaa toimintaa nyt vielä lisäksi diabetesta.
Kun noit pillereitä ja kaikenmaailman ötököitä napsitaan, niin tottakai sieltä löytyy levottomat jalatkin.sieltä löytyvät
Kalliit lääkkeet, eikä Kela korvaa, ainkaan sifrolia. sitten saa kun partakin jo tutisee vartalon antaessa lisää noita levottomien jalkojenvoimaa.
Aivan selvästi jalat hermostuvat liikkumaan, kun hermosto vaurioituu heikentäeä elimistöä
Olen syönyt kaikki lääkkeet jotka lääkäri pyöräyttää. mutta kohta lopetan.
Alkoi tuntumaan siltä kun piti alkaa tuota mahaakinräätälöimään.- capt. cöpenick
En itse tiedä sätkiväni, mutta vaim'ihminen sanoi, että juokset unissasi kun jalat käyvät kuin ajokoiralla.
Vain kahta lääkettä käytän. Tää vahvempi Duodart ja sitten hengitysteiden ajoittaisiin tukoksiin. Onneksi osasi tupakan jättää pois jo yli 30v. sitten. Tuli selviä syitä jättää.
Lähimuisti rapautuu vääjäämättä. En tiedä joinakin päivinä olenko tulossa vai menossa. Avaimet, ja varsinkin kännykkä ovat usein paikassa, missä niiden ei pitäisi.
- *Kukkahame*
Lämmintä aamua sano!
Minulla on peritty diabetes, haima ei eritä tippaakaan insuliinia ja maksa valmistaa sokeria, tutkimuksia on tehty nyt jo alettu uskomaan mitä minulla itselläni on sanottavaa.
Kun on db niin lääkkeitä määrätään suorastaan silmät ummessa.
Kolesterolilääkkeestä sain valtavan kovat kivut lopetin niitten syönnin, ja pyysin lähetteen fysikaaliseen että pääsen lihaskivuista.
Verenpaine on ilman lääkitystä melko alhainen mutta niitäkin piti ottaa kun on db?
Jätin verenpainelääkkeen noin pari vuotta sitten ja arvot on kuin nuorella ihmisellä, en edes mittaa joka päivä viimeksi 130/70.
Johan se jatkuva mittaus nostaa stressiä ja verenpainettakin.
Kyllä tervettä järkeä saa käyttää se on luvallista. - en uskalla
On sentään helpottavaa kun sai tukea omille tekosilleni, olen vähentänyt annoksia ja huomannut että helpompi on ottaa pienempiä määriä pysyy pääkin jotakuinkin kirkkaana.
En ole uskaltanut kertoa ja harkitsen uskallanko koskaan.
Minulla on kyse särkylääkkeistä, pää puuroutuu mutta kipu silti tuntuu, kun olen valittanut tulee vain voimakkaampia särkyjä ja vielä lepotilassa. fiiuliin sinulle levottomatjalat olen vuoden myös käyttänyt ja Kela korvaa se
lääke onPramipexole Orion 0,088mg lääkärin määrämä toimii hyvin..
heta kertoili..Onko "levottomatjalat"diagnoosi hermoratoja sivuavaa,vai rasitusvamma?
Minulla oli "penikkatauti"jalassani,se oli hermoratajuttu.
Toinen polveni oli tähystetty ja jouduin klinkkaamaan kyynäräsauvoilla ja toista jalkaani rasittaen.
Se hitsin "penikkatauti"iski keskellä yötä.Hermorataa se juili tosta pohkeesta läheltä sääriluuta.
Kaikki linimentit töhrärin,jopa hevosesille kuuluvatkin,mutta kipu vain yltyi.
Sitten tarrasin kuin hukkuva oljenkorteen,laitoin ämpäriin kylmää vettä ja toiseen kuumaa ja uskokaa tai ette,kun annoin vuorokylpyjä räpylöilleni,niin jopa herkesi pakotus- capt. cöpenick
rituliini_38 kirjoitti:
Onko "levottomatjalat"diagnoosi hermoratoja sivuavaa,vai rasitusvamma?
Minulla oli "penikkatauti"jalassani,se oli hermoratajuttu.
Toinen polveni oli tähystetty ja jouduin klinkkaamaan kyynäräsauvoilla ja toista jalkaani rasittaen.
Se hitsin "penikkatauti"iski keskellä yötä.Hermorataa se juili tosta pohkeesta läheltä sääriluuta.
Kaikki linimentit töhrärin,jopa hevosesille kuuluvatkin,mutta kipu vain yltyi.
Sitten tarrasin kuin hukkuva oljenkorteen,laitoin ämpäriin kylmää vettä ja toiseen kuumaa ja uskokaa tai ette,kun annoin vuorokylpyjä räpylöilleni,niin jopa herkesi pakotusNuo tuollaiset itsehoidot monilla tepsivät, toisilla ei. Rinnastan tämänkin vaivan omalla kohdallani ominaisuudeksi, jonka kanssa voi elää.
Sama kuin tinnityksen, joka on ollut kauan seuranani. En anna sen häiritä. En saisi 'vippasjaloilleni' diagnoosia kun vaiva ei ole niin paha.
Rituliinin mainitsema kylmä, kuuma vesihoito auttaa kuulemma myös piintyneen jalkahien hoitoon.
- fiiuliin*
Sori merhuisku,Erehdyin tosiaankin sifrolin suhteen,
Siitä on aikaa kun minä söin niitä, ainakin kolmekymmentä vuotta, Ja silloin tuli puheeksi ettei niitä korvata muuta kuin se peruskorvaus.
Apteekissa ehdotettiin toista samanlaista lääkettä joka on yhtä tehoisaa kuin sifrolkin ja minä vaihdointietenkin halvempaan.
Vähän sekoittelin asioita eilen, en kylläkään tiedä korvaako kela sifrolin muuten kuin tavallisen perusmaksunm kuten minukin lääkkeeni.
Kun jäin eläkkeelle, en ole paljoakaan kiinnostunu kyselemään kun on tullut uusiakin asioita joihin on sevyyttä saatava. - *Kukkahame*
Alaraajojen kanssa minullakin on ollut vaikeuksia, olikin monet tuskaset yöt, sitten sain hyvän hierojan ja sain vielä jatkoon ohjeita.
Venyttely on kuitenkin se joka minua vieläkin auttaa, iltaisin television ääressä teen lattialla venytysliikkeitä ja vielä jos jaksan niin vaihtolämpö 'kylpyjä'.
Kaikenlaisia vaivoja niitä on kerääntynyt tässä 'pitkässä juoksussa, eikä ole sanottu ettäkö kaikki jo olisi lisää voi ilmaantua.
Tämän talven olen elänyt iskiaksen kanssa eikä sekään ole helpompia juttuja.
Nyt pääsin kuntoutukseen ja oikein hyvältä tuntuu saada ohjattua liikuntaa, laitteet on säädettävissä, paikoillaan olo ja seisominen tuskallisinta,
Harva meistä on selviytynyt näille vuosilukemille ilman mitään 'remonttia' ja Luoja yksin tietää mitä vielä on tulossa.
Siitä huolimatta, suloista suvipäivää kaikille! - 27,21
Tuossa pisteitä tuottavassa kuviossahan on selvästi kuvattu eräs miehinen elin.
Sen valinta näköjään tuottaa plussaa.- joka paikan pöl
Niinhän tuo onkin. Tässä vain saanut nimekseen "peukku".
Nyt ainakin tietää, mitä painaa, kun kirjoitusta arvioi.
- jussi juorkuna
tarkotatteks te tuota kylmästä sinertynyttä?
taitaa muistutta enämpi kolpakkoa. he he hemmot jne- hilema
.Viinaan menevä siinä tosiaan helposti erottaa kolpakon
- kertakaikkkiaan
- ja naiseen menevä naperon?
- 3 21
Tätä on ketjun aloittajakin voinut ajatella.
- paljon tuottava
Mitä surua oli miinuksista?
Mitä iloa plussista?
Ellei ole niistä välittänyt, ei niiden olemisella, tai menemisellä ole mitään merkitystä ja en koskaan ole pannut merkille kumpia minun viestilleni on annettu, koska ne, pienet sivuseikat, eivät vaikuta itsetuntoani madaltaen tai kohottaen, koska tekstini eivät ole kuolemattomia, eikä niillä mitenkään paranneta kenenkään elämää, tai oloa.
Mikäli itsetunto on miinuksista kolahtanut, sitä pitää kyllä muokata kestämään muiden kirjoittajien mielipiteen ilmaisut.
Arvostelu auttaa kirjailijaa huomaamaan mikä oli turhaa ja mitä pitää lisätä tekstiin.
Kirjoittaja voi olla tyytyväinen jos kirjoituksia arvostellaan, mutta niitä ei pidä ottaa kuolemanvakavasti täällä yleisellä areenalla.- ihmettä
Ole sitten vaan levollisin mielin.
Kun et piittaa toisista kirjoittajista niin ota tämäkin muutos aivan rauhallisesti.
Miksi nyt sinun valitustasi saa päivittäin lukea. - paljon tuottava
ihmettä kirjoitti:
Ole sitten vaan levollisin mielin.
Kun et piittaa toisista kirjoittajista niin ota tämäkin muutos aivan rauhallisesti.
Miksi nyt sinun valitustasi saa päivittäin lukea.jos vastasit paljon tuottavalle, olitpa taas ihan vääriin saappaisiin minut asettanut!
Olen täällä mukana äärimmäisen harvoin, tuskin minun viesteihini olet edes vilkaissut, ellet päivystä täällä vakituiseen!
Olen levollisin mielin.
Muutos ei minuun vaikuta, aloittajaan ja muutamiin muihinkin tuntui tekevän ihan suuren hymyn antavan ilon, mutta en kyllä peukuta edelleenkään, koska muutos on minulle ihan yhden tekevä ja kun taas suljen koneeni, tuskin ihan heti katsomaan kuka valittaa ja mitä, kun minulla omn kaikki siten kuinnnäillä vuopsilla ja tällä jöärjellä voin odottaa olevan kohdallani.
Kirjoitan toiki, eli tuotan tekstiä, mutta en toki täällä, en kiusaksennekaan. - syshh
Kuitenkin sinuun sattui eniten.
- satutanko vahingossa
syshh kirjoitti:
Kuitenkin sinuun sattui eniten.
sysh...
Olethan itsesi suojellut ettei vain sattumalta sattunut.... kun täällä kerran päivystät jokaisen kirjoittajan viestiin kommentoiden.
- + - 0
Kyllähän kaikki sen tiesivät, että yhden onnettoman yritys saada kuvittelemaansa arvostusta edes miinustamalla ja plussaamalla, sairaan pään sisälle on mahdotonta mennä ymmärtämään , mitä hän sillä luuli saavuttavansa..
- joka paikan jal
Miten niin "kaikki sen tiesivät"? Jos (tällä kertaa) nikillä -0 kirjoittava noin kuvittelee, se ei vielä merkitse kaikkien tietämistä.
Miinustajia ja plussaajiahanhan täällä on ollut monia. Useimpien vilpittömänä tarkoituksena on ollut parantaa palstan tilaa.
Miinustamismahdollisuuden poistaminen on ollut karhunpalvelus koko palstalle.
Tässä ketjussa on ainakin eräs paljon miinustettu kirjoittaja ollut innokkaasti äänessä ja usealla nikillä.
- 11++21
Ylöspäin osoittava peukalo tarkoittaa useisssa kulttuureissa erektiota.
Ei olekaan siis ihme, että noita pluspisteitä tavoitellaan. - plussa itelle
No kovasti tärkeiksihän nuo plussat ja etenkin miinukset nyt ovat tulleet, kun ketju venyy venymistään. Eihän niitä suurin osa ennen edes noteerannut.
- miinustellut pölj
Suurin osa niitä ei ottanut kovin vakavasti, mutta jokunen rekattu nikki sen teki, kuten näkyy tässä ketjussa..
Noita erektiomerkkejä käytetään tulevaisuudessa enemmänkin osoitukseksi hattuilusta.Tuskinpa niillä liioin suosiota osoitetaan.
- Peukku pystyssä,
kaiken aikaa, onkohan jäykkäkouristus
Niinpä niin sormin se on tässä iässä tehtävä, jokainen sen tietää,
puheet ja sen puute näkyy jo kirjoituksissa.
EI KAIKILLA, vai? - pelkkää plussaa
Huomasin ilokseni ettei lumi ollut maassa ja tihkusadekin tuli vetenä. Pirtissä piipahtanut mies sanoi, että heillä oli aamulla 4 C.
Tervapääskynen lenteli ilmassa. Aattelin, että ilma sen saaliille lentäville ötököille ehkä liian kalsa ja pysyttelevät nyt ruohikossa.
Siitäkin saamme iloita, että aurinko on vasta kolmen viikon kuluttua korkeimmillaan onko se nyt kauriin kääntöpiirillä, se piireistä pohjoisempa.- kyssäri vain.
Mistähän niitä plusia sais?
Täällä niitä kovin harva on saanut?
- *Kukkahame*
Tässä vuosia sitten kerroin tervapääskyn pesästä mökkilaiturin alla, eräs palstan kunkuista nosti tosi pärinän, tervapääsky ei pesi laiturien alla, no pesii se vieläkin.
Nyt laiturille pesien kodalle laitettiin muovimatto ettei kaikki roskat ja vesi pääse poikuetta häiritsemään.
Tervapääsky on kiitäjä eikä edes läheistä sukua tavallisille pääskyille.- nikkipelle
Tuli painetuksi tuon edellisen sanoman nikkirivin lopussa olevaa kuviota, miten sitä nyt luonehditaankin.
On hauskaa, kun siitä syntynyttä plus-arvosanaa palstalla ei kukaan nykyään voi mitätöidä. - haitar-hessu
Katselin äsken ikkunan läpi tervapääskyjen lentonäytöksiä. Uskomattomia lintuja muutenkin. http://yle.fi/uutiset/tervapaasky_syo_nukkuu_ja_parittelee_taivaalla/6755074
Missä meidän tervapääskyt pesinevät kun vanhat rakennukset on purettu pois?
- Iloinen 000
Kyll on ilot vähissä jos keskustelupalstan plussat tuottavat iloa.
Nuoriso sanoo: Hanki elämä, ja se pätee tässäkin.- 11 3
Ne tuottavat iloa sille , joka haluaa hattuilla sillä tavoin. Plussat ovat nykyään hattuilua.
- nikkipelle
Eräät kirjoittajat näyttävät plussaavan välittömästi oman puheenvuoronsa, ettei tarvitse nollaa esitellä.
On hyvin ymmärrettävää. - kiusaaja
aloitko nyt päivystämään?
nyt laitan plussan iha ite ettei sun tavii- - Porttivahti I
Onko tälle peukkusairaudelle nimeä?
Kuka onkaan tämä yksinäinen ihmispolo?
OLI MITEN OLI JA ON.
Tässä huomaa miten tunteetonta ja ylitsevuotavaa voi ajojahti, viha toista ihmistä kohtaan olla.
Pääseekö tuosta taudista koskaan eroon ja jatkuuko jotain toista henkilöä jahdaten, no ei aivotoiminta tuskin muuttuu, vaikka ottais kusihuikan aamuisin.- 3...21
Ketjun aloittaja riemuitsee siitä, että nykyään voidaan palstalla saada vain plussia.
Edellinen kirjoittaja (viittaa erääseen rekattuun nikkiin) paljastaa lohduttomana plussien hänelle aiheuttaman mielipahan.
On meitä monen junaan lähtijöitä - ja on asemallekin jääviä.
- mielinkielin en
Kun ei ole parempaa aihetta, jauhetaan plussia ja miinuksia.
Hankkikaa elämä, sanoo joku.
Jos elämä on pelkkää keskustelupalstan antamaa virikettä, vähille jää elämä.
Eipä ole tullut seuratttua kuinka omat viestit uppoavat täällä massaan, miinuksineen tai plussineen, koska ei ole aikaa tarkistella, kun elämä vie ajan ja anta enmmän kuin palstan peukuttelijat.
Pienestä on aiheet keksittävä, kun haluaa oman nikin näkyvän palstalla joka päivä.
Onneks ei ole mitään vakinikkiä, eipä kukaan pääse sanoman, että oma lehmä ojassa, kun ei oo!
Enemmän minä haluan elämältäni kuin tämän palstan annin. - eloisasti elämässä
Ne joille on elämäpaljon antanut, voivat siitä ammentaa tälle ikäistensä palstalle. Lueppa esim. Sini-sirkun ja pyramidin kirjoituksia, niissä näkyy elämästä nauttineiden ja yhä nauttivien tunnetta ja lämpöä. Monta muutakin voisin mainita, mutta lukekaa itse . Jos kirjoittaa palstalle, ei se ole palstaelämää vaan kaikuja ihan verevästä eletystä ja koetusta elämästä.
- se hullumpi
Onki eri asia lukea elämästä, kuin plussista ja miinuksista, sen nyt huomaa hullumpikin.
Minäkin olen kirjoittanut tänne elämän iloista ja suruista, hyvästä ja huonosta, vaan en jäänyt roikkumaan vain palstan pauloihin, kertoilemaan ja lukemaan, esimerkiksi en kelpaa kenenkään reseptikirjaan, eikä enää te mieli olla vain antamassa aihetta, tai solvattavana elämäntapani ja arvojeni vuoksi.
Joka täällä löytää sisällön päiviinsä, anti viihtyä, monelle onkin tärkeää, vaan onko ne plussat ainoa ilo, sitäkin epäilen. Joillekin on, se näkyy! - eppu2
´´eloisasti elämässä´´
Oikein pysähdyin kirjoituksesi äärelle. Viisaita sanoja.
- c c
Huomasin ilokseni että eilinen sade oli puhdistanut ilmaa ja henki vielä pihisi. Kieli oli kuiva kuin beduiinin kuuluisa sandaali, tarttunut kitalakiin hengitysvirheen takia.
Sitä varten on olemassa rypsiöljyn ja energiajuoman sekoitus. Se irroittaa kielen ja käynnistää mielen.
Kohtako sitä jo seinäkalenteria tsiigaa, näkee, ettei ole maanantai vaan lauantain aatto ja viikonlopun portti, perjantaki.
Maailma on yhtä tasassa tai yhtä riivatun hullun myyä katselijasta sattumanvaraisesti roikkuen. Painoindeksi on vaa'an mukaan OK. Vahva aamupala alkaa hitaasti veivaamaan veren sokeritilannetta kohdilleen ja elimistön mikrobimassaa tasapainoon.
Kahvitunti on pidetty ja monet tupsimatyöt on taas käynnistettävä ennen iltarauhan julistamiasta. Rautakangelle, lapiolle, pokasahalle ja puutarha haralle on pidettävä puhe ja mainittava tunnustus päivän hyvästä yhteistyöstä.
tunnustus päivän hyvästä yhteistyöstä. Huomenta.
Näyttää siltä kuin olisi tulossa aurinkoinen päivä.
Nyt ovat kukkimisvuorossa metsäkurjenpolvet ja päivänkakkarat.
Olen ollut hereillä puoli neljästä, ja melkein unohdin keittäneeni kahvin.
Tulkaa juomaan! Särpimenä on kaupasta ostettua lentivehnästä.- positiivinen m
Näin aurinkoisella paikalla yli puoimetriseksi ja täyteen kukkaan puhjenneen akileijan. Nimi on ulkomainen, kai sillä kotimainenkin nimi varmaan on.
Niitä on hiukan erivärisiä, sinisestä sinipunaiseen. Varmaan rentukat ovat jo kukassa kosteilla paikoilla. Entäs metsätähti?
On jääneet luontomatkat lähi metsäpuistoihin vielä tekemättä. On ehkä viiden minuutin pyöräreissu aurinkoiseen ja kiviseen metsäpuistoon. Siellä on paljon kasvilajeja.
Koulujen päättäjäispäivä on puolipilvinen. Nyt jo 16 C. Hyvä meininki päällä hiukan kaikilla.
- *Kukkahame*
Minun mielestä aamu voittaa illan mennen tullen.
Aamusin vastaheränneenä ja kahvikuppi koneen vieressä tuntuu kuin koko maailma olisi avoin ja niinhän se onkin.
Tämä aamuinen toimenpide kirjoittaminen sivulle, on yhtenä merkkinä heräämisestä, haluaa olla mukana tässä kirjoittelevassa yhteisössä, tietty!
Mukavaa tänne joukkoon on tulla ajatuksineen, lukea mitä toiset ovat kirjoittaneet.
Tänään on juhlapäivä monille nuorille valmistuneille ja ylioppilaille, ja ekaluokkalaisia unohtamatta, miten tärkeää on saada ihan oikea todistus, juhlivan luokan edessä kiittää opettajaa kädestä ja pokata syvään.
Minä olen ollut melkein kaikissa kevätjuhlissa, joutavana irtaantumaan kotioloista lasten hyväksi.
Jos vanhemmilla on kiireitä olen kuljettamassa koululaisia, voi sitä intoa ja suunnitelmien paljoutta mihin kaikkeen pitää lomalla ottaa osaa
Niin kai se oli minun aikana, silloin ei paljon autolla ajeltu, minullakin oli Mifa merkkinen raskastekoinen polkupyörä tsekkiläinen muistaakseni.
Kun suvivirsi kajahtaa opettajan säestäessä pianolla tuntuu se päästä varpaisiin että kesä on tullut.
Suurkiitokset päättäjille että suvivirsi kuuluu koulujen päättäjäisiin.- nikkipelle
Tuo kirjoitus on kyllä tehty plussan toivossa. Annetaan se!
- 3 + 21 = 25
Matematiikassakin luvut ovat plus- tai miinusmerkkisiä. Ilman tätä vastakohtaisuutta ne ovat pelkkiä itseisarvoja eivätkä ne sovi laskutoimituksiin kuin poikkeustapauksissa.
Niinpä "plussien" saaminen on täälläkin nyt yhtä tyhjän kanssa. Toivottavasti odotettavista plusmerkeistä riemuinneet pystyvät nyt nielemään pettymyksensä.- :----/
Ilmeisesti mietintämyssyt ovat vielä päissä kun miettivät miten noilla plussilla osaisi jäynää näyttää miinustelun tavoin.
Idea: naputelkaa sata plussaa niille keitä inhoatte.;----/ - ++++
:----/ kirjoitti:
Ilmeisesti mietintämyssyt ovat vielä päissä kun miettivät miten noilla plussilla osaisi jäynää näyttää miinustelun tavoin.
Idea: naputelkaa sata plussaa niille keitä inhoatte.;----/En minä ainakaan saa yhtä plussaa enemmän kerralla annettua, yleensä.
- *Kukkahame*
Huomenta juhlien jälkeiseen aikaan!
Juhlat meni hyvin ja tuntui silmäkulmissa asti, juhlakalun äidin puhe liikutti ja kosketti,
vaaleanpunainen skumppa kostutti.
Kaikkiaan upeeta mahtava olla heidän ilossaan mukana.
Katselin illalla ISTVstä Suvivirren esityksen jonka oli 'koostanut' Lilli Paasikivi
esitys kuvattiin suorana Töölön torilta, koskettava oli esitys kerrostalon parvekkeilla tummiin pukeutuneita mieslaulajia ja torilla väki yhtyi virteen.
Pitkästä aikaa plus asteita jo aamusta, se on hyvän merkki, ja vesipisarat säätiedotuksessa ei nekään niin pahalta näytä on aikakin saada vettä luonto virkistyy ja sen mukana mekin.
Juttelin tässä ääneen tarkoituksella että saisin teidät hereille ja nauttimaan sunnuntaista aamusta alkaen.
On tyyni nyt ei tuule nyt ja tuulikin on tyyntynyt.- nikkipelle
Pitääpä tuohonkin aloittaa pisteiden keruu. Toiset jatkakoot.
Samalla jatkuu tämä ketju, johion hyvinkin voi tulla yli 100 kannanottoa. Ei ole väliä, mistä niissä kerrotahan. - tuputus tympii
nikkipelle kirjoitti:
Samalla jatkuu tämä ketju, johion hyvinkin voi tulla yli 100 kannanottoa. Ei ole väliä, mistä niissä kerrotahan.Osataan kyllä nauttia elämästä ilman tällaista tuputusta. On muillakin silmät ja korvat ja tunteet. Elämästä nauttivat ovat sitä ihan itse tekemässä ja kokemassa, ei siinä koneelle ehdi joka välissä käydä raporttia tekemässä.eikä neuvoja hskemassa
- puumanne
tuputus tympii kirjoitti:
Osataan kyllä nauttia elämästä ilman tällaista tuputusta. On muillakin silmät ja korvat ja tunteet. Elämästä nauttivat ovat sitä ihan itse tekemässä ja kokemassa, ei siinä koneelle ehdi joka välissä käydä raporttia tekemässä.eikä neuvoja hskemassa
Tuputus tympii
Kuka heikkarin tyyppi tuputtaa? Ai niin oisko se tuo kynnet. Eikö oo niin kynsistä vetäisty aihe, voi herran pieksut ruunen jalassa. Pännii tuo tuputus.
Addikti on vinksahtaneisuutta siitä ollaan paavia myöten yhtä mieltä. Pientä piiriä tässä pyöritään. Leikki leikkinä, mutta pois pylly tyynyltä ja näyttöpäätteeltä. - >~~<
nikkipelle kirjoitti:
Samalla jatkuu tämä ketju, johion hyvinkin voi tulla yli 100 kannanottoa. Ei ole väliä, mistä niissä kerrotahan.Ihan selvästi täsä kadehtitaan kun ketju, joka ei ole ruunen aloittama jatkuu ja jatkuu. Ihan hyvä aloitus verrattuna aloituksiin > osaammeko keskustella
- hupu, lupu
Minulla on kyllä aikaa, olen eläkkeellä sillä ansaitulla, vapautta ja valintaa tarjotaan joka tuutista, KAIKKEA EI TARVITA, osasta kieltäydytään.
On hienoa lukea normaalien ihmisten normaalista elämästä, kukaan ei tuputa mukaan vaan, turhat arvostelut joita ala arvoiseksi voi sanoa on kateutta.
Jatketaan huomautuksista piittaamatta. - *Kukkahame*
Niin mitä lienee mutta joskus sanon sopimattomia aiheettomasti jollekin sivulliselle kuten tänään, helpotti se ja kun oliin jo tultu hakemaan 'lisä'aamiaiselle.
Eipä se tunnu kenestäkään mukavalta mutta näin se on.
Nyt ei tunnu mikään eikä missään, elän vielä kuitenkin, olihan se skumppa aamiainen.- ymmärtämätön pöl
Epäselvää.Mistä on oikein kyse?
- fiat paku
ymmärtämätön pöl kirjoitti:
Epäselvää.Mistä on oikein kyse?
Kuulin ilokseni, että lämpötilat ovat palailemassa kesäisemmiksi päivä päivältä. Sekä työpaikoilla, että kouluissa kesäkuu on lomaaikaa. Moni toivoo edes lomalleen poutaisia ja lämpimiä päiviä.
Jos tulee liian kuumaa, lähdemme lomareissulle pohjoiseen helteitä pakoon, niin me oelmme aina tehneet. - nikkipelle
fiat paku kirjoitti:
Kuulin ilokseni, että lämpötilat ovat palailemassa kesäisemmiksi päivä päivältä. Sekä työpaikoilla, että kouluissa kesäkuu on lomaaikaa. Moni toivoo edes lomalleen poutaisia ja lämpimiä päiviä.
Jos tulee liian kuumaa, lähdemme lomareissulle pohjoiseen helteitä pakoon, niin me oelmme aina tehneet.On todellakin paikallaan mainita myös tässä yhteydessä lomamatkailu.
Lomallakin on nimittäin syytä muistaa käyttää tietokonetta, jottas voisi käydä suomi24:n 70 -sivuilla ja jakaa siellä pisteitä - loma-ainainen
nikkipelle kirjoitti:
On todellakin paikallaan mainita myös tässä yhteydessä lomamatkailu.
Lomallakin on nimittäin syytä muistaa käyttää tietokonetta, jottas voisi käydä suomi24:n 70 -sivuilla ja jakaa siellä pisteitäKun jäin eläkkeele lakkasin puhumasta lomamatkailusta, minä vaan matkailen.
- kyykkyhyppely
nikkipelle kirjoitti:
On todellakin paikallaan mainita myös tässä yhteydessä lomamatkailu.
Lomallakin on nimittäin syytä muistaa käyttää tietokonetta, jottas voisi käydä suomi24:n 70 -sivuilla ja jakaa siellä pisteitäNöyrimmästi linkkuveittenä anelle pyydämme y-pitoa palauttamaan miinuksien palauttamisen. Mielensä pahoittajia on on hyvin monta.
Saavatko nyt nukuttua he, joiden päivä alkoi miikkojen jakelulla,. Sitä voi vain kysyä. Kuten ruuneper sanoi pyllistäsin kyllä niille. - 21 3
kyykkyhyppely kirjoitti:
Nöyrimmästi linkkuveittenä anelle pyydämme y-pitoa palauttamaan miinuksien palauttamisen. Mielensä pahoittajia on on hyvin monta.
Saavatko nyt nukuttua he, joiden päivä alkoi miikkojen jakelulla,. Sitä voi vain kysyä. Kuten ruuneper sanoi pyllistäsin kyllä niille.Noin on. Voisihan niillä miinuksilla poistaa edes ne ylenmääräiset ja kiusalliset plussat, joita monet täällä hattuillakseenkin jakavat joillekin anteliaasti.
- jokaiselle jotakin
Aiheeton kukkoilu kiertoon vaan, aina jos siltä ei muuten saa loppumaan
Moni sitä ei ymmärrä miltä se tuntuu, pannaan tuntumaan!- plussaava pöljä
Se antaa, jolla on.
Kun saan pisteen (peukun tai miten se nyt havaitaankaan, vrt.keskustelua edellä), annan heti samanlaisen kahdelle muulle.
- t.v.
" Paljon melua tyhjästä ", sanoi metsäkyyhkynen korpille.
- *Kukkahame*
Onpa muikeeta!
Huikeus on hukassa.
En tunnusta mitään, en sitäkään etten viitsinyt hakea niitä kahta sanaa, jostain jutustelupötkön sisältä hiljattain kirjoitettua, sinne jäivät katveeseen. Mutta jääköön!- kopsari asialla.
äältä on puistettu 'ala'peukku, nyt on hyvä kun saadaan kaikki vai pystypeukkuja!
(Hain ne Sinulle, kun aina huomaat muiden kirjoitusvirheet )
tässä ne pari sanaa. - uus yritys
kopsari asialla. kirjoitti:
äältä on puistettu 'ala'peukku, nyt on hyvä kun saadaan kaikki vai pystypeukkuja!
tässä ne pari sanaa.Täältä on puistettu 'ala'peukku, nyt on hyvä kun saadaan kaikki vai pystypeukkuja!
tässä ne pari sanaa.
hitsi ku ei ollu kopsannu tuota alku teetä.
- hitsikkä
Huomasin ilokseni ettei sinullakaan kaikki onnistu, edes kopsaaminen
- DDD.teetä
Onko täällä aikuisia vai teinejä?
Jo tuolla hyvin sanottiin toisaalla, jotai siihen suuntaan, että puhutaan peukuista kun ei muuta osata!
Hyvä sinä, kun ihan iloksesi huomasit.
Naatitaan, vaan ei laakasta!
DDD - en nauti tällasesta
DDD.teetä kirjoitti:
Onko täällä aikuisia vai teinejä?
Jo tuolla hyvin sanottiin toisaalla, jotai siihen suuntaan, että puhutaan peukuista kun ei muuta osata!
Hyvä sinä, kun ihan iloksesi huomasit.
Naatitaan, vaan ei laakasta!
DDDJos haluaa kunniakseen pitkän ketjun, pitää tehdä aloitus miinuksisa ja plussista.
Kyllä kh on hyvä aloittaja kun ketju vaan venyy. Noin hyviä aloittajia onkin tosi harva. Hyvä kun kh pidät palstan tasoa yllä ettei se ainakaan nousemaan pääse.
*Kukkahame*
Nyt meni 100 rikki, hyvä saavutus. Tämä kuuluu suosittujen aiheiden piiriin selvästi. Paljon on kertynyt sanottavaa miinuksista. Ei olisi uskonut, kun niin moni vakuutteli ettei edes näe niitä.
DDD, Naatitaan on nautitaan, mutta mitä laakastaa tarkoittaa? Ons se savvoo?Se laakasta sana kuuluu siihen yhdessä olemiseen, kun vain nauttitaan,mutta lopulta se kuitenkin laukee. Eikä sille mies eikä nainenkaan voi mitään.
- *Kukkahame*
LateVaan kirjoitti:
Se laakasta sana kuuluu siihen yhdessä olemiseen, kun vain nauttitaan,mutta lopulta se kuitenkin laukee. Eikä sille mies eikä nainenkaan voi mitään.
Niin se on LateVaan puhut elämän arvokkaimmista mausteista, siinä ollaan mukana kaikella tavalla otetaan huomioon ja eletään herkillä.
Siinä leikissä on totuus mukana.
Katleijalle 'suomennan' laakastaan = laukastaan ;-DDD.
Voi hyvät ihmiset naurattaakin niin ettei tahdo kirjaimia erottaa, ja vakavalle asialle ei sais nauraa. - katleija
*Kukkahame* kirjoitti:
Niin se on LateVaan puhut elämän arvokkaimmista mausteista, siinä ollaan mukana kaikella tavalla otetaan huomioon ja eletään herkillä.
Siinä leikissä on totuus mukana.
Katleijalle 'suomennan' laakastaan = laukastaan ;-DDD.
Voi hyvät ihmiset naurattaakin niin ettei tahdo kirjaimia erottaa, ja vakavalle asialle ei sais nauraa.No niin justiisa tiätty. No eipä juolahtanut mieleen, liekkö jo meikäläinen ihan ettääntyny.
- petoviili
en nauti tällasesta3.6.2014 11:36?,
huonoksi meni kun kirjoitit noin vastenmielisen vastauksen,
KH on huomattavasti parempi nautit kuitenkin kirjoittelusta HP.- DDD;teetä
petoviili taas tuntee kirjoittajan, hurraa, on se taito tuokin.
Voi kun täällä alkaa olla niin lapsellista touhua, että on pakko sulkea koko sivut.
Late, kirjoitin tuon Naatitaa, vaan ei jne tarkoituksella, kun tämä ketjun aloittaja niin rakastaa ketjun jatkumista, naatitaan.... - kuappinen
DDD;teetä kirjoitti:
petoviili taas tuntee kirjoittajan, hurraa, on se taito tuokin.
Voi kun täällä alkaa olla niin lapsellista touhua, että on pakko sulkea koko sivut.
Late, kirjoitin tuon Naatitaa, vaan ei jne tarkoituksella, kun tämä ketjun aloittaja niin rakastaa ketjun jatkumista, naatitaan....Ääni jalkapallokentän katsomosta kauan sitten kun Aulis Rytkönen oli vielä kentällä.
Aalis elä vielä laakase, naatitaan vähä
En ole koskaan katsonut "ylä ja ala peukkuja" päinkään, enkä niin ollen laittanut peukkuja mihinkään suuntaan. Niillä peukutteluilla ei ole oikeastaan mitään merkitystä.
Huvittaa, että aikuiset ihmiset noteeraavat ollenkaan koko peukkuja.- paras etamooli
Huvinsa kullakin mutta miksi pitää vannottaa moneen kertaan ettei välitä merkeistä, luulisi jo yksi lukukerta riittävän jonka joku toinen on jo kirjoittanut.
Ehkä joku voisi kertoa muutakin kuin pelkkää plussa ja miinusta, eivät nekään mitään kiitoksen aiheita ole kenenkään kirjoittamina.
Päivitellään onko täällä teini ikäisiä kun teksti ei vastaa odotettua, mitä odotetaan virsien veisuuta, ANTEEKSIANTOA vai -pyyntöjä, kuoleman odotusta??Mitä- pidä peukkusi
tässä ketjussa ei aloitusta pahempia sössimisiä voi tehdä, tosi tympeä aloitus iänikuisista peukuista. Aloitus saa kuitenkin kehuja ja vastauksia valtavan määrän, joten palstan hengen näkee tästä. Ei ihme ettei kunnolla tehtyjä johonkin kiinnostavaan asiaan paneutuvia aloituksia enää tehdä, kun niihin ei osallistuta.
pidä peukkusi kirjoitti:
tässä ketjussa ei aloitusta pahempia sössimisiä voi tehdä, tosi tympeä aloitus iänikuisista peukuista. Aloitus saa kuitenkin kehuja ja vastauksia valtavan määrän, joten palstan hengen näkee tästä. Ei ihme ettei kunnolla tehtyjä johonkin kiinnostavaan asiaan paneutuvia aloituksia enää tehdä, kun niihin ei osallistuta.
No johan taas myrkyn lykkäsit. Otat vissiin ihan liian vakavasti tämän palstan kirjoittajineen. Ei tuo ole terveellistä noin ärtyneellä mielellä elellä.
Ei muuta kun hiirellä näpäytät niin pääset täältä mieleisilleenkin sivustoille. Mutta älä väärin ymmärrä, voit sinä täälläkin olla mutta älä koko ajan palstaa ja palstalaisia morkkaa.
- Ramoona*
Otsikkohan on mitä myönteisin : huomasin ilokseni.
Alapeukku on tuttu sana, kukahan meidän pienistä sanoi ukkovarvasta alapeukuksi...
Yläpeukun laitoin huikean muikealle, siinäpä vasta mukavanmakuisia sanoja Kukkahame kirjoittanut. Lehtien muotoja pikkuväelle opettaessani on monet kerrat naurettu niille : suikea, puikea, vastapuikea, soikea, soukka ja tasasoukka, mitä kaikkia herttamaisia ja munuaismaisia niitä onkaan ! Lienevät itse Lönnrotin keksimiä sanoja, hänhän monen tieteenalan uudissanoja keksi.
Voi kun en päässyt savon taidollani loistamaan, mutta tokihan noin keskeisen elämänalueen sanonnat tunnetaan yli murrerajojen. Naatitaan elämän iloista eikä hötkyillä, vaan oekeen naatiskellaan, pitemmän kuavan mukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1733425
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262610Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542476- 1462331
- 671996
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2951882- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201359Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381327Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245