Hei kaikki naismotoristit! olis kiva lukea ensimmäistä kesää ajaneiden ajatuksia moottoripyöräilystä. Itse ostin talvella pyörän ja aloitin harjoittelun parkkipaikoilla ja siitä pikkuhiljaa teille. Alussa tuntui että olisi ollu helpompaa istua sielä isännän takana mutta pikkuhiljaa taito kasvaa ja nyt mua ei kyllä takapenkille saa. Kyllä moottoripyörällä ajo on taivaallisen ihanaa ja vapauttavaa. Viime viikolla ajeltiin tämän kesän viimeisen kerran ja pistettiin pyörät talliin.Mahtavaa odottaa ensi kesää ku voi lähteä ajamaan kun jonkunlainen ajotaito jo on.Luulempa kyllä että koskaan ei ole valmis ajaja. kyllä se pyörä näkyy sammuvan risteyksissä kokeneillakin ajajilla kun joskus olen tuskaillu kun lähtö ei aina onnistu ku tykin piipusta.Hyvää talvea kaikille toivottavasti tulee aikainen kevät ja lyhyt talvi.
Naismotoristit
61
14712
Vastaukset
rajannut avauksesi vain naisille, niin en voinut olla sanomatta muutamaa sanaa tähän väliin.
Tuosta harjoittelusta sen verran että, muista mennä myös ensi keväänä treenaamaan pyörän käsittelyä ennenkuin lähdet tuulettamaan itseäsi enemmän baanalle.
Ja nyt on taas noin viisi kuukautta aikaa harjoitella pöllön hommaa, eli miten pää pyörii 180 astetta akselinsa ympäri.
Tuota taitoa taas tarvitaan ensi keväänä.
Kas kun kaikki autoilijat ovat kuitenkin miehiä joilla on putkiaivot ja katse jatkaa samanlailla yhteen pisteeseen kaukana horisontissa.
Naisten ajotaidoista ei auta mainita nyt tässä yhteydessä mitään.
Tuosta valoista lähdöstä sen verran, että minulla ei moista sammumista ole tapahtunut kertaakaan.
Pienenä poikkeuksena tosin nuo 3-5 kertaa kun olisi pitänyt lähteä oikein rivakasti liikkeelle, jos tuolla minun nykyisellä lahnalla nyt rivakasti edes liikkeelle pääsee.- VS1400
Huitaisempa omankin kommentin. Tuosta harjoittelusta.. Tosiaan, ennenkuin keväällä taas kirmataan tien päälle niin se harjoittelu kannattaa suorittaa. Samahan pätee talviautoiluunkin. Naismotoristeille nosta pipoa ja annan silmän nauttia näystä =;o)..vaimonikin viihtyy 2:lla pyörällä mainiosti. Cevy: nätti härveli, olikohan Vulcyria tjs ja 6-pyttyinen..?
- hana kaakkoon
mitäköhän maininta naisten ajotaidoista tarkoitti. olen nähnyt useamman miehen peruuttavan jotain kiinteää paikalla olevaa maamerkkiä päin kuin naisten.ja se teidän elvistely prätkillä johtaa lähes tahallisiin mälläyksiin,joita myöskin me mimmit maksetaan vakuutuksissa
hana kaakkoon kirjoitti:
mitäköhän maininta naisten ajotaidoista tarkoitti. olen nähnyt useamman miehen peruuttavan jotain kiinteää paikalla olevaa maamerkkiä päin kuin naisten.ja se teidän elvistely prätkillä johtaa lähes tahallisiin mälläyksiin,joita myöskin me mimmit maksetaan vakuutuksissa
tuo kirjoittamani teksti ihan rauhalliseti uudelleen läpi. Niin eiköhän siinä paista läpi niin NAISTEN kuin MIESTEN:kin (mm.minun)ajotaidon heikkous.
Taidat olla vaan itse kaatanut mopon varpaillesi, josta moinen ärtyneisyys (vrt.menkat tms.).
:)- hana kaakkoon
cevy kirjoitti:
tuo kirjoittamani teksti ihan rauhalliseti uudelleen läpi. Niin eiköhän siinä paista läpi niin NAISTEN kuin MIESTEN:kin (mm.minun)ajotaidon heikkous.
Taidat olla vaan itse kaatanut mopon varpaillesi, josta moinen ärtyneisyys (vrt.menkat tms.).
:)se pelkkä vihjaus "naisten ajotaitoon" riitti mulle. haista pitkä p-ska vaan
- HavisAmanda
Ostin pyörän juhannuksen jälkeen, harjoittelin pari tuntia piha- ja metsätiellä, sitten menin baanalle ja olen ajanut kaikki samat ajoni pyörällä kuin autollakin. En huolinut "opettajaa" mukaan, yksin on paras harjoitella.. ja hyväksi ei tule kuin ajamalla. Minulle tuli näiden ensimmäisten ajojen perusteella tunne, että osaan tämän luonnostaan... ehkä jotkut vaan osaavat. "Valmis" kuski en silti tunne olevani, mutta ihan hyvä ja kehityskelpoinen. Ei minua nolota jos aina ei lähde mallikkaasti, mitä se haittaa jos oudot ihmiset katsovat, kateuttaan vaan kuitenkin virnuilevat. Odotan hulluna ensi kesää!!!
- surinasussu
Sama fiilis täälläkin, upeaa odottaa ensi kesää! Tein vihdoin monivuotisesta haaveesta totta ja hankin oman pyörän kauden loppupuolella. Sitä ennen olin harjoitellut ajoa kokeneen opettajan johdolla parkkipaikoilla ja siitä pikkuhiljaa siirryin tielle. Aluksi hirvitti, mutta ei sitä taitoa tule muuten kuin ajamalla ja taas ajamalla. Ja vaikka lähdöt ei aina suju niin mallikkaasti, niin entäs sitten, jos pyörä sammuu, niin sammukoon, siinähän sitä oppii että mitä nyt tuli tehtyä väärin... Ja hullunrohkeita riskejä mä en ota, enkä halua esittää mitään.
Pyörä on niin mun juttu, että ihmettelen miksen ole aiemmin toteuttanut haavettani! Mahtava fiilis ajaa itse omalla pyörällä eikä vaan istua isännän selän takana. Kaikille naismotoristeille hyvää ensi kauden odotusta, harjoitellaan lisää keväällä!- nainen44
Minäkin tein kuten sinä tos syyskuun alussa. Monivuotinen haave toteutui. Hankin elämäni ensimmäisen pyörän. Aluksi harjoittelin parkkipaikoilla ja pikkuhiljaa siirryin kaupungille ja maanteille. Alussa sain pyörän sammumaan risteyksissä useammin kuin kerran, mut ei se mitään. Yhden ajotunnin otin autokoulussa, jossa harjoiteltiin perusasioita. Keväällä olis tarkoitus mennä ajonhallintakurssille. Nyt puunataan pyörää ja odotellaan vesikielellä kevättä, joka on todella kaukana. Hyvää kevään odotusta sulle ja kaikille muillekin motoristeille. Tien päällä tavataan!
- tosimies
Kyllä sun olisi pitänyt pysyä siellä takapenkillä, ei vakuutusmaksut nousisi niin paljoa
- Boxeri
suuta supumpaan.Kyllä se taitaa olla niin ,että rumemman sukupuolen edustajat ne niitä vak.maksuja nostattavat.Ettet itse vain kuuluisi niihin "bamppers-poikiin".Kaikki kunnia rohkeille NAISILLE jotka toteuttavat unelmansa meidän köriläiden seassa.
- HavisAmanda
on olemassa perheitä, joissa vain nainen ajaa. etkö tiennyt edes sitä?
- Pave
Olisin ymmärtänyt jos sun nimimerkkisi olisi ollut tosiakka kun kerran tommoista suustasi päästit. Totuushan on se, että mitä enemmän vakuutusmaksun maksajia on niin sen vähemmän on korotuspaineita edellyttäen, että onnettomuudet ei kasva. Olipahan vaan tänäkin kesänä useamman kerran nuo surullisenkuuluisat Bombers-pojat otsikoissa tai ainakin niitä matkivat.Sen ymmärtää jos vahinko jollekin sattuu, mutta kun sitä kerjäämällä kerjätään ajamalla täysin holtittomasti ja sitten kolaroidaan niin eikö se ole TURHAA minkä takia ne vakuutusmaksut nousevat?
- jörö
Akan paikka on kotona. Mokoma mätisäkki tuo takana vaan turhaa painoo ja hallittavuus kärsii...
- jaskajuu
HavisAmanda kirjoitti:
on olemassa perheitä, joissa vain nainen ajaa. etkö tiennyt edes sitä?
kun kyseessä on kaksijalkainen sinkku tai lesbopari...
- Tosinainen..
Boxeri kirjoitti:
suuta supumpaan.Kyllä se taitaa olla niin ,että rumemman sukupuolen edustajat ne niitä vak.maksuja nostattavat.Ettet itse vain kuuluisi niihin "bamppers-poikiin".Kaikki kunnia rohkeille NAISILLE jotka toteuttavat unelmansa meidän köriläiden seassa.
olen ainakin omasta mielestäni ja nostan hattua itselleni kun olen oppinut ajamaan, ja onnellinen siitä että myös minun mieheni tykkää ajaa kanssani, odottaa ajellessa kun tulen joskus vähä hiljempaa perässä. Kyllä minä ainakin olen saanut ihailevia katseita miehiltä kun ovat huomanneet parkkipaikoilla naisen lähtevän ajamaan.Minä olen ylpeä itsestäni ja olkaa te kaikki muutkin naismotoristit jätetään nuo "TOSImiehet" omaan arvoonsa!Olisi se kiva kuulla ajokokemuksia useamman kesän ajaneitakin naisilta.
- larppaalia
Tosinainen.. kirjoitti:
olen ainakin omasta mielestäni ja nostan hattua itselleni kun olen oppinut ajamaan, ja onnellinen siitä että myös minun mieheni tykkää ajaa kanssani, odottaa ajellessa kun tulen joskus vähä hiljempaa perässä. Kyllä minä ainakin olen saanut ihailevia katseita miehiltä kun ovat huomanneet parkkipaikoilla naisen lähtevän ajamaan.Minä olen ylpeä itsestäni ja olkaa te kaikki muutkin naismotoristit jätetään nuo "TOSImiehet" omaan arvoonsa!Olisi se kiva kuulla ajokokemuksia useamman kesän ajaneitakin naisilta.
On rima aika matalalla jos se on hatunnoston arvoista kun oppii ajamaan. Minusta nykymaailmassa se on enempikin itsestään selvyys että osaa ajaa eikä erikseen mainitsemisen arvoinen suoritus....
- Pave
jörö kirjoitti:
Akan paikka on kotona. Mokoma mätisäkki tuo takana vaan turhaa painoo ja hallittavuus kärsii...
Sinäpä sen itse kirjoitit tavallaan. Jos kerran tuo turhaa painoa, niin silloinhan se on vallan loistava asia kun niillä on omat pyörät.
- jörö
Pave kirjoitti:
Sinäpä sen itse kirjoitit tavallaan. Jos kerran tuo turhaa painoa, niin silloinhan se on vallan loistava asia kun niillä on omat pyörät.
... on kotona, kokkaa ja siivoo...
jörö kirjoitti:
... on kotona, kokkaa ja siivoo...
olevan oikein tosimies, joka on villi ja vapaa ainoastaan silloin kun "akka" käskee menemään pihalle mattoja tamppaamaan. Kuuluu ainoastaan vinkaisu että mistä aloitetaan.
- hana kaakkoon
Tosinainen.. kirjoitti:
pidä kiinni unelmistasi. parempaa ei löydykkään. mut pliis vedä joskus sun äijä ohi........
- hana kaakkoon
cevy kirjoitti:
olevan oikein tosimies, joka on villi ja vapaa ainoastaan silloin kun "akka" käskee menemään pihalle mattoja tamppaamaan. Kuuluu ainoastaan vinkaisu että mistä aloitetaan.
kiitos chevy. sussa onki kumpaaki verta:)
- hana kaakkoon
cevy kirjoitti:
..cevy piste
- naismotoristi
Tosinainen.. kirjoitti:
voi toi on niin totta :) tein haaveesta totta ja olen ylpeä itsestäni! Oon oppinu paljon ja avoimin mielin haluan oppia lisää!
- Myös naismotoristi
naismotoristi kirjoitti:
voi toi on niin totta :) tein haaveesta totta ja olen ylpeä itsestäni! Oon oppinu paljon ja avoimin mielin haluan oppia lisää!
Sama täällä! Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja oon ylpeä itsestäni, siitä että oon oppinu ja siitä että uskalsin toteuttaa haaveeni!
- lydi
Olen itse ajanut jo useamman kesän, mutta yhä ihmettelen sitä tunnetta minkä saan itse ajaessani. Koko pyörähommassahan ei oikeastaan ole mitään järkeä, ja laiskana ihmisenä luulin aina, että istuisin mieluummin vaan miehen takana. Ekana kesänä en vielä ollut yhtään varma, että haluan itse ajaa. Toisena kesä lähdettiin Keski-Eurooppaan ja olin kyllä enemmän kuin kauhuissani miten siellä pärjäilen. Pärjäsin jotenkin. Sen reissun jälkeen tiesi; haluan ajaa omalla. Ja aina sitä pärjää vähän paremmin kun vaan sitkeästi ajaa ja ajaa.
Mies on aina jaksanut opastaa, auttaa ja odotella minua hitaampaa. En ikinä pääse samalle tasolle ajamisessa, mutta minun on ollut hyvä ajella hänen seurassaan. Ekan lyhyen reissun jälkeen on vietetty useampi kesäloma Keski- ja Etelä-Euroopan teillä. En voi kyllä keksiä mitään parempaa. Se että saa ajaa erilaisia teitä erilaisissa olosuhteissa ja olla pyörän kanssa liikenteessä...ei se aina ole helppoa tai hauskaa, mutta se on niin uskomattoman....hienoa tai vastaavaa. Sitä tunnetta on turha yrittää selittää sellaiselle, joka sitä ei ole itse kokenut.
Auto on talvisin kulkuväline, jolla on pakko ajaa. Moottoripyörä on mun oma "kaveri". - mopotar
Ensimmäinen kesä kahdella renkaalla takana minullakin. Ei ole meidänkään perheen miespuolisella ollut prätkää ikinä, minäpä se halusin toteuttaa ikuisuushaaveeni, ja kyllä se sen arvoista olikin! Opettelijoita ovat olleet kaikki joskus, ja jos joku iloitsee karttuvista taidoistaan, mitä hittoa siitäkin pitää olla nälväämässä?! Minä nostan vielä komeemmin käpälää, kun huomaan vastaantulevankin motoristin olevan nainen!
Nämä urospaukapäät täällä lienevät niitä 18-20-vuotiaita, jotka kapeakatseisuudessaan haluavat omia "miehisen harrastuksen" vain ja ainoastaan kaltaisilleen koville jätkille. En minäkään teiltä ole kieltämässä vaikkapa aerobicciä, vai pitäisikö sen olla Mies-aerobic...
Minusta on turhaa huultenheiluttelua jankuttaa vakuutusmaksujen nousemisesta, siihen ei yksittäinen kaasukahvankääntäjä voi vaikuttaa. Ne on mitä on, vakuutitpa sitten venettä, autoa tai perintöhopeita. Eikä se pahinkaan asiasta natkuttaja ole turvassa, voi se vahinko sattua sinunkin kohdalle. Ei tarvi kuule maksaa mitään, kun myyt pelin pois! Todellisen motoristin asenne on jotain ihan muuta, näin olen luullut...- lekuri
.. onko sulla hilloviikko meneillään... hehehh..
- Vai luullut....?
Luuleminen,kuuleminen on kaukana vielä asennoitumisesta elävään elämään ...tyttönen.
Kyllä yksilötasollakin voit vaikuttaa jopa vak.maksujen kehitykseen.Tässä astuu mukaan kuvaan oma käytöksesi likenteessä.
Eli moottoripyöräilijän täytyy olla (ainakin ajon aikana)lievästi vainoharhanen. Joudut kompensoimaan ,jopa autoilijoiden tekemiä liikentellisiä ratkaisuja selvitäksesi hengissä.
Asennetta ja luonnetta saa olla-mutta kireä nuttura ja pipo ei kuulu mp-harrastukseen.
EIHÄN????????
PS. Minua finnit ei ole kiusanneet enää muutamaan vuosikymmeneen,entäs SINUA????? - HavisAmanda
Osuit naulan kantaan. Asenne on tärkein. Tosimiehet eivät tosiaan ole sovinisteja. Ystävättäreni ajelee moottoripyörällä kaiket kesät ja hänen kaksi tytärtään seuraavat jalanjälkiä.. toinen ajoi kortin keväällä. Perheen isä tosin ajelee vain rekkaa. Sanoo sen ajoksi riittävän, vapaalla mieluummin kalastaa, kokkaa ja saunoo. Nostetaan kättä : ) kun vastaan tullaan!
- hana kaakkoon
HavisAmanda kirjoitti:
Osuit naulan kantaan. Asenne on tärkein. Tosimiehet eivät tosiaan ole sovinisteja. Ystävättäreni ajelee moottoripyörällä kaiket kesät ja hänen kaksi tytärtään seuraavat jalanjälkiä.. toinen ajoi kortin keväällä. Perheen isä tosin ajelee vain rekkaa. Sanoo sen ajoksi riittävän, vapaalla mieluummin kalastaa, kokkaa ja saunoo. Nostetaan kättä : ) kun vastaan tullaan!
järkipuhetta. oon noihi muutammin edellisiin vaan päätä puistellu
- Prätkäkundi
Juu. Olet oikeassa. Prätkät ihan yhtä paljon naisten kuin miesten harrastus. Porukka on vain kasvanut niin isoksi, että sekaan eksyy kusipäitä. Ja nämä foorumit ovat täynnä epävarmoja idiootteja, jotka yrittävät etsiä kadonnutta itseluottamustaan vittuilemalla toisille. Minä tiedän monta naismotoristia, jotka näyttäisi tämänkin keskustelun wannabe-pelle-18v-motoristille närhenmunat niin asfaltti, kuin soraradalla.. ja miksei jäälläkin..
Olihan autoilevan kanssa keskuudessakin alkuvaiheessa niin että vastaantultaessa tervehdittiin. Sitten kun joka jannulla oli autot, jäi turha heiluttelu. Kun koko kansa alkaa harrastaa, tulee lajin pariin niitä jotka eivät välttämättä täytä tyypillisiä ominaisuuksia..
Itse olen aikaisemmin pitänyt motoristeja mukavina, rentoina ja reiluina tyyppeinä.. Nykyään tosimotoristeja on harvassa.. Varsinkin kaupungeissa tapaa miehiä ja naisia, joilla on viimoisen päälle laitetut ja viritetyt prätkät, joilla ajetaan vain lähimpään kahvilaan/huoltoasemalle... - lari
Prätkäkundi kirjoitti:
Juu. Olet oikeassa. Prätkät ihan yhtä paljon naisten kuin miesten harrastus. Porukka on vain kasvanut niin isoksi, että sekaan eksyy kusipäitä. Ja nämä foorumit ovat täynnä epävarmoja idiootteja, jotka yrittävät etsiä kadonnutta itseluottamustaan vittuilemalla toisille. Minä tiedän monta naismotoristia, jotka näyttäisi tämänkin keskustelun wannabe-pelle-18v-motoristille närhenmunat niin asfaltti, kuin soraradalla.. ja miksei jäälläkin..
Olihan autoilevan kanssa keskuudessakin alkuvaiheessa niin että vastaantultaessa tervehdittiin. Sitten kun joka jannulla oli autot, jäi turha heiluttelu. Kun koko kansa alkaa harrastaa, tulee lajin pariin niitä jotka eivät välttämättä täytä tyypillisiä ominaisuuksia..
Itse olen aikaisemmin pitänyt motoristeja mukavina, rentoina ja reiluina tyyppeinä.. Nykyään tosimotoristeja on harvassa.. Varsinkin kaupungeissa tapaa miehiä ja naisia, joilla on viimoisen päälle laitetut ja viritetyt prätkät, joilla ajetaan vain lähimpään kahvilaan/huoltoasemalle...Ja ruikun ruikun.... ethän vaan ole rättäreitä viettävä akka joka yrittää piipittää kundina....
- Hondatar
eka kesä takana ja sateisen sään vuoksi mittariin kertyi n. 4000km. upeita ja pelottaviakin kokemuksia karttui. kokkareillakin kierretty pitkin suomineidon kupeita. haikeudella "kaveri" talliin talveksi saateltu. kortti tuli keväällä, pyörä jo odotteli kuskiaan valmiina. ajotaito karttui kilometrien myötä ja loppukesästä ajaminen tuntui jo aivan toisenlaiselta kuin keväällä. pikku kämmejä matkan varrella, mutta ei mitään pahempaa. pyöräkin kuljetti suht nöyrästi ikävuosistaan huolimatta. ja yhteisten taipaleiden myötä oppi tuntemaan vanhan kaverin oikut. nyt pitkä talvi odotellaan ja keväällä "kaveri" kasaan ja ulos kurvailemaan.
kyllä me katseita kerättiin, minä ja vanha Honda.- Pave
Kaikille jotka on uskaltanut nousta pyörän selkään! Ja toivottavasti se ensi kesä sujuu vielä paremmin. Tienpäällä tavataan ja muistakaahan huoltaa pyöränne kevättä varten kuntoon.
- MissBigBike
lainaan tämän kommentin edeltä, koska OLEN AIVAN SAMAA MIELTÄ!
"On rima aika matalalla jos se on hatunnoston arvoista kun oppii ajamaan. Minusta nykymaailmassa se on enempikin itsestään selvyys että osaa ajaa eikä erikseen mainitsemisen arvoinen suoritus.... "
Ja olen akkana "ruuvannut" jo kauan mopoilla ym.
härveleillä...En ymmärrä tätä "Aaah, ihanaa, uskallan ajaa mopolla"- akkojen vouhotusta!!!!!
Parempi olis sit tosiaan heilua se tiskirätti kourassa, jos sitä tarvii noin gauhee "melu" nostaa...- Hondatar
idis tässä onkin, kun ei ole niitä mopo/piikki kokemuksia. se on paljon vaikeampaa alkaa ajamaan kylmiltään parisataa kiloista moottoripyörää, vieläpä suht korkean painopisteen omaavaa, kuin mopoa. ainakin minulle on moni sanonut, että on huomattavasti helpompaa ajaa, jos on jo ajanut mopolla tai piikillä. silloin on jo vaihteet, kytkin, jarrut ja niiden saumaton yhteispeli hallussa. ei ne mene hetkessä selkäytimeen, kun siirtyy auton ratista pyörän sarviin. enkä sano olevani normaalia tyhmempi tai hidasoppisempi yksilö... siksi on hienoa osata ajaa moottoripyörällä. olihan se hienoa aikoinaan oppia ajamaan polkupyörääkin ja myöhemmin autoa.
- hana kaakkoon
oot sääki enempi ku vähempi oikeessa. mul on ihan sama vika. v- tuttaa ku nostetaan metakka naisten noustua miesten(harrastusten) päälle. tasa-arvoa huudatetaan ja silti nää edelliset eukot on ollu niin v-tun onnessaan ku ne on saanu huomiota.
- hana kaakkoon
Hondatar kirjoitti:
idis tässä onkin, kun ei ole niitä mopo/piikki kokemuksia. se on paljon vaikeampaa alkaa ajamaan kylmiltään parisataa kiloista moottoripyörää, vieläpä suht korkean painopisteen omaavaa, kuin mopoa. ainakin minulle on moni sanonut, että on huomattavasti helpompaa ajaa, jos on jo ajanut mopolla tai piikillä. silloin on jo vaihteet, kytkin, jarrut ja niiden saumaton yhteispeli hallussa. ei ne mene hetkessä selkäytimeen, kun siirtyy auton ratista pyörän sarviin. enkä sano olevani normaalia tyhmempi tai hidasoppisempi yksilö... siksi on hienoa osata ajaa moottoripyörällä. olihan se hienoa aikoinaan oppia ajamaan polkupyörääkin ja myöhemmin autoa.
älä jaksa. meitä on ennen suaki. jos se 200 kg pelottaa ni jätä väliin.
- Hondatar
hana kaakkoon kirjoitti:
älä jaksa. meitä on ennen suaki. jos se 200 kg pelottaa ni jätä väliin.
200 kg ei pelota. siksihän hyppäsinkin heti semmoisen sarviin enkä mopon.
sinä lienet ilmeisesti luonnon oikku, joka on jo heti syntyessään saanut synnyinlahjanaan kyvyn ajaa kaikenlaisia koneita... me muut ollaan opeteltu jälkikäteen. - mie vaan
se toikin kun pitää kaikkien tietoon saattaa että: Ja olen akkana "ruuvannut" jo kauan mopoilla ym. härveleillä... Jos ajotaito jonkun mielestä on ihanaa, kivaa, huippu-upeeta, tai jotain muuta vastaavaa niin mitä väliä sillä on. Jokainen taapertaa tyylillään, eikä kaikkien tarvi olla samata muotista väännettyjä. Mutta hyvää syksyä kaikille ja jatkakaa kinastelua, tää on aika IHANAA ajanvietettä... :D
- Harley1340
Olen itse ajanut omalla prätkällä 15 vuotta ja vaikka olenkin nainen, minua hirvittää nuo "oi ihanaa", "kyllä on kivaa" -tyyppiset naisten kommentit. Arvokkaampaa olisi tutustua omaan pyörään tekniikan näköklmasta, opetella huollot ja tietysti se pyörän hallinta. Toki ajotaito karttuu vuosien varrella ja aina keväisin pitää ymmärtää "aloitella uudelleen", tästä olen samaa mieltä. Peräänkuuluttaisin kuitenkin sitä aitoa biker-henkeä ja moottoripyöräilyä elämäntapana. Se kun sisältää paljon muutakin kuin tunteen että "tää on kivaa.." Itselleni oma Harley on lähes keskipiste elämässäni. Ystävät, harrastukset, lomailut, parisuhde jne. rakentuu HD-kulttuurin ympärille. Enkä siis ole lesbo, kuten joku aiemmassa puheenvuorossaan luokitteli liittyen ajaviin naisiin... Hohhoijaa sitä maskuliinista varmuutta!!
Nämä ajatukseni kattavat siis ihan kaikenlaisilla pyörillä ajamisen,en puhu vain siitä "myyttisestä" HD-imagosta. Sekään kun ei mielestäni ole ihan sellaisenaan toteutuva.
Hyvät syksyn jatkot kaikille ja kevään odotusta!- MissBigBike
kanssasi "Harley-Women" ;)
Että voipi ottaa aivoon tämä nyky "eliitti-kottaraisten" kerho, joka vouhottaa motoristi-
"urastaan" joka paikassa ja kaikki pyörän tuntemus ym. siihen liittyvä tekninen tietous ym.
"elämäntapa" on aivan hukuksissa!
Eihän suurin osa ukoistakaan tajua muuta pyöristä, kun että ostettu on kun oli vähän tota löysää rahaa ja "nuoruuden haave toteutui", mutta harvapa niistä kailottaa joka kurvissa, että
"aaah, ihanaa...mä sain kantattua ilman että kaaduin..." Apuva...
Jokainen meistä on jostakin aloittanut ja varsinkin silloin kun itse alotin, NAISET ei todellakaan ajaneet prätkillä, joten turha sitä oli kailotella! Ei muuta kun pyörän selkään, baanalle ja koittaa pysyä jätkien perässä...;) - R1150GS
MissBigBike kirjoitti:
Että voipi ottaa aivoon tämä nyky "eliitti-kottaraisten" kerho, joka vouhottaa motoristi-
"urastaan" joka paikassa ja kaikki pyörän tuntemus ym. siihen liittyvä tekninen tietous ym.
Eihän suurin osa ukoistakaan tajua muuta pyöristä, kun että ostettu on kun oli vähän tota löysää rahaa ja "nuoruuden haave toteutui", mutta harvapa niistä kailottaa joka kurvissa, että
Jokainen meistä on jostakin aloittanut ja varsinkin silloin kun itse alotin, NAISET ei todellakaan ajaneet prätkillä, joten turha sitä oli kailotella! Ei muuta kun pyörän selkään, baanalle ja koittaa pysyä jätkien perässä...;)Ihan mielenkiinnolla lukenut tätä ketjua, ja ihmetellyt???
Jokainen varmaan muistaa ne mahtavat fiilikset kun nousi eka reissujen jälkeen pyörän päältä, vai mitä.
Minä nostan hattua noille naisille jotka todella uskaltavat näyttää onnellisuutensa, ja myös kokemattomuutensa kun aloittavat pyöräilyn ONNEA tulevalle harrastukselle.
Miksi pyöräilystä täytyy tehdä MissBikeBiken ja Harley1340 mukaan maskuliinista touhua johon ei edes kuulu sana "ihanaa"
Olen ihan tyytyväisenä katsellut tätä harrastuksen kasva, joka tulee myös lisäämään homman arvostusta. Vuosien varrella olen nähnyt monta jotka aloittavat pyöräilyn ja aika pian huomaa keneen mp kärpänen iskee pysyvästi ja ketkä luopuvat piankin harrastuksesta.
Uusio motoristi miehien kanssa jutellessa tuntuu kuin jokainen on kokenut ajaja, vaikka kilometreja saattaa olla takana vain muutama sata tai tuhat, naiset puolestaan suurin osa tunnustaa kokemattomuutensa ja usein kysyvät jopa neuvoja ja vinkkejä.
Miksi yrittääkkään puristaa kaikkia samaan muottiin, naiset ja miehet ovat erillaisia, onneksi. - Tämän aloittaja
R1150GS kirjoitti:
Ihan mielenkiinnolla lukenut tätä ketjua, ja ihmetellyt???
Jokainen varmaan muistaa ne mahtavat fiilikset kun nousi eka reissujen jälkeen pyörän päältä, vai mitä.
Minä nostan hattua noille naisille jotka todella uskaltavat näyttää onnellisuutensa, ja myös kokemattomuutensa kun aloittavat pyöräilyn ONNEA tulevalle harrastukselle.
Miksi pyöräilystä täytyy tehdä MissBikeBiken ja Harley1340 mukaan maskuliinista touhua johon ei edes kuulu sana "ihanaa"
Olen ihan tyytyväisenä katsellut tätä harrastuksen kasva, joka tulee myös lisäämään homman arvostusta. Vuosien varrella olen nähnyt monta jotka aloittavat pyöräilyn ja aika pian huomaa keneen mp kärpänen iskee pysyvästi ja ketkä luopuvat piankin harrastuksesta.
Uusio motoristi miehien kanssa jutellessa tuntuu kuin jokainen on kokenut ajaja, vaikka kilometreja saattaa olla takana vain muutama sata tai tuhat, naiset puolestaan suurin osa tunnustaa kokemattomuutensa ja usein kysyvät jopa neuvoja ja vinkkejä.
Miksi yrittääkkään puristaa kaikkia samaan muottiin, naiset ja miehet ovat erillaisia, onneksi.Olipa mukava lukea tuo äskeinen. Empä arvannu kun kirjoitin tuon kyselyn ensimmäistä kesää ajaville että siitä kehkeytyi näin pitkät tarinat.Tosin aika harva vastasi siihen mitä kyselin. Ps. Pyörän päälle ymmärrän paljonkin mutta se tiskirätti pysyy vähän huonommin kädessä.Mukavaa syksyä kaikille moottoripyöräilijöille ikään kokoon ja näköön katsomatta.
- mopotar
MissBigBike kirjoitti:
Jokainen meistä on jostakin aloittanut ja varsinkin silloin kun itse alotin, NAISET ei todellakaan ajaneet prätkillä, joten turha sitä oli kailotella! Ei muuta kun pyörän selkään, baanalle ja koittaa pysyä jätkien perässä...;)Kyllä tätä uhoavaa ylemmyydentuntoa näkyy olevan ilmassa naistenkin keskuudessa! Käyttäähän Hän siellä tietokonettakin, eikä välttämättä tarvi tajuta pätkän vertaa, mitä se on syönyt. Kyllä se tekniikka muuten meitä kottaraisiakin kiinnostaa, tulevaisuudessa yhä enemmän vastaan tulevien tilanteiden kautta. Sen verran elitismiä tunnustan, etten ihan romua hankkinut, sai nääs ajaa silloinkin kun tosimimmit teki remppaa.
Ajotaidosta: vanhan AB-kortin ajaneena ei todellakaan voi muuta kuin opetella kaiken aivan alusta, ei voi verrata autoon, ei mopoonkaan. Se, että hallintalaitteet ovat suunnilleen samassa paikassa, ei tee mopedimiehestä/-naisesta automaattisesti moottoripyörävirtuoosia. Ajamalla oppii, virheistä oppii, onnistumisista oppii, eikä ole syytä viitata kintaalla kokeneempien neuvoillekaan, joskaan kaikkea ei kannata noteerata.
Itse en niin fanaatikoksi toivottavasti tule ikinä, ettei elämääni mahtuisi muuta sisältöä kuin isonpahanprätkän kiillotus ja säätäminen isojenpahojenprätkäihmisten kesken. Uskalla sinäkin olla Nainen, jätkä jätkien joukossako aina vaan? En kuitenkaan halua puuttua toisten elämäntyyliin, minulla on oma sellainen.
Näin moottoripyöräelämään vasta pulahtaneena ikäväkseni huomaan, että täälläkin tehdään jyrkkiä raja-aitoja eri ryhmien välille, sitten ollaan henkeen ja vereen hehkuttamassa omaa totuutta samalla tuomiten muita. Missä se kuuluisa "Yhtä suurta perhettä-ideologia" onkaan? Mutta toisaalta, tämä ihmisen todellinen luontohan tulee esille kaikessa yleismaailmallisesti, selviytyäkseen on yritettävä murskata muut, ellei muuten niin henkisesti.
Yhteenvetona totean vain, että aika pelleilyä näyttää olevan, imago useille se tärkein motiivi...Mutta on se niin III-HÄ-NÄÄ! - joojoomiäs
mopotar kirjoitti:
Kyllä tätä uhoavaa ylemmyydentuntoa näkyy olevan ilmassa naistenkin keskuudessa! Käyttäähän Hän siellä tietokonettakin, eikä välttämättä tarvi tajuta pätkän vertaa, mitä se on syönyt. Kyllä se tekniikka muuten meitä kottaraisiakin kiinnostaa, tulevaisuudessa yhä enemmän vastaan tulevien tilanteiden kautta. Sen verran elitismiä tunnustan, etten ihan romua hankkinut, sai nääs ajaa silloinkin kun tosimimmit teki remppaa.
Ajotaidosta: vanhan AB-kortin ajaneena ei todellakaan voi muuta kuin opetella kaiken aivan alusta, ei voi verrata autoon, ei mopoonkaan. Se, että hallintalaitteet ovat suunnilleen samassa paikassa, ei tee mopedimiehestä/-naisesta automaattisesti moottoripyörävirtuoosia. Ajamalla oppii, virheistä oppii, onnistumisista oppii, eikä ole syytä viitata kintaalla kokeneempien neuvoillekaan, joskaan kaikkea ei kannata noteerata.
Itse en niin fanaatikoksi toivottavasti tule ikinä, ettei elämääni mahtuisi muuta sisältöä kuin isonpahanprätkän kiillotus ja säätäminen isojenpahojenprätkäihmisten kesken. Uskalla sinäkin olla Nainen, jätkä jätkien joukossako aina vaan? En kuitenkaan halua puuttua toisten elämäntyyliin, minulla on oma sellainen.
Näin moottoripyöräelämään vasta pulahtaneena ikäväkseni huomaan, että täälläkin tehdään jyrkkiä raja-aitoja eri ryhmien välille, sitten ollaan henkeen ja vereen hehkuttamassa omaa totuutta samalla tuomiten muita. Missä se kuuluisa "Yhtä suurta perhettä-ideologia" onkaan? Mutta toisaalta, tämä ihmisen todellinen luontohan tulee esille kaikessa yleismaailmallisesti, selviytyäkseen on yritettävä murskata muut, ellei muuten niin henkisesti.
Yhteenvetona totean vain, että aika pelleilyä näyttää olevan, imago useille se tärkein motiivi...Mutta on se niin III-HÄ-NÄÄ!" vanhan AB-kortin ajaneena ei todellakaan voi muuta kuin opetella kaiken aivan alusta "
Juu ja jos onnistuu urakassa niin siitä saa ja kannattaa olla todella ylpeä..... on se vaan semmonen suoritus kun oppii ajamaan... - hana kaakkoon
R1150GS kirjoitti:
Miksi yrittääkkään puristaa kaikkia samaan muottiin, naiset ja miehet ovat erillaisia, onneksi.ei tässä olla väitettykään et ei ois ihanaa. mut ei äijätkään sitä toitota. ja sitä v-tun toitotusta olis aika s-tanan tylsä kuunnella!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- hana kaakkoon
mopotar kirjoitti:
Kyllä tätä uhoavaa ylemmyydentuntoa näkyy olevan ilmassa naistenkin keskuudessa! Käyttäähän Hän siellä tietokonettakin, eikä välttämättä tarvi tajuta pätkän vertaa, mitä se on syönyt. Kyllä se tekniikka muuten meitä kottaraisiakin kiinnostaa, tulevaisuudessa yhä enemmän vastaan tulevien tilanteiden kautta. Sen verran elitismiä tunnustan, etten ihan romua hankkinut, sai nääs ajaa silloinkin kun tosimimmit teki remppaa.
Yhteenvetona totean vain, että aika pelleilyä näyttää olevan, imago useille se tärkein motiivi...Mutta on se niin III-HÄ-NÄÄ!älä jaksa lässyttää, HÖLMÖ. kaikki saa olla mitä on ja harjotella mitä haluaa. mutta tollanen akkamainen; apua mun kynsi katkes touhu on tylsSÄÄ!!
- ATK-Anu
Olen itse käyttänyt omaa tietokonetta 15 vuotta ja vaikka olenkin nainen, minua hirvittää nuo "tosi jännää", "kyllä on kivaa" -tyyppiset naisten kommentit, kun he opettelevat käyttämään tietokoneita, varsinkin pelikäytössä.
Arvokkaampaa olisi tutustua omaan tietokoneen tekniikan näkökulmasta, opetella huollot ja tietysti se koneen hallinta. Toki taito karttuu vuosien varrella ja aina päivitysten jälkeen pitää ymmärtää "aloitella uudelleen", tästä olen samaa mieltä.
Peräänkuuluttaisin kuitenkin sitä aitoa atk-nörtti-henkeä ja tietotekniikkaa elämäntapana. Se kun sisältää paljon muutakin kuin tunteen että "tää on kivaa.." Itselleni oma IBM on lähes keskipiste elämässäni. Ystävät, harrastukset, lomailut, parisuhde jne. rakentuu tietokone- ja pelikulttuurin ympärille. Enkä siis ole lesbo, kuten joku aiemmassa puheenvuorossaan luokitteli liittyen tietokoneista innostuneisiin naisiin...
Hohhoijaa sitä maskuliinista varmuutta!!
Nämä ajatukseni kattavat siis ihan kaikenlaisilla koneilla pelaamisen,en puhu vain siitä "myyttisestä" IBM-imagosta. Sekään kun ei mielestäni ole ihan sellaisenaan toteutuva.
Ikävää, että tietokoneita harrastavat nekin ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että tietokone on elämäntapa. Heidät koitan ohittaa tavatessani huomaamatta, tai ainakin keskusteluissa tuon selvästi esille, että minä harrastan tätä asiaa oikealla tavalla, elämäntapana. - motox
ATK-Anu kirjoitti:
Olen itse käyttänyt omaa tietokonetta 15 vuotta ja vaikka olenkin nainen, minua hirvittää nuo "tosi jännää", "kyllä on kivaa" -tyyppiset naisten kommentit, kun he opettelevat käyttämään tietokoneita, varsinkin pelikäytössä.
Arvokkaampaa olisi tutustua omaan tietokoneen tekniikan näkökulmasta, opetella huollot ja tietysti se koneen hallinta. Toki taito karttuu vuosien varrella ja aina päivitysten jälkeen pitää ymmärtää "aloitella uudelleen", tästä olen samaa mieltä.
Peräänkuuluttaisin kuitenkin sitä aitoa atk-nörtti-henkeä ja tietotekniikkaa elämäntapana. Se kun sisältää paljon muutakin kuin tunteen että "tää on kivaa.." Itselleni oma IBM on lähes keskipiste elämässäni. Ystävät, harrastukset, lomailut, parisuhde jne. rakentuu tietokone- ja pelikulttuurin ympärille. Enkä siis ole lesbo, kuten joku aiemmassa puheenvuorossaan luokitteli liittyen tietokoneista innostuneisiin naisiin...
Nämä ajatukseni kattavat siis ihan kaikenlaisilla koneilla pelaamisen,en puhu vain siitä "myyttisestä" IBM-imagosta. Sekään kun ei mielestäni ole ihan sellaisenaan toteutuva.
Ikävää, että tietokoneita harrastavat nekin ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että tietokone on elämäntapa. Heidät koitan ohittaa tavatessani huomaamatta, tai ainakin keskusteluissa tuon selvästi esille, että minä harrastan tätä asiaa oikealla tavalla, elämäntapana.moottoripyöriin... millä tapaa?
- mopoilija72
ATK-Anu kirjoitti:
Ikävää, että tietokoneita harrastavat nekin ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että tietokone on elämäntapa. Heidät koitan ohittaa tavatessani huomaamatta, tai ainakin keskusteluissa tuon selvästi esille, että minä harrastan tätä asiaa oikealla tavalla, elämäntapana.Päivä ollu tosi kettumainen, mut tän viestin lukeminen piristi!
- pelihelvetti
ATK-Anu kirjoitti:
Ikävää, että tietokoneita harrastavat nekin ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että tietokone on elämäntapa. Heidät koitan ohittaa tavatessani huomaamatta, tai ainakin keskusteluissa tuon selvästi esille, että minä harrastan tätä asiaa oikealla tavalla, elämäntapana.kovalevy sutii jo ibm
- 330d ja hajis
MissBigBike kirjoitti:
Jokainen meistä on jostakin aloittanut ja varsinkin silloin kun itse alotin, NAISET ei todellakaan ajaneet prätkillä, joten turha sitä oli kailotella! Ei muuta kun pyörän selkään, baanalle ja koittaa pysyä jätkien perässä...;)ja pitää olla onnellinen! Jos homma on uusi, niin tietenkin siitä "kailotetaan"! Se kuuluu siihen juttuun, jonka minä ja te jotka olette ajaneet niin kauan, että olette unohtaneet.Nimittäin sen miltä tuntui oppia tuo asia. Älkää viitsikö tuomita/haukkua. Ei ole pakko tulla keskustelemaan, jos se niin paljon ärsyttää. Ymmärrän, että tietysti näistäkin täällä olevista viesteistä osa on veitikka huulessa kirjoitettu, mutta osa varmaan ei?
- 330d ja hajis
R1150GS kirjoitti:
Miksi yrittääkkään puristaa kaikkia samaan muottiin, naiset ja miehet ovat erillaisia, onneksi.Olen samaa mieltä. Oma vaimoni ajaa meidän hayabusalla ja se ajaa sillä niin, että mun täytyy varmaan ruveta katsomaan itselleni uutta pyörää.... Silti hänenkin sanavarastoonsa kuuluu kaikki naiselliset ilmaisut (ok, joskus valitettavasti), Mutta siksi miehet pitävät naisista! Ainakin se on yksi syy. En haluaisi sellaista naista, joka on unohtanut naisellisuutensa vaikka ajaakin motukalla....
- Jawamies
MissBigBike kirjoitti:
Jokainen meistä on jostakin aloittanut ja varsinkin silloin kun itse alotin, NAISET ei todellakaan ajaneet prätkillä, joten turha sitä oli kailotella! Ei muuta kun pyörän selkään, baanalle ja koittaa pysyä jätkien perässä...;)Olen tuntenut naisen joka ajoi 50-luvulla Päijänne ympäri kisoja useampana vuonna. Siinä teille naiskuski. Sitäpaitsi Ruotissa on ollut jo pitkään maailmanmestaruuskisoissa ajamassa pari pimua!!!!
- Ihanata
Kun hyppään satulaan, minusta on IHANAA lähteä ajamaan, satoi vettä tai paistoi, silti se on IHANAA. Miksi te ajatte jos teistä se ei ole kivaa tai IHANAA?
- tuore kortinomistaja
Itse sain A-kortin tänään ja ensimmäinen "lenkki" on jo takana (50 kilometrin pyrähdystä ei kai lenkiksi uskalla kutsua tässä seurassa..) Enkä kyllä yhtään häpeä myöntää, että fiilis on mahtava! Turvallista tulevaa ajokautta sulle, perässä tullaan :)
- Jaakko
Kyllä on aikamoisia kommentteja.!Nauttikkaa kaikki naiselliset naiset ajamisesta ja siitä IHANASTA tunteesta kun olette oppineet ajamaan.Se ei todellakaan ole itsestäänselvyys edes meille miehille moottoripyörällä ajaminen.Täyttyy tunnustaa että joka kevät ensimmäesen ajokerran jälkeen olo on IHANA!
- hippula
hintahtava sävy jutussasi....
- Kille
Prätkäily on ihan ykkösjuttu!Aloitin pari kesää sitten,viime mp-näyttelyssä liityin Touringin jäseneksi(www.tfmk.com)ja osallistuin myös EAK-koulutukseen josta sain paljon lisää varmuutta pyörän käsittelyyn.Suosittelen liittymään johonkin kerhoon, saa vielä enemmän perspektiiviä koko touhuun,TFMK:ssa on aikuista ja paljon matkailevaa porukkaa,on paljon muitakin kerhoja,netistä voi katsella.
- apparikalle
Tää mopoilu on tosi ihanaa. Siitä tuli vielä ihanampaa kun liityin kanssa yhteen ihanaan kerhoon. Nyt on tosi ihana olo kun tuntee kuuluvansa yhteen isoon perheeseen. On tää ihanaa... Maasta se pienikin ponnistaa ja jossain vaiheessa sitkeys palkitaan. Kyllä minäkin vielä opin pysymään pystyssä mopoineni kunhan vain jaksan harjoitella ahkerasti ja ottaa oppia vanhempien motoristien neuvoista... ihanaa.....!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773558
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262640Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542496- 1462351
- 672016
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3021907- 311431
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211383Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381347Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161255