Joskus ihmettelen....anteeksi, usein ihmettelen tuota ev.luterilaisen sonnan tyhmyyttä ja Kristittyjen kelvotonta raamatuntuntemusta maassa jossa uskontoa pakko-opetetaan kymmenen ensimmäistä kouluvuotta, mutta mitään ei jää päähän.
Rippikoulukin pois se on tyhmää, heh heh.
Raamattu Pois Koulusta
12
117
Vastaukset
Voi sinnuu hyvä veli... älähä sie hosu.
Menin aikanaan ev.lut. kirkkoon kuulumattomien vanhempieni pyynnöstä kirkon rippileirille. Sinnehän yleensä pääsee ulkopuolinenkin. Ja kuinka kävikään: löysin siellä tulevan puolisoni.
Olisiko niin Jumala siunaa tottelevaista lasta?- jyri
Minkä puolison? Onko sinut muka vihitty avioliittoon?
Sitäpaitsi tuo avaus ei ollut minun vaan teko-jyrin. jyri kirjoitti:
Sitäpaitsi tuo avaus ei ollut minun vaan teko-jyrin."Onko sinut muka vihitty avioliittoon?"
Ei - vielä. Luultavasti pian parisuhteemme muuttuu avioliitoksi. Puolisoni on minun mieheni ja minä hänen. Kaikella kunnioituksella korkeampaa ikääsi kohtaan, luulen, että sinulla on vielä paljon opittavaa. Ota sana siveydellä vastaan.jyri kirjoitti:
Sitäpaitsi tuo avaus ei ollut minun vaan teko-jyrin.>Sitäpaitsi tuo avaus ei ollut minun vaan teko-jyrin.
Olet surkea selittelijä.RepeRuutikallo kirjoitti:
>Sitäpaitsi tuo avaus ei ollut minun vaan teko-jyrin.
Olet surkea selittelijä.Väittäisin kyllä tunteneeni huonosti parkitun hirvinaudan vuodan pöllähdyksen, mutta kuka näistä koskaan tietää, multinikeistä...
- raamatunlukija mään
Niin. Sinullakin on Raamatusta ja sen antamasta maailmankuvasta omia kummallisia käsityksiä, jotka olet joko itse keksinyt ja mielesi mukaan tulkinnut, tai lahkosi on sinulle opettanut. Monilla kretuveljilläsi on sitten aivan erilaisia.
Raamatun maailmankuvaa:
http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/TaivaanKansi.htm- jyri
kurwa!
Niin juuri. Siinäpä se ongelman ydin aika pitkälti on - Raamatun lukemisessa. Raamattua lukemalla ymmärtää hyvin nopeasti, ettei sen sisältö voi ainakaan olla kirjaimellisesti totta. Pahimmassa tapauksessa Raamattuun perehtyminen voi johtaa jopa ateismiin. Itselläni kävi juuri näin.
Raamatun lukeminen on uhka uskomiselle. Siinä piilee aina vaara, että lukija alkaa pohtimaan järjellä kyseisen teoksen sisällön älyttömyyttä.
Jos olisin kreationisti ja haluaisin puolustaa kreationismia, kehottaisin kaikkia olemaan lukematta Raamattua. Sen sijaan kehottaisin käymään jumalanpalveluksissa ja kaikissa mahdollisissa kaatuilukokouksissa, joissa Raamatusta nostetaan esiin vain ne jollain tavalla järkevät ja hyvät kohdat rusinat pullasta metodilla.- jyri
Höpöhöpö, Raamattu on ihna helppo ja ymmärrettävä ja tieteen kanssa yhteensopiva täysin ristiriidaton historiankirja.
Mutta jos sitä lukee siten että sotkee sekaan uskonkäsityksiään tai toisten uskonkäsityksiä niin silloin käy niinkuin sinulle. - huutis.
»Raamattua lukemalla ymmärtää hyvin nopeasti, ettei sen sisältö voi ainakaan olla kirjaimellisesti totta.»:
En menis vannomaan, että kaikki ymmärtää. jyri kirjoitti:
Höpöhöpö, Raamattu on ihna helppo ja ymmärrettävä ja tieteen kanssa yhteensopiva täysin ristiriidaton historiankirja.
Mutta jos sitä lukee siten että sotkee sekaan uskonkäsityksiään tai toisten uskonkäsityksiä niin silloin käy niinkuin sinulle.>Mutta jos sitä lukee siten että sotkee sekaan uskonkäsityksiään tai toisten uskonkäsityksiä niin silloin käy niinkuin sinulle.
På finska:
Jos sitä lukee niin että peilaa lukemaansa tieteellistä tietoa vasten, silloin käy niin kuin sinulle.
- huutis.
Ymmärrän hyvin aloitusta; jyrihän tunnetusti vastustaa Jeesuksen oppeja ja kristinuskoa ylipäätään. Ymmärrän siis jyrin aloituksen aloittajan omasta lähtökohdasta, sillä jyrin oppihan on mooseslaisuus.
On hän keksinyt sille tosi hienon tyhjänpäiväisen nimenkin, jota yksikään toinen tyhmä ei edes kannata: "moderni tieteellinen kreationismi".
* * * Ruoki trolli päivässä * * *
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824160
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262830Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?692728- 1532520
- 722162
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3482046- 331528
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi391447Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171322