Mitä te sillä teette? Oletteko jotain kiimaisia eläimiä, joille vain seksikkyys merkitsee? Minun mielestäni suhde on aivan liian heikolla pohjalla, jos se on kemiasta riippuvainen. Yhdessä olemisen toimivuus tulee siitä, että on yhteistä puhuttavaa ja tekemistä.
Mihin tarvitaan kemiaa?
119
73
Vastaukset
- tunteeton.suhde
Oletko asperger?
- kemiaton.rationaalinen
Hyvin todennäköisesti kyllä, mutta voitaisiinko pysyä ketjun aiheessa? Et kommentoinut aloitusviestin sisältöä ollenkaan.
Yritätkö vihjata nimimerkilläsi, ettei minulla olisi tunteita? Meni kuule pahasti pieleen. Toki haluan suhteessa tunteita, mutta sehän on ihan eri asia kuin kemiat. Olen monesti ihastunut jo siitä, että naisen treffiprofiilissa on mainittu joitakin minulle tärkeitä asioita, vaikka kontaktia ei ole vielä ollutkaan. Parisuhteessa tunteet tullevat siitä, että on se toinen ihminen, jonka kanssa saa olla ja sopii yhteen. Kemiaa minussa ei ole, joten sitä naisten on turha kaivata. - burgerKing
kemiaton.rationaalinen kirjoitti:
Hyvin todennäköisesti kyllä, mutta voitaisiinko pysyä ketjun aiheessa? Et kommentoinut aloitusviestin sisältöä ollenkaan.
Yritätkö vihjata nimimerkilläsi, ettei minulla olisi tunteita? Meni kuule pahasti pieleen. Toki haluan suhteessa tunteita, mutta sehän on ihan eri asia kuin kemiat. Olen monesti ihastunut jo siitä, että naisen treffiprofiilissa on mainittu joitakin minulle tärkeitä asioita, vaikka kontaktia ei ole vielä ollutkaan. Parisuhteessa tunteet tullevat siitä, että on se toinen ihminen, jonka kanssa saa olla ja sopii yhteen. Kemiaa minussa ei ole, joten sitä naisten on turha kaivata.Kemia = tunteet seksuaalinen jännite.
- mythbuster
Tähän tämä nykymaailma on mennyt. Miehet kaipaavat yhteisiä arvoja, jotain pysyvää joka on ankkuroitu syvälle graniittiseen maaperään. Jotain paljon enemmän kuin treffeillä koettu jännä tunne. Naiset ovat kyllästyneitä kaikkeen tähän. He ajattelevat omia vanhempiaan ja sitä toisiinsa kyllästynyttä nahistelua. He ajattelevat että samaan se johtaa, ellei ole kemiaa.
- Ei_humanoidi
Ihminenhän on biologisesti eläin.
- Nimimerkkiiiiiiiiliiiiii
"kiimaisia eläimiä, joille vain seksikkyys merkitsee" on eri asia kuin "biologisesti eläin".
- Ei_humanoidi
Pitää olla biologisesti eläin että voi olla kiimainen eläin.
- sivistyskäyttöön
Ei_humanoidi kirjoitti:
Pitää olla biologisesti eläin että voi olla kiimainen eläin.
Niin mutta biologisen eläimen ei tarvitse toimia kuin kiimainen eläin.
"joille vain seksikkyys merkitsee?"
Ketä näin on ilmaissut, kemia ei ole itselle vain seksiä, vaan tunteita, sekä paljon muuta, itselle ehkä vielä ennemmän kuin monelle muulle .
"Yhdessä olemisen toimivuus tulee siitä, että on yhteistä puhuttavaa ja tekemistä."
Nämä ovat todella tärkeitä asioita, eli itselle ei ole yhtä ilman toista.
Jos olisi vain tunteet ja seksi, se olisi seksisuhde, jos on molemmat, silloin se on parisuhde, mutta jos on vain yhteinen tekeminen ja puhuttavaa, niin silloin ollaan kavereita, ehkä parhaimmassa tapauksessa ystäviä.
Jokainen saa itse päättää millaisen suhteen haluaa ja kuinka paljon mitäkin harrastaa, minulla on omat valintani, osittain luonteesta/persoonasta johtuen.
Nämä on käyty mijoonaan kertaan läpi, mutta kai tälläkin manipulaatiolla, jokin tarkoitus on?- kemiaton.rationaalinen
Kavereiden ja ystävien kanssa ei asuta yhdessä ja jaeta koko arkea ja kaikkea. Kavereiden ja ystävien kanssa sovitaan tapaamiset (tai voi niitä olla jonain säännöllisesti toistuvina aikoina), parisuhteessa yhdessäoleminen on oletusarvo.
En sanonut, ettei parisuhteessa saisi tai pitäisi olla tunteita ja seksiä. Kyllä ne siihen minusta(kin) kuuluvat. Pointtini oli, että niihin ei tarvita kemiaa ja että suhde ei voi rakentua vain niiden varaan. Ketjun motiivi on se, että kun täällä ja IRL niin kovasti tunnutaan painottavan kemioiden tärkeyttä, niin yritän kyseenalaistaa sen, koska se on minusta väärä lähestymistapa. kemiaton.rationaalinen kirjoitti:
Kavereiden ja ystävien kanssa ei asuta yhdessä ja jaeta koko arkea ja kaikkea. Kavereiden ja ystävien kanssa sovitaan tapaamiset (tai voi niitä olla jonain säännöllisesti toistuvina aikoina), parisuhteessa yhdessäoleminen on oletusarvo.
En sanonut, ettei parisuhteessa saisi tai pitäisi olla tunteita ja seksiä. Kyllä ne siihen minusta(kin) kuuluvat. Pointtini oli, että niihin ei tarvita kemiaa ja että suhde ei voi rakentua vain niiden varaan. Ketjun motiivi on se, että kun täällä ja IRL niin kovasti tunnutaan painottavan kemioiden tärkeyttä, niin yritän kyseenalaistaa sen, koska se on minusta väärä lähestymistapa."Ketjun motiivi on se, että kun täällä ja IRL niin kovasti tunnutaan painottavan kemioiden tärkeyttä, niin yritän kyseenalaistaa sen, koska se on minusta väärä lähestymistapa."
Sitten olen väärä mies puhumaan kanssasi, koska se on itselleni hyvin tärkeää, siis niin että se on vielä molemmin puolista.
Itselle "sarja treffaus" ei ole vaihtoehto, se ei toimi minulle, mutta en ole itsekään vielä päässyt pohdinnassa loppuun mikä olisi minulle oikea tyyli jos alkaisin etsimään kumppania, tällä hetkellä luotan kohtaloon ja olen vähintäänkin "tuumaus tauolla", eli en etsi etsimällä.
Se tunne, kun tunnet omalta puoleltasi vahvaa ihastusta/kemiaa naista kohtaan on varsin pientä, kun siihen lisätään naisen ihastus/kemia sinua kohtaan, itselle se on jotain todella suurta, se tunne on mieletön, eli kerroin on todella suuri......
Tuo on jo mahdollista ensitapaamisilla, varsinkin jos esim. tanssit naisen kanssa, jopa ilman sen suurempaa kosketusta.....
Mutta sitten taas se on mahdollista saavuttaa tutustumalla rauhassa, varsinkin jos molemmat haluavat edetä rauhassa, jolloin molemmilla on tunteiden edessä "muuria", silloinkin pitää olla sitä "kemiaa" eli ihastumista havaittavissa, sen vaan tietää, jos ei sitä ole.
Rauhassa etenemisessä on se juuri "kompastuskivenä", että molemmat varovat tuomasta "liikaa" tunteita mukaan, jolloin ei saa välttämättä sitä reaktiota toisesta "ulos" mitä haluaa, jos molemmat eivät osaa lukea toisiaan hyvin, eli edetään eri tahtiin, näin ainakin itse ajattelen, eli pelisäännöistä olisi hyvä keskustella mahdollisimman avoimesti ja rehellisesti, ettei suhteen alku karahda väärinkäsityksiin.
Teksti voi olla hieman sekavaa, kun olen aika väsynyt, pahoittelut tästä.MGTOW kirjoitti:
"Ketjun motiivi on se, että kun täällä ja IRL niin kovasti tunnutaan painottavan kemioiden tärkeyttä, niin yritän kyseenalaistaa sen, koska se on minusta väärä lähestymistapa."
Sitten olen väärä mies puhumaan kanssasi, koska se on itselleni hyvin tärkeää, siis niin että se on vielä molemmin puolista.
Itselle "sarja treffaus" ei ole vaihtoehto, se ei toimi minulle, mutta en ole itsekään vielä päässyt pohdinnassa loppuun mikä olisi minulle oikea tyyli jos alkaisin etsimään kumppania, tällä hetkellä luotan kohtaloon ja olen vähintäänkin "tuumaus tauolla", eli en etsi etsimällä.
Se tunne, kun tunnet omalta puoleltasi vahvaa ihastusta/kemiaa naista kohtaan on varsin pientä, kun siihen lisätään naisen ihastus/kemia sinua kohtaan, itselle se on jotain todella suurta, se tunne on mieletön, eli kerroin on todella suuri......
Tuo on jo mahdollista ensitapaamisilla, varsinkin jos esim. tanssit naisen kanssa, jopa ilman sen suurempaa kosketusta.....
Mutta sitten taas se on mahdollista saavuttaa tutustumalla rauhassa, varsinkin jos molemmat haluavat edetä rauhassa, jolloin molemmilla on tunteiden edessä "muuria", silloinkin pitää olla sitä "kemiaa" eli ihastumista havaittavissa, sen vaan tietää, jos ei sitä ole.
Rauhassa etenemisessä on se juuri "kompastuskivenä", että molemmat varovat tuomasta "liikaa" tunteita mukaan, jolloin ei saa välttämättä sitä reaktiota toisesta "ulos" mitä haluaa, jos molemmat eivät osaa lukea toisiaan hyvin, eli edetään eri tahtiin, näin ainakin itse ajattelen, eli pelisäännöistä olisi hyvä keskustella mahdollisimman avoimesti ja rehellisesti, ettei suhteen alku karahda väärinkäsityksiin.
Teksti voi olla hieman sekavaa, kun olen aika väsynyt, pahoittelut tästä.Ihan selvä kirjoitus on :)
Tuota samaa on täällä moneen kertaan yritetty selittää. Se on vähän sama kuin yrittäisi kuvailla jotain väriä syntymäsokealle. Mahdotonta. Jos ihminen ei ole tuntenut molemmin puolista vetovoimaa ja kemiaa kenenkään kanssa, ei hän sitä myöskään ymmärrä.
Ja taas ne jotka tietävät ja ovat kokeneet sen, ymmärtävät ettei mihinkään vähempään kannata/voi tyytyä.pimppaloora kirjoitti:
Ihan selvä kirjoitus on :)
Tuota samaa on täällä moneen kertaan yritetty selittää. Se on vähän sama kuin yrittäisi kuvailla jotain väriä syntymäsokealle. Mahdotonta. Jos ihminen ei ole tuntenut molemmin puolista vetovoimaa ja kemiaa kenenkään kanssa, ei hän sitä myöskään ymmärrä.
Ja taas ne jotka tietävät ja ovat kokeneet sen, ymmärtävät ettei mihinkään vähempään kannata/voi tyytyä.Kiitos pimppis, tuo oli hyvä loppu silaus tekstiin. :)
Ja tässä kerrottiin vasta suhteen alusta.......
Jotkut jäävät tuohon koukkuun, eivätkä osaa välttämättä sitoutua ja syventää tunteitaan "rakkaudeksi", joka on sitten, sekin ihan eri asia.
Eli on sitten ihan toinen asia se, miten parisuhdetta hoidetaan jne.- asdfasdfasdcasdc
pimppaloora kirjoitti:
Ja taas ne jotka tietävät ja ovat kokeneet sen, ymmärtävät ettei mihinkään vähempään kannata/voi tyytyä.Tuo on ihan ymmärrettävää että jos on jotain mahtavaa intohimoista rakkautta kokenut, niin ei halua enää tyytyä vähempään. Eihän kukaan halua vaihtaa huonompaan missään asiassa, olipa kyse sitten autosta, asunnosta, puhelimesta tai vaikka siitä parisuhteesta.
Mutta samalla asiassa on se ristiriita, että tuollaiset ihmiset tuntuvat usein olevan tuomittuja elämään yksin tai pätkäsuhteissa loppuelämänsä. Vaikuttaa että usein noilla henkilöillä on useampikin suhde takana, ja se intohimoinen rakkauskin on yksi niistä. Silti... Kyseiset henkilöt eivät ole kertaakaan onnistuneet pysyvän suhteen rakentamisessa. Vaikka takana on useita suhteita.
Ja jos edes se lähes täydellinen intohimoinen rakkaus ei riittänyt että henkilöt olisivat saaneet suhteen toimimaan, niin mikä muukaan voisi enää toimia? asdfasdfasdcasdc kirjoitti:
Tuo on ihan ymmärrettävää että jos on jotain mahtavaa intohimoista rakkautta kokenut, niin ei halua enää tyytyä vähempään. Eihän kukaan halua vaihtaa huonompaan missään asiassa, olipa kyse sitten autosta, asunnosta, puhelimesta tai vaikka siitä parisuhteesta.
Mutta samalla asiassa on se ristiriita, että tuollaiset ihmiset tuntuvat usein olevan tuomittuja elämään yksin tai pätkäsuhteissa loppuelämänsä. Vaikuttaa että usein noilla henkilöillä on useampikin suhde takana, ja se intohimoinen rakkauskin on yksi niistä. Silti... Kyseiset henkilöt eivät ole kertaakaan onnistuneet pysyvän suhteen rakentamisessa. Vaikka takana on useita suhteita.
Ja jos edes se lähes täydellinen intohimoinen rakkaus ei riittänyt että henkilöt olisivat saaneet suhteen toimimaan, niin mikä muukaan voisi enää toimia?"Ja tässä kerrottiin vasta suhteen alusta.......
Jotkut jäävät tuohon koukkuun, eivätkä osaa välttämättä sitoutua ja syventää tunteitaan "rakkaudeksi", joka on sitten, sekin ihan eri asia.
Eli on sitten ihan toinen asia se, miten parisuhdetta hoidetaan jne."- lmlmllmmöölölmöl
pimppaloora kirjoitti:
Ja taas ne jotka tietävät ja ovat kokeneet sen, ymmärtävät ettei mihinkään vähempään kannata/voi tyytyä.Mutta tuohan on väärä ja suorastaan mahdoton järjestys. Sinun mielestäsi pitää ensin olla vetovoimaa, ja sitten sen perusteella päätetään olla yhdessä. Mutta kun vetovoima tulee pitkälti siitä, että on päätetty olla yhdessä, niin ensin pitää olla ne yhdistävät tekijät, joiden nojalla päätös tehdään.
lmlmllmmöölölmöl kirjoitti:
Mutta tuohan on väärä ja suorastaan mahdoton järjestys. Sinun mielestäsi pitää ensin olla vetovoimaa, ja sitten sen perusteella päätetään olla yhdessä. Mutta kun vetovoima tulee pitkälti siitä, että on päätetty olla yhdessä, niin ensin pitää olla ne yhdistävät tekijät, joiden nojalla päätös tehdään.
Awww.....sinä olet sinä, joten sinä toimit noin ja ne ketkä ovat sinun kanssasi "samalla aaltopituudella", onko vaikea käsittää???
Lopeta tuo turha vänkääminen, et sinä voi toisia muuttaa mieleiseksesi, alkaa mennä taas kategoriian "lapsi haluaa tikkarin ja jos ei saa niin......".- siinäsetaasnähtiin
MGTOW kirjoitti:
Awww.....sinä olet sinä, joten sinä toimit noin ja ne ketkä ovat sinun kanssasi "samalla aaltopituudella", onko vaikea käsittää???
Lopeta tuo turha vänkääminen, et sinä voi toisia muuttaa mieleiseksesi, alkaa mennä taas kategoriian "lapsi haluaa tikkarin ja jos ei saa niin......".Sama meno täällä kuin aikanaan koulussa: jännäöykkärit päättävät, mikä on totuus, ja muut turpa tukkoon. Jännäöykkäri on aina oikeassa, muut ovat turhia vänkääjiä. Jännäöykkärillä ei tarvitse olla perusteluita tai mitään muutakaan, koska hänellä on korkeampi status.
siinäsetaasnähtiin kirjoitti:
Sama meno täällä kuin aikanaan koulussa: jännäöykkärit päättävät, mikä on totuus, ja muut turpa tukkoon. Jännäöykkäri on aina oikeassa, muut ovat turhia vänkääjiä. Jännäöykkärillä ei tarvitse olla perusteluita tai mitään muutakaan, koska hänellä on korkeampi status.
Lue koko ketju huolella läpi, yritä saada siitä jotain irti jos et saa niin sitten et saa.
Sitten tärkeimmät totuudet sinullekin, kun joskus pääset sinne "tikkari kauppaan"....ja laita nämä korvan taakse oikeasti.
Itseäsi voit muuttaa, mutta toista et voi muuttaa, vain hän itse voi sen tehdä.
Toista ei voi omistaa, eli jos pääset tutustumaan ihmiseen, niin et häntä omista, mutta jos löydät sen sinulle oikean ja olet sen arvoinen myös itse, voit löytää aidon rakkauden ja "leimaannutte" yhteen, tällöinkään ei ole kyse omistamisesta, vaan ehkä symbioosista/"sielunkumppanuudesta", jos "leimaantuminen" on yksipuolista, niin se ei ole hyvä asia.....en jaksa lähteä sitä puimaan nyt.- Mitä.Ihmettä
MGTOW kirjoitti:
Lue koko ketju huolella läpi, yritä saada siitä jotain irti jos et saa niin sitten et saa.
Sitten tärkeimmät totuudet sinullekin, kun joskus pääset sinne "tikkari kauppaan"....ja laita nämä korvan taakse oikeasti.
Itseäsi voit muuttaa, mutta toista et voi muuttaa, vain hän itse voi sen tehdä.
Toista ei voi omistaa, eli jos pääset tutustumaan ihmiseen, niin et häntä omista, mutta jos löydät sen sinulle oikean ja olet sen arvoinen myös itse, voit löytää aidon rakkauden ja "leimaannutte" yhteen, tällöinkään ei ole kyse omistamisesta, vaan ehkä symbioosista/"sielunkumppanuudesta", jos "leimaantuminen" on yksipuolista, niin se ei ole hyvä asia.....en jaksa lähteä sitä puimaan nyt.Ei kai tässä kukaan olekaan yrittänyt ketään omistaa tai pakottaa muuttumaan.
Mitä.Ihmettä kirjoitti:
Ei kai tässä kukaan olekaan yrittänyt ketään omistaa tai pakottaa muuttumaan.
"Antaudun", olen jo huomannut mikä on homman nimi ja miksi tämä asia on niin vaikeaa, olen liian erillainen selittämään teille yhtään mitään, joten anteeksi, että lähdin tähän mukaan, en taas vaan muistanut itseäni ja ajatuksiani, pahoittelut vielä kerran.....
- Graniittimies
Naiset ovat tehneet nyky-yhteiskunnan pariutumismarkkinoista ihan liian vaikeat. Olen juuri se luotettava graniittikallioinen mies luonteeltani, mutta ei vaan kelpaa kohtuullisesta statuksesta ja ulkonäöstä huolimatta. Yritetty on paljon, mutta viimeisestä suhteestani on jo vuosia. Osaan kyllä puhua tunteistani ja käsitellä niitä naisen kanssa, mutta ongelma on kun naiset eivät viehäty minusta sillä tapaa että edes alkaisivat kanssani suhteeseen, jossa käytännössä voisin todistaa luonteeni lujuuden ja luotettavuuden.
Nyky-yhteiskunnan iso ongelma on se, että moni mediaanitason tai sitä ylempikin mies, muista puhumattakaan, jää ei vapaaehtoisesti ilman naista. - RumaMiesIkuisestii
Naiselle kemia=ulkonäkö. Miehen sisimmällä ei ole naisille mitään väliä. Riittää kun on komea niin johan löytyy kemiaa.
Eläimiähän me loppujen lopuksi olemme. Kemia ei todellakaan muodostu vain ulkonäöstä, mutta ulkonäkö on kieltämättä iso osa sitä.
Maailma olisi hyvin erilainen, jos ulkonäkö ei olisi osa kemiaa. Miettii vaikkapa autoja. Jos pelkästään mentäisiin ajo-ominaisuuksien, kestävyyden, tilavuuden ehdoilla olisi autot aivan eri näköisiä kuin nyt on.
Mutta kun miehillä pitää olla autoissa sitä jotakin. Ei riitä se "aisuri-skoda". Jos riittää, siihenkin pitää olla metalliväriä, alumiinivannetta, korin väristä puskuria jne...- vvdcddedww
Puhut nyt vain ääliömiehistä, et täysjärkisistä. Tosin kapitalistiyhteiskunnassa ääliöt päättävät asioista ja tuotteet suunnataan ääliömassalle, niin...
- Rumahylkiöääsburger
Ehkä huarille tarjoillaan sitten kemiaa ku evakkojonossa kärrätään Hesan friidut Keski-Suomeen ja koittavat ostaa pillullaan lisäetuja kuten silakkaa leipänsä päälle.
- Älykkö
Seksuaalienergia voi olla niin voimakas ettei ihminen pysty sitä vastustamaan. Energia vie , ei ihminen vie. Harva pystyy aistimaan minkä energian vietävissä on. Herkkä ihminen pystyy aistimaan energian ja voi jollain tasolla tiedostaa että missä mennään!
Pystyy huomaamaan onko kyseessä rakastuminen vaiko se "kemia"Viisas älykkö ja niin "herkkis". :)
Rakkauden käsitettä pitäisi jossain vaiheessa käydä oikein kunnolla täällä läpi, mutta nyt on itsellä enrgiat liian vähissä, etten jaksa ainakaan itse osallistua siihen, mutta ihastuminen/kemia ei ole vielä mielestäni rakkautta, vaan sitä kun kaksi ihmistä "leimaantuu" toisiinsa.....- lähete.psykiatrille
No huh huh mitä tuubaa. Hakeudu mielenterveyshoitoon, jos joku maaginen energia vie sinua mennessään.
- Älykkö
MGTOW kirjoitti:
Viisas älykkö ja niin "herkkis". :)
Rakkauden käsitettä pitäisi jossain vaiheessa käydä oikein kunnolla täällä läpi, mutta nyt on itsellä enrgiat liian vähissä, etten jaksa ainakaan itse osallistua siihen, mutta ihastuminen/kemia ei ole vielä mielestäni rakkautta, vaan sitä kun kaksi ihmistä "leimaantuu" toisiinsa.....Hei ! En tiedä tosta viisaudesta, mutta onhan tota elämän kokemusta tarttunut mukaan. Olen kyllä erityisherkkä ja näen ja koen energioita, värejä, valoa.
Joskus ole helisemässä niiden kanssa. Kerran suhteeni alkoi kun rakastelin kumppanini kanssa niin näin valoenergian yhdistyvän välillämme.!
Rakkaus on niin moniulotteista että siitä olisi ihan hyvä käydä keskustelua!
Kannatan! Huomasin että täällä palstalla on teitä kaksi sinä sun sisko ?
Voimi päivääsi ! Älykkö kirjoitti:
Hei ! En tiedä tosta viisaudesta, mutta onhan tota elämän kokemusta tarttunut mukaan. Olen kyllä erityisherkkä ja näen ja koen energioita, värejä, valoa.
Joskus ole helisemässä niiden kanssa. Kerran suhteeni alkoi kun rakastelin kumppanini kanssa niin näin valoenergian yhdistyvän välillämme.!
Rakkaus on niin moniulotteista että siitä olisi ihan hyvä käydä keskustelua!
Kannatan! Huomasin että täällä palstalla on teitä kaksi sinä sun sisko ?
Voimi päivääsi !"Kannatan! Huomasin että täällä palstalla on teitä kaksi sinä sun sisko ?"
Ei ole kahta vaan molempia yksi, eli M & W, W on mun "palstasisko", änkesin sen veljeksi "väkisin" ja kun se ei laittanut vastaan, niin nyt se joutuu kestämään mua veljenään. :D
Voimia myös sinulle!- Älykkö
Okrait ! Täytyy olla tarkkana et mitä puhuu kenellekin ! :D
- ddtrfetrdetr
MGTOW kirjoitti:
"Kannatan! Huomasin että täällä palstalla on teitä kaksi sinä sun sisko ?"
Ei ole kahta vaan molempia yksi, eli M & W, W on mun "palstasisko", änkesin sen veljeksi "väkisin" ja kun se ei laittanut vastaan, niin nyt se joutuu kestämään mua veljenään. :D
Voimia myös sinulle!Tämä on sinkkupalsta eikä sosiaalisten saavutusten elvistelymarkkinat. Mielistelkää toisianne keskenänne.
- 133324242
Ylläpito on asettanut palstoille aiheet, ja aiheeseen kuulumattomat viestit ovat asiatonta häiriköintiä. Ilmiantolomakkeessa on sille oma kohtakin. Trollaus satuttaa.
- Älykkö
133324242 kirjoitti:
Ylläpito on asettanut palstoille aiheet, ja aiheeseen kuulumattomat viestit ovat asiatonta häiriköintiä. Ilmiantolomakkeessa on sille oma kohtakin. Trollaus satuttaa.
Onkohan mun älykkyydessä vikaa kun en ymmärrä mitä tarkoitat?
- pysytään-aiheessa
Älykkö kirjoitti:
Onkohan mun älykkyydessä vikaa kun en ymmärrä mitä tarkoitat?
Jos palstan aihe on sinkkuus, niin siellä kuuluu keskustella sinkkuudesta ja vieläpä joka ketjuss ko. ketjun aiheesta. Kahden keskustelijan keskinäinen kehuminen tai omilla palstatuttavuuksilla revittely on spämmiä.
Tiukasti ottaen säännöistä keskustelu (kuten tämä viesti) ei myöskään kuulu aiheeseen, mutta koska sen tarkoitus on pitää palsta siistinä ja ruodussa, se on mielestäni aiheellista. Säännöistä pitää voida keskustella, jotta varmistetaan, että ne ymmärretään. - Älykkö
pysytään-aiheessa kirjoitti:
Jos palstan aihe on sinkkuus, niin siellä kuuluu keskustella sinkkuudesta ja vieläpä joka ketjuss ko. ketjun aiheesta. Kahden keskustelijan keskinäinen kehuminen tai omilla palstatuttavuuksilla revittely on spämmiä.
Tiukasti ottaen säännöistä keskustelu (kuten tämä viesti) ei myöskään kuulu aiheeseen, mutta koska sen tarkoitus on pitää palsta siistinä ja ruodussa, se on mielestäni aiheellista. Säännöistä pitää voida keskustella, jotta varmistetaan, että ne ymmärretään.Ei oo totta , mua häiriköidään joka päivä täällä ja nyt mä saan moitteita jos pidän puoliani. Itse te huutelette täällä minulle ? Oudoksi menee ? Mihin pyritte
- älläälää
Älykkö kirjoitti:
Ei oo totta , mua häiriköidään joka päivä täällä ja nyt mä saan moitteita jos pidän puoliani. Itse te huutelette täällä minulle ? Oudoksi menee ? Mihin pyritte
Tuo aiheessa pysymisestä huomauttelu lähti liikkeelle palstasisko-jutuista, jotka eivät todellakaan kuulu minkään palstan aiheeseen.
- Älykkö
älläälää kirjoitti:
Tuo aiheessa pysymisestä huomauttelu lähti liikkeelle palstasisko-jutuista, jotka eivät todellakaan kuulu minkään palstan aiheeseen.
Sen takia mainitsin koska keskustelin väärän henkilön kanssa!
Eikö täällä muka saa huomauttaa asioista, mitä sääntelyä!
Huomauttakaa noita huorittelijoita ja jättäkää mut rauhaan! - jätetääntoki
Älykkö kirjoitti:
Sen takia mainitsin koska keskustelin väärän henkilön kanssa!
Eikö täällä muka saa huomauttaa asioista, mitä sääntelyä!
Huomauttakaa noita huorittelijoita ja jättäkää mut rauhaan!1. huomautus meni MGTOW-nimimerkille, ei sinulle. Sinä takerruit huomautteluun ihan itse.
- Jassuka
Olen tulkinnut ilmeisesti virheellisesti, kun tulkitsen kemian tarkoittavan muutakin kuin seksuaalista vetovoimaa tai yhteenkäymistä. Tulkitsen kemian tarkoittavan myös yhteensopivaa ajatuksenvirtaa ylipäänsä maailmanmenosta jne.
"Olen tulkinnut ilmeisesti virheellisesti, kun tulkitsen kemian tarkoittavan muutakin kuin seksuaalista vetovoimaa tai yhteenkäymistä. Tulkitsen kemian tarkoittavan myös yhteensopivaa ajatuksenvirtaa ylipäänsä maailmanmenosta jne."
Et ole tulkinnut mitään väärin, jokainen ihminen on yksilö ja jokainen ihminen voi ihastua hieman eri asioihin.
Tottakai voi ihastua toisen "sieluun", jolloin reaktio on sama tai vahvempi, niin kuin aikaisemmin sanoin, ihastuminen/kemia voi tapahtua pikku hiljaakin, kun oppii tuntemaan ihmistä, eli ihan oikeassa olet, varsinkin kun puhutaan "rakkaudesta" ja parisuhteessa olemisesta.....- mythbuster
Minä olen tulkinnut niin että kemia on jotain mitä ei voi muilla, järkevillä sanoilla selittää. Ei minun maailmassa ainakaan ole mitään ihan niin mystistä. Jos ihastun, niin kyllä siihen syy löytyy ja ihan kunnon sanojakin sen kuvailemiseen.
Ymmärrän jos nainen torjuu sanoen "ei ole kemiaa". Ihan lempeä tapahan se on, vaikka se sana ärsyttääkin. Mutta jos ihastumisen tunteita kuvaa tuolla sanalla niin jotenkin se tuntuu aika...sanotaanko että älyllisesti laiskalta. Tai ehkä joku on vain niin viettiensä varassa että järki ei mahdu samaan kuvaan ja ainoa sana joka suusta siinä tilanteessa tulee on "kemia". - Jassuka
MGTOW kirjoitti:
"Olen tulkinnut ilmeisesti virheellisesti, kun tulkitsen kemian tarkoittavan muutakin kuin seksuaalista vetovoimaa tai yhteenkäymistä. Tulkitsen kemian tarkoittavan myös yhteensopivaa ajatuksenvirtaa ylipäänsä maailmanmenosta jne."
Et ole tulkinnut mitään väärin, jokainen ihminen on yksilö ja jokainen ihminen voi ihastua hieman eri asioihin.
Tottakai voi ihastua toisen "sieluun", jolloin reaktio on sama tai vahvempi, niin kuin aikaisemmin sanoin, ihastuminen/kemia voi tapahtua pikku hiljaakin, kun oppii tuntemaan ihmistä, eli ihan oikeassa olet, varsinkin kun puhutaan "rakkaudesta" ja parisuhteessa olemisesta.....Hyvä, etten ole ihan omiani ajatellut tämän asian suhteen. Muutama kommentti ketjussa vahvistaa käsitystäni, että saatan jopa olla jyvällä. :)
Mä käytän kyllä kemia sanaa monesti ystävienkin kohdalla, joiden kanssa kertakaikkiaan vaan kaikki ajatukset synkkaa yksiin ja mutkattomasti. On helppoa olla toisen kanssa tekemisissä, kun juttu ja ajatukset sujuu ja kohtaa ilman ratakiskoa ja vääntöä. Jassuka kirjoitti:
Hyvä, etten ole ihan omiani ajatellut tämän asian suhteen. Muutama kommentti ketjussa vahvistaa käsitystäni, että saatan jopa olla jyvällä. :)
Mä käytän kyllä kemia sanaa monesti ystävienkin kohdalla, joiden kanssa kertakaikkiaan vaan kaikki ajatukset synkkaa yksiin ja mutkattomasti. On helppoa olla toisen kanssa tekemisissä, kun juttu ja ajatukset sujuu ja kohtaa ilman ratakiskoa ja vääntöä.Itse käytän siinä kohtaa tulkintoja, "samalla taajuudella" tai "sieluntoveri" tjms.
- Jassuka
MGTOW kirjoitti:
Itse käytän siinä kohtaa tulkintoja, "samalla taajuudella" tai "sieluntoveri" tjms.
Noi saattavat olla parempia sanoja, kun puhutaan ystävistä. Voi olla, että kemia sana aiheuttaa väärinkäsityksiä helposti, kun sitä on totuttu käyttämään asiayhteydessä seksuaaliseen natsaamiseen. Tai sitten alan puhumaan vain kemiasta ajatusten tasolla.
- tutuyyututy
Jaa, minä olen kyllä käynyt treffeillä nimenomaan sellaisten naisten kanssa, että on ollut yhteisiä ajatuksia, mutta pakit on tullut kemioiden puutteesta. Eli kemian puute on sitä, että nainen ei koe minua seksikkääksi tai riittävän lipeväksi pelimieheksi.
tutuyyututy kirjoitti:
Jaa, minä olen kyllä käynyt treffeillä nimenomaan sellaisten naisten kanssa, että on ollut yhteisiä ajatuksia, mutta pakit on tullut kemioiden puutteesta. Eli kemian puute on sitä, että nainen ei koe minua seksikkääksi tai riittävän lipeväksi pelimieheksi.
"Jaa, minä olen kyllä käynyt treffeillä nimenomaan sellaisten naisten kanssa, että on ollut yhteisiä ajatuksia,"
"Itse käytän siinä kohtaa tulkintoja, "samalla taajuudella" tai "sieluntoveri" tjms."
"Yhteisiä ajatuksia", ei ole vielä yhtään mitään ei edes käsitteen "samalla taajuudella" edestä.....
Voisiko joskus lukea mitä on jo vastattu, eikä vängätä samoja asioita yhä uudestaan ja uudestaan?- Mikko-Liisa
MGTOW kirjoitti:
"Jaa, minä olen kyllä käynyt treffeillä nimenomaan sellaisten naisten kanssa, että on ollut yhteisiä ajatuksia,"
"Itse käytän siinä kohtaa tulkintoja, "samalla taajuudella" tai "sieluntoveri" tjms."
"Yhteisiä ajatuksia", ei ole vielä yhtään mitään ei edes käsitteen "samalla taajuudella" edestä.....
Voisiko joskus lukea mitä on jo vastattu, eikä vängätä samoja asioita yhä uudestaan ja uudestaan?Hei egoisti, kaikki vastaukset eivät ole vastauksia juuri sinun viesteihisi. Opettele tulkitsemaan palstan viestipuurakennetta. tutuyyututy vastasi Jassuka:n viestiin, jossa lukee "yhteensopivaa ajatuksenvirtaa ylipäänsä maailmanmenosta". tutuyyututy ei kommentoinut "samalla taajuudella" -viestiäsi.
Mikko-Liisa kirjoitti:
Hei egoisti, kaikki vastaukset eivät ole vastauksia juuri sinun viesteihisi. Opettele tulkitsemaan palstan viestipuurakennetta. tutuyyututy vastasi Jassuka:n viestiin, jossa lukee "yhteensopivaa ajatuksenvirtaa ylipäänsä maailmanmenosta". tutuyyututy ei kommentoinut "samalla taajuudella" -viestiäsi.
Jeps, no ei siinä mitään ei kannata missään nimessä lukea ketjun viestejä, jos asiaa olisi jo käsitelty, vaan käydä sama keskustelu yhä uudestaan läpi, luultavasti tästä samasta aiheesta vielä niin, että samat kaverit tekevät uusia ketju aloituksia yhä uudestaan ja uudestaan.....
Oli valaiseva tieto ja yritän oppia siitä jotain, siis vinkistäsi, kumpa tekin joskus tekisitte samoin....- mielipiteet.sallittu
MGTOW kirjoitti:
Jeps, no ei siinä mitään ei kannata missään nimessä lukea ketjun viestejä, jos asiaa olisi jo käsitelty, vaan käydä sama keskustelu yhä uudestaan läpi, luultavasti tästä samasta aiheesta vielä niin, että samat kaverit tekevät uusia ketju aloituksia yhä uudestaan ja uudestaan.....
Oli valaiseva tieto ja yritän oppia siitä jotain, siis vinkistäsi, kumpa tekin joskus tekisitte samoin....Tässä tapauksessa teidän kahden vastauksenne olivat nimenomaan erilaiset, ja siksi molemmilla hyvä syy postata omansa. Ei siis ollut kyse samasta vaan eri näkökulmasta ja kokemuksesta. Ei yksi vastaus tarkoita, että aihe on käsitelty ja lisävastaukset kiellettyjä.
mielipiteet.sallittu kirjoitti:
Tässä tapauksessa teidän kahden vastauksenne olivat nimenomaan erilaiset, ja siksi molemmilla hyvä syy postata omansa. Ei siis ollut kyse samasta vaan eri näkökulmasta ja kokemuksesta. Ei yksi vastaus tarkoita, että aihe on käsitelty ja lisävastaukset kiellettyjä.
Ei niin, mutta unohdin täysin itseni ja omien ajatusteni, sekä tunteiden erillaisuuden, sorruin "ansaan", jonka rakensin itse......
Siinä menee aina hetki huomata itse, kun siihen lankeaa, toinen samanlainen näkee sen "sivusta" helpommin, itse vasta kun alkaa "ylikuormitus" iskeä......
- wrewr
Tämän kemiajutun takia on paljon yksinhuoltajia, naiset eivät edes yritä etsiä hyviä isiä. Jos puhutaan hyvän isän ominaisuuksista niin ne ei ikinä ole naisen listalla kun etsivät miestä.
- ei-listalla
No ei mun listalta ainakaan löydy. Lapsia en enää halua, ne on tehty aikanaan ja omassa elämässään kiinni jokainen. Heillä on jo isä ja hyvä isä onkin.
- eiookemiaa
ei-listalla kirjoitti:
No ei mun listalta ainakaan löydy. Lapsia en enää halua, ne on tehty aikanaan ja omassa elämässään kiinni jokainen. Heillä on jo isä ja hyvä isä onkin.
No mikäs siitä hyvästä isästä sitten pakotti eroamaan kun kerran niin "hyvä on"? Alkoikohan "kemiaa" olemaan naapurin jännämiehen kanssa?
- ei-listalla
eiookemiaa kirjoitti:
No mikäs siitä hyvästä isästä sitten pakotti eroamaan kun kerran niin "hyvä on"? Alkoikohan "kemiaa" olemaan naapurin jännämiehen kanssa?
Eroja tulee monista syistä eikä aina omat halut siihen vaikuta. Aina eroihin ei tarvita ylimääräisiä ihmisiä. Kaksi aikuista voi erota muutenkin. Ero ei tee hyvästä isästä huonoa.
- atännä
eiookemiaa kirjoitti:
Hyvä isä ei ole sama kuin hyvä puoliso.
- 11plus12
ei-listalla kirjoitti:
Eroja tulee monista syistä eikä aina omat halut siihen vaikuta. Aina eroihin ei tarvita ylimääräisiä ihmisiä. Kaksi aikuista voi erota muutenkin. Ero ei tee hyvästä isästä huonoa.
Ei niistä hyvistä ihmisistä erota. Taas selitellään sitä kun äijältä joko loppui rahat ja piti "vähän jutella" tai se jännämies alkoi vaan kiinnostaa enemmän.
Oletko itse ns. kemiattomassa suhteessa vai mihin väitteesi perustuu?
- 1vanhanarttu
Ei ole olemassakaan mitään kemiaa, kuten ei olemassa sattumaakaan!
Kaikki on seurausta jostakin. Ja tietenkin valintoja. Eikä asioita "vain tapahdu." Aina on siinä taustalla on joku, joka ne asiat laittaa tapahtumaan, ei mitään muuta.- Ex--PUA
Eriträin hyvin sanottu.
- Älykkö
Toivon rakkautta elämääsi <3
- grgrgrrgrgrgrrrrr
Älykkö kirjoitti:
Toivon rakkautta elämääsi <3
Mitä se palstan lukijoille kuuluu? Vihaan tuollaista soopaa.
- AutistitOnVammasia
grgrgrrgrgrgrrrrr kirjoitti:
Mitä se palstan lukijoille kuuluu? Vihaan tuollaista soopaa.
Ai mikä "se"?
- 1plus11
MGTOW kirjoitti:
Olet nyt vain "masiksessa", sun pitäis päästä siitä jotenkin yli......
Heti valkoritari ja muut femakot myötäilee jos nainen valittaa olemassaoloaan mutta jos tasan sama teksti olisi yhden vanhan uroksen kirjoittama niin johan olisi alkanut vittuilu.
- OletVammainenJoo
AutistitOnVammasia kirjoitti:
Ai mikä "se"?
Se yksi ainut asia siinä viestissä, johon grgrgrrgrgrgrrrrr vastasi. Se, joka näkyy viestin alussa harmaana sitaattina.
1plus11 kirjoitti:
Heti valkoritari ja muut femakot myötäilee jos nainen valittaa olemassaoloaan mutta jos tasan sama teksti olisi yhden vanhan uroksen kirjoittama niin johan olisi alkanut vittuilu.
En vastannut vain tähän viestiin olen keskustellut kyseisen henkilön kanssa muissakin ketjuissa, joten viestini perustui myös niihin......eli näit vain pinnan, et sen alle.
- TämäTuliSelväx
OletVammainenJoo kirjoitti:
Se yksi ainut asia siinä viestissä, johon grgrgrrgrgrgrrrrr vastasi. Se, joka näkyy viestin alussa harmaana sitaattina.
Eli toisille ei saisi toivottaa elämään rakkautta? Onko täällä tänään yleinenkin autistien kokoontuminen?
- 1vanhanarttu
Joo mulle on turhaa toivotella rakkautta elämään. Tai ainakin se on sama ku toivottas sialle hyvää joulua.
- sovit-hyvin-joukkoon
TämäTuliSelväx kirjoitti:
Eli toisille ei saisi toivottaa elämään rakkautta? Onko täällä tänään yleinenkin autistien kokoontuminen?
Keskustelupalstalla kuuluu keskustella keskustelun ja palstan aiheen mukaan, ei lähetellä toivotuksia. Ei tuollaisilla toivotuksilla ole mitään informaatioarvoa keskustelun lukijoille. Tervetuloa autistien kokoontumiseen, itse olet ilmeisesti taikauskoisten hoitolasta vierailulla, kun uskot, että nettipalstalle kirjoitettu toivotus toteutuu. Meitä on täällä monta vammaista. Minun vammani ei aiheuta pakonomaista tarvetta kirjoittaa toivomuksiani pitkin palstoja.
- Älykkö
1vanhanarttu kirjoitti:
Joo mulle on turhaa toivotella rakkautta elämään. Tai ainakin se on sama ku toivottas sialle hyvää joulua.
Anteeksi kun loukkasin sinua,se ei ollut tarkoitukseni!
Olen pahoillani ! - 1vanhanarttu
Älykkö kirjoitti:
Anteeksi kun loukkasin sinua,se ei ollut tarkoitukseni!
Olen pahoillani !Ethän sä mua loukannut, tuo vaan mun huumoria.. :D Monta muuta kyllä näköjään suututit ;)
- Älykkö
1vanhanarttu kirjoitti:
Ethän sä mua loukannut, tuo vaan mun huumoria.. :D Monta muuta kyllä näköjään suututit ;)
No Huh, niinkö päin se meni :) hassua!
Hyvää yötä!
- nain
Kavereille riittää että on yhteistä tekemistä ja puhuttavaa. Parisuhde ei ole mikään kaveruuteen rinnastettava ihmissuhde. Kemia on magneetti joka vetää kaksi ihmistä toisiinsa kiinni, myös saamaan lapsia. Sitä ei voi tietää etukäteen millon ja mistä tulee mies/nainen jonka kanssa minulla on kemiaa. Eräs naisystäväni rakastui ensimmäisen kerran elämässään vasta 42 vuotiaana vaikka on aina ollut sosiaalinen ja pidetty.
Kemia on asia mitä ei voi päättää. En voi ottaa seuraavaa vastaantulevaa miestä ja sanoa, meillä on kemiaa, nyt naimisiin. Se on tuuripeliä.- asiaaaaaaaajookos
Et sitten vastannut siihen, mihin sitä kemiaa muka tarvitaan.
asiaaaaaaaajookos kirjoitti:
Et sitten vastannut siihen, mihin sitä kemiaa muka tarvitaan.
Lopeta vänkääminen ja lue ketju ajatuksella läpi, osaisitko?
- vänkyti-vänkyti
MGTOW kirjoitti:
Lopeta vänkääminen ja lue ketju ajatuksella läpi, osaisitko?
Lopeta vänkäämisestä vänkääminen, osaisitko?
vänkyti-vänkyti kirjoitti:
Lopeta vänkäämisestä vänkääminen, osaisitko?
Jeps, laitoin jo yhdelle palautetta samasta asiasta, eli otin jo opiksi, ettei vänkyttäjiä kannata neuvoa, eikä antaa ohjeita, eli tiedossa on, mutta kiitos muistutuksesta. :)
- kannattaisi-neuvoa
MGTOW kirjoitti:
Jeps, laitoin jo yhdelle palautetta samasta asiasta, eli otin jo opiksi, ettei vänkyttäjiä kannata neuvoa, eikä antaa ohjeita, eli tiedossa on, mutta kiitos muistutuksesta. :)
Lähinnä olet kylläkin harrastanut herjaamista, ongelmana nimenomaan ohjeiden antamisen puute. "Lopeta tuo turha vänkääminen", "lue ketju", "olen liian erillainen selittämään teille yhtään mitään", "En voi opettaa", "Et vain tajua"... tosi hyödyllistä joo.
kannattaisi-neuvoa kirjoitti:
Lähinnä olet kylläkin harrastanut herjaamista, ongelmana nimenomaan ohjeiden antamisen puute. "Lopeta tuo turha vänkääminen", "lue ketju", "olen liian erillainen selittämään teille yhtään mitään", "En voi opettaa", "Et vain tajua"... tosi hyödyllistä joo.
"Et sitten vastannut siihen, mihin sitä kemiaa muka tarvitaan."
Puutuit siihen, että pyysin tätä kaveria etsimään ketjusta tästä asiasta tietoa, kun se on jo selitetty ja olen itsekin siihen omalta osaltani vastannut.....
Ei minun tarvitse, toki kertoisin kaikille kaiken, yhä uudestaan ja uudestaan, joka ainoa kerta kun jotain kysytään, mutta minullakin on rajani, erillaiset kuin sinulla, en voi sitä sinulle edes selittää niin että sen ymmärtäisit ja tuskimpa edes haluaisit ymmärtää.....
Olet näköjään "seurannut" minun kommentteja, joten tiedät mitä olin jo aikaisemmin vastannut ja niinkuin sanoin tämä oli minun puolestani tässä, yritän muistaa tietyt jutut ja antaa itsestäni vain sen verran, kuin katson milläkin hetkellä tarpeelliseksi ja miinkä verran pystyn energiaa milloinkin käyttämään.
Nyt alkaa olla akut loppu, mutta tuskimpa ymmärrät....
- N_24
Onkohan ihmisillä vähän erilaiset käsitykset siitä mitä kemia on? En itse ole ainakaan ajatellut, että kemia olisi vain seksuaalista vetovoimaa vaan se on jotain aivan muuta. Kemiaa tosin voi olla vaikea ymmärtää, jos sitä ei ole koskaan tuntenut. En ymmärtäny itsekään ja ihmettelin mikä se kemia on mistä muut puhuvat. Asia valkeni vasta kun tapasin poikaystäväni.
Minulle ainakin kemia poikaystäväni kanssa on sitä, että haluan nähdä hänet ja olla hänen seurassaan mahdollisimman paljon. Alusta alkaen hänen kanssaan oli vahva yhteenkuuluvuuden tunne. Tunteeseen liittyy myös voimakas tarve pitää toisesta huolta ja tehdä kaikkensa, että toisella asiat olisi hyvin. Mietin koko ajan miten voisin helpottaa hänen elämäänsä tänäänkin (ihan pienistä asioista lähtien, esim aamiaisen valmistaminen). Ainakin itselleni toinen on niin arvokas, että haluan antaa vain parasta.- Jassuka
Sulla on samanlainen ajatusmalli tässä asiassa kemia, kun mullakin. Puit sen hyvin sanoiksi. :)
- N_24
Niin ja tietysti siihen yhteenuuluvuuteen kuuluu toisen ymmärrys. Tulee tunne siitä, että olisi tuntenut toisen paljon pidempään, koska tuntuu, että toinen ymmärtää puolesta sanasta mitä ajattelee. Mielet toimivat ikään kuin samalla taajuudella ja tuntuu, että toiselle voi kertoa kaiken, koska hän ymmärtää.
- Jassuka
N_24 kirjoitti:
Niin ja tietysti siihen yhteenuuluvuuteen kuuluu toisen ymmärrys. Tulee tunne siitä, että olisi tuntenut toisen paljon pidempään, koska tuntuu, että toinen ymmärtää puolesta sanasta mitä ajattelee. Mielet toimivat ikään kuin samalla taajuudella ja tuntuu, että toiselle voi kertoa kaiken, koska hän ymmärtää.
Taaskin allekirjoitan joka sanasi. On ikään kuin se palapelin yhteenkuuluva palanen, jota ei tarvitse sovitella vaan se loksahtaa aivan itsekseen paikalleen.
- nain
Tuo on rakkautta, ei kemiaa. Mainitsemasi "yhteenkuuluvuudentunne" voi olla kemiaa mutta muu mainitsemasi on rakkautta.
nain kirjoitti:
Tuo on rakkautta, ei kemiaa. Mainitsemasi "yhteenkuuluvuudentunne" voi olla kemiaa mutta muu mainitsemasi on rakkautta.
Juurikin rakkautta, mutta tässä tapauksessa on jo kyse "sielunkumppanuudesta".....ei voi kuin ihastella. :)
N_24 on todella onnekas, todella mukava kuulla näistä onnellisista tapauksista.
Oletko N_24 käynyt täällä toisella nimimerkillä, jos olet niin synttäri onnittelut, näin jälkikäteen. :)- gggftgfgt
Ei mikään noista mainitsemistasi kemian ominaisuuksista oikeasti vaadi kemiaa, vaan sitä että haluaa toisen, ja se edellyttää että on yhteisiä juttuja. Aamiaisella mielistely ym. epätoivoiset temput kertovat, että kiinnostus ei ole molemminpuolista.
gggftgfgt kirjoitti:
Ei mikään noista mainitsemistasi kemian ominaisuuksista oikeasti vaadi kemiaa, vaan sitä että haluaa toisen, ja se edellyttää että on yhteisiä juttuja. Aamiaisella mielistely ym. epätoivoiset temput kertovat, että kiinnostus ei ole molemminpuolista.
"Aamiaisella mielistely ym. epätoivoiset temput kertovat, että kiinnostus ei ole molemminpuolista."
Et vain tajua, mutta minä taidan jo tajuta mikä on vikana, ettet toimivaa parisuhdetta ole saanut.....- tahtoo-tietää-nyt
MGTOW kirjoitti:
"Aamiaisella mielistely ym. epätoivoiset temput kertovat, että kiinnostus ei ole molemminpuolista."
Et vain tajua, mutta minä taidan jo tajuta mikä on vikana, ettet toimivaa parisuhdetta ole saanut.....Mitä jos kertoisit muillekin? Ätmit haluavat varmasti oppia, mutta tuollainen vinoilu ei auta.
tahtoo-tietää-nyt kirjoitti:
Mitä jos kertoisit muillekin? Ätmit haluavat varmasti oppia, mutta tuollainen vinoilu ei auta.
En voi opettaa ihmistä, jolta puuttu jotain, mikä aiheuttaa sen ettei asioita ymmärrä tai ehkä voisin, mutta aina tulee uusi "tapaus", jolle pitäisi opettaa alusta alkaen kaikki ja se ei ole minun elämäntehtäväni täällä.....
Ammatti ihmiseltä voisi saada apua tai sitten läheiseltä ystävältä, joka jaksaa sinua opastaa, suosittelen ensin lukemaan koko ketjun ajatuksella, mutta jos et saa siitä mitään irti, niin silloin sinussa on ongelma, sitä en tiedä onko korjattavissa vai ei....- just.joo.sitten
MGTOW kirjoitti:
En voi opettaa ihmistä, jolta puuttu jotain, mikä aiheuttaa sen ettei asioita ymmärrä tai ehkä voisin, mutta aina tulee uusi "tapaus", jolle pitäisi opettaa alusta alkaen kaikki ja se ei ole minun elämäntehtäväni täällä.....
Ammatti ihmiseltä voisi saada apua tai sitten läheiseltä ystävältä, joka jaksaa sinua opastaa, suosittelen ensin lukemaan koko ketjun ajatuksella, mutta jos et saa siitä mitään irti, niin silloin sinussa on ongelma, sitä en tiedä onko korjattavissa vai ei....Ahaa, okei, tajusit mikä on vikana muttet osaa kirjoittaa sitä.
just.joo.sitten kirjoitti:
Ahaa, okei, tajusit mikä on vikana muttet osaa kirjoittaa sitä.
Osaan, mutta teidän kanssa "ylikuormittuu" ihan täysin.......alkaa usko ja toivo mennä teidän kanssa, joten "antaudun", tehkää mitä lystäätte, ei se ole minulta pois....
Rakkauden säätän jollekin muulle.....jos..- N_24
gggftgfgt kirjoitti:
Voi kiinnostus on erittäin molemminpuolista :). Sinulla on kyllä outo käsitys parisuhteesta. Ei kyse ole mistään toisen mielistelystä aamiaisella vaan yksinkertaisesta halusta auttaa. Mies joutuu heräämään hyvin aikaisin töihin kun minulla taas ei ole silloin vielä kiire mihinkään. Heräämällä tekemään aamiaisen toiselle, annan hänelle tilaisuuden nukkua 15 min pidempään. Kyse on arjen välittämisen osoituksista. Yhtälailla mies tekee pieniä asioita helpottaakseen minun elämääni. Ei mikään ihme, että nykypäivän parisuhteet eivät toimi jos yksinkertainen auttaminen ja välittäminen koetaan vaan epätoivoisiksi tempuiksi tai toiselle alistumiseksi.
Ei parisuhdetta voi ajatella vaan siten, että "Mitä minä tästä saa". Hyvässä parisuhteessa nimenomaan molemmat haluavat pitää toisesta hyvää huolta. - K_490
N_24 kirjoitti:
Voi kiinnostus on erittäin molemminpuolista :). Sinulla on kyllä outo käsitys parisuhteesta. Ei kyse ole mistään toisen mielistelystä aamiaisella vaan yksinkertaisesta halusta auttaa. Mies joutuu heräämään hyvin aikaisin töihin kun minulla taas ei ole silloin vielä kiire mihinkään. Heräämällä tekemään aamiaisen toiselle, annan hänelle tilaisuuden nukkua 15 min pidempään. Kyse on arjen välittämisen osoituksista. Yhtälailla mies tekee pieniä asioita helpottaakseen minun elämääni. Ei mikään ihme, että nykypäivän parisuhteet eivät toimi jos yksinkertainen auttaminen ja välittäminen koetaan vaan epätoivoisiksi tempuiksi tai toiselle alistumiseksi.
Ei parisuhdetta voi ajatella vaan siten, että "Mitä minä tästä saa". Hyvässä parisuhteessa nimenomaan molemmat haluavat pitää toisesta hyvää huolta.Jos nainen heittäytyisi tuolla tavoin palvelijakseni, se ahdistaisi minua, koska tulisi tunne että pitää vastata vähintään samalla mitalla takaisin. Kilpavarustelutilanne, jatkuva pelko siitä onko itse tehnyt tarpeeksi. Paljon helpompi jos ollaan luonnollisesti, ei itsekkäitä muttei myöskään liian avuliaita.
- kummitus
gggftgfgt kirjoitti:
Jos mukavien asioiden tekeminen kumppanille on sinusta mielistelyä, niin olet ehkä ymmärtänyt koko parisuhteen käsitteen väärin. On yksi ihanimmista tunteista maailmassa, kun saa rakastamansa ihmisen hymyilemään. Jos ei koe kumppanin mielihyvää tärkeäksi ei ehkä kannata olla suhteessa ollenkaan.
- jäkljkjlkl
kummitus kirjoitti:
Jos mukavien asioiden tekeminen kumppanille on sinusta mielistelyä, niin olet ehkä ymmärtänyt koko parisuhteen käsitteen väärin. On yksi ihanimmista tunteista maailmassa, kun saa rakastamansa ihmisen hymyilemään. Jos ei koe kumppanin mielihyvää tärkeäksi ei ehkä kannata olla suhteessa ollenkaan.
Eli jos toinen tekee työn, josta toinen saa hyötyä, molempien pitäisi nauttia? Sinä varmaan sitten teet kaikki kotityöt mielelläsi?
- Gammaromeo
Miehiä ärsyttää tuossa kemia-sanassa se, että naiset perustelevat juuri tuolla sanalla usein sitä miksi joku mies/tai juuri tuo mies itse ei hänelle kelpaa. Kemia-sana mielletään samalla myös sanana huonoksi kyseiseen asiayhteyteen, koska se assosioituu helposti johonkin muualle, pikemmin laboratorioon kuuluvaksi.
- panematon.mies
Kemia tarkoittaa, panettaako naista, ja fiksu mies tietenkin haluaisi naisen valitsevan jollain fiksummilla kriteereillä.
- voisjoskusajatella
panematon.mies kirjoitti:
Kemia tarkoittaa, panettaako naista, ja fiksu mies tietenkin haluaisi naisen valitsevan jollain fiksummilla kriteereillä.
Aspergerin syndroomainen ei ymmärrä kemiaa. Sinä saat haluta jotain muuta, vaikka että nainen himoitsee Audiasi, mutta normaali ihminen haluaa olla seksuaalisesti haluttava parisuhteessaan. Jos ei paneta, ei ole seksiäkään. Kemialla tarkoitetaan myös luontevaa läheisyyttä, josta saa energiaa.
Jos sinulta puuttuu pala, se ei tarkoita että muilta puuttisi. - mikskaikkihaluaaparasta
voisjoskusajatella kirjoitti:
Aspergerin syndroomainen ei ymmärrä kemiaa. Sinä saat haluta jotain muuta, vaikka että nainen himoitsee Audiasi, mutta normaali ihminen haluaa olla seksuaalisesti haluttava parisuhteessaan. Jos ei paneta, ei ole seksiäkään. Kemialla tarkoitetaan myös luontevaa läheisyyttä, josta saa energiaa.
Jos sinulta puuttuu pala, se ei tarkoita että muilta puuttisi.Eiköhän ne kuitenkin ole ne tyhmät pelimies-YTM:t, jotka Audeilla ym. leveilee.
Jos ei tee mieli seksiä, ei ole seksiä, vaikka olisikin seksikäs kumppani. Jos molempien tekee mieli seksiä, sitä voi harrastaa, vaikkei oltaisikaan seksikkäitä. Aikamoista niroilua, jos kumppanilta vaaditaan jotain erityistä seksikkyyttä. Suurin osa on kuitenkin normaaleja tai normaalitasoa huonompia, joten eikö sellaisen pitäisi riittää? - ekjfqwkldj
mikskaikkihaluaaparasta kirjoitti:
Eiköhän ne kuitenkin ole ne tyhmät pelimies-YTM:t, jotka Audeilla ym. leveilee.
Jos ei tee mieli seksiä, ei ole seksiä, vaikka olisikin seksikäs kumppani. Jos molempien tekee mieli seksiä, sitä voi harrastaa, vaikkei oltaisikaan seksikkäitä. Aikamoista niroilua, jos kumppanilta vaaditaan jotain erityistä seksikkyyttä. Suurin osa on kuitenkin normaaleja tai normaalitasoa huonompia, joten eikö sellaisen pitäisi riittää?Suurin osa on kuitenkin normaaleja tai normaalitasoa huonompia, joten eikö sellaisen pitäisi riittää?
Pitäisi vaan kun ei riitä :(
- Älykkö
Yksin kertaisesti kemiaa tarvitaan siiihen että ihmiset löytäisivät toisensa ja rakastaisivat toisiansa, tekisivä lapsia ja elisivät yhdessä onnellisin elämänsä loppuun asti toisia tukien hyvinä ja huonoina aikoina!
Rakkaus sinä saat minut rakastamaan <3- Ei_älykkö
Oikea älykkö osaa kirjoittaa "yksinkertaisesti" eikä "yksin kertaisesti" eli kieliopillisesti oikein. Satunnainen kirjoitusvirhe on ymmärrettävissä, jos virhe siitä johtui.
- Alykko
Tarvitaan? Miksi? Yhtä hyvin voi sanoa, että banaaneja ja ruutupaperia tarvitaan siihen että voi vaihtaa autoon renkaat ja tanssia valssia. On se kiva heittää kaikenlaisia väitteitä siitä, miten A edellyttää B:tä.
- etsintätehtävä
Ei_älykkö kirjoitti:
Oikea älykkö osaa kirjoittaa "yksinkertaisesti" eikä "yksin kertaisesti" eli kieliopillisesti oikein. Satunnainen kirjoitusvirhe on ymmärrettävissä, jos virhe siitä johtui.
Oli siinä pari muutakin virhettä. Ainakin 6.
- Älykkö
Ei_älykkö kirjoitti:
Joo sori , tuli kirjoitus virhe. Käytän kynää, niin ei aina huomaa kun on vauhti päällä!
- BersBurger
Burgereille on vähän turha selittää kemian tarvetta, jos burgeri ei vaan sitä tajua.
Kun hän ei itse tarvitse mitään kemiaa, niin muutkaan eivät saisi sitä haluta. Burgerin kannattaisi etsiä kumppanikseen toinen burgeri, jonka kanssa voisi sitten kivasti suorittaa sitä kemiatonta parisuhdetta.- mythbuster
Entä jos "burgeri" tai joku muu osaakin eritellä tunteensa niin hyvin että hän löytää parempiakin sanoja tuntemuksilleen kuin "kemia"? Onko se ihan kamalaa jos selittämättömän vetovoiman tilalla onkin selitettävissä oleva vetovoima?
- tiedättekö.itsekään
On se jännä, että kaikki kovasti inttävät, että kemia on tärkeää, mutta kukaan ei osaa sanoa miksi. Tai siis selitetään jotain tyyliin "jos ei ole kemiaa ei voi olla suhdetta" tai "en voi haluta seksiä jos ei ole kemiaa" tai "lue ketju" tai "ei pysty selittämään", mutta oikeita selityksiä ei tipu.
- 1naaraspurilainen
tiedättekö.itsekään kirjoitti:
On se jännä, että kaikki kovasti inttävät, että kemia on tärkeää, mutta kukaan ei osaa sanoa miksi. Tai siis selitetään jotain tyyliin "jos ei ole kemiaa ei voi olla suhdetta" tai "en voi haluta seksiä jos ei ole kemiaa" tai "lue ketju" tai "ei pysty selittämään", mutta oikeita selityksiä ei tipu.
Ei sellasta voi selittää mitä ei ole olemassakaan. Ymmärrätkö, kun se on näitä "uskon asioita" ?
- Kemi_A
tiedättekö.itsekään kirjoitti:
Huvittavaahan se on kun asburgerille joutuu selittämään noin perustason juttuja kuin lapselle.
Yritetään.
Kemia => miehen ja naisen välillä on seksuaalista jännitettä ja jonkinlaisia positiivisia tunteita. Ilman niitä suhde on pelkkä kaverisuhde, jos sitäkään. Ilman kemiaa ei tee mieli esim. suudella tai oikeastaan tehdä paljon muutakaan. - we_are_the_robots
1naaraspurilainen kirjoitti:
Ei sellasta voi selittää mitä ei ole olemassakaan. Ymmärrätkö, kun se on näitä "uskon asioita" ?
Se, että sulla ei ole tunteita, ei tarkoita etteikö muilla niitä olisi.
- 1naaraspurilainen
Kemi_A kirjoitti:
Huvittavaahan se on kun asburgerille joutuu selittämään noin perustason juttuja kuin lapselle.
Yritetään.
Kemia => miehen ja naisen välillä on seksuaalista jännitettä ja jonkinlaisia positiivisia tunteita. Ilman niitä suhde on pelkkä kaverisuhde, jos sitäkään. Ilman kemiaa ei tee mieli esim. suudella tai oikeastaan tehdä paljon muutakaan.jos toista ihmistä rakastaa niin kyllä tekee mieli ja se ei liity mihinkään kemiaan(eli onko tarpeeksi supliikkia, yli 180, komea, rikas, kaverien mieleinen jne)paskaan!! Ja se rakkaus Ei ole sitä "kemiaa" ja se, että on "kemiaa" jonkun ventovieraan kanssa sokkotreffeillä on vaan pelkkää panetusta eikä mitään tekemistä rakkauden kanssa ja se kemia on vaan selitys sille "että asiat vaan tapahtui" paskalle.
- Kemi_B
Kemi_A kirjoitti:
Yritetään.
Kemia => miehen ja naisen välillä on seksuaalista jännitettä ja jonkinlaisia positiivisia tunteita. Ilman niitä suhde on pelkkä kaverisuhde, jos sitäkään. Ilman kemiaa ei tee mieli esim. suudella tai oikeastaan tehdä paljon muutakaan.Hei, tämä taisi olla ensimmäinen viesti tässä ketjussa, jossa yritettiin selittää jotain järkevää aiheesta! Siitä ymmärtää, että ihmisillä on ilmeisesti tapana etsiä aivottomasti seksiseuraa, ja yhteensopivuutta arvioidaan ehkä jos muistetaan.
Oma (ilmeisesti vähemmistöön jäävä) kemiaton mallini menee näin:
- käydään läpi faktat; tunteet hyvästä yhteensopivuudesta
- päätetään aloittaa suhde
- halut ym. tulee nyt kun on saatu se jonka kanssa ne jakaa - kiitos-tiedoista
1naaraspurilainen kirjoitti:
Ai, nyt kemiaa ei ole olemassakaan. Ei se sitten voi tärkeääkään olla.
- tunneroopotti
we_are_the_robots kirjoitti:
Se, että sulla ei ole tunteita, ei tarkoita etteikö muilla niitä olisi.
Ei kemia ja tunteet ole sama asia. Minulla on useinkin tunteita, mutta kemiaa ei ainakaan naisten mielestä ole ollut.
- kemiatonburgeri
tunneroopotti kirjoitti:
Ei kemia ja tunteet ole sama asia. Minulla on useinkin tunteita, mutta kemiaa ei ainakaan naisten mielestä ole ollut.
mä olen kyl huono sanoo kemioista, kun vasta täältä palstalta niistä saanut lukea, että ne on ne pakkien anto perusteet ventovieraalle, jonka kans kirjotettu pari sanaa ja sit menty treffeille.
Eli se et parissa sekunnissa ensivaikutelman perusteella nainen sanoo, ettei ole kemiaa. Siitähän se kyse on? Ei kai mitään tunteita voi ollakkaan, jos umpi tuntemattoman ihmisen ulkonäköä mennään katsomaan tietämättä toisesta muuten yhtään mitään... Koko nettideitti on ihan perseestä.
Ennen varmaan toimi paremmin ne kirjeenvaihdot, kun maalaisisännät laittoi niitä emännän haku ilmoituksia lehtiin ja sitten kirjuuteltiin ja lopulta tuli tai oli tulematta se emäntä taloon :) kai se rakkaus sitten sytty silläkin tavoin ajankanssa ;)
..mut viel oudompana pidän tota deittiä mikä kyl toimii panoseuran etsinnässä varmaan ihan ok!
Naiselle kemiaalinen merkki on Au ja miehelle xnxx!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272286Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502269- 1282215
- 1342147
- 541766
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411643- 311361
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161195Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381147