Kun on saanut ,olla ja elää
monenlaista muistoissa helää
jotkut pois siivoais
toiset lasiin kaivertais
Toisinaan askeleet polulta horjui
taistellen kiusaukset torjui
kerran tuli sekin aamu
kun tiesin entinen ei luokseni saavu
kun peitti musta varjo talon
vei lintujen laulun ,teki äänettömäks salon
https://www.youtube.com/watch?v=AoYi_oUfWV0
Minuu on useinkin sanottu pikkasen omituiseks kun olen ollut näkeväni kauneut sielläkin mis muut pelkkää roskaa.
Muistan sen kesäaamun kun tulin neljätä sairaalasta ja istuin aamun terassilla ,pöyrällä oli pyöree pottu vettä täynnä ja se heijasti spektrin tarassiin valkeaan kaiteeseen ,se oli kauneudessaan karsee vastakohta mun ajatuksille.
Laulun tekijät usein kertoo miten mielikuvitus auttaa ,mielenmiljonääri ei oo koskaan köyhä , oikeestaan tairan olla varakas kun alkaa miettimään.
Riimittelijöiden kokoontumisajot.
139
380
Vastaukset
"ennen niin kaunis perhonen
on kuin revitty pitsi verhonen"
Tuo riimitys saa minulta erityisen kunnia-maininnan.
Käy kateeksi kun en itse osannut.
"Unohtakoon aloittaja keino-hedelmöitetyt läyryt.
tympi-pölyiset mestari-runoista revityt rääsyt.
Suokoon hän sielunsa tussahdella
pikku-hiljaa pullistella.
Innolla odotan luomisen tuskan
häneltä peittävän jokaisen puskan"
Koutsi hei...Tsemiä!!
Tässä sinulle ja sielullesi:
https://www.youtube.com/watch?v=BYGpQWPEKIg
H.- k-kk
Kyllä sai sielu palsamia haavoilleen kun laulun sanoja tavaili.
Kohta joku kommentoi miten pestikset istuu käsikaulaa pahuuksiaan suunitellen.
Me molemmat sen totuuren tierämme , toiset luulee lukevansa totuuren riimeistä ja riimien välistä.
Itte tiivistäisin pariin sanaan ,kauhun tasapaino.
- k-kk
Heikunkeikulle.
Ketju mis kysymykses esitit on liian pitkä , sinne joukkoon hukkuu paljon kirjotuksia ,ei löyrä ja ei tuu vastattuu.
Sit kirjottajat pahastuu ku ei huomioira, mä luotan siihe et kyl sä jossain vaihees tän huomaat.
Se lossaaminen on ku puretaan laivaa ,eli tavarat maihin ,
Mä ole varmaan lukenu hyvii kirjoi ku en missään nimes osaa ittiäni niihin verrata ,kömpelöö ja tökkivää on juttuni niitten rinnalla.
Näin palstalla ku kirjottelee niin ain tulee ajateltuu et tunteeko joku tarinas oleva ittes vai osaako joku sen yhristää minuun ,ikään kuin suojelee ittiään ja toista ihmist.
Noist laivan jouluist niin siin olis kaikkein ihmeelisint ku se kauhia kiire ja kohina pyssää ,on nii kauhian hiljast.
Kuvittel et istut oikke hyvä piano soittaja konsertis ja niit sointui ja nuatei oikke ämpärikaupal paiskita sun päälles ,niit tulee pitki lattiaa,penkkien välist ja päänpäält.
Juur ku sä olet siihen sointuje virtaa ittes uimaan saanu niin se tulva loppuu sä lätkährät vattalles lattial ja ei kuulu mittä,iha hiljast.
Semmoselt minust tuntus ko laivan konehuanes soi puhelin ja sanotti et se on vel ny.
satamalaiturikki hiljeni ,kraana ei käänelly ittiäs ja vetomestari meni talleihis ,ei yksikää ihmine paseranu kaijalla.
Oli se vaa ihmelise tuntust se kolina ja meteli jälkee.- hytinäx1
k-kk
Vaikka kirjoituksesi oli osoitettu Heikunkeikulle hänen toisessa ketjussa esittämään pyyntöön, mutta pyytäisin minäkin samaa asiaa.
Mutta jos sinä et tänne 60 palstalle halua paljon kirjoitella niitä merimies muistojasi niin ota ainakin talteen jo tähän saakka kirjoittamasi ja tee niistä pieni novelli lapsenlapsillesi. Koska eihän niitä tapahtumia koskaan voi kukaan muu kertoa heille. - Heikunkeikku
"koti-kiusattu"
Hellouta täältä. Kiitos vastauksesta.
Just joo, ensteks täytyy lossata ja sitte vasta lastata. Olis pitänyt hokata toi, mutku en hokannu. Uusi sana taas talletettu päähän.
Selitit NIIN mainion mainiosti tuon "ämpärikaupal paiskita sun päälles.....jne.."
että osaan kuvitella hyvin sen hiljaisuustunteen, minkä koit, kun hiljaisuus laskeutui laivaan.
.
Kuulepas ihiminen, minä se vasta kirjoja oonkin lukenut. Joka ilta, joka ikinen ilta silmäni liukuvat kirjan tekstiä pitkin. Että kyl minä osaan sanoa, josko susta olis kirjailijaksi. Ja sanon, että olis joo, kyllä vaan.
Kirjoituksesi on Persoonallista. Ei kannata ruveta vertailemaan muihin kirjailijoihin. Jokaisella on oma tyylinsä. Sinun kerrontatavallesi olisi varmasti paikkansa. "Hytinäx1"-nimimerkki mainitsi novellikokoelmasta. Joku vastaava voisi tosiaan olla hyvä. Pieniä kertomuksia kirja täynnänsä. Oi että!!
Harmi kun mulla ei ole valtaa, jos olis, niin pakottaisin sut ryhtymään kirjoittamaan kirjaa. Siinähän sitte näkisit, että oon ollut oikias, ku porukka jonottaa kirjakaupas sun kirjaa. Sinä istuisit pöydän takana ja kirjoittaisit kirjojen etusivulle nimikirjoituksesi. Kuvittele vähä hei!!! Pikkusen pretevää olisit siinä istumas :) - pohojammaalta
Heikunkeikku kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Hellouta täältä. Kiitos vastauksesta.
Just joo, ensteks täytyy lossata ja sitte vasta lastata. Olis pitänyt hokata toi, mutku en hokannu. Uusi sana taas talletettu päähän.
Selitit NIIN mainion mainiosti tuon "ämpärikaupal paiskita sun päälles.....jne.."
että osaan kuvitella hyvin sen hiljaisuustunteen, minkä koit, kun hiljaisuus laskeutui laivaan.
.
Kuulepas ihiminen, minä se vasta kirjoja oonkin lukenut. Joka ilta, joka ikinen ilta silmäni liukuvat kirjan tekstiä pitkin. Että kyl minä osaan sanoa, josko susta olis kirjailijaksi. Ja sanon, että olis joo, kyllä vaan.
Kirjoituksesi on Persoonallista. Ei kannata ruveta vertailemaan muihin kirjailijoihin. Jokaisella on oma tyylinsä. Sinun kerrontatavallesi olisi varmasti paikkansa. "Hytinäx1"-nimimerkki mainitsi novellikokoelmasta. Joku vastaava voisi tosiaan olla hyvä. Pieniä kertomuksia kirja täynnänsä. Oi että!!
Harmi kun mulla ei ole valtaa, jos olis, niin pakottaisin sut ryhtymään kirjoittamaan kirjaa. Siinähän sitte näkisit, että oon ollut oikias, ku porukka jonottaa kirjakaupas sun kirjaa. Sinä istuisit pöydän takana ja kirjoittaisit kirjojen etusivulle nimikirjoituksesi. Kuvittele vähä hei!!! Pikkusen pretevää olisit siinä istumas :)Viittaan kintaalla edelliseen ketjuun.
Se on kuules loossata, kun joku on olevinaan jotain mitä ei ole.
EI ole se lossata! - Heikunkeikku
pohojammaalta kirjoitti:
Viittaan kintaalla edelliseen ketjuun.
EI ole se lossata!Nyt oon vetänyt niskaani vänkäysvaatteet. Alan väitteleen kanssasi, mikäli sä tämän kommenttini jälkeen vielä alat väittelemään.
Asia on niin, että se EI ole loossata, vaan lossata, kuten aikaisemmin olen kirjoittanut.
Viittaan kahella kintaalla tommoseen loossata-sanaan.
Los-sa-ta. Ja sillä siisti:) - Heikunkeikku
Heikunkeikku kirjoitti:
Nyt oon vetänyt niskaani vänkäysvaatteet. Alan väitteleen kanssasi, mikäli sä tämän kommenttini jälkeen vielä alat väittelemään.
Asia on niin, että se EI ole loossata, vaan lossata, kuten aikaisemmin olen kirjoittanut.
Los-sa-ta. Ja sillä siisti:) Heikunkeikku kirjoitti:
Nyt oon vetänyt niskaani vänkäysvaatteet. Alan väitteleen kanssasi, mikäli sä tämän kommenttini jälkeen vielä alat väittelemään.
Los-sa-ta. Ja sillä siisti:)"Heikunkeikku"
Pää kiinni kulta.
Olet nyt väärässä.
Lossa on irroittaa, purkaa
Låtsas on näytellä, olla jotain toista.
Tuosta sanasta kieli-vammaiset murteiset venyttivät loossaamisen.
Lausutaan loooooter....
Me Keski-Suomalaiset emme käytä tuon-kaltaisia sanoja koskaan.
Korkeintaan hymähtelemme niille huvittuneesti.
Sattuneesta syystä, kk tuskin koskaan kirjoittaa muistelmiaan merestä :)
Ja taatana, sana-kirja ei ole musiikkia...
Ainakaan ei tähän aloitukseen.
"Huomaa myös, että tämä aloitus ei ole tarkoitettu riitelylle."
Tässä sinulle Turun-murhetta:
https://www.youtube.com/watch?v=EpHhFkDTHtw
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Pää kiinni kulta.
Olet nyt väärässä.
Lossa on irroittaa, purkaa
Låtsas on näytellä, olla jotain toista.
Tuosta sanasta kieli-vammaiset murteiset venyttivät loossaamisen.
Lausutaan loooooter....
Me Keski-Suomalaiset emme käytä tuon-kaltaisia sanoja koskaan.
Korkeintaan hymähtelemme niille huvittuneesti.
Sattuneesta syystä, kk tuskin koskaan kirjoittaa muistelmiaan merestä :)
Ja taatana, sana-kirja ei ole musiikkia...
Ainakaan ei tähän aloitukseen.
Tässä sinulle Turun-murhetta:
https://www.youtube.com/watch?v=EpHhFkDTHtw
H.Älä höpäjä. Se on lossata, joka lausutaan lossata.
Minä kirjoitin aikaisemmin, että täälä päin sanotaan lossata. Toistan: Minä kirjoitin aikaisemmin, että täälä päin sanotaan lossata. Siis toistan TÄÄLÄ PÄIN. Täälä päin sanotaan lossata. Ei looooossata.
Onpas tämä nyt hankalaa, ku aletaan ihan silimille hyppimään.
Enkä se ole Minä, joka riitelen. Te muut vaan ootte tommosia.
Laitan musiikkia, jahka palajan. Hirveästi kauppa-asioita edessä.
Lähen läiskiin nyh. - pohojammaalta
Heikunkeikku kirjoitti:
Älä höpäjä. Se on lossata, joka lausutaan lossata.
Minä kirjoitin aikaisemmin, että täälä päin sanotaan lossata. Toistan: Minä kirjoitin aikaisemmin, että täälä päin sanotaan lossata. Siis toistan TÄÄLÄ PÄIN. Täälä päin sanotaan lossata. Ei looooossata.
Onpas tämä nyt hankalaa, ku aletaan ihan silimille hyppimään.
Enkä se ole Minä, joka riitelen. Te muut vaan ootte tommosia.
Laitan musiikkia, jahka palajan. Hirveästi kauppa-asioita edessä.
Lähen läiskiin nyh.Loossata on oikein.
Heikunkeikku hävisit 2-1
Pulinat pois! - hytinäx1
pohojammaalta kirjoitti:
Loossata on oikein.
Heikunkeikku hävisit 2-1
Pulinat pois!Kuule ainakin täällä sveamamman maalla tilasin rekkoja lastaamaan määrätylle päivälle ja viimeistään puoltatuntia ennen kuin mitä tehdas pantiin kiinni. Joskus sitten kuljetusfirmat soittivat kun eivät saaneetkaan lastiaan lossatuksi edellisessä paikassa ja pyysivät jos sais lastata seuraavana arkipäivänä.
Heikku on oikeassa lossa on lossa.
Ja sitten Chris Rea driving home for Christmas kaikille rekkamiehille ja laivan kapteeneille.
https://youtu.be/a4HuQiv8TGY - pohojammaalta
hytinäx1 kirjoitti:
Kuule ainakin täällä sveamamman maalla tilasin rekkoja lastaamaan määrätylle päivälle ja viimeistään puoltatuntia ennen kuin mitä tehdas pantiin kiinni. Joskus sitten kuljetusfirmat soittivat kun eivät saaneetkaan lastiaan lossatuksi edellisessä paikassa ja pyysivät jos sais lastata seuraavana arkipäivänä.
Heikku on oikeassa lossa on lossa.
Ja sitten Chris Rea driving home for Christmas kaikille rekkamiehille ja laivan kapteeneille.
https://youtu.be/a4HuQiv8TGYSe on kuules loossata, kun joku on olevinaan jotain mitä ei ole.
Heikunkeikku kirjoitti:
Mitäs tää sitten on?
http://kirlahblog.blogspot.fi/2011/12/lossattuja-kissojakin.html- Heikunkeikku
pohojammaalta kirjoitti:
Loossata on oikein.
Heikunkeikku hävisit 2-1
Pulinat pois!Rättiväsyneenä tulin kotia ja nyt ku ajattelin hetken huilahtaa kivassa ketjussa, niin mitäkö täältä löytyi. Pohojanmaalaanen tyyppi meinaa ruveta härnäämään mua.
Mistä päin teikäläinen sitten on kotoosin? Jostakin pohojanmaan perimmäisestä nurkasta, puoliksi jostakin muusta kodosta?
Voisiko olla niin, että sun "loossata"-sana ja mun "lossata"-sana ovat kaks ihan eri sanaa?
Ikäni oon täälä Vaasassa asunut ja tuo lossata-sana on niin tuttu sana, että jotta ihan älyttömän tuttu. Paljon käytetty, että kyllähän minä nyt tiedän, että sana EI ole loossata. Naurattaa peräti tuo sana. Älytön sana.
Tilanne ei suinkaan ole 2-1 sun hyväkses, VAAN 1-0 Mun hyväkseni.
Loossata-sanalla et ole saanut ainuttakaan pistettä. Pyöriä nolla, onko hyvä olla:) - pohojammaalta
Heikunkeikku kirjoitti:
Rättiväsyneenä tulin kotia ja nyt ku ajattelin hetken huilahtaa kivassa ketjussa, niin mitäkö täältä löytyi. Pohojanmaalaanen tyyppi meinaa ruveta härnäämään mua.
Mistä päin teikäläinen sitten on kotoosin? Jostakin pohojanmaan perimmäisestä nurkasta, puoliksi jostakin muusta kodosta?
Voisiko olla niin, että sun "loossata"-sana ja mun "lossata"-sana ovat kaks ihan eri sanaa?
Ikäni oon täälä Vaasassa asunut ja tuo lossata-sana on niin tuttu sana, että jotta ihan älyttömän tuttu. Paljon käytetty, että kyllähän minä nyt tiedän, että sana EI ole loossata. Naurattaa peräti tuo sana. Älytön sana.
Tilanne ei suinkaan ole 2-1 sun hyväkses, VAAN 1-0 Mun hyväkseni.
Loossata-sanalla et ole saanut ainuttakaan pistettä. Pyöriä nolla, onko hyvä olla:)On hyvä olla :)
Luepa, mitä kaikkitietävä hunksz kirjoittaa ja laske sitten tulos.
2-1 voitimme hunksz ja mä, jee!
Olen Kokkolan seudulta ja fifty-fifty on esipolvissani ruotsia ja suomea äidinkielenään puhuvia. Paljon on ruotsinkielestä tulleita sanoja suomenkielen seassa. Porstuna on eteinen (förstuga), hantuuki on pyyhe. Samoin ruotsinkieli on suomenkielen rikastamaa: Va kosta haukikilo?
Loossata se on Kokkolan seudulla, kun joku on olevinaan jotain mitä ei ole. Han låtsas vara...på svenska. - Heikunkeikku
pohojammaalta kirjoitti:
On hyvä olla :)
Luepa, mitä kaikkitietävä hunksz kirjoittaa ja laske sitten tulos.
2-1 voitimme hunksz ja mä, jee!
Olen Kokkolan seudulta ja fifty-fifty on esipolvissani ruotsia ja suomea äidinkielenään puhuvia. Paljon on ruotsinkielestä tulleita sanoja suomenkielen seassa. Porstuna on eteinen (förstuga), hantuuki on pyyhe. Samoin ruotsinkieli on suomenkielen rikastamaa: Va kosta haukikilo?
Loossata se on Kokkolan seudulla, kun joku on olevinaan jotain mitä ei ole. Han låtsas vara...på svenska.Esipolvesi:) Aaaapuaaaa ku naurattaaaa:) Entä takapolvet:)
Mun isä oli ruotsalainen, puhu toosi hooono sooomi.
Ei hoo ole kaikkitietävä. Hän vaan luulee.
Mut mä oon tietävää tyyppiä.
Se ei muuten sit oo porstuna, VAAN porstua. Äläkä nyt kiesus ala sit tostakin vääntämään riidanpoikasta. Olen väsynyt riepu, touhuista toipilas, että en jaksaisi väännellä. Tosin, väännän jos itse alat vääntämään ensteks.
Tietysti voisimme vaan yksinkertaisesti todeta, että Kokkola ja Vaasa ovat ihan eri luokassa pelaavia kaupunkeja. Toinen on isompi ja toinen pienen pieni.
:)
Ja koti-kiusatulle, että älä hermostu, vaikka toi toinen vänkää sun ketjus. Mut voi olla, että se vaan lossaa:)
Minä pistän hetken kuluttua musiikkia. - pohojammaalta
Heikunkeikku kirjoitti:
Esipolvesi:) Aaaapuaaaa ku naurattaaaa:) Entä takapolvet:)
Mun isä oli ruotsalainen, puhu toosi hooono sooomi.
Ei hoo ole kaikkitietävä. Hän vaan luulee.
Mut mä oon tietävää tyyppiä.
Se ei muuten sit oo porstuna, VAAN porstua. Äläkä nyt kiesus ala sit tostakin vääntämään riidanpoikasta. Olen väsynyt riepu, touhuista toipilas, että en jaksaisi väännellä. Tosin, väännän jos itse alat vääntämään ensteks.
Tietysti voisimme vaan yksinkertaisesti todeta, että Kokkola ja Vaasa ovat ihan eri luokassa pelaavia kaupunkeja. Toinen on isompi ja toinen pienen pieni.
:)
Ja koti-kiusatulle, että älä hermostu, vaikka toi toinen vänkää sun ketjus. Mut voi olla, että se vaan lossaa:)
Minä pistän hetken kuluttua musiikkia.2-1 voitimme, etkä sille mitään voi, vaikka kuinka yrität selitellä.
The Winner Takes It All https://www.youtube.com/watch?v=92cwKCU8Z5c
Meillä se on porstuna! Akkunoissa on kartiinit. Mulla on esipolvet. Sinä se niistä linnunkaltaisista takapolvista haaveilit.
Koita etsiä jotain lohtumusiikkia hävinneelle :D - Heikunkeikku
pohojammaalta kirjoitti:
2-1 voitimme, etkä sille mitään voi, vaikka kuinka yrität selitellä.
The Winner Takes It All https://www.youtube.com/watch?v=92cwKCU8Z5c
Meillä se on porstuna! Akkunoissa on kartiinit. Mulla on esipolvet. Sinä se niistä linnunkaltaisista takapolvista haaveilit.
Koita etsiä jotain lohtumusiikkia hävinneelle :DSelvästi kaivat verta nenästäs. Kuinkahan susta oikeen on tullu tommonen takku:)
Kiitos vaan musiikista. Ollos iloonen.
Kuitenkin tiedämme mikä se totuus on:D
https://www.youtube.com/watch?v=JDOT77t2G1E - hytinäx1
pohojammaalta kirjoitti:
Höpö, höpö sehän kirjoitetaan ruotsalaisella oolla låtsas, voidaan myös puhekielellä kirjoittaa låssas . Elikkäs du låssas komma från österbotten.
hytinäx1 kirjoitti:
Höpö, höpö sehän kirjoitetaan ruotsalaisella oolla låtsas, voidaan myös puhekielellä kirjoittaa låssas . Elikkäs du låssas komma från österbotten.
"hytinäx1"
"låssas komma..."
Taisit juuri pilata Heikun Joulun :)
kk:lle ei saa tollee tehdä.
https://www.youtube.com/watch?v=BeXwF07LOis
H.
- kesivä
Sadepisarakin saa merkityksen
kirjaillessaan ikkunaan kuvituksen.
Sitä unohtuu katsomaan kuin maton raitaa,
miten ihmeessä pieni pisara tuon taitaa.
Pisara yhtyy toiseen ja sulautuu virtaan
niinkuin muistot rakentuvat elämän pirtaan.
Jotkut muistot tuntuvat kuin kipuina luissa
jotkut soljuvat kuin sukkula kangaspuissa.
Tällä ruudulla saan pisaran elämästä toisen
kun joku jossain kirjaimista loi sen.
https://www.youtube.com/watch?v=PONHfnKYw3EKohtaamisesta vanha kulunut sanonta,kuin laivat yössä , ensin näkyy toplanternan valo ,sit kulkuvalot ja messien ja hyttien valaistut venttiilit lopuks ahteri valo mikä painuu näkymättömiin .
- kylmätotuus
Sibeliuksen musiikkia tässäkin, yhdistettynä jäätanssiin. Upeaa katseltavaa ja kuunneltavaa.
https://www.youtube.com/watch?v=rk2LqLNPelc - kylmätotuus
Minun valintani on Jean Sibeliuksen teos "Valse triste".
"kesivä"
Niin on kopio pölyinen kuin Helena Eevan riepu-matto.
Onneksi Ragni on kuollut.
Sähän oot kuin Rosamunda.
Ja nuoret piipittävät hiljaa.
"Älä viitti olla kun mutsi mulle
emmää ole lapsi sulle.
Kato kauemmaks gimma samaan hissiin
me himaan mennään ja stritataan ristiin.
Sit on liffaa kun kerranki hiljaa ollaan
ei pennun aikaan voi uutta alkaan.
Sit kun pentu alkaa aikuistuu
voi alkaa taas maistuu sulle mun suu"
https://www.youtube.com/watch?v=3VXW1lJCIxk
H.- kesivä
hunksz kirjoitti:
"kesivä"
Niin on kopio pölyinen kuin Helena Eevan riepu-matto.
Onneksi Ragni on kuollut.
Sähän oot kuin Rosamunda.
Ja nuoret piipittävät hiljaa.
"Älä viitti olla kun mutsi mulle
emmää ole lapsi sulle.
Kato kauemmaks gimma samaan hissiin
me himaan mennään ja stritataan ristiin.
Sit on liffaa kun kerranki hiljaa ollaan
ei pennun aikaan voi uutta alkaan.
Sit kun pentu alkaa aikuistuu
voi alkaa taas maistuu sulle mun suu"
https://www.youtube.com/watch?v=3VXW1lJCIxk
H.Kun vertaan pisaroita mattoon sä singahdat siitä kattoon.
Sidot Ragnin ja minut yhteen, kuin maanviljelijä sitoo lyhteen..
Jos eturauhanen sua vaivaa, ei tarvitse syyllistä muista kaivaa.
Tiristä sinä pissit, mä piristän tissit! :) - k-kk
kesivä kirjoitti:
Kun vertaan pisaroita mattoon sä singahdat siitä kattoon.
Sidot Ragnin ja minut yhteen, kuin maanviljelijä sitoo lyhteen..
Jos eturauhanen sua vaivaa, ei tarvitse syyllistä muista kaivaa.
Tiristä sinä pissit, mä piristän tissit! :)Aika paha ,pakko oli nauraa.
- ent.siivoojaparka
En tiedä tarkalleen, minkälaiset rajoitukset tässä ketjussa on.
Saako? Ilman riimejä?
Muistelen, että palstan "Joku" täyttää vuosia tänään, koska minun syntäreistäni on kulunut tasan puoli vuotta.
https://www.youtube.com/watch?v=UopWcJ8nwuY- kylmätotuus
Hyvä, että muistutit aloituksen otsikosta!
Olen aivan väärässä ketjussa, joten poistunkin riimittelijöiden pyhätöstä hätävalot vilkkuen.
Anteeksi aloittaja, etten tullut tarkemmin lukeneeksi aihetta!
"Janne", Susanna ja Petri tänne nyt jäävät, kun en niitä saa poiskaan pyyhittyä. ent,siivojaparka ja kylmätotuus.
Siivoojaparka ,kyllä saa ja on toivottavaakin rönsyillä.
kylmätotuus, voisitko antaa pikkusen löysää ja rauhoittua?
https://www.youtube.com/watch?v=0zSH_eanbXU- kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
ent,siivojaparka ja kylmätotuus.
Siivoojaparka ,kyllä saa ja on toivottavaakin rönsyillä.
kylmätotuus, voisitko antaa pikkusen löysää ja rauhoittua?
https://www.youtube.com/watch?v=0zSH_eanbXU"koti-kiusattu" mistä sait päähäsi, että olisin rauhaton?
Olen kuin viilipytty.
Koetko olevasi löysässä hirressä, kun pyysit minua antamaan hiukan löysää, vai mistä moinen pyyntö johtui?
En omista ohjaksia, enkä lassoakaan.
Voin kuitenkin tuoda rauhattomuutta niille, jotka kirjoitukseni niin kokevat. Sille en voi mitään. Totuudesta en suostu tinkimään tippaakaan.
Pähkinäsaaren rauha ei ole enää voimassa, eikä joulurauhaakaan ole vielä julistettu.
Mielenrauhaa kaikille! Sitähän Stillerkin aina toivottaa, samoin minä.
Höpölle on omat aloituksensa.
Riimiä pitää olla, sanokaa minun sanoneen.
Riimiksi katsotaan myös mies/nais-mallinen, itse luotu pikku tarina, johon suloisesti musiikki sointuu.
Näin:
"Korppi istui tunkiolla katsellen vanhan emakon päätä.
Olipa rouvalla isot hampaat ja kauniit silmät.
Korppi nokkaisi toisen silmän ja raakahti nautinnollisesti.
Tujottaen emakkoa toiseen silmään, Korppi tuumi:
Kuinkahan monta Putte-Possua tuokin on kastanut ja kaltannut?
Toinenkin silmä katosi, niinpä rokahdus soi taas.
Minä tulen tänne Joulu-aatto-aterialle.
Silloin ovat emakon Ohimo-suonet jo pullistuneet kinkkuisesti.
Korahti Korppi ja lensi pois."
Olen antanut tänään valolle vallan.
Sama vanha kehno kehto.
https://www.youtube.com/watch?v=VPmbAqRMNSg
H.- etsiväeilöydä
missä kohtaa se riimi on?
etsiväeilöydä kirjoitti:
missä kohtaa se riimi on?
"etsiväeilöydä"
"Riimiksi katsotaan myös mies/nais-mallinen, itse luotu pikku tarina, johon suloisesti musiikki sointuu."
Huomaa myös, että tämä aloitus ei ole tarkoitettu riitelylle.
H.- wikipediakertoo
hunksz kirjoitti:
"etsiväeilöydä"
"Riimiksi katsotaan myös mies/nais-mallinen, itse luotu pikku tarina, johon suloisesti musiikki sointuu."
Huomaa myös, että tämä aloitus ei ole tarkoitettu riitelylle.
H.Riimit ovat sanoja, joilla on yhteinen tai samalta kuulostava loppuosa. Niitä käytetään runoissa ja lauluissa, jos halutaan loppusointu. Sanojen loppuosan samankaltaisuutta voidaan kutsua puhekielessä rimmaamiseksi.
Kahdesta keskenään rimmaavasta sanasta voidaan käyttää nimitystä riimipari.
Riimipareja ovat esim. "luu" ja "suu" näissä on lyhyt loppusointu. Pitkiä ovat esim. "Taateli" ja "kaateli". wikipediakertoo kirjoitti:
Riimit ovat sanoja, joilla on yhteinen tai samalta kuulostava loppuosa. Niitä käytetään runoissa ja lauluissa, jos halutaan loppusointu. Sanojen loppuosan samankaltaisuutta voidaan kutsua puhekielessä rimmaamiseksi.
Riimipareja ovat esim. "luu" ja "suu" näissä on lyhyt loppusointu. Pitkiä ovat esim. "Taateli" ja "kaateli"."wikipediakertoo"
Niin...
"Kavio lehmän kopsahti kuoppaan
katkesi luu ja huusi muu"
Laadukas riimittely ei ole tuo.
Vaikka sääntöjä noudattaakin.
Taitaa olla parasta että menet lueskelemaan edelleenkin Wikiä.
Näyttää kyllä siltä, että sekään ei tee sinusta laadukasta riimittelijää.
Tunne-puoli horjuu liikaa.
H.- ent.siivoojaparka
hunksz kirjoitti:
"wikipediakertoo"
Niin...
"Kavio lehmän kopsahti kuoppaan
katkesi luu ja huusi muu"
Laadukas riimittely ei ole tuo.
Vaikka sääntöjä noudattaakin.
Taitaa olla parasta että menet lueskelemaan edelleenkin Wikiä.
Näyttää kyllä siltä, että sekään ei tee sinusta laadukasta riimittelijää.
Tunne-puoli horjuu liikaa.
H.Lehmän kavio?
Voi noita kaupunkilaisia! wikipediakertoo kirjoitti:
Riimit ovat sanoja, joilla on yhteinen tai samalta kuulostava loppuosa. Niitä käytetään runoissa ja lauluissa, jos halutaan loppusointu. Sanojen loppuosan samankaltaisuutta voidaan kutsua puhekielessä rimmaamiseksi.
Riimipareja ovat esim. "luu" ja "suu" näissä on lyhyt loppusointu. Pitkiä ovat esim. "Taateli" ja "kaateli".Miten tarkkaan olet kopionut wikipediaa, en ole tarkistanut, mutta tuosta kirjoittamastasi voi valita pienen lauseen, joka kumoaa loppusointuvaatimukset yms... "jos halutaan loppusointu" eli kaikki on kiinni siitä mitä kirjoittaja haluaa, haluaa, haluaa. Kirjoita ihan huoletta suoraa tai väärää, kaikki kelpaa tänne.
- Ylistystäkaipaat
Riimit on ihan kivoja mutta voisiko aloituksen tehdä joskus muustakin kuin omasta itsestä ja erinomaisuudesta. Voisi paremmin muutkin osallistua, julkinen palsta kuitenkin.
Ainahan se mieltä lämmittää kun kuulee onnistuneensa ,kun oikein kovasti yrität niin kyl sä tämän vuoren jaksat minua kehua ,kehutaan sit ens vuonna toisia .
Kiitos etukäteen ja oikein onnellista ja hyvää joulua sulle ps olen mä myöhään aattonakin varmaan täällä ,ainakin hetken aikaa."Ylistystäkaipaat"
Luultavasti voi.
Mutta siitä ei tule yhtä laadukas.
Luulottelijoiden höpinää vain.
Katsopa vaikka "musiikkia iloksemme".
Kuinka surkea se on.
Kuten toi sukka-juttu-yritys.
Höpölle on omat aloituksensa.
Hessylle omat helunat.
Aidolle tunteelle tummat virrat.
https://www.youtube.com/watch?v=t4vmfpxaEs8
H.- Ylistystäkaipaat
koti-kiusattu kirjoitti:
Ainahan se mieltä lämmittää kun kuulee onnistuneensa ,kun oikein kovasti yrität niin kyl sä tämän vuoren jaksat minua kehua ,kehutaan sit ens vuonna toisia .
Kiitos etukäteen ja oikein onnellista ja hyvää joulua sulle ps olen mä myöhään aattonakin varmaan täällä ,ainakin hetken aikaa.Niin arvelinkin et palaute on vaikea ottaa vastaan. Rakentavakin. Jotkuthan ei koskaan mielestään ole väärässä tai erehdy tai osaa ottaa huomioon miten toiset hänen kirjoituksensa ottavat. Mut kai tällainenkin aloite jonkinlaisesta puutteesta kertoo. Oikein hyvää joulua, lämpimiä läheisiä live-jouluusi ilman riimejä toivotan.
Ylistystäkaipaat kirjoitti:
Niin arvelinkin et palaute on vaikea ottaa vastaan. Rakentavakin. Jotkuthan ei koskaan mielestään ole väärässä tai erehdy tai osaa ottaa huomioon miten toiset hänen kirjoituksensa ottavat. Mut kai tällainenkin aloite jonkinlaisesta puutteesta kertoo. Oikein hyvää joulua, lämpimiä läheisiä live-jouluusi ilman riimejä toivotan.
Jotta saisit haluamasi lopputuloksen, sovitaan et alotus kertoo näköalattomuuresta eli sitä puuttuu .
Näin joulun kunniaks voisit kertoo sen mistä pitkään jatkunut huomauttelusi oikein johtuu?- makkarasukka
koti-kiusattu kirjoitti:
Jotta saisit haluamasi lopputuloksen, sovitaan et alotus kertoo näköalattomuuresta eli sitä puuttuu .
Näin joulun kunniaks voisit kertoo sen mistä pitkään jatkunut huomauttelusi oikein johtuu?H ylempänä jutteli ylistyksen kaipuusta,
sitä nyt tahdon ojentaa
tämän biisin sanoituksen muodossa
Varsinkin kun eräällä on vuosipäivä joulun aikoihin.
HÄNellä joka on aina mukana niin ilosin riimittelyin.
https://www.youtube.com/watch?v=KKW7-qeUaX4
jk. olen Barin rannikolla! - eppu2
Ylistystäkaipaat kirjoitti:
Niin arvelinkin et palaute on vaikea ottaa vastaan. Rakentavakin. Jotkuthan ei koskaan mielestään ole väärässä tai erehdy tai osaa ottaa huomioon miten toiset hänen kirjoituksensa ottavat. Mut kai tällainenkin aloite jonkinlaisesta puutteesta kertoo. Oikein hyvää joulua, lämpimiä läheisiä live-jouluusi ilman riimejä toivotan.
Eihän koti-kiusattu voi olla väärässä omassa ketjussaan.
Ei kai ketjuja aloiteta toisten ehdoilla.
Jokainen voi aloittaa itse ketjun, sellaisen, kun katsoo hyväksi.
Eihän sellaiseen ketjuun ole mikään pakko osallistua, joka ei miellytä. eppu2 kirjoitti:
Eihän sellaiseen ketjuun ole mikään pakko osallistua, joka ei miellytä.Moikka eppu
Toisista vast oliskin helppoo kirjottaa mut kun säänöt muistaakseni kieltää nikistä kirjottelun.
Meinasin vuorenvaihtees lopettaa mut noi länkyttäjät antoi voimaa jatkaa ihan vaan heiän ilona.
Pakkohan se on osallistuu kun ei muuten saa toista ärsytettyy ,on se niin raskasta.- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Eihän sellaiseen ketjuun ole mikään pakko osallistua, joka ei miellytä.Mietis nyt vähän, mitä tuli kirjoitettua.
Et kai tarkoita, että sinunkin aloituksiisi on vain nyökkäiltävä tai pysyttävä poissa niistä tai tehtävä oma aloitus, jos on kanssasi eri mieltä asiasta ? Mitäs keskustelua se sellainen on. - oikeampi
eppu2 kirjoitti:
Eihän sellaiseen ketjuun ole mikään pakko osallistua, joka ei miellytä.Ei ketju ole kenenkään oma.
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mietis nyt vähän, mitä tuli kirjoitettua.
Et kai tarkoita, että sinunkin aloituksiisi on vain nyökkäiltävä tai pysyttävä poissa niistä tai tehtävä oma aloitus, jos on kanssasi eri mieltä asiasta ? Mitäs keskustelua se sellainen on.Ent .siivooja
tämmönen teoreettinen kysymys , kun kerran tietää millaista roskaa ja mitäänsanomatonta suttua joku alottaja suoltaa jokaiseen aloitukseen ja on jo ilmoittanut ettei tykkää siitä.
Pitääkö silti keskustelun ylläpitämiseksi aina uudestaan ja uudestaan ilmoittaa sama asia jokaiseen ketjuun ?
Tyrehtyiskö se keskustelu ?- ent.siivoojaparka
piikkiö kirjoitti:
Ent .siivooja
tämmönen teoreettinen kysymys , kun kerran tietää millaista roskaa ja mitäänsanomatonta suttua joku alottaja suoltaa jokaiseen aloitukseen ja on jo ilmoittanut ettei tykkää siitä.
Pitääkö silti keskustelun ylläpitämiseksi aina uudestaan ja uudestaan ilmoittaa sama asia jokaiseen ketjuun ?
Tyrehtyiskö se keskustelu ?Mitä?
Ketä aloittajaa tarkoitat, joka suoltaa "roskaa ja mitäänsanomatonta suttua jokaiseen aloitukseen ja on jo ilmoittanut ettei tykkää siitä siitä"?
En tajunnut mitään. En saanut langan päästä kiinni.
Miksi joku aloittaja tekisi aloituksen, mistä ei itsekään tykkää?
Ihan ulalla, mutta eipä ole ensimmäinen kerta ja mitäpä sillä on väliäkään, millään. - eppu2
Mietis nyt vähän, mitä tuli kirjoitettua.
Et kai tarkoita, että sinunkin aloituksiisi on vain nyökkäiltävä tai pysyttävä poissa niistä tai tehtävä oma aloitus, jos on kanssasi eri mieltä asiasta ? Mitäs keskustelua se sellainen on.No en tarkoita.
Taasko väännän rautalangasta.
Mitäs sanot, jos aloitan ketjun ´´siivooja tykkää jankuttaa siitä ja tästä´´, minä taas haluaisin keskustella jostain muusta.
En tiedä miksi jankutat aina tuota, että pitääkö vain nyökkäillä.
Minä tarkoitan sitä, ettei tarvitse haukkua kenenkään aihetta, siis aloittamaa ketjua, eikä kenenkään henkilöä.
Jos ei pysty/kykene/ halua keskustella asiasta, eikö ole omakin viihtyvyyden kannalta mukavampi pysyä poissa, kun vähätellä ja lyödä lyttyyn toisia.
Ehkäpä minä käsitän keskustelun eri tavalla,kuin Sinä.
Ja oikeammalle: Missä kohtaa olen väittänyt, että joku omistaa jonkun ketjun? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mitä?
Ketä aloittajaa tarkoitat, joka suoltaa "roskaa ja mitäänsanomatonta suttua jokaiseen aloitukseen ja on jo ilmoittanut ettei tykkää siitä siitä"?
En tajunnut mitään. En saanut langan päästä kiinni.
Miksi joku aloittaja tekisi aloituksen, mistä ei itsekään tykkää?
Ihan ulalla, mutta eipä ole ensimmäinen kerta ja mitäpä sillä on väliäkään, millään.Tulipa tääkin asia selväks .
- oikeampi
eppu2 kirjoitti:
No en tarkoita.
Mitäs sanot, jos aloitan ketjun ´´siivooja tykkää jankuttaa siitä ja tästä´´, minä taas haluaisin keskustella jostain muusta.
Minä tarkoitan sitä, ettei tarvitse haukkua kenenkään aihetta, siis aloittamaa ketjua, eikä kenenkään henkilöä.
Jos ei pysty/kykene/ halua keskustella asiasta, eikö ole omakin viihtyvyyden kannalta mukavampi pysyä poissa, kun vähätellä ja lyödä lyttyyn toisia.
Ja oikeammalle: Missä kohtaa olen väittänyt, että joku omistaa jonkun ketjun?eppu2 kirjoitit "Eihän koti-kiusattu voi olla väärässä omassa ketjussaan"
Tuossa väität! - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
No en tarkoita.
Ja oikeammalle: Missä kohtaa olen väittänyt, että joku omistaa jonkun ketjun?eppu:
"""Eihän koti-kiusattu voi olla väärässä omassa ketjussaan."""
eppu:
"""Ja oikeammalle: Missä kohtaa olen väittänyt, että joku omistaa jonkun ketjun?"""
Eikös sellaisen yleensä omista, mikä on omaa? oikeampi kirjoitti:
eppu2 kirjoitit "Eihän koti-kiusattu voi olla väärässä omassa ketjussaan"
Tuossa väität!Mä myönnän ,kerran mä ittekkin luulin olleeni väärässä mut sit huomasin erehtyneeni.
Hyvää joulua sullekkin, kuka sitten oletkin.ent.siivoojaparka kirjoitti:
eppu:
"""Eihän koti-kiusattu voi olla väärässä omassa ketjussaan."""
eppu:
"""Ja oikeammalle: Missä kohtaa olen väittänyt, että joku omistaa jonkun ketjun?"""
Eikös sellaisen yleensä omista, mikä on omaa?Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe.
Lopeta tommonen joutava länkytys.- oikeampi
koti-kiusattu kirjoitti:
Mä myönnän ,kerran mä ittekkin luulin olleeni väärässä mut sit huomasin erehtyneeni.
Hyvää joulua sullekkin, kuka sitten oletkin.Parempaa joulua, koti-kiusattu!
Ketju ei ole omasi ;) oikeampi kirjoitti:
Parempaa joulua, koti-kiusattu!
Ketju ei ole omasi ;)Oliko sul alotuksen aiheeseen jotain lisättävää?
- oikeampi
koti-kiusattu kirjoitti:
Oliko sul alotuksen aiheeseen jotain lisättävää?
Ei ollut mulla.
Oliko sulla?
Jos on sulla,
niin anna tulla. - hytinäx1
koti-kiusattu kirjoitti:
Mä myönnän ,kerran mä ittekkin luulin olleeni väärässä mut sit huomasin erehtyneeni.
Hyvää joulua sullekkin, kuka sitten oletkin.:) Tuotapa täytyy käyttää joskus tiukan paikan tullen ...
- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe.
Lopeta tommonen joutava länkytys.Ja tämän kommenttisi riimit ja linkki oli? Missä?
Et Piikkiölle huomauttanut mitään? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ja tämän kommenttisi riimit ja linkki oli? Missä?
Et Piikkiölle huomauttanut mitään?Toisinaan lapsen mieli on niin pienestä hyvä.
Jatkahan puuhasteluas ,yläfemmankin voit itelles antaa.oikeampi kirjoitti:
Ei ollut mulla.
Oliko sulla?
Jos on sulla,
niin anna tulla.Huomenna taas riimitellään ,pysyhän kuulolla.
- eppu2
oikeampi kirjoitti:
eppu2 kirjoitit "Eihän koti-kiusattu voi olla väärässä omassa ketjussaan"
Tuossa väität!Väännän taas rautalangasta ´´oma ketju´´ tarkoittaa ketjun aloittajaa, ei minkään omistamista. Siivooja sanoi, eikös sellaisen yleensä omista mikä on omaa. Hyvä lause, kyllä sen nyt jokainen tajuaa, ettei ketju, eikä palsta ole käyttäjien omistuksessa.
Jos aloittaa ketjun riimittelystä, mitä järkeä jonkun on avata ketju ja ruveta esittämään, että aloituksen voisi tehdä muustakin jne.
Miksei tee itse aloitusta siitä muusta. - oikeampi
eppu2 kirjoitti:
Väännän taas rautalangasta ´´oma ketju´´ tarkoittaa ketjun aloittajaa, ei minkään omistamista. Siivooja sanoi, eikös sellaisen yleensä omista mikä on omaa. Hyvä lause, kyllä sen nyt jokainen tajuaa, ettei ketju, eikä palsta ole käyttäjien omistuksessa.
Jos aloittaa ketjun riimittelystä, mitä järkeä jonkun on avata ketju ja ruveta esittämään, että aloituksen voisi tehdä muustakin jne.
Miksei tee itse aloitusta siitä muusta.Mun oma taloni on mun omistama.
On!!!!! järkeä jonkun on avata ketju ja ruveta esittämään, että aloituksen voisi tehdä muustakin jne. Kas kun tämä ei ole runopalsta!
Oikeampi palsta riimittelylle on http://keskustelu.suomi24.fi/viihde-ja-kulttuuri/kirjallisuus/runot - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Väännän taas rautalangasta ´´oma ketju´´ tarkoittaa ketjun aloittajaa, ei minkään omistamista. Siivooja sanoi, eikös sellaisen yleensä omista mikä on omaa. Hyvä lause, kyllä sen nyt jokainen tajuaa, ettei ketju, eikä palsta ole käyttäjien omistuksessa.
Miksei tee itse aloitusta siitä muusta.Pitäisikö sinun vähitellen, väärinkäsitysten välttämiseksi, alkaa huomioimaan, että lukija näkee vain sen mitä kirjoitat, eikä sitä mitä sinun aivoissasi pyörii.
Jos "oma ketju" on sinun aivoissasi sama kuin aloittaja, niin ei lukija sitä voi sinun aivoistasi nähdä. Hän näkee vain kirjoitetut sanat "oma ketju", mikä tarkoittaa ketjun omistamista. eppu2 kirjoitti:
Miksei tee itse aloitusta siitä muusta.Anna eppu olla ,määrätynlaiset ihmiset saa voimansa vänkäämisestä ja oikeesolemisen tarpeesta.
Suoraan se heille ,hetan sanoin mitäpä hyövejää.- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Anna eppu olla ,määrätynlaiset ihmiset saa voimansa vänkäämisestä ja oikeesolemisen tarpeesta.
Suoraan se heille ,hetan sanoin mitäpä hyövejää.Näin on parei.
Kukkakaalilaatikkoo siinä juuri väsäsin.
Ostin semmoisen vajaan kolmen kilon kinkun tänään, siinä on yllin kyllin velipojalle ja itelle.
Huomisen jälkeen se päiväkin rupee piteneen. - ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Toisinaan lapsen mieli on niin pienestä hyvä.
Jatkahan puuhasteluas ,yläfemmankin voit itelles antaa."""Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe."""
- Ihastunutkin
"""Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe."""
Voi herrajumala mikä räkänokka sinä olet .
oikeampi kirjoitti:
Mun oma taloni on mun omistama.
On!!!!! järkeä jonkun on avata ketju ja ruveta esittämään, että aloituksen voisi tehdä muustakin jne. Kas kun tämä ei ole runopalsta!
Oikeampi palsta riimittelylle on http://keskustelu.suomi24.fi/viihde-ja-kulttuuri/kirjallisuus/runotKatsos kun tämä on riimipalsta, kyllä ne riimit tänne kuuluvat. Oletkos käynyt tuolla esittelemälläsi runopalstalla, niin kuollutta taloa(aloitusta) ei ole tällä palstalla yhtään kuin siellä, kymmeniä aloituksia, ei kommentin kommenttia, vaikka kirjoittaja pyytää arviota niin kukaan ei sano mitään. Täällä sentään jotkut kommentoivat jotakin, se riittää.
Ylistystäkaipaat
"Riimit on ihan kivoja..."
Olen nämä aloitukset käsittänyt ihan erilailla, nehän ovat viitteitä, ajatuksia, mietteitä, joiden avulla aloittaja houkuttelee tavallaan meitä muita kirjoittamaan omia juttujaan. Ei ne ole kiveen hakattuja. Jos mieleen tulee jotain ihan muuta, niin sen kun annat mennä.
Ihmisen kokemukset ovat kuitenkin aika yleismaailmallisia vaikka jokainen tuntee ja tunnistaa ne ehkä eri tavalla omasta elämästään. Suru on suru ja ilo on ilo. Silti voidaan löytää yhteinen sointu ja sävel tai sitten ei, niin kuin usein tällä palstalla näkyy käyvän. Ei kannata takertua yksityiskohtien pikkupiperryksiin, monta viestiä voi vaihtaa, onko lehmällä nyt kavio vai mikä se on, eihän sillä ole merkitystä kun koulun biologian tunnilla, ei tällä riimipalstalla.- ent.siivoojaparka
rosaliiin kirjoitti:
Ylistystäkaipaat
"Riimit on ihan kivoja..."
Olen nämä aloitukset käsittänyt ihan erilailla, nehän ovat viitteitä, ajatuksia, mietteitä, joiden avulla aloittaja houkuttelee tavallaan meitä muita kirjoittamaan omia juttujaan. Ei ne ole kiveen hakattuja. Jos mieleen tulee jotain ihan muuta, niin sen kun annat mennä.
Ihmisen kokemukset ovat kuitenkin aika yleismaailmallisia vaikka jokainen tuntee ja tunnistaa ne ehkä eri tavalla omasta elämästään. Suru on suru ja ilo on ilo. Silti voidaan löytää yhteinen sointu ja sävel tai sitten ei, niin kuin usein tällä palstalla näkyy käyvän. Ei kannata takertua yksityiskohtien pikkupiperryksiin, monta viestiä voi vaihtaa, onko lehmällä nyt kavio vai mikä se on, eihän sillä ole merkitystä kun koulun biologian tunnilla, ei tällä riimipalstalla.Miten sinäkin lipsut ketjun aiheesta ja alat puhumaan lehmän kavioista kesken kaiken?
"""Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe.""" - kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Hyvää joulua sullekkin, kuka sitten oletkin.Tuttu on vitsintynkäsi, joten ei se jaksanut enää yhtään hymyilyttää.
Eräs turkulainen sen jo vuosia sitten kirjoitti jollekin palstalle.
Voisitko lopultakin päättää, mitä nimimerkkiä käytät, vai aiotko vielä lisätä valikoimaa?
Tällä riimipalstalla pohdittiin verbin lossata/ loosata merkitystä. Selityksiä oli monia.
Tiällä Savossa se tarkottaa tieskentelyä. Tieskentely tuas tarkottaa valehteluva.
PS. Minä en ou ikinä viärässä. Joka toesi väettää, o ite hakotiellä. - oikeampi
rosaliiin kirjoitti:
Katsos kun tämä on riimipalsta, kyllä ne riimit tänne kuuluvat. Oletkos käynyt tuolla esittelemälläsi runopalstalla, niin kuollutta taloa(aloitusta) ei ole tällä palstalla yhtään kuin siellä, kymmeniä aloituksia, ei kommentin kommenttia, vaikka kirjoittaja pyytää arviota niin kukaan ei sano mitään. Täällä sentään jotkut kommentoivat jotakin, se riittää.
Jos jossain ei ole jotain, niin ei se tarkoita, että se jokin kuuluu tälle palstalle.
Toi yks on saanut pakkomielteen musiikkiketjusta, jossa runoillaan kökösti.
Liekö solminut s24 kanssa sopimuksen, että saa riimien kera pitää tällä palstalla musiikkiketjua.
Joka se musiikkiketjukaan ei tänne kuulu kuten ei tuo runoketjukaan. - ent.siivoojaparka
rosaliiin kirjoitti:
Katsos kun tämä on riimipalsta, kyllä ne riimit tänne kuuluvat. Oletkos käynyt tuolla esittelemälläsi runopalstalla, niin kuollutta taloa(aloitusta) ei ole tällä palstalla yhtään kuin siellä, kymmeniä aloituksia, ei kommentin kommenttia, vaikka kirjoittaja pyytää arviota niin kukaan ei sano mitään. Täällä sentään jotkut kommentoivat jotakin, se riittää.
rosaliiin:
"""Katsos kun tämä on riimipalsta, kyllä ne riimit tänne kuuluvat."""
""" ...kun koulun biologian tunnilla, ei tällä riimipalstalla."""
Kumpi meistä nyt on sekaisin palstoista?
Minä olen aina tuolta ylhäältä lukenut tämän olevan 60 palsta.
Eipä silti, että minua riimit häiritsisivät tälläkään palstalla, jos jotkut haluavat kertoa päivän tapahtumansa lopusoinnuin. Siitä vaan.
Sinun riimeissäsi/runoissasi on ollut jotain sisältöäkin, myönnän. Ja hunkszin riimit saavat tihrusilmäni pyöreiksi, että mistä nuo kaikki voi hänelle tulla. Kesivä kirjoittaa mukavia...
Mutta sitten, kun ruoditaan palstaa ja sen kirjoittajia loppusoinnuin (mikä vaikuttaa olevan suosittua runoratsun liikkeelle lähtöön) tyyliin "Aa-aa-ankka takapuoli vankka..." ja aiheeseen sopimatonta musiikkia perään, niin ei pure, ei pure, ei pure. - ei.oo.ei.tuu
rosaliiin:
"""Katsos kun tämä on riimipalsta, kyllä ne riimit tänne kuuluvat."""
""" ...kun koulun biologian tunnilla, ei tällä riimipalstalla."""
Kumpi meistä nyt on sekaisin palstoista?
Minä olen aina tuolta ylhäältä lukenut tämän olevan 60 palsta.
Eipä silti, että minua riimit häiritsisivät tälläkään palstalla, jos jotkut haluavat kertoa päivän tapahtumansa lopusoinnuin. Siitä vaan.
Sinun riimeissäsi/runoissasi on ollut jotain sisältöäkin, myönnän. Ja hunkszin riimit saavat tihrusilmäni pyöreiksi, että mistä nuo kaikki voi hänelle tulla. Kesivä kirjoittaa mukavia...
Mutta sitten, kun ruoditaan palstaa ja sen kirjoittajia loppusoinnuin (mikä vaikuttaa olevan suosittua runoratsun liikkeelle lähtöön) tyyliin "Aa-aa-ankka takapuoli vankka..." ja aiheeseen sopimatonta musiikkia perään, niin ei pure, ei pure, ei pure.Miksi sinä itse jatkuvasti ruodit palstan kirjoittajia?
- ent.siivoojaparka
ei.oo.ei.tuu kirjoitti:
Miksi sinä itse jatkuvasti ruodit palstan kirjoittajia?
En minä aina ja kaikkia. Enkä etenkään kömpelöillä loppusoinnuilla, koska en näe sellaisessa mitään runollista.
Romukopparunoutta. Ei edes kirjoittajan homeiseen pöytälaatikkoon soveltuvaa sokeritoukkien syötäväksi. ent.siivoojaparka kirjoitti:
En minä aina ja kaikkia. Enkä etenkään kömpelöillä loppusoinnuilla, koska en näe sellaisessa mitään runollista.
Romukopparunoutta. Ei edes kirjoittajan homeiseen pöytälaatikkoon soveltuvaa sokeritoukkien syötäväksi."Vaikea on kaikkia miellyttää ja miksi siihen pyrkiäkään", niinhän minä tuolla kirjoitin.
Taidan tehdä uudenvuodenlupauksen jo hyvissä ajoin.- mikä.pielessä
Romukopparunoutta. Ei edes kirjoittajan homeiseen pöytälaatikkoon soveltuvaa sokeritoukkien syötäväksi.Kyllä oot ilkeä jutuissas ;(((
- bensaa.liekkeihin
mikä.pielessä kirjoitti:
Kyllä oot ilkeä jutuissas ;(((
Yrittää saada muut riitelemään keskenään.
- henrjii
klottaan luppaan
ja loosaan täälä
köppääses kuralätäkös Kokoontumisajoissa sallittaneen höpötystä riimeistä. Rentouttavaa on ollut roikkua mukana ja lukea, ihastua, rakastua, sanoihin, riimeihin osuviin, välillä on saanut vain huokaista.
Varsinaisena kulttuuritekona ajattelen juttua, jossa Harry Potter vetäistiin niin oivaltavalla tavalla osuvasti silloiseen aloitukseen. En voinut millään kuvitella sellaista tapahtuvan tällä palstalla. Hatun noston arvoinen repäisy.
Riimeistä ja loppusoinnuista täällä keskustellaan, aina kun ”kesivä” sinun riimejäsi alan lukea niin tulee olo, että ihan kun huitaisisit kevyesti kädelläsi ilmaan ja sanoisit ”Kattokaas pojat, täältä pesee, loppusoinnut ja kaikki kohdillaan…”
Viime päiviltä jäänyt mieleeni, Kookoon upeat riimit, mitä tuolla ylhäällä jo kehuttiin ja erityisesti ”kuin revitty pitsi verhonen…”sanoissa jotenkin ihanaa mystiikkaa melkein. Hoohoon ”…kirpeä virran viileän tuntu…” niin kauniisti sanottu ja ännät oikeis sanois.
Mr. Hoota (ja muitakin) ärsyttää nämä kirjoitukseni, tiedän sen, niin laitanpa ihan pirruuttani lisää kehumisia. Eläinjuttusi ovat omituisen hyviä, huvittaa sanavalinnat, eipä tulisi mitenkään pieneen mieleeni kirjoittaa jostain rukiin papanasta tai lohen munasta. Kiitos vaan. Lisään vielä, toivottavasti hypit yli. Runostasi ”Olen jäätynyt piki-tien tippa, tylsynyt renkaan nasta. Ei tee hyvää…”pidän ihan valtavasti, siinä on niin valoisa loppu ”tuulonen suven…”, niin kuin runossa pitää ollakin, nostaa apeudesta, antaa avitusta alakuloon.
Kiitos kaikille kaikista riimeistä, kaikki ”kuin kudottu lankoihin kultaisiin”.
Kiitos soinnuista ja sävelistä, mistä ihmeestä niin sydämeen käypäsiä löydättekin.
https://youtu.be/CrULwmbRYTY- ent.siivoojaparka
Ottaakohan sinun kehumisiasi kukaan tosissaan sen jälkeen, kun kerran paljastit mihin tarkoitukseen sitä kehumista käytät. Tai no voi olla, onhan niitä hyväuskoisia hömppiäkin.
- mielinkielin
Ottaakohan sinun kehumisiasi kukaan tosissaan sen jälkeen, kun kerran paljastit mihin tarkoitukseen sitä kehumista käytät. Tai no voi olla, onhan niitä hyväuskoisia hömppiäkin.
Hunksu ottaa ja kiittää.
Tässäpä taasen kirjoittajille aihetta
uutta paperia koneeseen ,vaihdetaan raidetta
Olis taas keksittävä aihe uus
entisistä arvostelijat äänensä käheeks huus
heti aamusta piti vaimoa tukea
ajatukset sanoiksi pukea
Ajattelin kokeilla irtooko kirjoitus
jouluksi pieni sepustus
https://www.youtube.com/watch?v=YMOx82U6oOY- oikeampi
rosaliin tuolla ylempänä sanoo, että "runopalstalla, niin kuollutta taloa(aloitusta) ei ole tällä palstalla yhtään kuin siellä, kymmeniä aloituksia, ei kommentin kommenttia, vaikka kirjoittaja pyytää arviota niin kukaan ei sano mitään. Täällä sentään jotkut kommentoivat jotakin, se riittää."
Eipä tunnu @koti-kiusatulle riittävän! Valivalia pukkaa iso mies :)))))
Näin kirjoittaa hän "Olis taas keksittävä aihe uus, entisistä arvostelijat äänensä käheeks huus" - k-kk
oikeampi kirjoitti:
rosaliin tuolla ylempänä sanoo, että "runopalstalla, niin kuollutta taloa(aloitusta) ei ole tällä palstalla yhtään kuin siellä, kymmeniä aloituksia, ei kommentin kommenttia, vaikka kirjoittaja pyytää arviota niin kukaan ei sano mitään. Täällä sentään jotkut kommentoivat jotakin, se riittää."
Eipä tunnu @koti-kiusatulle riittävän! Valivalia pukkaa iso mies :)))))
Näin kirjoittaa hän "Olis taas keksittävä aihe uus, entisistä arvostelijat äänensä käheeks huus"Kun kattelee kirjotustani niin olet sä oikees siin et ei sais kirjottaa muusta kun neutraaleist ja ilosist asioist ,näköjään mun valitus on jo masentanut sinutkin ,perusilosen ihmisen.
Mä yritän olla parempi ihminen loppuvuoren.
eihän tästä mitään tuu
aina on vinossa jonkun suu
raskas on viihdyttäjän osa
aina kysytään ,mikä vitsi on tosa?
valmiiseen pöytään olis kiva tulla
sanoen ,haluan et hauskaa on mulla. - oikeampi
k-kk kirjoitti:
Kun kattelee kirjotustani niin olet sä oikees siin et ei sais kirjottaa muusta kun neutraaleist ja ilosist asioist ,näköjään mun valitus on jo masentanut sinutkin ,perusilosen ihmisen.
Mä yritän olla parempi ihminen loppuvuoren.
eihän tästä mitään tuu
aina on vinossa jonkun suu
raskas on viihdyttäjän osa
aina kysytään ,mikä vitsi on tosa?
valmiiseen pöytään olis kiva tulla
sanoen ,haluan et hauskaa on mulla.Oot muutes oikeassa, mä olen perusiloinen ihminen.
Kato nyt itsekin kirjoittamaasi. Että miten kielteisesti kirjoitat, vaikka voisit kirjoittaa positiivisestikin saman.
Sinä kirjoitat näin: "arvostelijat äänensä käheeks huus, heti aamusta piti vaimoa tukea"
Voisit kirjoittaa näinikkäisesti: kommentteja sain, lukivat riimini, kiva, kiva...
En ole mikään turha jätkä, kun aamusta heti mua tarvitsi vaimo ja sain vaimoani tukea, ja sehän minulta empaattiselta sympaattiselta sujui ja vaimo ikihyväksi ilahtui. oikeampi kirjoitti:
Oot muutes oikeassa, mä olen perusiloinen ihminen.
Kato nyt itsekin kirjoittamaasi. Että miten kielteisesti kirjoitat, vaikka voisit kirjoittaa positiivisestikin saman.
Sinä kirjoitat näin: "arvostelijat äänensä käheeks huus, heti aamusta piti vaimoa tukea"
Voisit kirjoittaa näinikkäisesti: kommentteja sain, lukivat riimini, kiva, kiva...
En ole mikään turha jätkä, kun aamusta heti mua tarvitsi vaimo ja sain vaimoani tukea, ja sehän minulta empaattiselta sympaattiselta sujui ja vaimo ikihyväksi ilahtui.Sithän meitä on kaks ilosta vekkulia ja humoristia,aamulla käret kipeinä kun on koko ilta leikkiä lyöty.
Miten voit lukea,tai voihan sitä jos tarkotushakunen on, käheeksi huus ja vaimoa tukea , on ihan eri riveiltä ,ymmärrätkö?
En sitten takuuvarmasti ehdottomallas tavalla suostu rivejä lopettamaa ,nehän tökkii sairaasti.
Vaimohan on taivaallisen taitava leipoja ja toisinaan se kaipaa vahvistusta ratkaisuilleen ,ilomielin sitä runsaasti suon koska olen melkein tajuton niistä keittiöstä leijailevista tuoksuista.
( Unohtu sanoa et top 10)suomessa
Nyt mennään ajelulle .
https://www.youtube.com/watch?v=CN-eMrBlj2M- oikeampi
koti-kiusattu kirjoitti:
Sithän meitä on kaks ilosta vekkulia ja humoristia,aamulla käret kipeinä kun on koko ilta leikkiä lyöty.
Miten voit lukea,tai voihan sitä jos tarkotushakunen on, käheeksi huus ja vaimoa tukea , on ihan eri riveiltä ,ymmärrätkö?
En sitten takuuvarmasti ehdottomallas tavalla suostu rivejä lopettamaa ,nehän tökkii sairaasti.
Vaimohan on taivaallisen taitava leipoja ja toisinaan se kaipaa vahvistusta ratkaisuilleen ,ilomielin sitä runsaasti suon koska olen melkein tajuton niistä keittiöstä leijailevista tuoksuista.
( Unohtu sanoa et top 10)suomessa
Nyt mennään ajelulle .
https://www.youtube.com/watch?v=CN-eMrBlj2MNo hmmmtti! Tietenkin ymmärrän, että käheeksi huus ja vaimoa tukea , on ihan eri riveiltä.
Tilaa säästääkseni laitoin ne peräkkäin, tollo! Kun just niissä lauseissa oli se vika.
Vitjat, enkä mä mitään ehdottanut rivien muotoilusta vaan sisällöstä! Herää pahvi!
Ja joo, mä nauran yhdessä ja yksiksenikin ihan villinä kaikenlaiselle hassulle. Vaikkapa väärinlukemiselleni. Esim. facessa luin oikealta alareunasta: Ota keskustelu käyttöön, jotta näet, kuka on paskalla.
(oikeasti siinä lukee: Ota keskustelu käyttöön, jotta näet, kuka on paikalla.) oikeampi kirjoitti:
No hmmmtti! Tietenkin ymmärrän, että käheeksi huus ja vaimoa tukea , on ihan eri riveiltä.
Tilaa säästääkseni laitoin ne peräkkäin, tollo! Kun just niissä lauseissa oli se vika.
Vitjat, enkä mä mitään ehdottanut rivien muotoilusta vaan sisällöstä! Herää pahvi!
Ja joo, mä nauran yhdessä ja yksiksenikin ihan villinä kaikenlaiselle hassulle. Vaikkapa väärinlukemiselleni. Esim. facessa luin oikealta alareunasta: Ota keskustelu käyttöön, jotta näet, kuka on paskalla.
(oikeasti siinä lukee: Ota keskustelu käyttöön, jotta näet, kuka on paikalla.)poistun hiljaa hymyillen.
- oikeampi
koti-kiusattu kirjoitti:
poistun hiljaa hymyillen.
koti-kiusattu "Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe."
Kirjoittajille aihetta...
Mitä sinkku vaimosta irti saa?
mutin...mutin...
"Savi-padan ostin, laitan kinkun
joku kinkku osti padan toisen.
Mikä kinkku! onnen-poika joku
kun omistaa naisen moisen.
Aika kone varmaan nainen moinen
laittaa ruokaa taiten miehellen.
LIekö onkin nainen entinen
minun muinainen kainaloinen?
Miten muuten osaisi nainen laittaa
noin taiten miestään maustaa."
HUom! miehellen-sanassa on tarkoituksella vain yksi ee.
e-puute tekee sanasta jykevämmin miehekkäämmän.
Tämä on tarkoitettu erin-omaisen laadukkalle runo-raati-roosalle.
https://www.youtube.com/watch?v=2v_r_4KiSKU
H.Vaikea on kaikkia miellyttää ja miksi siihen pyrkiäkään.
Tankit vyöryvät, mutta Kollaa kestää!
https://www.youtube.com/watch?v=al25nHa7sOs- hytinäx1
Pitkin askelin lähestyy Jouluu
enkä ole käynyt riimittelykouluu
lahjansaajat pettyy
ja heillä silmät vettyy
kun sanan nuottia tekaisin
niin lahjat saajilleen meni aivan sekaisin.
Hankalaa on riimittely varsinkin joululahjoihin. Ei minulta ainakaan onnistu - Heikunkeikku
Kyllä se joulu vaan tulee meikäläisenkin huusholliin. Rupiaa olemaan iloosta joulumieltä. Eilen illalla tein kotikaljaa. Ämpärillisen. Tuola keittiössä se sihisee ja illalla pistän lähdevesipulloihin. Yhen annan vanhimman pojan perheelle.
Mun trooppinen akvaario ilman kaloja on jouluistettu. Pieniä punaisia tirkistystonttuja oon "piilotellut" kasvien sekaan. Kurkistelevat jos joistakin paikoista. Se on niin hieno, että en saa ees sanotuksi. Sielä oleva banaanipuu on hepulikohtausmaisesti kasvanut niin isoksi lyhyessä ajassa, että mun on otettava se pois, ku ylälehdet hipoo loisteputkia.
Kinkun oon sulattanut ja hetki sitten nostin sen jääkaapista lämpiämään. Illalla lykkään uuniin.
Parvekkeella oon istunut jo aika tovin. Ajatuksien kaa. Oon hemmotellut itseäni kaikemmoisilla suunnitelmilla.
Eikä tässä vielä kaikki. Mun nuorin poikani tulee Hesasta tänään. Oon ootellut sitä ihan satasella.
On tässä musiikkiakin taustalla, vaan se ei ole pääosassa. Valokuvat on.
Minusta hyviä otoksia.
https://www.youtube.com/watch?v=l-PVIw9cL6o Oliko riimittelijöiden kokoontumispaikkana Linnanmäen törmäilyauto-radalla? :))
Ei ole riimejä mulla, arkea vaan, flunssaa, kiirettä, keskenjääneitä asioita kun ei voi keskittyä. Ei ole tyynykään hyvin öisin. Toisaalta se kait se on se elämän suola, kuitenkin pystyy ja osaa, ei suurempaa vaivaa.
Joulu on minusta kiitollisuuden aikaa. Kun kaikki on tehty eikä tarvi kuin olla vaan ja syödä, voi mielessään lähettää ajatuksen kaikille rakkaille, sellaisillekin joita ei ole enää. Kiitoksen siitä että ovat olleet, että on saanut heitä kokea.
Eikö vuoden lopussa se kuuluisa inventaario tehdä muuten? Sitä on hyvä tehdä, laskea kaikki kädet ja jalat ja varpaat, ja iloita :)- ent.siivoojaparka
Riimittelijöiden?
Kas kas vaan, niinhän onkin. Minä ilman silmälaseja tihrustelin, että tuolla ylhäällä lukee "Riitelijöiden kokoontumisajot".
Laittanut parastani, että kerrankin pysyisin ketjun aiheessa.
Noh, ei voi mitään enää. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Riimittelijöiden?
Kas kas vaan, niinhän onkin. Minä ilman silmälaseja tihrustelin, että tuolla ylhäällä lukee "Riitelijöiden kokoontumisajot".
Laittanut parastani, että kerrankin pysyisin ketjun aiheessa.
Noh, ei voi mitään enää.:D Miten niin et voi? Voit käydä korjaamassa sun viestejä ja sanoa että et oikeesti tuota noin tarkoittanut, anteeksi. Vähän niinku jälkisiivous.
Onneksi sulla oli lasit nyt sentään päällä. Pitäiskö ne sitoa sun korvien päälle :))- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
:D Miten niin et voi? Voit käydä korjaamassa sun viestejä ja sanoa että et oikeesti tuota noin tarkoittanut, anteeksi. Vähän niinku jälkisiivous.
Onneksi sulla oli lasit nyt sentään päällä. Pitäiskö ne sitoa sun korvien päälle :))Enhän minä niin voi tehdä, koska tarkoitin mitä kirjoitin.
Tuli vain varmaan väärään ketjuun, kun luulin, että nyt on ihan minulle sopiva ketju kerrankin. Jo minä yhdessä välissä vähän kummastelinkin tuota töksäytystä:
"""Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe.""" ent.siivoojaparka kirjoitti:
Enhän minä niin voi tehdä, koska tarkoitin mitä kirjoitin.
Tuli vain varmaan väärään ketjuun, kun luulin, että nyt on ihan minulle sopiva ketju kerrankin. Jo minä yhdessä välissä vähän kummastelinkin tuota töksäytystä:
"""Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe."""Ja mä jo ajattelin kun sun edellisen kommentin luin, että oujee, joulu tekee temppujaan jopa siivoojalle, silittää hänen niskakarvojaan.
Ja sitten hän jatkaa taas mihin lankansa jätti. Ootko kopsannut tuon lauseen koneen työpöydälle? Liität sen aina joka toiseen viestiin siitä vaan *naps* ;)
Älä mulle käy itkemässä mitä joku toinen sulle paralle on sanonut. Ihan kuin olisin uhmaikäisen äiti... hmpf.
Hehehehehehe....mä olen tosi huolimaton lukija ja kerrankin lukenut yhtä huonosti siivoojan kaa...
riitelijöiden kokoontumisajat....
hyvä että tuli vilkaistua tännekin
virhe on tullut korjattua ja ensimmäinen kupponen kahvia masussa alkaa näkökin taas kirkastua
mutta riimejä ei vaan luonnostaan kehity
ja vänkäämällä niistä tulee kömpelöitä
mutta onhan se mukavaa
kun on monta taitajaa
"kun avaat tämän paketin
niin luulet löytäväsi shaketin
mutta kun olet ensin kuumaan syliin taipunut
ja nirvanaankin vaipunut
niin tälle löytyy käyttöä
jos on kokoa ja näyttöä"
Mitä paketista löytyy?- ei.naurata
te ruotslaiset voisitte opetella lukemaan.
baby doll yöpaita tai kylpypyyhe/kylpytakki. "Paloma.se.co"
Voisitko ennakoida myös huomistasi laajemmin?
Blogaaminen vaati enemmän kuin annat.
Toisaalta...blogeillehan ovat ihan muut areenat.
Kuten muinainen korppis, väkisin vääntäminen ei anna mitään.
Varsinkiaan ilman musiikkia
sugmärke
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Voisitko ennakoida myös huomistasi laajemmin?
Blogaaminen vaati enemmän kuin annat.
Toisaalta...blogeillehan ovat ihan muut areenat.
Kuten muinainen korppis, väkisin vääntäminen ei anna mitään.
Varsinkiaan ilman musiikkia
sugmärke
H.Varsinkaan...
Anteeksi.
H.Sikari? :))
Tai sitten se voi olla saunan jälkeen sellainen jättiläispyyhe millä pyyhitään silmälasit :)- Heikunkeikku
Joku kaalimatoon liittyvä.:)
ei.naurata kirjoitti:
te ruotslaiset voisitte opetella lukemaan.
baby doll yöpaita tai kylpypyyhe/kylpytakki.Me "ruotslaiset" osataan lukea ja kirjoittaakin...aina välillä.
Oikein.
Nyt on kolme pientä jouluenkeliä ripustettu kuuseen,
kuten niin monena jouluna ennenkin.
Yksi jokaiselle lapselleni.
https://www.youtube.com/watch?v=pXJg2EdgZxcIhan outo laulu toikin,vahva sympoliikka tos enkelin ripustamises kuuseen .
Mulla ei tänä jouluna kuusta olekkaan , laitan tähren amaryllikseen.koti-kiusattu kirjoitti:
Ihan outo laulu toikin,vahva sympoliikka tos enkelin ripustamises kuuseen .
Mulla ei tänä jouluna kuusta olekkaan , laitan tähren amaryllikseen.Perinteitä täytyy kunnioittaa.
Minulla on kaksi ystäviltä saatua amaryllistä ja valkoinen joulutähti.
Sypressiä vielä odotan tuliaisena kaupungista.Ancelina kirjoitti:
Perinteitä täytyy kunnioittaa.
Minulla on kaksi ystäviltä saatua amaryllistä ja valkoinen joulutähti.
Sypressiä vielä odotan tuliaisena kaupungista.Perinteitäpä hyvinkin ,tossa niit perinteen kääreitä rapisee pöyrällä, hiljaksiin alkaa olemaan sokerihumalan merkit ilmassa.
koti-kiusattu kirjoitti:
Perinteitäpä hyvinkin ,tossa niit perinteen kääreitä rapisee pöyrällä, hiljaksiin alkaa olemaan sokerihumalan merkit ilmassa.
Ai siua, sanon kuten eräs tuttu vaimolleen, kun tälle kävi pieni vahinko. Lappeenrantalaisten käyttämä sana tuo siua, ei tällä kertaa kirjoitusvirhe.
Minulla on vielä paaaljon vihreitä kuulia ja suklaateja en ole edes korkannut. Vaan ootas kun päästään jouluun, kyllä suu napsaa.
- kesivä
Kyllä teidän kinastelussa on yritystä
vai onko se pelkkää esille tyrkytystä.
On niin monen monta outoa sanaa
jota pähkäillen aina joku manaa.
Joku näkee kauneuden olevan pöpiä
loppusoinnut ihan höpön höpiä.
Täällä on vedetty esiin "... pitsi verhonen"
sen fanittamisesta tuli pieni kerhonen.
Minäkin siihen kerhoon yhdyn
myöskin monen muun faniksi ryhdyn.
Eihän se ole mikään häpeä
jos riimeistä ei tykkää voi muuten päteä.
Voi mikä tsägän tsäkä
lomani alkoi, valuu räkä.
Nyt mä yskin ja sohvalla makaan
suollan tänne sanojani, sen takaan.Kesivä.
Annahan tulla me kuuntelemme
lämpimän peiton sulle suomme
onko sitten vällyn allä hyvä
se varmaan kuulemme jälkeen pyhän.- ent.siivoojaparka
Kesivä,
olen pettynyt sinuun ja lopen kyllästynyt tuon värssysi aiheeseen. Kaikki osaavat lukea ja siksi tuollainen yhteenveto ketjusta on sinulta riman alitus, kun parempaakin pystyt.
Neljä viimeistä riviä vielä nielen. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kesivä,
olen pettynyt sinuun ja lopen kyllästynyt tuon värssysi aiheeseen. Kaikki osaavat lukea ja siksi tuollainen yhteenveto ketjusta on sinulta riman alitus, kun parempaakin pystyt.
Neljä viimeistä riviä vielä nielen.Sanoo ihminen joka ei koskaan käsittele toisia kirjoittajia omissa kirjotuksissaan, muistitko lukea otsikon oikein?
Ja sitten me papit naurettiin- kesivä
Kesivä,
Neljä viimeistä riviä vielä nielen.Tiedätkös esp, että mä tavallaan vedän ketjun tapahtumat itselleni yhteen. Tietty voisin ne ihan wordiin kirjoittaa, mutta ei ne niin tärkeitä ole. Summaan ne kuitenniin tähän ketjuun kunnes kookoon sanoo etten saa.
- kesivä
koti-kiusattu kirjoitti:
Kesivä.
Annahan tulla me kuuntelemme
lämpimän peiton sulle suomme
onko sitten vällyn allä hyvä
se varmaan kuulemme jälkeen pyhän.Tulollaan tuo lenssu on ollut jo pitkän aikaa
nyt kun vapaat alkoi ja stressi laukesi. Se on enempi sääntö kun poikkeus lomien alkaessa. kesivä kirjoitti:
Tiedätkös esp, että mä tavallaan vedän ketjun tapahtumat itselleni yhteen. Tietty voisin ne ihan wordiin kirjoittaa, mutta ei ne niin tärkeitä ole. Summaan ne kuitenniin tähän ketjuun kunnes kookoon sanoo etten saa.
Anna palaa vaan kesivä , ei noist naputtajista kannata välittää ,tää on kuulemma yleinen palsta ,ei ne tääl voi määräillä.
Usealla suulla sen eilen kuulin ja otin opikseni , ohjeistajien itte pitää se viel sisäistää.- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Sanoo ihminen joka ei koskaan käsittele toisia kirjoittajia omissa kirjotuksissaan, muistitko lukea otsikon oikein?
Ja sitten me papit naurettiinkoti-kiusattu """Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe."""
Aika vähän varmaan löydät minun kirjoittaminani sellaisia; jotkut täällä, eräät... ja muutenkaan toisten jälkeenpäin arvostelua nikittöminä varjoina.
Kesivän värssy on, niinkuin useasti sinunkin värssysi, kaikkien nenän edessä juoruilua toisista kirjoittajista sellaista, minkä kaikki lukutaitoiset ovat jo lukeneet.
Paskaa lapsille. - kesivä
koti-kiusattu """Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe."""
Aika vähän varmaan löydät minun kirjoittaminani sellaisia; jotkut täällä, eräät... ja muutenkaan toisten jälkeenpäin arvostelua nikittöminä varjoina.
Kesivän värssy on, niinkuin useasti sinunkin värssysi, kaikkien nenän edessä juoruilua toisista kirjoittajista sellaista, minkä kaikki lukutaitoiset ovat jo lukeneet.
Paskaa lapsille.Tarkennas nyt mulle toi juoruaminen, kun mä olen aina kuvitellut, että jos juoruaa, niin täytyy mainita nimi kenestä juoruaa.
Onko sulla vähän tylsää siellä? - ent.siivoojaparka
kesivä kirjoitti:
Tiedätkös esp, että mä tavallaan vedän ketjun tapahtumat itselleni yhteen. Tietty voisin ne ihan wordiin kirjoittaa, mutta ei ne niin tärkeitä ole. Summaan ne kuitenniin tähän ketjuun kunnes kookoon sanoo etten saa.
Jos sinulle itsellesi jää hyvä maku suuhun tuollaisesta:
"""Kyllä teidän kinastelussa on yritystä
vai onko se pelkkää esille tyrkytystä...."""
Niin OK minulle. Saat minun puolestani kaikin mokomin tuntea olevasi kaiken kinastelun yläpuolella ja ulkopuolella meitä paskoja hurskaampana. Siinä vain kaikuu sellainen "en minä, mutta nuo muut..., ne jotkut, ne eräät".
En minä halua sinulta riistää tikkaria suusta. ent.siivoojaparka kirjoitti:
koti-kiusattu """Annahan tulla niit riimei ja linkityksii ,kun kerran se oli lotuksen aihe."""
Paskaa lapsille.Monesta sinuakin vois syyttää mut mielikuvituksen puute ei sinua vaivaa.
Alkaa menemään mahottoman puolelle.- kesivä
Jos sinulle itsellesi jää hyvä maku suuhun tuollaisesta:
"""Kyllä teidän kinastelussa on yritystä
vai onko se pelkkää esille tyrkytystä...."""
Niin OK minulle. Saat minun puolestani kaikin mokomin tuntea olevasi kaiken kinastelun yläpuolella ja ulkopuolella meitä paskoja hurskaampana. Siinä vain kaikuu sellainen "en minä, mutta nuo muut..., ne jotkut, ne eräät".
En minä halua sinulta riistää tikkaria suusta.Äläs nyt. En minä ollenkaan halua asettua yläpuolelle. Olen joskus sanonut että olen huono väittelemään. Tuo riimittely on mulle sitä, että saan sanan suustani. En aio nyt heittäytyä marttyyriksi ja vetäytyä vaikka sitä odottaisit. Olet oikeassa, riimittely on mulle tikkari. Jotenkin siihen tais nyt tulla karvoja, nukkaa ja tahmaa kädet.
- ent.siivoojaparka
kesivä kirjoitti:
Tarkennas nyt mulle toi juoruaminen, kun mä olen aina kuvitellut, että jos juoruaa, niin täytyy mainita nimi kenestä juoruaa.
Onko sulla vähän tylsää siellä?Voitkin sitten seuraavaan värssyysi saada sovellettua, että "jollakin" täällä on varmaan tylsää, niin tunnet taas päteväsi.
- kesivä
Voitkin sitten seuraavaan värssyysi saada sovellettua, että "jollakin" täällä on varmaan tylsää, niin tunnet taas päteväsi.
Jollakin täällä on varmasti tylsää
ettei vaan pukkais otsastakin kyrsää.
Mikähän siinä on et tuo joku sohvalla makaa
ja ketjuun tulee tavan takaa.
Ei se älyä että on täys paska
ettei olisi jokusen jaska.
Jalatkin sillä talvella kesii
joku pöpö sillä varmasti pesii.
Sitten se tulee tänne huutaa
eikö hoksaa pelätä edes luutaa.
Kaikki on ihan pelkkää fuulaa
paljonko työntää mummos kuulaa. - kesivä
kesivä kirjoitti:
Jollakin täällä on varmasti tylsää
ettei vaan pukkais otsastakin kyrsää.
Mikähän siinä on et tuo joku sohvalla makaa
ja ketjuun tulee tavan takaa.
Ei se älyä että on täys paska
ettei olisi jokusen jaska.
Jalatkin sillä talvella kesii
joku pöpö sillä varmasti pesii.
Sitten se tulee tänne huutaa
eikö hoksaa pelätä edes luutaa.
Kaikki on ihan pelkkää fuulaa
paljonko työntää mummos kuulaa. - kesivä
kesivä kirjoitti:
Joku ei osaa edes oikeeta biisiä linkittää:
https://www.youtube.com/watch?v=GrBQy2v37aA - k-kk
kesivä kirjoitti:
Joku ei osaa edes oikeeta biisiä linkittää:
https://www.youtube.com/watch?v=GrBQy2v37aAIhan ku olis näkyny pienen terävän kynnen välähdys ,kyllä ,oikein näin.
Kertokaa kirjottajat mistä aiheest seuraava ja ehkä viimene keinutuoli avataan tän vuoren puolel.
semmone nätti ja sipponen kettä ärsyttämätön aihe.- eppu2
Semmosta aihetta, kun ei ole olemassakaan, ettei ärsyttäisi ketään.
Kyllä se on vähempään tyytyminen.
Jos olisi aiheeton aihe, siitäkin varmaan kissanhännän vetoa saataisiin aikaan.
Joten laitappa vaan mikä mukavalta tuntuu, jospa näin joulun aikaan kuitenkin olisi enimmäkseen ´´rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.´´ - kesivä
eppu2 kirjoitti:
Semmosta aihetta, kun ei ole olemassakaan, ettei ärsyttäisi ketään.
Kyllä se on vähempään tyytyminen.
Jos olisi aiheeton aihe, siitäkin varmaan kissanhännän vetoa saataisiin aikaan.
Joten laitappa vaan mikä mukavalta tuntuu, jospa näin joulun aikaan kuitenkin olisi enimmäkseen ´´rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.´´Hehhee, ei tosiaan taida olla aihetta joka ei ärsyttäisi. Ja jos ei aihe niin aina voi kirjoitusvirheitä etsiä.
- ent.siivoojaparka
Älä, pliiiiis, ainakaan tämän palstan tilasta ja sen kirjoittelijoista nikittöminä varjoina "jokuina" ja "eräinä".
Tai ihan sama, jos ette kerta muusta osaa runoilla.
Antaa palaa!!! ent.siivoojaparka kirjoitti:
Älä, pliiiiis, ainakaan tämän palstan tilasta ja sen kirjoittelijoista nikittöminä varjoina "jokuina" ja "eräinä".
Tai ihan sama, jos ette kerta muusta osaa runoilla.
Antaa palaa!!!Koska noin kauniisti anelet niin iloksesi voin kertoa et on jo avattu,tervetuloa riimittelemään .
- mittelyt
Rii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272316Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502269- 1302255
- 1352160
- 551782
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411643- 311371
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161205Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381147