Pakkasukon tekosia?

Paukkupakkaset eivät ole vaikuttanut ulkoiluuni. Olen säännöllisesti kävellyt vähintään kolmen kilsan lenkin tai jakanut lenkin kolmeen osaan eli kolme kertaa kilsan lenkin.

Autoni jäätyä jämähti. sitä lämmitellesä, peräkontista löytyi pullo, siinä luki käyttövälmis jäähdytinneste -36 C asti, pullo oli umpijäässä.

No, vanha rakas ajopelini, pääsi eilen illalla vihdoin lämpimään talliin sulamaan.

Onko autosi pelittänyt ja jos on, mitkä on pakkaslukemat teillä?
Onko pakkanen tehnyt ikäviä ylläreitä tai muuttanut päivän suunnitelmia?

Meillä korvessa on jo monta päivää kärvistelty noin -30 C pakkasessa.

53

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

Vastaan kun ei muutakaan tekemistä, tällä hetkellä -28 ja kiristymään päen -33 on rekka sisällä vähän lämpimämpää. Autoa en ole käynistänyt lokakuun puolivälin jälkeen jos kevveemmällä. Ulkona olen piipahtanut, mikäs tässä elä hötkyile päivät pitenee kesä tulee allakan mukaan niin uskon.

• Ei-hyydy-ei-hysteroi

Laatutietoisilla kun on omistuksessaan auto, eikä onkimatojen säilytyspurkki, niin autohan käynnistyy vaikka munat huurussa. Ja eikös säät pitäisi osata ennakoida eli auto huoltaa ajoissa niin, että se voi ottaa vastaan myös talven?
      Loppupeleissä ajatellen mitä vanhempi ja romumpi auto, sen paremmin se rykäistyy käyntiin.

• sisällävain

Auto oli kolme tuntia lämpiämässä, hyvin kulki. Saisi nämä pakkaset hellittää, olen käynyt ulkosalla pieniä pyrähdyksiä, eipä juuri kiinnosta ulkoilu.

• eppu2

Siellä on 10 astetta enemmän kun täällä. Korkeimmillaan noussut tammikuussa 26:n. Puolen tunnin lenkin teen päivittäin. Iltaisin TV:tä katsoess nostelen 2kg painoja 100kertaa.
      Kummallista jäähdytinnestettä Sinulla, ettei vaan joku olisi laimentanut.
      Kerran viikossa käyn auton kanssa ruokarepun täyttämässä.
      Hyvin tuo tolpalta lähtee.
      Pitänee akku ladata ennenkuin lähteepi pidemmälle reisuun. Se ei tuollaisessa pätkäajossa lataudu.
      Vaan sanovat, että viikonloppuna lauhtuu.
      Kun menisi vaikka alle 15, niin kirjastolle heti kävelen.

• Korppis1

Ei minulla ollut ongelmia autoni kanssa kun pakkanen oli -20C ja hieman enempi. Odotan -20 C hyppään iloisena matkaan voin ottaa sauvat mukaan lenkeilleni. Nyt kun ollaan -30:ssä sauvatkin on jätettävä kotiin. Minulla ei ole lamaapaannahka rukkasia, joita käyttää näillä palopaaksilla joten ilman sauvoja lenkit on tehtäva ; )

• joooooooo
        Korppis1 kirjoitti:

Ei minulla ollut ongelmia autoni kanssa kun pakkanen oli -20C ja hieman enempi. Odotan -20 C hyppään iloisena matkaan voin ottaa sauvat mukaan lenkeilleni. Nyt kun ollaan -30:ssä sauvatkin on jätettävä kotiin. Minulla ei ole lamaapaannahka rukkasia, joita käyttää näillä palopaaksilla joten ilman sauvoja lenkit on tehtäva ; )

Onhan lampaannahkarukkasia kaupoissa. Ei ne kovin paljon maksa, ehkä n. 25€ tai jotakin alle/päälle, riippuen mistä ostaa/ mikä on valmistanut. Ostin uudet kun entisissä oli kämmenen kohdalla ohuempi nahka ja siihen tuli reikä. Lämpimät ovat, ei tarvitse laittaa lapasia sisälle lämmikkeeksi.

• Korppis1
        joooooooo kirjoitti:

Onhan lampaannahkarukkasia kaupoissa. Ei ne kovin paljon maksa, ehkä n. 25€ tai jotakin alle/päälle, riippuen mistä ostaa/ mikä on valmistanut. Ostin uudet kun entisissä oli kämmenen kohdalla ohuempi nahka ja siihen tuli reikä. Lämpimät ovat, ei tarvitse laittaa lapasia sisälle lämmikkeeksi.

Kaupat on täynnä sesonkituotteita, jos haluat kärpännahkarukkaset viikon pakkastan varuksi osta olet onnellinan,

• joooooooo
        Korppis1 kirjoitti:

Kaupat on täynnä sesonkituotteita, jos haluat kärpännahkarukkaset viikon pakkastan varuksi osta olet onnellinan,

Käytän kyllä talvella lampaannahkarukkasia pidempään kuin viikon. On monenlaista muutakin menoa kuin pelkkä sauvakävely.

• pääjää

Vie koneremonttiin se auto. Ei kannata ajella tuosta vaan, jos kerran on jäätynyt.

• joooooooo

Sanoiko autosi: sit-teen-keee-vääääämmm-mmmmääääälll-lllläääääää -keeväääämm-mmääääääll-lläääääää?

Kävin eilen ajelemassa asioilla. Ei ollut ongelmia auton kanssa. Pakkasta -30, sama tänäänkin.

• Pieniä kävelylenkkejä me ollaan kans tehty Legolassin (Lutunen on saanut uuden nimen Legolas-keijun kampauksen innoittamana) kaa, 20 min-45 min. riippuen miten kylmä viima. Käymme joella ja kävelemme jään päällä (kylämme kohdalla joki on levinnyt laajaksi matalaksi lahdenpoukamaksi) ja Legolassi jututtaa pilkkijöitä ja sen kynnet syhyää päästä pilkkimään, mutta se odottaa että tulisi taas aurinkoista ja että sää hieman lauhtuisi että viitsisi kököttää avannon ääressä.

• Jos paloma haluut joskus suomentaa legolassin niin muista se vanha lepotuoli joka tunnettiin lepolassena.

• piikkiö kirjoitti:

Jos paloma haluut joskus suomentaa legolassin niin muista se vanha lepotuoli joka tunnettiin lepolassena.

Leelian lepotuolin tiedän, mutta lepo-lasseen en ole tutustunut. Legolassi on mun oma suomennos Taru Sormusten Herran Legolas-keijusta jolla on samantyyppinen tukka kun Lutusella.

• Korppis1

Jänskä, jos et kirjoita yhteen päivään ja palaat yrittäen löytää aikaisempia kommenttiasi et löydä, koko ajan suolletaan yhtä ja samaa pakolaispaskaa.

Please vanhukset otetaan iisisti ; )

• sitä.vaan

Minullakin on muualla kirjoittelupaikka ja ystävät joiden kanssa ei tule kärhämää.

Huomasin että ei tarvitse olla kuin yksi tai kaksi jotka aiheuttavat kärhämiä ja palsta on pilalla.

Eikä ole väliä jos ei aikaisempia kommentteja löydykään. Pitää vaan silloin tällöin kurkata tännekin vanhasta muistista että miten täällä menee, koska konekin sattuu olemaan auki.

• No.problems

Teillä on sitten jäätyneet aivotkin. Nääs tässä ketjussa oli kyse autojen kylmäkäynnistyksestä, niin siis korppisella jäätynyt molemmat.

• vanhasta.muististako
        sitä.vaan kirjoitti:

Minullakin on muualla kirjoittelupaikka ja ystävät joiden kanssa ei tule kärhämää.

Huomasin että ei tarvitse olla kuin yksi tai kaksi jotka aiheuttavat kärhämiä ja palsta on pilalla.

Eikä ole väliä jos ei aikaisempia kommentteja löydykään. Pitää vaan silloin tällöin kurkata tännekin vanhasta muistista että miten täällä menee, koska konekin sattuu olemaan auki.

Taidat tulla tänne kärhämää aiheuttamaan.

• sitä.vaan
        vanhasta.muististako kirjoitti:

Taidat tulla tänne kärhämää aiheuttamaan.

Eipä ole kuulunut tapoihini.

Mieluummin jotakin muuta ärsyttää täällä käymiseni aivan turhaan.

• vaihtelet.nikkiä
        sitä.vaan kirjoitti:

Eipä ole kuulunut tapoihini.

Mieluummin jotakin muuta ärsyttää täällä käymiseni aivan turhaan.

Ketä sun käymises ärsyttää sen enempää kuin muidenkaan käymiset, et ole muita ihmeempi.

• sitä.vaan
        vaihtelet.nikkiä kirjoitti:

Ketä sun käymises ärsyttää sen enempää kuin muidenkaan käymiset, et ole muita ihmeempi.

Sellaisia jotka ovat mielestään muita ylempinä, ns. maailman napoja, herroja ja hidalgoja.

Kukas tässä on ihmeistä maininnutkaan?

Piste. Jäkätys loppuu tähän.

• vaihtelet.nikkiä
        sitä.vaan kirjoitti:

Sellaisia jotka ovat mielestään muita ylempinä, ns. maailman napoja, herroja ja hidalgoja.

Kukas tässä on ihmeistä maininnutkaan?

Piste. Jäkätys loppuu tähän.

Luulet olevasi muita ihmeempi kun et kaikkia hyväksy.
        Piste multakin.

• Herkkääon
        vaihtelet.nikkiä kirjoitti:

Luulet olevasi muita ihmeempi kun et kaikkia hyväksy.
        Piste multakin.

Noh, jotkut täällä hyväksyy toiset niin kauan kun kehutaan. Sora-äänet saa vetämään herneet nokkaan.

• tytinä
        Herkkääon kirjoitti:

Noh, jotkut täällä hyväksyy toiset niin kauan kun kehutaan. Sora-äänet saa vetämään herneet nokkaan.

Miten se sun elämääsi hankaloittaa?

• Herkkääon
        tytinä kirjoitti:

Miten se sun elämääsi hankaloittaa?

Ei mitenkään, liittyi "kaikkien hyväksymiseen". Joillain hyväksyminen loppuu kun kehut ja suosionosoitukset loppuu.

• tytinä
        Herkkääon kirjoitti:

Ei mitenkään, liittyi "kaikkien hyväksymiseen". Joillain hyväksyminen loppuu kun kehut ja suosionosoitukset loppuu.

Keillä "joillain" ja mitä se sulle kuuluu? Outoja vänkääjiä täällä.

• joillapa
        tytinä kirjoitti:

Joillakin on uomansa, vaikka näin pakkasella jäässä olevatkin.

Miten tämä liitty aloitukseen?

• Herkkääon
        tytinä kirjoitti:

No sitä kuuluu mitä sinullekin. Tytise vaan itsekses

• siilimuori3

Auto kulkee kuin unelma. Yöt autotallissa, pöivät parkkihallissa roikannokassa. Hyvin on hyrränny. Niin kuski kuin autoki :).

• riittää.virta

Kissa lähtee kovalla pakkasellakin hyrräämään, ei sano iuh niuh töks, kissa hyrr hyr hyr miu miu mau hyr hyr.

• siilimuori3
        riittää.virta kirjoitti:

Kissa lähtee kovalla pakkasellakin hyrräämään, ei sano iuh niuh töks, kissa hyrr hyr hyr miu miu mau hyr hyr.

Nii. Kissa saattaa ensin pyrkiä ulos mut kun avaat oven, haistaa pakkasen, kääntyy ovella takas ja eiku pankolle maate.

Meijuki laulaa pakkasukolle et pure mua :).
        https://www.youtube.com/watch?v=JUGmpSd5vyY

• varsinainen.häirikkökö
        siilimuori3 kirjoitti:

Nii. Kissa saattaa ensin pyrkiä ulos mut kun avaat oven, haistaa pakkasen, kääntyy ovella takas ja eiku pankolle maate.

Meijuki laulaa pakkasukolle et pure mua :).
        https://www.youtube.com/watch?v=JUGmpSd5vyY

Väännätkö kaikki alotukset musaketjuiksi?

• siilimuori3
        varsinainen.häirikkökö kirjoitti:

Väännätkö kaikki alotukset musaketjuiksi?

En väännä, tuo tuli tähän vahingossa. Miks haluat olla "varsinainen häirikkö"? Se on aika epämiellyttäävää, muuta tyylis.

• akunakku

Laita uusi akku!

• Pakkasukko on imaissut alkoholin sun pullosta. Oikeesti käy niin, kaikki korkit falskaa sen verran, että ajan saatossa alkoholi haihtuu. Se on sellainen luontainen ominaisuus sillä.
      Siksi ei tule kestokänniäkään, aina joutuu juomaan lisää :)) nääh, nyt mä huijaan.
      Meillä on siedettävät pakkaset, tuon parinkympin pomppahduksen jälkeen on pysynyt 10-15 pakkasen puolella. Kaunista on. Vaikka koiralenkille lähtiessä tuntuu että ei millään tee mieli lähteä palelemaan, niin kotimatkalla jo alkaa ihailla maisemia. Miten joku voi olla pitämättä talvesta? En ymmärrä. Naiset varsinkin, kun Diamonds are girls best friend, tuollahan niitä välkkyy.
      Pitää vaan pukea hyvin. Käsiin kudotut tumput joiden sisään on kudottu langanpätkiä, ne on niiin lämpimät! Voittaa lammasrukkaset mennen tullen. Löytäisinköhän linkin... ei löytynyt.

• siilimuori3

Vanttuut kolomenkymmenen asteen pakkasessa on kyllä kylymät. Nahkakintaat karvavuorella on lämpimämmät.

• sitä.vaan

Laitoin poikaystävälleni(koiralle) takin päälle lenkille lähtiessäni. Vieläkin vähän arastelee kun ei ole tottunut.

Neulottujen lapasten läpi tuulee. Lapsena laitoimme kahdet lapaset päällekkäin. Ensin meinasi hiihtäessä käsiä paleleltaa, sitten kun tuntui että ovat kokonaan jäässä alkoi vähitellen lämmetä ja palelu loppui siihen.

Lammasrukkasia on monen tasoisia ja monenlaisia valmisteita. Kerran ostin hienot valkoiset kiinassa valmistetut. Ei olleet lämpimät. Pitää katsoa ensin rukkasten sisälle ennenkuin ostaa.

• sitä.vaan
        siilimuori3 kirjoitti:

Vanttuut kolomenkymmenen asteen pakkasessa on kyllä kylymät. Nahkakintaat karvavuorella on lämpimämmät.

Tuosta olen samaa mieltä.

• Kuulkaas, ne pitää olla sellaiset paksut. Miten mä tämän selitän... Kun niitä kutoo, sinne kutoo sisään langanpätkiä jotka jää roikkumaan sisäpuolelle. Vähän kuin ryijy nurinpäin :) Tulee kuin lämmin pesä sinne sormille. Niin, ja villaa pitää olla. Mulla on karvarukkasetkin, vaikka nekin on lämpimät, ne ei pärjää näille.
        Koira saa mullakin takin päälle kun lähenee -20 astetta, ja tossut. Oli niin surkean näköistä kun pitää nuuskia kaks tassua ilmassa. Taitaa vähän poltella anturoita.

• sitä.vaan
        hmp.f kirjoitti:

Kuulkaas, ne pitää olla sellaiset paksut. Miten mä tämän selitän... Kun niitä kutoo, sinne kutoo sisään langanpätkiä jotka jää roikkumaan sisäpuolelle. Vähän kuin ryijy nurinpäin :) Tulee kuin lämmin pesä sinne sormille. Niin, ja villaa pitää olla. Mulla on karvarukkasetkin, vaikka nekin on lämpimät, ne ei pärjää näille.
        Koira saa mullakin takin päälle kun lähenee -20 astetta, ja tossut. Oli niin surkean näköistä kun pitää nuuskia kaks tassua ilmassa. Taitaa vähän poltella anturoita.

Millaiset tossut koirallasi on?

Meillä on tänäänki -30 astetta

• sitä.vaan kirjoitti:

Millaiset tossut koirallasi on?

Meillä on tänäänki -30 astetta

Rukan tossut on, koirille tehtyjä. Vähän se vuffe aristaa niiden laittamista, mutta kun yksi putosi kyydistä, hän nosti tassun ilmaan ja katseli mua - mamma, apua :) Toi kävelee vähän kuin ahma, etutassut sisäänpäin, ja meinaa astua niiden päälle. Fleece-tossut vois ommella itse, ei olisi niin tönköt, ja olis taatusti istuvat.
        On teillä hitsin kylmää... täällä etelässä -14, ihan siedettävää.

• Viatonsivullinen

Nyt alkoi lumisade, ilma lauhtuu. Mittarissa-13 ja ulkona satumaisen kaunista. Auto lämmin klo 14.00. Postikorttimaisema, ylimmästä kerroksesta olisi vielä hienompi 7:stä, tämä on kolmas. Korkealla harjulla kun vielä ollaan.

• Vein auton lämpimään halliin. Hallissa on ystävättäreni auto. Laitoin autoni hänen toiseen parkkiruutuunsa, mutta laitoinkin väärään ruutuun, joten tänä aamuna minulle soitti parkkiruudun oikea vuokraaja, että autoni on hänen autopaikassaan. Soitin parkkitalon autopaikkojen omistajalle ja sain oman ruudun, jossa pidän autoani vielä kaksi päivää.

Lauantaina luvassa kivat talvikelit ei paukku pakkaset.

• 7.4 miinusastetta mittarissa, mutta sanovat että lauhtuminen on vain väliaikaista.
      Autoa vois yrittää liikuttaa tänään viimeiksi olimme liikenteessä maanantaina. Jompikumpi niistä lähtee ainakin mun Renault joka on katon alla carportissa.

• hytinäx1

Huh, kun teillä on kylmää, vaikka ainahan se on niin pohjoisessa tammikuun puolenvälin jälkeen muutaman viikon. Täälläkin on ollut talvi nyt toista viikkoa. Lunta niin että maa on valkoinen ja pakkastakin ollut jopa -15 astetta muutamana päivänä.
      Lähteneeköhän autoni käyntiin, se on seissyt tuossa ulkona parkissa ja en ole kokeillut käynnistää.
      Huomenna jo alkaa lauhtumaan ja ensi viikolle tulevat vesisateet. Se tästä alkutalvesta.
      Nyt lenkille haukkaamaan raitista ilmaa ja ihailemaan huuruisia puita.

• eppu2

Vielä on -22, mutta huomenna pitäisi lauhtua. Aurinko paistaa, kaunista on.
      Ennen mittasin aina itse tuon jäähdyttäjän pakkaskestävyyden, nyt olen senkin ulkoistanut pojalle.
      Mulla oli pakussakin (silloin,kun sitä vielä talvella käytin) 3l kanisterissa pakkasnestettä vähintään litra, ei se koskaan muotoaan muuttanut.

• Korppis1

Nyt se myrkyn lykkäsi. Menin siirtämään autoani omaan ruutuu, mutta hän ei halunnutkaan liikkua. Akku sökö, soitin juuri autokorjaamoon. He etsivät minulle sopivaa akkua ja jos hyvin käy käyvät asentamassa sen paikoilleen.

Toivon, että ei olisi häikkää auton moottorissa koska ajoin sitä kolme kertaa lämpimäksi kuluneella viikolla kaapelikäynnistyksen jälkeen. Auto kulki kuin traktori.
      Autokorjaamosta kyllä lohdutettiin, että ei se moottori nyt niin helposti jajoa.

Mulla lakaa vitsit olla vähissä näiden pakkasten kanssa, Aurinko paistaa kauniisti ja minä en kun tressaan itseäni autoasioissa. Voi kun olisi rikas ja voisi ostaa uuden citymaasturin ja pitää sitä lämpimässä autotallissa. Vaan köyhyyteen on tyytyminen ; (

• akunakku

minähän jo tuolla ylempänä kirjoitin että osta akku!
        Kokemusta on, vanhat akut pakkasella ja kylmä akku kun kun ei juurikaan lataannu vaikka kiekan ajat. Muistatko aikoja kun siirrettiin akku pakkasilla sisälle, silloin akut ali mukamas kalliita, niitä ladattiin ja lämmiteltiin.
        Akku on aika halpa osa autossa, sata e ja kestää noin 5 vuotta.
        Olen nainen ja tuon akku/pakkasen olen opetellut kantapään kautta.

• eppu2
        akunakku kirjoitti:

Kokemusta on, vanhat akut pakkasella ja kylmä akku kun kun ei juurikaan lataannu vaikka kiekan ajat. Muistatko aikoja kun siirrettiin akku pakkasilla sisälle, silloin akut ali mukamas kalliita, niitä ladattiin ja lämmiteltiin.

Täytyy ajaa ainakin 10 kilometriä näilla pakkasilla, kun alkaa lataantua.
        Mekin aina syksyllä viedään maalla traktorin akku kellariin talveksi, on kalliimpi hankittava, kuin pikkuauton akku.
        Auto, kun on ulkona pakkasella, heti lauhan tullen kannattaisi ladata.

• Korppis1
        akunakku kirjoitti:

Olet oikeassa. Pääsin edullisesti koska autokorjaamon, (jota käytän) omistaja oli lähdössä juuri varaosia keskustasta hakemaan ja osti minulle samalla akun ja kävi laittamassa paikoilleen. Kehui, että on luxusta asentaa akku lämpimässä tilassa. Hän kertoi myös, että akkuja on vaihdettu tosi paljon nyt kuluneen viikon aikana.

En muista aikoja jolloin akut olisis kannettu sisään. Minun ensimmäinen autoni oli kupla wolkkari ja se lähti käyntii aina. Pakkasilla se oli jäykkä kuin kivireki eikä ikkunoista näkynyt juurikaan, mutta varma peli oli starttaamaan paukkupakkasillakin ; )

Olin niin väsynyt tästä hässäkästä, että ongelman ratkettua hain pyykit alakerrasta jotka pesin samoilla tulilla ja menin nukkumaan. Nukuin kaksi tuntia. Kahden päivän aikana olen juossut kotoa alas loivaa rinnettä autoparkkitaloon ja takaisin ylös kotiin. Pohkeet ja polvien nivukset ovat kipeenä.

Ei niin pahaa jos ei jotain hyvääkin tuli erilaista kuntoliikuntaa, pakkasukko antoi kyytiä ; ) Annan nyt auton olla parkkitalossa aina lauantaille. Asun keskustassa en oikeastaan tarvitsisi autoa, mutta kuopus käy töissä sillä ja työmatkaa on yli viiskilsaa. Matkat hän on nyt kahden polkupyöräaamun jälkeen ajanut Petzen autolla.

• korppis1
        eppu2 kirjoitti:

Täytyy ajaa ainakin 10 kilometriä näilla pakkasilla, kun alkaa lataantua.
        Mekin aina syksyllä viedään maalla traktorin akku kellariin talveksi, on kalliimpi hankittava, kuin pikkuauton akku.
        Auto, kun on ulkona pakkasella, heti lauhan tullen kannattaisi ladata.

Minun mittarini näyttää -29 C . Nousennee -31 C tänä iltana, mutta kun vilkaisin ennustetta, aamuyöstä alkaa kireimmät pakkaset hellittää.

Syytän itseäni, aina kun ajattelen tuhmasti muista, ajatus osuukin itseeni. Naureskelimme ystävättäreni kanssa, että tulis kovat pakkaset ja ajaisi pakolaisklopit etelään. Ystävättärelläni on sut uusi disel-auto, mutta hänkään ei ole ajanut sillä moneen päivään vaan siellä se samassa hallissa odottaa lämpimämpiä aikoja.

• att2

Voin kävellä kellarissani, pyöräillä jne. kotona....apinat ovat ulkona sää kuin sää.

• Korppis1

Ulkoapinat, eivät viihdy kellareissa viemärirottien seurassa.

• kesivä

Ei ole auto-ongelmia, käytän julkisia. Tällä viikolla on sauvakävelylenkit jääneet, oli kiireinen viikko. Kävin sentään vesijumpassa kerran. Teatteria, "kissanristiäisiä" ja viikkorytmi meni sekaisin. Huomenna sitten ja viikonloppuna hikitreeniä, se on minun "akkuni" lataamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2286
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2269
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      128
      2215
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      134
      2147
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      54
      1766
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1361
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe