Ah (ja 8 muuta merkkiä)

Mulla on asiat hyvin. Talvilomaa, sauna päällä, lapset häärää keittiössä ja minä vaan surffailen. Voiko paremmin asiat olla.
Kuinkas hyvin sulla menee?

138

526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin.se.on.että

Hyvin menee minullakin, vaikka en olekaan lomalla. Vieläkö sinulla niin nuoria lapsia on että asuvat kotona. Aika erikoista näin meidän ikäisillä, sanoisin.

• paaaaljonnuorempion

Ei hän oo meidän ikänen.

• Kyllä, voin vahvistaa juuri sen minkä hait - olen alaikäinen tälle palstalle. Ei täällä mitään papereita kysytty kun tulin :) Säkö kysyt?

• paaaaljonnuorempion kirjoitti:

Ei hän oo meidän ikänen.

Näytäppä paperit! Oletko itekään meidän ikäinen :))

• Ihan kivasti minullakin menee. Sut uusi auto alla ja kirppistouhut menossa. Hinnoittelin tavaraa parin viikon päästä alkavalle vuorkapaikalle. Kävin mökillä hakemassa kirppiskamaa ja pääsiäisjutskoja. Ostin perjantai-illan istujaisiin sushi-tarvikkeita. Kivutkin alkavat hellittää ja huomenna pääsen tohtoritädin kanssa tekemään selkoa olenko kunnossa. Lapsillani menee hyvin, heillä on mielekästä työtä ja heidän rakkausasiat kukoistaa. Oma parisuhde hyvällä tolalla. Jos valittaisin olisin kiittämätön.

• Tuo kirpistely muuten vaatii energiaa. Olen kotoa netin kautta myynyt milloin mitäkin, ja uuvuttavaa se on. Vaikka saahan siitä lisää puhtia kun jotain tekee. Tuntee ittensä hyväksi ja aikaansaavaksi :)
        Sairauksissakin on se hyvä puoli, että kun ne loppuu, osaa taas nauttia elämästä jokasolu-tasolla.
        Eihän se itkukaan pahaa tee, mutta kivaa on kiittää välillä.

• Kaikki hyvin täälläkin. Tilasin huomiseksi kampaajalleni ajan ajattelin laittaa punasia raitoja mutta hän ehdotti lilaa, mä sanoin että olen aivan liian vanha sellaiseen....kait ne tulee sitten olemaan vaaleita tai jotain kullanvärisiä....
      Hieno päivä on tulossa huomennakin, Lutunen on luvannut käydä pilkkimässä mulle muutaman ahvenen lisää että saan kalasopan aikaseks. Keräilen voimia ensi viikoksi kun mummon musssukat tulee 5 pvän kylään, hiihtolomalle. Sunnuntaina täytän vuosiakin. Sitten onkin vain kaksi viikkoa meidän matkaan.

• Mä sanoisin myös että punaiset sopisi sulle, ei mitkään kovin helakanpunaiset, sellaiset aprikoosin enemmän. Liila on niin kylmä väri. On muuten vaikeaa löytää Hyvää kampaajaa. Ne on melkein kuin parisuhde, kun yhden hyvän löydät, ei kannata irti päästää :)
        Silleenkin kuin parisuhde, että jos yhtäkkiä päätätkin vaihtaa, on olo kuin olisi käynyt vieraissa.
        Ah ahven. Ne on hyviä jopa ihan vaan keitettyinäkin. Suolaa ja kokonaisia pippureita, muuta ei tarvita. Mitä pienempi ahven sen parempi, mikään ei maistu pahemmalle kuin kalan läski.
        Voimia sulle tulevaan viikkoon. Muistan minkälaista oli kuin lapset oli pieniä :) Vaikka sanotaan että pienet lapset - pienet ongelmat, niin aika intensiivistä se on. Pitää koko ajan olla skarppina ja läsnä.
        Soitin tänään vahingossa isän vaimolle, hän vihjasi että iskällä oli tänään synttärit. Olin täysin unohtanut, täpärällä selvisin.

• Minulla on kampaaja torstaina. Laitatan saman värisävyn kuin vuosi sitten.
        Tässä linkissä on samansävyn hiukset.

cuteasyhairstyles.com/wp-content/uploads/2013/05/Lindsay-Lohan-with-Strawberry-Blonde-Hair-Color.jpg

• korppis kirjoitti:

http://cuteasyhairstyles.com/wp-content/uploads/2013/05/Lindsay-Lohan-with-Strawberry-Blonde-Hair-Color.jpg

Hupsis no, jospa nyt onnistuisi ; )

Tuo on nätti väri. Tummana mua harmittaa että monet kauniit värit menee ohi suun. Kuten pähkinä. Lämmin vaalea-ruskea olisi niin kiva. Mutta mitä tahansa laitan hiuksiini, siitä tulee tumma punainen tai tummanruskea. Kummatkin näyttää yhtä värjätyiltä kuin jos värjäisin mustaksi, on kuin kypärä päässä.
        Harmaatkin oli kivat ja suht eloisat, kunnes alkoi tulla melkein mustia ja paksuja viereen, eli ohimoon.
        Saisko mitenkään vedottua johonkin korkeampaan mahtiin, että kun geenejäkin kerta jakoi, niin miksen äidin tukkaa saanut? Tai, voinhan mä olla tyytyväinen ettei isän tukkaa saanut, sellainen päältä kalju. Vaikka hänelle sopiikin, niin...
        Äkkiä puuta koputtamaan..

• hmp.f kirjoitti:

Tuo on nätti väri. Tummana mua harmittaa että monet kauniit värit menee ohi suun. Kuten pähkinä. Lämmin vaalea-ruskea olisi niin kiva. Mutta mitä tahansa laitan hiuksiini, siitä tulee tumma punainen tai tummanruskea. Kummatkin näyttää yhtä värjätyiltä kuin jos värjäisin mustaksi, on kuin kypärä päässä.
        Harmaatkin oli kivat ja suht eloisat, kunnes alkoi tulla melkein mustia ja paksuja viereen, eli ohimoon.
        Saisko mitenkään vedottua johonkin korkeampaan mahtiin, että kun geenejäkin kerta jakoi, niin miksen äidin tukkaa saanut? Tai, voinhan mä olla tyytyväinen ettei isän tukkaa saanut, sellainen päältä kalju. Vaikka hänelle sopiikin, niin...

Olen saanut äidin hiusgeenit. Minulla on tumman vaaleat pitkät hiukset, iän myötä sellaiset maantien väriset harmain raidoin ; ( , jonka ihanuutta entinen kampaajani kehui ja kielsi värjäämästä. Vaihdoin kampaajaa ; ) Mikään ei ole niin ärsyttävä kuin kampaaja, joka tietää asiakasta paremmin mikä asiakkaalle sopii.

Menin toiselle kampaajalle ja katselin väriskaalaa. Sitten valitsin, haluan samanväriset hiukset kuin sinulla ja se oli tuo linkin värisävy jonka hän minulle laittoi. Nyt on aika tehdä uusinta ja leikata latvoja.

• korppis kirjoitti:

Olen saanut äidin hiusgeenit. Minulla on tumman vaaleat pitkät hiukset, iän myötä sellaiset maantien väriset harmain raidoin ; ( , jonka ihanuutta entinen kampaajani kehui ja kielsi värjäämästä. Vaihdoin kampaajaa ; ) Mikään ei ole niin ärsyttävä kuin kampaaja, joka tietää asiakasta paremmin mikä asiakkaalle sopii.

Menin toiselle kampaajalle ja katselin väriskaalaa. Sitten valitsin, haluan samanväriset hiukset kuin sinulla ja se oli tuo linkin värisävy jonka hän minulle laittoi. Nyt on aika tehdä uusinta ja leikata latvoja.

Mun äidillä oli tumman blondin väriset, jotka vaaleni hopeiksi raidoiksi kasvojen ympärille. Kaunista.
        Olen aina luottanut kampaajaan. Jos hän ei ole tiennyt mitä tehdä, olen vaihtanut :)

• hmp.f kirjoitti:

Mun äidillä oli tumman blondin väriset, jotka vaaleni hopeiksi raidoiksi kasvojen ympärille. Kaunista.
        Olen aina luottanut kampaajaan. Jos hän ei ole tiennyt mitä tehdä, olen vaihtanut :)

No, jaa tää mun uusi kampaaja on mielenkiintoinen. Kampaamo on vaatimaton kuten hänkin itsekin, mutta hän tekee juuri sellaista jälkeä, jota ehdotan hänen tekevän. Lisäksi hän on edullinen.

Juttelin tänään ystävättäreni kanssa hinnoista. Hänen kampaajansa ottaa ystävättäreni lyhyiden hiuksien värjäyksesta ja leikkauksesta enempi kun tää mun kampaajani minun pitkän tukan vastaavasta työstä.

Aikaisempi kampaamo oli "fiini" ja kampaaja dominoiva. Lähdin pari kertaa tosi pettyneenä ulos. Uusi kampaajani ei tyrkytä vaan jattää minulle vallan valita.

• hmp.f kirjoitti:

http://myhairstyles.website/img/lisa-rinna-hairstyles-how-to-cut/lisa-rinna-hairstyles-how-to-cut-6.jpg
        Mä olin ajatellut jotain tällasta tai sitten todella burgundin tai mahongin värisiä raitoja.

• Kävin maanantaina kampaajalla, leikkuutin hiukseni lyhyiksi. Tuntuu oudon tyhjältä kun on vuosia ollut pidempi tukka. Kyllä se siitä kasvaa jos elää saa. Lähti ainakin huono latva kokonaan pois. Ottaako kukaan enää permanenttia? Otan joskus hyvin lievän, hiukseni ovat liukkaat ja litteät ilman, on helpompi käsitellä.
        Matkaa olen ajatellut koko talven, en vain ole saanut aikaiseksi. Otan yleensä äkkilähdön johonkin, eläkkeellä ei tarvitse odotella lomia.
        Halun reissussa rentoutua ja laiskotella, joten en kaipaa mitään elämysmatkoja. Eipä silti etteikö kotonakin voisi laiskotella, kukaan ei ole hoputtamassa mihinkään.

• mielikki.neito kirjoitti:

Kävin maanantaina kampaajalla, leikkuutin hiukseni lyhyiksi. Tuntuu oudon tyhjältä kun on vuosia ollut pidempi tukka. Kyllä se siitä kasvaa jos elää saa. Lähti ainakin huono latva kokonaan pois. Ottaako kukaan enää permanenttia? Otan joskus hyvin lievän, hiukseni ovat liukkaat ja litteät ilman, on helpompi käsitellä.
        Matkaa olen ajatellut koko talven, en vain ole saanut aikaiseksi. Otan yleensä äkkilähdön johonkin, eläkkeellä ei tarvitse odotella lomia.
        Halun reissussa rentoutua ja laiskotella, joten en kaipaa mitään elämysmatkoja. Eipä silti etteikö kotonakin voisi laiskotella, kukaan ei ole hoputtamassa mihinkään.

Minä rentoudun ja laiskottelen ihan riittämiin täällä kotona. :))
        En minä mitään suuria elämyksiä myöskään etsi, mutta jo ilmastonvaihdos, erilaisten ihmisten kanssa tapaamiset, uudet tuoksut, maisemat, ruuat, musiikki, äänet ja ihan tavallinen elämänmeno joka poikkeaa omasta rutiinista on niin ihanan piristävää.

• eppu2

Ihan tavallista arkea tässä kissan kanssa elelty. Ihan mukava ilmakin oli ulkoiluun.
      Olen tuossa aloitellut sellaista kirjaa, kun , Koskettavia naiskohtaloita Suomen historiasta.
      Alkaa ihan Birgitta Birjerintyttärestä (Pyhä Birgitta). Mielenkiintoinen kirja. Naisista kertova historia on yleensä jäänyt sivuosaan.

• Tavallinen arki on taivaallinen välillä :) Viimeisistä talvipäivistä saa nauttia, kohta alkaa kevät.
        Totta, ei ole kovin paljon kirjoitettu suomalaisista naisista, vaikka jokunen uraauurtavakin on ollut. Lisäksi jokaisen menestyneen miehen takana on myös se hämmästynyt nainen.
        Tuli mieleen tarinan jonka kuulin, oppaasta joka joskus aikoja sitten esitteli Ruunebergin kodin Porvoossa: "tässä asui Fredrika Runeberg puolisoneen" :))

• hmp.f kirjoitti:

Tavallinen arki on taivaallinen välillä :) Viimeisistä talvipäivistä saa nauttia, kohta alkaa kevät.
        Totta, ei ole kovin paljon kirjoitettu suomalaisista naisista, vaikka jokunen uraauurtavakin on ollut. Lisäksi jokaisen menestyneen miehen takana on myös se hämmästynyt nainen.
        Tuli mieleen tarinan jonka kuulin, oppaasta joka joskus aikoja sitten esitteli Ruunebergin kodin Porvoossa: "tässä asui Fredrika Runeberg puolisoneen" :))

Kaari Utrio on kirjoittanut naisista historian eri aikakausilta.

• korppis kirjoitti:

En ole ikinä lukenut Utriota, vaikka häntä on mulle suositeltu. Täytyy tehdä vaihteeksi rundi kirjastoon. Siitä onkin aikaa kun viimeksi luin kirjaa.

• eppu2
        korppis kirjoitti:

Olen lukenut Utrion Eevan tyttäret. Muitakin hänen kirjojaan.
        Kesällä lukeminen jää vähemmälle, kun on niin paljon muuta.
        Kirjastossa oli toinenkin samantapainen kirja, kuin tuo nyt lukemani, sen nimi on, Kiehtovia naiskohtaloita..... sen aion lainata myös.
        Voi veljet tuota kansainvaellusta, kympin uutiset just alkoi.

• Ei huonostikaan , en kylläkään ymmärrä mitä noi merkit on mut olisko joku näyttäny ne kuulusat taivaanmerkit sulle.
      Olen päivän ja illan yrittänyt syventyä vilpin saloihin ,en siis vilpin vaan vesi ilmalämpö pumppuun .
      Aika paljon vanhakin omaksuu kun haluaa.

• Voi olla vaikka taivaanmerkkejä. Jossain vaiheessa meillä kotona heilui keskarit tiheään, vielä kun pojalla on sellaiset kumisormet että saa keskisormen näyttämään ooiikein pitkältä kun viereiset sormet saa ihan alas, niin vähän säväytti alkuun. Mutta kyllä vaan kaikkeen tottuu.
        Kaikki nuo laitteet on varmaan jonkun dementtia-vastaisen keksintöjä :) Tekee hyvää välillä tsempata harmaita soluja.
        Mikä on vesi-ilmalämpöpumppu? Sitä vedetöntä olen pähkäillyt meillekin. Onko tuo joku uutuus?

• peukalo.keskellä.kämment
        hmp.f kirjoitti:

Voi olla vaikka taivaanmerkkejä. Jossain vaiheessa meillä kotona heilui keskarit tiheään, vielä kun pojalla on sellaiset kumisormet että saa keskisormen näyttämään ooiikein pitkältä kun viereiset sormet saa ihan alas, niin vähän säväytti alkuun. Mutta kyllä vaan kaikkeen tottuu.
        Kaikki nuo laitteet on varmaan jonkun dementtia-vastaisen keksintöjä :) Tekee hyvää välillä tsempata harmaita soluja.
        Mikä on vesi-ilmalämpöpumppu? Sitä vedetöntä olen pähkäillyt meillekin. Onko tuo joku uutuus?

Saatko nyt nukuttua yösi paremmin. Minnuu ei nukkuttas kyllä yhtään, jos olisin samanlainen ilmiantaja kun sinä. Mutta lirkuti lirkuti koti-kiusattu tykkää kovasti. Jatkakaa samaan malliin niin saadaan vähän toisenlaista säpinää palstalle. Vuan mistäs mie tiijän vaikka olis jo numerot vaihdettu.

Hyvin menee, mutta menköön. Ei heilu keskarit ei. Kamala äiti olet kun annat lapsiesi heiluttaa keskareita. Enpä ihmettele mistä ne lapsukaiset jo nuorempana ja nuorempana oppii näyttämään mummeille ja paapoille keskaria. Näinhän se menee jos ei kotona kasvateta.

• itseoppinu.insinööri
        hmp.f kirjoitti:

Voi olla vaikka taivaanmerkkejä. Jossain vaiheessa meillä kotona heilui keskarit tiheään, vielä kun pojalla on sellaiset kumisormet että saa keskisormen näyttämään ooiikein pitkältä kun viereiset sormet saa ihan alas, niin vähän säväytti alkuun. Mutta kyllä vaan kaikkeen tottuu.

Vesi-ilmalämpöpumppu on tarkoitettu vesikiertoiselle lämmitykselle. Muun muassa vesikiertoiseen lattialämmitykseen tai perinteiseen vesikiertoiseen patterilämmitykseen.

itseoppinu.insinööri kirjoitti:

Vesi-ilmalämpöpumppu on tarkoitettu vesikiertoiselle lämmitykselle. Muun muassa vesikiertoiseen lattialämmitykseen tai perinteiseen vesikiertoiseen patterilämmitykseen.

Myöhästyit, kyllä se koti-kiusattu jo privana kerkesi kertoa mikä se semmoinen on. Lopettihan tämä hmp.f jo vastailunkin.

• peukalo.keskellä.kämment kirjoitti:

Saatko nyt nukuttua yösi paremmin. Minnuu ei nukkuttas kyllä yhtään, jos olisin samanlainen ilmiantaja kun sinä. Mutta lirkuti lirkuti koti-kiusattu tykkää kovasti. Jatkakaa samaan malliin niin saadaan vähän toisenlaista säpinää palstalle. Vuan mistäs mie tiijän vaikka olis jo numerot vaihdettu.

Hyvin menee, mutta menköön. Ei heilu keskarit ei. Kamala äiti olet kun annat lapsiesi heiluttaa keskareita. Enpä ihmettele mistä ne lapsukaiset jo nuorempana ja nuorempana oppii näyttämään mummeille ja paapoille keskaria. Näinhän se menee jos ei kotona kasvateta.

Peukalo.perseessa@ Kyllä ne lapsukaiset oppivat nuo käsimerkit merkit tahdotpa tai et. Ei siinä kotikasvatusta kerrata vaan koulussa ja kaveriporukassa ne opitaan.
        Minäkin näytin etusormea Hollannissa bussikuskille enkä varppina oppinut sitä kotoa.

Jos sua kotikiusattu kiukuttaa niin minkäs me sille voidaan. Ei hän meille ole mitään pahaa sanonut tai tehnyt. En muuten usko, että sinullekaan. Sinulla lie huono päivä takanasi kun kiukuttelet jonninjoutavia. Josko tekisit oharit niin me saataisiin ihan keskenämme jutustella kampauksista ja vaikka ilmanlämpöpumpuista. Mulla on muuten mökillä ikivanha lämpöpuhallin. Se on tosi tehokas vempain.

korppis kirjoitti:

Peukalo.perseessa@ Kyllä ne lapsukaiset oppivat nuo käsimerkit merkit tahdotpa tai et. Ei siinä kotikasvatusta kerrata vaan koulussa ja kaveriporukassa ne opitaan.
        Minäkin näytin etusormea Hollannissa bussikuskille enkä varppina oppinut sitä kotoa.

Jos sua kotikiusattu kiukuttaa niin minkäs me sille voidaan. Ei hän meille ole mitään pahaa sanonut tai tehnyt. En muuten usko, että sinullekaan. Sinulla lie huono päivä takanasi kun kiukuttelet jonninjoutavia. Josko tekisit oharit niin me saataisiin ihan keskenämme jutustella kampauksista ja vaikka ilmanlämpöpumpuista. Mulla on muuten mökillä ikivanha lämpöpuhallin. Se on tosi tehokas vempain.

En jaksa enää tuota teidän, olen sinun kaveri ja sinun en ole. Kivaa kun on kivaa. Mielipiteet ne on minullakin. Nyt minnuu nukuttaa valvokee te. Myöskin minnuu suorastaan sanotaanko, no jätän sanomatta. Otti piähän se että tiinaa aina haukuit puskista. Ystävä kumminkin olit olevinas. Virikkeellisiä unia.

En jaksa enää tuota teidän, olen sinun kaveri ja sinun en ole. Kivaa kun on kivaa. Mielipiteet ne on minullakin. Nyt minnuu nukuttaa valvokee te. Myöskin minnuu suorastaan sanotaanko, no jätän sanomatta. Otti piähän se että tiinaa aina haukuit puskista. Ystävä kumminkin olit olevinas. Virikkeellisiä unia.

Mene unimaan ja kun heräät etsi ne puskahuudot katsellaan niitä sitten yhdessä jookosti.

Sinulla nyt vaan on vaikea aika, sinulla on omat ongelmasi eikä ne ole minun eikä tiinan.

No kylläpä yksi pieni ilmoitus sai paljon tunteita aikaan. Hyvä, tiedän että peukaloruuvi oli oikeanlainen :))

• itseoppinu.insinööri kirjoitti:

Kiitos! Sillä ei saa viilennystä kesällä kuten ilmalämpöpumpulla?

Voi jessuksen kevät teiän kanssanne ,aivan pimeetä suunsoittoo.

• ne-käsimerkit
        korppis kirjoitti:

"Kyllä ne lapsukaiset oppivat nuo käsimerkit merkit" jo tarhassa, huomasin.

En muista, mistä juttu alkoi, kun hain lapsenlapsia tarhasta, mutta jotenkin se liittyi lapsen syntymiseen? Tyttö hieman vanhempi ihmetteli jotain, kun poika, nuorempi pisti vasemman käden sormet ooksi ja oikean käden sormella tökki sinne! "No näin ensin"?

Kerran myös äitinsä huomasi, että tietsikalta oli pojan ja sen kaverin hakuja oli "pilu"? Voi poika parat!"DD

Olen kai itse lukutaidoton tai en ymmärrä lukemaani, koska en ole koskaan huomannut, että koti-kiusattu olisi ilkeä ja nyt häntä vainotaan, kuin pahaistakin ilkiötä? Miksi?

ps. sulle (korppis) pieni vinkki vaivaasi. Syö karpaloita heti ja paljon.

• Soo.soo
        koti-kiusattu kirjoitti:

Voi jessuksen kevät teiän kanssanne ,aivan pimeetä suunsoittoo.

Ja sieltähän se palstan pääriitelijä saapui ihmettelemään muiden suunsoittoa. Tuleeko taas nimittelyä mustilla kirjoittaville mummoille helvetistä?

• taisinollatuhma
        korppis kirjoitti:

Meillä taas etusormen heristely opittiin jo pienenä kotona, ai ai ai, ei saa ja äiti heristi etusormeaan.

• Soo.soo kirjoitti:

Ja sieltähän se palstan pääriitelijä saapui ihmettelemään muiden suunsoittoa. Tuleeko taas nimittelyä mustilla kirjoittaville mummoille helvetistä?

Sinun järkeilys mukaan en saisi millään tavalla kommentoira vaikka täysin asiatta tultiin repimään suuta minulle.
        Eihän se alottaja syyllinen ole vaan se kohre.

• Korppis1
        ne-käsimerkit kirjoitti:

"Kyllä ne lapsukaiset oppivat nuo käsimerkit merkit" jo tarhassa, huomasin.

En muista, mistä juttu alkoi, kun hain lapsenlapsia tarhasta, mutta jotenkin se liittyi lapsen syntymiseen? Tyttö hieman vanhempi ihmetteli jotain, kun poika, nuorempi pisti vasemman käden sormet ooksi ja oikean käden sormella tökki sinne! "No näin ensin"?

Kerran myös äitinsä huomasi, että tietsikalta oli pojan ja sen kaverin hakuja oli "pilu"? Voi poika parat!"DD

Olen kai itse lukutaidoton tai en ymmärrä lukemaani, koska en ole koskaan huomannut, että koti-kiusattu olisi ilkeä ja nyt häntä vainotaan, kuin pahaistakin ilkiötä? Miksi?

ps. sulle (korppis) pieni vinkki vaivaasi. Syö karpaloita heti ja paljon.

ne.käsimerkit@

Kehoni tarvitsee happamuutta, ei mieleni ; )) Juuri karpalomehua, happamia ruokia sillä taidan olla liian neutraali sisäisesti ja mikäli oikein ymmärrän palsta analyysien mukaan olisin hapan ulkoisesti, mutta samapa tuo kummin päin sillä minut on nyt utkittu ja terveeksi toistaiseksi todettu ; )

• piikkiö kirjoitti:

Sinun järkeilys mukaan en saisi millään tavalla kommentoira vaikka täysin asiatta tultiin repimään suuta minulle.
        Eihän se alottaja syyllinen ole vaan se kohre.

Tuo yksi käy nälvimässä, ja jos vastaa, loppua ei näy. Lopulta käy niin kuin tuossa jo Korppiksellekin, valehdellaan kaiken näköistä.
        Mutta älkää aliarvioiko meitä lukijoita, kyllä me tiedetään ja nähdään kuka on mitäkin ja mikä nikki on oikea. Ja vaikka hetken epäröisi, ei tarvi paljonkaan lukea että pääsee kärrylle. Sen verran rumaa peliä tuo mikälie-eufrosyyne pelaa.
        En mä silti väitä että kukaan meistä muistakaan olisi täysin puhdas pulmunen, mutta jossain on silti mustempi pulmunen.

• elämysahaa

Eufrosyyne? Lienee myös tämän "kotkiusatun" takana, nyt kun miettii.

• hullunleikkikehä
        elämysahaa kirjoitti:

Eufrosyyne? Lienee myös tämän "kotkiusatun" takana, nyt kun miettii.

Sairas idiootti ei osaa lopettaa , pyyhi edes kuola leuastasi .

• ei.mitään.nikkejä

Hyvin on aurinkoinen päivä mennyt. Tein pienen (4h) pyrähdyksen kylille kerhoon ja takaisin. Sen jälkeen kotitöitä, emmerdale, neulonutkin.
      Saunassa kävin eilen illalla, joten jätin tämän illan väliin saunomatta.
      Vilkuilen tässä nettiä käsiäni lepuutellessani.
      Keskustelinkin jo netissä toisaalla.

• Aika upeet kelit tähän aikaan vuodesta, ja aika keväiset. Vähän yllättäen, kun on kuitenkin vielä talvi olevinaan.
        Kun päivänsä täyttää tekemisellä, tuleekin yleensä hyvä päivä :)

• staka

Vuoden ärsytykset ohi kun sain veroilmoituskaavakkeet täytettyä. Taas kerran. Vielä pitää tehdä oikaisuvaatimus muutamalle edelliselle vuodelle - syystä siitä että veroviranomaisen ohjeet on aika 'typistetyt'. Ilmeisesti tarkoituksella ;-(
      Soitin, ja verottaja varmisti että oikeassa olen, 3 eri virkailijaa vastauksen antamiseen tarvittiin!
      Tuostapa tuli hyvää mieltä kerrakseen niin että Hyvä Päivä Tämä.

• Täytitkö jo! Mulla tahtoo aina venyä viimeiseen yöhön. Tarttis nytkin kaapia esiin kaikki kuitit kotitalousvähennystä varten.
        Tyypillistä, että 3 virkailijaa tarvitaan :) Joskus piti perintöverosta kysyä, niin eri vastaukset tuli riippuen kuka oli neuvonantajana, perintöön, omaisuuteen vai lahjaveroon erikoistunut.
        Olet hyvän työn tehnyt :)

• staka
        hmp.f kirjoitti:

Täytitkö jo! Mulla tahtoo aina venyä viimeiseen yöhön. Tarttis nytkin kaapia esiin kaikki kuitit kotitalousvähennystä varten.
        Tyypillistä, että 3 virkailijaa tarvitaan :) Joskus piti perintöverosta kysyä, niin eri vastaukset tuli riippuen kuka oli neuvonantajana, perintöön, omaisuuteen vai lahjaveroon erikoistunut.
        Olet hyvän työn tehnyt :)

Niin omastakin mielestäni ;-). Näiden veroilmoitusten viimeinen perilläolopäivä on 29.2. eli ensi maanantaina. Toinen kirje on vielä postittamatta, onneksi jo valmiina. En itsekään ymmärrä miksi homma on minulle ärsytyksen aihe ja jää aina viime tippaan - paitsi tänä vuonna olin suht ajoissa ;-//. Hyvä minä !!!
        Veroehdotukset taitaa kohtapuoliin tulla. Ne on onneksi puolison heiniä, pistän vaan omaani nimen alle.

• eppu2
        staka kirjoitti:

Niin omastakin mielestäni ;-). Näiden veroilmoitusten viimeinen perilläolopäivä on 29.2. eli ensi maanantaina. Toinen kirje on vielä postittamatta, onneksi jo valmiina. En itsekään ymmärrä miksi homma on minulle ärsytyksen aihe ja jää aina viime tippaan - paitsi tänä vuonna olin suht ajoissa ;-//. Hyvä minä !!!
        Veroehdotukset taitaa kohtapuoliin tulla. Ne on onneksi puolison heiniä, pistän vaan omaani nimen alle.

Minua ärsyttää tuo ALV-lähettäminen, vaikkei olisi tapahtumiakaan.
        Viime vuonna yritin netin kautta päästä sinne, mutta en löytänyt millään lomaketta. Miksiköhän aina pitää tehdä kaikki niin vaikeeksi.
        Nyt sitten hain verotoimistosta paperiversiot ja lähetin ne.

• staka
        eppu2 kirjoitti:

Minua ärsyttää tuo ALV-lähettäminen, vaikkei olisi tapahtumiakaan.
        Viime vuonna yritin netin kautta päästä sinne, mutta en löytänyt millään lomaketta. Miksiköhän aina pitää tehdä kaikki niin vaikeeksi.
        Nyt sitten hain verotoimistosta paperiversiot ja lähetin ne.

Minuakin just tuo ALV- eli nykyisin 'kausiveroilmoitus K' ärsyttää. Ohjeissa ei kerrottu asiasta mitään, eikä tullut lomaketta, vain se varsinainen M-veroilmoitus minkä - yllätys yllätys - sai jättää lähettämättä jos ei ollut mitään ilmoitettavaa. Siis ei yhtään vähennyserää. Mutta K-ilmoitus piti lähettää vaikka sitä ei tullut Vero-kuoressa. Epäjohdonmukaista!
        Soitinpa ja puhelu meni johonkin Loimaalle. Pikkuisen (?) moitin ohjeistusta, nainen vähemmän intopinkeenä lupasi lähettää K-lomakkeen. Arvatkaas kauanko kesti: kuusi (6) päivää! Olin jo ennen kirjeen tuloa kaivellut jostain netin uumenista ko. lomakkeen. Loimaan vero-naisellehan valehtelin äkäpäissäni että netti ei tahdo toimia (mikä on ihan totta, uusi liittymäni on sökö) eikä mulla ole printtiäkään (se oli vale, jos ei valkoinen niin ei ihan mustakaan).
        Meiltä on lähimpään verotoimistoon noin 90 km joten enpä viitsinyt hurauttaa hakemaan ;-)
        ---- Ohhoh! Kirjoitin tuon vastaukseni eppu2:lle ja vilkaisin ketjun loppuun - olipas sinne tullut tavaraa! Siis varmaan käy niin ettei eppukaan tätä kommenttia enää löydä, mutta olkoonpa viestini tuossa yllä nyt kuitenkin.

• eppu2
        staka kirjoitti:

Minuakin just tuo ALV- eli nykyisin 'kausiveroilmoitus K' ärsyttää. Ohjeissa ei kerrottu asiasta mitään, eikä tullut lomaketta, vain se varsinainen M-veroilmoitus minkä - yllätys yllätys - sai jättää lähettämättä jos ei ollut mitään ilmoitettavaa. Siis ei yhtään vähennyserää. Mutta K-ilmoitus piti lähettää vaikka sitä ei tullut Vero-kuoressa. Epäjohdonmukaista!
        Soitinpa ja puhelu meni johonkin Loimaalle. Pikkuisen (?) moitin ohjeistusta, nainen vähemmän intopinkeenä lupasi lähettää K-lomakkeen. Arvatkaas kauanko kesti: kuusi (6) päivää! Olin jo ennen kirjeen tuloa kaivellut jostain netin uumenista ko. lomakkeen. Loimaan vero-naisellehan valehtelin äkäpäissäni että netti ei tahdo toimia (mikä on ihan totta, uusi liittymäni on sökö) eikä mulla ole printtiäkään (se oli vale, jos ei valkoinen niin ei ihan mustakaan).
        Meiltä on lähimpään verotoimistoon noin 90 km joten enpä viitsinyt hurauttaa hakemaan ;-)
        ---- Ohhoh! Kirjoitin tuon vastaukseni eppu2:lle ja vilkaisin ketjun loppuun - olipas sinne tullut tavaraa! Siis varmaan käy niin ettei eppukaan tätä kommenttia enää löydä, mutta olkoonpa viestini tuossa yllä nyt kuitenkin.

Tuossa toisella silmällä TV:tä vilkuillessani ja toisella juuri rupesin katsoon tänne, selaten, huomasin kommenttisi.
        Täällä on kerran viikossa auki verotoimisto 6 tuntia. Se on mulla ihan kävelymatkan päässä. Saas nähdä, kuinka kauan.
        Juu se pitää nykyään aina itse muistaa, kun sitä ei enää lähetetä.
        Mulla oli jemmattuna verotoimiston kirjekuoria, ei tarvinnut postimaksua maksaa.

• Menee, miten menee,paremminkin vois mennä.
      Ensimmäisen kerran tänä talvena verkoillakäydessä sai mukavan tunteen, vaikka kalaa tuli vähän.
      Aurinko paistoi, ja muutenkin hyvä liikkua.
      Lunta on liikaa , mutta niin sitä on joka talvi.
      Minulla on kaksi taitekohtaa vuodessa. Kun talviverkot laskee jään alle, ja kun ne keväällä nostaa pois.
      Siinä aina miettii, mennyttä ja tulevaa.

• Meilläpäin ainakin aurinko armas jo sulattaa lumet asfaltilla.
        Jos teillä on liikaa luntaa, niin tänne vielä mahtuu :) Mutta älä ajotielle kippaa, muita vaatimuksia mulla ei ole. Montako metriä teillä on ollut tänä vuonna? Täällä etelässä oli varmaan parhaimmillaan 20 senttiä, joka tuli ja meni.

• hmp.f kirjoitti:

Meilläpäin ainakin aurinko armas jo sulattaa lumet asfaltilla.
        Jos teillä on liikaa luntaa, niin tänne vielä mahtuu :) Mutta älä ajotielle kippaa, muita vaatimuksia mulla ei ole. Montako metriä teillä on ollut tänä vuonna? Täällä etelässä oli varmaan parhaimmillaan 20 senttiä, joka tuli ja meni.

On sitä lunta yli puoli metriä, enkä niin pohjoisessa ole, mutta kun merenpinta on yli 200 metriä alempana, niin lunta riittää.

• tässäpä-täsmälliset

Kyllähän tänään ollutkin vipelöinti vaan ei kopelointi päivä, vilkkaampi kuin eilinen kaikkine asiointeineen ja säätöineen.
      On ollut lirkuttelua ja yhdyntää ja saunassakin piipahtanut. Toki olen muistanut syödä ja juoda ja tehnyt hieman netti kauppaakin, myynti mielessä. Edes tarjonnut.
      Etä naisystävä Elisalle jouduin lirkuttelemaan, näeppäs kun viritin uuden digiboxin ja yhdynnäksihän se meni kun piti yhdytyttää eli linkittää Elisa maksukortti uudelle boksille numerosarjoineen. Asia olisi hoitunut 3 - 5 päivän odottelulla sähköpostin välityksellä, mutta päätin soittaa maksulliselle digi-gurulle. Se hoitui n. kymmenellä eurolla a yli 2 eur / min. Elli osaa rahastus taidot. Ilkesi kysellä perään tekstiviestinä, kuinka olin tyytyväinen palveluun? Annoin tulikivenkatkuista palautetta kirosanoin heidän ryöstörahastuksestaan palvelun varjolla mutta palveluun olin tyytyväinen, laukesin kyllä...siis henkisesti kun asia hoitui ja kortti yhtyi saman tien.
      Kampaajalle en soittanut enkä tilannut kynsien lakkaamista, saati tukkausta eli parturointia. Tukkani sojottaa hyvin joka suuntaan joka päivä. Miehillä on tukka. Naisilla mitä lie joita hiuksiksi on kutsuttu joskus. Harvalla naisellahan on aito luomu, hiuspehko, Vaan sitä on värjätty, tupeerattu, muotoiltu, sävytetty, ohennettu, permanentattu...SIIS pilattu. Lähes aina;)
      Ööh ja sitten mä....ääh johan sitä tässä olikin. Taidan porosuttaa kahvit ja tehdä iltapalaa, ettei mene yöunet nälän tunteeseen.

• Saat nyt sitten naattina nauttia tupakan :)
        Miiiitämuka naisten kuontaloa pilataan! Naisen kruunua. Pöyristyttävää. Kahden euron sekunttimaksu olisi pitänyt sulta veloittaa ;)
        Ja vielä kahvit tähän aikaan. Anna mun kaiken kestää, mutta kyllä sä annatkin.
        Noi kaikki lisäveloitukset on ihan persiistä. Nykyisin tulee ihan joka tuutilta, laskutuslisä, peruspuhelumaksuja. Jättäisivät tekemättä sen viimeisen kyselynsä, niin säästäisivät senkin rahan. Tuskin kukaan kuitenkaan käy läpi ne, sehän maksaisi myös. Menee sekin varmaan johkin Intiaan, joka kuuntelee että suomelta kuulostaa, sai oikealla kielellä palvelua, oikein hyvä.

• tässäpä-täsmälliset

Kiekko ruisleipää, tappava jugurtti, hieman kahvia ja tupakki. Kyllä, sopiva iltapala. Viime yönä nukuin liikaa. Tänä yönä valvon ne pois. Uskoisin että 2.00 - 3.00 alkaa uuvuttamaan. Tiedä vaikka aiemminkin. Koskaan en venyttele eli laiminlyö uniani, jos esim alkaisi nukuttamaan 20 minuutin kuluttua ja tämä teksti olisi kesken, se jäisi kesken kun pistäisin läpätin kannen kiinni ja pään tyynyyn. Ajoitus hyvä kymmenen.
        Nyt tiedän, että Elisalle ei tarvitse soitella ja olla yhteyksissä tämän asiakassuhteen keston aikana. Tärkeintä on, että alku starttaa. Edellisestä yhteydenotosta 3,5 vuotta edelliseen asiaan liittyen.

• Pirrepä

Kiitos, ihan hyvin tai no..paremminkin voisi mutta minkäs teet.

Olen huomannut kun auringonvaloa tuli välillä enemmän, mielikin kirkastui, - olen ollut jotenkin väsynyt jo kaikkeen tähän kotiolooni, en varmaan jaksa enää kauaa tätä omaishoitajuutta, - selkä ja kädet pian pastana.

P.s. sori ..tää nyt ei oikein ollu positiivista, mutku jne..

• Vai säkin oot omaishoitaja, muistelen hämärästi sellaisen ässä-loppuisen Pirren. Ehkä säkin muistat?

• hmp.f kirjoitti:

Vai säkin oot omaishoitaja, muistelen hämärästi sellaisen ässä-loppuisen Pirren. Ehkä säkin muistat?

Ei kai tässä voi kuin nauraa hyväntahtoisesti. Luin, että kun aurinko alkaa paistamaan ja kirkkaus valtaa tilan se on monelle vaikea paikka, mieli alkaa sekoilla.

Tää oikeutettu Pirrepä, ei osaa kirjoittaa kuten meidän pirremme.

• korppis kirjoitti:

Ei kai tässä voi kuin nauraa hyväntahtoisesti. Luin, että kun aurinko alkaa paistamaan ja kirkkaus valtaa tilan se on monelle vaikea paikka, mieli alkaa sekoilla.

Tää oikeutettu Pirrepä, ei osaa kirjoittaa kuten meidän pirremme.

Just näin. Mihkäs suuntaan tässä silmiään pyörittelisi. Auringon mukaan vai vastaan.

• mustansafeikki

Ei luulisi enää näissä ikäpolvissa esiintyvän sellaista lapsellisuutta kuin feikkaus. Mutta varmaan vakiota iäkkäämmilläkin.
        Kyllähän lapsellinen ja lapsenmielinen voi olla, vaan hieman toisenlaisella otteella.
        Haiskahtaa kuin "oikea" pirrepäs olisi antanut vanttuut jollekin?

• Vanttuuttreefour
        mustansafeikki kirjoitti:

Ei luulisi enää näissä ikäpolvissa esiintyvän sellaista lapsellisuutta kuin feikkaus. Mutta varmaan vakiota iäkkäämmilläkin.
        Kyllähän lapsellinen ja lapsenmielinen voi olla, vaan hieman toisenlaisella otteella.
        Haiskahtaa kuin "oikea" pirrepäs olisi antanut vanttuut jollekin?

En usko, että 60-ikäiset feikkailevat. Feikkaajat tulevat muista ikäryhmistä kuten sinäkin, kommenttisi on "näissä" ikäryhmissä paljastava. Yö näyttää olevan teidän turhautuneiden työttömien alle kuusikymppisten aikaa kirjoittaa lapsenmielisiä kommentteja ketjuihin. Samoin turhien aloitusten teko. Tunnenpa sen verran hyvin Pirreä vuosien takaa, että hän ei syyllistyisi oman pesänsä paskomiseen.

• Pirrepä
        Vanttuuttreefour kirjoitti:

En usko, että 60-ikäiset feikkailevat. Feikkaajat tulevat muista ikäryhmistä kuten sinäkin, kommenttisi on "näissä" ikäryhmissä paljastava. Yö näyttää olevan teidän turhautuneiden työttömien alle kuusikymppisten aikaa kirjoittaa lapsenmielisiä kommentteja ketjuihin. Samoin turhien aloitusten teko. Tunnenpa sen verran hyvin Pirreä vuosien takaa, että hän ei syyllistyisi oman pesänsä paskomiseen.

Niin oli se päs -lopussa, mutta se kuulosti jotenkin pässimäiseltä nimmarilta joten muutin hieman muotoa, alunperinhän olin Pirre*, mutta kun nyt ei tähtimäisiä nikkejä he hyväksytä, niin olen nyt Pirrepä, se on jotenkin reippaampi, he kuvaa sisintäni, ulkoa en ole enää yhtään reipas, tai se on kutistunut herneeksi sisälleni.

• Korppis1
        Pirrepä kirjoitti:

Niin oli se päs -lopussa, mutta se kuulosti jotenkin pässimäiseltä nimmarilta joten muutin hieman muotoa, alunperinhän olin Pirre*, mutta kun nyt ei tähtimäisiä nikkejä he hyväksytä, niin olen nyt Pirrepä, se on jotenkin reippaampi, he kuvaa sisintäni, ulkoa en ole enää yhtään reipas, tai se on kutistunut herneeksi sisälleni.

Opettele kirjoittamaan käyttäen Pohjois Karjalan murresanoja ja tee jokunen kirjoitusvirhe ja jälkioikaisuja niin saattaapi joku sinua jopa uskoakin ; )

• akkamaista

Heräsin, keskustelua päivän tavallisista ilman asiaa lirkuti lirkuti hyvää lirkuti päivää.

• Hyvää lirkutin päivää myös sinulle.

• Sitäsattuu

Ompa lapsellisia 60v ihmisiä. Huh huh.

• Huh, huh, huh? Oletko se sama joka aina vastaat kirjoituksiin, että huh, huh? Kirjoitat joskus "isoilla kirjaimilla" mielipiteesi, lisäten siihen huh, huh?

Voisitko kertoa oman kokemuksesi, kuinka 60 ovat" lapsellisia", koska useimmat meistä ovat jopa lapsenlapsia hoivaavia "valioyksilöitä", joilla on rakkaus perilisiinsä.

• On mulla kaksi lasta, lapsellinen siis olen :) Ei se satu (enää) eikä tarvi huokaillakaan.

• viatonsivullinen

Ihmiset tulevat vanhemmiten taas lapsiksi jälleen. Toiset aikaisemmin ja toiset myöhemmin. Niillä mennään mitä on saatu. Enempää ei voi vaatia.

• Tiukkapipoisesti suoritetun uran jälkeen huomaa, että elämä onkin ihan muuta kuin pelkkää kurttuotsaisuutta :)

• siilimuori3

Arkisen hienosti, kultahippuja puuttuu. Just tuossa hoksasisn et minä en ole käynyt koko talvena missää mualla kuin kotona ja töissä, siis lähinnä kuldyyririentoja tarkoitan. Ja avot, tuumasdta toimeen ja ostin netistä liput haluamaani esitykseen ja nyt sitten myhäellen sitä odotellaan. Posket punasena luet on luotu ja nyt kohta sitten pullan ostoon .

• Kuinkas sattuikaan, mulla on kahvia ja sulla varmaan nyt jo pullaa :))
        Vuorotyö tekee varmaan hankalaksi sen riento-suunnittelun. Että jos tulee joku hyvä keikka vaikka toukokuussa, niin ei oikein voi varailla lippuja.
        Suomenkielen outuuksia tuo, lumen luonti. Sää mitään lunta luonut. Talvi niitä tekee :)

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Kuinkas sattuikaan, mulla on kahvia ja sulla varmaan nyt jo pullaa :))
        Vuorotyö tekee varmaan hankalaksi sen riento-suunnittelun. Että jos tulee joku hyvä keikka vaikka toukokuussa, niin ei oikein voi varailla lippuja.
        Suomenkielen outuuksia tuo, lumen luonti. Sää mitään lunta luonut. Talvi niitä tekee :)

Heh, nii. Mistähän tuokin tulee, luoda lumet?
        Pullat vein työkavereille, pääsin toki itsekin maistamaan.
        Kyllä vuorotyössäkin voi suunnitella menoja, häytyypi vain tietää hyvissä ajoin ennen listantekoa et ehtii tehdä toivomuksia. Nytkin olen toivonu toukokuulle ja heinäkuulle muutamia vapaita et pääsee reissuun.

• Minullakin menee hyvin. Keräilen tavaroita kirppikselle vietäväksi, kaappeihin on kertynyt ihan hyvää tavaraa jota en tarvitse.
      Huomenna tulee tyttären perhe talviloman viettoon. En ole joulun jälkeen nähnytkään heitä, mukava taas vaihtaa kuulumisia.

• Kaappien siivous on palkitsevaa, ite olen vähän kaappifriikki. Ne pitää olla sekä fyysisesti että henkisesti puhtaat :))
        Ei varmaan ole kovin kivaa jos lapsi asuu kaukana. Näkee harvemmin.

• Upea aurinkoinen aamu pohjois-uplannissa; toissapäivänä näimme ensimmäisen kyyhkysparin ja muutkin lintuset ovat alkaneet lennellä pareittain. Jää houkuttaa nyt pilkkijöitä ja luistelemaankin pääsisi kun siihen on aurattu leveä väylä meidän rannasta varmaan tyyppi pari kilsaa tonne seuraavan kylän rantaan. Toivottavasti pitää pieniä yöpakkasia ettei jää pääse haurastumaan kun mummon mussukat tulee ensi viikoksi tänne iloksemme. Mutta muuten tää meidän lahti on niin paljon matalaa että siihen ei kyllä aikuinen mies oikein pääse edes hukkumaan.

• Meinaatteko mennä luistelemaan? Kerran olen päässyt luistelemaan järven jäällä pitkää rataa pitkin, se oli hauskaa. Jotain vähän muuta kuin jääkaukalon reunaa pitkin väistellä kiekkoja :)

• hmp.f kirjoitti:

Meinaatteko mennä luistelemaan? Kerran olen päässyt luistelemaan järven jäällä pitkää rataa pitkin, se oli hauskaa. Jotain vähän muuta kuin jääkaukalon reunaa pitkin väistellä kiekkoja :)

Minä en ole seissyt luistinten päällä sitten kouluaikojen, mutta voi olla että pienet pojat osaavat, en ole varma tai sitten heillä on sellaset snowkicks potkulaudat, joilla voi varmaanmennä lujaa auratulla radalla. Saamme mekin liikuntaa kun juoksemme perässä :)

• Harmaata, yksi lumihiutale just tuli ja kohta taitaa tulla toinen.
      Mimmoinen sää mattina niin sellainen koko kevään marian päivään saakka, voi itku siis harmaaseen ja hailakkaan saa tottua tänä keväänä.
      Tein tunnin lumitöitä ja selvittelin johtoja kun joulukuusi vihdoin ja viimein konttasi pihalle terassilta, oli kynttilää ja jos jonnin näköistä ledvaloajohtoa. Selväksi sain.
      Yritän olla kuin en olisikaan sillä kohta alkaa taas kolmen viikon putki tuulta, tuiskua ja tuiverrusta arjessa, siinä ehtii monesti odottaa jo pääsiäisen aikaa ja vaikka mitä.
      Nyt tulee jo kolmas lumihiutale, ottaiskohan kopin...

• Ahkerana sielläkin! Vai on tuollainekin ennustus. Täällä on pilvipoutaa, aurinkokin pilkahtelee, että tule tänne viettämään kevättä :) Marian päivä onkin vissiin vasta 2.7., mulla on hyvät syyt muistaa tuon päivän.
        Vettä tarvitaan kyllä myös keväisin, putsaamaan tomut pois, teilläpäin on kivempi hengittää :)
        Lumihiutaleista tuli mieleen koiran eka lumisade, kun tuli sellaisia isompia, ja se ihmetteli kovasti ja iloisesti. Koetti kans ottaa kaikkia koppi.

• hmp.f kirjoitti:

Ahkerana sielläkin! Vai on tuollainekin ennustus. Täällä on pilvipoutaa, aurinkokin pilkahtelee, että tule tänne viettämään kevättä :) Marian päivä onkin vissiin vasta 2.7., mulla on hyvät syyt muistaa tuon päivän.
        Vettä tarvitaan kyllä myös keväisin, putsaamaan tomut pois, teilläpäin on kivempi hengittää :)
        Lumihiutaleista tuli mieleen koiran eka lumisade, kun tuli sellaisia isompia, ja se ihmetteli kovasti ja iloisesti. Koetti kans ottaa kaikkia koppi.

Epäilen, että siinä sanonnassa tarkoitetaan sitä kirkollista Marian päivä, tätä kolmastoista maaliskuuta olevaa Marian ilmestyspäivää, johon vain kaks ja puoliviikkoa, loppujen lopuksi lyhyt aika, kun pääsiäinen on nyt niin aikaisin.

• Heikunkeikku

"(ja 8 muuta merkkiä)"
      Hitto kun vaivaa tommoset lauseet, joita en ymmärrä. Mitkä ihmeen 8 merkkiä? Sano heti-pian-oitis-äkkiä, että pääsen vaivauksestani eroon.
      Kävin napsasemassa taas päivittäisen valokuvan parvekkeelta tuonne metsän suuntaan. Kuvia on kertynyt jo tosi paljon. Kaikki otettu samasta kohdasta. Jahka kevät tästä etenee ja metsään tulee eteneviä merkkejä muutoksista, kuten lumen sulamiset ja vehreytymistä, niin sitten tällään kuvat peräperää "kevätkuvakansioon" ja annan kuvien lipua ittekseen uuteen ja uuteen muotoonsa ja PAMMM! näen miten suloisesti talvi muuttuu kesäksi.
      Ei varmaan mainio harrastus tuokaan, mutta pareet se on ku ei olis mitään:)
      Ostin tällä viikolla junaliput. Hyvissä ajoin. Sitä ihmettelen ja tässä kaikille vinkiksi, että sama matka Vaasasta toiseen paikkaan maksaa samana päivänä aivan eri hinnoin. Esim. klo silloin ja silloin maksaa ylivähän ja pari tuntia "silloin-ja-silloin"-ajasta myöhempään maksaa tuplasti enemmän. Samoin takaisin tulomaksu. Jos ei tiedä tuota, niin maksaa "vahingossa" 50% enemmän junalipusta. Outoa.
      Hieno ilma asiasta toiseen. Se aurinko, se aurinko tuola ulkona naureskelee makiasti.

• Hetihän mä :)) Kas kun aloituksen tekee, otsikossa pitää olla vähintään 10 merkkiä. Pelkkä "Ah" ei riittänyt. Sinänsä tuli laskuntoimitusvirhe, että välilyönnin ja sulkeisten jälkeen en enää tarvinnut kuin 5 merkkiä, mutta arvaa mietinkö sellaista kun saunasavuisena kirjoittelin.
        Kiva harrastus! Sitten voit myydä ne kuvat jonnekin Suomi-filmiin :) Tuli mieleen että sun jossain youtube-linkissä oli myös sivuehdotuksena sitä viimeistä luontoleffaa mikä pyöri leffateattereissa viime syksynä... mun piti katsella telkkarin kautta jonain päivänä. Ajattelin että kyllä mä muistan sen nimen. Ärrr. Paskat mä mitään muistan. Joudun kohta kolumaan kaikki sun laittamat youtube-linkit että löydän sen.
        Ruuhka-ajat on varmaan täyshintaisia, yrittävät tuolla tavalla ohjata ihmisiä käyttämään niitä ei-niin-suosittuja vuoroja.

• Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

Hetihän mä :)) Kas kun aloituksen tekee, otsikossa pitää olla vähintään 10 merkkiä. Pelkkä "Ah" ei riittänyt. Sinänsä tuli laskuntoimitusvirhe, että välilyönnin ja sulkeisten jälkeen en enää tarvinnut kuin 5 merkkiä, mutta arvaa mietinkö sellaista kun saunasavuisena kirjoittelin.
        Kiva harrastus! Sitten voit myydä ne kuvat jonnekin Suomi-filmiin :) Tuli mieleen että sun jossain youtube-linkissä oli myös sivuehdotuksena sitä viimeistä luontoleffaa mikä pyöri leffateattereissa viime syksynä... mun piti katsella telkkarin kautta jonain päivänä. Ajattelin että kyllä mä muistan sen nimen. Ärrr. Paskat mä mitään muistan. Joudun kohta kolumaan kaikki sun laittamat youtube-linkit että löydän sen.
        Ruuhka-ajat on varmaan täyshintaisia, yrittävät tuolla tavalla ohjata ihmisiä käyttämään niitä ei-niin-suosittuja vuoroja.

Onneksi kerroit mitä kaheksan muuta merkkiä tarkoittaa, niin saan ravisteltua niskasta vaivaukset veks, sillee ku koirakin tekee uimasta tultuaan. Joo, noinhan se on:) En vaan oo koskaan tehnyt aloitusta, että ehämmää tommosia tiedä.
        Oonko puolihöperö vai kokohöperö, kun en tähän hätään muista, että olisin tommosen YouTube-linkin tänne tällännyt. Vai olisko nyt asianlaita niin, että Teikäläinen on se höperö ja muistaa väärin ja joku muu olis luontolinkin laittanut.:)
        Junien lippuhinnat ovat muuttuneet ja nää halvat-kalliit liput ei riipu ruuhka-ajoista. Luulen. Minä varasin omat liput ei-ruuhkaiseen aikaan.

• de-meter

Hyvin täälläkin. Kuntosalilla ja uimassa käyty, tavattu työkavereita (vapaaehtoistyöstä), illalla kirjapiiti. Kirja tosin on lukematta, Stockman Yards, mutta kiva tavata piiriläisiä.
      Kampaajakin kävi eilen. Tuttuni vuosien takaa. Leikkaa nätisti. Söimme säästyneet palat synttärikakusta ja kerroimme kuulumisia. Paljon epäonnea on ollut hänellä, "nuorella" ihmisellä...
      Heh, Näytänpäs minä aktiiviselta tuon listan pohjalta. Kyssäri tuli hyvään saumaan..))

• Eikö se ollut niin, että elämä on kiireistä kun on eläkkeellä :)
        Liikunta tekee kyllä hyvää, kävin äsken 8 kilsan lenkin tekemässä entisen naapurini kanssa, oli kivaa. Sekä kävely että varsinkin seura.
        Saako sua onnitella? Oliko oma synttärikakku?
        Joskus tuntuu että vaikeudet jää seuraamaan jotain tiettyä ihmistä, kaikkea skeidaa tapahtuu, toinen toisensa jälkeen.

• de-meter
        hmp.f kirjoitti:

Eikö se ollut niin, että elämä on kiireistä kun on eläkkeellä :)
        Liikunta tekee kyllä hyvää, kävin äsken 8 kilsan lenkin tekemässä entisen naapurini kanssa, oli kivaa. Sekä kävely että varsinkin seura.
        Saako sua onnitella? Oliko oma synttärikakku?
        Joskus tuntuu että vaikeudet jää seuraamaan jotain tiettyä ihmistä, kaikkea skeidaa tapahtuu, toinen toisensa jälkeen.

Onnitella ei kannata, hmp.f, näillä vuosin. Mutta
        kiitos kuitenkin.
        Minulle lenkkeily on sellaista meditaatiota. Selvittelen päätäni samalla, joten yksin se sujuu parhaiten. Kova on kuntosi, jos 8 kilsaa menee tuosta noin vain.
        Vaikka nuorenahan sitä jaksaa..))

• de-meter kirjoitti:

kiitos kuitenkin.
        Minulle lenkkeily on sellaista meditaatiota. Selvittelen päätäni samalla, joten yksin se sujuu parhaiten. Kova on kuntosi, jos 8 kilsaa menee tuosta noin vain.

Minäpä pistin paremmaksi ja kävelin 9 km. lenkin, järven ympäri pienen ylimääräisen kierroksen tehden, kävin kurkkaamassa olisivatko helsinkiläisystävät mökillään, eivät olleet.
        Lenkkeily on ainakin minulle tärkeää ja nyt loman aikana, kun olen saanut yksin kävellä ja hiihtää, niin voi että olen nauttinut.

• koti-kuolattu
        Ancelina kirjoitti:

Minäpä pistin paremmaksi ja kävelin 9 km. lenkin, järven ympäri pienen ylimääräisen kierroksen tehden, kävin kurkkaamassa olisivatko helsinkiläisystävät mökillään, eivät olleet.
        Lenkkeily on ainakin minulle tärkeää ja nyt loman aikana, kun olen saanut yksin kävellä ja hiihtää, niin voi että olen nauttinut.

Olen monta kertaa miettinyt mikä tarve sinulla on aina kehua noilla lenkeilläsi. Kyllähän täällä muutkin lenkkeilevät, mutta eivät tee siitä numeroa. Tekeekö se ihmisestä uskottavamman kun joka käänteessä kehuu?

Kaikkihan me nautimme elämästämme, kukin omalla tavallaan, mutta emme siitä päivitä täällä tyhjänpäiväisellä palstalla. Keskustelemme siitä ystäviemme kanssa nokakkain, koska meillä on niitä. Toisin kuin eräillä.

• siilimuori3
        koti-kuolattu kirjoitti:

Olen monta kertaa miettinyt mikä tarve sinulla on aina kehua noilla lenkeilläsi. Kyllähän täällä muutkin lenkkeilevät, mutta eivät tee siitä numeroa. Tekeekö se ihmisestä uskottavamman kun joka käänteessä kehuu?

Kaikkihan me nautimme elämästämme, kukin omalla tavallaan, mutta emme siitä päivitä täällä tyhjänpäiväisellä palstalla. Keskustelemme siitä ystäviemme kanssa nokakkain, koska meillä on niitä. Toisin kuin eräillä.

Samaa olen minäkin miettinyt.

• abso.lutisti
        de-meter kirjoitti:

kiitos kuitenkin.

Onhan sitä päätä toki päivät selviteltävä, jos illat ryyppää. Ymmärrän hyvin, vaikka en itse käytäkkään alkoholia. Mikä sen parempi päänselvittäjä kun raitis ulkoilma.

• koti-kuolattu kirjoitti:

Lenkkeilystähän tuossa juteltiin.
        Miksi luette kirjoituksiani, kun ne noin kovasti harmittavat. Helppoa olisi ne sivuuttaa.
        Miksi yleensä käyt tällä tyhjänpäiväisellä palstalla etkä pelkästään nokakkain ystävien kanssa keskustele.
        Mieluummin kirjoitan lenkkeilystäni kuin kuljen toisten perässä keljuilemassa tai muita keljuilijoita peesaamassa.

• ruutuun
        Ancelina kirjoitti:

Miksi luette kirjoituksiani, kun ne noin kovasti harmittavat. Helppoa olisi ne sivuuttaa.
        Miksi yleensä käyt tällä tyhjänpäiväisellä palstalla etkä pelkästään nokakkain ystävien kanssa keskustele.
        Mieluummin kirjoitan lenkkeilystäni kuin kuljen toisten perässä keljuilemassa tai muita keljuilijoita peesaamassa.

Just nyt keljuilet.

• koti-kuolattu
        Ancelina kirjoitti:

Sitähän sinä juuri pääsääntöisesti teetkin, peesaat keljuilijoita.

• de-meter
        abso.lutisti kirjoitti:

Onhan sitä päätä toki päivät selviteltävä, jos illat ryyppää. Ymmärrän hyvin, vaikka en itse käytäkkään alkoholia. Mikä sen parempi päänselvittäjä kun raitis ulkoilma.

Heh. Voihan sen pään selvittämisen noinkin ymmärtää..)) abso.lutisti.

Ollaanpas me nyt Ancelinan kanssa huonossa huudossa. Minä olen juoppo, Ancelina kehtaa lenkkeillä ja ja vielä vastata esitettyyn kysymykseen. Hävetään kimpassa, Ancelina..))

• siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

Samaa olen minäkin miettinyt.

Jaa, minä kait en ole miettininy ainaskaa tänä iltana jolloin en ole palstalla käynyt. Meeppä johoski häppeemään pentu.

• de-meter kirjoitti:

Heh. Voihan sen pään selvittämisen noinkin ymmärtää..)) abso.lutisti.

Ollaanpas me nyt Ancelinan kanssa huonossa huudossa. Minä olen juoppo, Ancelina kehtaa lenkkeillä ja ja vielä vastata esitettyyn kysymykseen. Hävetään kimpassa, Ancelina..))

Demeter, meillä ei ole mitään hävettävää, joten eiköhän oteta taas :) Jotkut voisivat hankkia kotiinsa nyrkkeilysäkin, raapimispuun ja ison kasan puruluita, niiden parissa voisivat enimmät harminsa purkaa.

• de-meter
        Ancelina kirjoitti:

Demeter, meillä ei ole mitään hävettävää, joten eiköhän oteta taas :) Jotkut voisivat hankkia kotiinsa nyrkkeilysäkin, raapimispuun ja ison kasan puruluita, niiden parissa voisivat enimmät harminsa purkaa.

Otetaan vaan Ancelina, heti aamusta..)) Kuka tätä elämää selvin päin kestää ?
        Sittenhän me voidaankin mennä lenkille ja kertoa paljonko tuli mittariin..))

• de-meter kirjoitti:

Otetaan vaan Ancelina, heti aamusta..)) Kuka tätä elämää selvin päin kestää ?
        Sittenhän me voidaankin mennä lenkille ja kertoa paljonko tuli mittariin..))

Lomakin loppuu heti huomenna, kyllä on kurjaa, ehkä joudun tänään kävelemään vähintäänkin kymmenen kilsaa, että pää pysyy kunnossa. :) Onneksi mies lupasi lähteä kirittämään ja jos uuvun kesken matkan, niin hakee traktorin ja kyörää minut kotipihaan.

• kesivä

Kiitos kysymästä!
      Nyt justiisa menee ihan hyvin. Masu täynnä ja tässä vain pötköttelen sohvalla ja kuuntelen uutisia. Velttouttaa.

• Tuli tunne kun avasin koneen, että ei taida olla meikäläisellä enää asiaa palstalle.
      Muistan kun Reilukerholaiset valloittivat ketjun, joskus vuosia sitten, nyt on sama meininki.

Reiluilla oli kuitenkin viikkotavoitteet he valitsivat palstalta viikon Reilun.

Tää uusi tilanne on vaikea siksi, että ei tiedä onko palstan valtaaja yksi henkilö vaiko kaksi, mutta ei niitä montaa ole.

Ehkä siitä saakiksin kun vastaa itselleen tai leikkii sinistä.

On meillä vakioilla, rekkaantuneilla kuitenkin yksi asia yli mustien. Voimme kirjoittaa sinisellä ja mustalla.

• hutkitaan

Harmittaa niin perhanasti tuo nikkien matkija ja palstan sotkija. Mitä hän saa vastineeksi tuosta, ei ainakaan hyvää mieltä.

• Mustako-matkii-mustaa

Oletko aivan varma, että joku tai jotkut matkii, jotakin? Arvaatko vai kilautatko kaverille? Hunz olisi lähimpänä jolta kysyä. Hän on ilmaisssut yhteysnumeronsakin niin selkeästi.

• No on kyllä ihan ihmeellistä touhua. Käärme joka syö omaa häntäänsä. Ei täällä viitsi kohta enää sanoa mitään, palsta tyhjenee. Ketä hän sitten narauttaa, kun ei ole kanssakeskustelijoita?
        Lisäksi, rekkaamaton joka tavallaan haluaa pakottaa kaikkia rekisteröitymään. Aika nurinkurista. Vähän on puskiksella suunta hukassa.
        On tässä kuitenkin se hyvä puoli, että kaikki tavalliset pikku kähinät alkaa tuntua yhdentekeviltä. Tulee melkein Korppiksenkin kanssa sisarillinen olo, kun samalla viivalla seistään :))
        Tänne oli tullut muutama jonka nikkiä käytetään väärin taas, taidanpa käydä ilmianto-kierroksen ja painua nukkumaan. Ehdotan että muutkin painaa Ilmianna-nappulaa, tuskin tuo niin fiksu on että osaa kiertää bannia.

• eppu2
        hmp.f kirjoitti:

No on kyllä ihan ihmeellistä touhua. Käärme joka syö omaa häntäänsä. Ei täällä viitsi kohta enää sanoa mitään, palsta tyhjenee. Ketä hän sitten narauttaa, kun ei ole kanssakeskustelijoita?
        Lisäksi, rekkaamaton joka tavallaan haluaa pakottaa kaikkia rekisteröitymään. Aika nurinkurista. Vähän on puskiksella suunta hukassa.
        On tässä kuitenkin se hyvä puoli, että kaikki tavalliset pikku kähinät alkaa tuntua yhdentekeviltä. Tulee melkein Korppiksenkin kanssa sisarillinen olo, kun samalla viivalla seistään :))
        Tänne oli tullut muutama jonka nikkiä käytetään väärin taas, taidanpa käydä ilmianto-kierroksen ja painua nukkumaan. Ehdotan että muutkin painaa Ilmianna-nappulaa, tuskin tuo niin fiksu on että osaa kiertää bannia.

Tosiaan, on touhu mennyt ihmeelliseksi.
        Mikä ilo on moista sabotaasia harrastaa.
        Tässä jonkun kerran iltapäivän ja illan mittaan ketjuja vilkaissut, ei voi kun päätään pyöritellä ja ihmetellä.
        Olisi ihan mukava välillä jutella samanikäisten kanssa eri asioista, mutta ei tämä jaksa enää kiinnostaa tämmöinen.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

No on kyllä ihan ihmeellistä touhua. Käärme joka syö omaa häntäänsä. Ei täällä viitsi kohta enää sanoa mitään, palsta tyhjenee. Ketä hän sitten narauttaa, kun ei ole kanssakeskustelijoita?

Höpö-höpö sen bannisi kanssa.
        Kerropa miten musta villipuskanikki bannataan.

• siilimuori3
        eppu2 kirjoitti:

Tässä jonkun kerran iltapäivän ja illan mittaan ketjuja vilkaissut, ei voi kun päätään pyöritellä ja ihmetellä.
        Olisi ihan mukava välillä jutella samanikäisten kanssa eri asioista, mutta ei tämä jaksa enää kiinnostaa tämmöinen.

Tämän on saanut aikaan jatkuvat höpinät mustat vastaan siniset. Ihan ite tilattu nyt tämä tilanne.

• vanhaa.tarinaa
        siilimuori3 kirjoitti:

Tämän on saanut aikaan jatkuvat höpinät mustat vastaan siniset. Ihan ite tilattu nyt tämä tilanne.

Kukas sen höpinän taas kerran aloitti.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Höpö-höpö sen bannisi kanssa.
        Kerropa miten musta villipuskanikki bannataan.

IP-osoitteen perusteella, kuten kaikkia muitakin nikkejä.
        Aattelitko että rekkaamattomana on jotenkin suojassa?

• siilimuori3 kirjoitti:

Taistelkaa sitten keskenänne sen höpinän loppuun, älkää sekoittako siviilejä siihen kuten Pirrepäs ja Heikunkeikku, ja ketähän tässä kaikkia muita on tulilinjalle joutunut.
        Tarhatädeillä oli hyvä sanonta, "se joka lopettaa ensin on fiksuin".

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

IP-osoitteen perusteella, kuten kaikkia muitakin nikkejä.
        Aattelitko että rekkaamattomana on jotenkin suojassa?

Ohhoh!
        Höpötäpä vielä lisää. Kiva kuunnella.
        Minkäs IP:n sinä bannaisit, kun se vaihtuu joka kerran, kun koneen avaa ja sulkee?
        Minkäs puskanikin sinä ilmoitat ja millä perusteilla, kun et tiedä, mikä niistä on oikea vakipuska ja mikä toisen varjo? Ellei ne ole itsesi kirjoittamia tietysti?
        Älä nyt herrantähe ainakaan tätä nikkiä ilmoita (vielä). Näkyy tuolla yksi kolmen sanan kysymys olevan vieraan hajuinen tällä nikillä, mutta olkoon, kun voisi yhtä hyvin olla minunkin kirjoittamani muuten, mutta aika ei oikein täsmää.

• suuresti-ihmetellen
        hmp.f kirjoitti:

Taistelkaa sitten keskenänne sen höpinän loppuun, älkää sekoittako siviilejä siihen kuten Pirrepäs ja Heikunkeikku, ja ketähän tässä kaikkia muita on tulilinjalle joutunut.

Haluatko sää tämän sonnan jatkuvan palstalla vai miksi annat asialle niin paljon huomiota?

Ohhoh!
        Minkäs IP:n sinä bannaisit, kun se vaihtuu joka kerran, kun koneen avaa ja sulkee?
        Minkäs puskanikin sinä ilmoitat ja millä perusteilla, kun et tiedä, mikä niistä on oikea vakipuska ja mikä toisen varjo? Ellei ne ole itsesi kirjoittamia tietysti?
        Älä nyt herrantähe ainakaan tätä nikkiä ilmoita (vielä). Näkyy tuolla yksi kolmen sanan kysymys olevan vieraan hajuinen tällä nikillä, mutta olkoon, kun voisi yhtä hyvin olla minunkin kirjoittamani muuten, mutta aika ei oikein täsmää.

No en ilmoita tätä, niin autenttinen espi kun olla ja voi.
        Kohtalaisen hyvä merkki on sellainen, että nikin alkuperäinen käyttäjä käy sanomassa että minä en tätä kirjoittanut. Parit viestit laitettiin Heikunkeikun nimissä, jonka sisältö paljasti ettei ollut hän, Heikku ei ole itseriittoisa eikä ilkeä.
        Olet oikeassa että mobiililaitteet tuo lisähaastetta tähän. Moni silti käyttää laitetta/liittymää missä on vakituinen ip. Mutta voihan ne viestit silti poistaa.
        Mitä sä kostut siitä että otat tuon kopioijan puolta?
        Mä näen vaan kuivuvan palstan, ja se ei oikein pelaa mun käsiin, koska tykkään rupatella. Sinunkin kanssa.

• suuresti-ihmetellen kirjoitti:

Haluatko sää tämän sonnan jatkuvan palstalla vai miksi annat asialle niin paljon huomiota?

Outo tulkinta, jos on jotain vastaan ja tekee asialle jotain, niin haluaa sen jatkuvan?
        Näinhän se menee livessäkin, jos näkee jotain väärää, pitää mennä ohi vaan ja viheltää.

• ent.siivoojaparka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ohhoh!

Se olikin neljän sanan kysymys, eikä kolmen, niinkuin muistelin. Just niin pöhkö kysymys, että voisi hyvin olla minunkin näpeistäni. Joku siihen sitten kyseli selvennystäkin, mutta vastatkoon hän, joka sen on kirjoittanut. Minä en osaa sitä selventää.
        """Kuka siinä valinnassa häviää ?"""

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Kohtalaisen hyvä merkki on sellainen, että nikin alkuperäinen käyttäjä käy sanomassa että minä en tätä kirjoittanut. Parit viestit laitettiin Heikunkeikun nimissä, jonka sisältö paljasti ettei ollut hän, Heikku ei ole itseriittoisa eikä ilkeä.
        Olet oikeassa että mobiililaitteet tuo lisähaastetta tähän. Moni silti käyttää laitetta/liittymää missä on vakituinen ip. Mutta voihan ne viestit silti poistaa.
        Mä näen vaan kuivuvan palstan, ja se ei oikein pelaa mun käsiin, koska tykkään rupatella. Sinunkin kanssa.

Mistä sinä tiedät, että hän joka sanoo, etten se ollut minä, on se alkuperäinen nikki? Yhtä hyvin se haamu voi laittaa alkuperäisen ja aidon puskan kommentin perään, että tuo en ole minä.
        Taistelet kuin don Quiote, mutta jatka huitomistasi, jos se on hauskaa ja tunnet tekeväsi siinä jotain jaloa ja ylentävää.

Se olikin neljän sanan kysymys, eikä kolmen, niinkuin muistelin. Just niin pöhkö kysymys, että voisi hyvin olla minunkin näpeistäni. Joku siihen sitten kyseli selvennystäkin, mutta vastatkoon hän, joka sen on kirjoittanut. Minä en osaa sitä selventää.
        """Kuka siinä valinnassa häviää ?"""

Ja tarkoitus oli käydä näyttämässä että sä pysyt hyvin piilossa? Enpä tietenkään aina tiedä kuka kirjoittaa oikeesti, ja epävarmat kirjoitukset saa olla mun puolesta, tehköön "omistaja" ite ilmoituksen.
        Ei kannata kaikkeen taipua.

• suuresti-ihmetellen
        hmp.f kirjoitti:

Outo tulkinta, jos on jotain vastaan ja tekee asialle jotain, niin haluaa sen jatkuvan?
        Näinhän se menee livessäkin, jos näkee jotain väärää, pitää mennä ohi vaan ja viheltää.

Ei pikkulapsikaan kauaa viitsi kiukutella, kun ei sitä huomioi, sanoi tarhatäti.

Mistä sinä tiedät, että hän joka sanoo, etten se ollut minä, on se alkuperäinen nikki? Yhtä hyvin se haamu voi laittaa alkuperäisen ja aidon puskan kommentin perään, että tuo en ole minä.
        Taistelet kuin don Quiote, mutta jatka huitomistasi, jos se on hauskaa ja tunnet tekeväsi siinä jotain jaloa ja ylentävää.

Et vastannut mun kysymykseen, miksi puolustat tällaista pelleilyä?

• Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

Mun oli nyt ihan pakko-pakko ängetä tähän praataamaan, kun alkoi hiki pursuamaan ihonpintaan. En ole havainnut, että joku munana (ei kananmuna) on kirjoittanut. Hiki alko pukkailemaan siksi, kun tuumin, että jos joku luulee, että mä en oo mä, vaikka mä olisinkin mänä kirjottanut kommentin.
        Kyllä mä yritin haravoida ketjuja löytääkseni munan, vaan en löytänyt.
        Mitäs nyt tehdään? Mites saisin tän hikijutun pois päiväjärjestyksestä.

• sitä.epäilen
        hmp.f kirjoitti:

Olisiko hän itse mukana tuossa pelleilyssä.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Ja tarkoitus oli käydä näyttämässä että sä pysyt hyvin piilossa? Enpä tietenkään aina tiedä kuka kirjoittaa oikeesti, ja epävarmat kirjoitukset saa olla mun puolesta, tehköön "omistaja" ite ilmoituksen.
        Ei kannata kaikkeen taipua.

Meni jotenkin ohi.
        Piilossa? En minä mitään piilossa ole avoimella keskustelupalstalla. Minnes täällä piiloon pääsee? Tarjottimella niinkuin sinäkin.
        Tässä nyt on nähty yksi hyöty olla puskassa eikä rekattuna. Rekatun nikin voi bannata kirjautumasta. Mutta jos sinun rekattu nikkisi joskus bannataan, niin tervetuloa puskaan tai rekkaamaan taas uusi nikki.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

En minä puolusta. Minusta se on ala-arvoista, mutta aika vaaratonta pelleilyä, jos ei ihan minua hävyttömämmäksi rupea.
        Olet kai tietoinen, puolustinko kiusattua silloin, kun hän halusi samaistua minuun kerran aikaisemmin, kokeilla miltä tuntuisi olla ent.siivoojaparka (yhtä kaunis ja älykäs).

• eppu2 kirjoitti:

Näitä riehaantumisia tulee.
        Kun kirjoitin tuolla aiemmin, että kummastuttaan niin se kummastuttaa, kun pitkään palstallaolleilta horisontti katoaa, ja lähtevät mukaan näihin hippaleikkeihin.

Sen ymmärrän, kun paikkakunnan rantaremmi etsii talvenaikana itselleen virikkeitä, mutta onko normaalien niihin pakko osallistua, sitä en ymmärrä.
        Kun riitapukareista pysyy kaukana, niin kyllä täällä pärjää.

• eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

Mun oli nyt ihan pakko-pakko ängetä tähän praataamaan, kun alkoi hiki pursuamaan ihonpintaan. En ole havainnut, että joku munana (ei kananmuna) on kirjoittanut. Hiki alko pukkailemaan siksi, kun tuumin, että jos joku luulee, että mä en oo mä, vaikka mä olisinkin mänä kirjottanut kommentin.
        Kyllä mä yritin haravoida ketjuja löytääkseni munan, vaan en löytänyt.
        Mitäs nyt tehdään? Mites saisin tän hikijutun pois päiväjärjestyksestä.

Sori, kun asiaan sekoan, mutta ketjussa ´ei keskustelua´ on kommentti nimimerkilläsi.
        Kun sen luin ajattelin heti, ettet se ole Sinä.
        Katsoin sitä tarkemmin se on pienellä kirjaimella, eli ´heikunkeikku.´

• siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

Täh. Kukin voi päättää vain omalta osaltaan ja ugh, olen puhunut.
        Ja turha pidätellä kun pasha on jo housuissa. Kka tän rekisteröimissodan on aloittanut. Tai siis painostuksen rekkautumiseen, en minä ainakaan. Jkainen kirjoittakoon miten tykkää. Mulle yks ja hailee.

• siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

Täh. Kukin voi päättää vain omalta osaltaan ja ugh, olen puhunut.
        Ja turha pidätellä kun pasha on jo housuissa. Kka tän rekisteröimissodan on aloittanut. Tai siis painostuksen rekkautumiseen, en minä ainakaan. Jkainen kirjoittakoon miten tykkää. Mulle yks ja hailee.

.ja lisään vielä et minä en kirjoita toisten nikeillä. Mut ei mua häiritse jos mun mustalla nikillä joku kirjoittaa, siitä vaan jos ei omaa keksi.

• siilimuori3

Älä nyt. hmpf:llä on vielä säilynyt se käsitys et maailmassa hyvä voittaa pahan.

• siilimuori3

Mitä ois aamu ilman maitokaffeja. Katastrofi tietenki. Mukava päivää kaikille nimimerkkiin kahtomati :). Noin niinkö suupielet ylöspäin kohti uusia seikkailuja.

• 1eero

Huomenta :) mietin joisko toisen kupillisen,

• siilimuori3

Mää join jo kaks. Vängällä piti syödä banaani ja puoli lasia soppaa kun ei oikein ollu nälkä. Lunta tullut yöllä melkein kymmenen senttiä. Mut vielä ei voi käyttää tekosyyksi et ei päässy lumen takia töihin. :). Oven kuitenki saa sisäpuoleta auki.

• "Mustaa kahvia, ja murskattuja haaveita" laulaa Jenni. Mulla on mustana kupissa, joten haaveilu ei kannata :))

• ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

Mää join jo kaks. Vängällä piti syödä banaani ja puoli lasia soppaa kun ei oikein ollu nälkä. Lunta tullut yöllä melkein kymmenen senttiä. Mut vielä ei voi käyttää tekosyyksi et ei päässy lumen takia töihin. :). Oven kuitenki saa sisäpuoleta auki.

Meillä oli eilen, Matin päivänä, oikein lämmintä, aurinkoista ja tuuletonta.
        Jos Matinpäivän ennusteet paikkansa pitää, mitä netiltä katselin, niin nyt pitäisi jatkua tällaisena jonkun aikaa ja tulla aurinkoinen ja lämmin heinäkuu.
        Tosin Aftonbladetin sääkartta näyttää vähän muuta, mutta mistäpä ne mitään tietää yleensäkään.

• siilimuori3

Meillä oli eilen, Matin päivänä, oikein lämmintä, aurinkoista ja tuuletonta.
        Jos Matinpäivän ennusteet paikkansa pitää, mitä netiltä katselin, niin nyt pitäisi jatkua tällaisena jonkun aikaa ja tulla aurinkoinen ja lämmin heinäkuu.
        Tosin Aftonbladetin sääkartta näyttää vähän muuta, mutta mistäpä ne mitään tietää yleensäkään.

Kyllä se sais olla elokuu lämmin, aurinkoinen ja tuuleton. Mieluiten.

• hepsankeikku

Eipä ole näkynyt bannia näillä nurkilla.

korppishan sen hyvin julkitoi. Meillä kaikilla rekkaantuniella on se etu puolellamme että voimme kirjoittaa sinisellä tai mustalla. Etsikää vain joukostanne se joka sinisellä sievistelee ja mustalla mustamaalaa.

Pyytäkää nyt toinen toisellenne bannia. Saattaa käydä niin, jos yhdelle nimimerkille saatte bannin aikaan, samalla katoaa kymmenen mustaa ja kahdeksan sinistä. On täällä niin hyviä tarinankirjoittajia.

• Minä voin kirjoittaa tällä tai mustalla, eikä minun tarvitse sitä puolustaa. Kuten sinun.

• Reeta3

Aika helppo huomata kuka valehtelee, siis vetää montaa roolia.
        Ihminen kun on vain yksi, ei siinä ole jakamista, vaikutelma on tapahtumaköyhää jne.

• j-kotton

Joko täällä ruvetaan jakamaan ihmiset ryhmiin, normaalit ja epänormaalit. Niin kuin herra k-kotton tuolla ylempänä kirjoitti, "pitääkö meidän normaalien".

Tässä pitää ihan ruveta miettimään onko normaali vai epänormaali? Pitkään tätä palstaa seuranneena olen huomannut että aina täällä jotain nimimerkkiä haukutaan. Mielestäni se on ihan normaalia, jos joku aikansa palstalaisten sylkykuppina ollut kirjoittaja haluaa antaa takaisin samalla mitalla, niin toki hänellä on siihen oikeus. Onko hän sitten normaali vai epänormaali, siihen te viisaammat varmasti osaatte vastata. Jos ei kukaan muu niin varmasti herra k-kotton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      172
      3310
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2590
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2456
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2321
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1976
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      284
      1850
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1411
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1349
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1307
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1245
    Aihe