Nuorena olin sponttaani, tein mitä huvitti, sanoin mitä sylki suuhun toi. Olin vahva, notkea, taitava ja villiluonteinen.
Omaan vieläkin noita piirteitä, mutta nyt olen ikäni vuoksi rajallinen. En enää voisi hypätä kiviaiden yli ja hypyn jälkeen nauraa kikertää heinikossa. En, sillä jos yrittäisin hyppyä, makaisin kiviaidan päällä mahallani, polvi pois sijoiltaan ja kämmenet verillä.
Varovaisemmaksi olen tullut myös sanomisissani.
"Sitä sanaa et sano, jonka päähän et pääse"
Jos toivot toiselle pahaa, toive kääntyy sinua vastaan.
Oppia ikä kaikki!
117
549
Vastaukset
Ja nyt on sitten uusi auto.
Paljonko on paketteja ajettu :)
Vitsi, vitsi.
-
Selitä tämä:
"Sitä sanaa et sano, jonka päähän et pääse"
H.- bessie-
piikkiö kirjoitti:
Se on sillai et ,puheet on oltava äyrejä myöten.
Sitähän tuo tarkoittanee, mutta ajatteletko sinä itse niin? Minä en, noin yleisesti ottaen.
- OjastaAllikkoonko
piikkiö kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "puheet on oltava äyrejä myöten"?
- mimmimum-mi
Mitä se raha siinä merkitsee....jospa korppis selittää meille tarkemmin sanonnan merkityksen....vai onko se juuri tuo että jos toivoo toiselle pahaa....se kääntyykin omaan nilkkaan....
- bessie-
mimmimum-mi kirjoitti:
Mitä se raha siinä merkitsee....jospa korppis selittää meille tarkemmin sanonnan merkityksen....vai onko se juuri tuo että jos toivoo toiselle pahaa....se kääntyykin omaan nilkkaan....
Kaksi eri asiaa.
Toiveet ovat vain toiveita. Ei niillä toiselle saa mitään tehtyä, mutta oman mielensä niillä voi myrkyttää. Ilman oikeita tekoja pahakaan ajatus ei sen kohdetta kosketa, mutta jos ja kun ne omassa päässä rupeavat jatkuvasti pyörimään, niin itseään ja oman elämänsä laatua siinä varmasti vahingoittaa. piikkiö kirjoitti:
Sinäkin K/K olet varmaan kokenut syviä pettymyksiä kun odotit elämältä aivan muuta kuin se toi sinulle. Ehkäpä merellä toisten ryyppäämistä katsoessasi, mietit tuo ei koske minua.
Olkoon tämä aasinsilta asiaan...
Moni 60-luvun nuori morsian naimisiin mennessään ei tajunnut naineensa viinaan menevän miehen. Onni oli sulkenut silmät ja paha oli kaukana. Sukulaisten ja naapurien juomiset kyllä nähtiin, supateltiin ja jyrkästi tuomittiin, mutta silmät aukesivat vasta kun omaan kotiin saapui viinasta horjahteleva aviomies tilipäivänä.
Siis se mitä jyrkästi ajatuksissamme tuomitsemme, ei tarvitse olla julkisesti sanottua, mutta se jyrkkä ajatuskuvio voi tulla osaksi elämää ja sitä rataa kokemaksi.Sinäkin olet aivan varmasti sanonut jotain, jota nyt kadut koska tajuat saaneesi sanomisesi varjon päällesi. Olisiko se vaikka se lapsen lapsettomuus tai joku muu asia, jota olet vähätellyt. Avioliittosi ei ollut onnistunut, etkä ole löytänyt elämän kumppania ja sitä rataa....mieti, mitä tuli aikoinaan sanottua.
korppis kirjoitti:
Sinäkin K/K olet varmaan kokenut syviä pettymyksiä kun odotit elämältä aivan muuta kuin se toi sinulle. Ehkäpä merellä toisten ryyppäämistä katsoessasi, mietit tuo ei koske minua.
Moni 60-luvun nuori morsian naimisiin mennessään ei tajunnut naineensa viinaan menevän miehen. Onni oli sulkenut silmät ja paha oli kaukana. Sukulaisten ja naapurien juomiset kyllä nähtiin, supateltiin ja jyrkästi tuomittiin, mutta silmät aukesivat vasta kun omaan kotiin saapui viinasta horjahteleva aviomies tilipäivänä.
Siis se mitä jyrkästi ajatuksissamme tuomitsemme, ei tarvitse olla julkisesti sanottua, mutta se jyrkkä ajatuskuvio voi tulla osaksi elämää ja sitä rataa kokemaksi.Kun suoraan kysyt niin vastaan että olenhan mä saanut santaa sieraimiin vaikka kultaa taskuihin toivoin.
On todella raastavaa kun kaikki se mihin uskoo ja minkä eteen on ponnistellut ,otetaan pois sulta ja tilalle tulee sitä mitä ei tilattu.
Näähän on asioita mitä ei täällä missään nimessä julkisesti kannata esitellä, ollaan vaan niitä tuntemattoman Rahikaisia joilla on "loputtomasti tyhjää jauhavat leuat"- eppu2
korppis kirjoitti:
Siis se mitä jyrkästi ajatuksissamme tuomitsemme, ei tarvitse olla julkisesti sanottua, mutta se jyrkkä ajatuskuvio voi tulla osaksi elämää ja sitä rataa kokemaksi.Elämä tuo eteemme ne asiat, joissa meillä itsellämme on työstämistä.
Vasta sitten niistä pääsemme, kun olemme ne läpi käyneet.
Useasti ne asiat ovat juuri sellaisia, joista meillä on järkkymätön mielipide, ilman, että olemme niitä kohdanneet ja ymmärtäneet. - bessie-
korppis kirjoitti:
Sinäkin olet aivan varmasti sanonut jotain, jota nyt kadut koska tajuat saaneesi sanomisesi varjon päällesi. Olisiko se vaikka se lapsen lapsettomuus tai joku muu asia, jota olet vähätellyt. Avioliittosi ei ollut onnistunut, etkä ole löytänyt elämän kumppania ja sitä rataa....mieti, mitä tuli aikoinaan sanottua.
Kenelle tämän tarkoitit, minulleko?
Katsoin ja ihmettelin, en voi ymmärtää kirjoitustasi minulle kirjoitetuksi, mutta en muutakaan osoitetta löytänyt?
Vastaan nyt kuitenkin. Tosissani en kadu mitään sanomisiani, mutta yhdestä intiimille alueelle menneestä vertailevasta sanomisestani olen eräänkin kerran ajatellut, että olisihan tuon voinut jättää sanomattakin. Se on ainoa jonka äkkiseltään muistan.
Kyllä minulla on useimmista asioista jonkinlainen mielipide, vaikka en ole niitä kaikkia henkilökohtaisesti kokenut tai ymmärtänyt. Sodasta, väkivallasta, kannustinloukuista, isänä olemisesta, syrjinnästä, joistakin taiteen aloista, nyrkkeilystä, lentokentän läheisyyteen muuttamisesta jne. jne., en näe listan loppua.
Itseasiassa en edes erikoisemmin viihdy sellaisten ihmisten parissa, joilla ei ole omia mielipiteitä. Kun olin lapsi, ajattelin kuin lapsi ja niinpäinpois... - Korppis1
eppu2 kirjoitti:
Elämä tuo eteemme ne asiat, joissa meillä itsellämme on työstämistä.
Vasta sitten niistä pääsemme, kun olemme ne läpi käyneet.
Useasti ne asiat ovat juuri sellaisia, joista meillä on järkkymätön mielipide, ilman, että olemme niitä kohdanneet ja ymmärtäneet.Eppu@
Tuosta viimeisestä lauseestasi löysin jutskan. Kun kohtaamme face to face asioita, josta meillä ei ole aikaisempaa kokemusta vain vahvat antipatiat silloin ymmärrämme itseämme ja mielipiteitämme ja annamme itsellemme anteeksi suvaitsemattomuutemme. mimmimum-mi kirjoitti:
Mimmimummi juuri tuota mitä kirjoitit tarkoitan.
- minuakin.nauratti
korppis kirjoitti:
Hunks@ spontaani naurunhörähdykseni... sinulla on huumorintajua ja takatukka hyvin ; )
Matkii sua ;))
- siilimuori3
minuakin.nauratti kirjoitti:
Matkii sua ;))
Mimmimummi, ois kiva nähdä sunkin takatukkas :).
- mimmimum-mi
Kiva takatukkapäivä tänään.....mitenköhän minä sen takatukkani nyt tähän liimaisin.... Mutta moniin vuosiin en ole niin tyytyväinen ollut hiustenleikkaukseen kun viimeksi....ja vähän raidoitettiin blondimmaksi....ohuilla raidoilla...en pidä itselläni lämpöisistä sävyistä... monelle ne sopivat....
korppis kirjoitti:
Hunks@ spontaani naurunhörähdykseni... sinulla on huumorintajua ja takatukka hyvin ; )
"Korppis"
Kuten aina, äkillinen, ajan-kohtainen tarttuu aina.
Sytyttää silleen.
-
Minun hius-kuvani ei ole aikoja sitten tehty.
Tarkasti palstalle suunniteltu Paloman tyttären taka-ajatus.
Keino-tekoinen Illan Sushi-ihastus nukke-talossa.
-
College-paitani kaulus meni vinoon, kun halusin tukkani erottuvan hyvin
niskasta.
En usko hiukkasten olevan Hilsettä.
Uskonpa niiden olevan täys-jyvä-vehnä-leipä-viipaleen hentoja hiutaleita.
-
H.
- bessie-
"Sitä sanaa et sano, jonka päähän et pääse."
Olet tuon monesti ennenkin kirjoittanut, ja joka kerta olen yrittänyt löytää omaan järkeeni käyvän viestin tuosta sanonnasta, onnistumatta. Sanonta on minun mielestäni näennäisestä nasevuudestaan huolimatta hieman höttöinen ja epämääräinen, ja vaikka siitä 'sanoman' löydänkin niin en ajattele itse samalla tavalla oikeastaan koskaan.
Teen edelleen mitä huvittaa, nyt vain ei useinkaan huvita samat asiat kuin nuorempana. En myöskään katso tarpeelliseksi varoa sanojani silloin kun minua huvittaa jotain sanoa.Iltapäivää@
On aika ihmeellistä jos yli 60-vuotias ei ymmärrä vanhojen sanontojen merkitystä. Oletko koskaan kokenut esim. että joku periaatteesi tulee ihollesi ja joudut luopumaan tai oikeastaan ymmärrät, että olet ollut hakoteillä jyrkissä periaatteissasi.
Minulla on kokemuksia, mutta jätän ne omikseni. Otan yhden tuttavani kokemuksen.
Korven maanviljelijä, periaatteen mies, jolle koti, isänmaa ja uskonto olivat elämän peruspilarit, mutta eräänä päivänä kaikki meni päälailleen. Hänen poikansa nai musliminaisen ja kääntyi hartaaksi muslimiksi ja imaaniksi.
Huumorin höystämänä hän asiasta kertoi liekö vielä hänellä asian käsittely kesken.
Nyt tietty ajattelet, että pakko hänen on hyväksyä poikansa valinta. Ei se niin yksinkertaista ole, usein ihmisten silmät aukeavat vasta kun vastustamamme periaate on silmiemme edessä ja kuten tässä tappauksessa omaa verta ja lihaa.
Sinä olet norja ja nopsa kuin nuorena ikään, teet kärrynpyörän olohuoneen lattialla. no, mikäpä hänessä.Mun leuhka veljeni joutui ottamaan lusikan kauniiseen käteen kun nuorin poikansa meni avioon meksikkolaisen tytön kaa ja kääntyi katoliseen uskoon saman tien. Nyt tää miniä on veljeni rakas tytär ja heidän lapsensa hänen ja vaimonsa silmäteriä. Ei puhettakaan enää kolmannen maailman puolisosta ja kolmannen maailman lapsista, silleen vähän kuin alentavasti. Ne päivät kun hän sanoi minulle että mitä pikemmin mun lapset unohtaa espanjankielen sen parempi niille. :)) Niin se elämä opettaa.
"Ellei muuta niin hiljaa kävelemään"Paloma.se.co kirjoitti:
Mun leuhka veljeni joutui ottamaan lusikan kauniiseen käteen kun nuorin poikansa meni avioon meksikkolaisen tytön kaa ja kääntyi katoliseen uskoon saman tien. Nyt tää miniä on veljeni rakas tytär ja heidän lapsensa hänen ja vaimonsa silmäteriä. Ei puhettakaan enää kolmannen maailman puolisosta ja kolmannen maailman lapsista, silleen vähän kuin alentavasti. Ne päivät kun hän sanoi minulle että mitä pikemmin mun lapset unohtaa espanjankielen sen parempi niille. :)) Niin se elämä opettaa.
"Ellei muuta niin hiljaa kävelemään"Tämä aloitus tuli ajankohtaiseksi luettuani ketjuja. On ikävää, että ihmisiä tuomitaan jos mihinkin hoitolaitoksiin vaikka se saattaa olla edessä tuomitsijalla. Niin yksinkertaista se on.
Omiin kokemuksiini tukeutuen en uskalla toivoa kenellekään pahaa. Jos kiukussani sanon ilkeästi siitä kärsin itse eniten.
Miten sinun kampaamo reissusi päättyi, oletko tyytyväinen, itse olen, profiilikuvani on tänään otettu. hiukseni ovat taas elävät, latvat siistitty ja juuret saman värjätty.korppis kirjoitti:
Tämä aloitus tuli ajankohtaiseksi luettuani ketjuja. On ikävää, että ihmisiä tuomitaan jos mihinkin hoitolaitoksiin vaikka se saattaa olla edessä tuomitsijalla. Niin yksinkertaista se on.
Omiin kokemuksiini tukeutuen en uskalla toivoa kenellekään pahaa. Jos kiukussani sanon ilkeästi siitä kärsin itse eniten.
Miten sinun kampaamo reissusi päättyi, oletko tyytyväinen, itse olen, profiilikuvani on tänään otettu. hiukseni ovat taas elävät, latvat siistitty ja juuret saman värjätty.Hyvin meni tulos on profiilikuvassa :) En sitten laittanut mitään punasta enkä liilaa, alko jänistään. Kampaaja tykkäs että niihin kyllästyy aika nopeesti.
Oikeesti olis ihan hyvä kun täällä olis sellanen katumusnappi millä vois korjata kirjoituksiaan lyhyessä aikahaarukassa, sanotaan vaikka viiden minuutin viiveellä.korppis kirjoitti:
Tämä aloitus tuli ajankohtaiseksi luettuani ketjuja. On ikävää, että ihmisiä tuomitaan jos mihinkin hoitolaitoksiin vaikka se saattaa olla edessä tuomitsijalla. Niin yksinkertaista se on.
Miten sinun kampaamo reissusi päättyi, oletko tyytyväinen, itse olen, profiilikuvani on tänään otettu. hiukseni ovat taas elävät, latvat siistitty ja juuret saman värjätty.Ei mun tukka ole enää yhtä vahva kuin aikaisemmin ja pitkää tukkaa kun yritän niin saan kokoon vain risukasan :( Sun tukkas on hyvän värinen.
- bessie-
korppis kirjoitti:
Iltapäivää@
On aika ihmeellistä jos yli 60-vuotias ei ymmärrä vanhojen sanontojen merkitystä. Oletko koskaan kokenut esim. että joku periaatteesi tulee ihollesi ja joudut luopumaan tai oikeastaan ymmärrät, että olet ollut hakoteillä jyrkissä periaatteissasi.
Minulla on kokemuksia, mutta jätän ne omikseni. Otan yhden tuttavani kokemuksen.
Korven maanviljelijä, periaatteen mies, jolle koti, isänmaa ja uskonto olivat elämän peruspilarit, mutta eräänä päivänä kaikki meni päälailleen. Hänen poikansa nai musliminaisen ja kääntyi hartaaksi muslimiksi ja imaaniksi.
Huumorin höystämänä hän asiasta kertoi liekö vielä hänellä asian käsittely kesken.
Nyt tietty ajattelet, että pakko hänen on hyväksyä poikansa valinta. Ei se niin yksinkertaista ole, usein ihmisten silmät aukeavat vasta kun vastustamamme periaate on silmiemme edessä ja kuten tässä tappauksessa omaa verta ja lihaa.
Sinä olet norja ja nopsa kuin nuorena ikään, teet kärrynpyörän olohuoneen lattialla. no, mikäpä hänessä.Tässä tapauksessa luulen kyllä ymmärtäväni, siitä ei ole kysymys. Satun vain ajattelemaan, ettei tuollaisen 'säännön' noudattamisella saati sen edellyttämisellä muilta (varsinkaan tässä ympäristössä) ainakaan kannusteta keskustelemaan.
"Jyrkät periaatteeni" - sikäli kuin niitä minulla edes on - ovat sen laatuisia, etteivät ne oikeastaan voi missään tilanteessa 'menettää arvoaan' tai olla kyseenalaistettavissa, sillä niissä on kysymys ihmisoikeuksista ja varsinkin lasten ja muiden puolustuskyvyttömien oikeuksista ja kohtelusta, oikeudenmukaisuuteen pyrkimisestä, tasa-arvosta ja ympäristöasioista yms..
Kohtaamani kanssaihmisen uskonnosta tai uskonnottomuudesta en noin periaatteessa ole kiinnostunut. Toki kohteliaasti tai ehkä myös vähemmän kohteliaasti ja rehellisesti oman mielipiteeni esille tuoden voin siitä keskustella jos sitä minulta odotetaan. Ja vaikka ei odotettaisikaan, jos se sattuu itseäni huvittamaan.
Aivan varmasti en tätä muista, mutta luulisin ettei minua ole huvittanut tehdä kärrynpyöriä yli viiteenkymmeneen vuoteen. Apilapitoinen nurtsi ja mehiläisen pisto nousi kärrynpyörästä mieleeni. Olisiko hämärä lapsuus- tai nuoruusmuisto. - ent.siivoojaparka
Paloma.se.co kirjoitti:
Hyvin meni tulos on profiilikuvassa :) En sitten laittanut mitään punasta enkä liilaa, alko jänistään. Kampaaja tykkäs että niihin kyllästyy aika nopeesti.
Oikeesti olis ihan hyvä kun täällä olis sellanen katumusnappi millä vois korjata kirjoituksiaan lyhyessä aikahaarukassa, sanotaan vaikka viiden minuutin viiveellä.Sinulla ja muillakin on se mahdollisuus, että lataa omaan päähänsä sen katumusnappulan;
Lukee tekstinsä ja maistelee ja tunnustelee sen viisi minuuttia, että onko tämä kirjoitukseni sopiva julkisuuteen oman naamani kanssa, sopiva sukulaisten itsensä, naapureitten, tuttaviensa... luettavaksi ennenkuin painaa lähetä nappulaa. Muistelee ennen lähettämistä minne on kirjoittelemassa ja että lukemassa on muitakin kuin ne omaan yhteisöönsä hyväksymänsä ns ystävät.
Itse en ole lähettänyt yhtään kommenttia, mitä minun olisi tarvinnut katua jälkeenpäin. Toivottavasti en koskaan niin höperöksi tulekaan, että mitään salaista kirjoittelisin yleiselle keskustelupalstalle koko maailman luettavaksi. - siilimuori3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Sinulla ja muillakin on se mahdollisuus, että lataa omaan päähänsä sen katumusnappulan;
Lukee tekstinsä ja maistelee ja tunnustelee sen viisi minuuttia, että onko tämä kirjoitukseni sopiva julkisuuteen oman naamani kanssa, sopiva sukulaisten itsensä, naapureitten, tuttaviensa... luettavaksi ennenkuin painaa lähetä nappulaa. Muistelee ennen lähettämistä minne on kirjoittelemassa ja että lukemassa on muitakin kuin ne omaan yhteisöönsä hyväksymänsä ns ystävät.
Itse en ole lähettänyt yhtään kommenttia, mitä minun olisi tarvinnut katua jälkeenpäin. Toivottavasti en koskaan niin höperöksi tulekaan, että mitään salaista kirjoittelisin yleiselle keskustelupalstalle koko maailman luettavaksi.En minäkään ole kirjoittaut sellaista mitä katuisin. Toivottavasti emmentaali ei ise niin että kaikki sallaisuuet tänne suoltasin :D.
Sinulla ja muillakin on se mahdollisuus, että lataa omaan päähänsä sen katumusnappulan;
Itse en ole lähettänyt yhtään kommenttia, mitä minun olisi tarvinnut katua jälkeenpäin. Toivottavasti en koskaan niin höperöksi tulekaan, että mitään salaista kirjoittelisin yleiselle keskustelupalstalle koko maailman luettavaksi.Eipä sinulla ole paljoakaan itsekritiikkiä,jos noin on. Minä kyllä kadun montakin asiaa mitä olen sanonut täällä, mutta yksikään niistä ei liity omista jutuistani puhumisiin. Minulla ei ole mitään luurankoja kaapissa eikä sinänänsä salaisuuksiakaan, vain yksityisasioita mitä en välitä tuoda julki.
Kaduttaa ainoostaan se että mut on saatu provoisoimalla sanomaan ilkeästi tai epäystävällisesti joillekin.Paloma.se.co kirjoitti:
Eipä sinulla ole paljoakaan itsekritiikkiä,jos noin on. Minä kyllä kadun montakin asiaa mitä olen sanonut täällä, mutta yksikään niistä ei liity omista jutuistani puhumisiin. Minulla ei ole mitään luurankoja kaapissa eikä sinänänsä salaisuuksiakaan, vain yksityisasioita mitä en välitä tuoda julki.
Kaduttaa ainoostaan se että mut on saatu provoisoimalla sanomaan ilkeästi tai epäystävällisesti joillekin.Jos nyt ollaan rehellisiä, tiedämme hyvinkin paljon siivoojan ja hänen komppaajansa siilin elämästä. Kun paljon kirjoittaa sieltä voi napata pieniä yksityiskohtia jotka kertovat lukijalle sen mitä kirjoittaja ei ole itse tajunnut.
No, minä kadun kuten Palomakin joitakin kirjoittamisiani, mutta en toki niiden takia kaadu vaan ne ovat opettaneet minua itseäni ei muita.- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Jos nyt ollaan rehellisiä, tiedämme hyvinkin paljon siivoojan ja hänen komppaajansa siilin elämästä. Kun paljon kirjoittaa sieltä voi napata pieniä yksityiskohtia jotka kertovat lukijalle sen mitä kirjoittaja ei ole itse tajunnut.
No, minä kadun kuten Palomakin joitakin kirjoittamisiani, mutta en toki niiden takia kaadu vaan ne ovat opettaneet minua itseäni ei muita.Minua kun ei yhtään haittaa, että elämästäni tiedetään kaikki se mitä olen tänne kirjoitellut. Mitään lähettämääni en kadu, kuten jo kirjoitin.
Senverran itsekritiikkiä minulla on, että en kirjoittele sellaista, mitä en millään sallisi koko maailman ja tietävän. - koppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Ei mun tukka ole enää yhtä vahva kuin aikaisemmin ja pitkää tukkaa kun yritän niin saan kokoon vain risukasan :( Sun tukkas on hyvän värinen.
Ihan hyvä tuo sinunkin värisi on. Ohtatukka voisi kyllä olla paksumpi.
koppis1 kirjoitti:
Ahaa nyt tuli eka minun kopioija ; )
Pitää kirjoittaa jatkossa sinisellä. Harmi, jos menee pois hetkeksi koneelta kirjautuminen lakkaa. Mutta neuvo kopioijalleni en enää kommentoi mustalla.
Paloma hyvä väri on sinun tukassasi. Ei se punainen tai violetti olisi ollut hyvä.ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minua kun ei yhtään haittaa, että elämästäni tiedetään kaikki se mitä olen tänne kirjoitellut. Mitään lähettämääni en kadu, kuten jo kirjoitin.
Senverran itsekritiikkiä minulla on, että en kirjoittele sellaista, mitä en millään sallisi koko maailman ja tietävän.Siivooja@
En minäkään kirjoita sellaista mitä en halua koko maailman tietävän, joten tasoissa ollaan.koppis1 kirjoitti:
Feikki korppis@
siilimuori3
25.2.2016 18:30
Yhtä sievä ohtatukka kuin korppiksella. Vähä vain lyhempi :D.- siilimuori3
Minua kun ei yhtään haittaa, että elämästäni tiedetään kaikki se mitä olen tänne kirjoitellut. Mitään lähettämääni en kadu, kuten jo kirjoitin.
Senverran itsekritiikkiä minulla on, että en kirjoittele sellaista, mitä en millään sallisi koko maailman ja tietävän.Samaa sanon esp. Kaik mitä olen tänne esille antanut saapi olla. Kerätköön korppi vaan urusia ja olkoon onneliinen "kultajyvistään" :DD. Että mua naurattaa.
- siilimuori3
korppis kirjoitti:
Siivooja@
En minäkään kirjoita sellaista mitä en halua koko maailman tietävän, joten tasoissa ollaan.Niin, siihen hän ei kuulu öiset ulvonnat korvesta :DD
- koppis2Hahhah
korppis kirjoitti:
Feikki korppis@
siilimuori3
25.2.2016 18:30
Yhtä sievä ohtatukka kuin korppiksella. Vähä vain lyhempi :D.Onko koppis1 ja korppis sama nimimerkki... tosissaanko niin väität? Outo juttu.
koppis1 kirjoitti:
Kukas "koppis" se täällä raakkuu mun otsatukasta?
Mä en halua sellasta kultyyritantan paashia mihin kuuluu tasamittainen otsatukka ja sivut jotka roikkuu kuin keittiönverhot olkapäille tai puoliväliin kaulaa.- sivujakaus
Paloma.se.co kirjoitti:
Kukas "koppis" se täällä raakkuu mun otsatukasta?
Mä en halua sellasta kultyyritantan paashia mihin kuuluu tasamittainen otsatukka ja sivut jotka roikkuu kuin keittiönverhot olkapäille tai puoliväliin kaulaa.Otsatukalla peitetään korkealle noussutta hiusrajaa ja hyvä niin.
Paksut hiukset ei roiku vaan laskeutuu nätisti. Ohuet taas hapsottaa ja silloin olisi lyhyet hiukset parempi. sivujakaus kirjoitti:
Otsatukalla peitetään korkealle noussutta hiusrajaa ja hyvä niin.
Paksut hiukset ei roiku vaan laskeutuu nätisti. Ohuet taas hapsottaa ja silloin olisi lyhyet hiukset parempi.Eriävän mielipiteen pakko kirjoittaa tähän.
Geeneilleen ei paljonkaan voi, tukka on mitä on. Mutta mun mielestä pitkät vs lyhyet hiukset ei valita sen perusteella, onko paksut vai ohuet. Sulla ilmeisesti paksut koska ei ole kokemusta? Peukut on pystyssä, hyvä sinä, nauti :)
Usein näkee vanhemmilla naisilla lyhyet hiukset, jos tukkaa on ohuesti. Kun tukkaa on vähän, niin miksi vähentää vielä pituudesta? Entistä vähemmänhän sitä silloin on.
Mulla on lisäksi hennot hiukset, jos leikkaan ne lyhyiksi, ne lentelee ympärilläni niin että pääkoppa paistaa oikeassa valossa.
Otsatukan virka on pehmentää kasvoja. Minusta Palomalla toimii otsis oikein hyvin.hmp.f kirjoitti:
Eriävän mielipiteen pakko kirjoittaa tähän.
Geeneilleen ei paljonkaan voi, tukka on mitä on. Mutta mun mielestä pitkät vs lyhyet hiukset ei valita sen perusteella, onko paksut vai ohuet. Sulla ilmeisesti paksut koska ei ole kokemusta? Peukut on pystyssä, hyvä sinä, nauti :)
Usein näkee vanhemmilla naisilla lyhyet hiukset, jos tukkaa on ohuesti. Kun tukkaa on vähän, niin miksi vähentää vielä pituudesta? Entistä vähemmänhän sitä silloin on.
Mulla on lisäksi hennot hiukset, jos leikkaan ne lyhyiksi, ne lentelee ympärilläni niin että pääkoppa paistaa oikeassa valossa.
Otsatukan virka on pehmentää kasvoja. Minusta Palomalla toimii otsis oikein hyvin."humps"
Tuntuuko kivalta peukuttaa?
Kun on voinut ajatusta kopioida.
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Tuntuuko kivalta peukuttaa?
Kun on voinut ajatusta kopioida.
H.Just nyt voisin peukuttaa arabialaisittain, siellä se taitaa olla hävytön merkki.
Ei saakeli, nyt mä varmaan olen sen "Virashorinan" aloituksen kirjoittaja? Kun sielläkin mainittiin jotain Lähi-itämaista.- sivujakaus
hmp.f kirjoitti:
Otsatukan virka on pehmentää kasvoja. Minusta Palomalla toimii otsis oikein hyvin.En kommentoinut Paloman hiuksia, vaan hänen kirjoitustaan.
- hyväohje
hmp.f kirjoitti:
Otsatukan virka on pehmentää kasvoja. Minusta Palomalla toimii otsis oikein hyvin.Kampaaja on mulle sanonut että lyhyet hiukset ovat parhaat ohuthiuksiselle koska ne voi monin tavoin pöyhöttää tuuheamman näköisisi. Jos ohut tukka roikkuu pitkin selkää ei se päälaelta tuuheammalta näytä.
sivujakaus kirjoitti:
Otsatukalla peitetään korkealle noussutta hiusrajaa ja hyvä niin.
Paksut hiukset ei roiku vaan laskeutuu nätisti. Ohuet taas hapsottaa ja silloin olisi lyhyet hiukset parempi.Minulla on runsaasti hiuksia pikään tukkaan. Otsalta ja päälaelta on tosin ohentunut, mutta koska hiukseni ovat hyvin taipuisat niistä saa nätin paashin taivuttaen latvat sisäänpäin ettei ne hapsota. En seuraa kovinkaan paljon ns. asiantuntijoiden neuvoja mitä tulee tukkani pituuteen ja leikkaukseen; tiedän minkälaisessa frisyyrissä viihdyn ja nyt tällä kertaa minulla on lyhyin tukka mitä on ollut varmaan pariinkymmeneen vuoteen.
Otsatukka (joka saa olla vain pieni tai vain muutama haituva;) ) pehmentää todellakin piirteitä ja korostaa katsetta.
Kerroksittain leikattu ja raidoitettu tukka sopii monelle vanhemmalle naiselle ja saa olla pitempikin takaa ja sivuiltakin, ei tarvi olla kuin petolinnun p....se ainoastaan sen takia että ei ole enää ihan teini-ikäinen.- sivujakaus
Paloma.se.co kirjoitti:
Minulla on runsaasti hiuksia pikään tukkaan. Otsalta ja päälaelta on tosin ohentunut, mutta koska hiukseni ovat hyvin taipuisat niistä saa nätin paashin taivuttaen latvat sisäänpäin ettei ne hapsota. En seuraa kovinkaan paljon ns. asiantuntijoiden neuvoja mitä tulee tukkani pituuteen ja leikkaukseen; tiedän minkälaisessa frisyyrissä viihdyn ja nyt tällä kertaa minulla on lyhyin tukka mitä on ollut varmaan pariinkymmeneen vuoteen.
Otsatukka (joka saa olla vain pieni tai vain muutama haituva;) ) pehmentää todellakin piirteitä ja korostaa katsetta.
Kerroksittain leikattu ja raidoitettu tukka sopii monelle vanhemmalle naiselle ja saa olla pitempikin takaa ja sivuiltakin, ei tarvi olla kuin petolinnun p....se ainoastaan sen takia että ei ole enää ihan teini-ikäinen.En minäkään hyväksy tuota ajatusta, että ikä määräisi hiusten pituuden.
sivujakaus kirjoitti:
En minäkään hyväksy tuota ajatusta, että ikä määräisi hiusten pituuden.
Minulla on otsatukka, mutta on minulla ollut muitakin tyylejä pitää hiuksiani. Nyrkkisääntö on, että ihmisen kasvonpiirteet määräävät minkalainen hiusmalli hänelle sopii. Minulla on pitkät vahvat hiukset, jotka sidon ponnarille tai erilaisille nyssyköille päälaille tai niskaan. Illanistujaisissa kotioloissa voin jättää hiukseni auki.
Iällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikä tyyli on sopiva vaan kasvonpiirteet määrää iästä riippumatta.
- jokatoiselle
Niinpä niin ;).
- bessie-
Samaa mieltä.
- bessie-
bessie- kirjoitti:
Samaa mieltä.
Jaha, rassu taas kirjoittaa minun nimimerkilläni. Jos tällaisesta jotain iloa saat, niin aika surkea tapaus olet. Aiemmin käyttämäsi nimimerkki "jokatoiselle" sopii sinulle hyvin.
- jokatoiselle
bessie- kirjoitti:
Jaha, rassu taas kirjoittaa minun nimimerkilläni. Jos tällaisesta jotain iloa saat, niin aika surkea tapaus olet. Aiemmin käyttämäsi nimimerkki "jokatoiselle" sopii sinulle hyvin.
Älähän sinä bessie- laita kaikkia kirjoituksiasi toisten syyksi.
Taisi vaan unohtua vaihtaa nimimerkki itseltäsi. Niitä kun on monta niin ei aina muista vaihtaa. Ihan turhaan syyttömiä syyttelet.
- koti-kuolattu
Kovastihan tämä koti-kiusattu on täällä yrittänyt erästä rouvahenkilöä vikitellä. Ei liene helposti syttyvää sorttia. Tai mistä sen tietää vaikka jo asuisivatkin saman katon alla. Monilla pariskunnilla taitaa olla omat koneensa. Voivat sitten vaikka keskenään keskustella. Kyllä niin kova yritys on ollut että johan on kumma jos ei ole tulosta tuottanut.
No mitäpäs se minulle kuuluu, jokainen tyylillään, jotkut tyylikkäästi. Ihan jokainen vaan ei sitä hallitse.Ei olis kunnanelätti aikoinaan uskonu et hänessäkin on joskus jotain kadehrittavaa,näin se mailma meitä tyyrää.
- hooooomoilanen
koti-kiusattu kirjoitti:
Ei olis kunnanelätti aikoinaan uskonu et hänessäkin on joskus jotain kadehrittavaa,näin se mailma meitä tyyrää.
Kuka sinua kadehtii? Kahden naisen loukussa ei ole helppo olla. Kokemusta on, voip pian käydä niin että jää ilman.
hooooomoilanen kirjoitti:
Kuka sinua kadehtii? Kahden naisen loukussa ei ole helppo olla. Kokemusta on, voip pian käydä niin että jää ilman.
Minusta alkaa tuntumaan, että kohta paljastut, olen jo aika varma kuka olet.
Miten niin kokonaan ilman,ainahan sitä voi seisoskella se kuuluisa luu kourassa.
Keitetäänks luusoppaa ?siin me kaks yksnäist voitais istuskella sopalla.korppis kirjoitti:
Niin minäkin ja on kiva yllyttää tekstiä esille.
- hooooomoilanen
korppis kirjoitti:
Ka kerroha se miulle. Voin sit sannoo siulle, oliks oikke.
- hooooomoilanen
koti-kiusattu kirjoitti:
Niin minäkin ja on kiva yllyttää tekstiä esille.
Kylläpä te olette hassuja, kun on ihan kiva yllyttää. Halvat on huvit köyhillä.
- hooooomoilanen
korppis kirjoitti:
Tiesinhän minä, ettei ole naisesta sanomaan kuka olen. Juurikin siitä syystä ettei hänellä ole tietoakaan.
- hooooomoilanen
koti-kiusattu kirjoitti:
Miten niin kokonaan ilman,ainahan sitä voi seisoskella se kuuluisa luu kourassa.
Keitetäänks luusoppaa ?siin me kaks yksnäist voitais istuskella sopalla.Siun kanssais en viihtis keitellä minkäänlaista soppaa. Saatikka sit viel istuskella sopal siun kanssas. Yksinäisyyteen olen jo sopeutunut, enkä ikimaailmassa elättiä ihtelleni ottais.
Siun kanssais en viihtis keitellä minkäänlaista soppaa. Saatikka sit viel istuskella sopal siun kanssas. Yksinäisyyteen olen jo sopeutunut, enkä ikimaailmassa elättiä ihtelleni ottais.
Kyllä se on huono nainen joka ei yhtä miestä pysty elättämään
koti-kiusattu kirjoitti:
Kyllä se on huono nainen joka ei yhtä miestä pysty elättämään
Olen samaa mieltä ; )))
- hooooomoilanen
korppis kirjoitti:
Olen samaa mieltä ; )))
Arvasinhan minä ettei sieltä mitään nimimerkkejä tule. Epäillähän aina voi, mutta kun ei sitä epäilystään voi tähän julki tuoda, niin todettakoon ettei teillä kummallakaan ole pienintäkään aavistusta kuka täällä on ihan hoomoilasena.
Arvasinhan minä ettei sieltä mitään nimimerkkejä tule. Epäillähän aina voi, mutta kun ei sitä epäilystään voi tähän julki tuoda, niin todettakoon ettei teillä kummallakaan ole pienintäkään aavistusta kuka täällä on ihan hoomoilasena.
Mitä järkee täs kuurupiilos oliskaan jos heti hönkäsis nimen esiin, kun vaan antaa tarpeeks köyttä niin ihan itte sä siihen silmukkaan meet .
Tarkkana nyt ettei tuu virheitä, katos kun tarpeeks kauan poreilee ja kaik tuntuu onnistuvan niin tulee tunne et toistenkin on tierettävä kuka on tää älykkö.hooooomoilanen kirjoitti:
Sinä se hätäinen olet, äitisikin hätäili ja sai sinut.
Et kai ala hermostumaan? On meillä on tietoa ja varmaa tietoa onkin ihan sisäpiiriläisiltä saatua.- hooooomoilanen
koti-kiusattu kirjoitti:
Mitä järkee täs kuurupiilos oliskaan jos heti hönkäsis nimen esiin, kun vaan antaa tarpeeks köyttä niin ihan itte sä siihen silmukkaan meet .
Tarkkana nyt ettei tuu virheitä, katos kun tarpeeks kauan poreilee ja kaik tuntuu onnistuvan niin tulee tunne et toistenkin on tierettävä kuka on tää älykkö.Turhaa tekstiä, et koskaan tule tietämään kuka mie olen.
- hooooomoilasena
korppis kirjoitti:
Sinä se hätäinen olet, äitisikin hätäili ja sai sinut.
Et kai ala hermostumaan? On meillä on tietoa ja varmaa tietoa onkin ihan sisäpiiriläisiltä saatua.Jotenkin olisin odottanut sinulla olevan "munaa" sen verran, että olisit voinut myöntää tietämättömyytesi. Tai jos arvelet niin varmasti tietäväsi olisit suoraa sanonut.
Ikävä kyllä meistä kaikista ei siihen ole. Minua alkaa kyllästyttämään tämä leikki nimeltä "kyllä minä tiedän". Te ette koti-kiusatun kanssa tiedä yhtään mitään, mutta senhän toki kaikki tietävät. Siinä ei ole mitään uutta. - mietiiän
Turhaa tekstiä, et koskaan tule tietämään kuka mie olen.
Älä ole niin varma! !
Turhaa tekstiä, et koskaan tule tietämään kuka mie olen.
Näin tää homma etenee ,kiitti taas juttuhetkest ,öitä sulle tunnettu palstalainen.
hooooomoilasena kirjoitti:
Jotenkin olisin odottanut sinulla olevan "munaa" sen verran, että olisit voinut myöntää tietämättömyytesi. Tai jos arvelet niin varmasti tietäväsi olisit suoraa sanonut.
Ikävä kyllä meistä kaikista ei siihen ole. Minua alkaa kyllästyttämään tämä leikki nimeltä "kyllä minä tiedän". Te ette koti-kiusatun kanssa tiedä yhtään mitään, mutta senhän toki kaikki tietävät. Siinä ei ole mitään uutta.Komppaan edellistä, älä ole niin varma, mutta jatka kuulostellaan ; ) katastellaan.
Muuten, miksi et opi ikinä tekemistäsi virheistä vaan syytät muita epäonnistumisistasi. Miksi et tajua, että kaikki se mitä kirjoitat toisille tulee sinun osaksesi ja kuten itsekin tiedät on jo tullutkin.- tiiansitämiekii
mietiiän kirjoitti:
Älä ole niin varma! !
Miekitiiän se on varmaan tiinaisexi. Sehä se ihan pähkähullu on.
- tiinaisexi
korppis kirjoitti:
Komppaan edellistä, älä ole niin varma, mutta jatka kuulostellaan ; ) katastellaan.
Muuten, miksi et opi ikinä tekemistäsi virheistä vaan syytät muita epäonnistumisistasi. Miksi et tajua, että kaikki se mitä kirjoitat toisille tulee sinun osaksesi ja kuten itsekin tiedät on jo tullutkin.anteeks palstan piälikkö
yritän ottaa oppia vastedes
olen tästälähin kuuliainen oppilas, anteeks vielä kerran tiinaisexi kirjoitti:
anteeks palstan piälikkö
yritän ottaa oppia vastedes
olen tästälähin kuuliainen oppilas, anteeks vielä kerranOtit sitten Tiinan roolin hämätäksesi muka. Kuten aloitus antaa ymmärtää se mitä sinä monella nikillä hämmennät ja muista pahaa kirjoitat tulee osaksesi, ennemmin tai myöhemmin.
Sitä sanaa et sano, jonka päähän et pääse.
Olet epätoivoinen voi kun voisin sinua auttaa.Onpa kauniit hiukset Korppis. Pitkät ja hyväkuntoisen näköiset, värikin on sellainen josta tykkäisin itsellänikin.
- ent.siivoojaparka
hooooomoilasena kirjoitti:
Jotenkin olisin odottanut sinulla olevan "munaa" sen verran, että olisit voinut myöntää tietämättömyytesi. Tai jos arvelet niin varmasti tietäväsi olisit suoraa sanonut.
Ikävä kyllä meistä kaikista ei siihen ole. Minua alkaa kyllästyttämään tämä leikki nimeltä "kyllä minä tiedän". Te ette koti-kiusatun kanssa tiedä yhtään mitään, mutta senhän toki kaikki tietävät. Siinä ei ole mitään uutta.Vain yksi tietää, kuka se on.
Ja se on kirjoittaja itse.
Jokainen, joka sanoo tietävänsä kirjoittajan, on epäiltyjen listalla.
Mutustelkaapa sitä, korppis ja koti-kiusattu. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Vain yksi tietää, kuka se on.
Ja se on kirjoittaja itse.
Jokainen, joka sanoo tietävänsä kirjoittajan, on epäiltyjen listalla.
Mutustelkaapa sitä, korppis ja koti-kiusattu.Sinä päivänä kun aletaan tutkiaa ip-osoitteita mun koneen saa kattoa ekana .
Loppuis tää natina .
Joka ehtoo rukoilen sitä uuristusta kun sininen ei vois kuin rekattuna kirjoittaa.- ent.siivoojaparka
koti-kiusattu kirjoitti:
Sinä päivänä kun aletaan tutkiaa ip-osoitteita mun koneen saa kattoa ekana .
Loppuis tää natina .
Joka ehtoo rukoilen sitä uuristusta kun sininen ei vois kuin rekattuna kirjoittaa.Ilahduttavaa kuulla, että veljeni Herrassa pitää iltarukoukset luottavaisena Korkeimman apuun sydäntään lähellä olevissa ja mieltään raskaana painavissa ongelmissaan.
https://www.youtube.com/watch?v=D_8wXtlOyTY
e.sp (lähes pappi) ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ilahduttavaa kuulla, että veljeni Herrassa pitää iltarukoukset luottavaisena Korkeimman apuun sydäntään lähellä olevissa ja mieltään raskaana painavissa ongelmissaan.
https://www.youtube.com/watch?v=D_8wXtlOyTY
e.sp (lähes pappi)pienen hetken luulin erehtyneeni sun luontees suhteen mut oikees mä olin.
- siilimuori3
Laittakkaapa nyt kaikki sponttaanit siniset takatukat essiin :D
- pölyhuiska1
Hunksilla on hilsettä!
- silimuori3
pölyhuiska1 kirjoitti:
Hunksilla on hilsettä!
Jaaaaa.., monilla on. Tai sitten kuiva iho muuten vaan :).
- pölyhuiska1
silimuori3 kirjoitti:
Jaaaaa.., monilla on. Tai sitten kuiva iho muuten vaan :).
Ihan tekis mieli huiskata tuosta olkapäiltä poies.
- näinkävi
Liian vaaleaksi meni hiukset, näytät kalpealta!
- pölyhuiska1
Ei nävy paksu kaula.
- Skånepåg
En tiedä, miten hiusten väri ja malli liittyy aloitukseen.
Mutta.
En kadu sanomisiani: jos on huonosti tullut sanottua, niin ei se katumalla parane. Mennyt mikä mennyt.
Kuitenkaan elämä ei mennut ihan niin kuin luulin.
Kun olin viisi vuotias, uskoin, että en koskaan elä kymmenvuotiaaksi ja
kun olin kymmenvuotias, en koskaan uskonut täyttäväni viittätoista ja
viidentoista ikäisenä en kahdenkympin rajapyykkiin uskonut yltäväni jne.
Siis ei mennyt elämä uskotulla tavalla.
Mutta eipä tullut turhia haaveksittuakaan.
Sanoin kai joskus nuorena, että enhän minä nyt koskaan naimisiin mene (tai pääse), mutta toisin siinäkin kävi.
Silmät ymmyrkäisnä oon vaan ihmetellyt, että mitä kaikkea se maailma tullessaan tuokaan.
Niin kuin edeltä huomaatte, niin pelkkää vastoinkäymistähän se elämä on minullakin ollut. Mutta luulen, että eiköhän hyvitystä saa, kun viimeinen käyttöpäivä on käsillä.- uusi.aamu
Ihan turha täällä on vastoinkäymisistään kirjoittaa. Täältä empatiaa heru. Pian huomaat, että olisi nekin sanat pitänyt jättää kirjoittamatta. Tuota pikaa sinulle kirjoitetaan, olisi ollut parempi, kun olisit kuollut jo silloin kymmenvuotiaana.
On nämä palstat sellaisia pahuuden pesiä, ettei täältä loppujenlopuksi kirjoittajat saa kun pahan mielen.
Joskus muinoin olisin voinut kirjoittaa sinulle muutamia lohdutuksen sanoja, mutta kyllä tämä palsta on niin luonteeni kovettanut etten niitä täällä enää osaa kirjoittaa. Sanoa ja lohduttaa kyllä vielä osaan. Tällä palstailullahan ei kumminkaan ole mitään tekemistä elävän elämän kanssa. uusi.aamu kirjoitti:
Ihan turha täällä on vastoinkäymisistään kirjoittaa. Täältä empatiaa heru. Pian huomaat, että olisi nekin sanat pitänyt jättää kirjoittamatta. Tuota pikaa sinulle kirjoitetaan, olisi ollut parempi, kun olisit kuollut jo silloin kymmenvuotiaana.
On nämä palstat sellaisia pahuuden pesiä, ettei täältä loppujenlopuksi kirjoittajat saa kun pahan mielen.
Joskus muinoin olisin voinut kirjoittaa sinulle muutamia lohdutuksen sanoja, mutta kyllä tämä palsta on niin luonteeni kovettanut etten niitä täällä enää osaa kirjoittaa. Sanoa ja lohduttaa kyllä vielä osaan. Tällä palstailullahan ei kumminkaan ole mitään tekemistä elävän elämän kanssa.Mikähän tekee ihmisestä kateellisen ja ilkeän?
Mietin sitä, itse olen vanhemmiten tullut suopeammaksi ihmisiä kohtaan.
Ehkä monelle pettymykset ja vastoinkäymiset, ei ole saavuttanut mielestään sellaista arvostusta ja asemaa minkä mielestään olisi ansainnut.
Minun pitäisi olla oikea riivinrauta jos tuosta olisi aina kysymys, elämäni ei ole ollut helppo. Nyt arvostan yli kaiken nykyistä elämääni, Olen riippumaton henkisesti ja taloudellisesti, se on ollut asia johon olen koko elämäni ajan pyrkinyt.
Olen kymmenen vuotta nuorempi, ja minunkin hyppelyt on hypitty. Selkä on pilattu asfaltilla juoksemisella ja istumatyöllä, ja nikamat suutelevat toisiaan ilman mitään patjaa välissä. Rappeutunut olen.
Sanoista, en minä niitä kadu. Varmaan teemme ja sanomme kaikki joskus vääriä asioita, luonteemme mukaisesti. Milloin kuohuu, milloin ei oikein syty millään vaikka pitäisi. Se on inhimillistä. Olen myös nopea pyytämään anteeksi, ja annan sen myös toisille. Hetkinen, sanoinko "nopea"? En mä sitä varmaan ole, pitkävihaisena ihmisenä, mutta usein pyydän.
Sitä vähän ihmettelen nyky-ihmisissä. Kautta rantain voidaan antaa ymmärtää että katuu, mutta sana "anteeksi" on jostain syystä vaikeaa lausua. Miksi? Se on ihana sana.
Tuota sanontaa vähän ihmettelen, se on mulle uusi. Mitä tarkoittaa "jonka päähän et pääse"? Toisen päähän vai loppupäähän, vai molemmat?
Minusta voi sanoa asioita vapaasti, vaikka muotoilua kannattaa miettiä. Ja kannattaa miettiä mihin lopputulokseen haluaa, mihin se sanominen vie. Jos ehtii, ennen kuin sanat tulee. Aina ei ehdi.
On mulla lisääkin sanottavaa aiheesta, mutta taas tulee ihan sairaan pitkää tekstiä, taidan pätkäistä sen toiseen viestiin.Meinasin jo kirjoittaa äitini elämäntarina, mutta se on niin vinksahtanut etten taida. Kirjoitin ja pyyhin. Sanottakoon vain, että koko aikuisen elämäni hän valehteli asioista, elämästään, mikä selvisi vasta kolmisen vuotta sitten.
Vähäksi aikaa se vei pohjan mun omalta elämältä, mikä oli totta, pystyinkö uskomaan enää mihinkään? Kunnes tajusin että äiti oli kertonut niitä tarinoita jo niin kauan, että olivat hänelle totta. Hän oli ne keksinyt koska ei kestänyt sitä kuvaa itsestään minkä ne antoi. Hän oli omastakin mielestä toiminut väärin, joten korjasi ne muuttamalla totuutta omaksi edukseen. Hän ei halunnut kenellekään pahaa niillä, hän halusi vain pelastaa itsensä.
Asialla ei siis ollut mitään tekemistä mun kanssa. Kuten ei ole kenenkään muunkaan tekemiset tai sanomiset. Ne kertovat vaan tekijän/lausujan omasta sielunelämästä ensi kädessä. Jos siis en löydä mitään yhtymäkohtaa omaan napaan, ne ei kosketa mua millään lailla.- nuormieli
Hyvä hmp.f, Hieno kommentti, olen kanssasi aivan samaa mieltä, tuo sana "anteeksi" on todella kaunis sana joka saa sanan saajan ja sanojansa mielen hylvälle mielelle ja kirkastaa kummasti päivämme kumpa vain osaisimme käyttää sitä useammin.
Tulin taas kurkkimaan tälle palstalle mitä keskusteluaiheita täällä on ja tuo sinun kommenttisi sai minut hyvälle mielelle, olet niin oikeassa.
Noista hyppelyistä vielä sen verran, että periaatteessa jalat vielä kantaisivatkin, mutta pumpun kaa on tiettyjä rajoituksia, joudun varmaan perumaan ne viidakkovaellukset mitä olin suunnitellut tekeväni ton nuoremman jengin kaa nyt lomalla, turhaan heille vastuksiksi kiipeemään vuorenrinnettä ja riippusiltoja ....
- Reeta3
"Sitä sanaa et sano minkä edessä et seiso"näin minä olen sen kuullut. Sama asia. Käsittänyt näin, mitä toisesta sanot, sen edestäsi löydät, niin
itsellesi käy. Raamatusta ilmeisesti lähtöisin, sieltä monet sananlaskut.- eppu2
Minun äiteni käytti sellaista versiota, että minkä taakseen jättää, sen edestänsä löytää.
- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Minun äiteni käytti sellaista versiota, että minkä taakseen jättää, sen edestänsä löytää.
Tuon sanonnan olen kuullut sellaisessa yhteydessä, kun jättää jonkun homman tekemättä, lykkää sen tekemistä kauemmaksi, mikä on sitten kuitenkin edessä ja tehtävänä.
- osani-saanut
"Sitä sanaa et sano, jonka päähän et pääse" , taitaa olla osuvanpi sanonta; "Niin kauas et sylkäise, ettei se omille rinnuksille roiskahda"?
Olet kyllä spontaanisti esittänyt mielipiteitäsi, joten onko "räkää" rinnuksillasi nyt? - nuormieli
Minun äitini opetti minulle jo nuoresta pitäen, "puhu aina niin et nuomennakin muistat" siis puhu aina totta silloin ei tarvi muistella mitä tulikaan sanottua, Valheella on lyhyet jäljet.
- nuormieli
Korjaus, siis huomennakin.
- nuorempimieli
nuormieli tuli kurkkimaan palstalle. Kuinka ollakaan tästä kirjoitusten viidakosta löysi juuri hmp.f:n hienon kommentin. Upeeta hän tuli vielä siitä niin hyvälle mielelle.
Tämä kurkkaaminen juuri oikeaan aikaan on hyvin tyypillistä näillä palstoille. Helposti ainakin itse miellän nämä kehu kommentit niin, että kirjoittaja itse kommentoi omaa kirjoitustaan. Anteeksi vaan.Jaa, olisiko sun pitänyt olla ainut joka löysi mun viestini? Mutta kuinka upeeta että sinäkin löysit, ja samalla päätit kertoa jotain itsestäsi.
Se on varmaan just niin, että samaan kellonaikaan kirjoittavat ovat kaikki yhtä samaa nikkiä. Ehkä sinäkin olet hmp.f?- ent.siivoojaparka
Siksi minä aina pyrinkin lyttäämään hänen mielipiteensä, ettei meitä luultaisi samaksi, enkä pyydä anteeksi.
Siksi minä aina pyrinkin lyttäämään hänen mielipiteensä, ettei meitä luultaisi samaksi, enkä pyydä anteeksi.
No niin! Tuet mun teoriaa, että sinunkaan vastauksilla mulle ei ole mitään tekemistä minun kanssa ;))
- ent.siivoojaparka
hmp.f kirjoitti:
No niin! Tuet mun teoriaa, että sinunkaan vastauksilla mulle ei ole mitään tekemistä minun kanssa ;))
Ei tietenkään vastauksillani ole mitään tekemistä sinun kanssasi (enhän edes tunne sinua), vaan sinun mielipiteittesi kanssa niillä on tekemistä.
Ei tietenkään vastauksillani ole mitään tekemistä sinun kanssasi (enhän edes tunne sinua), vaan sinun mielipiteittesi kanssa niillä on tekemistä.
Eikun lähinnä sinun mielipiteitten kanssa ;))
Hetkinen, niinhän sä sanoitkin. "Sinun". Kjähkjäh.
Noei, vakavasti. Toisinaan on just noin kuin sanot. Mutta toisinaan (ja aika usein palstalla) on kyse vain ja ainoastaan ittensä esille tuomisesta, kaikessa kauneudessaan ja raadollisuudessaan. Viittaan kintaalla tähän "nuorempimielipide"-nikin viestiin, hunksin jankuti-jankuti-sanojotainomaa viesteihin, viestit missä käytetään toisten nikkejä, mustasukkaiset huudahdukset, toisten ystävyyden kyttäämiset, toisten tietojen jakelu, mustamaalaaminen. Ei niillä ole mitään tekemistä hänen kanssaan jolle vastataan. Kertoo vain kirjoittajan luonteesta.- pyyhikyyneleesi
Tämä nikki on musta kuin piru, mutta luotettavuuteni merkkinä minulla on sininen takki, tuxer, minkä sain yhdeltä minua rikkaammalta köyhänapuna (vaikka hän sanoikin valkoisesti valehdellen ostaneensa sen itselleen, mutta alkaneensa katumaan ostostaan).
Nostaapa nyt luuria korvalleen ja puhelu tulee tässä.
(Tiedän, että ei ole musiikkiketju, mutta ei tämä ole riimikään.)
https://www.youtube.com/watch?v=0ac6Atm1xvY
Näytä lisää
"ent.siivoojaparka"
Ei.
Kaikella on paikkansa.
H
Esimerkki miten ihanteesi lyttäsi sinut , kirvelikö ? - Tyhjää.päässä
pyyhikyyneleesi kirjoitti:
Tämä nikki on musta kuin piru, mutta luotettavuuteni merkkinä minulla on sininen takki, tuxer, minkä sain yhdeltä minua rikkaammalta köyhänapuna (vaikka hän sanoikin valkoisesti valehdellen ostaneensa sen itselleen, mutta alkaneensa katumaan ostostaan).
Näytä lisää
"ent.siivoojaparka"
Ei.
Kaikella on paikkansa.
H
Esimerkki miten ihanteesi lyttäsi sinut , kirvelikö ?Eikö sulla todellakaan ole mitään OMIA ajatuksia kun aina toistelet muiden kirjoituksia. Koitas nyt piruuttaan saada omakin teksti väkerrettyä.
- nuormieli
Tyhjää.päässä kirjoitti:
Eikö sulla todellakaan ole mitään OMIA ajatuksia kun aina toistelet muiden kirjoituksia. Koitas nyt piruuttaan saada omakin teksti väkerrettyä.
Voi luoja teidän kanssa, "nuorempimieli" kyllä se olin minä nuormieli joka kommentoin tuohon hmp.f tekstiin minusta se on hyvä. Rauhoittukaa ja nauttikaa viikonlopun aurinkoisesta säästä. terv. nuormieli (ihan itse)
Näytä lisää
"ent.siivoojaparka"
Ei.
Kaikella on paikkansa.
H
Esimerkki miten ihanteesi lyttäsi sinut , kirvelikö ?Kävit sitten näyttämässä esimerkin siitä mitä espille yritin selittää. Että kun tekstillä ei ole mitään tekemistä kenenkään muun kanssa kuin tekstin kirjoittajan kanssa. Pitää vaan jotenkin lytätät toista, ja sillä kuvittelee nousevansa toisen yläpuolelle. Mutta aika alas säkin vajosit.
nuormieli kirjoitti:
Voi luoja teidän kanssa, "nuorempimieli" kyllä se olin minä nuormieli joka kommentoin tuohon hmp.f tekstiin minusta se on hyvä. Rauhoittukaa ja nauttikaa viikonlopun aurinkoisesta säästä. terv. nuormieli (ihan itse)
Tuo vaan halusi jotenkin tölväistä mua, ei siinä sen kummempaa :))
Sä oot aina yhtä kiltti ja kannustava, kiitos sulle siitä, nuormieli!- ent.siivoojaparka
Näytä lisää
"ent.siivoojaparka"
Ei.
Kaikella on paikkansa.
H
Esimerkki miten ihanteesi lyttäsi sinut , kirvelikö ?Se on eri juttu, jos tuntee toisensa.
Muutenhan täällä ei pysty lyttäämään muuta kuin nikkiä. - nuormieli
hmp.f kirjoitti:
Tuo vaan halusi jotenkin tölväistä mua, ei siinä sen kummempaa :))
Sä oot aina yhtä kiltti ja kannustava, kiitos sulle siitä, nuormieli!Jotenkin minusta tuntuu todella oudolta että jotkut kuvittelee et esimerkiksi sinä vastaisin eri nimmarilla itsellesi, minä oon vasta niin vähän aikaa näillä sivuilla käynyt et en ole näitä kaikkia kummallisia kikkoja keksinyt, mut ihan oikeasti olen kanssasi hyvin usein samaa mieltä, ja tuo anteeksi sana on tärkeä ja kaunis. Kaunista ja rentouttavaa sunnuntaita.
- eppu2
nuormieli kirjoitti:
Jotenkin minusta tuntuu todella oudolta että jotkut kuvittelee et esimerkiksi sinä vastaisin eri nimmarilla itsellesi, minä oon vasta niin vähän aikaa näillä sivuilla käynyt et en ole näitä kaikkia kummallisia kikkoja keksinyt, mut ihan oikeasti olen kanssasi hyvin usein samaa mieltä, ja tuo anteeksi sana on tärkeä ja kaunis. Kaunista ja rentouttavaa sunnuntaita.
Äläpä välitä nuormieli. Luulotauti on eniten levinnyt tauti tällä palstalla.
Onneksi voi itse päättää sen, ettei ota tartuntaa. - nuormieli
eppu2 kirjoitti:
Äläpä välitä nuormieli. Luulotauti on eniten levinnyt tauti tällä palstalla.
Onneksi voi itse päättää sen, ettei ota tartuntaa.Niin olen huomannut, mut miksi ihmeessä tänne kirjoitellaan sellaista mitä ei omalla nimmarilla voisi kirjoittaa, anonyyminahan täällä toilaillaan, ei siinä "kasvojaan menetä" jos kirjoittaa niin kuin asiat on, ja milipiteiden erot on mielenkiintoisia.
- nuormieli
nuormieli kirjoitti:
Niin olen huomannut, mut miksi ihmeessä tänne kirjoitellaan sellaista mitä ei omalla nimmarilla voisi kirjoittaa, anonyyminahan täällä toilaillaan, ei siinä "kasvojaan menetä" jos kirjoittaa niin kuin asiat on, ja milipiteiden erot on mielenkiintoisia.
Pitikin kirjoittaa myös tosta luulotaudista, se on epämukava ja todella inhottava tauti, sitä tartuntaa en missään nimessä halua saada joskin en muitakaan tauteja moita täällä saattaa piileskellä, kuten olen joskus huomannut mustien sukkien täällä vilahtelevan.
Tännekin on tullut lisää kommentteje.
Nyt haluan sanoa heille, jotka eivät ymmärrä minua, että en ole pitkävihainen.
Pitäisikö vihata henkilöä, jonka kanssa on ollut palstalla tulikiven katkusita sanasotaa? Ei, vuosien takaiset ovat menneen talven lumia.
Uskon palstakatkeruuden johtuvan siitä, että toisen kirjoittajan sanoista katkeroitunut ei osaa antaa itselleen anteeksi. Kantaa vihaa sisällään vaikka viha raastaa kantajan omaa sielunelämää ei loukkaajan.
Olen itseni kanssa sovussa.Lisään mielipiteeni. Pyh happamia sano.... kommenteille tai vanhojen asioiden kaivelijoille tiedoksi.
Kateutenne heijastuu kommentteihinne.
Otan kaikki pyh ja hyh korppis on sitä ja korppis on tätä jne....huudot kirjoittajan kateuden merkkeinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723310
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262590Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542456- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2841850- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201349Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381307Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245