Arvaas kelle.....?

exR

Tässä teille hiukan erilainen 'arvoitus'.
Siis kenelle runo on kirjoitettu?

Hän mutkittelee
maanittelee
tutkailee ja
jaarittelee

Hän tiedustelee
opastelee
irvistelee
ojentelee

Hän piileskelee
hiiviskelee
yllättelee
yrmistelee

Hän haaveilee
ja naureskelee
tanssiskelee
lauleskelee

useimmiten valittelee

Siis kuka?
Voiko häntä ymmärtää?

145

5567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedetään

ei kukaan muu kuin Paavo Väyrynen joka putosi aina jaloilleen kuin kissa

• Arvuuttelija

Että edesmennyt Hajupoika, sillä ainakin jaarittelee ja piileskelee, sekä yrmistelee sattuivat kohdalleen, sitten haaveilu ja tanssiskelu myöskin aivan nappiin.
      Haaveilulla tarkoitan yltiöpäistä ja epärealistista "kuuseen kurkottelua", mikä tarkoittaa itsensä tyrkyttämistä fiksujen naisten seuraan.

• Hourit

Ei meidän hajupoikamme voi olla edesmennyt?

• Arvuuttelija
        Hourit kirjoitti:

kun ei ole avannut yhtään keskustelua päiväkausiin.Ennenhän se pani menemään ainakin viisi päivässä.

• arveluttavaa
        Hourit kirjoitti:

Onkohan se Hönttilä-Pölhölä trauma kuinkakin tarttuvaa?

• exR

Seuraava 'arvoitus'

Hän kirjoittelee
      kannustelee
      tukee sekä
      ymmärtelee

Hän kuuntelee
      ja katsastelee
      monenlaista
      toimittelee

Hän hoitelee
      ja hymähtelee
      pihatiellään
      asteskelee

Hän taivastansa
      tähystelee
      tähteänsä
      etsiskelee

Siis kuka hän mahtaakaan olla?

• Arvuuttelija

voisi olla oikeastaan kuka tahansa. Ensimmäiseksi tuli mieleeni MDK-MDK, tai Kirjar ja Juttutuvasta kaikki mukavat naiset emäntä Skillanista satunnaisiin kävijöihin.
        Miehistä myöskin useat tuntomerkit sopisivat kaikkiin muihin paitsi yhteen, johon sopii vain "kirjoittelee."
        Niin, pakko sanoa Hajupoika on pois laskuista.

• arveluttavaa
        Arvuuttelija kirjoitti:

voisi olla oikeastaan kuka tahansa. Ensimmäiseksi tuli mieleeni MDK-MDK, tai Kirjar ja Juttutuvasta kaikki mukavat naiset emäntä Skillanista satunnaisiin kävijöihin.
        Miehistä myöskin useat tuntomerkit sopisivat kaikkiin muihin paitsi yhteen, johon sopii vain "kirjoittelee."
        Niin, pakko sanoa Hajupoika on pois laskuista.

Noita samoja minäkin olisin veikannut ja lisännyt niin Riitta Uosukaisen

• Kirjar !!!

• exR

Arvaas taas!

Hän hymyilee
      ja hyräilee
      kevyesti
      huudahtelee

Hän hassuttelee
      tanssahtelee
      maljojansa
      nosteskelee

Hän viihdyttelee
      lohduttelee
      lahjojansa
      piilottelee

• ellumari

minä ja joltain kohdin sinäkin, siskoseni.
        Paitsi että sinä et piilottele lahjojasi, vaan tuot runoilutaipumuksesikin esiin, mistä kiitos!

• exR
        ellumari kirjoitti:

minä ja joltain kohdin sinäkin, siskoseni.
        Paitsi että sinä et piilottele lahjojasi, vaan tuot runoilutaipumuksesikin esiin, mistä kiitos!

Voi systeri, eihän tämä vielä ollut meille.
        Tämähän oli Tanja Karpelalle!

• Helena04

kuka vouhottelee
        touhottelee
        mokaelee
        häpe-elee

jne. ?

Lieneekö syy vähäiseen yöuneeni yhdistettynä vilkkaaseen mielikuvitukseeni, kun jostain sain päivällä ahaa-elämyksen siitä, kuka se sittenkin "meitä vie" ja mihin suuntaan. Joitain yhdistelmiä "rakensin" kai ja ihmettelin vain taitavuuttaan. Nyt sitten takametsiin kaipaan, mutta en löytänyt polkuja. Jotain tarttis tehrä. Aika parantanee haavat. Mutta vointeja teille toisille! -

• exR
        Helena04 kirjoitti:

kuka vouhottelee
        touhottelee
        mokaelee
        häpe-elee

jne. ?

Lieneekö syy vähäiseen yöuneeni yhdistettynä vilkkaaseen mielikuvitukseeni, kun jostain sain päivällä ahaa-elämyksen siitä, kuka se sittenkin "meitä vie" ja mihin suuntaan. Joitain yhdistelmiä "rakensin" kai ja ihmettelin vain taitavuuttaan. Nyt sitten takametsiin kaipaan, mutta en löytänyt polkuja. Jotain tarttis tehrä. Aika parantanee haavat. Mutta vointeja teille toisille! -

Kerrankin löysin jotain itsellenikin istuvaa! :D
        Hyvin muuten arvasit, näin ohimennen sanottuna!

Minusta tuo Kirjar on ollut melkoisen hyvä opas, itse 'hortoilen' siellä sun täällä, mutta saahan noita polkuja olla, en itsekään oikein viihdy 'etusivun tyttönä'.
        Kuluuhan siinä muutama sekunti mukavasti, kun sivuja plarailee. :)

Taas asiasta kolmanteen; ikävää olla tämmöinen 'varhaisherännäinen', kun jotkut näihin aikoihin vasta suunnittelevat vällyjen alle piiloutumista.
        En silti illallakaan kovin aikaisin osaa 'oikeasti' nukahtaa, torkahtelen kuulokkeet korvilla milloin missäkin, siinä kait syy tähän aikaiseen kirjoitteluuni.

Tästähän se päivä taas käynnistyy, pärjäillään!

• exR kirjoitti:

Kerrankin löysin jotain itsellenikin istuvaa! :D
        Hyvin muuten arvasit, näin ohimennen sanottuna!

Minusta tuo Kirjar on ollut melkoisen hyvä opas, itse 'hortoilen' siellä sun täällä, mutta saahan noita polkuja olla, en itsekään oikein viihdy 'etusivun tyttönä'.
        Kuluuhan siinä muutama sekunti mukavasti, kun sivuja plarailee. :)

Taas asiasta kolmanteen; ikävää olla tämmöinen 'varhaisherännäinen', kun jotkut näihin aikoihin vasta suunnittelevat vällyjen alle piiloutumista.
        En silti illallakaan kovin aikaisin osaa 'oikeasti' nukahtaa, torkahtelen kuulokkeet korvilla milloin missäkin, siinä kait syy tähän aikaiseen kirjoitteluuni.

Tästähän se päivä taas käynnistyy, pärjäillään!

ja myöhään kirkkoon, niin pääsee nopeammin pois.
        Vanha sanonta, mutta minullakin aikaiset aamut ovat normaalia, herääminen varhain, kesällä kuuntelemaan linnun laulua, talvella vaikkapa lumitöihin tai muuten vain ulkoilemaan. Tottumus on toinen luonto.

Tämän aamun viestiketjujen lukeminen toi mieleen monta kysymystä ikä ihmisten palstojen tarkoituksesta. Suomi 24 tarjoaa asiakeskustelijoille eri aiheiden alla kymmeniä otsikita, on aihetta laidasta laitaan.
        Miksi siis täällä ei saisi keskustella vapaasti, kertoa tapahtumista, ajatuksista tai vain rupatella kuin kahvipöydässä? En ymmärrä?

Kirjoittajia arvostellaan mistä milloinkin, katsotaan kuin suurennuslasin läpi olisiko kirjoituksessa jotain johon voisi törkätä " mustan puumerkin", halventaen kirjoittajaa.
        Mihin minä olenkaan nokkani työntänyt, mietin jo vakavissani.

Luulin, palstoille tullessani, yksinäisyyden kanssa painiskellessani, saavani muuta ajateltavaa surun tilalle. Taisin totaalisesti erehtyä, sillä lisää painolastia täällä kertyy muidenkin kuin minun harteille. Ilon ja vaihtelun sijaan saakin kielteisesti suhtautuvien viestien mukana pahan mielen ja alkaa jo itsekin ajattelemaan mitä tämä hyödyttää. Taitaisi olla parempi jättää koko palstat ja siirtyä taas kirjoittamaan vain omiin päiväkirjoihin omista tuntemuksistansa.

Kirje rakkaalle sinne tuntemattomuuteen, ajatusten ja ikävän purkaminen sillä tavoin, niin, vastauksia ei sieltä saa mutta saanhan arvostelijoista piittaamatta kertoa juuri sen mikä ajatuksia hallitsee, mikä asia tuo iloa ja mikä taas harmittaa.

Olen saanut täältä monta virtuaaliystävää, ketään en tunne henkilökohtaisesti, en ole tavannut kasvokkain, mutta monelta olen saanut arvokasta tukea omaan maailmaani, omiin vaikeuksiinikin on ollut helpompi suhtautua tukevien "ystävien" sanoja lukiessa. Todella ihania ihmisiä olette te, jotka täällä olen tavannut. Olen taivaltanut sivupolkuja ja pää väylää kuin ystävien kanssa rinnakkain. Siinä nämä palstat ovat onnistuneesti olleet henkisen minäni etsimisessä apuna.
        Kiitos teille kaikille, nimiä luettelematta tiedätte ihan jokainen kenelle kiitokseni tarkoitan.

Näillä aatoksilla tänä aamuna, kaipaan sinne takamaille minäkin, Helenan tavoin, sinua exR myötäillen, tupaankin voi poiketa tarinoimaan, istahtaa vaikka kuuntelemaan mitä muut kertovat, mutta täällä,.. tuulee joka suunnalta kuten illalla ja yöllä näillä leveysateilla muutoinkin.
        En ole pimeässä tarkastanut kuinka monta tuolia on nyt hangella, jotain tuolta katoksesta tuuli taas mukaansa nappasi, kolinasta päätellen.

Tänään vien bussille loput joululomalaiset, sitten olen taas yksin miettimässä kuinka sen arjen aloittaa ja kuinka nyt paineita puretaan.

Riehuvista tuulista ja vesisateesta huolimatta, rauhallista sunnuntaita.

• exR
        kirjar kirjoitti:

ja myöhään kirkkoon, niin pääsee nopeammin pois.
        Vanha sanonta, mutta minullakin aikaiset aamut ovat normaalia, herääminen varhain, kesällä kuuntelemaan linnun laulua, talvella vaikkapa lumitöihin tai muuten vain ulkoilemaan. Tottumus on toinen luonto.

Tämän aamun viestiketjujen lukeminen toi mieleen monta kysymystä ikä ihmisten palstojen tarkoituksesta. Suomi 24 tarjoaa asiakeskustelijoille eri aiheiden alla kymmeniä otsikita, on aihetta laidasta laitaan.
        Miksi siis täällä ei saisi keskustella vapaasti, kertoa tapahtumista, ajatuksista tai vain rupatella kuin kahvipöydässä? En ymmärrä?

Kirjoittajia arvostellaan mistä milloinkin, katsotaan kuin suurennuslasin läpi olisiko kirjoituksessa jotain johon voisi törkätä " mustan puumerkin", halventaen kirjoittajaa.
        Mihin minä olenkaan nokkani työntänyt, mietin jo vakavissani.

Luulin, palstoille tullessani, yksinäisyyden kanssa painiskellessani, saavani muuta ajateltavaa surun tilalle. Taisin totaalisesti erehtyä, sillä lisää painolastia täällä kertyy muidenkin kuin minun harteille. Ilon ja vaihtelun sijaan saakin kielteisesti suhtautuvien viestien mukana pahan mielen ja alkaa jo itsekin ajattelemaan mitä tämä hyödyttää. Taitaisi olla parempi jättää koko palstat ja siirtyä taas kirjoittamaan vain omiin päiväkirjoihin omista tuntemuksistansa.

Kirje rakkaalle sinne tuntemattomuuteen, ajatusten ja ikävän purkaminen sillä tavoin, niin, vastauksia ei sieltä saa mutta saanhan arvostelijoista piittaamatta kertoa juuri sen mikä ajatuksia hallitsee, mikä asia tuo iloa ja mikä taas harmittaa.

Olen saanut täältä monta virtuaaliystävää, ketään en tunne henkilökohtaisesti, en ole tavannut kasvokkain, mutta monelta olen saanut arvokasta tukea omaan maailmaani, omiin vaikeuksiinikin on ollut helpompi suhtautua tukevien "ystävien" sanoja lukiessa. Todella ihania ihmisiä olette te, jotka täällä olen tavannut. Olen taivaltanut sivupolkuja ja pää väylää kuin ystävien kanssa rinnakkain. Siinä nämä palstat ovat onnistuneesti olleet henkisen minäni etsimisessä apuna.
        Kiitos teille kaikille, nimiä luettelematta tiedätte ihan jokainen kenelle kiitokseni tarkoitan.

Näillä aatoksilla tänä aamuna, kaipaan sinne takamaille minäkin, Helenan tavoin, sinua exR myötäillen, tupaankin voi poiketa tarinoimaan, istahtaa vaikka kuuntelemaan mitä muut kertovat, mutta täällä,.. tuulee joka suunnalta kuten illalla ja yöllä näillä leveysateilla muutoinkin.
        En ole pimeässä tarkastanut kuinka monta tuolia on nyt hangella, jotain tuolta katoksesta tuuli taas mukaansa nappasi, kolinasta päätellen.

Tänään vien bussille loput joululomalaiset, sitten olen taas yksin miettimässä kuinka sen arjen aloittaa ja kuinka nyt paineita puretaan.

Riehuvista tuulista ja vesisateesta huolimatta, rauhallista sunnuntaita.

Oikeassa olet, mieli tekisi kirjoitella ja samalla olla kirjoittamatta.

Oliko se jossain oikein ohjekirjassa ( näistä minun termeistä mitään varmuutta) jossa kehoteltiin jättämään keskustelun ulkopuolelle yksityisasiat, sairaudet, toisten keskustelijoiden henkilöllisyys ja muut ominaisuudet, kyselläkään ei kai oikein saisi, sehän on utelemista.

Mistä sitten jutella?

Lehtijutuista, säätilasta, josko julkimot olisivat myös sallittuja aiheita? Aika tylsää, minua ainakin kiinnostaisivat juuri nämä ihmiset näiden nikkien takana. Jos nyt sitten mitenkään oikeaa kuvaa koskaan kykenee muodostamaan, mutta jo jokin vinkki antaa tilaa mielikuvitukselle.

Höpsötelläkään ei oikein voisi kun se on tämän ikäiselle lapsellista.
        Kaikki muu maailmassa tuntuukin olevan käsitelty niin monessa mediassa, että oma mielipide siihen lisättynä näyttää juuri siltä lapsellisuudelta.

Voi...voi...ja hauskuutta tultiin palstoilta etsimään, tai ainakin jotain piristystä.
        Onkohan tämä nyt sitä 'näkemyksellistä' asennetta?

Ethän sinä nyt ainakaan niihin päiväkirjoihisi hautaudu, muuten en 'ala mitään',.....
        Tai kirjoittele niitä tänne nettiin, meidänkin iloksemme.

• väkisinkö vedättelet
        exR kirjoitti:

Oikeassa olet, mieli tekisi kirjoitella ja samalla olla kirjoittamatta.

Oliko se jossain oikein ohjekirjassa ( näistä minun termeistä mitään varmuutta) jossa kehoteltiin jättämään keskustelun ulkopuolelle yksityisasiat, sairaudet, toisten keskustelijoiden henkilöllisyys ja muut ominaisuudet, kyselläkään ei kai oikein saisi, sehän on utelemista.

Mistä sitten jutella?

Lehtijutuista, säätilasta, josko julkimot olisivat myös sallittuja aiheita? Aika tylsää, minua ainakin kiinnostaisivat juuri nämä ihmiset näiden nikkien takana. Jos nyt sitten mitenkään oikeaa kuvaa koskaan kykenee muodostamaan, mutta jo jokin vinkki antaa tilaa mielikuvitukselle.

Höpsötelläkään ei oikein voisi kun se on tämän ikäiselle lapsellista.
        Kaikki muu maailmassa tuntuukin olevan käsitelty niin monessa mediassa, että oma mielipide siihen lisättynä näyttää juuri siltä lapsellisuudelta.

Voi...voi...ja hauskuutta tultiin palstoilta etsimään, tai ainakin jotain piristystä.
        Onkohan tämä nyt sitä 'näkemyksellistä' asennetta?

Ethän sinä nyt ainakaan niihin päiväkirjoihisi hautaudu, muuten en 'ala mitään',.....
        Tai kirjoittele niitä tänne nettiin, meidänkin iloksemme.

Tuommosella jonin joutavallako yrität vedätellä tätä ketjua. Todella typerää ja asiatonta.

Räpsyttele välillä ! Saat vaihtelua.

• Helena04
        väkisinkö vedättelet kirjoitti:

Tuommosella jonin joutavallako yrität vedätellä tätä ketjua. Todella typerää ja asiatonta.

Voi, te kaikki armaat elämäniloni!
        Mihin sitä meikäläinenkin joutuisi ilman teitä! Teitä ja maanteitä.

Tässä vaihteeksi rauhallisen sunnuntaiaamun ajattelin viettää rankan lauantaikokemukseni jälkeen. Vaan tässä taas ollaan, teitä "vaklaamassa". Onnekseni, sillä kyllä taas hymyillyttää, kiitos. Ei vaan pidä ruveta liikaa kehuskelemaan, ettei ruveta syyttelemään KKK:sta.

Vaan aiheista lyö tyhjää edelleen - palstatilojakin nyt tarjolla... ymmyrkäiseksi tässä vielä olonsa tuntee, näin aamusta.
        Vieläköhän ulkona sataa? Auttaisiko aamukävely? Ikävän näköinen ilma! Milloinhan se myrskykin tulee? Että näin fiksua tekstiä tässä vain syntyy. - Aamulenkille, heippa!

• exR
        Helena04 kirjoitti:

Voi, te kaikki armaat elämäniloni!
        Mihin sitä meikäläinenkin joutuisi ilman teitä! Teitä ja maanteitä.

Tässä vaihteeksi rauhallisen sunnuntaiaamun ajattelin viettää rankan lauantaikokemukseni jälkeen. Vaan tässä taas ollaan, teitä "vaklaamassa". Onnekseni, sillä kyllä taas hymyillyttää, kiitos. Ei vaan pidä ruveta liikaa kehuskelemaan, ettei ruveta syyttelemään KKK:sta.

Vaan aiheista lyö tyhjää edelleen - palstatilojakin nyt tarjolla... ymmyrkäiseksi tässä vielä olonsa tuntee, näin aamusta.
        Vieläköhän ulkona sataa? Auttaisiko aamukävely? Ikävän näköinen ilma! Milloinhan se myrskykin tulee? Että näin fiksua tekstiä tässä vain syntyy. - Aamulenkille, heippa!

Täällä niin ihmetellään, siis tuolla toisaallakin, onko meillä jokin salaseura tässä.
        Sepä se nyt puuttuukiin! Pitäisikö suorastaan perustaa?

Muotoutuuhan tämä kirjoittajarinki väkisinkin vähän tämmöiseksi, jos ei kukaan hyppää kyytiin, tai pitäisikö sanoa, jos ei joku potkaise mukaan. Niinhän Kirjar teki minulle, tuskin nyt näitäkään tässä enää näpyttelisin. On tästä ainakin itselleni iloa, jos ei niin muille.

Aiheethan on aina vähän 'kortilla', siksi onkin ollut hupaisaa lasketella välillä ns. vapaalla tyylillä.

Noista kottaraisista on vähän paha minun mennä mitään sanomaan, eikös se,ainakin lintukirjan mukaan, olisi vähän aikaistakin? Nimittäin jos jotain paluumuuttoa ajateltiin....

• väkisinkö vedättelet kirjoitti:

pihapöntössä olisin todella iloinen.
        Kun monena vuonna talitiaiset kirjosiepot ja harmaasiepot ovat asuttaneet konttaraispöntöt, kaipaisi kottaraisiakin palaamaan vahoille asuinpaikoillensa.

Vaan missä ovat kottaraiset?

• Hajupoika.

• exR

Hän höpsöttelee
      veikistelee
      hassujansa
      keikistelee

Hän tiedottelee
      viekottelee
      menojansa
      selittelee

Hän suutahtelee
      sammahtelee
      ystäviään
      unohtelee

• isä Eemeli !!1

• arvuuteltu
        SkillaN kirjoitti:

isä Eemeli !!1

Voisin lisätä vielä Mauri Pekkarisen

• ellumari

mutta en uskalla sanoa, koska "suutahtelee" ja "ystäviään unohtelee" sattuu siihen henkilöön, jota arvelen sinun tarkoittavan.
        Jos sanon nimen, nin ei kuulu mieh...tyypistä taas aikoihin.

• exR

Kukapa hän lienee?

Hän työskentelee
      puuhastelee
      toisinaan myös
      siivoelee

Hän nautiskelee
      naureskelee
      joskus myöskin
      vedättelee

Hän 'kuljettelee'
      älyyttelee
      vakavissaan
      voimistelee

• exR

Sinä tietenkin luulit taas, että tää on sulle, mutta tämä onkin sille Tabelle!

• ellumari

sattuisivat nuo kohdat "toisinaan myös siivoelee" ja "vakavissaan voimistelee."

Sano nyt jo, oliskohan Klara vaikkapa.

• ellumari

liippasi kuitenkin.
        Minulle kyllä totta puhuen tuli fiiuliNkin mieleen.

• kysyä onko nämä ulkopuolelta palstojen,mutta oli miten oli.
        Tähän vastaan yhym,,,,ZOZ,kun muuta en keksi.

• exR
        ellumari kirjoitti:

sattuisivat nuo kohdat "toisinaan myös siivoelee" ja "vakavissaan voimistelee."

Sano nyt jo, oliskohan Klara vaikkapa.

...että sille sun päällesi tulee vielä käyttöä!

• exR
        SkillaN kirjoitti:

kysyä onko nämä ulkopuolelta palstojen,mutta oli miten oli.
        Tähän vastaan yhym,,,,ZOZ,kun muuta en keksi.

Olen siis onnistunut luonnehdinnassani, tai siis tuo haamu, 100 %

• exR:haamu

Ehkä joskus taas lisää, jos tilaisuus tulee.
      Palaan nyt takaisin pimeyteeni.

Kiitos, kun olette olleet niin inspiroivaa seuraa!

• aave

antaisin tänään huutia?

se moitiskelee
        toruskelee
        kehottelee muuttamaan

se ihmettelee
        pohdiskelee
        palstaa muuta tarjoaa

se kirjoittelee
        nyrpistelee
        tuolla 50-ketjussaan

• aave kirjoitti:

antaisin tänään huutia?

se moitiskelee
        toruskelee
        kehottelee muuttamaan

se ihmettelee
        pohdiskelee
        palstaa muuta tarjoaa

se kirjoittelee
        nyrpistelee
        tuolla 50-ketjussaan

taisin jo ehdotella tätä.
        Menikö vikaan.

• aave
        SkillaN kirjoitti:

taisin jo ehdotella tätä.
        Menikö vikaan.

Tässä ketjussako ehdottelit, en huomannutkaan?

• aave kirjoitti:

Tässä ketjussako ehdottelit, en huomannutkaan?

tuolla ylenpänä epäilin olevan "ystävämme"

• aave
        SkillaN kirjoitti:

tuolla ylenpänä epäilin olevan "ystävämme"

Siellä 'nuoremmissa' vain joku Runoilijajotain ehdottelee, että me 'runoilijat' siirtyisimme jonnekin omiin pilttuisiimme, liika on kuulemma liikaa.
        Sen tiedän, ettei näitä exR:n ja haamunsa lurituksia otettaisi muualle kuin , jos hienosti siis sivistyneesti yrittäisin ilmaista, toalet.......

• exR
        aave kirjoitti:

Siellä 'nuoremmissa' vain joku Runoilijajotain ehdottelee, että me 'runoilijat' siirtyisimme jonnekin omiin pilttuisiimme, liika on kuulemma liikaa.
        Sen tiedän, ettei näitä exR:n ja haamunsa lurituksia otettaisi muualle kuin , jos hienosti siis sivistyneesti yrittäisin ilmaista, toalet.......

Niin, minne?

Hän suunnittelee
        taivastelee
        pitkin poikin
        tallustelee

Hän harmittelee
        sureskelee
        jotain muuta
        katsastelee

Hän kiittelee
        ja pyytelee
        anteeksi kaikkea
        anelee

Hän häippäsee
        ja hyvästelee
        kaikkea hyvää
        toivottelee

Taas kerran!

• Helena04
        exR kirjoitti:

Niin, minne?

Hän suunnittelee
        taivastelee
        pitkin poikin
        tallustelee

Hän harmittelee
        sureskelee
        jotain muuta
        katsastelee

Hän kiittelee
        ja pyytelee
        anteeksi kaikkea
        anelee

Hän häippäsee
        ja hyvästelee
        kaikkea hyvää
        toivottelee

Taas kerran!

Omakohtaisesti: Jos oli eilinen päiväni painajaismainen, tätäkö se ennakoi...
        Tässä kyllä nyt lienee jokin väärinkäsitys käynyt, exR. Älä häippäse!

• exR
        Helena04 kirjoitti:

Omakohtaisesti: Jos oli eilinen päiväni painajaismainen, tätäkö se ennakoi...
        Tässä kyllä nyt lienee jokin väärinkäsitys käynyt, exR. Älä häippäse!

Käypä siellä 80:ssä, siellä se fakta on ja pysyy.
        En vain ole ymmärtänyt aikaisemmin. Sorry!

Ja löytyyhän sitä faktaa muualtakin, mutta mitenkäs tällainen pölvästi olisi mitään tajunnut. Terveisiä niille fiksuille!

• exR kirjoitti:

Käypä siellä 80:ssä, siellä se fakta on ja pysyy.
        En vain ole ymmärtänyt aikaisemmin. Sorry!

Ja löytyyhän sitä faktaa muualtakin, mutta mitenkäs tällainen pölvästi olisi mitään tajunnut. Terveisiä niille fiksuille!

Julmana raivoten
        tietänsä raivaten
        yrittävät työstää
        tieltä syöstää
        meininki moinen
        on juttu toinen.

Vaan mummotpa pysyy
        harvoin lupaa kysyy
        he sanoja suoltaa
        toisiansa puoltaa.

Turhaan ampuvat
        sanoillaan laukovat.
        Siitä ei suututa
        eikä muuksi muututa.

Jos yksi täällä määräis
        ja kaikessa hääräis,
        ei sivuille kukaan
        saisi tulla mukaan.

Mutta mummot on lujia
        vaikka pimeitä kujia
        kulkevat rinta rinnan.
        Saivat Luojalta "pitkän pinnan".

Hölmölän väki
        näkyjä näki
        luullen raatavansa
        mummot kaatavansa.

Sitkeitä ja pirtsakoita
        mummeleita noita
        haukku ei kaada
        ne onkin toista maata.

Samassa rintamassa exR ja eteenpäin.
        Mennään nyrkit savessa vaikka olis metri lunta.

• Minä itse
        kirjar kirjoitti:

Julmana raivoten
        tietänsä raivaten
        yrittävät työstää
        tieltä syöstää
        meininki moinen
        on juttu toinen.

Vaan mummotpa pysyy
        harvoin lupaa kysyy
        he sanoja suoltaa
        toisiansa puoltaa.

Turhaan ampuvat
        sanoillaan laukovat.
        Siitä ei suututa
        eikä muuksi muututa.

Jos yksi täällä määräis
        ja kaikessa hääräis,
        ei sivuille kukaan
        saisi tulla mukaan.

Mutta mummot on lujia
        vaikka pimeitä kujia
        kulkevat rinta rinnan.
        Saivat Luojalta "pitkän pinnan".

Hölmölän väki
        näkyjä näki
        luullen raatavansa
        mummot kaatavansa.

Sitkeitä ja pirtsakoita
        mummeleita noita
        haukku ei kaada
        ne onkin toista maata.

Samassa rintamassa exR ja eteenpäin.
        Mennään nyrkit savessa vaikka olis metri lunta.

Olen kerran sanonut. Enkä mitään toista. Turha mahtailu ei ole hyvästä.

• Minä itse kirjoitti:

Olen kerran sanonut. Enkä mitään toista. Turha mahtailu ei ole hyvästä.

Jos itse ei puolusta omia oikeuksiaan olla mukana, kuka sen tekee?
        Olen aika itserakas, kaikesta hälinästä huolimatta.
        Minä itse, aika mahtava nimimerkki muuten, sinäkin tunnet oman arvosi, hatun noston paikka.

• Lenkillä kulkee avoimin silmin ja näkee..
      tervehtii kulkeissaan Juttutuvankin väkee.

Kaavoissa, ohjelmissa, ongelman huomaa,
      ei ohimoilla vielä harmautta, iän tuomaa.

Kaapista kerää syötävää ja juotavaa esiin muistoissaan kulkee mökillä vieteetyihin kesiin.

Aamulla työhön ja lenkille illoin
      aikaa kun on, käy Juttutupaan silloin.

Sanoilla kauniilla, kaipuulla ja lämmöllä
      muistelee meitäkin omalla mökillä.

Saatteeksi pakettien runot hän laatii,
      paikan nurkkapöydästä joskus vaatii.

Osterien syöntiä ehkä vielä jatkaa,
      kun laiva ei aloittanut ole matkaa.

Muistokirjan sivuja vanhoja katselee,
      niiden sanomaa lapsuudesta muistelee.

Matkalle aikoo ihan kaukomaille mennä
      eikä tavallisena matkustajana lennä.

Siellä valtamerten takanakin talvi kai,
      sanalaskuista hän uusia muistoja sai.

Kulkee koirien kanssa, on oma vain toinen,
      laivalla luoksensa matkustaa voinen.

Lady sanavalmis taulujansa kehystyttää
      hänen tietonsa, monta kertaa hämmästyttää.

Eräs tyttö, sumpista pitää kai,
      koska nimeensäkin siitä osan sai.

Joskus tuvassa poikkeaa sinisilmäinen kukka,
      liekö vaalea vai tumma hänellä tukka.

Päivän piristykset palstalle kuka toi,
      hänen juttujaan kukaan ei unohtaa voi.

Pirteän makuinen punainen marja, mikä lie,
      asiallisen henkilön luokse vihje vie.

Aakkosista ja öökkösistä sanovat hänelle,
      eräät ne siirtyvät etelän rannoille.

Jehun juttuja, kaikille tuttuja kertaa
      hän, jolle ei täällä kertojana vertaa.

Eräs, jo pitkään palstoilla vieraillut,
      joku sam, ei enempää mieleen nyt tullut.

Sanaleikissä mukana oli mukava mies,
      kyllästyikö juttuihimme, kukaties.

Eräs sotaa ei halunnut, toivoi rauhaa,
      nyt toivoo kai säätä taas lauhaa.

Yksi sarjakuva hahmon kaimakin on
      sanan taitaja hänkin, aivan verraton.

Monta muuta vierasta on palstoilla osunut silmiin.
      Heistä en mitään ole tallentanut tähän filmiin.

Montako tunnistat?

• exR

Aika monta mielestäni, mutta....oliko sinulla vain yksi säe per henkilö? Olisin nimittäin tyrkyttämässä joillekuille useampaa.

• exR kirjoitti:

Aika monta mielestäni, mutta....oliko sinulla vain yksi säe per henkilö? Olisin nimittäin tyrkyttämässä joillekuille useampaa.

tärkeimmät piirteet henkilöstä huomioiden.

Monta sieltä puuttuukin, filmi vain oli tällä kertaa niin heikkolaatuinen että en saanut kaikista selvää, ja kaikista ei ole tärkeää sanomistakaan.

• löysin,mutta oli siellä muutama,joissa mietiskelin.
        Kolmas ,päivän piristys ja se ladykin arveluttaa.
        neljäs ja seitsemäs voi heittää kuperkeikan,neljänneks viimeinen,kai tuolla chatissa enemmän.

Meni tietysti aivan pieleen näiden kohdalla.

• Helena04

Hyvin olet meidät filmiisi tallentanut. Ei tässä voi muuta kuin ihmetellä.
        Oli mieluista tavata monet tuttavuudet matkan varrelta. Kiitos! Lohduttavaa oli myös todeta, että vain kahdesta olin vähän epävarma, kehitystä siis arvausleikeissä.

• Helena04
        Helena04 kirjoitti:

Hyvin olet meidät filmiisi tallentanut. Ei tässä voi muuta kuin ihmetellä.
        Oli mieluista tavata monet tuttavuudet matkan varrelta. Kiitos! Lohduttavaa oli myös todeta, että vain kahdesta olin vähän epävarma, kehitystä siis arvausleikeissä.

On tämä kirjoittaminen sitten vaikeata, jos on älyäminenkin. Tarkoitin siis kehitystä arvausleikkien ymmärtämisessäni, ei itse arvausleikeissä, mikä täten korjattakoon.

• Helena04 kirjoitti:

On tämä kirjoittaminen sitten vaikeata, jos on älyäminenkin. Tarkoitin siis kehitystä arvausleikkien ymmärtämisessäni, ei itse arvausleikeissä, mikä täten korjattakoon.

Muistikin parani tuolla lumikolan perässä kävellen.
        Mieleen tuli muutama kiva tuttavuus ( tekstiensä kautta ) mutta eihän se kattanut muutoinkaan kaikkia palstalla esiintyneitä.
        Täällä ei parhainkaan vainukoira voi kaikkia tutkia, vakinikit muistaa paremmin.

Mutta uusia polkuja haeskelin, entinen oli kai tuiskun tukkima ja tuli hieman orpo olo.
        Minne nyt nokkansa työntäis?
        Hyviä arvaajia olettekin, mutta SkillaN, ei noista kaikista voi erehtyä, olethan siellä sinäkin.

• kirjar kirjoitti:

Muistikin parani tuolla lumikolan perässä kävellen.
        Mieleen tuli muutama kiva tuttavuus ( tekstiensä kautta ) mutta eihän se kattanut muutoinkaan kaikkia palstalla esiintyneitä.
        Täällä ei parhainkaan vainukoira voi kaikkia tutkia, vakinikit muistaa paremmin.

Mutta uusia polkuja haeskelin, entinen oli kai tuiskun tukkima ja tuli hieman orpo olo.
        Minne nyt nokkansa työntäis?
        Hyviä arvaajia olettekin, mutta SkillaN, ei noista kaikista voi erehtyä, olethan siellä sinäkin.

en löytänyt sinukaan.
        Olinko minä kolmas.???

• Tintti1

Minnuuko jäi sit vaivaamaa, jot ihaks sie miutkii muistasit, yhe sarjakuvahahmo ku taijan olla, vai piirtäjäks se nyt ol. Vaikee kyl uskoo, nii harvo ku mittää ennää vässäilen, lueha mie kyl usjast. En se mie voi olla, ku enne siu tulloo, kevväällä kirjotteli. No sehä se ratkaskii.
        Täs mie miiti, jot mis se lyytikii on, hänt ol nii mukava lukkee, kuha nyt terveen ois.

Ootta työ viksui exR:n kans. Näikhä työ julkistatta, keil työ ootta kirjotelt. Hyvvää jatkoo vaa molemmil ja kauniit unnii, niikö tääl on tapan sannoo.

• exR
        Tintti1 kirjoitti:

Minnuuko jäi sit vaivaamaa, jot ihaks sie miutkii muistasit, yhe sarjakuvahahmo ku taijan olla, vai piirtäjäks se nyt ol. Vaikee kyl uskoo, nii harvo ku mittää ennää vässäilen, lueha mie kyl usjast. En se mie voi olla, ku enne siu tulloo, kevväällä kirjotteli. No sehä se ratkaskii.
        Täs mie miiti, jot mis se lyytikii on, hänt ol nii mukava lukkee, kuha nyt terveen ois.

Ootta työ viksui exR:n kans. Näikhä työ julkistatta, keil työ ootta kirjotelt. Hyvvää jatkoo vaa molemmil ja kauniit unnii, niikö tääl on tapan sannoo.

Arvaas kelle, Kirjar ja Tintti1 ynnä muut

unohtui toivotella hyvää Loppiaista, vaikka meillehän se on tavallaan alkajainen.

• Tintti1
        exR kirjoitti:

unohtui toivotella hyvää Loppiaista, vaikka meillehän se on tavallaan alkajainen.

Hyvvää Loppiaist miukii puolest kaikil!
        Jo mie illal meinasi alottaa iha oma ketju joristaksein jottai siit aiheest, mut sit muisti, et maateha sitä on käytävä jotennii ajois, ku tännäi on nii paljo järjestellyi - ku on Loppiaine.
        A, kelle?

• Tintti1 kirjoitti:

Jo mie illal meinasi alottaa iha oma ketju joristaksein jottai siit aiheest, mut sit muisti, et maateha sitä on käytävä jotennii ajois, ku tännäi on nii paljo järjestellyi - ku on Loppiaine.
        A, kelle?

julkisesti pitää tunnustaa,että en minä Tintti1 tajunnut tuosta Kirjarin jutusta,nyt kun sarjakuvajuttuja puhuit,minä toiseen sen pätkän yhdistin,alkaa selvitä.

Sokee kanakin löytää jyvän ja tyhmäkin voi olla viisas ja viisas voi olla ,,,taas sivistyneesti sekaisin.

• Tintti1
        exR kirjoitti:

No, jo sytty lamppu. Tiiähä mie. Ainakii luule tietäväin.
        Mut tutkiha siekii viel tuot, kuuleha sie, mie voisi siule jottai kuiskaila, mut ku sie et valitettavast kuule. Jot olkoo vaa tännäi Loppiaispäivä toivotuksinee ja huomen aletaa...

• Tintti1 kirjoitti:

A, kelle?

piirtelehän palstoille uusia juttuja Tintti1, anna jutun luistaa, sillä kyllä nyt jo pitää palstallekin kevyempien tuulien puhaltaa.

Jään odottelemaan, ehkä kiireiltäsi ehdit jotain jutunjuurta lähettämään.

• Tintti1
        kirjar kirjoitti:

piirtelehän palstoille uusia juttuja Tintti1, anna jutun luistaa, sillä kyllä nyt jo pitää palstallekin kevyempien tuulien puhaltaa.

Jään odottelemaan, ehkä kiireiltäsi ehdit jotain jutunjuurta lähettämään.

Siipi maas

Äkist nuo joulut ja loppiaiset sit taas männä hurahtiitkii, vaik hiljaiselloo täs meikäläine muute ellää. Siit eilisest viel, kirjar, kato miul ol sillo jo kiire valmistautuu vastaaotol, pere ku tul aperatiivil jo puoleltpäivilt. Mie näät tarjosi – hienost ku sanotaa – loppiaislounaan heil paikallises ravintolas, tälviisii mie pienensi ees vähä laskujain. Kaik jätä ain viim tippaa, niiku sit nytkii näitte valmistelut.
        No, kyl meil sit olkii nii mukava ja antosa yhteine hetki. Lastelapset olliit otettui, ku heit nii palveltii ja huomioitii. Palvelu ol mahottoma hyvvää. Kokkikii tul viihyttämmää meit esittelemäl hänen yhe erikoisuuve... Tänne miu luoksei tultii sit viel porukal turisemmaa. A, siinhä se päivä, Loppiaine, sit män meikäläiselt.

Vaa tiiät sie mitä, nyt on sit Tintil vähä siipi maas. Tullee mielee, ku yks kirjottaja viim vuon sano miule näihe sammoihi aikoi jotekii näi, et ”laula sie tintti vast maaliskuussa”. Sillo mie vastasi hänele, et miehä laula iha millo mie lystää. Taija miekii nyt sit vaa olla vuotta vanhemp – vaik ain en taho ussoo – ku tuo uhhous ei ennää sujukkaa entiselviisii. Mut annetaa aja kulluu. Parempkii päivä iha varmast koittaa. Uotellaa uusii tuulii! Ja tää älköö olko tarttuvaa.

Saepäiväähä tuo lykkää, mut viihtymissii!

• Tintti1
        Tintti1 kirjoitti:

Siipi maas

Äkist nuo joulut ja loppiaiset sit taas männä hurahtiitkii, vaik hiljaiselloo täs meikäläine muute ellää. Siit eilisest viel, kirjar, kato miul ol sillo jo kiire valmistautuu vastaaotol, pere ku tul aperatiivil jo puoleltpäivilt. Mie näät tarjosi – hienost ku sanotaa – loppiaislounaan heil paikallises ravintolas, tälviisii mie pienensi ees vähä laskujain. Kaik jätä ain viim tippaa, niiku sit nytkii näitte valmistelut.
        No, kyl meil sit olkii nii mukava ja antosa yhteine hetki. Lastelapset olliit otettui, ku heit nii palveltii ja huomioitii. Palvelu ol mahottoma hyvvää. Kokkikii tul viihyttämmää meit esittelemäl hänen yhe erikoisuuve... Tänne miu luoksei tultii sit viel porukal turisemmaa. A, siinhä se päivä, Loppiaine, sit män meikäläiselt.

Vaa tiiät sie mitä, nyt on sit Tintil vähä siipi maas. Tullee mielee, ku yks kirjottaja viim vuon sano miule näihe sammoihi aikoi jotekii näi, et ”laula sie tintti vast maaliskuussa”. Sillo mie vastasi hänele, et miehä laula iha millo mie lystää. Taija miekii nyt sit vaa olla vuotta vanhemp – vaik ain en taho ussoo – ku tuo uhhous ei ennää sujukkaa entiselviisii. Mut annetaa aja kulluu. Parempkii päivä iha varmast koittaa. Uotellaa uusii tuulii! Ja tää älköö olko tarttuvaa.

pit sattuu, kirjotusvirhe! Aperitiivi (aperitif) se sanotaa, ka ku en kirjottant operatiiv. Kyl nyt harmittaa niiii. Et noikii pienest voip olla kii - tännäi!

• Tintti1 kirjoitti:

pit sattuu, kirjotusvirhe! Aperitiivi (aperitif) se sanotaa, ka ku en kirjottant operatiiv. Kyl nyt harmittaa niiii. Et noikii pienest voip olla kii - tännäi!

Sinun loppiaisen viettosi olikin hieno tilaisuus.
        Täällä minä mietin mitä ruokaa tarjoaisin ainoalle vieraalleni, kaikkea oli vähän jäljellä, mutta hyvin riitti. Sain uusia lomanviettäjiä tänään ja viikonlopun toimet on taattu.

Mitä niistä pienistä virheistä, sanoin tuolla äsken lapsille, että vesi on nyt märkää, vaikka lumesta piti puhua ulos menijöille.

Vai kielsivät talvella laulamasta? Minä puolestani ihaillen kuuntelen noita kuusitiaisia jotka tirskuttelevat kaiken talvea. Ettäkö vasta maaliskuussa, ja lyhennettynäkö versiona toivoivat? Täällä on pidettävä puolensa ja laulettava kun siltä tuntuu. Onhan täällä ääneen puhujia ja kuiskaajia miin monta laatua ettei selvää ota mikroskoopillakaan, Aina sekaan muutama uusi äänikin mahtuu, vai mitä mieltä muut?

Ps. Kotona ruokapöydässä tahtoo lapsilla olla aina kiire, kummasti kaikki ravintolassa asettuvat paikoilleen ja hyvät tavatkin löytyvät.
        Sen olen todennut ollessani pikkuväen kanssa ravintolassa.

• Ystävän neuvo
        Tintti1 kirjoitti:

Siipi maas

Lainaan Sinulle tässä toiselta palstalta kopioimaani tekstiä neuvoksi, miten pahan mielen saa unohtumaan:

"Muutama neuvo
        Kirjoittanut: Pöljä 5.1.2005 klo 20.41

Kun taivas ja mieli roikkuvat matalalla, on vaikea nähdä ja tuntea mitään hyvää. Kaikki menneet ja nykyiset murheet painavat hartioita. Elämä ei tunnu elämisen arvoiselta. Kaikki on yhtä upottavaa suota, josta ei tunnu pääsevän ylös.

Minua on auttanut sellaisina päivinä paljon se, että yritän tarkkailla itseäni ja ympäristöäni ikään kuin "ulkopuolelta". Ajattelelen, että "jaaha, sitä ollaan taas masentuneita ja laahustetaan mieli mustana ja samanlaisia olentoja näyttää olevan lähipiirini täynnä". Alan tarkkailla sanomisiani ja tekemisiäni kuin katselisin vierasta ihmistä. Saan siten etäisyyttä nopeasti tilanteeseeni ja alkaa tuntua helpommalta.

Kohtalaisen rankka liikunta pienoisine hikineen nostaa mielialaa myös selkeästi ja nopeasti sekä tuo valtavasti energiaa.

Ystävien, varsinkin iloisten sellaisten, kanssa kommunikointi auttaa. Samassa jamassa olevien seura puolestaan voi vaikuttaa päinvastoin:he vetävät mielen vielä alemmas.

Jos sinulla on lemmikkieläin, olet onnellisessa asemassa. Lemmikkien seuran on ihan tieteellisestikin todettu vaikuttavan ihmisen psyykkiseen ja fyysiseen vointiin myönteisesti.

Tässä vain muutamia mainitakseni...

Tyytyväistä vuoden alkua kaikille! toivoopi eräs elämänopiskelija."

• Ystävän neuvo kirjoitti:

Lainaan Sinulle tässä toiselta palstalta kopioimaani tekstiä neuvoksi, miten pahan mielen saa unohtumaan:

"Muutama neuvo
        Kirjoittanut: Pöljä 5.1.2005 klo 20.41

Kun taivas ja mieli roikkuvat matalalla, on vaikea nähdä ja tuntea mitään hyvää. Kaikki menneet ja nykyiset murheet painavat hartioita. Elämä ei tunnu elämisen arvoiselta. Kaikki on yhtä upottavaa suota, josta ei tunnu pääsevän ylös.

Minua on auttanut sellaisina päivinä paljon se, että yritän tarkkailla itseäni ja ympäristöäni ikään kuin "ulkopuolelta". Ajattelelen, että "jaaha, sitä ollaan taas masentuneita ja laahustetaan mieli mustana ja samanlaisia olentoja näyttää olevan lähipiirini täynnä". Alan tarkkailla sanomisiani ja tekemisiäni kuin katselisin vierasta ihmistä. Saan siten etäisyyttä nopeasti tilanteeseeni ja alkaa tuntua helpommalta.

Kohtalaisen rankka liikunta pienoisine hikineen nostaa mielialaa myös selkeästi ja nopeasti sekä tuo valtavasti energiaa.

Ystävien, varsinkin iloisten sellaisten, kanssa kommunikointi auttaa. Samassa jamassa olevien seura puolestaan voi vaikuttaa päinvastoin:he vetävät mielen vielä alemmas.

Jos sinulla on lemmikkieläin, olet onnellisessa asemassa. Lemmikkien seuran on ihan tieteellisestikin todettu vaikuttavan ihmisen psyykkiseen ja fyysiseen vointiin myönteisesti.

Tässä vain muutamia mainitakseni...

Tyytyväistä vuoden alkua kaikille! toivoopi eräs elämänopiskelija."

joita tuolla 50 palstalla kävin lukemassakin.
        Viesti ei ollut minulle tarkoitettu, mutta herätti muistoja siitä ajasta kun oma elämäni oli aallonpohjassa.
        Kuolemasta on vaikea puhua ja suru, kuten kaikkenlaiset eroamiset rakkaista ihmisistä, aiheuttaa usein masennusta ja pahaa mieltä.

Iloisia ystäviä ei surevan lähelle uskaltaudu, sen koin omakohtaisesti. Niinpä ylös oli vain noustava, lemmikkieläimet, joita silloin olikin useampia, pakottivat liikkeelle. Oli pakko lähteä lenkille ja muihin touhuihin. Mutta raskaita vuosia on takana. Elämä on ollut pakko koota pienistä palasista, etsittävä uusi huominen omaan elämään. Vähitellen olen jo sinut itseni kanssa. Ikävä "eilinen" ei enää vie kaikkia ajatuksia.

Sylissä kehräävä kissa ja jaloissa makaava koira ovat monen yksinäisen lohduttajia, niin itsellänikin.
        Monissa vanhainkodeissakin on nykyisin lemmikkeinä koiria ja kissoja, hellyysterapian teho myönnetään.

• Lokari69

oistereiten syönnin. Kun tuntu että tulin yli kuntoon.
        Kun se laiva ei ole vieläkään tullut, niin mitäs varten sitä suotta oistereita söisin.
        Luulisin että minua sillä tarkoitettiin?
        Vai olinko väärässä?
        No nyt sitten minun nimimerkini on lokari 69 , jolla aloin joskus 3 vuotta sitten , vai oliko siittä jo pitempikin aika?
        Niin joku pirulainen varasti minun nikin, siksi 69 perässä. se oli joskus mun ikäni.
        Ettei tule mitään epäselvyyksiä mitä tarkoittaa.
        Terv.Lokari

• Lokari69 kirjoitti:

oistereiten syönnin. Kun tuntu että tulin yli kuntoon.
        Kun se laiva ei ole vieläkään tullut, niin mitäs varten sitä suotta oistereita söisin.
        Luulisin että minua sillä tarkoitettiin?
        Vai olinko väärässä?
        No nyt sitten minun nimimerkini on lokari 69 , jolla aloin joskus 3 vuotta sitten , vai oliko siittä jo pitempikin aika?
        Niin joku pirulainen varasti minun nikin, siksi 69 perässä. se oli joskus mun ikäni.
        Ettei tule mitään epäselvyyksiä mitä tarkoittaa.
        Terv.Lokari

Niinköhän siinä kävi, että lastia oli liikaa?
        Kaikki muonitukset ja juomapuolet, mitä kaikkea sinne hankittiinkaan?
        Etkös pidä ostereista? Toisaalla huomasin että siiderikään ei ole lempijuomasi, ei minunkaan, mutta oluttakaan en ole eläissäni juonut yhtään pulloa. Koskiksesta teen likööriä, mansikkaa tai mustaherukkaa lisäämällä, se on hyvää, mutta sitäkin otan pienen fingerporillisen vain juhlaruokien päälle. Tai tilkka hyvää konjakkia, sekin käy, mutta ei juomaksi vaan ryypyksi. Joten juomalauluja en voi laulella.

Joko sinä kävit pelimatkalla siellä kasinoiden kaupungissa?
        Täällä pitää joka viikko laittaa lotto vetämään, toiveissa tietysti äkkirikastuminen, mutta köyhänä vain on elettävä kun onni ei potki.

Harmaata taivasta katsellen totean ettei nyt kannata laivaa vesille laskea, kevättä pitää odotella ja myötäisiä tuulia.
        Vaan tuletko sinä silloin kotimaahan?
        Näillä terveisillä, odottele rauhallisena, kuorma ei ole levinnyt.

• Lokari69
        kirjar kirjoitti:

Niinköhän siinä kävi, että lastia oli liikaa?
        Kaikki muonitukset ja juomapuolet, mitä kaikkea sinne hankittiinkaan?
        Etkös pidä ostereista? Toisaalla huomasin että siiderikään ei ole lempijuomasi, ei minunkaan, mutta oluttakaan en ole eläissäni juonut yhtään pulloa. Koskiksesta teen likööriä, mansikkaa tai mustaherukkaa lisäämällä, se on hyvää, mutta sitäkin otan pienen fingerporillisen vain juhlaruokien päälle. Tai tilkka hyvää konjakkia, sekin käy, mutta ei juomaksi vaan ryypyksi. Joten juomalauluja en voi laulella.

Joko sinä kävit pelimatkalla siellä kasinoiden kaupungissa?
        Täällä pitää joka viikko laittaa lotto vetämään, toiveissa tietysti äkkirikastuminen, mutta köyhänä vain on elettävä kun onni ei potki.

Harmaata taivasta katsellen totean ettei nyt kannata laivaa vesille laskea, kevättä pitää odotella ja myötäisiä tuulia.
        Vaan tuletko sinä silloin kotimaahan?
        Näillä terveisillä, odottele rauhallisena, kuorma ei ole levinnyt.

No kyllähän niitä ostereita muutaman voi, mutta kuten sanoin tuntuu tulevan yli kuntoon niistä.
        Niinkö tosiaan kävi että laiva tuli liika täys .
        Eihän sillä sitten voi seilata näin kevät myrskyissä.
        Sateet on täälläkin joka päiväisiä nyt.
        Vegasiin ei nyt oikein viitti lähteä kun on vuoristossa lumi esteitä.
        Minun tuloni on vielä ilmoista kiinni, jos samanlainen kesä tulee ,kun viime kesä oli niin parasta pysyä täällä, en ainakaan palennu .
        Terv: Lokari.

• hoi

äly älä jätä.

• exR

Hän viisastelee
        sivistelee
        ketjujansa
        aloittelee

Hän leivoskelee
        tarjoskelee
        kirkkokansaa
        kahvittelee

Hän näpsyttelee
        räpsyttelee
        'suutansakin
        soitte-elee'

Hän mietiskelee
        tuskittelee
        menneitänsä
        muiste-elee

Hän toivoskelee
        haaveskelee
        lasistansa
        maisteskelee

• exR kirjoitti:

Hän viisastelee
        sivistelee
        ketjujansa
        aloittelee

Hän leivoskelee
        tarjoskelee
        kirkkokansaa
        kahvittelee

Hän näpsyttelee
        räpsyttelee
        'suutansakin
        soitte-elee'

Hän mietiskelee
        tuskittelee
        menneitänsä
        muiste-elee

Hän toivoskelee
        haaveskelee
        lasistansa
        maisteskelee

voi,voi,,,,,

en ossoo sannoo,
        tuo lasi viittaa johonkin tuttuun,,,
        sivistelee,jos perässä olisi, ettei osaa,niin,,,,
        ei se voi olla,kun suutansakin soittelee,,,,enhän minä,,,,
        mietiskelee,olen minä yrittänyt,viisauksiakin,,,,
        haaveilee,se sopii minuun,,,Minähän se olen.
        Vai enkö,,nyyh

• exR
        SkillaN kirjoitti:

voi,voi,,,,,

en ossoo sannoo,
        tuo lasi viittaa johonkin tuttuun,,,
        sivistelee,jos perässä olisi, ettei osaa,niin,,,,
        ei se voi olla,kun suutansakin soittelee,,,,enhän minä,,,,
        mietiskelee,olen minä yrittänyt,viisauksiakin,,,,
        haaveilee,se sopii minuun,,,Minähän se olen.
        Vai enkö,,nyyh

Sinun lisäksesi se on myös Liisa Jaakonsaarelle.

• exR kirjoitti:

Sinun lisäksesi se on myös Liisa Jaakonsaarelle.

samanlaisia.
        Näkö ,, koko ,,, minä en ole naton kannalla.

Keksit tuon ,että minä mukamas,koko ajan tarkoitit ,Lissua,(((

• exR
        SkillaN kirjoitti:

samanlaisia.
        Näkö ,, koko ,,, minä en ole naton kannalla.

Keksit tuon ,että minä mukamas,koko ajan tarkoitit ,Lissua,(((

Kummallakin silmälasit!
        (eikös ne sinullakin ole?)

Muista ominaisuuksista en osaakaan varmuudella sanoa mitään.
        Etkä sinä sitäpaitsi nykyään paljonkaan......

• exR kirjoitti:

Kummallakin silmälasit!
        (eikös ne sinullakin ole?)

Muista ominaisuuksista en osaakaan varmuudella sanoa mitään.
        Etkä sinä sitäpaitsi nykyään paljonkaan......

lienet,kun lasini huomasit.(et kai iän peruteella)

en paljonkaan nykyisin ,en,,,

Tuohon uuteen arvaukseesi ,en muita osaa yhdistää,kuin Kirjarin taas ,,,tai fiiulin ?

• exR
        SkillaN kirjoitti:

lienet,kun lasini huomasit.(et kai iän peruteella)

en paljonkaan nykyisin ,en,,,

Tuohon uuteen arvaukseesi ,en muita osaa yhdistää,kuin Kirjarin taas ,,,tai fiiulin ?

No, ehkä tuo oli enemmän Fiiulille, sekä myös joko Päivi Räsäselle tai Ville Itälälle, myös Seppo Kääriäinen on mahdollinen.

Ai selvän näkijä? Näen minä niitä aika useinkin.
        Arvuutellaan lisää, eihän se ikä mitään! ;))

• exR

Kukas se siinä?

Hän tarkkailee
      ja havaitsee
      jotain joskus
      pussittelee

Hän viestittelee
      viihdyttelee
      harvemmin kai
      moitiskelee

Hän tueskelee
      lohduttelee
      toinen toistaan
      kannustelee

• exR

Anteeksi kaikki!

Pölhölä-Hönttilän villiviikarit ovat näemmä askaroineet puolestani oikein urakalla. Täytyy myöntää, että parempaa sotkua saavat aikaan kuin itse konsanaan. Pitäisiköhän kysellä josko ehtisivät itseäni fiksumpaa tarinaakin kirjoittelemaan. Aamulla olisi hauska lueskella kuinka järkevä, älykäs, nerokas ja viisas sitä tietämättään on taas ollutkaan. Saisivat todennäköisesti aikaiseksi vähän pitempiä ja monipuolisempia juttuja kuin itse osaisin.

Kannatanpa taas lämpimästi omaa ehdotustani.
        (tai sitten heitän koko homman sikseen, vaihdan nikkiä tai....)

• minullakin tiplu

Kukas se siinä?

Hän tarkkailee
      ja havaitsee
      jotain joskus
      pussittelee

Hän viestittelee
      viihdyttelee
      harvemmin kai
      moitiskelee

Hän tueskelee
      lohduttelee
      toinen toistaan
      kannustelee

• exR.

Mikä kasvaa kyntäjälle ?
        Mikä vellin keittäjälle ?

• exR
        exR. kirjoitti:

Mikä kasvaa kyntäjälle ?

Ettekö jo huomaa minua ?
        Olen ihan itse tehnyt arvuuttelut.

• exR
        exR kirjoitti:

Ettekö jo huomaa minua ?

Joudun kokoajan itse itselleni kirjoittamaan. Kirjottakaa nyt jotain. En keksi enää uusia nikkejäkään.

• exR kirjoitti:

Joudun kokoajan itse itselleni kirjoittamaan. Kirjottakaa nyt jotain. En keksi enää uusia nikkejäkään.

Nyt ei ole ehtinyt palstoille, mutta kunhan aamu saa, niin arvaillaan, tuo oli kai fiiulin, kauniine paketeineen.

Leppoisaa iltaa, ei piitatat sateesta.

• minä itse, siis aito exR
        exR. kirjoitti:

Mikä kasvaa kyntäjälle ?

Älkää nyt sentään kaikkea uskoko, edellinenkään ei ollut minun!

Voi itkun itku, käytöskouluun kakarat!

• exR, siis itse
        exR kirjoitti:

Ettekö jo huomaa minua ?

pois sieltä!

• minä itse, exR
        exR kirjoitti:

nyt tulee sapiskaa ja vihkohrajoituksia!

• exR minä itse
        kirjar kirjoitti:

Nyt ei ole ehtinyt palstoille, mutta kunhan aamu saa, niin arvaillaan, tuo oli kai fiiulin, kauniine paketeineen.

Leppoisaa iltaa, ei piitatat sateesta.

Tämän siitä sitten sai, kun alkoi erittäin salaiseksi vihjailijaksi.
        Pitäkää nyt ne kakarat kurissa edes huomiseen, sitten Skillan ottaa ne polvellensa ja minä piiskaan ja muut voivat aplodeerata.

Surku, mitä niille siellä risteilyllä oikein tapahtui.

Anteeksi kaikki asianosattomat.

• exR
        minä itse, siis aito exR kirjoitti:

tehkää ihmeesä jotain.

Joudun kokoajan itse itselleni kirjoittamaan. Kirjottakaa nyt jotain. En keksi enää uusia nikkejäkään.Ettekö tosiiaankaa huomaa minä olen olemassa.Autakaa ijmeessä, ettei ketjukatkea.

Istun ja kyttään koneen ääressä koko ajan ettei vaan ketju katkea.

• exR
        exR kirjoitti:

tehkää ihmeesä jotain.

Joudun kokoajan itse itselleni kirjoittamaan. Kirjottakaa nyt jotain. En keksi enää uusia nikkejäkään.Ettekö tosiiaankaa huomaa minä olen olemassa.Autakaa ijmeessä, ettei ketjukatkea.

Onko Pölhölän sakki palannut matkalta ?

• exR kirjoitti:

tehkää ihmeesä jotain.

sinun kanssa minkä homman otit.

Tässä ois lähdettävä tanssahtelemaan,en minä nyt sinua jouda vahtimaan.
        Eikös ne pölhöt humenna tule ,pane ovet säppiin ja lähde viihteeseeseen,niinkuin eräät tekee.

Rytmi boleron kun kaikuu taas ,,,,,,

Pärjäile

• kestää
        minä itse, siis aito exR kirjoitti:

Muistatko ne kaikki D:t digineen. Sitä on nyt ilmassa!

• exR
        kestää kirjoitti:

Muistatko ne kaikki D:t digineen. Sitä on nyt ilmassa!

Tässä vaan keittelee, kun nämä omat aamuisetkin viestit tuntuvat sotkeentuvan ja katoilevan.

Kaipa sitä 'luomisen tuskaa' olisi jonkin verran siedettävä noilta H-P:n villiviikareiltakin, kyllähän siinä ainakin kirjoitus- ja koneenkäyttötaidot kehittyvät, sisällönkin toivoisi ennenpitkää.

'vikasietotila... vikasietotila...vikasietotila.............'

• exR
        SkillaN kirjoitti:

sinun kanssa minkä homman otit.

Tässä ois lähdettävä tanssahtelemaan,en minä nyt sinua jouda vahtimaan.
        Eikös ne pölhöt humenna tule ,pane ovet säppiin ja lähde viihteeseeseen,niinkuin eräät tekee.

Rytmi boleron kun kaikuu taas ,,,,,,

Pärjäile

Olin vähän lievästi sanottuna ymmälläni, kun lueskelin mitä kaikkea 'olin kirjoitellut'.

Epäilen jo vähän kaikkea, oletkos sinäkään koskaan aikaisemmin tuommoisiin aikoihin boleroa lähtenyt tanssahtelemaan, vai kotihipatko sinulla oli menossa?

Palaillaan ja höpsötellään mekin, meiltähän se käy!

• exR kirjoitti:

Tässä vaan keittelee, kun nämä omat aamuisetkin viestit tuntuvat sotkeentuvan ja katoilevan.

Kaipa sitä 'luomisen tuskaa' olisi jonkin verran siedettävä noilta H-P:n villiviikareiltakin, kyllähän siinä ainakin kirjoitus- ja koneenkäyttötaidot kehittyvät, sisällönkin toivoisi ennenpitkää.

'vikasietotila... vikasietotila...vikasietotila.............'

Postimies se taitaa kantaa sinulta kirjoittamattokiakin kirjeitä kun se Hönttilän väki oppi kopioimaan ja painelemaan F5;ta.
        Tyylistään tekijä tunnetaan, sanoistaan puhuja.
        Ilonsa kullakin, kirjoittaa nyt toisen nimimerkillä, missähän mielikuvitus nyt piileskeli, totesihan itsekin ettei keksi uusia nimimerkkejä.

Tämä sää saisi olla kuivempaa, pieniä, märkiä kumisaappaita, sukkia, käsineitä ja kaikenlaista ulkovaatetta roikkuu eilisten leikkien jäljiltä kuivumassa. Talven riemuissa kastuivat vaatteet ja illallakin olisi pitänyt päästä ulos.
        Lapsiperheen arkea, minulle näitä lomien aikojen touhuja. Tulis kesä ja nurmikkoleikit.
        Mitähän leikkejä nyt leikittäisiin?
        Pidetään vikasietotila päällä, eihän tiedä mitä tuliaisia vielä on tulossa sieltä...pojilta.

Bolero soi illalla jossain kaukana, tänne ei kuulunut.

• exR
        kirjar kirjoitti:

Postimies se taitaa kantaa sinulta kirjoittamattokiakin kirjeitä kun se Hönttilän väki oppi kopioimaan ja painelemaan F5;ta.
        Tyylistään tekijä tunnetaan, sanoistaan puhuja.
        Ilonsa kullakin, kirjoittaa nyt toisen nimimerkillä, missähän mielikuvitus nyt piileskeli, totesihan itsekin ettei keksi uusia nimimerkkejä.

Tämä sää saisi olla kuivempaa, pieniä, märkiä kumisaappaita, sukkia, käsineitä ja kaikenlaista ulkovaatetta roikkuu eilisten leikkien jäljiltä kuivumassa. Talven riemuissa kastuivat vaatteet ja illallakin olisi pitänyt päästä ulos.
        Lapsiperheen arkea, minulle näitä lomien aikojen touhuja. Tulis kesä ja nurmikkoleikit.
        Mitähän leikkejä nyt leikittäisiin?
        Pidetään vikasietotila päällä, eihän tiedä mitä tuliaisia vielä on tulossa sieltä...pojilta.

Bolero soi illalla jossain kaukana, tänne ei kuulunut.

Tuolla jossain työnsä tuloksia 'ihailin'. Sehän tässä pienenä uhkakuvana, että oppivat liian hyvin, kopsaavat jo ammattitaidolla, huomasin.

Onneksi nämä omaperäiset juttuni eivät taivaita tavoittele, joten voivat vaan parantua kopsarin käsittelyssä.:) Eihän se tosiasiassa mukavaa ole, kirjoittaisivat siihenkin kohtaan ihka omia kommenttejaan, tosin ilman törkeyksiä, niitä nyt ei onneksi näkynyt, en ainakaan isommin huomannut.

Niin, märkä tämä keskitalvi(?)on. En kyllä oikein kovista pakkasistakaan tykkää, palelen helposti. (tai en osaa oikein pukeutua)
        Kauniista talvimaisemasta valoineen, tuikkuineen nautin kovastikin.

Noista boleroista sun muista, ei kai rekattua nikkiä kukaan pysty väärentämään, vai?

• exR kirjoitti:

Tuolla jossain työnsä tuloksia 'ihailin'. Sehän tässä pienenä uhkakuvana, että oppivat liian hyvin, kopsaavat jo ammattitaidolla, huomasin.

Onneksi nämä omaperäiset juttuni eivät taivaita tavoittele, joten voivat vaan parantua kopsarin käsittelyssä.:) Eihän se tosiasiassa mukavaa ole, kirjoittaisivat siihenkin kohtaan ihka omia kommenttejaan, tosin ilman törkeyksiä, niitä nyt ei onneksi näkynyt, en ainakaan isommin huomannut.

Niin, märkä tämä keskitalvi(?)on. En kyllä oikein kovista pakkasistakaan tykkää, palelen helposti. (tai en osaa oikein pukeutua)
        Kauniista talvimaisemasta valoineen, tuikkuineen nautin kovastikin.

Noista boleroista sun muista, ei kai rekattua nikkiä kukaan pysty väärentämään, vai?

voi väärentää.
        Tietojeni mukaan ei ja siksi se olen aina minä ,kun kirjoitan.

Mitäs sinä nyt sellaista kyselet.
        Etkö oikein uskonut, että tanssimaan läksin,vai mitäs oikein vihjailet,eikö muka sopivaa ???
        Etkös ole katsonut profiiliani,minähän olen "pirtsakka" ,ikäisekseni iloinen ihminen.
        Joten tanssijalkaa voi hypityttää.))))));DD

Täällä muuten ajankohta milloin viihteeseen mennään,on 22.00,sitten 3.00 :n kukutaan.

Sanoit tuolla ,että höpsötellään,mikä ettei,tosin taitavat vähän paheksuakin,jotkut.
        Miksi muuten tehdään aloitus paheksumalla,miksi ei aloiteta kiva ketju joka vettää,saa mielipiteet pursuamaan.
        No kaikkea on otettava vastaan ja johan tässä kova kuori on muodostunut.
        Tähänkin voi vastata kuka tahansa ,välttäen näin kaksinpuhelun ja sisään lämpiämisen.

Meinaa suututtaa,pitkän rimsun kirjoitin,hävis taivaan tuuliin.

• exR
        SkillaN kirjoitti:

voi väärentää.
        Tietojeni mukaan ei ja siksi se olen aina minä ,kun kirjoitan.

Mitäs sinä nyt sellaista kyselet.
        Etkö oikein uskonut, että tanssimaan läksin,vai mitäs oikein vihjailet,eikö muka sopivaa ???
        Etkös ole katsonut profiiliani,minähän olen "pirtsakka" ,ikäisekseni iloinen ihminen.
        Joten tanssijalkaa voi hypityttää.))))));DD

Täällä muuten ajankohta milloin viihteeseen mennään,on 22.00,sitten 3.00 :n kukutaan.

Sanoit tuolla ,että höpsötellään,mikä ettei,tosin taitavat vähän paheksuakin,jotkut.
        Miksi muuten tehdään aloitus paheksumalla,miksi ei aloiteta kiva ketju joka vettää,saa mielipiteet pursuamaan.
        No kaikkea on otettava vastaan ja johan tässä kova kuori on muodostunut.
        Tähänkin voi vastata kuka tahansa ,välttäen näin kaksinpuhelun ja sisään lämpiämisen.

Meinaa suututtaa,pitkän rimsun kirjoitin,hävis taivaan tuuliin.

Älähän nyt, miten ne pojat sulle sanoo, nöpöstiinako se oli, hätäänny. Minä en vain ole sattunut ennen näkemään sinun myöhäisiä tanssahtelujasi. Siinä kohtaa sitten menikin koko lorun luritus poskelleen. Eikä se Lissukaan oikeastaan sovi muuten kuin silmälasiensa ja sanavalmiutensa puolesta.
        Kirjoitan sitten joskus uuden, kunhan 'tutustutaan' lisää. :DDDD

• exR kirjoitti:

Älähän nyt, miten ne pojat sulle sanoo, nöpöstiinako se oli, hätäänny. Minä en vain ole sattunut ennen näkemään sinun myöhäisiä tanssahtelujasi. Siinä kohtaa sitten menikin koko lorun luritus poskelleen. Eikä se Lissukaan oikeastaan sovi muuten kuin silmälasiensa ja sanavalmiutensa puolesta.
        Kirjoitan sitten joskus uuden, kunhan 'tutustutaan' lisää. :DDDD

pyytelet,ihan ok juttu,yritin muka olla "äksy" hauskuuttaakseni juttuani.(mauton yritys)

Pojat tuppaa sanomaan mitä sylki suuhun tuo,en kaikkea usko,olen kumminkin aika fiksu.
        Ei minulla mitään Lissua,eikä yleensä ketään sen suunnan ihmisiä kohtaan ole,eikä tietenkään sinuakaan.Eikä muitakaan,kaikki on ihania.

Muuten kenen tuolla toivovat poistuvan ,minunko,saitko selvää.

• exR
        SkillaN kirjoitti:

pyytelet,ihan ok juttu,yritin muka olla "äksy" hauskuuttaakseni juttuani.(mauton yritys)

Pojat tuppaa sanomaan mitä sylki suuhun tuo,en kaikkea usko,olen kumminkin aika fiksu.
        Ei minulla mitään Lissua,eikä yleensä ketään sen suunnan ihmisiä kohtaan ole,eikä tietenkään sinuakaan.Eikä muitakaan,kaikki on ihania.

Muuten kenen tuolla toivovat poistuvan ,minunko,saitko selvää.

Jonkinlaista siksakkia siellä mennään.
        H-P:n porukka on ilmeisesti rantautunut, siltä vaikuttaisi ainakin tänään. :)

Saisikohan tännekin aikaiseksi semmoisen korni-ketjun kuin tuolla naapurissa, oli melkoisen hauska. Vai olisiko nämä meidän jo luonnostaan sellaisia, paha itse arvostella. :DDD

Kuule, kyllä sinun nyt täytyy alkaa vähän skarpimmaksi sen romantiikan suhteen, kun taaskin tuntui että juuri sinua tuolla jossain kaipailtiin.

Itselle jäi vähän hassu olo sen eilisen kommenttini jälkeen, mutta sitähän et tietenkään liittänyt mihinkään......enhän minä nyt semmoinen.:))
        Se lemppari on vaan niin söötti.

• exR kirjoitti:

Jonkinlaista siksakkia siellä mennään.
        H-P:n porukka on ilmeisesti rantautunut, siltä vaikuttaisi ainakin tänään. :)

Saisikohan tännekin aikaiseksi semmoisen korni-ketjun kuin tuolla naapurissa, oli melkoisen hauska. Vai olisiko nämä meidän jo luonnostaan sellaisia, paha itse arvostella. :DDD

Kuule, kyllä sinun nyt täytyy alkaa vähän skarpimmaksi sen romantiikan suhteen, kun taaskin tuntui että juuri sinua tuolla jossain kaipailtiin.

Itselle jäi vähän hassu olo sen eilisen kommenttini jälkeen, mutta sitähän et tietenkään liittänyt mihinkään......enhän minä nyt semmoinen.:))
        Se lemppari on vaan niin söötti.

En jaksanut lukea kaikkea,kone oli jumissa osan päivää.
        Yritän aina olla hyvin skarppina,mutta nyt en löytänyt kohteita/kohdetta.
        Kai sanot ,jos se kaipailu oli vakavaa,ei kai vain yhteinen ystävämme,,,,,
        No huommenissa jatketaan ,jos Luoja suo ja kone toimii.

• Saman polun tallaaja.

Sinua en halua kadottaa, älä kömmi piiloon, jatketaan matkaa.... Minne? Vaikaa sinne pimeille poluille, jaetaan matka kahtia niin on molemmilla lyhyempi.
      Laita viesti profiilissani olevaan osoitteeseen, pliis!

Kanssakulkijoille hyvää päivänjatkoa, sadetta odotellen.

• ????????

Jospa voisinkin.
        Mennään päivä kerrallaan.

• ???????? kirjoitti:

Jospa voisinkin.

Juuri tässä hetkessä, päivä kerrallaan eläen, mutta huomiseenkin on katse suunnattava, muuten elämme kuin seisova vesi paikoillaan.
        Niitäkin aikoja tässä on koettu.
        Muutama vuosi vierähti elämästä katsellessa menneitä eilisiä kuin valokuvia joissa ei ole elämää. Kysymyksiä joihin ei vastauksia löytynyt,
        ja se aika ei ollut henkisesti helppoa.
        Itkun ja itsesäälin, ( miksi juuri minulla on näin kova kohtalo) järkytyksen ja ikävän keskellä ihminen unohtaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan.
        Sen kaiken koettuani ymmärrän ihmisiä joita vaivaa masennus. Siitä suosta noustuani uskon selviäväni tulevista kokemuksista vahvempana.

Siksipä jokaisena päivänä pitää olla unelma joka kantaa huomiseen.
        Omat unelmat ovat pöydällä kasana tositteita, ne on laitettava mappeihin ja kirjattava ylös, joten huomiseen kantavat suunnitelmat, tänään ei kaikki valmistu.
        Koulukin alkaa tänään, innolla menen tapaamaan samasta aiheesta kiinnostuneita eri ikäisiä ihmisiä loman jälkeen. Aivoille töitä opitun kertaamisessa ja uutta tietoa johonkin lokeroon
        lisää. Oppia ikä kaikki.

Ei elämän aina tarvitse olla vakavaa, otsa rypyssä ja suu mutrussa taivaltamista.
        Huumoria ja iloa, leikinlaskua ja naurua joka päivä, se on elämän suola.
        Tuo hönttilän huumori ei kyllä minua innosta mukaan. Hyvä vitsi on parempi.

Mitä mieltä olette tänään, palstan kanssamatkustajat?

• taitavasti pyörität.
        kirjar kirjoitti:

Juuri tässä hetkessä, päivä kerrallaan eläen, mutta huomiseenkin on katse suunnattava, muuten elämme kuin seisova vesi paikoillaan.
        Niitäkin aikoja tässä on koettu.
        Muutama vuosi vierähti elämästä katsellessa menneitä eilisiä kuin valokuvia joissa ei ole elämää. Kysymyksiä joihin ei vastauksia löytynyt,
        ja se aika ei ollut henkisesti helppoa.
        Itkun ja itsesäälin, ( miksi juuri minulla on näin kova kohtalo) järkytyksen ja ikävän keskellä ihminen unohtaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan.
        Sen kaiken koettuani ymmärrän ihmisiä joita vaivaa masennus. Siitä suosta noustuani uskon selviäväni tulevista kokemuksista vahvempana.

Siksipä jokaisena päivänä pitää olla unelma joka kantaa huomiseen.
        Omat unelmat ovat pöydällä kasana tositteita, ne on laitettava mappeihin ja kirjattava ylös, joten huomiseen kantavat suunnitelmat, tänään ei kaikki valmistu.
        Koulukin alkaa tänään, innolla menen tapaamaan samasta aiheesta kiinnostuneita eri ikäisiä ihmisiä loman jälkeen. Aivoille töitä opitun kertaamisessa ja uutta tietoa johonkin lokeroon
        lisää. Oppia ikä kaikki.

Ei elämän aina tarvitse olla vakavaa, otsa rypyssä ja suu mutrussa taivaltamista.
        Huumoria ja iloa, leikinlaskua ja naurua joka päivä, se on elämän suola.
        Tuo hönttilän huumori ei kyllä minua innosta mukaan. Hyvä vitsi on parempi.

Mitä mieltä olette tänään, palstan kanssamatkustajat?

No ei se uni tunnu riittävän hajupojallekkaan. Eikö muuten ole metkaa, kuinka tätä tänä kanalaumaa voi höynäytellä mielensä mukaan. Näinhähän se menee. Välillä mekko päällä välillä ilman ja, kun sitten uuvuttaa niin eikuin ilmakylpyjä. Kade en ole. Parempmminkin ihailen toimintaasi. Monella moninikillä on vielä paljon oppimista. Niin ,että oppia ikäkaikki !

• taitavasti pyörität. kirjoitti:

No ei se uni tunnu riittävän hajupojallekkaan. Eikö muuten ole metkaa, kuinka tätä tänä kanalaumaa voi höynäytellä mielensä mukaan. Näinhähän se menee. Välillä mekko päällä välillä ilman ja, kun sitten uuvuttaa niin eikuin ilmakylpyjä. Kade en ole. Parempmminkin ihailen toimintaasi. Monella moninikillä on vielä paljon oppimista. Niin ,että oppia ikäkaikki !

juttelet näinhän asiat on.
        Itsesäälissäkin väliin ryvetään ja taas noustaan pitämään puoliamme.
        On se mukava ,että väliin on "topakampia" päiviäkin.

Taisipa mennä arvailut hassusti pieleen,Kirjar hajuko,,,hupsis, takaan ,että niin ei ole.
        Ero kuin yöllä ,ja päivällä,mutta saahan sitä arvailla.
        Elämä on silloin jännää,eikö totta.

• SkillaN kirjoitti:

juttelet näinhän asiat on.
        Itsesäälissäkin väliin ryvetään ja taas noustaan pitämään puoliamme.
        On se mukava ,että väliin on "topakampia" päiviäkin.

Taisipa mennä arvailut hassusti pieleen,Kirjar hajuko,,,hupsis, takaan ,että niin ei ole.
        Ero kuin yöllä ,ja päivällä,mutta saahan sitä arvailla.
        Elämä on silloin jännää,eikö totta.

Ymmärsin kai oikein,että luulit niin,klikkaa lippua ,jos vieläkin epäilit.

• eksyin tänne vahingossa
        taitavasti pyörität. kirjoitti:

ei ainakaan Kirjar ole sama kuin hajupoika.
        Lueskeleppa tarkemmin Kirjarin kirjoituksia.
        Minä olen lukenut molempia. Eri henkilöitä ovat.
        Mutta taidatkin itse olla hajupoika ja halusit vain tuoda epäilyksiä tännekkin palstalle, etkä uskalla omia nimimerkkejäsi käyttää. Mimulla sellaista ei ole eikä tule.
        Kirjoitan mieluummin mielipiteeni näin yllättäen sinne mihin satun eksymään.
        Usein kyllä vain lueskelen näitä juttuja jotka ovat tosi mielenkiintoisia. Ikäähän (täysi-
        ikäinen olen kuitenkin) minulla ei näille sivuille tarpeeksi ole, mutta kai sitä saa käydä vierailuilla kuitenkin.

• ???????? kirjoitti:

Jospa voisinkin.

sopii näihin viime aikojen tapahtumiin ja sitä tapaa sopii noudattaa aina kun huomaa jonkun kaipaavan lohdutusta.

Pieni tyttö tuli kotiin naapurista, jossa oli surua, koska hänen samanikäinen ystävänsä oli kuollut.
        " Miksi menit sinne?" kysyi isä.
        " Lohduttaakseni hänen äitiään ", vastasi tyttö.
        " Miten sinä pystyit häntä lohduttamaan?"
        " Kiipesin hänen syliinsä ja itkin hänen kanssaan."

Todellinen ystävä on hän joka jakaa kanssasi ilon ja surun.
        Kenen paras ystävä tänään itse kukin voi olla?
        Hymyä päiväänne.

• ?????
        kirjar kirjoitti:

sopii näihin viime aikojen tapahtumiin ja sitä tapaa sopii noudattaa aina kun huomaa jonkun kaipaavan lohdutusta.

Pieni tyttö tuli kotiin naapurista, jossa oli surua, koska hänen samanikäinen ystävänsä oli kuollut.

Hymyä päiväänne.

"Kuka lohduttaisi Nyytiä?"

Kukapa muu kuin....
        Hymyä sinunkin päiviisi!

• ????
        kirjar kirjoitti:

Hymyä päiväänne.

"Nyytillä on ikävä tarinoitasi"

• ???? kirjoitti:

Tarinat katosivat ikävään..missä Nyyti?
        Huutelen ja huhuilen pimeässä aamuin ja illoin, ei kuulu vastausta korvesta eikä valtateiltä.
        Kaikki " kaverit " takametsien taipaleilta ovat hukassa!
        Vain suurten puiden huminaa ja askelten alla katkeilevien risujen rapsahduksia. Oksilla nuokkuvat linnut pakenevat aiheuttamiani ääniä, joten tiedän, kukaan ei ole täällä liikunut vähään aikaan.
        Ja; Hiljainen on kylätie, jolla ennen sun äänesi raikui...
        Missä olette, aika tulee pitkäksi ja pian eksyn, kun pitää kulkea ilman suuntaviittaa.
        Opastaulussa lukee.. niin mitä?

• kirjar kirjoitti:

Tarinat katosivat ikävään..missä Nyyti?
        Huutelen ja huhuilen pimeässä aamuin ja illoin, ei kuulu vastausta korvesta eikä valtateiltä.
        Kaikki " kaverit " takametsien taipaleilta ovat hukassa!
        Vain suurten puiden huminaa ja askelten alla katkeilevien risujen rapsahduksia. Oksilla nuokkuvat linnut pakenevat aiheuttamiani ääniä, joten tiedän, kukaan ei ole täällä liikunut vähään aikaan.
        Ja; Hiljainen on kylätie, jolla ennen sun äänesi raikui...
        Missä olette, aika tulee pitkäksi ja pian eksyn, kun pitää kulkea ilman suuntaviittaa.
        Opastaulussa lukee.. niin mitä?

pujahditko "mörri möykyn" koloon.

Tiedotus kaikukoon korviin,,,,rauha maassa, ja ystävillä hyvä tahto.

• ???
        SkillaN kirjoitti:

pujahditko "mörri möykyn" koloon.

Tiedotus kaikukoon korviin,,,,rauha maassa, ja ystävillä hyvä tahto.

Terveisiä lähetti, että ikävä on ja kaikkea sellaista, mutta...
        Kilttinä ja kuuliaisena yrittänee pysytellä ja sanoi luottavansa, että kyllä ne tomerat ja toimeksisaavat hoitelevat tonttia.

Mistään mörrin koloista ei nyt viime päivinä ole löytynyt, missä lieneekään.

Pitäkääpä lippua korkealla, hengessä ollaan mukana, Nyytikin

• ??? kirjoitti:

Terveisiä lähetti, että ikävä on ja kaikkea sellaista, mutta...
        Kilttinä ja kuuliaisena yrittänee pysytellä ja sanoi luottavansa, että kyllä ne tomerat ja toimeksisaavat hoitelevat tonttia.

Mistään mörrin koloista ei nyt viime päivinä ole löytynyt, missä lieneekään.

Pitäkääpä lippua korkealla, hengessä ollaan mukana, Nyytikin

Kaikki tytöt kadonneet, pojat pois paenneet, mikä nyt eteen tulee, kulkijan taival on pitkä yksin astellen.
        Pelko pois Rosmariin... ei meillä itketä, eikä surra pienistä. Hiljaisuuskin voi puhua jos on taito kuunnella. On hyvä oppia kuuntelemaan omaa sisintänsä, oppia tuntemaan itsensä ja selvittää mikä tässä elämässä lopulta on tärkeintä.
        Tärkeintä lienee se, että aamulla herään uuteen päivään huomaten, että jälleen minulla on uusi mahdollisuus toteuttaa unelmani ja luoda uusia.

A.A.Attanasio sanoi, että; " Hiljaisuus on kirjoitusta, jota lukee helposti väärin."

Mielstäni sellainen joka ei tunne itseänsä, ei viihdy yksinäisyydessä ja hiljaisuudessa, voi todella kuvitella siihen liittyvän pelon aiheenkin. Joku sanoikin minulle, ettei voisi asua näin yksinäisellä paikalla. Hän alkaisi hiljaisuudessa kuuntelemaan jokaisen rapsahduksen ja kolahduksen kuin uhkaavan vaarana. Se on arkuutta. Tervettä arkuutta jokaisen pitääkin tuntea, mutta pimeän ja hiljaisuuden pelko on mielestäni turhaa.

- Viisautta on tietää mitkä asiat kannattaa jättää huomiotta, sanoi William James.

Tyhmyyttäkö lie, mutta huomaan olevani täällä "saran" laidalla ihan yksin, ei kuulu linnun laulua eikä ihmisten naurua, pelkkää tyhjyyttä itkee tienoo tänään.
        Ihmetellen mietiskelen, yksikseni lauleskelen..
        " Rakastan.. elämää, joka uusia haaveita antaa.."

Ps. Nyyti;
        Vien sun suurten puiden varjoon,
        juhlajuoman sulle tarjoon,
        otan kiinni kädestäsi
        jaetaan sun ikäväsi.

• ???
        kirjar kirjoitti:

Kaikki tytöt kadonneet, pojat pois paenneet, mikä nyt eteen tulee, kulkijan taival on pitkä yksin astellen.
        Pelko pois Rosmariin... ei meillä itketä, eikä surra pienistä. Hiljaisuuskin voi puhua jos on taito kuunnella. On hyvä oppia kuuntelemaan omaa sisintänsä, oppia tuntemaan itsensä ja selvittää mikä tässä elämässä lopulta on tärkeintä.
        Tärkeintä lienee se, että aamulla herään uuteen päivään huomaten, että jälleen minulla on uusi mahdollisuus toteuttaa unelmani ja luoda uusia.

A.A.Attanasio sanoi, että; " Hiljaisuus on kirjoitusta, jota lukee helposti väärin."

Mielstäni sellainen joka ei tunne itseänsä, ei viihdy yksinäisyydessä ja hiljaisuudessa, voi todella kuvitella siihen liittyvän pelon aiheenkin. Joku sanoikin minulle, ettei voisi asua näin yksinäisellä paikalla. Hän alkaisi hiljaisuudessa kuuntelemaan jokaisen rapsahduksen ja kolahduksen kuin uhkaavan vaarana. Se on arkuutta. Tervettä arkuutta jokaisen pitääkin tuntea, mutta pimeän ja hiljaisuuden pelko on mielestäni turhaa.

- Viisautta on tietää mitkä asiat kannattaa jättää huomiotta, sanoi William James.

Tyhmyyttäkö lie, mutta huomaan olevani täällä "saran" laidalla ihan yksin, ei kuulu linnun laulua eikä ihmisten naurua, pelkkää tyhjyyttä itkee tienoo tänään.

Ps. Nyyti;
        otan kiinni kädestäsi
        jaetaan sun ikäväsi.

Terveisiä taas lähettelee!

"Nyyti" on vähän sellainen vapaana syntynyt, mikä tarkoittanee vähän harhailevaa elämäntyyliä, noin henkisesti.

Muuten on sellaista paikkauskollista ja muutenkin uskollista tyyppiä, joku sanoisi paikalleen jumittunut. Minkäpä hän sille, toiset on luotu fyysisesti kulkemaan, tämä lentää mielikuvitussiivillään.

Minkähänlaisista metsiköistä hän sitten niitä ystäviään etsiskelisi? Karttaa ei osaa lukea, jonkun pitäisi jäljet jättää.
        Vaikka kukapa tietää, millä tuulella olisi, henkinen tuuliviiri, muuten kyllä oikeinkin luotettava omasta mielestään.

Kerron terveiset, jos polkumme jossain sattuvat risteämään.

• kirjar kirjoitti:

Ps. Nyyti;
        otan kiinni kädestäsi
        jaetaan sun ikäväsi.

Teille kaikille,sinullekin ,sinne jonnekin metsän uumeniin.

Tunne itsesi,jäin miettimään ,,,,
        Taidan olla vielä tuntematon itseni kanssa ,minä en viihdy yksinäni.
        Toki hälinän ,pitkän päivän päälle tuntuu hyvältä hiljentyä,lepuuttaa ajatuksia,mutta sitten jo herää kaipuu ystäviin ,haikailee,mitä kuuluu,missä ovat.

Pelkoako,en kaupugissa pelkää,liikun yksin yölläkin,mutta pimeä ja sen hiljaisuus saa mielikuvituksen liikkeelle,silloin herää toisen ihmisen läheisyyden kaipuu.
        En todennäköisesti tunne itseäni,en omista sitä viisautta,millä osaisin erottaa asiat,mitä en tarvitse.

Tyhmyydessäni minäkin toivon oppivani tuntemaan itseni ja sitä tehden myös minulle sopivat, ajatuksiani ja elämääni, ymmärtävät ystävät.
        Ihmiset ,jotka auttaisivat elämän arjessa,olisivat osana ilojani ,jakaisivat suruni, ja joille minä pystyisin olkapäätäni tarjoamaan oikealla hetkellä,yhtymällä iloon ,silloin, kun niitä meille annetaan.

Nöyrin mielin ristin käteni ja pyydän,anna minun olla ihminen,ihmiselle.

• näin sen näin
        SkillaN kirjoitti:

Teille kaikille,sinullekin ,sinne jonnekin metsän uumeniin.

Tunne itsesi,jäin miettimään ,,,,
        Taidan olla vielä tuntematon itseni kanssa ,minä en viihdy yksinäni.
        Toki hälinän ,pitkän päivän päälle tuntuu hyvältä hiljentyä,lepuuttaa ajatuksia,mutta sitten jo herää kaipuu ystäviin ,haikailee,mitä kuuluu,missä ovat.

Pelkoako,en kaupugissa pelkää,liikun yksin yölläkin,mutta pimeä ja sen hiljaisuus saa mielikuvituksen liikkeelle,silloin herää toisen ihmisen läheisyyden kaipuu.
        En todennäköisesti tunne itseäni,en omista sitä viisautta,millä osaisin erottaa asiat,mitä en tarvitse.

Tyhmyydessäni minäkin toivon oppivani tuntemaan itseni ja sitä tehden myös minulle sopivat, ajatuksiani ja elämääni, ymmärtävät ystävät.
        Ihmiset ,jotka auttaisivat elämän arjessa,olisivat osana ilojani ,jakaisivat suruni, ja joille minä pystyisin olkapäätäni tarjoamaan oikealla hetkellä,yhtymällä iloon ,silloin, kun niitä meille annetaan.

Nöyrin mielin ristin käteni ja pyydän,anna minun olla ihminen,ihmiselle.

Siinäpä taas vaikea aihe!

Auttaisiko siinä ympäristön antama palaute?
        Vaisto sanoo yhtä ja järki toista, kumpaa uskoa?
        Ehkäpä olisi tehtävä kompromissi, katseltava itseään ympäristönsä silmin.

Aika hassua, mutta sanonta 'kauneus on katsojan silmissä' kävi omalla kohdallani toteen, kun muuan työtoverini kertoi ulkomailla lomaillessaan tavanneensa kaksoisolentoni. Uteliaana tietenkin kyselin miltä näytin ja hämmästelin, minkälaisia piirteitä hän minussa näki. Itse ei todellakaan tule moniinkaan seikkoihin kiinnittäneeksi huomiotaan.

Sitten nuo pelot.
        Lapsuudesta muistan, etten tainnut juuri mitään suuremmin pelätä. Eräänäkin pimeänä iltana minut (olin n.8-10 v) lähetettiin pienen lyhdyn kanssa kilometrin metsätaipaleen läpi naapurista kysymään jotain pumppua lainaksi. Kuljin vielä pientä oikopolkua, mikä ei niin kovin tuttu ollut.

Sitten aikuisikään tultuani oli aika, muutama viikko, jolloin iltaisin nukkumaan mennessäni minut valtasi käsittämätön kauhu, olin varma että silmät suljettuani jotain kammottavaa tapahtuu. Enkä ollut edes yksin kotona.
        Kaikki mahdolliset valot paloivat ja silti pelkäsin.

Menihän se tunne hiljalleen ohi, mitään ei tapahtunut, ei oikeastaan olisi voinutkaan, mutta omituista se oli.

Sen jälkeen en oikeastaan olekaan pelännyt enää yhtään mitään, joskus ollut kuulemma vähän tyhmänrohkeakin.
        Ehkäpä ajattelutapa 'tapahtuu mitä on tapahtuakseen' auttaa.

• toivottelen
        kirjar kirjoitti:

Hymyä päiväänne.

Sinulle, niin monelle hyvä kumppani!

• Anu.
        toivottelen kirjoitti:

Olen jo varmaan sokeakin, mutta löysinhän kuitenkin tämän ketjun täältä.

Nyt näin myöhään kirjoittelen kun on ollut
        näitä pieniä mummulla yö kylässä.

Peloistako täällä jutellaan, voi minä olen pelännyt niin monen monta kertaa.

Lapsena en niinkään paljon,
        mutta nuorena sitten pelkäsin kuolemaa.

Nyt en kaiketi osaa pelätä kuin lasteni
        puolesta ettei heille tapahtuisi mitään pahaa.

Auto-onnettomuuksia tai muuta vastaavaa,
        tyttönitytär nukkuu valot päällä.

Hänellä on aina ovessa avain, kun sinne menee
        yölläkin valot palavat ja avain on ovessa,
        hän asuu omakotitalossa yksinään.

Sitten kerran kysyin miksi nukut valoissa,
        ja avain ovessa ja hän vastasi.

Ei möröt tarvitse avainta, mutta valot tarvitsee
        en sitä vastausta heti ymmärtänyt, mutta myöhemmin oivalsin mitä hän tarkoitti.

En tiedä menikö minun yksikään arvaus
        oikein tuolla toisaalla, kun en tätä
        heti löytänyt.

Mutta nyt hyvät yöt teille kaikille,
        toivottelee Anu.

• ???
        Anu. kirjoitti:

heti löytänyt.

toivottelee Anu.

Kirjarilla tuntuu olevan muita kiireitä, kyllä hän muuten varmaankin olisi kertonut meille 'salaisuutensa'.

Tämä ketju alkaa olla täällä arvoituksellisella paikalla, mutta näyttää silti löytyvän.

Mukavaa, vaikkakin harmaantuntuista (meilläpäin ainakin) päivää sinulle, Anu!
        Toisillekin tietysti!

• Anu. kirjoitti:

heti löytänyt.

toivottelee Anu.

Mukana olivat Maalaismies, Zoz, SkillaN, Ellumari,
        Anu, Fiuluin, Lokari, Lotta, Mummeli, isoäiti, ullapu´lla, Mdk. sumppiruusa, Sini-vuokko, Helena, Kirsikka, Ruuneperi, Lyyli, Sampias, Rauha, Klaara, taisi olla tuossa kaikki.

Muut puuhat tässä aikaa vievät, nutta kiirettä ei ole.
        On vain niin vähän sanomista.

Illanjatkoja... tavataan taas.

• ???? kirjoitti:

Ikävä täällä tulee.
        Lumi on tervetullut talven nietoksia kasvattamaan, mutta samalla se merkitsee tarttumista kolaan ja harjaan. Tämäkin päivä alkoi parin tunnin reippaalla työskentelyllä, mutta taas on piha ja tie auki. Sataahan siellä uutta kaiken aikaa, työt ei siis lopu.
        Tuntui hienolta liikkua reippaasti, käyttää voimavaroja lumen siirtämiseen, sillä kun on se paha tapa, että sataa sinnekin missä sitä ei tarvittaisi. Nyt ei muuta aamulenkkiä kaipaa mieli eikä keho.

Minne ovat kaikki täältä kadonneet?
        Tinttikin "lauleli" täällä... eilen jo tuolla pihallakin talitiainen sepitti pienen lorun kun vein siemeniä laudalle.
        Radiossa eräänä aamuna luontohetkessä kerrottiin mustarastaankin jo laulelleen. Pihallani vierailevat yksilöt eivät vielä ole aamuuni konserttia järjestäneet. Tulee sekin aika kun taas viheltelevät "huilun sävelin".

Luova tauko taitaa kypsyttää hyviä sanomia, vai oletteko kokonaan poistuneet?

Aamun ajatukseksi tähän lumisateiseen päivään Kahil Gipran;in sanat;
        " Jokaisen talven sydämessä värisee kevät, ja jokaiseen yöhön on verhoutunut hymyilevä aamunkoitto."

• M.Möykky
        kirjar kirjoitti:

Ikävä täällä tulee.
        Lumi on tervetullut talven nietoksia kasvattamaan, mutta samalla se merkitsee tarttumista kolaan ja harjaan. Tämäkin päivä alkoi parin tunnin reippaalla työskentelyllä, mutta taas on piha ja tie auki. Sataahan siellä uutta kaiken aikaa, työt ei siis lopu.
        Tuntui hienolta liikkua reippaasti, käyttää voimavaroja lumen siirtämiseen, sillä kun on se paha tapa, että sataa sinnekin missä sitä ei tarvittaisi. Nyt ei muuta aamulenkkiä kaipaa mieli eikä keho.

Minne ovat kaikki täältä kadonneet?
        Tinttikin "lauleli" täällä... eilen jo tuolla pihallakin talitiainen sepitti pienen lorun kun vein siemeniä laudalle.
        Radiossa eräänä aamuna luontohetkessä kerrottiin mustarastaankin jo laulelleen. Pihallani vierailevat yksilöt eivät vielä ole aamuuni konserttia järjestäneet. Tulee sekin aika kun taas viheltelevät "huilun sävelin".

Luova tauko taitaa kypsyttää hyviä sanomia, vai oletteko kokonaan poistuneet?

Aamun ajatukseksi tähän lumisateiseen päivään Kahil Gipran;in sanat;
        " Jokaisen talven sydämessä värisee kevät, ja jokaiseen yöhön on verhoutunut hymyilevä aamunkoitto."

Täällähän sitä vaellellaan ja ollaan itsekin huhuiltu oikein etusivulla.
        Mitään salaisia paikkoja ei ole tiedossa, ei sen kaivatun Tintin pesäpuutakaan. Missä lie koko Tinttikin?
        Tämä on vähän tällaista kiertolaiselämää, katsastelua ja mietiskelyä mihin sitä oikein 'pysyvämmin' malttaisi asettua. Vai liekö tuo niin tarpeellista.
        Sinä siellä lumia kolailit? Täälläpäin ei liiemmin myöskään näihin päiviin asti sitä ole läjiintynyt. Kummallinen talvi, oikeastaan koko mennyt vuosikin, ja sama näyttäisi jatkuvan.

Toivotaan, että vähempi esiintyminen palstoilla kypsyttää sitä luovuutta. Voihan tässä käydä toisinkin, mutta se jäänee nähtäväksi.

• toivottelen kirjoitti:

Vitsit on vähissä.
        Kukaan ei edes soita....
        ja just' puhelin soi, yksi nuori ystävä oli leipomassa omenapiirakkaa ja kysyi pitääkö laittaa kanelia omenien päälle. Neuvoja aina kyselevät nuo nuoret, edes silloin muistavat.

Totta puhuen, kyllä tänään tuntuu kaikki niin tervalta. Pyykinpesua aloittelin ja ihmettelin mihin vireys on hukkunut. Huomasinpas. Tännehän se sivupoluille olikin unohtunut.
        Nyt kun löytyi, yritän pitää tallessa koko päivän.
        Löysitkö sinä mitään?
        Minut ainakin.
        Hyvää torstai päivää, jos satut tänne asti kulkemaan.

• jumista tuvasta
        kirjar kirjoitti:

Vitsit on vähissä.
        Kukaan ei edes soita....
        ja just' puhelin soi, yksi nuori ystävä oli leipomassa omenapiirakkaa ja kysyi pitääkö laittaa kanelia omenien päälle. Neuvoja aina kyselevät nuo nuoret, edes silloin muistavat.

Totta puhuen, kyllä tänään tuntuu kaikki niin tervalta. Pyykinpesua aloittelin ja ihmettelin mihin vireys on hukkunut. Huomasinpas. Tännehän se sivupoluille olikin unohtunut.
        Nyt kun löytyi, yritän pitää tallessa koko päivän.
        Löysitkö sinä mitään?
        Minut ainakin.
        Hyvää torstai päivää, jos satut tänne asti kulkemaan.

Kummallista, että tapasin sinutkin täältä lenkiltä!
        Vai ollaanko vain ympäristöä katsastelemassa?

Mihinkähän sitä vireyttä, tosiaankin, saisi säilöttyä. Sitten taas toisen kerran löytyy
        liiankin kanssa, eikä mitään mihin purkaa! :)
        Tai lataa sitä täysin vikakohtaan.

Kylläpä toivoiskin (aina salaa) omaavansa jotain ennustajan lahjoja, näkisi edes nenäänsä pitemmälle.
        Kovin pitkälle tulevaisuuteen en missään nimessä haluaisi nähdä, siinähän sitten eläisi tuplana koko pätkän.
        Paitsi tietyissä tapauksissa, jos odottaa muutosta parempaan ja saisi tietää sen lopulta tulevan.
        Oikeastaan vähän näin on joskus käynytkin.

Muistelen niitä aikoja usein, joskus karmii ja toisinaan hymyilyttää.
        On tämä maailma ihmeellistä.....

• jumista tuvasta kirjoitti:

Kummallista, että tapasin sinutkin täältä lenkiltä!
        Vai ollaanko vain ympäristöä katsastelemassa?

Mihinkähän sitä vireyttä, tosiaankin, saisi säilöttyä. Sitten taas toisen kerran löytyy
        liiankin kanssa, eikä mitään mihin purkaa! :)
        Tai lataa sitä täysin vikakohtaan.

Kylläpä toivoiskin (aina salaa) omaavansa jotain ennustajan lahjoja, näkisi edes nenäänsä pitemmälle.
        Kovin pitkälle tulevaisuuteen en missään nimessä haluaisi nähdä, siinähän sitten eläisi tuplana koko pätkän.
        Paitsi tietyissä tapauksissa, jos odottaa muutosta parempaan ja saisi tietää sen lopulta tulevan.
        Oikeastaan vähän näin on joskus käynytkin.

Muistelen niitä aikoja usein, joskus karmii ja toisinaan hymyilyttää.
        On tämä maailma ihmeellistä.....

kun tietäisi vaikkapa lototessaan, että juuri näillä numeroilla se voitto tulee kotiin.
        Vaan kun ei osu kohdalleen, ja lähellä olevia ei lasketa.
        Puut ovat niin lumisia että kaikukaan ei vastaa, huhuilin jo tuonne kuusikkoon eikä kuulu rapinaakaan.
        Kettu juossut jonojälkiä pihalle yön aikana, jänöjussit siinä myös ovat temmeltäneet, mutta ihmisen ääntä en ole kuullut kuin eilen puhelimessa ja pihallakin vain omien kenkien jättämiä jälkiä. Missähän ne muut ovatkaan?

Rupatellaan ja naureskellaan mitä muilta jää.

• tuvasta jumi
        kirjar kirjoitti:

kun tietäisi vaikkapa lototessaan, että juuri näillä numeroilla se voitto tulee kotiin.
        Puut ovat niin lumisia että kaikukaan ei vastaa, huhuilin jo tuonne kuusikkoon eikä kuulu rapinaakaan.
        Kettu juossut jonojälkiä pihalle yön aikana, jänöjussit siinä myös ovat temmeltäneet, mutta ihmisen ääntä en ole kuullut kuin eilen puhelimessa ja pihallakin vain omien kenkien jättämiä jälkiä. Missähän ne muut ovatkaan?

"Lähellä olevia ei lasketa"

Miksikähän ne useimmiten harmittavat eniten? Sitä jossittelua!

Lottovoitoista sitä unelmoi aikanaan, työporukalla täyteltiin kait toistakymmentä vuotta ja viiteen taisi parhaimmillaan jäädä.
        Raaputusarpoja on tullut osteltua silloin tällöin. Huvitti kerran vuosia sitten, kun kioskin arpapussissa (silloin ei ollut näitä kansioita) oli jäljellä jokunen Ässä ja raaputtaessani kolmatta peräkkäistä voittoarpaa totesin myyjälle, että tännehän onkin jäänyt pelkät voitot. Sen jälkeen tämä toikin täyden pussin, aikoi kai itse lunastaa loput.
        Harvoin tällaista on tapahtunut, mutta sen verran että 'sanoa saa'.
        Nykyään ei edes jättipotit sun muut innosta, miettii että mitä sitä niin paljolla...! :))

• tuvasta jumiin
        kirjar kirjoitti:

Hätäiseen lähti kuin keskeltä poikki tuo edellinen, ajattelin etten jatkaisi tänään mutta kun on tuota 'joutilasta' aikaa....

Siitä ihmisen äänestä, äidilläni oli tapana kuunnella radiota juuri tuosta syystä, kuullakseen edes jotain ihmisen ääntä.
        Monille se onkin ainut kanava, telkun ohella, ulkomaailmaan.

Ja taas saamme aiheen ihmetellä, kuinkas se ennen olikaan?
        Taisi olla vapaa-aika niin vähissä ettei olisi ehtinytkään katselemaan teeveetä yms.
        Normaalit arjen touhut veivät kaiketi jo itsessään päivän parhaimmat tunnit ja uni loput.
        Kuitenkin tuntuu, että silloin oltiin terveempiä sekä fyysisesti että psyykkisesti. Vai oltiinko, eihän tuo elinikä tuolloin ollut nykypäivän tasoa.

Tässä tuli taas lörpöteltyä samat tarinat kuin miljoonat ennen minua, mutta haitanneeko tuokaan?

Nyt toivottelen vihdoin
        pakkasenpuraisemaa päivänjatkoa!

• tuvasta jumiin kirjoitti:

Hätäiseen lähti kuin keskeltä poikki tuo edellinen, ajattelin etten jatkaisi tänään mutta kun on tuota 'joutilasta' aikaa....

Siitä ihmisen äänestä, äidilläni oli tapana kuunnella radiota juuri tuosta syystä, kuullakseen edes jotain ihmisen ääntä.
        Monille se onkin ainut kanava, telkun ohella, ulkomaailmaan.

Ja taas saamme aiheen ihmetellä, kuinkas se ennen olikaan?
        Taisi olla vapaa-aika niin vähissä ettei olisi ehtinytkään katselemaan teeveetä yms.
        Normaalit arjen touhut veivät kaiketi jo itsessään päivän parhaimmat tunnit ja uni loput.
        Kuitenkin tuntuu, että silloin oltiin terveempiä sekä fyysisesti että psyykkisesti. Vai oltiinko, eihän tuo elinikä tuolloin ollut nykypäivän tasoa.

Tässä tuli taas lörpöteltyä samat tarinat kuin miljoonat ennen minua, mutta haitanneeko tuokaan?

Nyt toivottelen vihdoin
        pakkasenpuraisemaa päivänjatkoa!

Kirjoitin pari sp. kirjettä ja kurkkasin samalla tänne takametsiinkin.

Joskus todella on pakottava tarve edes puhelimessa kuulla jonkun puhuvan. No, tänään olen jo keskustellut useammankin henkilön kanssa, pitkänkin rupatteluhetken puhelimessa vietin. Ja vieläpä mies siellä toisessa päässä.

Mitäpä tehtiin ennen telkkaria ja tietokonetta?
        Käsitöitähän sitä iltaisin, ja luettiin. Tuskin liikuntaa se enempää ikäihmiset harrastivat kuin näinäkään aikoina, taitaa olla nykyisin useampi ikäisenikin lenkillä, kuin menneinä vuosina.
        Omalla perheelläni on liikunta ja urheilu ollut aina se pop, kilpailua ja treeniä, hikisiä vaatteita pesukoneessa, mutta ah, niin tyytyväinen olo kaiken puurtamisen jälkeen.
        Muistelen niitä aikoja jolloin työpäivä venähti yrittäjänä reippaasti yli kellonympäryksen, silloin ei kaivannut muuta kuin saada nostaa jalat hetkeksi ylös. Ei kaivannut muuta kuin unta muutamaksi tunniksi. Nuorena jaksoi, nyt en alkaisi samaa rumbaa.
        Eivät ne päivät vieraankaan palveluksessa helppoja olleet, mutta ei siitä enempää.
        Nyt on aika nauttia eläkkeestä, vaikka se ei paljon ole, hyvin pärjää kun sovittaa menot tulojen mukaan, elää suu säkkiä myöten.

Entisellä työpaikallani kävin tammikuun alussa, niin on henkilökunta vähentynyt ja muuttunut, että ei siellä monta tuttua vastaan tullut.
        Tulihan taas nähtyä sekin, eikä yhtään harmittanut etten itse enää ole työssä.

Tämäkin jaarittelu tässä taas, mutta näitä tuli taas mieleen, yksin istuessa, aikaa kuluttaessa.
        Kuluuko aika? Ainakin jokainen kellon viisarin napsahdus merkkaa että se aika meni jo.

Jatkoja tällekin päivälle.

• ulkona jumista
        kirjar kirjoitti:

Kirjoitin pari sp. kirjettä ja kurkkasin samalla tänne takametsiinkin.

Joskus todella on pakottava tarve edes puhelimessa kuulla jonkun puhuvan. No, tänään olen jo keskustellut useammankin henkilön kanssa, pitkänkin rupatteluhetken puhelimessa vietin. Ja vieläpä mies siellä toisessa päässä.

Mitäpä tehtiin ennen telkkaria ja tietokonetta?
        Käsitöitähän sitä iltaisin, ja luettiin. Tuskin liikuntaa se enempää ikäihmiset harrastivat kuin näinäkään aikoina, taitaa olla nykyisin useampi ikäisenikin lenkillä, kuin menneinä vuosina.
        Omalla perheelläni on liikunta ja urheilu ollut aina se pop, kilpailua ja treeniä, hikisiä vaatteita pesukoneessa, mutta ah, niin tyytyväinen olo kaiken puurtamisen jälkeen.
        Muistelen niitä aikoja jolloin työpäivä venähti yrittäjänä reippaasti yli kellonympäryksen, silloin ei kaivannut muuta kuin saada nostaa jalat hetkeksi ylös. Ei kaivannut muuta kuin unta muutamaksi tunniksi. Nuorena jaksoi, nyt en alkaisi samaa rumbaa.
        Eivät ne päivät vieraankaan palveluksessa helppoja olleet, mutta ei siitä enempää.
        Nyt on aika nauttia eläkkeestä, vaikka se ei paljon ole, hyvin pärjää kun sovittaa menot tulojen mukaan, elää suu säkkiä myöten.

Entisellä työpaikallani kävin tammikuun alussa, niin on henkilökunta vähentynyt ja muuttunut, että ei siellä monta tuttua vastaan tullut.
        Tulihan taas nähtyä sekin, eikä yhtään harmittanut etten itse enää ole työssä.

Tämäkin jaarittelu tässä taas, mutta näitä tuli taas mieleen, yksin istuessa, aikaa kuluttaessa.
        Kuluuko aika? Ainakin jokainen kellon viisarin napsahdus merkkaa että se aika meni jo.

Jatkoja tällekin päivälle.

Noista työhommista juttelit.

Itsellä vielä hyvän aikaa virallisiin eläkepäiviin, mutta tätä 'epävirallista vapaata' on jo ollut muutaman vuoden.
        Se näet iski tuo fuusion säilä meidänkin firmaan ja sulautti isoon itseensä, tämän päivän tautia!
        Tarjosivat sitten muuta niin kaukana kotoa, että sanoin kiitos ei.
        Ovela keino firmoilla, siirrellään töitä paikkakunnalta toiselle so. keskitetään ja siinä välissä aina joku jää matkan varrelle.

Kyllä nauratti, kun työvoimatoimiston virkailija tuli pitämään infoa ja teki tiettäväksi, että 'putkeen pääsevät' saavat olla heidän puolestaan rauhassa, mikäli itse haluavat.
        Semmoista menoa, en kyllä ole kaivannut muuta kuin sitä vaihtelua mitä työelämä toi.

Nyt sitä vaihtelua tuo 'se pikkuinen', ihana!
        Niin ja tämä tietsikka, ei aina niin ihana.

• ulkona jumista kirjoitti:

Noista työhommista juttelit.

Itsellä vielä hyvän aikaa virallisiin eläkepäiviin, mutta tätä 'epävirallista vapaata' on jo ollut muutaman vuoden.
        Se näet iski tuo fuusion säilä meidänkin firmaan ja sulautti isoon itseensä, tämän päivän tautia!
        Tarjosivat sitten muuta niin kaukana kotoa, että sanoin kiitos ei.
        Ovela keino firmoilla, siirrellään töitä paikkakunnalta toiselle so. keskitetään ja siinä välissä aina joku jää matkan varrelle.

Kyllä nauratti, kun työvoimatoimiston virkailija tuli pitämään infoa ja teki tiettäväksi, että 'putkeen pääsevät' saavat olla heidän puolestaan rauhassa, mikäli itse haluavat.
        Semmoista menoa, en kyllä ole kaivannut muuta kuin sitä vaihtelua mitä työelämä toi.

Nyt sitä vaihtelua tuo 'se pikkuinen', ihana!
        Niin ja tämä tietsikka, ei aina niin ihana.

Ihana pikkuinen, ja vähän isommatkin, sitä elämän riemua ja vielä huoletonta arkea elävät, mutta kuinka lämmittääkään mieltä kun pienet kädet kietoutuvat kaulaan puristaen posken poskea vasten. Lämmin lapsen poski poskella, siloinen iho ryppyjä vasten. Vaikka se hetki olisi sanaton, on se unohtumaton.

" Minä tykkään sinusta, mummi".
        Onko olemassa parempaa kiitosta?
        Päivän touhut ja leikit noiden pienten kanssa vievät omat kivut ja säryt pois kuin taikasauvalla. Sitä kummasti nuortuu itsekin kontatessaan lattialla ratsuna, tai potkiessaan pihalla palloa kuin lapsena itsekin.

Näillä mietteillä hyvää pyhäpäivää.

• jumista pois
        kirjar kirjoitti:

Ihana pikkuinen, ja vähän isommatkin, sitä elämän riemua ja vielä huoletonta arkea elävät, mutta kuinka lämmittääkään mieltä kun pienet kädet kietoutuvat kaulaan puristaen posken poskea vasten. Lämmin lapsen poski poskella, siloinen iho ryppyjä vasten. Vaikka se hetki olisi sanaton, on se unohtumaton.

" Minä tykkään sinusta, mummi".
        Onko olemassa parempaa kiitosta?
        Päivän touhut ja leikit noiden pienten kanssa vievät omat kivut ja säryt pois kuin taikasauvalla. Sitä kummasti nuortuu itsekin kontatessaan lattialla ratsuna, tai potkiessaan pihalla palloa kuin lapsena itsekin.

Näillä mietteillä hyvää pyhäpäivää.

Täällä sitä ollaan keskellä 'ihmemaata'. Askarreltu haltijattaren ja keijukaisen viittoja, tiaroita, taikasauvoja.
        Kummasti tuntuu se 'itse tekeminen' mieluisammalta pikkuisenkin mielestä, vaikka valmiita leluja on kaapit väärällään. Kehittyyhän siinä mielikuvitus samalla ja eikö se ollut Einsteininkin mielestä tietoakin tärkeämpää, mielikuvitus?
        Pelikin piirreltiin itse, mutta sitten tulikin tenkkapoo kun olisi pitänyt arpoa aloittaja.
        Kyynelvirtojen vieriessä valtoimenaan sitten sovittiin, että nallukka ja kisu pelaavat ja arpovat aloittajan. Siihen onneksi mureni se murheenpaikka, mehän oltiinkin vain sivustakatsojia! :))
        On ne muksut silti vaan niin syötävän ihania!

• kirjar1
        jumista pois kirjoitti:

Täällä sitä ollaan keskellä 'ihmemaata'. Askarreltu haltijattaren ja keijukaisen viittoja, tiaroita, taikasauvoja.
        Kummasti tuntuu se 'itse tekeminen' mieluisammalta pikkuisenkin mielestä, vaikka valmiita leluja on kaapit väärällään. Kehittyyhän siinä mielikuvitus samalla ja eikö se ollut Einsteininkin mielestä tietoakin tärkeämpää, mielikuvitus?
        Pelikin piirreltiin itse, mutta sitten tulikin tenkkapoo kun olisi pitänyt arpoa aloittaja.
        Kyynelvirtojen vieriessä valtoimenaan sitten sovittiin, että nallukka ja kisu pelaavat ja arpovat aloittajan. Siihen onneksi mureni se murheenpaikka, mehän oltiinkin vain sivustakatsojia! :))
        On ne muksut silti vaan niin syötävän ihania!

Ihan tässä ikävää pukkaa... täällä, näihin aikoihin, vielä juttu kulki ja osasi sanoakin jotain, nyt kaikki on muuttunut, minne se vireys ja sanavalmiuskin ovat hävinneet...?
        Tiedän kyllä, kadonneet kirjoittajat veivät ne mukanansa ja täällä vain ihmetellään.
        Tule esiin piilostasi exR, minä olen jo ruosteessa...

• alias tm
        kirjar1 kirjoitti:

Ihan tässä ikävää pukkaa... täällä, näihin aikoihin, vielä juttu kulki ja osasi sanoakin jotain, nyt kaikki on muuttunut, minne se vireys ja sanavalmiuskin ovat hävinneet...?
        Tiedän kyllä, kadonneet kirjoittajat veivät ne mukanansa ja täällä vain ihmetellään.
        Tule esiin piilostasi exR, minä olen jo ruosteessa...

Mitä kuulenkaan, sanatko kadoksissa?
        Tuota et usko itsekään, enkä ainakaan minä.
        Onhan se totta, että toisinaan niitä joutuu kauankin haeskelemaan, mutta aina joku sentään sitten lopulta pyrkii ulos, vaikka väkisin! :D

Menneitä hyviä aikoja tuntuvat monetkin kaipailevan, taitaa lisätä ikävää tuo entisten ketjujen lukeminen. Mielenkiintoisia ne silti ovat, jos eivät satu olemaan 'retusoituja'. Arvaako täällä korvessa tällaisenkin termin mainita?

Tämäkin ketju on jo peninkulman takana, sattuman satoa löytää viestisi.:)
        Kirjoittelisit vaan taas entiseen malliin!

• myötätuntoa

Hienosti soljuu, ilman häiriköintiä, ihana Helena ja muut, kiitos ihanista viesteistä.

Kiitos jakajalle!

• Muistoja-

Herttainen Helena oli tuttuni ja kirjar oli niin taitava ja osaava, että ihailin häntä. Hän ei koskaan ollut ilkeä.
        ketään kohtaan.

• Näistä kirjoittajista on varmaan osa jo manan majoilla.
      Oli mukavaa luettavaa.

• Siksikö kaivoit tämän esiin taas?
        Halusit antaa itsellesi kehuja?

H.

• hunksz kirjoitti:

Siksikö kaivoit tämän esiin taas?
        Halusit antaa itsellesi kehuja?

H.

En minä kaivanut mitään esille, kehuminen tietysti friskaisi.
        Luin jonkin aikaa kunnes katsoin päivämäärää, ketju on mukavaa luettavaa.
        Muistan MDK.n ja muutaman muunkin kirjoittajan.

• mielikki.mummo kirjoitti:

En minä kaivanut mitään esille, kehuminen tietysti friskaisi.
        Luin jonkin aikaa kunnes katsoin päivämäärää, ketju on mukavaa luettavaa.
        Muistan MDK.n ja muutaman muunkin kirjoittajan.

Jos muistat jonkun, joka on kirjoittanut 60 palstalla jo 13 vuotta sitten, niin mikähän lienee oma ikäsi?

• Nuoret.perässä
        Tellukka kirjoitti:

Jos muistat jonkun, joka on kirjoittanut 60 palstalla jo 13 vuotta sitten, niin mikähän lienee oma ikäsi?

Ikää lienee täällä monellakin. Moni on osallistunut kirjoitteluun jo viime vuosituhannella.
        Eipä haittaa.

• Nuoret.perässä kirjoitti:

Ikää lienee täällä monellakin. Moni on osallistunut kirjoitteluun jo viime vuosituhannella.
        Eipä haittaa.

Ajattelin vain, kun en ole mielikkiä nähnyt tuolla 70 palstalla ainakaan rekatullaan, että minun laskupääni mukaan hänkin olisi jo ansioitunut sinne asti. Tai sitten hän on tullut palstalle pahasti alaikäisenä vaikka tämä on YLI kuuskymppisten (niinkuin minunkin) oma palsta.

• Tellukka kirjoitti:

En ole kirjoitellut kolmeatoista vuotta. MDK kirjoitteli vielä paljon myöhemmin.
        Hunkzs oli täällä kun aloittelin, muutama on jäänyt pois ja osa siirtynyt seuraavaan ikäryhmään.
        En ole osallistunut tähän ketjuun, näin sen nyt ensimmäisen kerran.
        Pitää sanoa että en muista koska liityin mutta kolmetoista vuotta on liian pitkä aika.

En ole kirjoitellut kolmeatoista vuotta. MDK kirjoitteli vielä paljon myöhemmin.
        Hunkzs oli täällä kun aloittelin, muutama on jäänyt pois ja osa siirtynyt seuraavaan ikäryhmään.
        En ole osallistunut tähän ketjuun, näin sen nyt ensimmäisen kerran.
        Pitää sanoa että en muista koska liityin mutta kolmetoista vuotta on liian pitkä aika.

Aha, no selvis.
        Minulle nuo melkein kaikki nikit ovat ennestään outoja, eikä yhtään kiinnostavia.

• Tellukka kirjoitti:

Aha, no selvis.
        Minulle nuo melkein kaikki nikit ovat ennestään outoja, eikä yhtään kiinnostavia.

Hyviä kirjoittajia on siirtynyt seuraavaan ikäryhmään. Harmi, taidan siirtyä vähitellen sinne.
        Kirjoittelin aikaisemmin omaishoitajien palstalle. Sitten aloin vähitellen siirtyä enemmän tänne kun mies joutui vuodeosastolle, oliskohan ollut 2013. Kirjoitin alussa eri nikillä.

Hyviä kirjoittajia on siirtynyt seuraavaan ikäryhmään. Harmi, taidan siirtyä vähitellen sinne.
        Kirjoittelin aikaisemmin omaishoitajien palstalle. Sitten aloin vähitellen siirtyä enemmän tänne kun mies joutui vuodeosastolle, oliskohan ollut 2013. Kirjoitin alussa eri nikillä.

Niillä main minäkin lienen tullut, mutta ei minkäälaista muistikuvaa noista 13 vuotta sitten kirjoittaneista nikeistä muita kuin tuo SkillaN, jonka ole nyt nähnyt tuolla 70 palstalla pitävän sitä kahvipirttiään.

• Tellukka kirjoitti:

Niillä main minäkin lienen tullut, mutta ei minkäälaista muistikuvaa noista 13 vuotta sitten kirjoittaneista nikeistä muita kuin tuo SkillaN, jonka ole nyt nähnyt tuolla 70 palstalla pitävän sitä kahvipirttiään.

Kävin usein lukemassa 50/ 60 /70 palstoja ennenkuin aloin kirjoittamaan mitään. MDK asui ruotsissa, on siitä jo aikaa kun hän hiljeni.
        Tein aloitteen omaishoitajien palstasta, kirjoittelin sinne päivittäin, nyt se on hiljentynyt mutta kuiten vielä olemassa.
        Skillanin minäkin tiedän pitkältä ajalta.
        Hajupoika haukkui aina kaikki, hänellä oli monta nikkiä.
        Ruuneperi oli jatkuvasti huolissaan palstan tilasta.
        Jäin 60 palstalle kun oli vilkkain. Yhteen aikaan kirjoittelin 70 palstallekin, joskus nykyisinkin. 50 on aika hiljainen, en ole käynyt aikoihin katsomassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      172
      3280
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2580
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2446
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2321
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1976
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      282
      1842
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1411
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1339
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      36
      1299
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1235
    Aihe