Kumpi on enemmän liioiteltua,

huumorilla.tosissaan

parveketupakoinnin kieltäminen vai keskisormen näyttämisen sakko ?

24

73

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peukalon.ujuttaminen

Mielestäni kummastakaan ei voi saada sakkoa koska niitä ei ole kirjattu lakikirjaan.

• mitästuosta

Mie en tupakoi mutta keskisormea oon näyttänyt törtölle autoilijalle, siitäkös hää hermostu. Ei siitä mitään sakkoja.

• Hirmuska

Parvekkeella tupakoiminen on naapureiden kiusaamista. Keskisormen näyttö on osoitus tyytymättömyydestä.

• ent.siivoojaparka

Tuskin kiusaan paljonkaan naapureitani parvekkeella polttamisellani.
        Tällä puolella taloa on kolme parveketta ja kaksi alapuolellani olevaa naapuria polttavat parvekkeella itsekin silloin tällöin. Suurpolttajia niistä ei ole kukaan, enkä sellaiseksi laske itseänikään enää.
        Enemmän minua häiritsi silloin, kun alapuolellani olevat naapurit polttivat sisällä. Silloin ei tiennyt minkä ikkunan voi avata, mistä ikkunasta milloinkin nousee tupakanhaju tänne. Nyt tietää, että muita ikkunoita voi pitää reippaasti auki, kunhan pitää parvekkeen oven kiinni.
        Jos tulisi tupakkakielto parvekkeella, niin varmaan sovittaisiin naapureitten kanssa keskenään salapoltosta, ainakin nykyisten naapureitten. Eihän sitä kyllä koskaan tiedä, minkälainen nipottaja nirppanokka sattuu seuraavana naapuriksi.

• Ilman.hajua

Parveketupakoinnin loppuminen helpottaisi tupakoimattomia, voisi nauttia enemmän parvekkeella olosta.

• 5t3re4

Ottaisitko kuvan parvekkeestasi ja laittaisit tänne? Erityisesti kiinnostaa parvekkeen yläosan rakenne.

• Korkeintaan ylimmässä kerroksessa voisi polttaa parvekkeella ilman haittaa.
      Meillä oli aikoinaan alapuolella naapuri joka oli kova tupakoimaan, jos ikkuna oli auki savu tuli sisään, puhumattakaan siitä että parvekkeella ei pystynyt olemaan.
      Kyllä parveketupakointi olisi kiellettävä. En välitä keskisormen näyttämisestä, ihan sama, itse en harrasta sellaista, enkä myöskään tupakoi.

• norttia

Voihan sitä poltella sisällä, ikkunat auki.

• Taloyhtiössä, jossa asun on sisällä ja parvekkeella polttaminen kielletty. Ulkona on tupakkapaikat, joissa polttajat voivat vapaasti tuhota keuhkojaan häiritsemättä meitä tupakoimattomia.

• norttia

Kyseessä on varmaankin vuokratalo?

• norttia kirjoitti:

"norttia"

Minun kyseessäni on vuokra-talo.
        6 vuotta olen saanut elää tässä ihan vapaasti.
        Kaikenlaista haisee ja tuntuu maistuvan melkein kielelläkin.
        Etenkin ulko-maalaiset.
        Seinille koputellaan, lattioilla kopisten köpötellään.
        Hauva huutaa siellä, toinen täällä.
        5 ensimmäistä vuotta tupakoin itse.
        Sain ihan missä vain.
        Ei kukaan moittinut minua.
        Vaikka en enää tupakoikaan, näkisin hyvänä sen että talon asukkaat voisivat
        päättää tupakoinnista 3/4 enemmistönä.
        On naurettavaa, että valtio luulee käynneensä luonani kylässä.

H

• Mikäli ymmärsin viranomais naisen puheen oikein niin asukkaat ei sitä kessuttelua voisi päättää.
        Loppu mikä loppu tai tulee pamppua.

• mallia-poro
        norttia kirjoitti:

No ihan varmasti

• norttia kirjoitti:

On vuokratalo. Mitä tekemistä sillä on koska sama kielto oli edellisessä asunnossani, jossa oli omistusasuntoja.

• norttia
        korpikirjailija kirjoitti:

On vuokratalo. Mitä tekemistä sillä on koska sama kielto oli edellisessä asunnossani, jossa oli omistusasuntoja.

Ei omistusasuntoon voi laittaa tupakointikieltoa sisätiloihin, eikä vielä parvekkeellekkaan.
        Meillä on kaupungin vuokrakämppiä, jotka on remontoitu ja niihin on tullut täydellinen tupakointikielto, niin sisälle, kuin partsillekin.
        Olen kuullut, että siellä ihmiset kulkevat känny kädessä pihalla kyttäämässä, josko joku polttaa partsilla ja sitten kuvataan jne., eli kova kyttääminen naapureista. ;-)

• Jos tupukki on etu ja keskisormen välissä, sekä sauhuttelija parvekkeella ,
      voi antaa kaksinkertaisen sakon.

• Tota minä sanon liioitteluksi, että pilkku sai oman rivinsä:-)

• EiHyvä
        Reeta3 kirjoitti:

Tota minä sanon liioitteluksi, että pilkku sai oman rivinsä:-)

S24:ssä on nykyään epäluonnollinen kappalejako - ärsyttävä.

• ketju-keskisormettaja

Jah älkää ny alkako vielä pilkkuvääntöäkin tänne tyrkätä, menee hyvä tupakkiketju pilalle.
        Suoli24 jako saa olla mitä vaan. Riittää kun sanat ovat jonnekin päin ja ymmärrettävissä.
        Toosin lukihäiriöitäkin on ilmennyt palstalaisissa. Eikö raaskita ostaa ja käyttää laadukkaita silmälaseja? Ne markettien halpis lukulasit eivät tee tervettä silmille.

• suren

Olipa nuokin "lait" jotenkin samanlaisia ja ahdistavia kuin vaikka omertan laki pedojen kohdalla - uhrithan siinäkin eniten kärsivät - väkivalta on raaka tosiasia, joka toteutuu - mihinkään varsinaiseen valtiolakiin kajoamatta.. Kuitenkaan valtiolait ei silleen tuhoa niittenkään maiden bisneksiä, joille huumeet, viinat ja tupakankasvatus/myynti on elinkeino.
      Talousrikollisia harvemmin murhataan kuin vaikkapa jollain omertan lain
      perusteella niitä, jotka ovat olleet tuota lakia kumoamassa ja puhuvat kielletystä asiasta tai aiheesta ja joutuvat elämään henkipattona.
      Ylipäätään - sairauksiksi kaikki riippuvuudet lienee luokiteltu.
      Onko kaikenmaailman gangstaajat kameroineen jahtaamassa mielestänne tervettä sosiaalista käytöstä omaavia?
      Ongelmat eivät vaikenemalla parane tai katoa - kuten ihmiset yleensä.

• eppu2

Uuteen tupakkalakiin kaavaillaan taloyhtiöille mahdollisuutta kieltää parveketupakointi, ulkoaluetupakointi, tai jos savu leviää rakenteiden kautta.
      Siihen tarvitaan terveysviranomaisen lausunto, että tupakoinnista olisi haittaa jollekulle muulle.
      Vanhassa laissa ei tälläistä ole. (Jossain ajankohtaisohjelmassa, just puivat tätä lainmuutosjuttua.)
      Mulle ei tee mitään suuntaan eikä toiseen, itse en polta.
      Tavoitehan on savuton Suomi.
      Mitä keskisormen näyttöön tulee, niin ihan jonninjoutavaa touhua.

• kehveli.sentään

Keskisormen näyttäminen on terveellisempää koska siitä ei tule hajuhaittoja.

• ParitNumerot

Savuton Suomi 2030 merkitsee:

Tupakoimattomien elämänsä aikana yhteiskunnalle aiheuttamat terveydenhoidon kokonaiskustannukset ovat pidemmän elämänsä vuoksi 25% suuremmat kuin tupakoivilla. Terveydenhoitokustannukset ovat lähes 20 miljardia joka vuosi http://www.iltalehti.fi/terveys/200810068379693_tr.shtml

Arvio 800.000 tupakoitsijaa lopettaa tupakoinnin ja pidentää siten elämäänsä. Kukin vuosi kasvattaa kulutusta yhteisesti kerätyistä ja jaettavista eläkerahastoista keskikuukausieläkkeenä 1500 eur * 800.000 * 12 = 14,4 miljardia. Kasvattaakohan se kululisäys teidän omaa tai lastenne eläkettä?

Tupakkaveron tuotto n. 800 miljoonaa euroa/vuosi jää pois.

Jokainen voi miettiä kannattaako koettujen haittojen poistosta maksaa noin paljon ja miten nuo kululisäykset katetaan...

• Tarjoon.äL-äMmää

Kuten tähänkin saakka kulut katetaan tupakoimattomien, köyhien ja eläkeläisten varoista niiltä osin kuin sieltä pystyy nyhtämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      162
      2922
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2490
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      54
      2386
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2220
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      1936
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      255
      1767
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1232
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1225
    Aihe