Uutisketjuun voisi kirjoittaa hyviä tai huonoja uutisia.
Onko sinulla sellaisia?
Mikä olisi sinulle hyvä uutinen?
Minulle 5-numeroinen lottovoitto!
Pitäisiköhän ryhtyä lottoamaan?
Kerro hyvä uutinen - tai huono ;)
31
<50
Vastaukset
- Perheelle_parasta
Pääsin mukaan yhteisölliseen asunnonrakentamishankkeeseen.
Todella hyvä uutinen! Olen edistynyt. Kipulääkkeitä vähennetty, otto väli on 12-tuntia.
Aloitan aamulla aikaisin puuhasteluni ja saa paljon aikaan päivässä vaikka nukunkin tunnista pariin keskipäivän jälkeen.
On totta, että hiljaa hyvä tulee. Rauhallisesti pääsee päämääriin helpommin kuin kiireellä ja hösötyksellä ; ).Tänään se tapahtui, otin varpaistani kiinni ja hyppäsin tulitikun ylitse ,ei paha.
- Korppis1
Voi sinua, älä ala särkemään jäseniäsi tieten tahtoen.
Unohdin muuten huonon uutisen, minua suorastaan vitut---a tuo mainoksen puolikalju pää kun avaa palstan. Päälaki on kuin paska..a hierottu ruskeaksi...yäk. - kylmätotuus
Hieno suoritus, onnittelen!
Niin se vaan on, että treenaminen kannattaa aina ja tuottaa lopulta tulosta.
Onnistuneen hyppysi kunniaksi soikoon Eetun esitys.
https://www.youtube.com/watch?v=7ju1lIzR7LE
- flegmaatti
Olisihan näitä useitakin. Muutama esimerkki.
Laboratoriosotkun vuoksi minua valmisteltiin sytostaattitiputukseen ja osana valmistelua revittiin pois yksi hammas jonka juuri oli mukamas tulehtunut.
Huonoa on se, että hammas poistettiin. Hyvää on se, että kyse oli väärästä hälytyksestä.
Edelliseen liittyen. Olen varautunut kahden hammasimplantin ja niiden välisen sillan hankintaan. Huonoa on se, että varauduin 5000€:n menoerään. Hyvää on se, että ko. hammaskirurgi kertoi lystin maksavan enimmillään vain 4400€.
Polven nivelrikko. Hyvää on se, ettei tarvitse vielä harkita keinoniveltä. Huonoa on se, että maksimivoimatreenit ovat mahdottomia ja niiden asemesta on tehtävä kyykkyjä ja mavea pienillä painoilla ja pitkiä, puuduttavia sarjoja.
Hyvää on myös se, että viimeinen eläkekorotukseni oli 0,02€ ja vielä parempaa on se, että vaimoni eläke nousi 3€.- hytinäx1
Täytyykö sinun todella itse maksaa se implantti ja hammassilta jos väärän hälytyksen takia otattivat hampaan pois, oliko siinä edes tulehdusta?. Valita sairaanhoitopiiriisi ja kotivakuutukseesi jos saisit implantin ja sillan ilmaiseksi.
- flegmaatti
hytinäx1 kirjoitti:
Täytyykö sinun todella itse maksaa se implantti ja hammassilta jos väärän hälytyksen takia otattivat hampaan pois, oliko siinä edes tulehdusta?. Valita sairaanhoitopiiriisi ja kotivakuutukseesi jos saisit implantin ja sillan ilmaiseksi.
Implanttitouhu alkaa 18.04. ja vaatii useita kuukausia kokonaisuudessaan. Olen ajatellut, että laitan purennan ensin kuntoon ja sitten kun laskut ovat minulla niin ryhdyn penäämään korvauksia jos etukäteisselvitykset eivät osoita toisin.
Kotivakuutusta en edes ajatellut tässä yhteydessä. Tiedän olevani huono tämän tyypin asioissa.
Tarttis varmaan kysyä valveutuneemmilta mutta tuttavapiirissäni ei ole yhtään minkään etnisen vähemmistön edustajaa. flegmaatti kirjoitti:
Implanttitouhu alkaa 18.04. ja vaatii useita kuukausia kokonaisuudessaan. Olen ajatellut, että laitan purennan ensin kuntoon ja sitten kun laskut ovat minulla niin ryhdyn penäämään korvauksia jos etukäteisselvitykset eivät osoita toisin.
Kotivakuutusta en edes ajatellut tässä yhteydessä. Tiedän olevani huono tämän tyypin asioissa.
Tarttis varmaan kysyä valveutuneemmilta mutta tuttavapiirissäni ei ole yhtään minkään etnisen vähemmistön edustajaa.Hammasimplantit ovat hieno sijoitus itseensä ja hyvään elämään, purenta on tärkeä jos se on vääränlainen siitä seuraa erilaisia päänalueen oireita. Minun suuni suurremontti alkoi yhdeksänkytluvulla ja on maksanut ajan oloon vajaan kymppitonnin. Yhtään jeniä en ole katunut. Tietty vuosikontrollit ja kultasiltojen vaihdot ovat hinnakkaita, mutta nekin on tehtävä, en valita.
- hytinäx1
flegmaatti kirjoitti:
Tarttis varmaan kysyä valveutuneemmilta mutta tuttavapiirissäni ei ole yhtään minkään etnisen vähemmistön edustajaa.Mitähän sinä flegmaatti tarkoitat tuolla viimeisellä lauseellasi?
Jos hoitovirhe on tehty niin siitä täytyy tehdä valitus heti eikä 15 päivä ja jos hoitovirheestä tulee ihmiselle lisäkuluja niin en usko että niitä kaikkia kuluja potilaan itse täytyy maksaa.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/apua_tapahtuiko_hoitovirhe - siilimuori3
Valmisteltiinko sinua sytostaattitiputukseen ennen kuin mitään oli löytynyt. Olisikos tulehtuneen hampaanjuuren hoitoon ollut joku muu keino?Luulisi et hampilääkärit olisivat sitä käyttäneet jos olisi ollut. Tulehtunut hammas on kaikenkaikkinen riski myös sydänterveydelle.
- siilimuori3
hytinäx1 kirjoitti:
Mitähän sinä flegmaatti tarkoitat tuolla viimeisellä lauseellasi?
Jos hoitovirhe on tehty niin siitä täytyy tehdä valitus heti eikä 15 päivä ja jos hoitovirheestä tulee ihmiselle lisäkuluja niin en usko että niitä kaikkia kuluja potilaan itse täytyy maksaa.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/apua_tapahtuiko_hoitovirheMikähän tuossa flegmaatin tarinassa kertoo hoitovirheestä? On ohan normikäytäntö et tulehtunut hammas hoidetaan ennen kun aletaan radikaaleihin tutimuksiin tai operaatioihin. Eikös hampaan poisto ole lekurille halvempi operaatio kuin useat käöynnit juurihoidoissa esimerkiksi. Mut toki valittaahan aina saa jos siihen kokee olevan aihetta.
- hytinäx1
siilimuori3 kirjoitti:
Mikähän tuossa flegmaatin tarinassa kertoo hoitovirheestä? On ohan normikäytäntö et tulehtunut hammas hoidetaan ennen kun aletaan radikaaleihin tutimuksiin tai operaatioihin. Eikös hampaan poisto ole lekurille halvempi operaatio kuin useat käöynnit juurihoidoissa esimerkiksi. Mut toki valittaahan aina saa jos siihen kokee olevan aihetta.
Juttelumme flegmaatin kanssa liittyy täällä olevaan aiempaan jutteluun http://keskustelu.suomi24.fi/t/14182757/taytyy-yrittaa-itse
- siilimuori3
hytinäx1 kirjoitti:
Juttelumme flegmaatin kanssa liittyy täällä olevaan aiempaan jutteluun http://keskustelu.suomi24.fi/t/14182757/taytyy-yrittaa-itse
Sitähän minnäi.
- siilimuor3
siilimuori3 kirjoitti:
Sitähän minnäi.
Siis minä en kyllä näe tuossa labraerheessä hoitovirhettä. Hoitovirhe olisi paremminkin ollut jos hänet taustaansa peilaten olisi jätetty tutkimatta tai hoitamatta. Ja jos on niin viisas että itse tietää paremmin, ilmaiskoon tahtonsa ja toimikoon sen mukaisesti. Terveydenhuolto tai lääketiedekään ei ole mustavalkoista vaan lääkäreiden tulee toimia kulloisessakin tilanteessa sen hetkisen tietämyksen valossa.
- flegmaatti
siilimuori3 kirjoitti:
Mikähän tuossa flegmaatin tarinassa kertoo hoitovirheestä? On ohan normikäytäntö et tulehtunut hammas hoidetaan ennen kun aletaan radikaaleihin tutimuksiin tai operaatioihin. Eikös hampaan poisto ole lekurille halvempi operaatio kuin useat käöynnit juurihoidoissa esimerkiksi. Mut toki valittaahan aina saa jos siihen kokee olevan aihetta.
Rautalangasta! Laboratoriosekaannuksen vuoksi hampaani revittiin pois perustuen virheelliseen tulokseen. En ole väittänytkään kyseessä olleen hoitovirhe vaan lekurit ml. hampuri, on toiminut sillä hetkellä käytössä olevan tiedon mukaan.
Purennan petraamistarpeeseen johtanut virhe on joka tapauksessa tapahtunut.
Tuosta labramokasta aiheutunut, resursseja vaatinut tarkastusrevohka on oma lukunsa.
- vhmshf
Pesin pari koneellista pyykkiä, vein ulkonarulle kuivumaan ja kuivaa tuli
- mun naapurirva sanoo, että vaatteista tulee silleen laheeta - en kyllä tiedä oikein mitä sana lahee tarkoittaa - ajattelin että mukavan pehmeitä ja sileitä
- ei niin rutikuivan oloista koppuraa kui sisätiloissa kuvatuista kamppeista. Hyvä uutinen; Kävelypolku ei pölyä.
Huono uutinen: Kävelypolulla vesi tulee "kahlaamoista" saappaaseen.- hampaissa.ratisee
Huono uutinen: Kova tuuli pölisyttää hiekkaa tiellä niin ettei autolla ajaessa näe eteensä ja hiekanpöly tulee sisälle auton ilmastoinnista.
Mahottoman hyvä uutinen: Vapaaehtoinen koiravahti pääsiäispyhiksi ilmoittautui ja siitä hyvästä hänelle hommaan kunnon pääsiäismunat ja muut herkut.
Puoliseiskassa vieraili Mariska, hän on laulaja miun makuun ja kohta nuori äiti, onnee vaan.
Huonoja en nyt keksi.- mimmimum-..mi
Voi ei... mun piti katsoa se puoliseiska.. ja unohdin. Hyvä uutinen tälläkertaa on ....että se tulee uusintana.....
- Ylinminä
Huonoa on tämä palsta. Kaikki kirjoittajat näkyy olevan niin yli itserakkaita, että tuoksuu ja haisee joka sanasta.
- kesakoituva
Hyvä uutinen on se, että enää 20 työpäivää. Huono uutinen on se, että motivaatio on hiipunut vetämään ne päivät läpi.
- hyväntuulenmies
Minulla ei ole kuin hyviä uutisia.
Jos kertoisin huonon, valehtelisin.
Ymmärtääkseni täällä täytyy olla rehellinen.
No jos oikein huonoa keksii, olen turhan vaatimaton. - siilimuori3
Rasva soutaa suonissa, kolesterolilääkitystä ei maksa kestä. Näillä mennään ja aurinko paistaa. Ressiä ei sai olla vaan eipä oe valinnanmahdollisuuksia toistaiseksi. Kevät tulee siltihi ja kesä :).
- Yksinkertaista
Ruokavalio uusiksi ja liikuntaa liikuntaa liikuntaa. Ja muista syödä papuja.
- 1eero
Ota rennosti se helpottaa.
- siilimuori3
Yksinkertaista kirjoitti:
Ruokavalio uusiksi ja liikuntaa liikuntaa liikuntaa. Ja muista syödä papuja.
Ei mun ruokavaliossa ole paljoa uusimista. Energiamääriä ehkä. Liikuntaa olen jo talven jäljiltä lisänny. Ei auta.
- siilimuori3
1eero kirjoitti:
Ota rennosti se helpottaa.
Joo, miepä meen työpaikalle ja sanon työnantajalle et määpä otan nyt rennosti :D. Kiitos neuvosta kuitenkin.
- Heikunkeikku
Hyvä uutinen, siis Minulle hyvä asia on tämä kevään tulo. Jotenkin niin kutkuttava olotila, kun vaan ajatteleekin, että nyhän on jo maaliskuu. En ymmärrä mistä ihmeestä putkahtaa, kuin salaa, valtaisa energiapöllähdys sisuksiin. Se menee niin, että yhtenä iltana menee normaalisti maata ja sitten seuraavana aamuna kun herää, niin on kuin heräisi uutena ihmisenä. Jostakin ties mistä piilosta alkaa putkahtelemaan intoa tehdä eri asioita tai sitten alkaa suunnittelemaan menemisiä. Hiton ihanaa kun on toi google. Takapuoli vaan lavittalle ja googlettamaan mitä milloinkin. Eilen etsin paikkaa, mistä vois vuokrata muutamaksi päiväksi jonkun mökin. Kallistuin ihan tonne eteläiseen Suomeen. Syrjäinen paikka, jossa vettä lähellä ja maisemat, jotka hemmottelevat silmiä.
On hävytöntä olla näin tyytyväinen. Tulee ihan hölömö olo:)
Pieni paussi ollut runokirjoista. Tänään ekaa kertaa kaapasin runokirjan kouraan ja otin pihalle sen luettavaksi. Ei oikein onnistunut hyvin, kun meinas sormet jäätyä. Hirvittävän kylmä ilma, vaikka aurinko yrittää tehdä parhaansa.
"Ämpärillinen" kahvia juotu kuitenkin tuola kylmyydessä. Oravaa vahdannut ja linnut tohisee kans kiireen tuntuisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723310
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262590Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542456- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2841850- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201349Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381307Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245