Laihaa on ollut palstan anti viime päivinä.
Ehkäpä kaikilla on kevätkiireitä (itsekin olen ollut päiväsaikaan puutarhatöissä) mutta ei edes illalla tunnu kukaan jaksavan kehittää aiheita joista riittäisi keskustelua, paria hyvää ketjua (syvyyden lähteistä ja empatista) lukuunottamasta. Pyydän etukäteen anteeksi palstan riiminiekoilta...ihan kivaa kun riimittelette keskenänne, mutta ei ole minun kuppi teetä.
Keksikääs nyt jotain ajankohtaista muitakin kiinnostavaa juttua; kun minullakin on ideat tosi vähissä.
Kevätväsymystäkö? Vai onko kaikki kylvötöissä?
76
928
Vastaukset
- mä.löhöön
Monella on tunteet pinnassa näin keväisin ja se laittaa riimittelemään ;)))
Aiheita en jaksa keksiä.- Psykoterapeutitar
Täytyy välillä funtsata, muuten alkaa itsekin jankuttamaan!
- mä.löhöön
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Täytyy välillä funtsata, muuten alkaa itsekin jankuttamaan!
Aivan ja monasti piiiitkät ketjut meneekin jankutukseksi, ei niitä viitti lukee.
Minä taas mieluiten osallistun ja en useinkaan jaksa seurata ketjuja joissa ei ole mitään mihin en voisi samaistua.
- nakkipottu
Osa täällä paljonkin kirjoittavia ei haluakkaan kirjoitella yhteisistä aiheista. Siis seuratkaapa vaan, heillä ei koskaan ole mitään sanottavaa ketjuihin. Riittää kun keinussa riimitellään ja jankutetaan muuten vaan. Yyllä ta ilman.
- vaivaako.sua
Eikö ole jokaisen oma valinta mihin osallistuu, jankuttaa ja väittelee vai muuta. Mitä se sulle tai kelleen kuuluu.
- huonoa.keskustelua
Nakkipotullakaan ei oo muuta sanottavaa kuin mollata muita.
- nakkipottu
vaivaako.sua kirjoitti:
Eikö ole jokaisen oma valinta mihin osallistuu, jankuttaa ja väittelee vai muuta. Mitä se sulle tai kelleen kuuluu.
Kommenttini liittyi aloitukseen, mites sinun?
- vaivaako.sua
nakkipottu kirjoitti:
Kommenttini liittyi aloitukseen, mites sinun?
Sää arvostelit kirjottajii mikä ei tainnu olla alotuksen aihe.
- nakkipottu
vaivaako.sua kirjoitti:
Sää arvostelit kirjottajii mikä ei tainnu olla alotuksen aihe.
"ihan kivaa kun riimittelette keskenänne"
- vaivaako.sua
nakkipottu kirjoitti:
"ihan kivaa kun riimittelette keskenänne"
Se oli kivasti sanottu mut sun viesti mollas.
- nkkipottu
vaivaako.sua kirjoitti:
Se oli kivasti sanottu mut sun viesti mollas.
Aijaa. Mun mielestä se on totuus joka on kaikkien nähtävillä. Eihän kaikkien tarvitse kirjoittaa kaikkien kanssa. Jotkut vaan eivät haluakkaan kirjottaa "ajankohtaista muitakin kiinnostavaa juttua". Kun oma pieni piiri riittää. Siis ei ole mitään homogeenistä "meitä". Mitä mollaamista tuon toteamisella on?
- niinpä.niinjaniin
nkkipottu kirjoitti:
Aijaa. Mun mielestä se on totuus joka on kaikkien nähtävillä. Eihän kaikkien tarvitse kirjoittaa kaikkien kanssa. Jotkut vaan eivät haluakkaan kirjottaa "ajankohtaista muitakin kiinnostavaa juttua". Kun oma pieni piiri riittää. Siis ei ole mitään homogeenistä "meitä". Mitä mollaamista tuon toteamisella on?
Aijaa ;)))
- Kasvaakomakaroni
Nyt kylvetään, suihkussa, ammeessa, saunassa, pelloilla...
Syksyllä niitetään ja palsta hiljentyy taas.
Olen miettinyt, itäisikö makaronit kukkapenkissä? - ei.hyvä
Riitaan päätyvä alotus.
- kevätkylvönaika
No...
Täällähän ne riidankylväjät taas painavat täyttä työpäivää.
Riidankylväminenhän on siitä mukavaa puuhaa, että ei tarvitse hankkia omaa tonttia.
Täältä saa palstan ihan ilmaiseksi.- musta.palstalainen
Aivan ja näyttäs et joillain pääasia palstal on toisten seuraaminen et mihin he osallistuu ja mitä kirjottaa.
- PYRSK
musta.palstalainen kirjoitti:
Aivan ja näyttäs et joillain pääasia palstal on toisten seuraaminen et mihin he osallistuu ja mitä kirjottaa.
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
musta.palstalainen kirjoitti:
Ei minua ainakaan kiinnosta muiden palstalaisten seuraaminen.
Eikä jankuttaminen. Inttäminen. Riita.
Mutta kun ei tahdo löytyä aihetta joka jaksaisi kiinnostaa; johon voisi osallistua itsekin. (Etenkin kun omat ideat ovat vähissä myös).- joopastajoo
"Mutta kun ei tahdo löytyä aihetta joka jaksaisi kiinnostaa; johon voisi osallistua itsekin. "
Pitää paikkansa. - musta.palstalainen
PYRSK kirjoitti:
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
Nakkipottuu ja palomaa tarkotin. Turhaan pyrskit.
- kehno.aloitus.sulla
Tässähän tuota ajankohtasta on viestitolkulla. Puuttuu enää nikkien tarkempi käsittely. Vihjailua jo on. Kiinnostaako ketään.
Tää oli vain sellanen välikysely että mitä kaikki jengi puuhaa kun kukaan ei kirjoittele mitään, mihin voisi osallistua. Ei edes tarkoitettu "asialliseksi" aloitukseksi. Mulle yx hailee tuleeko yksi vai sata vastausta.
- mimmimum-..mi
En tiedä onko tämä kevätväsymystä....kevätflunssaa.....allergia oiretta....mutta eilen jo tunsin kun kauppareissulta kävelin kotiin....vilunväristyksiä vaikka lämmin ilma....
nenä vuotaa...kurkku aristaa....ei hyvä... Nyt on vielä kuulemma uusi kierros alkanut influenssa epidemiasta....toivon vaan että ei sellaista.... - yxivain
Minua väsyttää kuumuus.Jatkuva helle.
Vihreää teetä jos säännöllisesti juo ei iske flunssat. En ole vuosiin sairastanut flunssaa, koputin nyt puuta :)
Ps. Lehdistä haudutettua.
- maalla-järvellä-ilmassa
Olen väsynyt vastaamaan itsestään selviin suht yksinkertaisiin kysymyksiin. Eikö täällä olekaan älykästä porukkaa joiden kanssa voisi keskustella syvällisiä kuten, voiko mato-ongella pilkkiä vai tarvitseeko se oman nylppy varren? Onko veneen tappi pakollinen vai ehtiikö eukko äyskäröidä äksyilynsä lomassa, siis jos kellä eukko on? Hyvä olisi olla, muuten vene uppoaa.
Ja...onhan niitä. Tarvitseeko pukeutua hienosti kun rekisteröityy? Saako ritarin tai muun arvonimen? Seksistä tiedämme vain sen, että lapset ovat lähdössä tai lähteneet maailmalle. Voiko Panamaan luottaa. Olenko Nordean kulta-varanto-asiakas? Kuinka nopeasti puhelimesi akku pimahtaa? Voiko Hippiin luottaa?- kylmätotuus
Olipas hyvä, että otit esille tuon pukeutumisjutun.
On joskus käväissyt mielessä rekkautuminen. Luojan kiitos, että se on unohtunut yhtä nopeasti, kuin on tullut mieleenkin.
Voi kauhistus, jos olisin tuon tärkeän toimituksen tehnyt verkkarit jalassa ja virttynyt t-paita päällä. Sehän olisi ollut täysin moukkamaista käytöstä. Tuskin rekkautumistani olisi edes noteerattukaan.
Tietysti pitää pukeutua parhaimpiinsa ja käyttäytyä arvokkaasti, kun rekisteröityy. Kampauksen ja meikin on oltava viimeisenpäälle, kädet hoidettu ja kynnet huolellisesti lakattu. Parhaimman tuloksen saa, kun käy kauneussalongissa ammattilaisten käsittelyissä. Tosin se lysti maksaa, vaan mitäpä sitä ei tekisi saadakseen ikioman rekisteröidyn nimimerkin. Ei sitä nimmaria tietenkään tarvitse käyttää, mutta onpahan varalta plakkarissa.
Siitä minulla ei ole tietoa, saako kylkiäisenä jonkin arvonimen. Minä olen jo entuudestaan markiisitar, muttei herttuattaren tittelikään yhtään hassumpi ajatus ole.
Keskusteluaiheesi ovat mielenkiintoisia ja pohtimisen arvoisia. Niitä aion antaumuksella mietiskellä.
Taidat olla uusi tulokas, koska huumorisi on yhä tallessa. - maalla-järvellä-ilmassa
Tuo oli mieltäni lämmittävä tuo viimeinen lauseesi "huumori tallella". Nimittäin se täällä on suorastaan loistanut poissaolollaan sen noin 1 v 9 kk mitä olen täällä poikkeillut. Huumoria on, harva siihen takertuu ja raaskii luopua iki-ilmeestään minkä on logokseen ottanut.
Niin. Meille miehille voisi olla hankalaa, monessakin mielessä, se laittautuminen juhlakuntoon, etenkin jos on päässä hitsarin kuuppa ja hitsauskipinöiden rei´ittämä haalari. Rippipuku ei ole tallessa enää ja muutakaan rekisteritoimistoon sopivaa vaatetusta ei ole varalla.
Verkkareissa ei pidä rekisteröityä, ei missään nimessä, saati tuulipuvussa. Itsellä olisi oranssiraitaiset, toki vähän pidetyt ja hyväkuntoiset puuvilla Adidas housut, jopa takkikin samaa sarjaa. Että etikettivirhettä ei muodostuisi välttämättä. Parturissa pitäisi poiketa ja pestä hiukset - ennen tai jälkeen ja laittaa uudet lenkkarit. Kynnet saa kelvata sellaisenaan. Myös varpaiden kynnet. Ne lyhenee potkimalla vaikka sängyn päätyä. Hyvä kun huomautit, huumori puuttuu, hyvä huumori.
Tietysti se on vaikeaa ja voi muuttua ilkeilyksi, ilman tarkoitusta olla ilkeä. Kylmätotuus ja maalla-järvellä-ilmassa, nyt oli kivat jutut.
Kivasti pystyy kirjoittamaan vain "kivat" ihmiset.- kylmätotuus
maalla-järvellä-ilmassa kirjoitti:
Tuo oli mieltäni lämmittävä tuo viimeinen lauseesi "huumori tallella". Nimittäin se täällä on suorastaan loistanut poissaolollaan sen noin 1 v 9 kk mitä olen täällä poikkeillut. Huumoria on, harva siihen takertuu ja raaskii luopua iki-ilmeestään minkä on logokseen ottanut.
Niin. Meille miehille voisi olla hankalaa, monessakin mielessä, se laittautuminen juhlakuntoon, etenkin jos on päässä hitsarin kuuppa ja hitsauskipinöiden rei´ittämä haalari. Rippipuku ei ole tallessa enää ja muutakaan rekisteritoimistoon sopivaa vaatetusta ei ole varalla.
Verkkareissa ei pidä rekisteröityä, ei missään nimessä, saati tuulipuvussa. Itsellä olisi oranssiraitaiset, toki vähän pidetyt ja hyväkuntoiset puuvilla Adidas housut, jopa takkikin samaa sarjaa. Että etikettivirhettä ei muodostuisi välttämättä. Parturissa pitäisi poiketa ja pestä hiukset - ennen tai jälkeen ja laittaa uudet lenkkarit. Kynnet saa kelvata sellaisenaan. Myös varpaiden kynnet. Ne lyhenee potkimalla vaikka sängyn päätyä.Et sinä voi rekisteröityä ilman tummaa pukua. Tarkista, että se istuu sinulle moitteettomasti!
Kai sinulla joku tuttava on, jolta voisit saada puvun lainaksi?! Tarvitset myös juhlakengät. Lenkkarit saat unohtaa tyystin.
Ajattele nyt itsekin, miltä näyttäisit puku päällä ja lenkkarit jalassa! Et varmaankaan halua nolata itseäsi, ethän?
Minua alkoi suunnattomasti kiinnostamaan aiheesi: " Voiko mato-ongella pilkkiä?"
Sehän on suorastaan kuningasajatus.
Suomessahan järjestetään mitä ihmeellisempiä kilpailuja. Kisaillaan saappaanheitossa, eukonkannossa ja Reiska-jalkapallossa. Olisi mahtavaa, jos järjestettäisiin myös kilpailu mato-ongella pilkkimisessä.
Kilpailun säännöt on tietenkin ensiksi laadittava.
-ongen ja siiman pituus
-onkijan etäisyys kairatusta reiästä (moottorisahalla tehdyt avannot ovat kiellettyjä)
-sallittavat syötit
-kilpailijoiden etäisyys toisistaan. Riittävä etäisyys on tärkeä sääntö, koska toisiinsa sotkeutuneita siimoja on ikävä selvitellä kovalla pakkasella.
Paljon muitakin sääntöjä tarvitaan, mutta nämä tulivat ensimmäisenä mieleeni.
Olen vakuuttunut siitä, että laji saisi valtavan suosion. Kilpailijoita tulisi varmaan ympäri maailmaa, myöskin maista, joissa ei ole jäätä nähtykään.
Pääpalkintona voisi olla kalakukko. Siis kunnon ahvenkukko, eikä mikään muikkutekele. - Maalla-järvellä-ilmassa
Heti kun löytyy käytettyjen, avioerojen vuoksi hyljättyjen miesten hääpukujen vuokraamo, ryntään sinne ja valitsen sopivan. Toki katson, että puvuista ei löydy palkeenkieliä jotka ovat syntyneet kiukkuisten ex vaimojen kiskomina.
Mato-ongella ajoin takaa kesäistä pilkki tapahtumaa, entinen ns syväonginta. Se voisi tapahtua niin, että pilkkiminen tapahtuu veneen tapinreiän kautta. Saaliin sattuessa joku sukeltaisi veneen alle ja irrottaisi kalan.
En ota kantaa siihen ehtiikö vene täyttyä vedestä ja upota ennen kuin ensimmäinen kiiski on kiinni?
Pelastusliivit suositus, ellei pakollinen. Uimataito vaaditaan. Uimapotku kortti esitettävä. - kuvat-esiin-kaikilta
Maalla-järvellä-ilmassa kirjoitti:
Heti kun löytyy käytettyjen, avioerojen vuoksi hyljättyjen miesten hääpukujen vuokraamo, ryntään sinne ja valitsen sopivan. Toki katson, että puvuista ei löydy palkeenkieliä jotka ovat syntyneet kiukkuisten ex vaimojen kiskomina.
Mato-ongella ajoin takaa kesäistä pilkki tapahtumaa, entinen ns syväonginta. Se voisi tapahtua niin, että pilkkiminen tapahtuu veneen tapinreiän kautta. Saaliin sattuessa joku sukeltaisi veneen alle ja irrottaisi kalan.
En ota kantaa siihen ehtiikö vene täyttyä vedestä ja upota ennen kuin ensimmäinen kiiski on kiinni?
Pelastusliivit suositus, ellei pakollinen. Uimataito vaaditaan. Uimapotku kortti esitettävä.Mato-ongella ??
Olen pilkkinyt mato-ongella ja nimenomaan kiiskejä. Se on niin ovela kala, että madon syö ja heti pakenee, kuten särkikin, mutta kun on tarkkana vapansa kanssa, eikä laske kohoa veteen, niin tuntee helpommin, koska se tulee näykkimään ja sitten vain tiukka vetäisy sivulle, ei pystyyn.
Mitä tuohon veneen tappiin tulee, niin soutuveneessä se on tarpeellinen (jos ei ole akkaa äyskäröimään) olla kiinni, mutta ainakin isäni aukaisi tapin, jos moottoriveneeseen oli kertynyt sadevettä. Heti ajoon lähdettyä paine imaisi veden pois ja sitten tappi kiinni,....ennen rantautumista.
Mitäs vielä kyselit, siis annoit aihetta juttuun? Ai niin, se rekisteröiminen. Olen mielessäni ajatellut, että koska tulisi pakolliseski pitää skype auki, kunnes pääsee kirjautumaan. Ei olisi väliä mustalla vai sinisellä nikillä, koska jokaiselle kuva lävähtäisi samalla ruutuun!
Olisi saatava joku järjestys tuohonkin rekisteröintiin, että ei kaikki ketjut päädy lopulta siihen kinasteluun, että tuo olikin tuo, ei kun tuo ja ketju menee jankkaukseksi.
Palomalle
Vaikka olet itsellinen ja varmaan älykäskin niin silti et pystynyt ohittamaan sinulle yhdentekevää ja yhtään kiinostamatonta aihetta olankohautuksella .
Pikkasen piti riimittely nostaa esimerkiksi ja ohimennen tölväistä, aina valppaat joo miehet haukkana säestämässä.
Tairan olla todellinen piikki persuksissa , jatkakaahan rauhassa mä se kirjottelen mitä sattuu ja ilman yleistä hyväksyntää .- Reipasta.mieltä
Ammattiloukkaantuja taas vauhdissa. Sulla se menee nokka solmuun pienimmästäkin sinua edes etäisesti koskevasta kommentista. Ota nyt se hame pois päältäs.
Et ole mikään piikki ja en minä mitenkään erityisesti osoittanut sormella juuri sinua.Et ole ainoa runoilija ja nää riimiketjut on nyt olleet melkein ainoat joihin tulee uusia kommentteja. Ei se minua silleen häiritse; olisin vain toivonut että olisi jotain minullekin.
Reipasta.mieltä kirjoitti:
Ammattiloukkaantuja taas vauhdissa. Sulla se menee nokka solmuun pienimmästäkin sinua edes etäisesti koskevasta kommentista. Ota nyt se hame pois päältäs.
Se olkoon mun oikeuteni sun oikeutes on puskassa reuhaaminen.
- väärinkäsityksiä
koti-kiusattu
5.5.2016 21:27
Älä välitä, siis kohauta sinäkin olkiasi, ...ei hiivatti, kuinka tämä suomenkieli onkin näin monitahoinen?
Jos kirjoittaa "välitä", niin ei ole kysymys "sentraalisantroista välittäjänä" ja jos kirjoittaa "olkiasi", niin ei ole puheena ne ruisoljet, joita patjoihin ennenvanhaan työnnettiin, joten olkoon.
Tuo "Reipasta.mieltä" on ilmeisesti eri aaltopituuksilla kanssani, koska minä en ole huomannut sinun aiheettomasti ottaneen "nokkiinsa", mutta jokaisella on oma mielipiteensä, koska siihen ei minun suostumusta tarvita, kuten en minäkään hevin...taas tuo "yhdyn",...(mietintämyssy)muuta mielipidettäni.
Noniin, tulihan se sieltä.
Aloitus johon minäkin voin osallistua :)
Jatkakaa te riimittelijät ja tv-n tuijottajat ja iltasanomien paikallisten pikku-uutisten linkittäjät edelleen, nyt mä mässäilen tossa hippiketjussa ;)- kesi.vä
Pahus, huitasin pitkähkön tekstin vahingossa pois. Nyt kihahti taas tunteet pintaan moisesta huolimattomuudesta. Pakko polkaista fillarilla kaupassa, tunteita tuulettamassa.
Minulla ei ole ongelmia, voin osallistua mihin ketjuun haluan, ei siitä tarvitse numeroa tehdä. Etenkään naljaillen.
Ancelina kirjoitti:
Minulla ei ole ongelmia, voin osallistua mihin ketjuun haluan, ei siitä tarvitse numeroa tehdä. Etenkään naljaillen.
Tees joskus joku kiva aloitus Ancelina. Jotain omaperäistä, sykähdyttävää, mieleenjäävää. Sellasta mihin olis kiva osallistua.
Kannatti tehdä numeroa. (Naljaillen? Hmmmm...ei kai toi niin pahasti sanottu ollut jos katsoo palstan etusivua ja aloitusten aiheita ja kantavuutta).
Heti tuli jokuinen uusi aloitus jossa oli hiukkasen sisältöäkin. (Edelleen: lue: minua kiinnostavaa sisältöä.)Ancelina kirjoitti:
"Ancelina"
Älä kuuntele Palomaa.
Hänellä on niin harvoin asiallista sanottavaa.
Paloma omaa aloitustaan vanuttaa vaan.
Vaikka muusta näytellen jankuttaa.
H.Paloma.se.co kirjoitti:
Tees joskus joku kiva aloitus Ancelina. Jotain omaperäistä, sykähdyttävää, mieleenjäävää. Sellasta mihin olis kiva osallistua.
Kannatti tehdä numeroa. (Naljaillen? Hmmmm...ei kai toi niin pahasti sanottu ollut jos katsoo palstan etusivua ja aloitusten aiheita ja kantavuutta).
Heti tuli jokuinen uusi aloitus jossa oli hiukkasen sisältöäkin. (Edelleen: lue: minua kiinnostavaa sisältöä.)Tuskin teen, aikoinaan viiskymppisissä tein varmaan sata hölmöä aloitusta. Ei enää kiinnosta seurata ja vetää.
Osallistun mihin milloinkin, olen surkea nettikeskustelija, pitkiä ketjuja on hankala seurata, kun en kaiken aikaa ole paikalla. Pitäisi ensin lukea kaikki viestit ja sitten päätellä onko mitään uutta ja järkevää lisättävää.
Musa- ja yleisiin kevytketjuihin on helppoa mennä jotain kirjoittamaan, voi myös pysyä poissa.
Ei minua täällä häiritse minkäänlaiset aloitukset, että niistä oman valitusaloituksen tekisin.
Ellei kiinnosta, niin se siitä.
"että niistä oman valitusaloituksen tekisin.
Ellei kiinnosta, niin se siitä."
Pari juttua vaan ja sittenjätän sinut rauhaan :)
Tää ei ole "valitusaloitus". Tää on vain välikysely että missä porukat on kun aloitukset ovat vähissä ja ainoostaan riimittäjät ovat jäljellä. Se ei ole sama asia että riimialoitukset olisivat huonoja. Ainoostaan kuten jo totesin, "not my cup of tea".
Toiseksi: minä nimenomaan olen täällä etsimässä kivoja asia-aloituksia ja minusta on mukavaa osallistua keskusteluihin. En etsi välttämättä "helppoja" aloituksia ja sellaista mihin voi jotain sohaista väliin, vaan mielenkiintoista, virkistävää, motivoivaa keskustelua. Sitäkin on ollut, joten ei kantsi sanoa että olet väärässä paikassa. Olemme eri lähtökohdissa mitä tulee palstakeskusteluun.
(Vieraat ovat jo matkalla ja kohta laitan tulen grilliin. Hyvää viikonloppua sinnekin . Annetaan auringon paistaa.)Tämä on kai minulle? Ehkä aloituksesi ei ole varsinainen valitus, en osallistu aloituksiin jotka eivät kiinnosta. Tämä sinun kiinnosti himpun verran.
Jokainenhan täällä omista lähtökohdistaan osallistuu, eikä kenenkään tapa ole sen väärempi kuin muidenkaan.
Minua ei myöskään kiinnosta missä porukat ovat, kun eivät ole täällä. En tunne juuri ketään ja jos tuntisin, kysyisin häneltä muuta kautta, onko kaikki hyvin ja mitä hän mahtaa puuhastella, kun ei palstalla ole näkynyt.
Mennään eteenpäin omilla tavoillamme ja annetaan toistenkin mennä.
Hyvää Äitienpäivävkl.- Ootellaan-huomista
- Hän laittaa tulet grilliin :D
Huomenna saamme avata Paloman palovammoista; Permanentti tuprahti päälakeen saakka. Koe ja näe uusi kalju Paloma. Nuo punaiset laikut hänen päälaessaan eivät ole mökkipunamultaa vaan ehtaa liekkien loimotusta. - paloomamies
Ootellaan-huomista kirjoitti:
- Hän laittaa tulet grilliin :D
Huomenna saamme avata Paloman palovammoista; Permanentti tuprahti päälakeen saakka. Koe ja näe uusi kalju Paloma. Nuo punaiset laikut hänen päälaessaan eivät ole mökkipunamultaa vaan ehtaa liekkien loimotusta.Kuha kassialman käsveska ei kärähtäis.
:)
Miehet meillä hoitaa grillauksen.
Kassialma ei tullut vaikka ihanat tuoksut kantautuivat kauas heleään kesäyöhön. Pojat olivat tuoneet musiikin pihalle ja naapuritkin saivat nauttia 70-luvun proggista ja vanhasta heavysta.
Nyt tarkistamaan "tiluksia" ja katsomaan mitkä kukat ovat avautuneet tähän kauniiseen aamuun puutarhassani. Pikkukaverit ovat jo hereillä myös ja naksuttelevat ahkerasti laitteitaan.- siilimuori3
Nyt pitää kyllä kysyä et saankohan nyt niittää sitä mitä olen kylvänyt.
- korppis1
Huomenta, ymmärrän sinua Paloma. Aloitukset eivät ole kiinnostavia. Ikään kuin joku tekisi putkeen uusia aloituksia, ilman sitä jotakin mikä nappaa mukaan. En tosin ole istunut koneelle vaan lueskellut kännykästä palstaa huilatessani mökkitöistä. Silloin tällöin kommentoiden kuten nyt. Yllätyin K/K:n reaktiota. Riimittelyynkin on aikansa kuten psykologisiin pohdiskeluihin. Nyt esim. Mökki-ja puutarha- aiheet kiinnostaisi, mutta sehän menisi bloggailun piikkiin. Tuon Hunksin bloggaaja termin käytön on jo joku muukin ominut. Bloggaan täältä korven kätköistä tumpelo sormillani yrittäen osua pieniin näppäimiin. Luonnon helmassa aikaani vietän, vesilintujen soidin menoja bongaten ja puutarhassani kyykkien. Illalla laiturilla erilaisia kesäisiä ruokia nauttien.
"feikki-korppis"
Minulla on uusi riimi.
Se sopisi mietteisiisi.
Koska Paloma ei osaa, yritä sinä osata.
Älä unohda musiikkia.
H.Täällä on jokunen aloitustehtailija joka haluaa saada "huumorin kukan" kukkimaan palstalla tekemällä väkisin vängättyjä mukamas-hauskoja aloituksia jotka eivät huvita kuin tekijäänsä. Ja sitten ne pakolliset kuviot.
Minua kiinnostaisi myös puutarha-aiheiset aloitukset ja oikeesti en tajua miksi "bloggaaminen" on joillekin kuin myrkkyä: toisilla näkyy olevan jokin kummallinen käsitys että omaan elämään perustuvat keskustelut eivät kuulu tänne. Kuitenkin tämäntyyppiset, omiin kokemuksiin, arkipäivään tai elämykseen perustuvat aloitukset ovat lähes ainoita joissa toteutuu aidon nettikeskustelun periaate: vaihtaa mielipiteitä asioista joista on yhteisiä kokemuksia, positivisia tai negatiivisia. Ei siis tulla palstalle ärsyttämään tai kritikoimaan muita, heittämään jonkun omasta mielestään hauskan huulen ja toivoa että joku nappaa. Taso laskee moisesta hölynpölystä ja hiljalleen kaikki asiallisetkin kirjoittajat ottavat aina vain pitempiä pausseja.- bessie-
Paloma.se.co kirjoitti:
Täällä on jokunen aloitustehtailija joka haluaa saada "huumorin kukan" kukkimaan palstalla tekemällä väkisin vängättyjä mukamas-hauskoja aloituksia jotka eivät huvita kuin tekijäänsä. Ja sitten ne pakolliset kuviot.
Minua kiinnostaisi myös puutarha-aiheiset aloitukset ja oikeesti en tajua miksi "bloggaaminen" on joillekin kuin myrkkyä: toisilla näkyy olevan jokin kummallinen käsitys että omaan elämään perustuvat keskustelut eivät kuulu tänne. Kuitenkin tämäntyyppiset, omiin kokemuksiin, arkipäivään tai elämykseen perustuvat aloitukset ovat lähes ainoita joissa toteutuu aidon nettikeskustelun periaate: vaihtaa mielipiteitä asioista joista on yhteisiä kokemuksia, positivisia tai negatiivisia. Ei siis tulla palstalle ärsyttämään tai kritikoimaan muita, heittämään jonkun omasta mielestään hauskan huulen ja toivoa että joku nappaa. Taso laskee moisesta hölynpölystä ja hiljalleen kaikki asiallisetkin kirjoittajat ottavat aina vain pitempiä pausseja.Olen aina haaveillut 'täydellisestä' puutarhasta, ja aika lähelle sellaista päässytkin. Puutarhatöistä taas en ole koskaan pitänyt, ellei sitten rakastamaani suunnittelua sellaiseksi lasketa. Nykyään ei ole omaa puutarhaa, joten ei myöskään ole enää minkäänlaista pakkoa tehdä mitään. Johtuisikohan pakon puuttumisesta, että silloin tällöin teen mielelläni niitäkin puutarhatöitä joista ennen en pitänyt.
Parvekekukkia en läheskään joka vuosi laita, mutta jos ja kun laitan niin se on sitten petunia. Siitä olen vuosikymmeniä sitten aloittanut. Välillä on ollut jotain muita, mutta petunia on minulle se oikea. Kolmea väriä yhteen laatikkoon; pinkki, valkoinen ja hyvin tummansininen. Ja laatikoita koko parvelkkeen pituudelle. Otan niitä myös leikkokukiksi itselleni ja 'arkikukiksi' kyläänkin. Paloma.se.co kirjoitti:
Täällä on jokunen aloitustehtailija joka haluaa saada "huumorin kukan" kukkimaan palstalla tekemällä väkisin vängättyjä mukamas-hauskoja aloituksia jotka eivät huvita kuin tekijäänsä. Ja sitten ne pakolliset kuviot.
Minua kiinnostaisi myös puutarha-aiheiset aloitukset ja oikeesti en tajua miksi "bloggaaminen" on joillekin kuin myrkkyä: toisilla näkyy olevan jokin kummallinen käsitys että omaan elämään perustuvat keskustelut eivät kuulu tänne. Kuitenkin tämäntyyppiset, omiin kokemuksiin, arkipäivään tai elämykseen perustuvat aloitukset ovat lähes ainoita joissa toteutuu aidon nettikeskustelun periaate: vaihtaa mielipiteitä asioista joista on yhteisiä kokemuksia, positivisia tai negatiivisia. Ei siis tulla palstalle ärsyttämään tai kritikoimaan muita, heittämään jonkun omasta mielestään hauskan huulen ja toivoa että joku nappaa. Taso laskee moisesta hölynpölystä ja hiljalleen kaikki asiallisetkin kirjoittajat ottavat aina vain pitempiä pausseja.Paloma aloitetaan bloggaus ; ) Bloggauksesta voi oppia tärkeitä asioita enempi kuin jankutijankutiketjuista, laulun lurituksista tai tökkörunoista. Blogeista saa ideoita ja käytännön ohjeita miten muut tekevät esim. puutarhatöitä, mitä apuvälineitä tarvitsee mihinkin työhön sekä minkälaisia ruokia missäkin päin Suomea ja tietty ulkomailla syödään jne.
Päivän työt on taas tänään jokseenkin hanskassa. Riisuin tukiliivit, nyt tuntuu taivaallisen mukavalta istahtaa ja naputella läppäriä. Kävin hautuumaalla viemässä vaalenapunaisen ruusun äidin haudalle. Seurakunnan työntekijät olivat jo alkaneet piirustella viivoja hiekkaan, ikään kuin ilmoituksena minullekin, että haudan hoito on alkanut. Nyt voin jättää kesäajaksi siellä käynnit. Muistanet, että sisareni osti seurakunnalta hoitopalvelut. Minun hoitoni ei kelvannut hänelle. Hän ei juuri koskaan käy haudalla koska asuu kaukana, mutta hänen tyttären porukka käy koska heillä on lomaosake Korvessa, joten sana kulki.
Palasin mökille kauppojen kautta. Tein käytännöllisen ostoksen, nokkijan, sillä nokitaan maasta roskia, ei tarvitse kumartua. Hyvin toimi, kokeilin, keräsin puista pudonneita kuivia oksia maasta. Samasta kaupasta sain käyttöohjeet ikkunanpesukoneelle, jonka sain äitienpäivälahjaksi Petzeltä.
Ostin äitienpäiväkakun eka kertaa elämässä. Aina ennen olen sen itse tehnyt. Suolaset kahvipöydän naposteltavat tein itse. Savulohipasteijat ja kinkkumassalla täytetyt pienet kolmioleivät. Niitä tehdessäni tuli äiti mieleeni. Hän teki aina töitä istualtaan ja nyt minäkin teen samoin. Taitaa äitini elää minussa vahvasti.
Lauantai-iltaa kohti mennään ja rantasaunasta kuulunnee vastan läiske. Torstai-iltana saunan kuistilla minuun iski halu pulahtaa järveen, mutta jätin vielä, pitää korjata laiturin askelma ennekuin uskallan sitä käyttää.
kaikki naapurit ovat saapuneet huviloilleen. Niemellä on taas vilskettä.
Onko muuten se saunasi käytössä?korppis kirjoitti:
Paloma aloitetaan bloggaus ; ) Bloggauksesta voi oppia tärkeitä asioita enempi kuin jankutijankutiketjuista, laulun lurituksista tai tökkörunoista. Blogeista saa ideoita ja käytännön ohjeita miten muut tekevät esim. puutarhatöitä, mitä apuvälineitä tarvitsee mihinkin työhön sekä minkälaisia ruokia missäkin päin Suomea ja tietty ulkomailla syödään jne.
Päivän työt on taas tänään jokseenkin hanskassa. Riisuin tukiliivit, nyt tuntuu taivaallisen mukavalta istahtaa ja naputella läppäriä. Kävin hautuumaalla viemässä vaalenapunaisen ruusun äidin haudalle. Seurakunnan työntekijät olivat jo alkaneet piirustella viivoja hiekkaan, ikään kuin ilmoituksena minullekin, että haudan hoito on alkanut. Nyt voin jättää kesäajaksi siellä käynnit. Muistanet, että sisareni osti seurakunnalta hoitopalvelut. Minun hoitoni ei kelvannut hänelle. Hän ei juuri koskaan käy haudalla koska asuu kaukana, mutta hänen tyttären porukka käy koska heillä on lomaosake Korvessa, joten sana kulki.
Palasin mökille kauppojen kautta. Tein käytännöllisen ostoksen, nokkijan, sillä nokitaan maasta roskia, ei tarvitse kumartua. Hyvin toimi, kokeilin, keräsin puista pudonneita kuivia oksia maasta. Samasta kaupasta sain käyttöohjeet ikkunanpesukoneelle, jonka sain äitienpäivälahjaksi Petzeltä.
Ostin äitienpäiväkakun eka kertaa elämässä. Aina ennen olen sen itse tehnyt. Suolaset kahvipöydän naposteltavat tein itse. Savulohipasteijat ja kinkkumassalla täytetyt pienet kolmioleivät. Niitä tehdessäni tuli äiti mieleeni. Hän teki aina töitä istualtaan ja nyt minäkin teen samoin. Taitaa äitini elää minussa vahvasti.
Lauantai-iltaa kohti mennään ja rantasaunasta kuulunnee vastan läiske. Torstai-iltana saunan kuistilla minuun iski halu pulahtaa järveen, mutta jätin vielä, pitää korjata laiturin askelma ennekuin uskallan sitä käyttää.
kaikki naapurit ovat saapuneet huviloilleen. Niemellä on taas vilskettä.
Onko muuten se saunasi käytössä?Sauna on viikottaisessa käytössä; viimeiksi lämmitin eilen illalla että Lutunen pääsi lentopallon jälkeen saunaan kotona. Alalaude on tosin edelleen vajaa; olemme laittaneet siihen vain valmiina ostetun puisen penkin joka olisi saanut olla pitempi. Puusepän lahjoja ei Lutusesta kauheesti löydy, mutta tekasi se tässä viikolla kompostikehikon vanhoista laudoista: hyvä niinkin. Naapurin rajalla kasvavasta koivusta saan varmaan taitettua parikin vastaa juhannussaunaan.
Vieraat tuli eilen jo päivällä ja pojat ovat saaneet leikkiä naapureiden kanssa ja juoksennella vapaasti niinkuin maalla ennenvanhaan. Grillailtiin ja viritettiin musiikkia pihalle: parikin pöytä-ja tuoliryhmää onnyt koossa pihalla, yksi verannan edessä ja toinen saunan päädyssä, niin ja sitten grillipaikan pöytä ja tuoli.
Ilta sujui aterioinnin ja seurustelun merkeissä ja aamulla istuttiin taas ulkona raikkaassa tuulenvireessä ja auringonpaisteessa aamukahvilla ja kelattiin amerikanmatkaa ja yhteisiä kokemuksiamme sieltä. Ihan perhe-elämän oloista, kun sekä poika että tytär ja hänen perheensä olivat meillä.
Minä voisin ajatella että omasta elämästä kertominen voisi olla kurjaa vain niille joilla ei ole oikeestaan mitään kerrottavaa: yksinäisille, perheettömille ja esim. sellaisille jotka kompastuvat jopa hammasharjaansa tai joille pyykkinaruun törmäys voisi olla viikon traumaattisin tapahtuma. Ihan oikeesti ja en halua pilkata ketään.
Etkö pitänyt siitä riimistä jonka taannoin laitoin ketjuusi? Riimitys oli täysin puhdas eikä pätkääkään väkisin veivattua takkua, niinkuinmonet muut. Elikkä osaan, mutta en viitsi.
Paloma.se.co kirjoitti:
tää oli hunkszille
"Paloma.se.co"
Käytä aina osoitetta, kulti pippi.
Minulle laitat sitten myös hellittely-sanan, pari. :)
-
Riimistäsi on jo niian kauan aikaa.
Päivittäin pitäisi, tai ainakin joka toinen.
Minä yritin saada korppiksen kirjoittamaan aidosti rekkautuneena.
-
Blogeille on oma paikkansa.
Blogi kun on yhden ihmisen jankuttelu, johon pitäisi keksiä jotain vielä
raflaavanpaa.
-
Pyyhe oli pudonnut aamulla narulta.
Minä kompastuin siihen.
Samalla pudotin Hammas-Harjani lavuaariin ja kaadoin kainalo-muna-saippuan sen
päälle...
Saippuan korkki aukesi.
-
Typeristä aloituksista olen kanssasi samaa mieltä.
-
Sinä vedätät ovelasti.
luv
H.- tympee.oot
Taas sun piti tökkiä pilkallisesti muita :(
- tympee.oot
tympee.oot kirjoitti:
Palomalle.
- voipentele
tympee.oot kirjoitti:
Juuri samaa ajattelin, ensin en meinannu mainita, mut on tää kiivasta peliä ollu "ken on palstan kaliffein" ja kuin monta on vainottu pois, et seuraava saa tehdä samaa. Ööh toki, kun tämä palsta on vain psykologian ammattilaisten niin nykytermi kuuluu: narsistein.
Vai että oikeen löytyy hammastahnaankin kompastujia
- kylmätotuus
Mainitsit tuon empatia-ketjun, mihin nyt otan hivenen kantaa.
Aloituksen aihe oli hyvä ja tärkeä, mutta tuttuun tapaan siitäkin tuli riitaketju, eikä monissa puheenvuoroissa ollut empatian hiventäkään.
Pidät sitä hyvänä ketjuna, mutta minä en. Aloittajan tarkoitus oli toki hyvä, mutta muutamat nimimerkit pilasivat koko ketjun, kuten liiankin usein käy.
Kyllä huumorinkin täytyy mahtua tälle palstalle, vaikkei se kaikkia saisikaan tarttumaan aiheeseen.
On todella ikävää, jos ihmisillä ei ole minkäänlaista huumorintajua, mutta toisten avoimeen piikittelyyn tai hiljaiseen pyttyilyyn voimia riittää.- ent.siivoojaparka
Myönnän huumorintajuttomuuteni, sillä en löydä kommentistasi huumoria, ellei tuo toisten morkkaamisesi ja piikittelysi sitten ole sitä.
Huumorintaju on se ominaisuuksista joka aina puuttuu toisilta. ei minulta. Minun on myös vaikea löytää huumoria palstan kirjoituksista; niidenkin avausten jotka on tarkoitettu humoristisiksi huumori on sellaista joka ei tahdo avautua minulle.
Joskus, mutta tosi harvoin, on hauskoja aloituksia jotka vetää suupieliä hymyyn.Hyvää äitien päivää Paloma. Olen varma, että teillä on ollut vilskettä heti aamusta jos koko perheesi on ollut koolla ; ) Minä heräsin yksin mökin ylisiltä, jonne olen jo uskaltautunut öitäni viettämään, timpuroin tukikahvoja sinne tänne turvaamaan liikkumisen siellä. Ylisen molemmilla puolin on ikkunat ja illalla nukahdan katsellen ensin kaunista maisemaa. Aurinko on laskenut lahden taakse ja värjännyt taivaan hienoilla väreillä. Koivun vielä silmuilla olevat oksat korisavat ikkunamaisemani toista laitaa.
Kohta kun minulla on aikaa rutiineista, haen maalausvälineet kotoa ja maalaan valmiiksi viimekuussa aloitettuja tauluani täällä luonnon helmassa.
Aamiaista ei siis sänkyyni tuotu, mutta sain nauttia kahvini keskellä tonttiani, oransin värisessä vanhassa tuolissa istuen ja järven tyyntä pintaa ihaillen.
Valokuvaan paljon ja esim. facebookkia päivitän hyvin hanakkaan ; ) Tänäänkin laitoin äitienpäiväkuvan, jonka otin juuri, tervehtiessäni kamujani.
Huumoria kaivataan aina ja kun se huumori ei kolahda ollaan nokka kippurassa. Parempi on pysytellä vain bloggaamisessa ; ) Ei kai kenelläkään ole valittamista siitä mitä kerron itsestäni se nyt on mun elämää eikä kuten kirjoitin pitäisi loukata ketään. Minua kiinnosta kuin harvojen tekemiset. Kuten sinun sillä sinun elämäsi on tapahtumarikasta ja se tekee kuten jo kirjoitit elämästä nautittavan.
Eräässä ketjussa huomautettiin eilen, että "joku" haluaa keskustella puutarhan hoidosta, mutta siitähän jo kirjoitettiin siinä toisessa ketjussa. No, tutkailin hieman ketjua ja luin myyrien karkoituksesta puutarhasta...mmm....minulla ei ole ollut myyräohgelmaa, mutta jäniksien varalle pitää kaalimaan ympärille tehdä omat suojavarustukset.
Tästä tämä päivä taas nousee kuten aurinko korkealle. Menen iltapäivällä poikien mummia tervehtimään. Kuopuksen kanssa nautimme äitienpäiväkahvit kaupnki asunnossani koska hän sanoi, että lahjaa, jonka hän on minulle ostanut on hankala polkupyörällä mökille tuoda. Liekö pyöränkuljetusteline ; DDD No, kaupasta valmiina ostettu kinuskikakku odottaa niitä partyja ; )
Illalla istuimme pitkään ilta-auringossa Petzen kanssa se on meidän vanhusten iltojen ilo. Lasillinen viiniä ja pienet herkkupalat. Minä saunoin, kävin kävelemässä kylmässä rantavedessä. En vielä uskaltanut pulahtaa, mutta vuotellaan. Petze ei välitä kylpeä niin usein kuin minä ; ) Selkäni on välillä oireeton. En syö juurikaan kipulääkkeitä. Kun touhuan paljon selkä väsyy ja kipeytyy, pinnistelen kuitenkin ilman lääkkeitä ja illalla kun oikaisen itseni sänkyyn kivut kaikkoaa.
Tällainen äitienpäivän blogi.
Terveiseni sinne Dalajoen mutkaan ; )korppis kirjoitti:
Hyvää äitien päivää Paloma. Olen varma, että teillä on ollut vilskettä heti aamusta jos koko perheesi on ollut koolla ; ) Minä heräsin yksin mökin ylisiltä, jonne olen jo uskaltautunut öitäni viettämään, timpuroin tukikahvoja sinne tänne turvaamaan liikkumisen siellä. Ylisen molemmilla puolin on ikkunat ja illalla nukahdan katsellen ensin kaunista maisemaa. Aurinko on laskenut lahden taakse ja värjännyt taivaan hienoilla väreillä. Koivun vielä silmuilla olevat oksat korisavat ikkunamaisemani toista laitaa.
Kohta kun minulla on aikaa rutiineista, haen maalausvälineet kotoa ja maalaan valmiiksi viimekuussa aloitettuja tauluani täällä luonnon helmassa.
Aamiaista ei siis sänkyyni tuotu, mutta sain nauttia kahvini keskellä tonttiani, oransin värisessä vanhassa tuolissa istuen ja järven tyyntä pintaa ihaillen.
Valokuvaan paljon ja esim. facebookkia päivitän hyvin hanakkaan ; ) Tänäänkin laitoin äitienpäiväkuvan, jonka otin juuri, tervehtiessäni kamujani.
Huumoria kaivataan aina ja kun se huumori ei kolahda ollaan nokka kippurassa. Parempi on pysytellä vain bloggaamisessa ; ) Ei kai kenelläkään ole valittamista siitä mitä kerron itsestäni se nyt on mun elämää eikä kuten kirjoitin pitäisi loukata ketään. Minua kiinnosta kuin harvojen tekemiset. Kuten sinun sillä sinun elämäsi on tapahtumarikasta ja se tekee kuten jo kirjoitit elämästä nautittavan.
Eräässä ketjussa huomautettiin eilen, että "joku" haluaa keskustella puutarhan hoidosta, mutta siitähän jo kirjoitettiin siinä toisessa ketjussa. No, tutkailin hieman ketjua ja luin myyrien karkoituksesta puutarhasta...mmm....minulla ei ole ollut myyräohgelmaa, mutta jäniksien varalle pitää kaalimaan ympärille tehdä omat suojavarustukset.
Tästä tämä päivä taas nousee kuten aurinko korkealle. Menen iltapäivällä poikien mummia tervehtimään. Kuopuksen kanssa nautimme äitienpäiväkahvit kaupnki asunnossani koska hän sanoi, että lahjaa, jonka hän on minulle ostanut on hankala polkupyörällä mökille tuoda. Liekö pyöränkuljetusteline ; DDD No, kaupasta valmiina ostettu kinuskikakku odottaa niitä partyja ; )
Illalla istuimme pitkään ilta-auringossa Petzen kanssa se on meidän vanhusten iltojen ilo. Lasillinen viiniä ja pienet herkkupalat. Minä saunoin, kävin kävelemässä kylmässä rantavedessä. En vielä uskaltanut pulahtaa, mutta vuotellaan. Petze ei välitä kylpeä niin usein kuin minä ; ) Selkäni on välillä oireeton. En syö juurikaan kipulääkkeitä. Kun touhuan paljon selkä väsyy ja kipeytyy, pinnistelen kuitenkin ilman lääkkeitä ja illalla kun oikaisen itseni sänkyyn kivut kaikkoaa.
Tällainen äitienpäivän blogi.
Terveiseni sinne Dalajoen mutkaan ; )Hyvää äitienpäivää Korpeen myös.
Tänään on nyt taas hiljaisempaa, tavallinen kevätsunnuntai täällä, äitienpäivä meillä taitaa olla vasta 29 pvä tätä kuuta. Tytär porukoineen lähtivät jo eilen takaisin, kun pienemmälle nousi kuume ja kaikki olivat kevätflunssassa. Etenkin pojat yskivät tosi pahasti. Pikkukaverit tulee tosi mielellään tänne ja kiusaavat vanhempiaan jatkuvasti tänne tulemisella; heillä on pikkukylän vapaus ja omat kaverit ja väljemmät säännöt kuin kotona. Mormor paistelee lettuja ja keittää kaurapuuroa ja Lutunen pitää polvella ja opettaa pelaamaan tietokonepelejä ;)
Niin siitä puutarhabloggaamisesta: enhän minä ollut edes huomannut että riimittelyn ja runoilun joukossa puhuttiin puutarhan hoidosta ja ei kai se ollut tarkoitettukaan kaikille, vaan tuli ihan spontaanisti kahden ystävän välisessä keskustelussa esille.
Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta: nyt on vaihtoehdot vähissä. Joko istuttamaan siemenperunat tai pitkälle kävelylle. Ennen päivätorkkuja.- Korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Hyvää äitienpäivää Korpeen myös.
Tänään on nyt taas hiljaisempaa, tavallinen kevätsunnuntai täällä, äitienpäivä meillä taitaa olla vasta 29 pvä tätä kuuta. Tytär porukoineen lähtivät jo eilen takaisin, kun pienemmälle nousi kuume ja kaikki olivat kevätflunssassa. Etenkin pojat yskivät tosi pahasti. Pikkukaverit tulee tosi mielellään tänne ja kiusaavat vanhempiaan jatkuvasti tänne tulemisella; heillä on pikkukylän vapaus ja omat kaverit ja väljemmät säännöt kuin kotona. Mormor paistelee lettuja ja keittää kaurapuuroa ja Lutunen pitää polvella ja opettaa pelaamaan tietokonepelejä ;)
Niin siitä puutarhabloggaamisesta: enhän minä ollut edes huomannut että riimittelyn ja runoilun joukossa puhuttiin puutarhan hoidosta ja ei kai se ollut tarkoitettukaan kaikille, vaan tuli ihan spontaanisti kahden ystävän välisessä keskustelussa esille.
Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta: nyt on vaihtoehdot vähissä. Joko istuttamaan siemenperunat tai pitkälle kävelylle. Ennen päivätorkkuja.Päivä jo illassa, aika blogata. Minulla oli omituisten tapahtumien päivä. Yhteislaulua vanhainkodissa, sain tuntumaa tulevaan. Yksin laulua, yhteislaulua eri sävelin, korinaa, ölinää ja huuteluja ja pierun hajua juhlahumussa.
Tunteeet nousivat pintaa, ihan oikeesti äideistä parhain laulun lopussa, piti lopettaa en voinut jatkaa laulamista, kyyneleet valuivat poskille kurkkua ahdisti, tuli ikävä äitiä, kaikkien niiden elämänsä dementialle luovuttaneiden keskellä. Onneksi äiti pääsi pois ennen kuin unohti kuka oli.
Nyt nukuttaa niin vietävästi. - kylmätotuus
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Myönnän huumorintajuttomuuteni, sillä en löydä kommentistasi huumoria, ellei tuo toisten morkkaamisesi ja piikittelysi sitten ole sitä.
Enhän minä ketään morkannut tai piikitellyt. Kerroinpahan vain empatia-ketjun tapahtumista. Voit käydä itse tarkistamassa, mitä siellä kirjoiteltiin.
Ei asiasta enempää.
kylvötöissä on koko kansa ilman aivoja Suomi tv, apinan lailla vuosia.
Suomi on nolla ja tulee olemaan.- eppu2
Touhua on riittänyt, toisella paikkakunnallakin siin pari yötä tuli oltua.
Maalla on mukavaa, ei tartte erityisesti pukeutua, sen kun vaan jotain riepua verhokseen vetää.
Nyt on vähän rauhallisempaa aikaa. Eilen siivoilin, kun väki lähti. Istuttelin kukkia ja piilottelin siemeniä. Kissa seuranani tietenkin.
Koirilla oli kivaa, kun saavat vapaana olla ja kävivät monta kertaa uimassakin. Ihmiset eivät vielä ole käyneet.
Monta vuotta sitten katosi veneen tappi. Pajun oksasta veistelin uuden tapin ja jynttäsin sen koloon. Nyt se istuu siinä niin lujassa, ettei sitä irti saa erkkikään.Kävimme eilen pitkähköllä päiväkävelyllä joen rantaa ja uimapaikan ohi. Oli siellä jo väkeä ja vaikka kukaan ei ollut vedessä, niin monilla oli pyyhe ympärillään ja märkä tukka eli siis talviturkki oli heitetty.
Minä heitin talviturkin jo useampaan otteeseen sekä Atlantin aaltoihin että uima-altaaseen. Kuukausi sitten.
Kesäkukkien siemeniä olen minäkin piiloitellut multaan tänä aamuna. Ja ilokseni todennut että lähes kaikki kylvökseni ovat nyt itäneet. Perunakin on jo maassa. Toivottavasti ei tule yöpakkasia.En ole vielä tohtinut mitään ulos istuttaa, vain äitienpäiväruusun laitoin kippoon ja kannonnokkaan. Illalla alkoi tuulla nyt jo navakammin. Tuuli tietää sateita ja niitä on luvassa mikäli uskoa kännykän sääruutuun. Levitän illalla ruohonsiementä ja lannoitetta tontille, joten sade on enempi kuin tervetullut.
Apuvälineet mitkä tekevät työn helpommaksi ovat uskomattoman kivoja. Niinpä olen tyytyväinen ikkunan pesimeen, jonka sain Petzeltä. Eniten vei aikaa tajuta sen kokoamisohjeet ja kuinka sitä käytetään, loppu olikin sitten yhtä juhlaa. Pestä suopaisin kaikki mökin ikkunat sisä- ja ulkopuolilta, eikä siihen aikaa tuhrautunut.
Istun ja ihmettelen mitä seuraavaksi, mutta tunnustan on menossa laiskavaihe ja hyvä niin.
En ole pitkään aikaan meikannut enkä juurikaan kiinnittänyt huomiota pukeutumiseen. Eikös se niin ole, että rumat ne vaatteilla koreilee ; )
- Hääöh
Ei ole niin. Kuinka viitsitte kirjoittaa sitä itseään päivästä toiseen ?
- aamu-usvaa
Mitä me sitten kirjoittelisimme?
Yhyyyyy.... vettä sataa. Harmi. Oli niin kiva kun aurinko paistoi ja oli lämmintä. - ainasamaaaaaaa
Enemmän ihmetyttää kun viitsit näitä lukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723240
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361289Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235