Painon pudotusta ja kunnon kohotusta???

PätkäMuttaIsoPätkä

Hallitsetko sinä tai onko sinulla kokemusta painon pudottamisesta ja kunnon parantamisesta?

Painoni on noussut yli sadan kilon ja nousee vain edelleen, vaikka olen vähentänyt syömistä. Olen myös yrittänyt lisätä liikkumista ja liikkua ainakin puoli tuntia tai pitempäänkin joka päivä.

Onko netissä jotain hyviä ohjeita tai ilmaisia kursseja?
Ei ole varaa sijoittaa paljoa moisiin kursseihin tai maksaa personaali-treenarille.

Mistä aloittaisin, taas uudelleen, että saisin jotain aikaankin.

38

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etsipä netistä.
      AIna siellä jotain Grilli-ohjetta löytyy.
      Ainakin näin kesäisin.
      Et sitten grillaa Makaroneja.
      Vaikka lapselta tunnutkin.

H.

• lesken

Alna siellä jotain....Mitäh siansakemannii tää o. Onks Hunksz siit poikabändist#vai# mist#

• mielenivika

Tirsk,,,

• Vajaata-mun-vaakanäyttää

Enemmän kiinnostunut olisin painon kohotuksesta, kiloja mahtuisi vartalon sisään tai ympärille. Kas kun siitä ei puhuta mitään?

• Lisää-liikuntaa

Kesälle soutuvene, talvelle soutulaite ja kuntopyörä olkkariin.
      Kolme kertaa päivässä tunti, jos kilot eivät hupene, on vika sisäinen.

• MistäSaisinSisäveneen

Mistä saisin edullisesti hyväkuntoisen soutulaitteen?
        Onko niille jossain second hand -myyntiä, ehkä melkein käyttämättömille laitteille.
        Luulen, että moneltakin on kotikäyttöön saattanut jäädä muutamaan kertaan.

• Kylläniitä.on

Huuto.net esimerkiksi kannattaisi katsoa tai tori piste fi

• korppis1

Oletko mies vai nainen?

• PätkäMuttaIsoPätkä

Miksi haluaisit tietää?
        Onko sillä merkitystä?
        Mihin, miksi?

• korppis1
        PätkäMuttaIsoPätkä kirjoitti:

Miksi haluaisit tietää?
        Onko sillä merkitystä?
        Mihin, miksi?

Voin antaa kokemustietoani vain naisille siksi kysyin.

• Kun unohtaa syömisen laihtuu. Toivottavasti ei niin käy minulle, eikä Teille.

• Minkään mailman liikunta ei saa sinun takataskujen väliä pienenemään ellet hallitte syömistäsi.
      Eikä mitään kuureja vaan elämäntapa muutos ,minä puhun kokemuksesta ,polkemani kilometrimäärän mukaan olisin kun piiskansiima mut ei homma niin etene.

• expimot

Minulla on aloittajalle pommin varma systeemi. Ei jää kuin yksi asia itsesi ratkaistavaksi.

-Jätä aluksi leipä, sokerilliset tuotteet ja einekset kokonaan pois
      -Syö runsaasti vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä
      -Syö päivittäin lihaa, kalaa, kanaa tai kananmunia
      -Nauti hyviä rasvoja maltillisesti, oliiviöljy, pähkinät, siemenet (tämä on tärkeää)
      -Harrasta maltillista, kevyttä liikuntaa niin paljon kuin vain viitsit
      -Syö 1500kcal/pv (hyvä energiamäärä riippumatta koostasi, et näivety mutta laihdut)

Sinun tulee ratkaista vain kuinka koostat ateriasi ja jaat ne päivälle, niin että nälkä pysyy mahdollisimman hyvin loitolla ja pystyt vastustamaan kiusauksia. Tämä on se vaikein osio, mutta onnistuu kyllä kun suunnittelet hyvin. Valitse "sallituista" ruuista vain mieleisiäsi, niin jokainen ateria tuottaa mielihyvää.

• Mulla on viel parempi systeemi jossa ei näykitä vain määrättyjä eineksiä.
        Syön kaikkea mitä kiinni saan mut se juju on siinä et suu säkkiä myöten.
        Tärkein on se et keho ei saa olla säästöliekillä ,sillä on oltava tieto siitä että evästä saa huomennakkin.
        Kun opettaa ittensä syömään tolkku mukana niin pärjää kaikkialla valkkaamatta

• expimot
        koti-kiusattu kirjoitti:

Mulla on viel parempi systeemi jossa ei näykitä vain määrättyjä eineksiä.
        Syön kaikkea mitä kiinni saan mut se juju on siinä et suu säkkiä myöten.
        Tärkein on se et keho ei saa olla säästöliekillä ,sillä on oltava tieto siitä että evästä saa huomennakkin.
        Kun opettaa ittensä syömään tolkku mukana niin pärjää kaikkialla valkkaamatta

Jos se tolkun syöminen on niin helppoa, niin miksi me kaikki emme ole hoikkia?

• expimot kirjoitti:

Jos se tolkun syöminen on niin helppoa, niin miksi me kaikki emme ole hoikkia?

Kysymykseesi on erittäin yksinkertanen vastaus ,kaikki me emme ole tolkun ihmisiä.
        Aina on niitä joitten käsi hapuaa vaik kupu on täys ,20min kuluu ennen ku vatta ilmottaa täysinäisyyrest ,siin ajas ehtii mättämään paljon.

• Elämäntapamuutos tuottaa varmaan parhaan tuloksen. Uskon että jokainen tietää miten syödä oikein, ja miten liikutaan. Tietty nopeat tulokset tuovat hyvän mielen ja palkitsee ja motivoi sitä kautta. Mutta retkahtaminen on myös niissä tapauksissa yleisempää. Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä sitkeämmin saa hakea niitä nopeita tuloksia, valitettavasti.

Katso vähän mistä sun ateriat koostuu, syöt kohtuudella, poistat sokerin ja sallit itsellesi jotain hyvää vaikka lauantaisin. Dieetin ei tarvi tarkoittaa että et saa enää ikinä syödä sitä mistä tällä hetkellä pidät (mulle suklaa esim.) vaan että syöt sitä vaan huomattavasti vähemmän ja harvemmin. Jolloin se maistuu entistä paremmalle kun sitä vihdoin saat. Määrä vähenee automaattisesti, kun et syö sitä koko ajan.

Kuntoilusta, älä aloita mitään liian rajua, mutta aloita kuitenkin :) Puoli tuntia per päivä alkuun, mistä sitten pidätkin, kävelyä on aika helppoa harrastaa. Kotijumppaa lisänä. Kun kunto kestää, haasta itteäs pikkasen, älä rupea laiskottelemaan. Sen mukaan kun kunto nousee, sun pitää lisätä vauhtia tai matkaa.

Miten olisi lääkärinkäynti ensin?

Tarttis minunkin sitä omaa saarnaa kuunnella. Koko elämäni olen ollut himoliikkuja ja sokerihiiri, huono yhdistelmä. Nyt kun ei himoiten voi liikkua enää, pitäis sokeri jättää kokonaan pois. Mutku...! Loman jälkeen. Ensi viikolla.

Expimotilla oli hyvät ohjeet. Samoin olen Korppiksen kanssa samaa mieltä siitä, että on suuri ero oletko mies vai nainen. Naiselle 100 kg on paljon, lihavuus, miehelle pelkkää pulleroisuus. Naisten aineenvaihdunta on hitaampi kuin miesten (lihakset pienemmät). Naisten rasvat "irtoo" huonommin kuin miesten.

• Netistä löydät luettavaa. Sen kun haet eri vaihtoehtoja googlen avulla. Se voikin olla just oikea tapa että itse haet tietoja, alat oikein harrastamaan sitä :)

Mutta oikotapoja ei taida olla.

• expimot

"Uskon että jokainen tietää miten syödä oikein, ja miten liikutaan."

Niinhän jokainen tietää tai on tietävinään, mutta se käytännön soveltaminen usein tökkii. Ja siksi minä, expimot, annoin ihan konkreettiset ohjeet kysyjälle. Tuo on hyvä runko ihan elämäntapamuutokseenkin.

• expimot kirjoitti:

"Uskon että jokainen tietää miten syödä oikein, ja miten liikutaan."

Niinhän jokainen tietää tai on tietävinään, mutta se käytännön soveltaminen usein tökkii. Ja siksi minä, expimot, annoin ihan konkreettiset ohjeet kysyjälle. Tuo on hyvä runko ihan elämäntapamuutokseenkin.

Ajattelin silleen, että monesti tuosta painonhallinnasta ja liikunnasta tehdään liian vaikeita ja tarkkoja. Pitää mennä tunnin lenkille ennen aamupalaa, ei saa juoda samalla kun syö, pitää jättää kaikki hiilarit. Tai sitten pitää uuvuttaa ittensä kolme kertaa päivässä lenkille, nostaa autonrenkaita puoli tuntia tai jotain muuta sellaista kivaa mitä ei kuitenkaan tule jaksamaan kuin viikon. Sitten on kroppa siinä kunnossa ettei pääse pariin viikkoon tekemään mitään, ja palaa vanhoihin uomiin.

Ja sitten kun se ei toiminut, otetaan joku ihme ananasdieetti käyttöön. Kun se ei toimi, niin paastotaan. Kun se ei toimi, valitetaan että mikään ei auta, ei edes syömättömyys.

Kukaan ei ole niin hyvä kieltämään tosiasioita kuin ihminen. Vaikka tietää että tupakka on pahasta, päivittäinen sokerikin, sohvailu, niin eikun....

Hyvät ohjeet sulla oli. Valvo sä mun syömiset, niin mä reenan susta juoksijan :))

• expimot
        hmp.f kirjoitti:

Ajattelin silleen, että monesti tuosta painonhallinnasta ja liikunnasta tehdään liian vaikeita ja tarkkoja. Pitää mennä tunnin lenkille ennen aamupalaa, ei saa juoda samalla kun syö, pitää jättää kaikki hiilarit. Tai sitten pitää uuvuttaa ittensä kolme kertaa päivässä lenkille, nostaa autonrenkaita puoli tuntia tai jotain muuta sellaista kivaa mitä ei kuitenkaan tule jaksamaan kuin viikon. Sitten on kroppa siinä kunnossa ettei pääse pariin viikkoon tekemään mitään, ja palaa vanhoihin uomiin.

Ja sitten kun se ei toiminut, otetaan joku ihme ananasdieetti käyttöön. Kun se ei toimi, niin paastotaan. Kun se ei toimi, valitetaan että mikään ei auta, ei edes syömättömyys.

Kukaan ei ole niin hyvä kieltämään tosiasioita kuin ihminen. Vaikka tietää että tupakka on pahasta, päivittäinen sokerikin, sohvailu, niin eikun....

Hyvät ohjeet sulla oli. Valvo sä mun syömiset, niin mä reenan susta juoksijan :))

"Ajattelin silleen, että monesti tuosta painonhallinnasta ja liikunnasta tehdään liian vaikeita ja tarkkoja."

Olen samaa mieltä ja siksi tuo ohjeeni olikin noin simppeli.
        Tolla periaatteella mä pudotin ylimääräiset ja toimin nykyäänkin vaikka pudotettavaa ei enää ole. Toki syön liikunnasta johtuen enemmän kuin tuo 1500kcal.

Juoksuun tarttis kyllä saada jotain apuja, aamullakin kävelin ensin 2,5km ja juoksin lyhyitä spurtteja toiset 2,5km. Tasaista hölkkää en oikein saa tuntumaan hyvältä.

• expimot kirjoitti:

"Ajattelin silleen, että monesti tuosta painonhallinnasta ja liikunnasta tehdään liian vaikeita ja tarkkoja."

Olen samaa mieltä ja siksi tuo ohjeeni olikin noin simppeli.
        Tolla periaatteella mä pudotin ylimääräiset ja toimin nykyäänkin vaikka pudotettavaa ei enää ole. Toki syön liikunnasta johtuen enemmän kuin tuo 1500kcal.

Juoksuun tarttis kyllä saada jotain apuja, aamullakin kävelin ensin 2,5km ja juoksin lyhyitä spurtteja toiset 2,5km. Tasaista hölkkää en oikein saa tuntumaan hyvältä.

Se on aika tyypillistä että alkuun verkkainen juokseminen on vaikeampaa kuin kova meno. Pidättelevät lihakset puuttuu? :)) En tiedä, mutta saman koin aikoinaan, ja kun lapsia yritin innostaa tähän jaloon harrastukseen, ihan sama homma heillä. Sitten ei meinaa jaksaa, ja innostus lopahtaa kun on liian rankkaa. Eli kannattaa silti harjoitella sitä hölkkää, kyllä se tulee sieltä.

Ite luin silloin joskus hesarista jutun, miten kehon asento tulee olla. Se auttoi mua paljon, en olisi kuvitellut että sillä on niin suuri merkitys. Paitsi että lenkki tuntuu helpommalta, se suojaa loukkaantumiselta.

Se meni jotenkin näin: Ennen kuin aloitat, vedä henkeä syvään ja suorista selkää, ikään kuin pidentäisit sitä, imaise samalla napaa kohti selkärankaa, kevyesti. Pyöräytä hartiat ensin eteen ja ylös korviin, sitten "pudotat" ne taakse rentona. Noin. Nyt sulla pitäisi olla superhieno ryhti. Pidä se, nojaa pikkasen eteenpäin menettämättä napa-imua, ja lähde juoksemaan. Jalkaterien pitää osoittaa suoraan eteenpäin. Ei sivuille.

Onko tämä tuttua? Kokeile ja kerro auttoiko yhtään hillitsemään vauhtia.

Muutenkin, koin ite helpommalta sen, kun alkuun vedin aina samaa lenkkiä. Ensin venyttelyä kotona. Ensimmäiset 100 m reipasta kävelyä, ja sitten hölkäten. Alkuun taisin vetää vain 3 kilsaa, ja kun jaksoin sen juosta kävelemättä, pidensin sitä neljään ensin yhden kerran, loppuviikon taas sen 3 km. Tätä kahden viikon aikana. Seuraavalla viikolla 2 x 4 km, yksi 3km, ja jälleen kaksi viikkoa sitä ennen kuin siirryin kokonaan lenkkeilemään 4 km.

Mäet ovat hyviä valmentajia. Yksi sellainen kannattaa sijoittaa lenkipolulle. Siis sä siirrät sen mistä ikinä vaan löydät. Juokse se ylös, ja huomaat että lenkki sujuu helpommin sen jälkeen. Jotkut käyttää intervallijuoksua samaan tarkoitukseen. Jos asut jossain Pohjanmaalla... Tanskalaiset varmaan keksineet.

Venyttelet varmaan jälkeenpäin, not? Tuo not koska sä oot mies, miehet ei venyttele. Mutta se on tärkeää.

Mitäs vielä.... lenkin sijoittaminen päivärytmiin on tärkeää. Ei saa olla nälkä, mutta ei masu täynnäkään. Jotain kevyttä tuntia ennen, ja varsinainen ateria kun palaa takaisin. Mutta tuon oot jo varmaan hokannut. Iskeekö kylkikipua koskaan? Siihenkin on konstinsa.

Ihana harrastus. Kestää useampi kuukausi ennen kuin kunto on niin hyvä että saa sen Mustang fiiliksen :) mutta kun se sitten tulee, se on niin palkitsevaa. Luin joskus, että lihaksille, jänteille ja nivelille kestää kuukausi tottua ja kasvaa, mutta sisäelimet (sydän ja keuhkot) tarvitsee puoli vuotta aikaa. Siksi kai niin harva jatkaa tätä harrastusta pidempään, puoli vuotta on pitkää aikaa "yrittää" jotain.

Joko jaarittelin tarpeeksi. Varmaan tuli paljon sellaista mitä tiedätkin, mutku mä en tiedä mitä tiedät. Onnea. Kysy jos tulee jotain eteen, tai jos selitin huonosti.

• hmp.f kirjoitti:

Se on aika tyypillistä että alkuun verkkainen juokseminen on vaikeampaa kuin kova meno. Pidättelevät lihakset puuttuu? :)) En tiedä, mutta saman koin aikoinaan, ja kun lapsia yritin innostaa tähän jaloon harrastukseen, ihan sama homma heillä. Sitten ei meinaa jaksaa, ja innostus lopahtaa kun on liian rankkaa. Eli kannattaa silti harjoitella sitä hölkkää, kyllä se tulee sieltä.

Ite luin silloin joskus hesarista jutun, miten kehon asento tulee olla. Se auttoi mua paljon, en olisi kuvitellut että sillä on niin suuri merkitys. Paitsi että lenkki tuntuu helpommalta, se suojaa loukkaantumiselta.

Se meni jotenkin näin: Ennen kuin aloitat, vedä henkeä syvään ja suorista selkää, ikään kuin pidentäisit sitä, imaise samalla napaa kohti selkärankaa, kevyesti. Pyöräytä hartiat ensin eteen ja ylös korviin, sitten "pudotat" ne taakse rentona. Noin. Nyt sulla pitäisi olla superhieno ryhti. Pidä se, nojaa pikkasen eteenpäin menettämättä napa-imua, ja lähde juoksemaan. Jalkaterien pitää osoittaa suoraan eteenpäin. Ei sivuille.

Onko tämä tuttua? Kokeile ja kerro auttoiko yhtään hillitsemään vauhtia.

Muutenkin, koin ite helpommalta sen, kun alkuun vedin aina samaa lenkkiä. Ensin venyttelyä kotona. Ensimmäiset 100 m reipasta kävelyä, ja sitten hölkäten. Alkuun taisin vetää vain 3 kilsaa, ja kun jaksoin sen juosta kävelemättä, pidensin sitä neljään ensin yhden kerran, loppuviikon taas sen 3 km. Tätä kahden viikon aikana. Seuraavalla viikolla 2 x 4 km, yksi 3km, ja jälleen kaksi viikkoa sitä ennen kuin siirryin kokonaan lenkkeilemään 4 km.

Mäet ovat hyviä valmentajia. Yksi sellainen kannattaa sijoittaa lenkipolulle. Siis sä siirrät sen mistä ikinä vaan löydät. Juokse se ylös, ja huomaat että lenkki sujuu helpommin sen jälkeen. Jotkut käyttää intervallijuoksua samaan tarkoitukseen. Jos asut jossain Pohjanmaalla... Tanskalaiset varmaan keksineet.

Venyttelet varmaan jälkeenpäin, not? Tuo not koska sä oot mies, miehet ei venyttele. Mutta se on tärkeää.

Mitäs vielä.... lenkin sijoittaminen päivärytmiin on tärkeää. Ei saa olla nälkä, mutta ei masu täynnäkään. Jotain kevyttä tuntia ennen, ja varsinainen ateria kun palaa takaisin. Mutta tuon oot jo varmaan hokannut. Iskeekö kylkikipua koskaan? Siihenkin on konstinsa.

Ihana harrastus. Kestää useampi kuukausi ennen kuin kunto on niin hyvä että saa sen Mustang fiiliksen :) mutta kun se sitten tulee, se on niin palkitsevaa. Luin joskus, että lihaksille, jänteille ja nivelille kestää kuukausi tottua ja kasvaa, mutta sisäelimet (sydän ja keuhkot) tarvitsee puoli vuotta aikaa. Siksi kai niin harva jatkaa tätä harrastusta pidempään, puoli vuotta on pitkää aikaa "yrittää" jotain.

Joko jaarittelin tarpeeksi. Varmaan tuli paljon sellaista mitä tiedätkin, mutku mä en tiedä mitä tiedät. Onnea. Kysy jos tulee jotain eteen, tai jos selitin huonosti.

Unohdin. Tuosta juoksuasennosta, kun jalka koskettaa maata, sen pitää siis olla suorassa. Samalla jalkapohjan pitää rullata koko matkan vasten maata, siis nimenomaan rullata, ei läts-läts.

• flegmaatti

Liikunta saattaa olla salakavalaa.

Yhtenä talvilomana hiihdin jokainen päivä yhtenä lenkkinä vähintään 30km. Parhaana päivänä 60km samoin yhtäjaksoisesti. Viimeiset 5km vedin verenmaku suussa joten lenkin ja suihkun jälkeen oli tunnin verran elttaantunut maku suussa. Ei nälättänyt tippaakaan.
      Kun toivun tuosta niin alkoi hillitön nälkä. Söin tavallista, terveellistä kotiruokaa mutta muutaman kerran ja paljon.
      Painoni nousi tuon viikon aikana noin 2kg.

Liikunnan nimiin vannovat voisivat tarkistaa energian kulutustaulukoita paljonko on esimerkiksi käveltäsä yhden rasvakilon kuluttamiseksi ja sen jälkeen katsottava ravintoainetaulukosta mistä tuo kilo muodostuisi ja kumpi on helpompaa, kävellä parikymmentä tuntia vai jättää vastaava määrä viinereitä yms. syömättä.

Lihasvoimatreeni lisää lihasmassaa ja siten lepokulutusta. Oma perusaineenvaihduntani vaatii 2230kcal/vrk. Jo pelkästään unitilassa tapahtuva kulutus sallii jo kohtalaisen syömisen.

• Sun paino nousi koska kasvatit lihaksia. Miehelle tuo onnistuu, naiselle voi olla vaikeaa saada 2 kg lihaksia yhden viikon aikana.

• flegmaatti
        hmp.f kirjoitti:

Sun paino nousi koska kasvatit lihaksia. Miehelle tuo onnistuu, naiselle voi olla vaikeaa saada 2 kg lihaksia yhden viikon aikana.

Hihtämällä pitkiä lenkkejä ei lihasta synny. Ollaan enemmän katabolian puolella.
        Tuo 2kg oli kylläkin laardia ja nestettä. Seurausta hiihdon kuluttamien kalorien ylikompensatiosta.
        Suunnitelmallisella punttitreenilläkään ei viikossa synny lihasta 2kg:a. Vaakanäyttö voi muuttua mutta lihaksen muutoksella tuossa ajassa on vain marginaalinen osuus.
        En ole mikään lihasmassan hankinnan ekspertti. Tehon tavoittelusta uskon tetäväni jotain.

Siinä olet oikeassa, että naisten lihasmassan hankinta ilman kemia avustusta on tiukassa.

• flegmaatti kirjoitti:

Hihtämällä pitkiä lenkkejä ei lihasta synny. Ollaan enemmän katabolian puolella.
        Tuo 2kg oli kylläkin laardia ja nestettä. Seurausta hiihdon kuluttamien kalorien ylikompensatiosta.
        Suunnitelmallisella punttitreenilläkään ei viikossa synny lihasta 2kg:a. Vaakanäyttö voi muuttua mutta lihaksen muutoksella tuossa ajassa on vain marginaalinen osuus.
        En ole mikään lihasmassan hankinnan ekspertti. Tehon tavoittelusta uskon tetäväni jotain.

Siinä olet oikeassa, että naisten lihasmassan hankinta ilman kemia avustusta on tiukassa.

Joo, tuossa on järkeä kun tarkemmin mietin.

• Painan-itseni-verran

Pudotin painoja 35 kiloa
      - varpailleni. Tasan lepsuilua ja huolimattomuuttani. Ai että teki gutaa. Melkein.
      Onneksi oli vahvakärkiset melkein turvakengät, joten jäi vain pientä jomotusta.
      Siihen loppui meikän painojen pudottelu. Ja kuntosali~liikunta? Ajat sitten.
      Siis onko joku painojen nostelu liikuntaa? No ei ole.
      Enpä ole itseäni vaakojen ja peilien kautta elättänyt. Fyysinen työelämä on pitänyt kropan suunnilleen kohdillaan. Kun työelämä on niukentunut, on saattanut tulla ikäpainoa muutama hassu kilo, en tiedä kun en tiedä edes painoindekseistä hevosen huitua.

• flegmaatti

Mees joskus kokelemaan sitä painojen nostelua! Varaa aikaa vähintään tunti eikä pieni opastuskaan olisi pahitteeksi.
        Peilit eivät varsinaisesti ole punttisalin varusteita mutta useammissa paikoissa niitä on.
        Teen itse punttitreenit nenä saliin päin, peili perseen takana. Näen naamani aamuin, illoin hampaita harjatessani ja se riittää.

Mene sitten oikealle punttisalille missä on nostolava! Silloin siellä on myös ainakin jalkajumppatelineet ja todennäköisesti punnerruspenkki.
        Vaikka olet kovakuntoinen jätkä niin hae sopivat aloituspainot ja alkuverryttelyn jälkeen tee valitsemillasi harjoitteilla vaikkapa 5 x 10 toiston sarjat minuutin, kahden palautuksella.
        Maastavedon lämmittelyn voisit tehdä tangossa oma paino. Lämmittelyn jälkeen lisäykset siihen 30kg > 6 toistoa, > lisäys 20kg> 5 toistoa, jne 20kg:n tai 10kg:n lisäyksin ja toistoja vähentäen. Sama sitten alas päin.

Koska olet kova jätkä niin tee leuanvedot suoraan lisäpainoilla! Aloita 20kg:lisukkeella ja vaikkapa 5:n toistoilla. Lisää painoja tuntuman mukaan.
        Varoitan etukäteen, että vyössä lisäpainoa 50kg niin alkaa painamaan kylkiä ikävästi mutta sehän ei haittaa.

• Olen joskus hämännyt ja puijannut itseäni - pienentänyt lautaskokoa.
      Aina söin mukamas yhtä paljon, kaiken lautaselle mättämäni,
      aina kuitenkin söin paljon vähemmän, ei tullut edes santsattua vaikka oli pienempi lautanen tyhjennettävänä.

• joutokäynnillä

Se on totta, että säästöliekillä keho ei toimi niin kuin pitäisi, mutta jos et syö säästeliäästi, niin et varmasti laihdu. Vanhemmiten ihminen pyrkii kerryttämään varastoja, vaikka kuinka yrittäisi syödä vähän.

Kultainen keskitie löytyy siitä, että syödessä ei ota mitään lisää, vaan tyytyy siihen mitä on aluksi lautaselleen valinnut. Aloitaessa syöntinsä, näkee koko aterian. Seisovat pöydät on unohdettava laihduttaessa. Vaalean leivän ja pullat kun jättää, niin pääsee alkuun.

• flegmaatti

Noutopöytä sopii minulle painon hallinnassa.
        Ottaa yhtä lajia kerrallaan ja vähän.
        Jokaisen pikkuannoksen syö maistellen ja hitaasti niin kylläisyyden tunne tulee nopeammin.
        Tietenkin on katsottava mitä lautaselleen laittaa.
        Jälkiruokien kanssa on oltava varovainen. Hedelmäkin riittää.

Urheiluopiston joulut ovat olleet olosuhteiltaan optimaalisia.
        Järkevät ruuat ja vähemmän houkuttelevat jälkkärit.
        Kahdesti päivässä enemmän ja vähemmän rasittavaa liikuntaa.
        Valitettavasti joulu on vain kerran vuodessa ja silloinkin tuo kuvaamani onnela kestää vain 4 päivää.

• kylläpullistuu

Kilpirauhasvika..

• flegmaatti

Käy kehon koostumusanalyysissä luotettavassa laitteessa ja tulosteen kanssa ravintoterapeutin juttusilla!

• expimot

Analyysit ja terapeutit ovat mielestäni tässä tapauksessa ihan turhia rahanreikiä.

Koostumusmittaaja kertoo että lihasmassaa on liian vähän ja viskeraali- sekä muuta rasvaa liikaa ja kehottaa treenaamaan sekä syömään terveellisesti -> 100 euroa kiitos.

Terapeutti käskee syömään terveellisesti kalorivajeella -> 100 euroa kiitos.

Sitten kun viimeisiä läskejä tikistellään tai muuten homma tökkii, saa ammattilaisilta varmasti hyviä ohjeita ja apua.

• flegmaatti
        expimot kirjoitti:

Analyysit ja terapeutit ovat mielestäni tässä tapauksessa ihan turhia rahanreikiä.

Koostumusmittaaja kertoo että lihasmassaa on liian vähän ja viskeraali- sekä muuta rasvaa liikaa ja kehottaa treenaamaan sekä syömään terveellisesti -> 100 euroa kiitos.

Terapeutti käskee syömään terveellisesti kalorivajeella -> 100 euroa kiitos.

Sitten kun viimeisiä läskejä tikistellään tai muuten homma tökkii, saa ammattilaisilta varmasti hyviä ohjeita ja apua.

Näet asian kovin pelkistettynä! Kommentistasi päätellen sinulla ei ole paljoakaan kokemusta mutta sitä enemmän ennakkoluuloja.
        Tietysti, jos on oikein huono tuuri tai kehno valintaperuste niin kokemus voi olla kielteinenkin.

InBody analyysit maksavat 20€ > 30€ paikasta riippuen. On myös maksuttomia esittelytilaisuuksia kuten se massatapahtuma jossa käyn itse vuosittain elokuussa.

Ravintoterapeutin laskutuksesta en tiedä mutta jos ihminen on epävarma ko. alueen hallinnan suhteen niin kannattaa harkita käyntiä.

Ylipäätään ihmisten tietous ravinteista on hämmästyttävän heikko.
        Aivan perusasioissa sekoillaan. Likimainkaan kaikki eivät edes ymmärrä jonkin pakkauksen tuoteselosteen sisällön merkitystä.
        Itseopiskelu auttaisi mutta lienee helpompi uskoa kuin ymmärtää.

Tosin itsekin turvaudun uskoon. Olen vakuuttanut itselleni, että painoni putoaminen viimeisten 9:n vuoden aikana ka. 1kg/vuosi johtuu pelkästään ikääntymisestäni. Onneksi rasvamäärä laskee samassa suhteessa joten laardi% pysyy ennallaan.

• expimot
        flegmaatti kirjoitti:

Näet asian kovin pelkistettynä! Kommentistasi päätellen sinulla ei ole paljoakaan kokemusta mutta sitä enemmän ennakkoluuloja.
        Tietysti, jos on oikein huono tuuri tai kehno valintaperuste niin kokemus voi olla kielteinenkin.

InBody analyysit maksavat 20€ > 30€ paikasta riippuen. On myös maksuttomia esittelytilaisuuksia kuten se massatapahtuma jossa käyn itse vuosittain elokuussa.

Ravintoterapeutin laskutuksesta en tiedä mutta jos ihminen on epävarma ko. alueen hallinnan suhteen niin kannattaa harkita käyntiä.

Ylipäätään ihmisten tietous ravinteista on hämmästyttävän heikko.
        Aivan perusasioissa sekoillaan. Likimainkaan kaikki eivät edes ymmärrä jonkin pakkauksen tuoteselosteen sisällön merkitystä.
        Itseopiskelu auttaisi mutta lienee helpompi uskoa kuin ymmärtää.

Tosin itsekin turvaudun uskoon. Olen vakuuttanut itselleni, että painoni putoaminen viimeisten 9:n vuoden aikana ka. 1kg/vuosi johtuu pelkästään ikääntymisestäni. Onneksi rasvamäärä laskee samassa suhteessa joten laardi% pysyy ennallaan.

Ei mulla ole muita ennakkoluuloja kuin noista palveluiden hinnoista, en tiedä muuta kuin että maksavat.

Minkälaista kokemusta laihduttamisesta arvostat? Minusta ei kuulosta meriitiltä jos asiasta on vuosien tai lukuisten eri kertojen kokemus. Olen kerran yrittänyt ja kerran laihduttanut sekä pysynyt painossani jo vuosikaudet, eli kokemus ei ole kovin laaja mutta itse kuitenkin testattu ja koettu.

Sinä kirjoittelet kyllä asiaa, mutta kokeneen voimaharjoittelijan näkökulmasta, joita palstalla tuskin sinun lisäksesi on. Tavallista laihduttavaa tallaajaa ei kosketa eikä kiinnosta maksimivoimat, räjähtävyys tai leuanvedot lisäpainoilla.

Noihin ja rasvan tiristelyynkin takuulla saa lisätehoja ammattilaisten avulla, mutta normaali ylipainoinen saavuttaa energian rajoittamisella, terveellisellä ruualla ja maltillisella liikunnalla ihan hemmetin hyviä tuloksia.

• flegmaatti
        expimot kirjoitti:

Ei mulla ole muita ennakkoluuloja kuin noista palveluiden hinnoista, en tiedä muuta kuin että maksavat.

Minkälaista kokemusta laihduttamisesta arvostat? Minusta ei kuulosta meriitiltä jos asiasta on vuosien tai lukuisten eri kertojen kokemus. Olen kerran yrittänyt ja kerran laihduttanut sekä pysynyt painossani jo vuosikaudet, eli kokemus ei ole kovin laaja mutta itse kuitenkin testattu ja koettu.

Sinä kirjoittelet kyllä asiaa, mutta kokeneen voimaharjoittelijan näkökulmasta, joita palstalla tuskin sinun lisäksesi on. Tavallista laihduttavaa tallaajaa ei kosketa eikä kiinnosta maksimivoimat, räjähtävyys tai leuanvedot lisäpainoilla.

Noihin ja rasvan tiristelyynkin takuulla saa lisätehoja ammattilaisten avulla, mutta normaali ylipainoinen saavuttaa energian rajoittamisella, terveellisellä ruualla ja maltillisella liikunnalla ihan hemmetin hyviä tuloksia.

Viimeinen virkkeesi on täyttä asiaa. Terveellisen ruuan käsite on vain kovin erilainen eri henkilöillä. Yksi tietää, toinenluulee?
        Tärkeintä on jatkuvuus ja säännöllisyys ja siihen tarvitaan motivatiota ja sitoutumista. Rahallinen panostus saattaa joillekin olla sitoutumista.
        Aloittaessani pitkän tauon jälkeen melkein 6-kymppisenä olen siitä lähtien maksanut vuosikorttini kerralla vuodeksi eteen päin. Aivan alkuun ajattelin, että on vaikeampaa keksiä tekosyitä pois oloilleen.

Ulkopuolinen psyykkauskaan ei ole useimmiten turhaa. Minä en tarvinnut sitä. Vahvin kannustin oli heikentynyt terveys ml. mieskunnon hiljainen hiipuminen enkä edes häpeä tunnustaa sitä.

Meuhkaan toistuvasti voimaharjoittelusta koska koen itse sen antavan todella virtaa kaikkiin elintoimintoihin ja, varsinkin miehille, sillä on merkitystä lihasmassan kautta koska peruskulutus nousee.
        Molemmille sukupuolille on merkitystä myös sen treenin jälkeinen vaikutus.

Sopivasti toteutettuna voimaharjoittelu nostaa myös aerobista kuntoa josta minulla on oma kokemus pitkien rappiovuosien jälkeisestä, ensimmäisestä vuosipuolikkaasta.

Laihduttamisen syitä on monia. Tapoja on vähemmän. Minusta paino on sopiva kun siitä ei ole aineenvaihdunnallista haittaa eikä nimenomaan se haittaa itsensä arkista liikuttamista.

Olen myös purnannut yksinomaan vaakaan tuijottamista vastaan.
        Mittanauha ja vaatteiden istuvuus ovat mittareina objektiivisempia.
        Kehon koostumuksen seuranta saattaa tuntua hienostelulta mutta sekin on yksi motivaatiotekijä.

On myös toisen tyyppisiä kohtaloita. Vaimoni ei varsinaisesti vahtinut painoaan mutta otti sen huomioon syömisissään. Hänen juomisista on turha puhuakaan.
        52v ilmenneen, yhden sukupolven yli hypänneen, geneettisen sairauden jälkimainingeissa lääkäri määräsi vaimoani hankkimaan lisää painoa.
        Kahvinkeittine yläpuoliseen kaappiin ilmestyi täytekeksejä eikä kahvia tietenkään voinut juoda ilman pullaa tai vastaavaa.
        Nousu 52kg > 58kg tyydytti lääkäriä mutta vimaan astui hyvän jatkon laki. Paino jatkoi 60kg:oon johon, ja hieman sen alle, vaimoni on sen pysäyttänyt.

Olen varauksetta tuettu. Jos satun pitämään kolmannen huilipäivän niin vaimoni kysyy huolestuneena, ettenkö aio sinne salille mennäkään? Normaalisti lauantai on ainoa huilipäivä.

Kyllä kai minä olen jonkin sortin fanaatikko mutta tyytväinen tähän hulluuteeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      178
      3721
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2700
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      55
      2541
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2361
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2036
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      314
      1939
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1441
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1393
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1367
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1275
    Aihe