Voisiko palstanaiset selittää...

Raakatotuus

...miksi naisilla on sieluaan paljastaessaankin tarve esitellä nimenomaan pintaansa?

http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2016081422113979_iq.shtml

Näin miehenä kummastuttaa kaikki variaatiot aiheesta "Poseeraan (puoli)alastomana osoittaakseni että olen muutakin kuin ulkomuotoni".

Tiedän jo mitä Palstan MA-teoreetikot tulevat sanomaan (metsästävät ytmejä tmv), mutta haluaisin tosiaan kuulla miten naiset tulkitsevat nämä tempaukset.

20

309

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarralenkkari161

Tulkitsisin, että pointtina on ollut, ettei se vartalo/ulkonäkö kerro kaikkea. Underneath on asetettu kaksoismerkitykseen. En tiedä miten onnistunut tämän spektaakkelin viestin ulostuominen oli.

"(metsästävät ytmejä tmv)"

Anteeksi mutta mitä vittua? XD

• Raakatotuus

No tiedäthän sinä MA-teoreetikot. Kaiken takana on Hypergamia jne.

• ryppis

Tämähän on hyvä ajatusharjoitus. Voi yrittää miettiä mitä toiset ajattelevat, kun omaan päähän asia tuntuu nurinkuriselta.

Yksi tulkintatapa vois olla se, että jos poseeraajat ovat kerran havainneet, että mediassa yleensä esillä oelvat kropat ovat perinteisesti "parempia" kuin heidän omansa, he voivat osoittaa itsetuntua ja luottoa omaan persoonaansa tuomalla esille erilaisenkin kropan rohkeasti. Taustalla täytyy siis olla jotain muuta positiivista.

Kyynisempi varmaan sitten katsoisi enemmän mitä tehdään kuin mitä sanotaan. Mikä tarve on tuoda omaa tarinaansa esiin ja hakea positiivisia kommentteja, ulkonäöstäkin, jos siihen on jo itse tyytyväinen? Onko järkevää sanoa, että kaikki ulkomuodot ovat yhtä kauniita? Silloinhan sana menettää merkityksensä?

• yuytuytutu

Onko tuo kolmas nainen muuten viillellyt itseään jalkoihin?

• Raakatotuus

Siltähän tuo vaikuttaisi.

Ja mikä onkaan resilientin määritelmä:
        : able to become strong, healthy, or successful again after something bad happens
        : able to return to an original shape after being pulled, stretched, pressed, bent, etc.

Niin joo ehkä, kunhan on ensiksi vähän viillellyt itseään, niin sitten on jo parempi olo.

• Pimppi on naisen sielu.

• Ihan hyvä kysymys. En itsekään ihan ymmärrä, miksi jokainen keho tarvitsee jotenkin erikseen "hyväksyttää" muilla. Jokainen keho on hyvä ja that's it. Sielu näkyy sanoissa ja teoissa paljon enemmän kuin valokuvissa.

• nimpparin

Naisen sielu on yleensä kylmä ja kolkko.

• Ei ketään kiinnosta naisen sielu. Jos nainen haluaa huomiota mediassa itselleen tai asialleen, kuten nyt vaikka pohtiakseen sielun käsitettä, varmin tapa saada sitä, on näyttää paljasta pintaa. On tavallaan ihan tervettä, että mediassa näkyy nykyään myös erilaisia, eli ihan tavallisia, naisvartaloita, mutta henkilökohtaisesti toivoisin, että naiset puhuisivat asioista vaatteet päällä. Loppujen lopuksi on ihan sama nakuileeko lehdensivulla jostain ihmisoikeuksista tms puhuva alusvaatemalli, vai kehonsa hyväksyvä pullukka, koska kumpainenkin nähdään lopulta vain tirkistelyn kohteena ja perinteistä naisroolia pönkittävänä, kehonsa kautta hyväksyntää hakevana objektina, ei suinkaan sieluna, eikä keskustelu ikinä siirry pintaa syvemmälle.

• Hyvin muotoiltu!

• atännä

Peukku.

• Naiset voisikin harjoitella mielipiteenilmaisua vaikka tällä palstalla kirjoittamalla joskus vaatteet päällä.

• palstateoriaa

Miksi miehet esittelevät omaisuuttaan? Statuksen merkiksi. Ulkonäkö = naisen status.

• Rumia naisia alusvaatteissa...

Ja kuvan pitäs kertoa sielusta...

Voi vittu tätä menoa...

• siiissii

Toiset näkee vain pintaa. Aika säälittävää.

• Raakatotuus
        siiissii kirjoitti:

Siksihän se ristiriitaista onkin näyttää ennen kaikkea pintaa kun tavoitteena on valottaa sitä henkistä puolta.

Veikkaan ettei kaikki edes lukeneet niitä tekstejä mitä noissa kuvissa oli.

"Ai oliko siinä jotain tekstiäkin?"

• siiissii kirjoitti:

Aivan sama mitä nää taiteilijat yrittää vääntää niin se on aina kuva naisesta tissit paljaana, haarat levällään jne..
        Aivan sama mitä ne yrittää sanoa.. Aina sama paska..

Kaikki taidekoulut pitäs lakkauttaa kun ne tuntuu houkuttelevan pelkkiä vajaaälyisiä vätyksiä..

• artphoto

Tämän tyyppiset taide ym. proggigset leikittelevät ajatuksella, että miehet katsovat vain pintaa ja naiset haluavat, että nähdään muutakin. Tää nyt on tällainen kuvataideproggis kuluneella ajatuksella, jossa halutaan tuoda visuaalisesti kiinnostavaa materiaalia esille, jota naiskehot helposti luovat. Kuvataiteessa on omat lainalaisuutensa mikä toimii, kyse on tässä nykytaiteen tunnelman luomisesta.

• JossainMuualla

No tämä nyt on taas tätä nykyistä:

Olen kaunis! Ihan varmana olen! Ainakin mun sielu on! Mikset sää nää mun sielua, kun mä hypin alushousuissa, puran naiseuteen liittyviä ennakkoluuloja ja poistan leimoja?

Jotenkin sitä tulee hieman kyyniseksi.

• Naiset siellä perse pystyssä kuvassa... "kattokaa mun sielua". :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1329
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1209
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      132
      955
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      867
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      807
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      803
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      741
    8. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      737
    9. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      724
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      58
      722
    Aihe