Miksi Madrake kirjaa mut välittömästi takaisin kun yritän lopettaa istuntoa? Jos haluaisin mennä rootin puolelle väsäämään niin uloskirjautumisen jälkeen Linux kirjaa mut heti takaisin tavalliseksi käyttäjäksi.
Toki mulla on sisäänkirjautumisasetuksissa automaattinen kirjautuminen ilman salasanaa tavalliselle käyttäjälle sekä automaattinen kirjautuminen X:n kaatuessa mutta niin oli aiemminkin ja silti mä pystyin kirjautumaan ulos ja tulin siis siihen sisäänkirjautumisruutuun, nyt se ei onnistu. Ymmärtääkseni olen edelleen ajotasolla 5. Ctrl Alt Backspace aiheuttaa saman, näyttö menee mustaksi ja sitten olenkin jo kirjautunut takaisin tavikseksi. Sammutusoikeudet on annettu kaikille.
Pystyn nyt siis kirjautumaan ulos ja käyttäjän valintaruutuun jos otan automaattisen kirjautumisen pois mutta se on turhan hankalaa. Aikaisemmin systeemi toimi eri tavalla? Osaisiko joku neuvoa?
Mitähän nyt tapahtui?
4
347
Vastaukset
- aa/
En tiedä kuviosta.
Myös Fedorassa graafisessa loginissa voi mennä roottina desktop-ympäristöön (kuulostaa että loggailet edes takaisin desktopeissa, kuten aloittelijat usein tekevät), mutta mulla ei ole ihmeemmin käyttöä sille. Jos haluan jonkin graafisen sovelluksen rootin oikeuksilla, käynnistän sen terminaalista käyttäjä-sessiossa.
su, password, vaikka gedit, jos haluat vaikka editoida urpmiin conffia. Mikset voi vain avata uutta xtermiä ja käyttää su-komentoa ? Ei tarvitsi loggailla edestakaisin. Tai sitten voi logata konsolinkin kautta rootiksi.
- aa/
Niin siis "su" rootin oikeuksille ja "su -" rootin reitille, jos ihmettelet "bash: command not found" -ilmoitusta.
Suoraan roottina logatessa en suosittelesi netin käyttöä. aa/ kirjoitti:
Niin siis "su" rootin oikeuksille ja "su -" rootin reitille, jos ihmettelet "bash: command not found" -ilmoitusta.
Suoraan roottina logatessa en suosittelesi netin käyttöä.Niin, kyllä mä tuon "su root /psswrd" tiesinkin, oikeammin olisin kirjautunut toisena taviksena eli siis Ctrl Alt F7 -F8 lataamaan aMulella siveettömiä elokuvia ja samalla ollut toisena käyttäjänä siveellisen oloisena. Sorry, tulee ihan huono omatunto kun te yritätte auttaa ja mä vaan rötöstelen.. kiitoksia kuitenkin ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723240
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262580Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542446- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2821842- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201339Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi361289Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161235