Ja taas heräsin upeaan syysaaamuun.Luonto aivan hehkuu ja kutsuu kirmaamaan lenkille.Kokeilkaapa kaikki kynnelle kykenevät,tyyliin, ensin leppoisaa kävelyä,sitten rentoa juoksua ,taas kävelyä jne,,,.Siihen jää kuulkaas koukkuun ja kroppa sekä mieli tykkää.Hyvät lenkkarit kyllä täytyy olla.Okei ,nyt joku sanoo ,että eikun metsään ja sieneen,,,tottakai välillä myös sinne.
Ja eikun kävely/juoksulenkille
48
201
Vastaukset
Mitkä lenkkarit?
Mikä ohjelma?
Kenelle rahat?
Kenen mainos?
Mikä taka-ajatus?
H.hunksz
Noh, joko olet lenkillä käynyt?
Ei sillä tossujen merkillä väliä ole, miekin risoilla A-merkkisillä kevyesti kävelin pitkästi toista tuntia.
Se riitti ohjelmaksi.
Taka-ajatus oli ajatusten kirkastaminen, onnistuin.
Eikä maksanut mitään.
.
- Sellai
Ilman muuta aivan toista mitä palstan kyllästyttävät jutut matuista, ulkoilessa mielikin puhdistuu.
- SuosittelenLämpimäst
Joustavapohjaiset lenkkarit ovat hyviä jalalle. Ostin myös joustavat pohjalliset ja nyt ole hankkinut niitä jo kaikkiin kävelykenkiin. Niitä on erilaisin jousto- ja tukiosin valmistettuina ja niitä voi muotoilla leikkaamalla.
Oletteko kokeilleet? Vanhat, jo vähän reikäiset lenkkarit laitoin ja lenkille lähden.
Kylätie on kuiva, joten ei haittaa, ei kastu jalat.
On vähän surullinen mieli, naapurikin poikkesi ja kertoi huolistaan.
Kunhan tunnin liikun, niin eiköhän se hiukan piristä.
Tai sitten on laitettava kumpparit ja mentävä metsään
.- Heikunkeikku
Myös minä heräsin aivan suurenmoiseen ihanuusilmaan. Juuri katselin, miten aurinko leikittelee keltaisten koivunlehtien poskilla. Oon varma, että se niinku Lisää sitä valoaan, että nää koivunlehdet hohtaisivat vieläkin kirkkaammin.
Mun kirsikkapuun lehdet ovat erittäin kauniin punaiset. Katselin sitä oikein tuumimismielessä. Tuumin, että josko alkaisin niitä nyppimään ja prässäisin jossakin kirjan välis ja myöhemmin tekisin niistä jotakin kivaa. Nyppimistä en ole vielä alkanut, mutta katotaan josko saisin aikaiseksi.
Kävin tänään vain pienellä lenkillä. Inhoan juoksemista, että aloittajan ehdottama enstek kävelyä, sit juoksua ja sitä rataa, niin ei sovi mulle. Tykkään kävellä reippaasti, tasaaseen tahtiin silmäsuojukset ohimoilla.
En kuitenkaan kauheen reippaasti tänään kuleksinut. Ei vaan jotenkin sytyttänyt koko kävely. Kuhan laahustelin sopivan matkaa tonne päin ja palajin yhtä hissukseen takaisin.
Suunnittelin tässä, josko lähtisin hakemaan kuusenhavuja haudoille. Mieheni ja isäni.
Tässä on vielä päivää jäljellä, hyvin ehtii. - kesi.vä
Just tulin metsästä. Sauvojen kanssa olin ja lenkkarit oli jaloissa. Pysähtelin syömään puolukoita ja löysin muutaman kanttarellin.
Ihana aurinkoinen syyssää. - karhuahuakarkuun
En kyllä juokse!
Järjen köyhyyttä vanhojen akkojen juokseminen!- Etsilleenkin
Kuin sinä noin yksinkertaisesti ajattelet.Kyllä me pirtsakat ,reippaasti yli kuuskymppiset juostaan,,,en tiedä sinun akkoistasi.Lienevätkö eri kaliperia.
Ei ole minunkaan lajini juosta. Pääsen hiljempaakin etteenpäin. On ihan totta, että vanha nainen juoksemassa ei ole kaunis näky vaikka kuinka olisi kalliit lenkkarit jalassa ; )
Muistan kun joku kirjoitti minulle sievästi, että en tyrkytä asioita niin kuin usein täällä huomaa tapahtuvan. Ollaan niin pirspakoita, kehoitetaan kuntosaleille ja juoksulenkeille.
Mikäpä hänessä, jos tykkää, mutta kyllä kauniina syyspäivänä voi muutakin tehdä kuin juosta jolokutella, eihän siinä juostessa kerkiä muuta ihailla kuin niitä kalliita lenkkareita.; )- mimmimum-..mi
Kyllä kävely saa riittää.....eikä usein tule kuuskymppinen juosten vastaan....eikä ohita kävellessäni....
- ikänsä.tiedät
mimmimum-..mi kirjoitti:
Kyllä kävely saa riittää.....eikä usein tule kuuskymppinen juosten vastaan....eikä ohita kävellessäni....
Oletko selvänäkijä?
- tennariteriparia
Jos on kännipäissään pudonnut tuolilta ja selkänsä satuttanut niin ei siinä jolkutella kateeksihan se käy ja muita haukkumaan ei kauniiksi.
- ent.siivoojaparka
Niin on.
En näe mitään syytä juosta, jos ei ole perse vaarassa. Enää eläkkeellä ollessa harvoin niin kiire minnekään, että juosta tarvitsisi. - Korppis11
tennariteriparia kirjoitti:
Jos on kännipäissään pudonnut tuolilta ja selkänsä satuttanut niin ei siinä jolkutella kateeksihan se käy ja muita haukkumaan ei kauniiksi.
Kyllä se selkä risusavotassa paremmin pelittää kuin asfaltilla jolokutellessa, En ole ikinä ollut juoksun ystävä, olin huoltajana monta vuotta, ajelin autolla juoksijan perässä. Eksäni oli huipputason pitkien matkojen juoksija.
Kieltämättä voin lohduttaa sinua, joka muistuttelet persielle tipahtamistani, että pannappas joku toinen minun asemaani, makkaisi perse pitkällä sängyn pohjalla ja valittelisi elämän surkeutta.
- harmi-kunto-pettää
jooo, vielä mutama vuosi sitten tein 10 km kävelylenkkejä , nyt ne on muisto vain,
polvet ei kestä, lonkaki välillä niksahtaa kummasti,
kuolema kai kohta tullee, Me käytiin myös kävelyllä Lutusen kaa, mutta vain sellasella pikkulenkillä, alle tunnin. Sekä kadunreunaa että metsäpolkua plus joenrantaa, tuuli kylmästi ja aurinkoa ei näkynyt. Ilmassa oli syksyn tuntua, mietimme että jokohan ottaisi veneen pois vedestä ja toisi pihaan talviteloilleen.
Samaan aikaan isot koneet jyrryttivät kadunreunaa meidän edessä ja kaivoivat valokaapelia maahan.- ent.siivoojaparka
Kävin jo.
Mitä seuraavana pitää tehdä?Muistithan venytellä liikunnan jälkeen?
Se on hyvin tärkeää.
Minä muistan harvoin, jos koskaan.
Nyt voitaisiin heittää muutama kuperkeikka ja kärrynpyörä.
Jostain luin niiden tekemisen olevan hyväksi ikääntyneille.
Kokeile sinä ensin.- ent.siivoojaparka
Ancelina kirjoitti:
Muistithan venytellä liikunnan jälkeen?
Se on hyvin tärkeää.
Minä muistan harvoin, jos koskaan.
Nyt voitaisiin heittää muutama kuperkeikka ja kärrynpyörä.
Jostain luin niiden tekemisen olevan hyväksi ikääntyneille.
Kokeile sinä ensin.Eilen 7km 6km 2km 7km
Tänään olen venytellyt, ehkä huomenna jo pystyn heittämään kuperkeikan. Kärrynpyörän heitän sitten, jos satun jostain sellaisen löytämään. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Eilen 7km 6km 2km 7km
Tänään olen venytellyt, ehkä huomenna jo pystyn heittämään kuperkeikan. Kärrynpyörän heitän sitten, jos satun jostain sellaisen löytämään.Hienoa, 7-10km päivässä liikun itse, tosin nyt on toinen nilkka hiukan kipeä, joutuu hillitsemään menohaluja.
Venytellään ja heitellään, mie saatan heittää tuon kahvakuulan niin kauas kuin saan lentämään.
Ei se oikein vanha ihminen sievästi pysty juoksemaan ,enempi sellasta lonksuvaa höskyttelyä .
- kylmätotuus
Jos ei sievästi juokseminen enää onnistu, niin voithan kävellä ryhdikkäästi ja rytmikkäästi.
Hyvät jalkineet ovat kaiken A ja O. Senhän toki tiedätkin veliseni.
https://www.youtube.com/watch?v=zZuIBDKueqA
Kauniita ulkoilusäitä on luvattu tulevalle viikolle, joten ylös ulos ja menoksi! - vaimiksiveliseksi
kylmätotuus kirjoitti:
Jos ei sievästi juokseminen enää onnistu, niin voithan kävellä ryhdikkäästi ja rytmikkäästi.
Hyvät jalkineet ovat kaiken A ja O. Senhän toki tiedätkin veliseni.
https://www.youtube.com/watch?v=zZuIBDKueqA
Kauniita ulkoilusäitä on luvattu tulevalle viikolle, joten ylös ulos ja menoksi!Onko k/k sun veljesi?
vaimiksiveliseksi kirjoitti:
Onko k/k sun veljesi?
toi kylmätotuus piti kauheeta meteliä rehellisyyrestä ja naisena esiintyi ,sit paljasti mies olevansa ja siit huamautin sille ,nyt se seuraa ku hai laivaa .
- kylmätotuus
vaimiksiveliseksi kirjoitti:
Onko k/k sun veljesi?
Hän oli isoveljeni, mutta nyt kutsun häntä vain velisekseni. Diminutiivimuoto sopii mainiosti kuvaamaan ko. henkilöä.
Biologinen veljeni hän ei ole, koska vanhempani eivät koskaan kiusanneet lapsiaan. - kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
toi kylmätotuus piti kauheeta meteliä rehellisyyrestä ja naisena esiintyi ,sit paljasti mies olevansa ja siit huamautin sille ,nyt se seuraa ku hai laivaa .
Et vastannut nimim. " vaimiksiveliseksi" kysymykseen, vaan siirryit minun kirjoituksiini. Miksi?
Pidän edelleen kiinni rehellisyydestä, enkä aio muuttaa tapaani.
Tiedät, että olen nainen, samoin kuin rusettikenkäinen vaimosikin. Tiedät myös, että olen kirjoittanut toisella palstalla seuraavani sinua kuin hai laivaa.
Lupaukseni pidän aina.
Rakastat draamaa, mutta joskus se voi iskeä päin naamaa.
Menneisyys ei mikskään muutu, ethän tiedosta varmaan suutu.
Rooleilla voi leikkiä, mutt´ se on pelkkää feikkiä.
Totuus aina paljastuu, ei sitä voi piilottaa edes tunnottomuus tai nimimerkki uus.
Älä pelkää rippe-raukka! Tieto ei leviä tätä kautta, ainakaan vielä. Tulevaisuudesta en tiedä.
Tarinoita paljon kerrot. Usein tiukoilla on mun nauruhermot.
Liian suuri vaatimusko ois, että heittäisit valheellisen naamiosi pois?!
Sano sanottavasi ja kerro rehellisesti, mistä johtuu kiemurtelusi?!
Riittääkö pokkasi?
- tietokonealalla.alk1969
69 ja vaimo 71v ja joka päivä lenkillä käydään, mutta ei aamulenkillä vaan haetaan lasten lasten lapsia koulusta iltapäivällä.
ja varsinainen iltalenkki tehdään autolla kun viedään toisia jälkeläisiä koris ja jää harkkoihi.
juoksut lopetin 4 vuotiaana kun opin pyöräilemään.
mulla on todella monta kaveria joilla on kolotuksia ja silti juoksentelevat ja hiihtävät.
meidän terveyden salaisuus lienee yleinen laistuus, mikään paikka ei ole kulunut.- Vajettatiedoissa-ko
Paikkojen paikoilleen jämähtäminen liikkumattomuuden takia on ihan yhtä paha kolotus kuin liian ja / tai väärän liikkeen tuoma vaiva. Nivelet eivät pysy liikkuvina ilman liikuttelua ja syränpumppu tarvitsee työtä eli rasitusta säännöllisesti jotta se jaksaa.
- JuoskaaJaNauttikaa
Juoksu ei ole koskaan ollut minun lajini, mutta en keksi mitään syytä yrittää kieltää lajia muilta.
Luulen, että moni meidän ikätovereistamme juoksee säännöllisesti ja melko pitkiäkin lenkkejä. - Iloitsen heidän puolestaan ja toivon, että voivat halutessaan juosta elämänsä loppuun asti. :)
Olisi ollut hausta uutinen, jos yli 80 vuotta aviossa ollut pariskunta kävisi vielä säännöllisesti juoksulenkeilläkin. ;D - henrjii
mua taas on talutellut yksi keräävä
- Vesimaisemanviehkeys
Tämän päivän ilma eli sää oli uskomattoman upea ainakin täällä eteläisessä Hämeessä. Kyllä se lenkille kutsui, hikiselle kävelylenkille kun juoksu eikä edes hölkkä sovi. Sain kuvan kännyyn Etelä-Savosta mökin terassilta järvelle päin, arvelinkin että siellä aurinkoinen syyspäivä oli vielä valloittavampi.
Kuntosalille lähden klo 9.00 viivyn 80min. Lepään hetken, keitän kahvia, juon ja lähden haravoimaan lehtiä, se on kuntoilua mukavassa muodossa. Eilen jo haravoin, suurin-osa lehdistä on tullut alas. Mukava katsoa kun tulee, puhdasta jälkeä. "ensin pihalta, tämä on lämmittelyä vasta. Sitten naapurin pihat, maantie. Lahdesta kohti Tamperetta,edelleen koko Pohjanmaa ja siitä kohti Kainuuta. Nainen haravoi! Yli rajan kohti Siperiaa, Alaskaan, maailmanääriin, ja siitä eteenpäin. Puhdasta jälkeä!" 😊
Lainaus mukaellen: Lumenluoja. Risto Ahti- jospahan.tästä
Kuuraa maassa. Usvaa ilmassa.
Lehtiä haravoin jo lauantaina. Lisää näyttää varisseen ja tuuli levitellyt ympäri pihaa. Porkkanatkin vielä pellossa.
Siinähän sitä liikuntaa ja kuntoilua taas tulee.
Sauvakävely kuulema tekee hyvää kipeälle selälle, siis lenkille. Kipeä polvi ei tykkää juoksemisesta oli miten hyvät lenkkarit tahansa.- Joustaa-pohjat-ja-korot
Oletko kokeillut joustavapohjaisia kenkiä ja/tai joustopohjallisia kaikkiin kävelykenkiin. Suosittelen. Nivelet eivät kipeydy samalla tapaa kuin kovapohjaisilla kengillä kulkiessa.
- Pehmeällealustalle
Tai sitten kandee mennä pois asfaltilta. Hiekkateille tai metsäpoluille.
- jospahan.tästä
Joustaa-pohjat-ja-korot kirjoitti:
Oletko kokeillut joustavapohjaisia kenkiä ja/tai joustopohjallisia kaikkiin kävelykenkiin. Suosittelen. Nivelet eivät kipeydy samalla tapaa kuin kovapohjaisilla kengillä kulkiessa.
Kyllä minulla lenkkarit ovat jaloissa kävellessä. Lääkäri suositteli jäykkäpohjaisia kenkiä kun on tuo "pottu" (luupiikki) päkiässä. Sille ei ole kuulema muuta hoitoa kuin sopivat kengät.
Kesäsin kuljen metsäpolkuja ja hiekkateitä, talvella on pakko kulkea maantiellä tai asfaltilla. - kylmätotuus
jospahan.tästä kirjoitti:
Kyllä minulla lenkkarit ovat jaloissa kävellessä. Lääkäri suositteli jäykkäpohjaisia kenkiä kun on tuo "pottu" (luupiikki) päkiässä. Sille ei ole kuulema muuta hoitoa kuin sopivat kengät.
Kesäsin kuljen metsäpolkuja ja hiekkateitä, talvella on pakko kulkea maantiellä tai asfaltilla.Minuakin tuo luupiikki vaivaa, mutta kipu on vasemmassa kantapäässä (akillesjänteessä ?). Onkohan se ns. Akilleen kantapää? Sitä en tiedä.
Ohjeeksi sain käyttää jäykkäpohjaisia kenkiä.
Paras neuvo oli kuitenkin ostaa Apteekista superlonin tyyppistä "levyä". Leikata siitä pala ja tehdä siihen reikä ja asettaa se kenkään niin, että kipeä kohta osui reiän kohdalle. Näin paino ei kohdistunut kipukohtaan, vaan kantapää oli ikäänkuin "ilmatyynyn" päällä.
Sinun tapauksessasi kenkien on oltava sellaiset, että painopisteen on oltava kantapäässä, eikä päkiässä. Kengän korko on oltava suht´ matala.
Kannattaa kokeilla!
Nythän on noita pehmustettuja pohjallisia, joita saa kenkäkaupoista, niistä on helppoa leikellä "reikäpohjallisia". - Lääkärieitiedämitään
Luupiikin(kin) kanssa kannattaa käydä hyvällä vyöhyketerapeutilla (perinteisellä) joka tekee hoidon jalkoihin ja vaikkapa myös hyvällä jalkaterapeutilla.
- kylmätotuus
Lääkärieitiedämitään kirjoitti:
Luupiikin(kin) kanssa kannattaa käydä hyvällä vyöhyketerapeutilla (perinteisellä) joka tekee hoidon jalkoihin ja vaikkapa myös hyvällä jalkaterapeutilla.
Jalkaterapeutti minulle ohjeet antoi. Kun hänen neuvojaan noudatin, niin kipukin hellitti ja lopulta hävisi kokonaan.
Uusiutumisvaara on yhä olemassa, koska eihän se luupiikki mihinkään häviä ilman leikkausta.
Sen tulehtumisen voi kuitenkin estää mainitsemillani keinoilla. Ainakin useimmiten.
PS. Luupiikki näkyy vain röntgenkuvassa ja sen ottamiseen vaaditaan lääkärin lähete.
- Tavuviiva
Lauantaina kepakkokävelyllä lehtometsäpolkua alas merenrantaan, ylös toista mäkeä. Raikkaat tuulenpuuskat ruskapuissa, rapistellen polun lehtiä, havistellen haapoja. Polkua pitkin järven rantaan, vesi kirkasta, taivas kaartuen sinisenä. Hiljaista vielä. Leipomon kautta takaisin. Sisälle kahvikupposelle, siivu tuoretta leipää voilla siveltynä.
Hyvä olo, jonka soisin muillekin. - Hihhiii
Taa porukka juoksee tai kavelee ipadit kasissa, kun ei tieda luonnosta oloa muuten. Varsinaiset lenkkeilijat pah!
- Kiitollisellamielellä
Se on kuule yks hailee,onko ne i padit käsissä vai kassissa.Ei se tahtia haittaa.Meillä kun on aikaa ihailla upeita vaahterapuita,meren kimallusta ,sekä juosten että kävellen leppoisasti- ja kaikki tämä samalla lenkillä- eikä se ole keneltäkään pois.Sitten vaan omalle terassille juomaan kuppi kahvia kera pullasiivun ,joka on päällystetty avokadosiivuilla ja aroniahillolla. (Aronia pihapensaastani)
Metsään, vaan eipä juuri sieniä näy. Tai sitten en ehdi näkemään, kun tuo kaveri vie niin kovaa. Peurojakin näkynyt miltei sieniä enemmän.
En juokse mutta reipasta kävelyä tulee kaksi ja puoli tuntia päivässä, enimmäkseen metsässä. Jäi koukkuun tai ei mutta käveltävä on, kun koiran omistaa, oli keli mikä hyvään. Tiellä olisi helpompi kävellä mutta koira haluaa metsään ja onhan se metsä itsellekkin sellainen rauhoittava ympäristö. Harmi vaan, kun iltalenkin aikaan on jo pimeää, ei viitsi pimeään metsään mennä kompuroimaan. Eikä tässä kauaa mene kun aamustakin on pimeää;( otsalampun valossa vaan mentävä.- Otsalampullakaan
Hyvä että koira vie ulos jos ei muuten vietätä. Miten niitä sieniä pimeässä näkyisi?
- EeeroEiLehti
^¨Huomenna Tapani K puhuu ylipainosta!
Katoovaista on mainen kunnia ,muistan senkin ajan kun tapsa juoksi märkäpuku päällä Ruissalossa .
- Rumpumaha2016
Arvostan Tapsaa, mutta ihmettelen tuota märkäpukujuttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1783721
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262700Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?552541- 1462361
- 672036
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3141939- 311441
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211393Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381367Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161275