Onko naisen historia yleisemminkin isän vika?

Ikis..M

Taas näitä jännäiskä juttuja:

http://www.voice.fi/suhteet/isalleni-jos-olisit-opettanut-minulle-millainen-on-hyva-mies-olisin-saastynyt-paljolta-132270?utm_source=ampparit&utm_medium=rss&utm_campaign=rss

"Jos minulla olisi ollut kunnon isähahmo, olisin ehkä löytänyt itselleni parempia miehiä. Jos minulla olisi ollut isä, joka olisi välittänyt ja jolle ei aina olisi tarvinnut yrittää olla jotain, että tulisi huomatuksi, en ehkä olisi ollut niin kiltti ihmisille, jotka eivät sitä ansaitse. Jos minulla olisi ollut kunnollinen, rakastava isä, hän olisi huomannut kärsimykseni. Ehkä tämä välittävä ja huolehtiva isä tietäisi, että hänen nuorin tyttärensä on raiskattu kaksi kertaa, kahden eri humalaisen miehen toimesta. Tai ehkäpä nämä traumaattiset tapahtumat olisivat jääneet kokonaan tapahtumatta, jos kunnollinen isä olisi kertonut tyttärelleen miehistä, ja siitä millainen on hyvä mies ja millainen ei. Ehkäpä tämä isä olisi opettanut tyttärensä olemaan jyrkempi ja sanomaan ei."

Eli siis kun naiset laajalti valitsee jännäisiä niiden tyttäret sitten tunnesykkyrämykkyröissään myös sitten viettää villiä nuoruutta kun ei ollut sitä kiltin & kunnollisen miehen mallia? Täällä palstallahan me kiltit & kunnolliset miehet yritetään valistaa mutta ei naiset tunnu uskovan kun kiimap..u vetää jännittäviin yhden yön- ja parisuhdeseikkailuihin mahdollisimman epäsopivien miesten kanssa. Tuon kirjoituksen perusteella teemme tärkeää työtä täällä jos yksikin jännäisän tytär vain ottaa neuvoistamme onkeensa.

42

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 664455

Varmasti vaikuttaa naisiin huono isä. Mutta vaikuttaa huono isä myös poikiin. Sen valitettavasti tiedän siitä, koska omaan osan isäni negatiivisista piirteistä.

• helgamies_

Nainen on kiimavittunsa viemä tiedoton olio, joten syy on aina miehissä, jos ei muissa niin ainakin isässä.

• eläämätääkin

Jos isä on omille lapsilleen etäinen eikä osaa keskustella lastensa ja vaimonsa kanssa niin minkälaisen mallin siitä pojat saa.

• Eipä kummoista mallia. Mutta toisaalta meille kuitenkin vakuutetaaan, ettei isällä ole niin väliä muutenkaan, koska äiti tai kaksi äitiäkin voi kasvattaa lapsen. Tai ehkä ajatus on että "ei isää" on parempi kuin "huono isä".

• 2322
        scrg kirjoitti:

Eipä kummoista mallia. Mutta toisaalta meille kuitenkin vakuutetaaan, ettei isällä ole niin väliä muutenkaan, koska äiti tai kaksi äitiäkin voi kasvattaa lapsen. Tai ehkä ajatus on että "ei isää" on parempi kuin "huono isä".

Ei isää ON parempi kuin huono isä. Siis jos puhutaan henkisestä tai fyysisestä väkivallasta tai laiminlyömisestä, joissakin tapauksissa myös vaikeista mt- tai päihdeongelmista. Mutta muuten olen sitä mieltä, että isän rooli voi olla hyvinkin tärkeä, yhtä tärkeä ja joskus jopa tärkeämpi kuin äidin. On niitä yh-isiäkin olemassa, ja silloin se läsnäoleva isä on taatusti tärkeämpi lapsen hyvinvoinnille kuin se kuvioista poistunut äiti.

• Ikis..M

Ei niin hirveästi jokaiseen lapsenhoitoasiaan puuttuva, hieman ehkä vähäpuheinen ja ehkä hieman etäinenkin mutta miehelle kuuluvat miesten työt hoitava turvallinen, kiltti & kunnollinen isä on oikein hyvä isä. Ei isän tarvitse höpöttää ja puuttua ihan jokaiseen asiaan, äiti voi hoitaa lasta aika pitkälle ja isä sitten avustaa tarvittaessa.

• Rose_91

Kyllä isän rooli on tärkeä. Ainakin minulle isä ja äiti yhdessä ovat luoneet omalla esimerkillään käsityksen hyvästä parisuhteesta. Ei siihen vanhempi pysty yhtä hyvin yksin, koska vielä sanojakin tärkeämpi on elävä esimerkki.

Isä myös mielestäni luo standardit sille millainen on riittävän hyvä mies. Uskoisin, että läheinen ja hyvä isäsuhde suojaa naista "huonoilta valinnoilta".

• 690

Mitä "kunnollista" sinussa ja muissa palstan naisvihaajissa on?
      Sekö tekee teista "kunnollisia", ettei teillä ole ollut mahdollisuutta/rohkeutta toteuttaa jännämiehen elämää?

• Ikis..M

Sitä kunnollista että jos noudattaisivat neuvojamme välttäisivät naiset monta ongelmaa ja tunnesykkyrämykkyrää elämässään. Nuo naisvihaväitteesi taas ovat tuulesta temmattuja vihapuheita, jotkut teot tuomitsemme koska välitämme emmekä siksi että vihaisimme.

• aivanturhaan
        Ikis..M kirjoitti:

Sitä kunnollista että jos noudattaisivat neuvojamme välttäisivät naiset monta ongelmaa ja tunnesykkyrämykkyrää elämässään. Nuo naisvihaväitteesi taas ovat tuulesta temmattuja vihapuheita, jotkut teot tuomitsemme koska välitämme emmekä siksi että vihaisimme.

Ei kukaan kuuntele, koska teillä ei ole statusta. Jos jännämies puhuisi naisille järkeä, se menisi perille.

• iujlkhlkj
        Ikis..M kirjoitti:

Ettekä välitä! :) Vihaatte kilpailijoita. Oikeastaan teidän pitäisi vihata ketmejä. Mamut ja jännämiehet ovat vaan marginaaliryhmiä, ytmien naiset eivät ole teille mahdollisuuksien rajoissa.

• Ikis..M
        iujlkhlkj kirjoitti:

Ettekä välitä! :) Vihaatte kilpailijoita. Oikeastaan teidän pitäisi vihata ketmejä. Mamut ja jännämiehet ovat vaan marginaaliryhmiä, ytmien naiset eivät ole teille mahdollisuuksien rajoissa.

Se onkin jännä kuinka ennakkoluulottomasti naiset kykenee suhtautumaan jännämiehiin ja täysin erilaisesta kulttuurista tuleviin mutta meidät kotoiset kiltit & kunnolliset nähdään aina absoluuttisen pahoina :( Miksi pitäisi poloisia ketmejä vihata jotka vain yrittää parhaimpansa mukaan venyä naisten vaatimuksiin? en ymmärrä.

• On tuossa varmaan jotain perää. En tiedä onko vanhemman sukupuolella merkitystä, mutta tottahan lapsen perusturvallisuuden tunne ja minäkuva rakentuu sen mukaan millaista hoivaa, mallin ja myöhemmin neuvoja on vanhemmiltaan saanut, jos minkäänlaisia. Emotionaalinen laiminlyönti ja arvottomuuden tunne saa varmasti ihmisen myöhemmin helpommin hakeutumaan haitallisiin tilanteisiin ja hyväksikäyttäviin ihmissuhteissiin ja etsimään rakkautta vääristä paikoista.. Itselläni oli onneksi kiltti ja kunnollinen isä.

• Ikis..M

Noinhan se kai on mutta miksi se niin helposti usein on aina muissa vika, rankassa lapsuudessa, huonossa isässä/äidissä tms. kun niinkin voisi ajatella että jos on jo lapsena nähnyt miten huonosti se alkkisperhe voi niin luulisi jo sitten nuorempana pyrkivän erilaiseen eikä vasta sitten kun "juoksut on juostu".

• 121212121212

Mutta on toinenkin jännämiesriippuvuuteen johtava tekijä, eli ylikonservatiivinen kasvatus.
        Jännämiehen kautta eletään kapinaa jota ei itse uskallettu toteuttaa.

• Ikis..M

• Ikis..M kirjoitti:

Noinhan se kai on mutta miksi se niin helposti usein on aina muissa vika, rankassa lapsuudessa, huonossa isässä/äidissä tms. kun niinkin voisi ajatella että jos on jo lapsena nähnyt miten huonosti se alkkisperhe voi niin luulisi jo sitten nuorempana pyrkivän erilaiseen eikä vasta sitten kun "juoksut on juostu".

Siinä on vaan se, että huonossa ympäristössä kasvanut ihminen ei välttämättä edes ymmärrä, että omassa ympäristössä on jotain pielessä, kun ei ole koskaan muuta kokenut, eikä osa sitä kaivatakaan. Itsekin ymmärsin vasta aikuisiällä mikä omassa perheessä mättää. Jos ja kun huonoissa oloissa kasvavilla ihmisillä on jännägeenit ja jännäkasvatus, vaatii hyvin paljon pyristellä kohti parempaa. Ihmisellä pitäisi olla edes joku positiivinen ja rohkaiseva asia tai ihminen elämässään ja elämänhalu tallella jotta vois yrittää pyrkiä parempaan. Kaikilla ihmisillä ei vaan valitettavasti ole samanlaiset eväät hyvään elämään, mut jokainen toki päättää mitä niillä vähäisilläkin eväillä tekee.

• Ikis..M kirjoitti:

tuossa vielä pikkikselle kissivideo:

https://www.stara.fi/2016/10/18/kissa-yritti-pelastaa-omistajan-kylvysta-huoli-oli-todellinen/

Öitä :)

Sun kannattaisi varmaan enemmän käyttää noita kissavideoita. Aina kun laitat jonkun konservatismia tursuavan tarinan mikä maailmassa ja naisissa on vikana, niin laita perään tuollaisen vastaavan, niin naiset saa mielikuvan että juuri samanlaisella hyvällä hyvyydellä olet kiskomassa heitä kylpyammeesta. Oikeastaan voisit laittaa rekisteröidyn nimimerkin ja sille kuvaksi jonkun Saapasjalkakissan isoine silmineen.

• Ikis..M
        PikkuLikka kirjoitti:

Siinä on vaan se, että huonossa ympäristössä kasvanut ihminen ei välttämättä edes ymmärrä, että omassa ympäristössä on jotain pielessä, kun ei ole koskaan muuta kokenut, eikä osa sitä kaivatakaan. Itsekin ymmärsin vasta aikuisiällä mikä omassa perheessä mättää. Jos ja kun huonoissa oloissa kasvavilla ihmisillä on jännägeenit ja jännäkasvatus, vaatii hyvin paljon pyristellä kohti parempaa. Ihmisellä pitäisi olla edes joku positiivinen ja rohkaiseva asia tai ihminen elämässään ja elämänhalu tallella jotta vois yrittää pyrkiä parempaan. Kaikilla ihmisillä ei vaan valitettavasti ole samanlaiset eväät hyvään elämään, mut jokainen toki päättää mitä niillä vähäisilläkin eväillä tekee.

Joo mutta joskus on niinkin että psyykkisesti heikko lapsi saattaa alkaa kehittämään itselleen valemuistoja joita psykiatrit sitten komppaa ja se sitten ihan oikeina voi muistaa asioita joita ei koskaan tapahtunut. en nyt jaksa alkaa etsimään linkkiä mutta jossain oli vähän aikaa sitten juttu kun joku nainen muisti tulleensa hyväksikäytetyksi ja siitä seurasi isälle/isäpuolelle hankaluuksia kunnes sitten myöhemmin saatiin osoitettua että oli vaan tavallaan psykiatrin syöttämän tuen vuoksi keksinyt rumia satuja mielessään. Nainen oli vain vähän pahoillaan jälkeenpäin.

• Ikis..M
        scrg kirjoitti:

Sun kannattaisi varmaan enemmän käyttää noita kissavideoita. Aina kun laitat jonkun konservatismia tursuavan tarinan mikä maailmassa ja naisissa on vikana, niin laita perään tuollaisen vastaavan, niin naiset saa mielikuvan että juuri samanlaisella hyvällä hyvyydellä olet kiskomassa heitä kylpyammeesta. Oikeastaan voisit laittaa rekisteröidyn nimimerkin ja sille kuvaksi jonkun Saapasjalkakissan isoine silmineen.

Periaatteessa hyvä idea kyllä joo vaikkei ne varmaan sittenkään uskoisi meidän palstamiesten pyyteettömyyteen, kiittämättömyys on maailman palkka :( Ettei kävisi liian työlääksi etsiminen taidan kuitenkin edelleenkin varata kissivideot vain pikkikselle piristykseksi, onhan niitä mukava kyllä itsekin katsella. Olemalla oikein masentuneen oloinen tai oikein kiva joku muukin saattaisi saada kissivideo-oikeuden mutta toistaiseksi näin.

• Ikis..M kirjoitti:

Periaatteessa hyvä idea kyllä joo vaikkei ne varmaan sittenkään uskoisi meidän palstamiesten pyyteettömyyteen, kiittämättömyys on maailman palkka :( Ettei kävisi liian työlääksi etsiminen taidan kuitenkin edelleenkin varata kissivideot vain pikkikselle piristykseksi, onhan niitä mukava kyllä itsekin katsella. Olemalla oikein masentuneen oloinen tai oikein kiva joku muukin saattaisi saada kissivideo-oikeuden mutta toistaiseksi näin.

Kiitos vaan tästä erityskohtelusta, tunnen itseni etuoikeutetuksi. :)

• Ikis..M
        PikkuLikka kirjoitti:

Kiitos vaan tästä erityskohtelusta, tunnen itseni etuoikeutetuksi. :)

Eipä kestä ja oletkin tosiaan, tungen sulle jatkossakin kissivideoita aina muistaessani vaikka väkisin :D

• Narsistin piirteethän menee monesti just noin ristiin. Narsistimiehen taustalla huono äiti ja narsistinaisen taustalla huono isä. https://youtu.be/61dERrF87Tk

• Naisasialooser1

Monella lutkalla on huono jännämiesisä. Myös kamunaisillani ketkä ovat lutkia. Sillä kunnollisella, josta täällä kerroin, on myös kunnollinen hyvä isä joten tytöstä ei ole tullut lutkaa vaan päästään terve kunnollinen nainen, joka ei anna yhdenkään miehen pompotella eikä ole mitään tarvetta mielistellä miehiä.

Yhden kamunaisen isä on insestipedofiili kuten olen kertonutkin hänen tytärtään panneen kun tämä oli pieni, tytöstä tuli lutka, niin halpa että myös toiset lutkat häntä jakorasiaksi sanovat.

Toinen kamunainen on niin ikään lutka, ei niin halpa kuin tuo edellinen, mutta kuitenkin. Hänelläkin oli alkkisjännämies isä, kotona oli turvatonta joten äiti joutui tyttärien kanssa muuttamaan muualle.

Eli kyllä huono isä tekee naisesta monesti lutkan, mutta se ei ole mikään puolustus lutkaamiselle, vastuu pillustaan on aina naisella itsellään.

• helgamies_

Nainen on aina kiimavittunsa kanssa syyntakeeton tapahtui mitä tahanssa, kaikki syy on aina miehissä.

• huhhuhhu

On sulla piirit.. Itse en tunne yhtään lutkaa, mutta on pari surullista tapausta, joilla oli kamalat isät. Nää tytöt eivät ole juuri seurustelleet ja kumpikin sanoo olevansa aseksuaali, eli seksikään ei heitä kiinnosta.

• Kyselijä-77

"Monella lutkalla on huono jännämiesisä. "

Olisi mukava tietää millainen isä sinulla "naisasialooser1" oli kun sinusta tuli tuollainen?

• Naisasialooser1
        huhhuhhu kirjoitti:

On sulla piirit.. Itse en tunne yhtään lutkaa, mutta on pari surullista tapausta, joilla oli kamalat isät. Nää tytöt eivät ole juuri seurustelleet ja kumpikin sanoo olevansa aseksuaali, eli seksikään ei heitä kiinnosta.

En usko, että tuota isänsä panemaa kamunaisanikaan seksi seksin takia kiinnostaa, hän on huomionkipeä lutka, joka antaa saadakseen miehiltä huomiota ja kuvittelee näin tulevansa hyväksytyksi, vaikka oikeasti hän on vain halveksuttu hyväksikäytetty.

• Naisasialooser1
        Kyselijä-77 kirjoitti:

"Monella lutkalla on huono jännämiesisä. "

Olisi mukava tietää millainen isä sinulla "naisasialooser1" oli kun sinusta tuli tuollainen?

Minulla oli ankara ja vaativa isä, sain myös useasti pienenä tukkapöllyä sekä risua kuten kaikilla pahoilla ja persoonallisuushäiriöisillä miehillä yleensä on ankara ja fyysiseen kuritukseen uskonut isä. Nykyään kuitenkin pidän isääni aivan liian maltillisena, hän ei esim. hyväksy naisen ympärileikkausta eikä sivistysvaltioiden tapaa kivittää lutkia.

• Nnnainennnnn
        huhhuhhu kirjoitti:

Naisasialooserille yli yhden kanssa nainut on lutka. Lutkuus alkaa heti toisesta miehestä. Jollei ensimmäinen esim kuollut papin aamenen jälkeen.
        Naisilla taisi tutkimusten mukaan olla 11 seksikumppania elämänsä aikana eli lutkia mahtuu suomen maahan.

• ItteSäälissäRypeminen

Ainahan omista aikaansaamattomuuksistaan ja virheistä on hyvä syyttää jotakin toista, mielellään oman perheen/suvun jäsentä tai jottaakin muuta, tältä pohjalta uhriutuneena yhteiskunnan väliintulo ja lääkkeet maistuvat ja vaelletaan kohti eheytymistä ja terapiaa sekä päästään mielenterveyseläkkeelle jossa lääkkeet eivät maksa mitään eikä vastuuta omasta elämästä taikka teoista tartte tehdä, voi iha itte viillellä ranteitaan

• rumasinkkumies

Vali vali naiset. Teille ei kelpaa kunnollinen mies vaikka isänne sanoisi mitä. Turha sitä isää on nyt alkaa syyttämään, nainen valitsee miehen ulkonäön perusteella aina eikä luonteen ja siksi saatte aina turpaanne.

• hyvä.näin

Faija oli paha alkoholisti. Ei tarvinnut minun kuitenkaan juosta yhtään. Sen kuin valitsi täysin päinvastainen, niin hyvä tuli ja onnellisia on oltu.

• Nnnainennnnnn

Joo no mun isähahmo oli jännä psykopaatti ja koko lapsuus ja nuoruus pelkoa ja miellyttämistä. Sen takia aikuisenakin koen "tutuksi ja turvalliseksi" miehen joka kohtelee mua huonosti. Näin ollen sallin itseäni hyväksikäytettävän koska se on juuri sitä mihin yhdistän rakkauden, tuttua ja turvallista olla epävakaan hullun rinnalla.

• viinamies

Mun isi aina joi vaan viinaa, ja äitikin joi, mut ei niin paljoa kun isi. Siksi minäkin juon 2-3 kertaa viikossa viinaa, kun olenhan isäni poika.

• Minulla ei ollut kunnollisia vanhempia. Isä ja äiti eros kun olin 6 tai 7 vuotias. 15 vuotiaana äiti löysi rikkaan miehen joka kohteli mua huonosti ja sitten lähdin kotoa ja takas en mennyt. Siitä lähtien en tiedä mitä äiti puuhaili ja kenen kanssa kunnes kuoli.

• Nnnainennnnnnn

Isäpuolet pitäs laissa kieltää. Ja äitipuolet myös.

• sönkkis

Minunkaan isä mikään malli iskä ole ollut, mutta ei se ole mielestäni vaikuttanut mieshistoriaani. Sen verran kyllä, että en siedä petollisuutta, kännäämistä, tappelemista ja omahyväisyyttä. Niissä se on ollut varoittava esimerkki. Onneksi vain lyhyen ajan elämästäni, mutta riittävän. Että muistiin on jäänyt kuitenkin.

Isä nimenomaan sanoi aina, että naisen on itse pidettävä huoli maineestaan. Miehet ottaa kyllä jos antaa, mutta maine on sen mukainen. Eli ehkä se isän sanoma (pelottelu) meni jollain tapaa kuitenkin perille. Eikä sillä, että muutenkaan olisin sohlannut pitkin ja poikin, mutta ajattelin että kun ei ole sitä huonoa mainetta, ei miehelläkään ole syytä hävetä mua. Eli ajattelin, että muutkin miehet varmaan ajattelee niin...mutta nythän on toki ehditty huomaamaan, että isompaa osaa ei tunnu haittaavan naisen historia juurikaan. Eli ajat on muuttuneet ja ihmiset sen mukana. :)

• flowersreally

Entä jos äippä on saatanasta?

• Naisella on ollut aina ongelmallinen isäsuhde, jos kiltit ja kunnolliset miehet eivät kelpaa.

• Tukahduttava

Saatanan äiti.

• 2322

Mun isä oli hyvä ja kiltti mies, mutta erosivat äitini kanssa, pääasiassa äidistäni johtuvista syistä. Mä vältin nuorempana "liian kilttejä" miehiä koska pidin itseäni äitini kaltaisena ja ajattelin ettei mun ja liian kiltin miehen suhde toimisi samoista syistä kuin ei vanhempienikaan suhde toiminut.

Myöhemmin totesin, että ison osan aikuisiästäni olin alitajuisesti etsinyt miestä, jonka kanssa voin elää vanhempieni eroon liittyvän hylkäämiskokemuksen uudelleen mutta eri lopputuloksella. Lyhyesti ihastuin vain miehiin jotka tulisivat jättämään mut. Niihin jotka ihastui muhun mä kyllästyin itse. Luulen, että pohjimmiltani miestä joka joka tulisi lähes häipymään mutta muuttaisi viime hetkellä mieltään.

Sitten tuli vastaan se viimeinen. Joka ihastui alkuun, alkoi sitten ottamaan takapakkia ja erottiin, mutta tuli kuin tulikin takaisin. Ja ihme ja kumma, syystä tai toisesta, ollaan monta vuotta ja kirkkoreissu myöhemmin vielä onnellisia. Se on ainoa mitä mun enää tarvitsee tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      182
      4120
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2810
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      69
      2708
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      153
      2510
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      72
      2142
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      326
      2003
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      32
      1498
    8. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      39
      1437
    9. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1423
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1295
    Aihe