Mitenkä minä sellaiset järjestän henkilökunnalleni... tai jättäisikö pikkujoulut kokonaan pois ja tarjoan kahvit täytekakulla tai joululeivonnaisten kera päivisin viikon ajan.
Antaen sitten kaikille vain joululahjan juuri joulupyhien alla.?
Kaikki eivät kuitenkaan voisi osallistua samaan aikaan jonnekin jouluruokailuun... voisihan ne täällä ruokasalissakin muuten järjestää, mutt ei kovin juhlavalta vaikuttaisi työpaikalla ruokailu. Eikä ohjelmaa oikein voi tähän tilaan järjestää. ...Hylätty...
-Teatteri lippuja ajattelin viinipulloa, myös, mutt en ole ollenkaan varma ett kaikki edes käyttisi lippujaan.
-Antaisinko juustotarjottimen juustoineen viiniä, joululahjaksi? Mutt pitävätkö juustoista...?
-Vai sarjalippu paketin elokuviin taidelasi maljakko?
-Vai paistetaanko kaikille saman suurinen kinkku?
- Voinko vaan laittaa selvää rahaa kirjekuoreen ja kirjoittaa päälle Hauskaa Joulua!
Löytyykö hyviä ehdotuksia... korkeintaan n. 70 euroa per henkilö.
Kysynpä mielipiteitä palstalaisilt pikkujouluista?
52
170
Vastaukset
- MrHedgehog
Vuokraa tilava mökki keskeltä metsää. Niin syrjästä ettei kukaan lähde yöksi kotiin. Mukaan syötävää ja reippaasti juotavaa.
Sitten katselet sivusta kun ihmiset pääsevät avautumaan viinan rohkaisemina.
Toimii aina!Jonkun kaveriporukan kanssa tuommoinen voisi olla kivaa, mutta työporukalla kuulostaa hiukan ahdistavalle.. Itsellä ainakin kynnys lähteä jonnekin, mistä ei pääse omin neuvoin halutessaan pois. Jos aloittaja haluaa mahdollisimman monen osallistuvan, ja ilahtuvan, suosittelisin jotain vähemmän aikaa ja henkisiä resursseja vaativaa. Yhteinen ilta ravintolassa ja/tai konsertissa joista voi haluamanaan hetkenä liueta kotiin tai muihin rientoihin.. tai sitten vaan glögiä ja pullaa taukohuoneessa ja bonuskuori jouluntoivotusten kera käteen.
- MrHedgehog
PikkuLikka kirjoitti:
Jonkun kaveriporukan kanssa tuommoinen voisi olla kivaa, mutta työporukalla kuulostaa hiukan ahdistavalle.. Itsellä ainakin kynnys lähteä jonnekin, mistä ei pääse omin neuvoin halutessaan pois. Jos aloittaja haluaa mahdollisimman monen osallistuvan, ja ilahtuvan, suosittelisin jotain vähemmän aikaa ja henkisiä resursseja vaativaa. Yhteinen ilta ravintolassa ja/tai konsertissa joista voi haluamanaan hetkenä liueta kotiin tai muihin rientoihin.. tai sitten vaan glögiä ja pullaa taukohuoneessa ja bonuskuori jouluntoivotusten kera käteen.
Eihän tuollaisesta reissusta hyvä seuraa, tai ylipäätään mistään reissusta jossa yhdistyy duuniporukka ja alkoholijuomat.
Mutta se viihdearvo... MrHedgehog kirjoitti:
Eihän tuollaisesta reissusta hyvä seuraa, tai ylipäätään mistään reissusta jossa yhdistyy duuniporukka ja alkoholijuomat.
Mutta se viihdearvo...Niin.. mutta siinä saattaa käydä niin, että päätyy itse olemaan se viihdearvo.
- MrHedgehog
PikkuLikka kirjoitti:
Niin.. mutta siinä saattaa käydä niin, että päätyy itse olemaan se viihdearvo.
Sellaisenkin tapauksen muistan jossa tytöt koristelivat itse järjestäjän huulipunalla tämän erehdyttyä nukahtamaan kesken juhlinnan. Loppuporukka meinasi eksyä metsään kun lähdettiin jostain syystä pimeällä hortoilemaan ympäriinsä.
Hauskaa oli. Se on sitä team bondingia. - oletkaunis
PikkuLikka kirjoitti:
Jonkun kaveriporukan kanssa tuommoinen voisi olla kivaa, mutta työporukalla kuulostaa hiukan ahdistavalle.. Itsellä ainakin kynnys lähteä jonnekin, mistä ei pääse omin neuvoin halutessaan pois. Jos aloittaja haluaa mahdollisimman monen osallistuvan, ja ilahtuvan, suosittelisin jotain vähemmän aikaa ja henkisiä resursseja vaativaa. Yhteinen ilta ravintolassa ja/tai konsertissa joista voi haluamanaan hetkenä liueta kotiin tai muihin rientoihin.. tai sitten vaan glögiä ja pullaa taukohuoneessa ja bonuskuori jouluntoivotusten kera käteen.
olen kaivannut sinua :)
- että.silleen
Minä epäilen ett jos vuokraan mökin keskeltä metsää... olen ainoa joka sinne lähtee ja on vielä yötäkin siellä.
Nämä naiset eivät oikein ole sen luonteisia ett jonnekin syrjäiseen paikkaan lähtisivät. Kaupunkilais naisia kun ovat.
Hyvä vitsinä... mutt hylätty! MrHedgehog kirjoitti:
Sellaisenkin tapauksen muistan jossa tytöt koristelivat itse järjestäjän huulipunalla tämän erehdyttyä nukahtamaan kesken juhlinnan. Loppuporukka meinasi eksyä metsään kun lähdettiin jostain syystä pimeällä hortoilemaan ympäriinsä.
Hauskaa oli. Se on sitä team bondingia.Hyvä, että saatoit ottaa sen huumorilla, ja muutkin osallistujat. Tuo olisi voinut olla myös todella kauheaa.. joku heräsi töhrittynä ja krapulaisena.. eksyttiin sateiseen pimeään metsään. Riippuu niin paljon seurasta onko tuommoiset jutut hauskoja vai ei. Työporukalla se on kuitenkin aina vähän erilaista kuin kavereitten kanssa vapaa-ajalla. Mulla on ainakin ollut joskus niin ahdistavia työkavereita, että olisi ollut silkkaa helvettiä joutua viikonlopuksi jonnekin saareen niiden kanssa.
oletkaunis kirjoitti:
olen kaivannut sinua :)
Minuako tarkoitit..? No kiitos, kyllä mä oikeasti olenkin aika kaunis.. Kas kun se on se vaatimattomuus joka kaunistaa. :)
- MrHedgehog
PikkuLikka kirjoitti:
Hyvä, että saatoit ottaa sen huumorilla, ja muutkin osallistujat. Tuo olisi voinut olla myös todella kauheaa.. joku heräsi töhrittynä ja krapulaisena.. eksyttiin sateiseen pimeään metsään. Riippuu niin paljon seurasta onko tuommoiset jutut hauskoja vai ei. Työporukalla se on kuitenkin aina vähän erilaista kuin kavereitten kanssa vapaa-ajalla. Mulla on ainakin ollut joskus niin ahdistavia työkavereita, että olisi ollut silkkaa helvettiä joutua viikonlopuksi jonnekin saareen niiden kanssa.
Noissa juhlissa kaikilla oli hauskaa. Ei painiotteluita tai kenenkään uittamista järvessä.
Reissun järjestäjää tosin kuumotti jonkun aikaa, fotot huulipunalla töhritystä sammuneesta miekkosesta kun jäivät sen mimmin haltuun jota hän yritti pokata alkuillasta. - MrHedgehog
että.silleen kirjoitti:
Minä epäilen ett jos vuokraan mökin keskeltä metsää... olen ainoa joka sinne lähtee ja on vielä yötäkin siellä.
Nämä naiset eivät oikein ole sen luonteisia ett jonnekin syrjäiseen paikkaan lähtisivät. Kaupunkilais naisia kun ovat.
Hyvä vitsinä... mutt hylätty!No höh :(
MrHedgehog kirjoitti:
Noissa juhlissa kaikilla oli hauskaa. Ei painiotteluita tai kenenkään uittamista järvessä.
Reissun järjestäjää tosin kuumotti jonkun aikaa, fotot huulipunalla töhritystä sammuneesta miekkosesta kun jäivät sen mimmin haltuun jota hän yritti pokata alkuillasta.Heh.. kaiketi. :D
Pikkujouluista en tiedä, mutta rahalahjasta kaikki varmaan tykkäis
- että.silleen
Siis esim: Talo tarjoisi päiväkahvit 5-11 p. joulukuuta joululeivonnaisin, joka päivä!
Siinä olisi se pikkujoulujen tarjoilupuoli ja kirjekuores 70 euroa rahaa ti 20.12-2016.
Kiitos mielipiteestäsi!
Lähtökohtaisesti pippalot ainaki henkilökunnan näkökulmasta mieluisin juttu, mutta jos se ei luonnistu niin ehkä joululounas.
- että.silleen
Siis missä ja kaikki eivät voi osallistua niihin yhtäaikaa... hoivalla oltava henkilökuntaa yden päivystettävä ulkopuolella asuvia asiakkaita.
Joulun töissä olevat saavat kaikki työvuoron aikana syötävät tietenkin firmalta.
Minun henkilökuntani on melkein 20 naista, vain yksi mies. Et pippalot?? =)) että.silleen kirjoitti:
Siis missä ja kaikki eivät voi osallistua niihin yhtäaikaa... hoivalla oltava henkilökuntaa yden päivystettävä ulkopuolella asuvia asiakkaita.
Joulun töissä olevat saavat kaikki työvuoron aikana syötävät tietenkin firmalta.
Minun henkilökuntani on melkein 20 naista, vain yksi mies. Et pippalot?? =))Monenko miehen käyttämiä ne naiset ovat?
että.silleen kirjoitti:
Minun henkilökuntani on melkein 20 naista, vain yksi mies. Et pippalot?? =))Vastasin siltä kantilta mitä miehet arvostais, naisista en tiedä. Jos järjestät kuitenkin nuo pippalot, voin tulla toiseksi mieheksi...
Käytännässä sulla ei liene muita vaihtoehtoja kuin kakkukahvit/joululounas seisovasta pöydästä ja joku lahja mukaan.
Verotuksen vuoksi ei saa olla rahaa tai avoin lahjakortti.
Jos kaikki ei kuitenkaan voisi osallistua töiden takia niin jokin henkilökunnan joulupöytä kuulostaa ihan hyvältä.- että.silleen
Niin, mutt tuskin kukaan menee valittamaan verottajalle?
Jotain olen jo oppinut... että.silleen kirjoitti:
Niin, mutt tuskin kukaan menee valittamaan verottajalle?
Jotain olen jo oppinut...Kannustan käyttämään kaikki mahdolliset keinot välttää veroja. Mutta älä kierrä niitä noin helpossa asiassa. Ihan turha riski.
- että.silleen
scrg kirjoitti:
Kannustan käyttämään kaikki mahdolliset keinot välttää veroja. Mutta älä kierrä niitä noin helpossa asiassa. Ihan turha riski.
En ole kiertämässä suoranaisesti veroja.
Jos minä annan sulle 70 euroa käteistä rahaa joululahjaksi, niin se ei ole arvoltaan niin suuri ett verottaja siihen puuttuisi.
Eikä minun itseni tarvitse edes koskea kirjekuoriin tai rahaa. että.silleen kirjoitti:
En ole kiertämässä suoranaisesti veroja.
Jos minä annan sulle 70 euroa käteistä rahaa joululahjaksi, niin se ei ole arvoltaan niin suuri ett verottaja siihen puuttuisi.
Eikä minun itseni tarvitse edes koskea kirjekuoriin tai rahaa.Sä voit antaa omia rahojasi. Yhtiösi ei voi antaa rahaa minulle, mutta voisi muistaa tavaralahjalla mutta vain jos olisin jonkinlainen sidosryhmä. Näin luulisin.
Tilitoimisto varmaan osaa neuvoa noissa.- että.silleen
scrg kirjoitti:
Sä voit antaa omia rahojasi. Yhtiösi ei voi antaa rahaa minulle, mutta voisi muistaa tavaralahjalla mutta vain jos olisin jonkinlainen sidosryhmä. Näin luulisin.
Tilitoimisto varmaan osaa neuvoa noissa.Faija joka on täysin ulkopuolinen ja voi veloittaa konsultoinnista...
että.silleen kirjoitti:
Faija joka on täysin ulkopuolinen ja voi veloittaa konsultoinnista...
Laita googleen joululahjat ja verotus ja lue itse. Ei rahaa.
- että.silleen
scrg kirjoitti:
Laita googleen joululahjat ja verotus ja lue itse. Ei rahaa.
Kyllä se asia on selvä... ja tiedossa myös... uskonhan minä sinua. Kiitos.
- pullokossua
ja isot suklaarasiat riittävät hyvin. Tai kunnon bileristeily ja heilutaan kännissä aamuun asti. Välillä hyttiin panemaan vieraiden ukkojen ja akkojen kanssa.
- että.silleen
No, Ruotsinlaivalle voisin pistota liput, käyvät sitt omaa tahtiaan siellä VP:llä.
Katsotaan... listaan sen mukaan vaihtoehdoksi.
Siitä listasta täällä vielä saavat äänestää... eniten kannatusta saanut valitaan ja kaikki saavat saman lahjan.
Ainoa asia mikä on vielä tyhmempää kuin pikkujoulut on työnantaja, joka järjestää ne alkavaksi työpäivän aikana, jolloin niistä ei voi jäädä edes pois.
- että.silleen
Ei tullut edes mieleen!
Minä olin joskus duunissa firmassa joka järkkäsi alkoholittoman jouluaterian työajan ulkopuolella, siitä nuristiin pitkään kun omalla ajalla pitää osallistua yrityksen ohjelmaan...
- että.silleen
keittiöekspertti kirjoitti:
Minä olin joskus duunissa firmassa joka järkkäsi alkoholittoman jouluaterian työajan ulkopuolella, siitä nuristiin pitkään kun omalla ajalla pitää osallistua yrityksen ohjelmaan...
Teet niin tai näin... niin isossa porukassa on aina joku, jolla on sanomista asiasta kuin asiasta. Mutta naisporukassa tulisi varmasti sanomista jos ruokailu oli työpaikalla ja vielä työajalla!
Jokaisella kun on kännykät ja niissä kamerat... pikkujouluaterialla 2016...eikä ole parhaat pilevetimet yllä... joku otti kuvan minusta tällaisena... apua.
Ainakin kolme tästä työyhteisöstä saisi melkein halvauksen, jos ... arvelen. että.silleen kirjoitti:
Teet niin tai näin... niin isossa porukassa on aina joku, jolla on sanomista asiasta kuin asiasta. Mutta naisporukassa tulisi varmasti sanomista jos ruokailu oli työpaikalla ja vielä työajalla!
Jokaisella kun on kännykät ja niissä kamerat... pikkujouluaterialla 2016...eikä ole parhaat pilevetimet yllä... joku otti kuvan minusta tällaisena... apua.
Ainakin kolme tästä työyhteisöstä saisi melkein halvauksen, jos ... arvelen.Tuossa esimerkkitapauksessani kaikki olisivat olleet tyytyväisiä jos kinkun kanssa olisi ollut viiniä, mutta kun oli kuivat bileet...
Jos päädyt lahjaan, niin jotain pientä ja laadukasta lahjaa ihan käyttötavarapuolelta. Mulla oli joskus työnantaja joka antoi lakanasettiä, peittoa ja tyynyä, matkalaukkua, aterimia yms yms.
Katot vain budjetin ja hahmotat mihin tuotteeseen sijoittamalla saisit tuolla summalla mahd. laadukkaan lahjan. Hyvä lahja voi tuoda iloa vuosiksi.
- Sad-But-true
Työpaikan pikkujoulut on typerä keksintö. Siellä työtoverit teeskentelee että pitävät muka toisistaan vaikka puhuvat pahaa selän takana toisista.
- että.silleen
Tiedetään. Meillä on oikeastaan kaksi eri porukkaa.. ja minä olen vielä se kolmas; ulkopuolinen, koska firma on minun. Surullista mutta totta!
- flowersreally
Mitäpä jos nimittäisit henkilökunnan parista pikkujoulukomitean, joka hoitaisi järjestelyt?
- että.silleen
Mahtaisiko kannattaa... ettei tulisi lisää eripuraisuutta henkilökunnalla keskenään. Mulla on 3 riidankylväjää vielä palveluksessa, ja ovat yhtäköyttä yhdistyksen jäseniä keskenään. Vaikka yhden jos saisikin järjestyksee... jää kaksi kantoa jäljelle.
Minä olen muutenkin täällä melko yksinäinen susi... niin kyllä mä jaksan kuunnella ne piikittelyt. - flowersreally
että.silleen kirjoitti:
Mahtaisiko kannattaa... ettei tulisi lisää eripuraisuutta henkilökunnalla keskenään. Mulla on 3 riidankylväjää vielä palveluksessa, ja ovat yhtäköyttä yhdistyksen jäseniä keskenään. Vaikka yhden jos saisikin järjestyksee... jää kaksi kantoa jäljelle.
Minä olen muutenkin täällä melko yksinäinen susi... niin kyllä mä jaksan kuunnella ne piikittelyt.Kuulostaa paskoilta bileiltä, jos niistä automaattisesti piikittelyä seuraa.
että.silleen kirjoitti:
Minä olen muutenkin täällä melko yksinäinen susi... niin kyllä mä jaksan kuunnella ne piikittelyt.Työpaikalle ei sovi demokratia, johto määrää.
On tärkeää että henkilöstöä kuullaan, mutta ehkä mieluummin kysyisin niiltä vaikka mitä te voisitte tehdä oman työssäviihtymisenne parantamiseksi.- että.silleen
flowersreally kirjoitti:
Kuulostaa paskoilta bileiltä, jos niistä automaattisesti piikittelyä seuraa.
Tarkoitin ett jälkikäteen tulee varmaan arvostelua lahjasta, tai risteilylipuista, jouluateriasta... ainakin ajankohdasta ja paikasta jne.
Jos taas jätän kokonaan huomioimatta siitäkin tulee ja luultavasti silloin koko porukalta. Laiminlyönti olisi myös väärin n.85% kohtaan.
Siksi minä teen listan ja saavat äänestää nainen per ääni ja eniten ääniä saanut ehdotus menee lävitse! Kaikille sama lahja tasapuolisesti.
Itse minä olen noiden kolmen kanssa ajautunut tälle törmäys linjalle. Tuli kerrottua totuuksia päin naamaa kun minulta hihat paloi lopultakin. Ei ollut fiksua multakaan. - flowersreally
että.silleen kirjoitti:
Tarkoitin ett jälkikäteen tulee varmaan arvostelua lahjasta, tai risteilylipuista, jouluateriasta... ainakin ajankohdasta ja paikasta jne.
Jos taas jätän kokonaan huomioimatta siitäkin tulee ja luultavasti silloin koko porukalta. Laiminlyönti olisi myös väärin n.85% kohtaan.
Siksi minä teen listan ja saavat äänestää nainen per ääni ja eniten ääniä saanut ehdotus menee lävitse! Kaikille sama lahja tasapuolisesti.
Itse minä olen noiden kolmen kanssa ajautunut tälle törmäys linjalle. Tuli kerrottua totuuksia päin naamaa kun minulta hihat paloi lopultakin. Ei ollut fiksua multakaan.On myös lahjakortteja, joissa on muutama eri vaihtoehto (mm. gourmetruokia ja laadukkaita keittiövälineitä) ja joista lahjakortin saaja voi valita mieleisensä. Toimittavat kotiin haluttuna ajankohtana.
- 3642
keittiöekspertti kirjoitti:
Työpaikalle ei sovi demokratia, johto määrää.
On tärkeää että henkilöstöä kuullaan, mutta ehkä mieluummin kysyisin niiltä vaikka mitä te voisitte tehdä oman työssäviihtymisenne parantamiseksi.Ei henkilöstö voi tehdä mitään oman työssäviihtymisensä parantamiseksi, koska ei ole valtuuksia tehdä päätöksiä. Päätösten pitää tulla johdolta, mutta oleellista on, että henkilöstö voi anonyymisti antaa ideoita. Itse olen nykyisessä ja edellisessä firmassa yrittänyt saada aikaan parannuksia, mutta johto on vain musta aukko, johon kommunikaatio katoaa ilman mitään reagointia.
3642 kirjoitti:
Ei henkilöstö voi tehdä mitään oman työssäviihtymisensä parantamiseksi, koska ei ole valtuuksia tehdä päätöksiä. Päätösten pitää tulla johdolta, mutta oleellista on, että henkilöstö voi anonyymisti antaa ideoita. Itse olen nykyisessä ja edellisessä firmassa yrittänyt saada aikaan parannuksia, mutta johto on vain musta aukko, johon kommunikaatio katoaa ilman mitään reagointia.
Totta, siksi puhuinkin vain kyselystä.
Minä olisin tarkkana henkilöstön suhteen aina kun sieltä alkaa tulemaan kehitysehdotuksia, yleensä ne liittyvät vain etuisuuksien kahmimiseen.
- rumasinkkumies
Mitä pikkujouluissa tapahtuu. Naivatko kaikki toisiaan kännissä? En ole koskaan päässyt pikkujouluihin.
- että.silleen
Siis n. parikymmentä naista keskenään vai? Vain yksi osaaikaeläkkeellä oleva työllistetty mies, joka tekee pikku askareita meillä. Tänään oli korjannut pyörätuolin renkaan...paikkasi väliaikaisesti kunnes saadaan uus sisärengas.
- nussfag
Risteily ei varmaan sovi perheellisille!
- että.silleen
Hyvää yötä ja kiitos ehdotuksista, koitan kehitellä näistä listan josta saavat sitten äänestää sen parhaan vaihtoehdon. Ja se puhdas raha nyt sitten putoaa pois listalta.
- 2781
Ohjelman pitäisi olla sellaista, että se sopii kaikille, eli ei alkoholia, ei mökämusiikkia, ei extreme-lajeja jne. Samoin lahjat: niiden pitäisi olla sellaisia, että jokainen voi niitä käyttää.
- nipo-nipo-nipo
Ohjelmaksi bingoa ja palkinnoksi kahvipaketti. Ei olisi liian ekstremeä, sopii kaikille.
Välillä pientä hyppelyä tonttulaulujen tahdissa kuusen ympäri, ei mitään mökää ja mörisevä-ääniset laulajat pitävät turpansa kiinni.
Lahjaksi sitten vuoden vessapaperit, kaikkihan sitä käyttää ja tarvitsee.
- Ikis..M
Vilkaisin lävitse ja ehdottaisin vielä tämmöistä eli jos soittelisit lähialueen ravintoloihin ja kyselisit milloin perjantaina niillä on joku pikkujoulukattauksia (tuohon hintaan sopiva) ja sitten jos semmoinen löytyy niin ok, lista henkilökunnan pöydälle kuka pääsee/haluaa lähteä sinne ja ne jotka ei pääse/halua lähteä niin ne saa sitten ko. ravintolaan vastaavan hintaisen lahjakortin jonka voi sitten käydä omin päineen käyttämässä. Siinä ehkä suht edullisesti saisi hyvät ruokailut seisovasta pöydästä niin sinne kannattaisi mieluummin lähteä kuin jäädä pois mutta pois jäävätkin saisi kuitenkin sitten sen lahjakorttinsa ja kaikki sitten saisi muut juomat mitkä ei kuulu ruokaan ostaa sitten itse niin ei tulisi sinullekaan kovin kalliiksi tarjoilujen suhteen.
- että.silleen
Kattos vaan Ikis, näkee sinutkin jälleen apuna pulmaani ratkomassa! Kiitos!
Pitäisi tehdä nyt sitä pikkujoulu & joululahja ehdotelmaa... mut menee taas harkintaan, kun luettiin "Kakkosen" kanssa koko tämä lista.
Näistä ehdotuksista kun saa kyllä rustattua ihan mukavan kokonaisuuden lahjana, ilman äänestystäkin.
Henkilöstöpäällikkö (eli, kakkonen) soittelee nyt ravintoloihin sekä kylpylöihin kysellen näitä pikkujoulukattauksia ja lahjakortin hintaa sekä voimassaolo aikaa ym.
"flowersreally": heitti myös mukavan ajatuksen jota harkitaan vaihtoehtona..
"Kakkonen" tarttui tähän ex-Pertin sanomaan ja aikoo pitää siitä kiinni, eli:
Työpaikalle ei sovi demokratia, johto määrää!
OK, minä peesaan... oppityttönä, siksihän mä kakkosen laitoin näitä hommia hoitamaan kun itse kompuroin... (ihan koko rahalla!)
Nyt varsinaiseen ammattityöhöni ja toimistosta ulos, aahhh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1814044
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262800Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?682692- 1532500
- 712126
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3171975- 321488
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211423Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381407Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161295