En minä oikeasti haluaisi juoda alkoholia mutta kun olen yksinäinen.
Alkoholi ja yksinäisyys
49
3579
Vastaukset
Tekosyy. Ihmiset ryyppää koska niin tahtovat. Ovat ryyppäämättä koska niin tahtovat.
Sellaista asiaa kuin alkoholismi ei ole olemassakaan, mikään sairaus, se että ryyppää, ei varsinkaan ole.- ätminki
Jos ei saa rakkautta ja hyväksyntää niin se masentaa ja monet sitten alkaa juomaan. Ssiinä on mennyt hyvii miehii alkoholin kanssa pohjalle koska naiset syrjii lyhyitä rumia miehiä. Täysin naisten syytä jos mies alkaa juomaan.
- wandula
Eli koska ryyppään, se on miesten syytä?
- crux
Näin se on minullakin. Toki jossain määrin käyttäisin alkoholia muutenkin mutta kyllä se unohtuukin helposti jos on seuraa tai muuten mielekästä tekemistä. Alkoholilla saa nopeutettua ajan kulumista mikä on yksinäisinä viikonloppuina tarpeen. Vaikea edes nähdä sitä kovin suurena ongelmana kun on suurempiakin, kuten yksinäisyys tai elämän tarkoituksettomuus.
- Anonyymi
Aika hyvin olen näköjään kirjoittanut aikoja sitten. Eihän siihenkään ole tietenkään mitään vastattu, mutta kuitenkin.
Auttaako alkoholi yksinäisyyteen?
wlfwd kirjoitti:
Auttaa, jos se helpottaa kontaktin ottamista naisiin.
Määrä joka sopii tuohon on aika pieni.
- Anonyymi
Auttaa. Viikonloppuna luuri täyttyy ryyppykutsuista enkä ole oppinut luomaan ihmissuhteuta selvinpäin, ihan yleistä ja huomaa etenkin raittiilla ihmisillä joilla ri ole koulun tms kautta paikkakunnalla tuttavia. Kännissä löytää aina uusia tuttavuuksia
- nainenhumalassa
Tuu juomaan mun kanssa. Mäkin oon vähän yksinäinen ja ryyppään näin sunnuntai-iltana yksin kotona.
- nainenhumalassa
En lääpi. Toivon, ettet sinäkään lääpi.
nainenhumalassa kirjoitti:
En lääpi. Toivon, ettet sinäkään lääpi.
Kun juodaan niin juodaan.
- oihjavoih
Ja sitten kun olet naimisissa, niin joudut juomaan siihen stressiin että vaimo koko ajan nipottaa sun juomisesta.
Ja siinä vaiheessa kun lääkäri kirjoittaa diagnoosin alkoholismista niin peli on pelattu. Siitä ei kuulemma parannuta...
- ätmi-sinkku
Sitä tunnetta että on yksinäinen , ei voi muut kun yksinäiset tietää. En ole alkoholin suurkuluttaja. Viikonloppuisin näkee kaupoissa paljon pareja jotka ostavat ruokaa ja muuta, näyttävät onnellisilta kun niillä on joku joka välittää. Suurin osa ihmisistä ei välitä niistä jotka todella on yksinäisiä.
- ytfjhb
Alkoholi on kyllä paska huume. Paljon parempia huumeita on, enkä ymmärrä miksi tästä huolimatta jotkut silti kittaavat kaljaa.
- Kjhhyy
Ehkä siksi koska viinaa saa kaupasta ostamalla. Kyllä monikin pössyttelisi jos sen hommaaminen olisi yhtä helppoa.
- gutyinh
Ei sen hommaaminen sen vaikeampa ole kuin alkoholin.
- Kjhhyy
gutyinh kirjoitti:
Ei sen hommaaminen sen vaikeampa ole kuin alkoholin.
Kyllä on. Vai myydäänkö sitä siwassa kuten kaljaa? Sitähän minäkin.
Yksinäisyys huonontaa elämänlaatua, aiheuttaa pitkään koettuna terveyshaittoja ja saa aikaan itsetuhoista käyttäytymistä.
Tässä mielessä yksinäisyys voitaisiin mieltää sairaudeksi, ihan siinä missä alkoholismikin.
Miksi ihmiset ovat yksinäisiä?
Syitä yksinäisyyteen on monia, eikä ole edes selkeää, mitä yksinäisyydellä oikein tarkoitetaan.
Henkilö saattaa olla hyvinkin aktiivinen harrastuksissaan, joihin voi liittyä laajakin tuttavapiiri, mutta kuitenkin kokea oman kotinsa ahdistavaksi, koska joutuu olemaan siellä yksin. Toinen voi puolestaan viihtyä yksin ja olla erilläänolostaan hyvinkin mielissään.
Ilmeisesti yksinäisyydellä tarkoitetaan pikemminkin jäämistä ilman puolisoa kuin sosiaalisten suhteiden ja kanssakäymisen riittämättömyyttä tai puuttumista kokonaan. Tosin tilanteessa, jossa sosiaalinen kanssakäyminen puuttuu käytännöllisesti katsoen kokonaan, on vaikea sanoa, kaipaako henkilö enemmän puolisoa kuin edes jotain, jonka kanssa puhua.
Ihminen voi parisuhteessakin kokea olevansa yksinäinen, tosin tällöin parisuhteen laatu ei välttämättä ole kaikkein optimaalisin.
Yksinäisyyden kokeminen taitaa rinnastua pitkälti toivottomuuden ja näköalattomuuden kokemiseen. Toisin sanoen, ettei koeta elämän tuoneen oikeastaan mitään hyvää mukanaan, tai ettei ainakaan nykyisessä elämäntilanteessa ole mitään elämisenarvoista. Yksinäiset kuolevatkin tilastojen valossa merkittävästi nuorempina kuin henkilöt, jotka eivät itseään sellaiseksi koe.
Henkilö voi joutua luopumaan sosiaalisista suhteistaan avioeron, puolison kuoleman, työstä irtisanomisen tai muiden välirikkojen vuoksi. Kerran vakiintuneiden suhteiden katkettua, voidaan uusien suhteiden muodostaminen kokea ylivoimaiseksi.
On myös mahdollista, että henkilöllä on aina ollut vaikeuksia solmia sosiaalisia suhteita. Tällöin suhteita ei aikuisenakaan yksinkertaisesti ole, koska niitä ei koskaan olla muodostettukaan.
Ihmiset ovat luonnostaan taipuvaisia halulle muodostaa parisuhde ja tätä taipumusta monesti sitten hyväksikäytetäänkin. Koko maailma on täynnä tarinoita auervaaroista, jotka veivät lemmenkipeiden emäntien rahat. Nykyään uutisissa esiintyy myös loveen langenneita miehiäkin, joiden rahat menivät "avun" tarpeessa olevalle mysteerinaiselle.
Yksinäisyyttä ei vielä luokitella sairaudeksi kuten alkoholismi nykyään luokitellaan. Ajatellaan, että persous alkoholille on synnynnäistä ja korjaamatonta. Tietyissä tapauksissa näin varmasti onkin. Useimmiten se kuitenkin on opittua käyttäytymistä.
Samalla tavalla yksinäisyys voitaisiin ajatella tietyissä tapauksissa synnynnäiseksi ja korjaamattomaksi ominaisuudeksi. Monissa tapauksissa se kuitenkin olisi opittua käyttäytymistä, josta voi oppia pois.
Vaikeus tai kyvyttömyys muodostaa suhteita tai olla ylipäätään tekemisissä toisten ihmisten kanssa voi johtua vääristyneestä käsityksestä omasta itsestä. Koetaan olevan huonompia, rumempia, vähäarvoisempia ja kaikella tavalla joukkoon sopimattomampia kuin kaikki muut.
On vaikea sanoa, mistä tällainen suhtautumistapa johtuu. Jostain syystä henkilö kuitenkin suhtautuu ympäristöönsä ja itseensä niin ankaran arvostelevasti, ettei salli itsensä ottaa siihen mitään osaa, koska ei ole omasta mielestään muiden veroinen.
Edellä mainittu suhtautumistapa on opittua käytöstä, josta on mahdollista oppia pois.
Monesti yksinäisyydestä kärsivä on siihen itsensä tuominnut, ja pitkälti ilman aiheellista syytä. Armahduksen voi saada ainoastaan taholta, joka on tuominnutkin. On siis opittava ensiksi hyväksymään itsensä ja vasta sen jälkeen etsittävä hyväksymistä toisten edessä.- Lyyrikko
En minä joka päivä haluaisi vetää huumemömmöannoksiani, mutta olen liian raukka itsariin ja liian nössö katsomaan tätä elämää selvinpäinkään. Ratkaisua ei ole. Kumpa ei olisi enää pelkkareita ja saisi vain lakata olemasta olemassa.
- rumis
Moi lyyrikko! Olet ihana;)
- Asiantuntija-
Yksinäisyys johtuu naisten hypergamiasta. Monet miehet tekee itsarin sen takia koska naiset ei huoli rumaa miestä.
- 54545454
Sopii minulle. Moni mies tekee itsarin -> Vähemmän miehiä -> Vähemmän kilpailijoita markkinoilla.
- Asiantuntija-
Yksinäisyys johtuu naisten hypergamiasta. Monet miehet tekee itsarin sen takia koska naiset ei huoli rumaa miestä.
Mene nyt ainakin baariin juomaan, jos tuntuu että on pakko juoda, siellä voi tutustua ihmisiin.. jospa se yksinäisyys sitten vähän hellittäisi.
- innocence
Baarissa on vain ahneita rahan perässä juoksijoita. Ei sieltä sellaisia naisia löydy, joita kiinnostaisi mies enemmän kuin miesten rahat.
- Kjhhyy
Tehdäänpä laskelma. Ilta kotona kännäten n. 20-40e. Ilta baarissa n. 150-350e. Ymmärsikö pikkulikka pointin?
Kjhhyy kirjoitti:
Tehdäänpä laskelma. Ilta kotona kännäten n. 20-40e. Ilta baarissa n. 150-350e. Ymmärsikö pikkulikka pointin?
Rahako tässä nyt sitten oli se isompi murhe.. vai yksinäisyyden helpottaminen? Kuluuhan ne illat varmaan mukavasti kotosalla yksinkin kalsarikännäillen ja rahoja laskeskellen.
Riippunee jonkun verran baarista missä käy, pintaliitomestoissa varmaan onkin kaikenlaisia siideriä lipittäviä ''''haukkoja saalistamassa.
- vaaralliset-vedet
Siis kotona juoden on minusta paljon hienompaa, kun baarissa. Kotona voi olla niin kun haluaa. Baareissa on omat sääntönsä. Kotona voi juoda vähän , paljon tai ei ollenkaan. Baareissa valvotaan, jonotetaan ja kärvistellään.
Jos on nälkä, teen leivän. Baarissa???
Mutta itse alkoholi. Se on suurin tappaja. Suurempi kun tupakka.
Alkoholi on suurin verovarojen tuhlaaja.
Alkoholi on paholaisen keksintö. Sillä leikkiminen vie elämän.
Itse juon joskus. Harvemmin, mutta joskus silti. Rentoudun ja annan itselleni aikaa. En juo itseäni kun pieneen humalaan. - Räpäp
Jaa. Miten se juominen on auttanut yksinäisyyteen, tai olotilaan noin yleisesti? Veikkaan ettei kovin hyvin. Sen minä vielä jotenkin ymmärrän että yksinäinen juo sen takia usein että käy jossain kuppiloissa yrittäen tutustua uusiin ihmisiin, mutta yksin kotona juominen ei kyllä auta mitenkään mihinkään.
Vaikka nousuhumalassa onkin hieman iloisempi olo, niin se menee äkkiä ohi ja masennus vain pahenee ryyppäämisestä. Terveysongelmat vielä siihen päälle, niin paskempaan suuntaan mennään koko ajan. Siitä voit olla varma, että mitään sääliä et sillä saa, että ryyppäät paljon.- jokseenkinsamaamieltä
Olet oikeassa. Alkoholi tulee kai ottaa lääkkeen kaltaisena aineena. Kuten buranan pilleri.
Kun luin kirjoituksesi, tajusin että se on hyvä. (haluan olla rehellinen itselleni).
Lääkkeeksi alkoholi kai tehtiin .. myös ohentimeksi, puhdistusaineeksi, desinfiontiin, poltto-aineeksi jne.
- jkhjhhjhh
Meitä yksinäisiä kotona tissuttelijoita taitaa olla aika paljon -ja kaikissa ikäluokissa. Kärsin paniikkihäiriöstä, joten en mene baariin. Toki saisin tänne seuraa, mutta sitten pitäisi kestää se lääppiminenkin.
- ätminki
Ajatelkaa niitä naisia joiden mies juo. Nainen saa siinä tukkapöllyä ja iskuja kun jännämies suuttuu. Se vasta kivaa on naisen mielestä.
- bellamariija
Mun mies lyö vaan silloin kun juo ja juo vaan kerran kk. Ettei tarvii usein häntä pelätä. Koko tili menee parissa kolmessa ryyppy päivässä minun rahoilla elellään. Se ei minua haittaa koska hän on selvinpäin ihannemies. 💖 minua 32v vanhempi elämää kokenut ja komeakin :) en luovu vaikka sinunlaisesi vinoilevat kun ovat vissiin kateellisia...
- todentodentotta
Pullo ei jätä eikä petä ja auttaa aina.
Jos on masentunut ja yksinäinen niin apu löytyy yhtä läheltä kuin lähin kauppa, sieltä olutta ja lonkeroa ja joku pizza pakkasesta ja elämä muuttuu heti vähän kivemmaksi.
Vaikka ei olisi niin yksinäinenkään niin silti on kiva vähän tissutella, mieluummin lyhyt ja kiva elämä kuin pitkä ja paska.
Ihan turha kokea syyllisyyttä siitä että jotenkin jaksaa olla elossa. Kai se pulloon huhuilu itsarin voittaa.- absolut-
Surkeaa on sunkin elämä, ei hyvää päivää.
Itte olen yksinäinen eikä mun silti tarvitse ryypätä koskaan, mitä hyötyä siitä on mikään ei paremmaksi muutu, päinvastoin alkoholin myrkyt tuhoaa sisäelimet ja aivot, pahempi terveyden tuhoaja kuin tupakka.
Otappa nyt poika itteäsi perseestä kiinni ja lopeta ryyppääminen, keskityt vaikka kunnollisen ruuan valmistukseen, noi pizzat ja muu roskaruoka on pyllystä. - bdghjetj
Juuri näin. Alkoholista saa edes hetkeksi mukavan olon tai ainakin unohtaa kaiken paskan ja tekee jotain muuta. Terveyden menetys ja kuolema on aika pieni hinta siitä, että saa edes hetken olla iloinen.
Kukin nauttikoon juuri siitä, mistä itse pitää.
- Drink_aloun---
.
"Ai drink # ALOUN #" dramaattisia kuvioita ja eleitä
har!1
. - palstailija
Yksin kotona juominen on ikävää. Jos on riippuvainen viinasta, niin sitten ei sitä juomaseuraa ehkä kaipaakaan. Ainoa mikä merkitsee on riittävä humalatila, jolla pääsee taas hetkeksi irti todellisuudesta. Kuten yllä sanottiin juominen aiheuttaa masennusta ja tekee olon vain huonommaksi. Kierre on valmis. Itse olen niin tylsä ihminen ettei minusta ole edes alkoholistiksi. Toivon silti, että keksit jotain muuta tekemistä.
- m-i-e-s
Alkoholi ja seurallisuus. Stressi ja kireys katoaa, housutkin tippuu itsestään jalasta, estot häviää, himot ja halut kasvaa. Ensinmäinen istuu syliin, toinen naamalle.
Yksin voi ottaa sen viskipaukun unilääkkeeksi, jos on tehnyt 100-tuntia töitä 5-päivään.
Alkoholi on tarkoitettu seurustelujuomaksi vähentämään jännitystä ja puurouttamaan aivot juuri sopivaksi, että ei hävetä mennä useamman naisen kanssa kylpyammeeseen pelehtimään. - yksinäinen-mies
Jos ei juo niin jää yksinäiseksi. Naiset rakastaa niitä jotka juo usein.
- kylä-näi-o
.
"Naiset tuntevat suurta yhteenkuuluvaisuutta juopporetkujen kanssa"
har!1
. - bellamariija
kylä-näi-o kirjoitti:
.
"Naiset tuntevat suurta yhteenkuuluvaisuutta juopporetkujen kanssa"
har!1
.Mun mies on alkoholisti ja ymmärtää mua paremmin kuin kukaan koskaan ikinä milloinkaan. Todellinen 💖 ystävä! En luopuis vaikka sinunlaisesi piruilee olet vaan kade...lisäksi hän on minua yli 30v vanhempi kokenut konkari :-)
- Tahvo52
Hmm, kyllä minä useamman kerran kuukaudessa käyn parilla paikallisessa. En kyllä dokaa himassa eli hakeudun ihmisten seuraan. Useimiten otan vaan pari että on sievässä nousussa ja sitten kotiin nukkumaan. En näe tässä mitään ongelmaa, asun yksin, en seurustele, käyn duunissa, huolehdin itsestäni ja kaikki ok. En lähde parille sen takia että löytäisin naispuolista seuraa itselleni vaan ihan vaan pitkän duuniviikon jälkeen parille. En muuten myöskään koskaan juo alkoa viikolla.
Tilanne se että olen yksin mutta en koe olevani yksinäinen, paljon ystäviä ja työssä tapaan paljon ihmisiä. En ole myöskään syrjäänvetäytyvä, ulospäinsuuntautunut ja aktiivinen vaikka olenkin jo 50 - Anonyymi
Viinaa pitää juoda jos ei halua olla yksin. Viinamiehet juovat viinaa ja pääsevät mukaan porukoihin. Kun on porukan mukana yökerhossa tapaa naisiakin.
Raittiita miehiä ei porukkaan mukaan oteta ja he ovatkin yksin kotona ilman naisseuraa.
t. viinamies - Anonyymi
Mä oon53v mies ja olen alkoholisti,vähän sekakäyttäjänkin vikaa. Aina juonut ja ongelmua tullut. Nyt viim.15vuodesta noin 13v juanut päivittäin.Mä opettelim itelleni sellasen ma-to säännön:arkisin juon muutamat,niin vklpsin annan palaa.Viikossa keskimäärin 70kaljaa.Joskus vaan ehkä 50,välillä viikossa 100 annosta myös. Siihen päälle mömmöt välil, todella hianoa tää yksinäisen holistin elämä,Hah! Naisen haluisin löytää,nyt vähä aikaa sitten nuari 29v pimu jätti mut.Yhessä dokailtii ja vedettii mömmöjä. FAK,upean elämän päihteet toi.HUIHAI69
- Anonyymi
Vieläks sä juot. ja soiko sulla sielä takana Juice
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723310
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262590Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542456- 1462321
- 671976
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2841850- 311411
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201349Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381307Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161245