Esim mormooneilla on tuota moniavioisuutta

AmorphisW

Miks se on niinpäin että vaimoja on monta, miehiä yksi, miks ei niinpäin että miehiä monta ja yksi vaimo?

39

949

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juristeja.moneksi

Miehet kirjoittaneet tämän lain.

• Asko751t

hyvä asia miettiä

• niitä-käy-katteeksi

ON maailmassa ainaki yksi alkuperäis kansa jossa asia on toisinpäin,
      naisella saa olla 10 miestä ,
      oli akoinaan TV:ssä joku ohjelma,

• Kyllä yhdessä vaimossa on aivan tarpeeksi! Samoin yhdessä miehessä, itse en kestä koko ajan yhtäkään, saati monta.

• Monenko miehen pyykit haluaisit pestä?

• kyll-kelpais-

No jos ois 10 miestä,
        tietenki miehet tekisi kaikki työt, pesis pyykinki,
        nehän tappelisi vaimonsa suosiosta,

• olispa-ihanaa
        kyll-kelpais- kirjoitti:

No jos ois 10 miestä,

" minä vain pankolla makaisin "

• Asko751t
        kyll-kelpais- kirjoitti:

No jos ois 10 miestä,

meinaakko noin?

• kyll-kelpais- kirjoitti:

No jos ois 10 miestä,

Jos sinulla olisi kymmenen miestä, niin heillä olisi omat harrastuksensa jokaisella kodin ulkopuolella ja muutamakin jalkavaimo jokaisella.
        Sinä keittelisit teidän suurkeittiössänne soppaa ja ruoka pitäisi olla aina lämmintä, mihin aikaan heistä kukakin sitten ilmestyisi paikalle, jos ilmestyisi. Ja mikä jumalaton tiski sitten ...
        Poksauttelisit kymmenelle miehelle kaljapurkkeja auki ...
        Keräilisit lattioilta kymmenen miehen hikisiä sukkia pyykkiin, pesisit kymmenen miehen petivaatteet, joutuisit jonottamaan kylppäriin, kun ne jokainen kymmenen miestä vuorollaan istuisivat lukemassa siellä päivän lehteä ...

Et sinä pankolle joutaisi.

• sua-oottelen-
        Asko751t kirjoitti:

meinaakko noin?

Meinaan,
        tuletko mua passaileen,

• nirvanassa-oisin-
        Tellukka kirjoitti:

Jos sinulla olisi kymmenen miestä, niin heillä olisi omat harrastuksensa jokaisella kodin ulkopuolella ja muutamakin jalkavaimo jokaisella.
        Sinä keittelisit teidän suurkeittiössänne soppaa ja ruoka pitäisi olla aina lämmintä, mihin aikaan heistä kukakin sitten ilmestyisi paikalle, jos ilmestyisi. Ja mikä jumalaton tiski sitten ...
        Poksauttelisit kymmenelle miehelle kaljapurkkeja auki ...
        Keräilisit lattioilta kymmenen miehen hikisiä sukkia pyykkiin, pesisit kymmenen miehen petivaatteet, joutuisit jonottamaan kylppäriin, kun ne jokainen kymmenen miestä vuorollaan istuisivat lukemassa siellä päivän lehteä ...

Et sinä pankolle joutaisi.

tellukka on väärässä,

meikä nimittäin pakolla makaisi ja 10 miestä pasaa mua viimesen päälle,
        ei siinä pyykkiä ehtis pestä , kone pesee,
        miehet tekee kotityöt,
        tienaa rahaa yhteiseen kotiin,
        olisiha se kuin nirvansaa konsanaan,
        siinä muslimimiehet kateudesta vihreenä, että näin päinkö se taivas aukeeki,

se olisi naisen nirvana kymmenen komeeta usosta jumaloisi yksin vaan mua, ihanaaa,,

• näin-se-on
        nirvanassa-oisin- kirjoitti:

tellukka on väärässä,

miehet tekee kotityöt,

se olisi naisen nirvana kymmenen komeeta usosta jumaloisi yksin vaan mua, ihanaaa,,

korjaus,,,, mistä toi s ilmestyi,,

piti olla komeeta urosta,,, sori

• en.alkais

Miettikää ny vähän, 60 ja 10 äijää pyöris ympärillä röyhtäillen ja raapien ihtiään. Keltaisia kynnensuikaleita joka puolella. Partakarvoista lavuaari tukossa alvariinsa. Pimppa ruvella jokaöisestä jyystöstä.

• valikkot

no sitten et, ja tekis vaan muuta niitteen kaa

• nirvanassa-oisin- kirjoitti:

tellukka on väärässä,

miehet tekee kotityöt,

Perusta kuule yksityinen yksin maahantyöntyvien pakolaismiesten vastaanottokeskus.
        Tienaat jonkun lantin rahaakin sillä.

Siinä sinulle nirvanaa (jos paikat kestää vanhalla ämmällä).

• sua-oottelen- kirjoitti:

Meinaan,
        tuletko mua passaileen,

Sinussakin olisi yksi liikaa.
        Katselin tuota tiskiläjääni keittiössä, eikä yhtään lautasta enää lisää siihen. Näyttää niinkuin olisi jo kymmenen miestä huushollissa.

• Ei mormoneilla nykyään ole moniavioisuutta, muutakuin joillakin pienillä erkaantuneilla lahkoilla. Kyllä naisilla voi olla monta miestä jos vaan sellainen laki tehdään. On semmoisia matriarkaalisia yhteiskuntia ollut. Taivaassa on ihan sama mikä pykälä on kun kerran koko ajan on autuasta ja onnellista.

Nykyäänkin naisilla on usein miehensä lisäksi rakastaja, miehillä vielä useammin. Olisi varmaan monta kertaa paras ratkaisukin avioliiton lässähdättyä, rikkouduttua, epäonnistuttua. Eikä tarttis välttämättä salaa tehdä. Vähän kypsemmät ihmiset voivat jo tällaisia ratkaisuja tehdä.

Eri asia mikä milloinkin olisi parasta ja oikein.

• Höpölöpsis

Kuulepas Olli. Mormoniopin mukaan moniavioisuus on IKUINEN PERIAATE, joka ei ole tällä hetkellä voimassa ulkoisen yhteiskunnan takia. Samoinhan mormoneilla oli mustaihoisten pappeuskielto, joka kumottiin ulkoisen painostuksen vuoksi vuonna 1978.

Kun yhteiskunta muuttuu, mormonit voivat palata alkuperäiseen oppiinsa. Moniavioisuus tullee voimaan, mustien pappeuskiellolle yhteiskunta tuskin koskaan enää muuttuu myönteiseksi., onneksi.

Etkö Olli muka tiedä, että miten on taivaassa? Teidän korotukseenne pääsevät vain mormoniopin sisäistäneet ja he ovat siellä koniavioisia. Alemmissa kirkkauksissa oleva rupusakki elää seliaatissa.

• Höpölöpsis
        Höpölöpsis kirjoitti:

Kuulepas Olli. Mormoniopin mukaan moniavioisuus on IKUINEN PERIAATE, joka ei ole tällä hetkellä voimassa ulkoisen yhteiskunnan takia. Samoinhan mormoneilla oli mustaihoisten pappeuskielto, joka kumottiin ulkoisen painostuksen vuoksi vuonna 1978.

Kun yhteiskunta muuttuu, mormonit voivat palata alkuperäiseen oppiinsa. Moniavioisuus tullee voimaan, mustien pappeuskiellolle yhteiskunta tuskin koskaan enää muuttuu myönteiseksi., onneksi.

Etkö Olli muka tiedä, että miten on taivaassa? Teidän korotukseenne pääsevät vain mormoniopin sisäistäneet ja he ovat siellä koniavioisia. Alemmissa kirkkauksissa oleva rupusakki elää seliaatissa.

Ei sentään koniavioisia vaan moniavioisia. Eläimiin te ette kai sentään sekaannu;-?

• Nainen saattaa olla raskaana mikäli on hedelmällisessä iässä, yhden naisen monet ukkelit turhautuvat odottaessaan vuoroaan. Olen yksiavioisuuden kannalla.
        Jos pari on yksimielinen syrjähyppyjen suhteen, siis sallivat ne toisilleen niin mitäpä se muille kuuluu.

• e.lä.mä

Suomeen tulleilla muuttajilla voi olla monta vaimoa ja paljon lapsia!

• elämänmoninaisuus

Suomen sosiaaliturva järjestää kaikille yksinhuoltajavaimoille lapsineen oman asunnon ja perustoimeentulon, kansallisuudesta riippumatta.
        Jenkkilässä miehen pitää elättää vaimonsa (tai parissa näkemässäni dokkarissa laittaa vaimot ilmaistyöhön pyörittämään perheyritystä).
        Jossain Aasian maissa nuori tyttö naitetaan monen veljeksen yhteisvaimoksi, seksiorjaksi.

Itse suosisin kyllä enemmän avointa miehen ja naisen välistä parisuhdetta, lisänä molemminpuolista "monisuhteisuutta".

• Suvun.jatkaminen

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen on tehokkaasta lisääntymisestä, niinkuin eläinkunnassakin. Yksi nainen ei pysty kuin n. yhteen synnytykseen vuodessa mutta yksi mies pystyy samassa ajassa lisääntymään useiden kymmenien naisten kanssa. Eläinkunnassa tämän kaltainen lisääntyminen on enemmänkin käytännön sääntö kuin valintakysymys.

• Vuonna 2017 olin kirjoittanut "Kyllä yhdessä vaimossa on aivan tarpeeksi! Samoin yhdessä miehessä, itse en kestä koko ajan yhtäkään, saati monta. "
      En ole muuttanut mieltäni.
      Yhden vielä kestää kun saa olla suurimman osan ajasta yksin.

• olis-se-mielenkiintoista

Tietenki olisi parempi ja luonnonlakien mukaan onnistuneempi asetelma niin että yksi nainen ja esm. kymmenen aviomiestä,
      koska nainenhan on aina seksuaalisesti valmiissa tilassa, siis aina kykenevä seksiin,
      päinvastoin kuin mies,
      maailmassa on jossaki pieni kansa jossa asiat on just näin päin,
      yks nainen ja kymmenen aviomiestä,
      siitä oli aikinaan ohjelma TV:ssä,

kenen keksintö on yksi-avioisuus,

• Bengalitikku

Eikö arabeilla voi olla neljä vaimoa, joita heidän tulee kohdella tasapuolisesti.
        Mormooniuskoisista, minulla on käsitys, että naisilla on lukollinen siveysvyö.
        Vitsit, mikä avainnippu...
        Saa korjata, jos tietoni on virheellistä.

• bessie--

" Tietenki olisi parempi ja luonnonlakien mukaan onnistuneempi asetelma niin että yksi nainen ja esm. kymmenen aviomiestä,
        koska nainenhan on aina seksuaalisesti valmiissa tilassa, siis aina kykenevä seksiin,
        päinvastoin kuin mies,"

"Luonnonlakien mukaan"?!
        Ja mikähän "luonnonlaki" sinulla nyt on mielessäsi? Mahdatko edes tietää mitä luonnonlailla noin yleisesti ottaen tarkoitetaan.

• HP25

No, kohtuutta tähänkin asiaan. Nainen ja viisi av(i)omiestä olisi mielestäni oikea suhde. Mitä mieltä naiset ovat itse asiasta?

• Tuntuu kummalliselta että niin monet 80 -ihmiset kirjoittelevat tänne nuorenpien palstoille vaivoistaan.
      Eihän näin nuorten palstalla vielä pelätä kuolemaa iki-vanhusten tavoin.
      Meillähän useimmilla on vielä ihan toiset lääkkeet ja pillerit.
      Kunhan maassamme vapautuu hashish ja Mari-juana, pääsemme tasa-arvoisesti tupakoimaankin taas.
      Ah! Muistatteko vielä sen jumalaisen tuoksun?

H.

• tööttt

olen samaa mieltä etteivät vanhat vaimot ole jatkuvasta jyystöötöstä perin innostuneita - edes pankkikortin höylläämisestä.
      Maksella kaikkia yhteiskuntamenojakaan -lasten syytä toki ei ole jos isät olleet ,jotain housu kintuissa ja hevonenkin jättää -porukkaa. Nuoruuden innoittamna.

• eiköhän tuossa ole lisääntymisestä kysymys, kun on monta vaimoa pystyy saamaan paljon jälkeläisiä, toisinpäin ollessa se ei olisi mahdollista.

• Palstaa.seurannut

Eräällä tv-kanavalla on sarja "Sisarvaimot", joka kertoo amerikkalaisesta mormoniperheestä, jossa miehellä on 4 vaimoa. Koko joukko vaikuttaa tasapainoiselta ja lapsiaan rakastavalta joukolta, jolla on hiukan vanhanaikaiset asenteet. Heidän mielestään esim. vaatetuksen tulee peittää olkapäät ja polvet. He eivät mielellään keskustele seksistä, eivätkä vaimot milloinkaan keskustele aviomiehestä siinä sävyssä. Mies on tyypillinen amerikkalainen mies, kunnollinen ja huolehtiva. Kaikilla vaimoilla on aivan samanlaiset talot, joissa mies ilmeisesti asuu vuoronperään. En ole ainakaan huomannut, että hänellä olisi kotia itsellään.
      Nyt heillä on ongelmana, että yksi tyttäristä on tullut kaapista ja ilmoittanut, että on lesbo. Muu perhe suhtautuu ymmärtämyksellä, mutta oma äiti itkeskelee. Hän itseskelee muutenkin, koska välit aviomieheen ovat kylmenneet. Muut vaimot yrittävät tsempata. Mutta uskonto ei torju häntä, mistä kiitos. Päin vastoin, isä sanoi, että Jumala on tyttären hyväksynyt, heidän asiansa on nyt vain rakastaa ja tukea.
      On käynyt ilmi, että moniavioinen mormoni on omassa erityis-uskonsuunnassa, joka on eronnut valtamormoneista. Heitä ei edes hyväksytä mormonien temppeliin, eivätkä he saa edes lapsilleen mormonihäitä temppelissä, vaikka lapset eroaisivat uskonlahkostaan..

• eeewrrrwwg

naiset ovat sopeutuvaisia miehet ei sopeutuisi moneen mieheen ja yhteen vaimoon.

• puhetta_piisaa

On yksi vaimo. Oikein mukava ihminen nukkuessaan.

• Mormonimonni

Itse olen mormoni ja minulla on kahdeksan vaimoa ja kuusi aviomiestä. Muunsukupuolisia UFO-puolisoita löytyy taas kaksi.

• vfihimsf

Mun äiti aikoinaan oli noita rikkkihakattuja olentoja kuten itsekin olen
      - naisten viha yleensä kohdistuu pienimpiin ja sosiaalisesti heikompiin fyysisnä olentona - ei sit ole mitään muuta tehtävää yhteiskunnassa kuin hävetä vain itseään - oppia ottamaan oma vajavuus ja vammaisuuskin pelkkänähengissäselviytymisleirin haasteena elämässä.
      Unelmat jäävät pelkiksi unelmiksi - ainut kultaisuus elossa saa olla pilvien hopea-ja valon hehku - rankka homma mun mielest olla kanalauman raadelluin ja revityin otus - ainut osoitus luojan armollisuudesta todella on vain että ulkopuolella leirin saa yksin kantaa kipunsa ja häpeänsä
      rahatta ja ihan ilmaiseseksi sekopäänä - elämä aina kuin pahinta painajaisunta.
      - väärien valintojen seurauksista ja huono-osaisuuden periytymisestä elossa lie ihan vahvaa näyttöä.

• kysynn

-suurinta kansanhuviakin aikoinaaan suomalaisuudessakin olleet noitaroviot ja huorinanpidettyjen hirttäjäiset - miksei koskaan mitään onnea elämässä?

• Tiiinamari

onkoha ihmisen keksintöä vai mitä se on kun nainen vain on huora mies ei ole?

• tsypy

Siihen tarvinne kummoista keksimistä, sillä kysynnän ja tarjonnan laki sen sanelee, joten se osapuoli maksaa, joka ei saa ilmaiseksi. Vaikka onhan mieshuoria, siis gigoloita.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1379
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1257
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      133
      985
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      934
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      847
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      833
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      777
    8. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      75
      770
    9. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      754
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      754
    Aihe