Toyota on vuoden 2017 ylivoimaisesti suosituin

Parastaylle

Vuosi 2017 on ollutToyotan juhlaa. Uusi C-HR, uusi Prius, vetyauto ym. keräävät potin. Marginaalimerkki Vw ja muut kyhäelmät kaukana menestyksestä.

Ympäristöystävällisyys on päivän juttu ja vain Toyotalla on aidosti tähän trendiin tarjottavaa. Toyotan kehittämä vetyauto ja kovan maineen saanut Prius sekä muut Toyotan hybridit keräävät potin.

Euro-kyhäelmät painivat raskaitten laatuongelmien kanssa eikä raha ja osaaminen riitä tyydyttämään vaativien ostajien tarpeita.

toyotan myynti Suomessa on naussut 23 % viime vuoteen verrattuna ja markkina osuus on huikeat 13,2 %. Myyntimäärät sekä kuukausittain että vuositasolla ovat omilla tuhatluvuillaan.

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/tama-tuttu-automerkki-loi-poytaan-ylivoimaiset-rekisterointiluvut-elokuussa/5QdsjKEg

22

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herääVihdoinTotuuteen

      Uudet mallit myyvät aina sen pienen hetken hyvin, ei siinä mitään ihmeellistä.
      Prius plugin ja Mirai ei myy meillä lainkaan, joten jäävät marginaaliin.
      Hätäiset vaarit on saatu vaihtamaan uudehkot Toyotansa hybrideihin, joten niidenkin myynti hyytyy viimeistään ensivuonna kun muiden paremmat ja uudemman tekniikan hybrit tulee voimalla markkinoille. Vaareile ja perheenäideille riittää mainiosti tuollaiset vajaamittaiset hybridit joilla pääsee tarha ja marketin väliä ajaman, mutta ei niillä kestä kenenkään hermo, perse ja selkä ajaa pitempiä matkoja, koska ajo-ominaisuudet mättää kuten aina ja tehottomuus vaivaa kuten Toyotan tyyliin kuuluu ja siksi Toyotaa ei näe työ/ammattiajossa.

    • Tero.taas.jäljessä

      Nuo kaikki olivat jo viime vuonna.

    • VW-jyrääää

      Ensimmäistäkään Miraita ei ole Suomeen tullut eikä Toyota ole vielä edes vahvistanut vuotta milloin toimitukset Suomeen alkavat. Priusin pluginejä on myyty kourallinen. Toyotan sähköauto on tulossa aikaisintaan 2022, todennäköisesti vasta 2024-25.

      Samaan aikaan VW:llä on ollut jo pitkään markkinoilla useampi ladattava hybridi ja täyssähkölauto. VW: kokonaismyynti on reilusti kaksi kertaa Tojon vastaava.
      Tojolla on toki hyvä vuosi menossa, mutta se on aivan pilipalihommaa VWhen verrattuna. Ja teknologiapuolellakin VW:n ylivoima on musertava.

      • mielenrauhaaa

        Mitä horiset? Toyotaa myydään kiihtyvällä vauhdilla aina vaan enemmän kuin Vikavaagenia.
        Kuka täyspäinen nyt haluaisi itseään huijattavan uudelleen? Eikö yksi kerta riitä?


      • aasialainenHalpisRuostuu

        Suomessa myydään Toyotaa hyvin, se on jo perinne, mutta me olemmekin se pieni kummajainen automarkkinoilla. Euroopassa ja muuallakin sivistyksessä tilanne on toisin, tosin muualla Toyotan halpa hinta vetoaa siihen varattomaan kansanosaan ja silti sen myynti jää heikoksi ollakseen noin iso valmistaja.


      • Shirer

        Juurikin teknologiapuolella on Toyotan ylivoima huimaava, VW Group on aivan jälkijunassa eikä ole saanut markkinoille nelivetotekniikan kehittämisen jälkeen (80-ja 90-luku) oikein mitään toimivaa ja merkittävää.
        Hybrideissä Toyota on pitänyt hallussaan valtaisan määrän patentteja, nyt jotain vain mainitakseni ja tätä tekniikkaa ovat muutkin valmistajat joutuneet ostamaan Toyotalta kovaan hintaan.
        Vetyauto Mirai on sarjatuotannossa ja siitä on tuleva seuraava merkittävä kehitysaskel hybridin jälkeen. Täyssähköauto on välivaihe, siihen panostaneet ovat veikanneet totaalisesti väärää hevosta. Täyssähköauto jää melkoisen marginaaliseksi, siksi Toyota ei ole erityisemmin panostanut siihen.


      • Oikeahevonen
        mielenrauhaaa kirjoitti:

        Mitä horiset? Toyotaa myydään kiihtyvällä vauhdilla aina vaan enemmän kuin Vikavaagenia.
        Kuka täyspäinen nyt haluaisi itseään huijattavan uudelleen? Eikö yksi kerta riitä?

        Tämä vuosi on ollut tojolle kiihtyvää vauhtia. Se on totta.
        Silti se ei ole Suomessa edes puolessa volsun vauhdista.
        Ensimäisen Mirain myyminen Suomessa ei tapahdu moneen vuoteen ja sähköautokin tojolta on tulossa joskus ensi vuosikymmenellä.
        VWllä on täysin kilpailukykyinen sähköauto jo markkinoilla ja lataushybridit päälle.
        VWllä on paremmat kortit käsissä tulevaa varten joten tuplamyynti tojoon nähden vähintäänkin jatkuu. Todennäköisesti yliboima kasvaa reilusti.


      • VäärinAsein

        Tässäkin trollin mielestä Volkswagen on yhtä kuin Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley, Porsche, Bugatti ja Ducati, Scania ja MAN.

        Siksi että Volkswagen-konserniin kuuluvat Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley, Porsche, Bugatti ja Ducati, Scania ja MAN.

        Ei muutoin pärjää Toyotalle niin pitää käydä Toyotan kimppuun yhdentoista automerkin voimin.


      • se.voittava.taktiikka

        "Ei muutoin pärjää Toyotalle niin pitää käydä Toyotan kimppuun yhdentoista automerkin voimin."

        VW tekee juurikin näin. Se ohitti tojon maailmanlaajuisesti jo viime vuonna. Tänä vuonna tojo on jäänyt vielä enemmän VW:n taakse. Näin maailma muuttuu ja VW jatkaa maailmanvalloitustaan.
        Tojo painii kannattavuuden kanssa eikä voi satsata lähellekään samanlaisia summia R&Dhen kuin VW.


    • mnjhdsx

      jee sopulismi jyrää. nyt kaikki ostamaan bulkkiromuja. maksalaatikko maistuu aina.

      • bulkki.on.nopein

        Tässä bulkkiautoja molemmista leireistä. Kun on maailman suurimmat budjetit, voi rakentaa tällaisiakin autoja


      • lisäuksenä

    • hienotoyota

      toyota on suomessa ylivoimainen ykkönen hybrideissä
      uusia hybridejä rekisteröitiin alkuvuoden aikana peräti 4 435 kappaletta.

      Myydyin oli Toyota Auris Hybrid (1 570 kpl), toisena Toyota C-HR (781 kpl), kolmantena Toyota Yaris Hybrid (661 kpl) ja neljäntenä Toyota RAV4 (516 kpl). Viidentenä oli Kia Niro hybridi (415 kpl).

      Tavanomaisista ei-hybrideistä alle 80 g/km päästöihin yltävät vain Toyota-mallit Auris, Prius ja Yaris.

      • yli.ja.alle

        Kannattaa aina muistaa, että hybridin CO2 päästöt ovat alle 80 g/km vain niinä hetkinä, kun bensankulutus on alle 3,4 l/100km


      • JaroslavHolek
        yli.ja.alle kirjoitti:

        Kannattaa aina muistaa, että hybridin CO2 päästöt ovat alle 80 g/km vain niinä hetkinä, kun bensankulutus on alle 3,4 l/100km

        Auris, Prius ja Yaris kulkevat siis 500 km:n matkan 3,4l/100 km kuluttaen.


      • unohdetaan.mainosjutut
        JaroslavHolek kirjoitti:

        Auris, Prius ja Yaris kulkevat siis 500 km:n matkan 3,4l/100 km kuluttaen.

        Käytännössä työmatka-ajossa jo 5 litran alitus keskikulutuksena tekee tiukkaa.


      • Pienioli

        Ajoin 230 km tasaista 90 km/h kun nopusrajoitus oli 80 km/h. Tankkaus molemmissa päissä. Kulutus 4,5I/100km. Oli oikein pieni kulutus. Auris Farkku.


      • oma.arviosi
        Pienioli kirjoitti:

        Ajoin 230 km tasaista 90 km/h kun nopusrajoitus oli 80 km/h. Tankkaus molemmissa päissä. Kulutus 4,5I/100km. Oli oikein pieni kulutus. Auris Farkku.

        Paljonko luulet säästäneesi vähintään samantehoiseen bensaturboon verrattuna?


      • Parempaa.kyytiä
        Pienioli kirjoitti:

        Ajoin 230 km tasaista 90 km/h kun nopusrajoitus oli 80 km/h. Tankkaus molemmissa päissä. Kulutus 4,5I/100km. Oli oikein pieni kulutus. Auris Farkku.

        Mun 10 vuotta vanha 1.4 TSI vie aika tasan tuollaisessa ajossa. Ero bensalaskussa 1,5 euroa tuolla matkalla. En vaihtaisi mokomaan lyllertäjään.



      • 1.6.115kW
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ja sit sä heräsit ja housut oli märät! Hybridi Vie talvellakin vähemmän ku joku TSI kesällä! <iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>

        Näin ulkopuolisena väittäisin, että kyllä jokin 1,4 TSI antaakin enemmän.


    • oikean.elämän.pihistäjä

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=115&power_e=116&powerunit=2

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=6&constyear_s=2014&power_s=115&exactmodel=gte&powerunit=2

      https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?powerunit=2

      Golf TSI 1.0 -5,6 litraa
      Golf GTE - 4,0 litraa

      Auris hybrid - 5,3 litraa.

      Oikean elämän kulutuksia.
      Auriksen bensakulut ovat noin 5 euroa pienemmät per 1000 km kuin Golfi 1.0 TSI:n. Jo pelkästään tuplahuollot tekevät siitä paljon kalliimman ajaa ja käyttää. Puhumattakaan siitä että 1.0 TSI:n saa edullisemmin ja sen suorituskyky on paljon parempi. Unohtamatta eroa ajettavuudessa.

      Eikä tuo 1.0 TSI ole edes mitenkään erityisen etevä, Auriksen kanssa vertailukelpisiet bensaturbot mahtuvat hyvin alta litran päähän.

      Tojon mukahybridit säästvät vain mainoksissa, siksi niiden myyntiluvut ovat vain murto-osa bensaturbojen myyntiluvuista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      178
      3781
    2. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2720
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      61
      2584
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      147
      2379
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

      taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2056
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

      Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      315
      1944
    7. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1441
    8. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1403
    9. Minulta loppuu aika

      Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1377
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1275
    Aihe