Tämänpäiväisessä (8.02) Ilta-Sanomissa on pitkä ja näyttävä artikkeli Monetan toimista.
Rahapaja Moneta tänään
7
2034
Vastaukset
- Timppa
Ihmettelin Ilta-Sanomien artikkelia Monetasta. Olen ostanut rahaa, niin Monetalta kuin ulkomailtakinnetin välityksellä. Palvelu Monetalta on aina ollut laadukasta ja hintakin on osunut melko kohdalleen. Moni voi kokea yllätyksen lisäkustannuksille joita muodostuu ulkomailta ostettaessa. Varmasti rahaa voi (huonokuntoista sellaista) ostaa halvalla kirpputoreilta- kolikolla on siis aina kaksi puolta.
- Entinen VIP-asiakas
Oletko koskaan yrittänyt myydä mitä olet Monetalta ostanut?
Samanlaisissa kapseleissa ne todelliset rahakauppiaat myyvät samanlaiset rahat, ja posti tuo niin Vantaalta kuin esimerkiksi Saksasta tavaran kotiin. Ero onkin sitten ostohinnassa, Monetalta ostetuissa kun on rutkasti ylihintaa. Käy huviksesi panttihuutokaupassa katsomassa tosielämää. Siellä kolikkoitesi arvo kyllä tiedetään.
On hyvä että joku avaa keskustelun tästä tietämättömien ostosparatiisin toimintatavoista.
Siinä ei ole mitään sensaatiomaista, päinvastoin.
On rikollista pyytää moninkertaisia hintoja todelliseen markkinahintaan nähden - avatkaa hyvät ihmiset silmänne että ei teitä kuseteta vielä enemmän - tämä on oivallinen tilaisuus myös sinunkaltaisille, Monetan lumoissa vielä oleville. Niinkuin tuossa aijemmassa vastauksessa jo todettiin, niin et ole koittanut myydä noita monetalta ostamiasi kolikoita tai prikkoja.
Tarkentaisitko hieman tuota kirjoittamaasi kohtaa noista "yllättävistä" lisäkustannuksista ulkomailta ostettaessa. Itse olen tilannut sekä EU:n alueelta sekä USA:ta enkä vielä ole törmännyt moisiin yllätyksiin.
Tuohon IS:n juttuun sen verran että tuo Makkosen kommentti "yhtiön toiminta on kustannusrasitteista mikä nostaa hintaa" on naurettava ja kuvastaa juuri tuon roskapaja monetan tapaa toimia.
Tänään tulee TV1:tä FST:n tuottama Spotligt-ohjelma nimeltään Rahapajan puhallus missä lisää aiheesta.- FST
cevy kirjoitti:
Niinkuin tuossa aijemmassa vastauksessa jo todettiin, niin et ole koittanut myydä noita monetalta ostamiasi kolikoita tai prikkoja.
Tarkentaisitko hieman tuota kirjoittamaasi kohtaa noista "yllättävistä" lisäkustannuksista ulkomailta ostettaessa. Itse olen tilannut sekä EU:n alueelta sekä USA:ta enkä vielä ole törmännyt moisiin yllätyksiin.
Tuohon IS:n juttuun sen verran että tuo Makkosen kommentti "yhtiön toiminta on kustannusrasitteista mikä nostaa hintaa" on naurettava ja kuvastaa juuri tuon roskapaja monetan tapaa toimia.
Tänään tulee TV1:tä FST:n tuottama Spotligt-ohjelma nimeltään Rahapajan puhallus missä lisää aiheesta.Pahus, jäi tuo FST:n ohjelma näkemättä. Mitä siinä sanottiin? Itse keräsin koko Suomen hopea-aarre sarjan monetalta (36 kpl, 60€/kpl). Taisi tulla kakkaa punttiin?
- Spekulantti
FST kirjoitti:
Pahus, jäi tuo FST:n ohjelma näkemättä. Mitä siinä sanottiin? Itse keräsin koko Suomen hopea-aarre sarjan monetalta (36 kpl, 60€/kpl). Taisi tulla kakkaa punttiin?
Ohjelma on kokonaisuudessa nähtävänä linkistä http://ra.yle.fi/ramgen/fst/video/spotlight.rm?start=00:00:01&end=00:29:53
Näiden kapseliprikkojen arvo on markkinoilla alle 10 euroa kappale, sanoo sitten Monetan esitteet mitä tahansa.
Nämä ovat "kiiltokuvia", ilman mitään taiteellista ja numismaattista arvoa. Vähäinen romuarvo jää sekin pariin euroon kappale.
Keräilymarkkinoilla ei tuolla kuvalla ole enään suurikaan merkitys, harvasta prikasta maksetaan yli tuon 10 euron rajaa ja tämä koskee myös kaikenlaisia moderneja raha-tekeleitä.
- Ostin minäkin
Ei että hyötymistarkoituksessa muutaman kolikon olen ostanut, mutta mukavia katseltavia ne ovat. Mutta tunnen itseni karkeasti petetyksi, kun minulle vihdoin valkeni että maksamani myyntihinta Monetalle on ollut totaalisen pielessä, muualta kun olisi saannut halvemmalla. Syy moiseen hintaan oli rahapajan johtajan Makkosen lanseeraama "kustannusrasitteinen" toimintatapa, eikä suinkaan rahan todellinen arvo.
Toinen syy on Rahapaja Monetan totaalinen tietämättömyys keräilystä ja numismatiikasta, markinnoinnin he kyllä osaavat, tosin siinäkin pientä jekkua käyttäen - harhautetaan ostajaa todellisuudesta kaikenlaisilla toisarvoisilla tarinoilla.
Minun ehdotukseni on että laittakaa pillit pussiin kun ette pysty ilman tukitoimia toimimaan. On edesvastuutonta vetää taas jonkinlaisen kansallisen ylpeydenaheeksi että on oma kansallinen rahapaja, ainakaan kansaa huijaamalla sitä ei tarvitse, eikä tule ylläpitää. Ruotsi möi oman pajansa Makkoselle, mutta taitaa Riksbanken olla ensivuonna vapaa tilaamaan Ruotsin kolikot mistä lystää, saa nähdä pystyykö antamaan kilpailukykyisen tarjouksen. - Mats
Moneta elää ja voi hyvin, koska asiakkaat siltä
ostavat ja sen pystyssä pitävät.
Kun asiakaskunta rahastuksen laajasti tajuaa, ja
siirtyvät asioimaan terveille, avoimille markki
noille, niin Monetan aika on ohi.
Monetan hinnoittelu on jo sitä luokkaa, että
katkeria asiakkaita riittää. Sen havaitset, kun
yrität myydä ostamiasi tuotteita oikeaan markkinahintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272266Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502259- 1252173
- 1272113
- 541756
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411633- 311361
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161195Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381137