Vuoden sisällä TM:n autotesteissä (vertailuissa) VW-ryhmän auto on joko voittanut tai ollut jaetulla ykköstilalla 5:ssä testissä kuudesta.
(nomuttaku DSG ja TFSI ja jakohihna!!)
Ylivoimaa testeissä
31
456
Vastaukset
- MaksetutLehdetKehuu
Uskomatonta siihen nähden, kuinka paljon vikoja. ja muitakin skandaaleja on tuo merkki kerännyt plakkariinsa.
- Saksassakin.asunut
Uusi auto tuntuu aina hyvältä ja harvoin siihen muutaman tuhannen kilometrin aikana mitään vikojakaan tulee joten koeajoissa ja vertailuissa voidaan keskittyä ajo- ja "laatutuntumiin". Saksan AutoBildin testeissä vikoja alkaa Vw-konsernimerkeillä sitten jo olemaankin paria onnenkantamoista lukuunottamatta. Voin myös kuvitella että saksalaiset kestotestaajat käsittelevät oman maan merkkejä helläkätisemmin kuin kilpailevia ulkomaisia. Tämän vaistoaa lukemalla loppuarvioita eri autojen kunnosta. Omien pikkuvikoja vähätellään mutta muunmaalaisten samanlaisia vikoja kauhistellaan. Myös saksalaisten autonostajien mieltymykset ovat tasolla "Deutschland über alles", päästöhuijauksista, törkeistä suunnittelu- ja valmistusvioista tai kotimaisten merkkien heikosta takuukäsittelystä huolimatta.
- Mainostulothyväveli
TMn uskottavuus on mwnnyt, kun vuosikausia ovat vaienneet VAG-autojen ongelmista ja tyyppivioista.
Nyt vihdoin viimein kirjoittivat TSI-moottoreiden öljynkulutuksesta, kun viallisten moottoreiden tehdastakuut ovat pääosin loppuneet.- Corolla_Kuski
TM kuten muutkin moottorilehdet saavat sen voittajaksi, joka eniten maksaa. Tämä koskee myös ulkomaisia moottorilehtiä. Ei taida olla yhtään rehellistä lehteä, joka kertoisi totuuden autoista. TOYOTA on ollut kitsas maksamaan testivoitoista siksi se on lähes poikkeuksetta aina jumbo, vaikka olisi monasti ollut ylivoimaisesti paras testissä olleista.
- perusteluja.kehiin
Corolla_Kuski kirjoitti:
TM kuten muutkin moottorilehdet saavat sen voittajaksi, joka eniten maksaa. Tämä koskee myös ulkomaisia moottorilehtiä. Ei taida olla yhtään rehellistä lehteä, joka kertoisi totuuden autoista. TOYOTA on ollut kitsas maksamaan testivoitoista siksi se on lähes poikkeuksetta aina jumbo, vaikka olisi monasti ollut ylivoimaisesti paras testissä olleista.
Otetaanpa esimerkiksi viimeisin hybridivertailu. C-HR oli vertailun hitain ja syöpöin auto. Lisäksi perheen lapset eivät saa takaovia auki.
Noin paska auto jää viimeiseksi puutteidensa takia. Ei siinä mitään salaliittoa ole. Sanopa miksi C-HR olisi pitänyt rankata yhtään sen ylemmäksi. - jarkkosainio
Jos perheen pullamossolla syötetyt paskamaha-läskipersekakarat ei osaa edes auton ovea avata, tai onko sitten iphonet teipattu kiinni molempiin kämmeniin, ettei pysty, niin ei kai se voi olla autotehtaan vika? Eikö se ole niiden uusavuttomien vanhempien laiminlyöntien tulos? Jos mitään taitoja eikä tapoja ole opastettu, kun kaikki aika on kulutettu siellä homekoululla maleksimiseen, ja opettajille vittuiluun ja uhkailuun?
- käytöstavat
jarkkosainio kirjoitti:
Jos perheen pullamossolla syötetyt paskamaha-läskipersekakarat ei osaa edes auton ovea avata, tai onko sitten iphonet teipattu kiinni molempiin kämmeniin, ettei pysty, niin ei kai se voi olla autotehtaan vika? Eikö se ole niiden uusavuttomien vanhempien laiminlyöntien tulos? Jos mitään taitoja eikä tapoja ole opastettu, kun kaikki aika on kulutettu siellä homekoululla maleksimiseen, ja opettajille vittuiluun ja uhkailuun?
Huhhuh! Kylläpä Toyota herättää voimakkaita tunteita joissakin. Jäitä hattuun. Toyotakin on vain auto, ei enempää!
- selkeä.floppi
jarkkosainio kirjoitti:
Jos perheen pullamossolla syötetyt paskamaha-läskipersekakarat ei osaa edes auton ovea avata, tai onko sitten iphonet teipattu kiinni molempiin kämmeniin, ettei pysty, niin ei kai se voi olla autotehtaan vika? Eikö se ole niiden uusavuttomien vanhempien laiminlyöntien tulos? Jos mitään taitoja eikä tapoja ole opastettu, kun kaikki aika on kulutettu siellä homekoululla maleksimiseen, ja opettajille vittuiluun ja uhkailuun?
Ei se ole lasten vika etteivät ylety täysin dorkaan liian korkealle sijoitettuun ovenkahvaan. Ja se on kuitenkin pienin C-HR:n murheista. Paljon suurempia ovat surkea suorituskyky ja kokoluokan pienen tavaratila. Ei noilla eväillä voi sijoittua mihinkään muualle kuin aivan pohjalle vertailuissa. Se on ansaittu paikka.
- kaksihuonoa
Corolla_Kuski kirjoitti:
TM kuten muutkin moottorilehdet saavat sen voittajaksi, joka eniten maksaa. Tämä koskee myös ulkomaisia moottorilehtiä. Ei taida olla yhtään rehellistä lehteä, joka kertoisi totuuden autoista. TOYOTA on ollut kitsas maksamaan testivoitoista siksi se on lähes poikkeuksetta aina jumbo, vaikka olisi monasti ollut ylivoimaisesti paras testissä olleista.
Toi on yllä jo säälittävää.
Tojo häviää omin ansioin. Sehän on ihan paska. Ja jos volkkarin koneet tuottaa ikäviä yllätyksiä niin eipä ole pitkäikäinen tojokaan.
- suomen.nopein.2018
Onko VW voittanut, en usko, edes suomen paras auto kilpailua eivät voittaneet
- netissä.huhutaan
Volkswagen lehden mukaan kaikki volkkarit ovat ainutlaatuisia...
Helppo uskoa tuo, vain ne lehdistön käytössä olevat maahantuojan toimittamat ovat ainuita hyvin tehtyjä, asiakkaat saa b laatuja. Heti kun TM otti tutkittavaksi asiakkaan käytössä olleen 2.0 TSI moottorin, niin johon löytyi valmistevikaa, TM 19/2017, lue koko juttu netissä. - Braceheight1
huonoimmat autot ikinä joilla olen ajanut niin vw ja skoda. ajo-ominaisuudet aivat järkyttävän huonot, sisämelu kauhea, vw ehkä hiukan hiljaisempi kuin skoda mutta kyllä melua piisaa. ajotietokoneen kulutusnäyttö valehtelee sellaset 3-4l/100km liian pieneksi kulutuksen. suorituskyky ei todellakaan vastaa paperilla ilmoitettuja lukuja, 0-100 kiihdytys aikoihin saa lisätä 3-5 sekuntia. öljyä kuluttavat jopa uusimmat tsi ja tdi moottoritkin, mitään kestäviä ratkaisuja niihin ei ole tullut lööperistä huolimatta. en ostais itselleni jos autoa oisin ostamassa, ajan Kia Optimalla ja siinon oikea auto.
- TojoillaAjavatPettureita
Se on maanpetturi, joka laittaa rahansa muualle kuin euroopan autoteollisuuteen. Riisipasskoilla ajelevat sijoittavat rahansa Japanin, Kiinan, tai Korean talouksiin.
Saksalaisilla, Ranskalaisilla, Espanjalaisilla, tai Italialaisilla ajelevat huolehtivat Euroopan taloudesta !- OletVainNoloNolla
Minä ainakin haluan rahoilleni vastinetta. Sitä eivät pysty puolivalmiste bratwurstit antamaan, joten ostan jatkossakin uuden, ja TOIMIVAN auton aasialaisilta. Sitä ei pysty mikään sosiaalipummitrolli muuksi muuttamaan.
- Aivansamaminulle
Tulee sitä rahaa japanistaki päin meille.ainaki mun työpaikassa on aika suurta menekkiä japaniin.
- omatalousedellä
Mieluummin oma ja Suomen talous kuin huijaavan natsihuijarin talous, että rahat riittäisi vielä Kreikankin talouteen josta vain Saksan pankit ovat tehneet tilin. Hullu saa olla muttei tyhmä.
- lumia.meni.jo
Turha kehua VW on menneen talven Lumia.
- vikalista
TM:n kannattas testata hujausautomerkit ja siinäkin vw olisi ensimmäinen.
- saksalaisetjyrää
No täähän nyt on selviö. Automerkki, joka on keksinyt liki kaikki innovaatiot tänäpäivänä ja jota muut sitten apinoivat ja harmittelevat, kun eivät itse kyenneet samaan. Niin pakkohan tällaisen saksalaisen premiumin on voittaa joka testi.
Toinen ääripää on tuhnu, onkohan se voittanut koskaan mitään vakavasti otettavaa testiä, ei varmasti ole.- ei.oo.totta.vv
Itse asiassa volkswagenin alihankkijat ovat innovaatioiden takana, volkswagen sitten ryöstänyt omikseen, mm. sähköautojen teknologiat ja clean diesel muilta omittu. VW omaa on vain autojen tympeät ääriviivat.
- tarmokoistinen
Useiden VW-vikapesien jälkeen arvostan suuresti Nissan Qashqaita. Vaikkei Nissan voi milloinkaan yltää TM-testissä yli 7 kouluarvosanan, niin minua lämmittää suunnattoman paljon enemmän se, että autoss ei ensimmäiseen 60 tuhanteen ole ollut ensimmäistäkään vikaa. Samaten ei ole lisätty pisaraakaan öljyä. Vaikken nyt sitä pahana pidäkään, jos huoltovälillä joutuu muutaman desin laittamaan. Sen sijaan volsun kolmen tonnin jakopää ja ahdinrempat vie taloudenpidon oitis kuralle meikäläisellä.
- valintakysymys
Omakohtaisesti arvostan auton ajo-ominaisuuksia, käytännöllisyyttä ja kokonaiskustannusten alhaisuutta. Kuten vertailutesteistä voi lukea, VW on automaailman ehdotonta kärkeä kun verrataan autojen ominaisuuksia kylmästi toisiinsa.
Yli kahdenkymmenen vuoden VW-asiakkuuden aikana korjauksiin on mennyt nolla euroa, joten luotettavuudestakin annan VW:lle 10 .
Olisin varmaan päässyt japskilla saman matkan melko huoletta, mutta kysymys kuuluu miksi olisin tyytynyt 7 ominaisuuksiin niiden satojen tuhansien kilometrien taittamiseen?
Elämä on valintoja. Jokainen tekee omansa. - Muuten.hyvä
valintakysymys kirjoitti:
Omakohtaisesti arvostan auton ajo-ominaisuuksia, käytännöllisyyttä ja kokonaiskustannusten alhaisuutta. Kuten vertailutesteistä voi lukea, VW on automaailman ehdotonta kärkeä kun verrataan autojen ominaisuuksia kylmästi toisiinsa.
Yli kahdenkymmenen vuoden VW-asiakkuuden aikana korjauksiin on mennyt nolla euroa, joten luotettavuudestakin annan VW:lle 10 .
Olisin varmaan päässyt japskilla saman matkan melko huoletta, mutta kysymys kuuluu miksi olisin tyytynyt 7 ominaisuuksiin niiden satojen tuhansien kilometrien taittamiseen?
Elämä on valintoja. Jokainen tekee omansa.Lisäyksenä edelliseen: Qashqaille annan enemmän kuin 7 . Sanoisin että kasipuoli.
Itseasiassa ainoa japanilainen jota olen vakavasti harkinnut omaksi. Homma tyssäsi tehottomaan koneeseen ja variaattori-laatikkoon.
- VanhallaRatsastus
Onko uusimmissa VW:ssä todettuja vikoja ja ongelmia?
Vanhoilla ongelmilla ei ainakaan ole merkitystä kun niistä on jo sen 5-10 vuotta.- Joskus_Volsu
Ongelmia riittää koko ajan. Vanhoja 5-10 vuotta sitten todettuja ongelmiakaan ei Vw-konserni ole pystynyt ratkaisemaan kestävällä ja järkevällä tavalla koska viat ovat rakenteellisia ja syntyneet jo suunnittelupöydällä. Luulisi että vuosikymmenten kehitystyö alkaisi kantaa viimein hedelmää mutta päinvastoinhan tuossa näyttää käyneen.
- öh.köh.öh.vw
Toisinaan kauppoja perutaan jopa uusien sutojen luovutus tilaisuudessa kun ovat valmiiksi rikki, tällöin tarjottu ajamattomaan autoon takuukorjaus, tätä on VW takuu todellisuus, sanoja ja lupauksia kyllä riittää loputtomiin asti.
TM on VW konsernin propakanda lehti. Ei kukaan järkevä niitä usko.
- Kakkossmiess
Hauska nähdä, että ihmiset rupeavat heti ruikuttamaan ongelmista tai syyttävät TM: aa lahjotuksi, sen sijaan, että toteaisivat, että volkkari oikeasti pärjää hyvin testeissä, mutta se ei ole koko totuus.
Itsekin olen monta kertaa miettinyt jonkin kaukoidän ihmeen eli lähinnä japanilaisen auton ostamista juuri tuon kestävyyden takia, mutta ajo-ominaisuudet ja ylläpitokustannukset ovat vieneet aina voiton. Onnekseni en ole joutunut kärsimään VW:n laatuongelmista ja siinä on ollut mukana myös hyvää tuuria.
Jetassa oli pientä nykimistä, joka sitten seuraavalla omistajalla paljastui jakopään ketjun ongelmaksi.
Toisessa Jetassa taas oli ilmeisesti DSG:ssä häikkää. koska "vaihtoi vapaalle" joskus omia aikojaan". Taaskin pääsin kuin koira veräjästä auton vaihdon myötä.
Seatissa taas oli ongelmia tuon välijäähdyttimen jäätymisen vuoksi. Onneksi vahinkoa ei kerinnyt syntymään ennen kuin tajusin asian. - premiumia
Parhaat menestyy testeissä aina, siihen ei köyhät tuhnuterot voi yhtään mitään. Itkekööt koloissaan ja tietysti myös täällä suolipalstoilla, koska täällä olohan on ilmaista ja täällä voi olla halvoissa vaatteissa, halvan sorbuksen juoneena ja muutenkin ruokkoamattomassa ulkoasussa.
- posetiivari.voittaa
voi sua vesa kun et pääse millään yli tästä, mielisairaalassa sulle sähköshokkeja antoivat mutta masennus vain jatkuu, ainoa parannus on vieroittua kokonaan VAG konsernin autoista, monen elämän ilo on palannut merkinvaihdon myötä, kokeilisit sinäkin
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1612860
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262470Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?532364- 1352220
- 651918
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2501745- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311222Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215