Tässä on trollille matematiikan tehtävä

PieniTehtävä

Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:

1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.

2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.

"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.

http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa

5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/

LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA.

43

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hybridi on edullisin ei siitä pääse yli eikä ympäri! Tuulilasin käyttötestissä 1,2 turbo Megane vei 6,7l/100km bensaa ja litran öljyä .

    • Hönölle.tehtävä

      Selitäpä sinä Hönö , mistä johtuu tämä seuraava ero?

      Ruotsissa Prius Lifen alvillinen hinta on euroissa 28750 € (alv 25%)
      Suomessa Prius Lifen alvillinen hinta on 31450 € (alv 24%)

      Suomessa tulee tietenkin vielä päälle autovero, jota Ruotsissa ei ole.

      Ero on aika monen vuoden bensasäästöt !!!

      • neljä.yli.nollan

        Trafin tilastot kertovat, että kyseessä lienee myynninestohinnoittelu.


      • huolenpitoa.se
        neljä.yli.nollan kirjoitti:

        Trafin tilastot kertovat, että kyseessä lienee myynninestohinnoittelu.

        On varaa maksaa käytetystä enemmän hyvitystä, kutsuvat sitä hyväksi jälleenmyyntiarvoksi.


      • tyhmä.joka.maksaa

        Saksassa 28150 € (alv 19%) halvin malli
        Englanti 27100 € (alv 20 %) Prius Active


    • ei.säästä.rahaa

      Täysin huuhaa-juttuja taas.
      Priusin voi unohtaa kättelyssä koska se on törkeän kallis kippana. Kun ostaa 30.000 euroa maksavan bensaturbon niin saa paljon enemmän autoa ja bensarahaa monen vuoden ajoon.

    • AjatusMietintäToiminta

      Epätoivoinen spämmialoitus jälleen ties monennen kerran. OP on laskenut eri tyyppien kokonaiskulut ja pikkutyttö ja diesel on edullisempia käyttää ja omistaa.

    • Auriskin.kallis

      Hybridi Auris on taloudellisempi vaihtoehto, mutta silti esim Golf 1.0 TSI on halvempi ostaa, 40% halvempi huoltaa ja vie bensaa vain 0,3 litraa enemmän sataselle.
      Ja kaupanpäälle paljon parempi auto kuin Auris.

      Lähdetieto: TM ja Spritmonitor. Laitan linkit pyydettäessä. Kaikki on ollut täällä jo moneen kertaan.

      • Golf 1.0 TSI DSG Comfortline=25,900€ ja Auris hybrid edition=24,143€ Että kumpi oli kalliimpi? Halvin automaatti Golf ja halvin Auris hybridi. Auris on 1757€ edullisempi myös ostaa.


    • Säälittäväälaskeskelua

      Surkeaa matikkaa. Kuinka paljon tienaan jollain pysäköintialennuksella? Tai jotain veroalea kun vakuutukset maksaa vastaavasti enemmän....huolloista ja ruosteenestoista puhumattakaan?

      Totuus on se, että hybridi maksaa tonneja, mutta säästää satasia. Se ei lyö leiville. Paina tämä mieleesi. Hybridi on AINA tuhansia euroja kalliimpi kuin yhtä tilava perheauto. Kaikki perheuatot ovat suorituskykyisempiä kuin hybridi.

      Vaikka perheauto veisi kympin satasella ja hybridi ei mitään, ei hybridin hintaero KOSKAAN tule takaisin. Hybridi on HUONO investointi.

      • Vain.ladattava.säästää

        Hybridin täytyy olla ladattava että siinä olisi mitään järkeä.


      • Vaikka perheauto veisi kympin satasella ja hybridi ei mitään, ei hybridin hintaero KOSKAAN tule takaisin. Hybridi on HUONO investointi.

        Mikä helvetin hintaero ? Golf 1.0 TSI DSG Comfortline=25,900€ ja Auris hybrid edition=24,143€ Että kumpi oli kalliimpi? Halvin automaatti Golf ja halvin Auris hybridi. Auris on 1757€ edullisempi myös ostaa.


      • kokonaiskulut.tärkein
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Vaikka perheauto veisi kympin satasella ja hybridi ei mitään, ei hybridin hintaero KOSKAAN tule takaisin. Hybridi on HUONO investointi.

        Mikä helvetin hintaero ? Golf 1.0 TSI DSG Comfortline=25,900€ ja Auris hybrid edition=24,143€ Että kumpi oli kalliimpi? Halvin automaatti Golf ja halvin Auris hybridi. Auris on 1757€ edullisempi myös ostaa.

        Kaikki eivät halua automaattia ja Golfin ostaja voi valita haluaako sellaisen vai ei. Golf TSI:n hinnat alkavat alle 21.000 euroa.


      • Ihan ymmärrettävää ettei automaatti kelpaa kun ei ne pysy nipussa. Mutta ei voida verrata manuaalin ja automaatin hintoja keskenään eihän siinä ole järkeä! Vertailtavien autojen on oltava keskenään samalla tasolla! Auris hybridi on aina automaatti!


      • oikeita.euroja
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ihan ymmärrettävää ettei automaatti kelpaa kun ei ne pysy nipussa. Mutta ei voida verrata manuaalin ja automaatin hintoja keskenään eihän siinä ole järkeä! Vertailtavien autojen on oltava keskenään samalla tasolla! Auris hybridi on aina automaatti!

        " Mutta ei voida verrata manuaalin ja automaatin hintoja keskenään eihän siinä ole järkeä! "

        Miksei ole järkeä? Manuaalin valitsevalle kuluttajalle ei ole mitään merkitystä kuinka paljon automaatti olisi maksanut. Kokonaiskustannukset ovat se lopullinen mittari. Onko mitään järkeä laskea mitään muuta?


      • E220_CDI
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ihan ymmärrettävää ettei automaatti kelpaa kun ei ne pysy nipussa. Mutta ei voida verrata manuaalin ja automaatin hintoja keskenään eihän siinä ole järkeä! Vertailtavien autojen on oltava keskenään samalla tasolla! Auris hybridi on aina automaatti!

        Samalla periaatteella ei olisi mitään järkeä verrata pikkuautoja täysikokoisiin. Vertailtavien autojen on oltava keskenään samalla tasolla!

        Eiköhän kuitenkin ole parasta, että jokainen seuraa kustannuksia sen osalta, millä oikeasti ajaa.


      • Ei jumalauta kuinka tyhmiä te olette?
        Tolla periaatteella Onhan se manuaali Golfi kin ihan sairaan kallis jos vertaa vaikka halvimpaan Daciaan ! Eihän sitä Golfiakaan kannata ostaa tolla periaatteella.


      • rautalangastaa
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ei jumalauta kuinka tyhmiä te olette?
        Tolla periaatteella Onhan se manuaali Golfi kin ihan sairaan kallis jos vertaa vaikka halvimpaan Daciaan ! Eihän sitä Golfiakaan kannata ostaa tolla periaatteella.

        Tai kaikkein halvinta on pölliä fillari ja ajaa sillä.
        Maailmassa on miljoonia vaihtoehtoja ja kaikkien niiden vertaaminen on aika iso homma. Jokainen valitsee itse ne vaihtoehdot jotka ovat hänelle relevantteja. Muut vertaavat sitten muita vaihtoehtoja.
        Kun vertailee Golf TSI 1.0 ja Auris hybridiä keskenään niin Golf on kokonaiskustannuksiltaan halvempi. Se ei muutu miksikään vaikka Gacia tai varastettu fillari olisi vielä halvempi vaihtoehto.


      • Yksiökin on paljon halvempi ostaa kun kolmio ja käyttää. Mutta ei niitä oikeen voi keskenään vertailla!
        Itselle ei manuaali ole edes mikään vaihtoehto ! Auton on oltava automaatti siitä lähetään!
        Hintavertailua kun tehdään on verrattava manuaalia manuaaliin ja automaattia automaattiin!
        On aivan päivän selvää että manuaali on halvempi kuin automaatti.


      • Kallista.säästöä
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Yksiökin on paljon halvempi ostaa kun kolmio ja käyttää. Mutta ei niitä oikeen voi keskenään vertailla!
        Itselle ei manuaali ole edes mikään vaihtoehto ! Auton on oltava automaatti siitä lähetään!
        Hintavertailua kun tehdään on verrattava manuaalia manuaaliin ja automaattia automaattiin!
        On aivan päivän selvää että manuaali on halvempi kuin automaatti.

        Jokainen saa valita omat autonsa vertailuun. Suomi on vapaa maa. Golfista on monta vaihtoehtoa valittavana 85-310 hv. Auriksesta vähemmän.

        Hybridin säästö kulutuksessa on enempi mainosjuttu kuin todellinen asia. Parhaimmillaankin puhutaan noin 15 euroa per 1.000 km. Kääntöpuolella on todella aneeminen suorituskyky ja kalliit huoltokusrannukset. TM laski että hybridi auriksen huolto maksaa 40% enemmän kuin Golfin.


      • E220_CDI
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ei jumalauta kuinka tyhmiä te olette?
        Tolla periaatteella Onhan se manuaali Golfi kin ihan sairaan kallis jos vertaa vaikka halvimpaan Daciaan ! Eihän sitä Golfiakaan kannata ostaa tolla periaatteella.

        Minustakin mikä tahansa VAG mihin hintaan tahansa on ylihintainen. Mutta jos joku tykkää ajaa Volkkarilla tai Skodalla, ei ole minulta pois ja toivotan vilpittömästi parempaa onnea kuin meillä oli tekniikan suhteen.

        Halpuutus ei pääty uuteen Daciaan, vaan kustannusten määrätessä päädytään hyvin valittuun käytettyyn hintaan pari euroa kilolta.

        Mutta jos kustannustehokkuus on haussa uuttakin autoa ostaessa, sillon ovat kaikki keinot sallittuja. Hybridi, lataushybridi, manuaali, diesel, kevyesti rullaavat renkaat, moottorin esilämmitys pakkasella. Ihan kaikkia laillisia keinoja saa käyttää, ja niitä kaikkia voi verrata toisiinsa.

        Vertailun jälkeen pitäö lyös hyväksyä eri valitsijoiden mahdollisuus valita kukin omista lähtökohdistaan.

        Eri käyttäjille sopivat eri keinot. Jos perheen tilantarve vastaa tilavaa farkkua, silloin kulutussäästön tavoittelussa saattaa tilava pitkä ja matala manuaalivaihteinen farkku olla lyhyttä ja korkeaa tai pientä automaattikippoa parempi valinta.

        Jos nykytasosta pitäisi omaa kulutusta alentaa, niin paljon mieluummin vaihtaisin omani samanlaiseen manuaalivaihteiseen kuin pieneen ja meluisaan automaattikippoon. Tiedän jonkun muun valitsevan mieluummn manuaalin kuin minun autoni tilat (joita ei itse tarvi). Muun muassa juuri sitä mielipiteen vapaus tarkoittaakin. Hyvä että jokainen voi valita mieleisensä!

        Itse asiassa talviaikaan kaduttaa, kun tuli ostetuksi tuo ajamista vähän häiritsevä automaatti tarkemmin ohjautuvan manuaalin sijasta.


      • E220_CDI
        E220_CDI kirjoitti:

        Minustakin mikä tahansa VAG mihin hintaan tahansa on ylihintainen. Mutta jos joku tykkää ajaa Volkkarilla tai Skodalla, ei ole minulta pois ja toivotan vilpittömästi parempaa onnea kuin meillä oli tekniikan suhteen.

        Halpuutus ei pääty uuteen Daciaan, vaan kustannusten määrätessä päädytään hyvin valittuun käytettyyn hintaan pari euroa kilolta.

        Mutta jos kustannustehokkuus on haussa uuttakin autoa ostaessa, sillon ovat kaikki keinot sallittuja. Hybridi, lataushybridi, manuaali, diesel, kevyesti rullaavat renkaat, moottorin esilämmitys pakkasella. Ihan kaikkia laillisia keinoja saa käyttää, ja niitä kaikkia voi verrata toisiinsa.

        Vertailun jälkeen pitäö lyös hyväksyä eri valitsijoiden mahdollisuus valita kukin omista lähtökohdistaan.

        Eri käyttäjille sopivat eri keinot. Jos perheen tilantarve vastaa tilavaa farkkua, silloin kulutussäästön tavoittelussa saattaa tilava pitkä ja matala manuaalivaihteinen farkku olla lyhyttä ja korkeaa tai pientä automaattikippoa parempi valinta.

        Jos nykytasosta pitäisi omaa kulutusta alentaa, niin paljon mieluummin vaihtaisin omani samanlaiseen manuaalivaihteiseen kuin pieneen ja meluisaan automaattikippoon. Tiedän jonkun muun valitsevan mieluummn manuaalin kuin minun autoni tilat (joita ei itse tarvi). Muun muassa juuri sitä mielipiteen vapaus tarkoittaakin. Hyvä että jokainen voi valita mieleisensä!

        Itse asiassa talviaikaan kaduttaa, kun tuli ostetuksi tuo ajamista vähän häiritsevä automaatti tarkemmin ohjautuvan manuaalin sijasta.

        Oho, tuli Freudilainen lipsahdus, kun mielelläni ajan manuaalia. Tämän vertailun

        "Tiedän jonkun muun valitsevan mieluummin manuaalin kuin minun autoni tilat"

        piti tietenkin olla

        "Tiedän jonkun muun valitsevan mieluummin AUTOMAATIN kuin minun autoni tilat "


    • Jollain 1.0 Turbo Golfilla ei tartte edes kuvitella pääsevänsä 4l kulutuksiin! Kun hybridillä se on varsin helppoa.

      • mietipä.tätä

        Spritmonitorin oikean elämän kulutuskeskiarvo on hybrid Aurikselle 5,3 litraa ja 1.0 TSI Golfille 5,6 litraa.

        Yksittäisen kuskin pihistelyennätykset ovat hänen oma asiansa eikäkerro mitään kun autoja verrataan toisiinsa. Keskiarvo kertoo autosta oleellisen. Oma kulutus keskiarvoon verrattuna kertoo kuskin ajotavasta.
        Tämä on päivänselvä juttu jos vähänkin osaa ajatella.


      • jaloissapyörijät

      • TSI-DSG golfit näyttää imevän 6,5-6,8l/100km.
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2014&constyear_e=2018&power_s=87&power_e=97&page=2&gearing=2


      • liikaa.tehoja

    • wwdasdwd

      Moottori lehdessä oli vertailu jossa mukana kolme Aurista hybridi, bensa ja diesel . Bensa versio voitti testin ja oli edullisin käyttää.

    • Teron.veli

      Voi teitä urpoja. Mihin nykypäivän arkiliikenteessä tarvitaan suuria tehoja. Keskinopeus jää kaupunkiliikenteessä 30-34 kmh tuntumaan ja sekalaisessa ajossa 60-70 kmh välille. Katsoin juuri omasta laadukkaasta länsiautostani (ei Toyota) puolen vuoden keskinopeuden, 68 kmh, vaikka ajan sillä pelkästään pitkiä mökkimatkoja pääteillä. Kaupungissa käytän mieluiten julkisia tai taksia.

      • tasapäisyys.ei.riitä

        Samalla logiikalla, mihin tarvitaan Mersuja, Bemareita, Tesloja tai Lexuksia, kun Dacia Loganilla ajaisi taatusti samat ajot?


    • koskee.kaikkia.vagineita

      Itäkipan loppu häämöttää.
      Volkswagenhan ilmoitti joku aika sitten että moottori valikoimaa supistetaaan skodan osalta,eikä uusien hybridimoottoreiden valikoima tule koskemaan skodaa..

      https://m.kauppalehti.fi/uutiset/tutkimus-suurin-osa-suomalaisista-ajaa-hybridilla-kymmenen-vuoden-paasta/ywbrCLUg?ref=iltalehti:7619

      Noh,sanomattakin selvää mikä merkki ykkönen.

      Tänä vuonna 7500 hybridiä myyty suomeen.

      Toivottavasti noista volkwagenin kehitteillä olevista hybrideistä ei tule yhtä pahoin epäonnistuneita kuin tdi ja tsi moottoreista.

      Mutta pahoin pelkään että ongelmia on taas kerran riittämiin ja vw maksattaa taas asiakkailla virheensä.

      Skodista tulee polkuautoja.

      MUTTA JOS OMISTAT SKODAN VAADI KORVAUKSIA TAI KAUPAN PURKUA

      Jos skoda osoittautuu täydelliseksi pommiksi, eikä myyjä myyjä suostu korvauksiin, niin harkitse oikeustoimia. Esimerkiksi jos skodan moottori leviää pian oston jälkeen,tai kuluttaa paljon öljyä, niin se saattaa olla vika, joka on oikeuden perusteella selkeä peruste kaupan purkamiselle.

      tai tiesuolan syövyttämät heikko laatuiset jakopään hihnapyörät aiheuttavat skodan moottorin täydellisen tuhon

      • höpöhöpöj.uttuja

        "Hybriditeknologiaan vahvasti panostavien Toyotan ja Lexuksen tilaamassa tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten asenteita autoiluun, polttoaineisiin ja auton hankintaan liittyen."

        Jep jep. Kun tilaa ja maksaa "tutkimuksen" niin saa varmasti sellaisen tuloksen kuin haluaa.


      • luottomyyjä.kyseli
        höpöhöpöj.uttuja kirjoitti:

        "Hybriditeknologiaan vahvasti panostavien Toyotan ja Lexuksen tilaamassa tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten asenteita autoiluun, polttoaineisiin ja auton hankintaan liittyen."

        Jep jep. Kun tilaa ja maksaa "tutkimuksen" niin saa varmasti sellaisen tuloksen kuin haluaa.

        Oikeasta vastauksesta sai palkinnoksi kahvia ja pullaa.


    • Äläainamokaa

      Pitää olla ryhmä että ostaa Toyotan ja ladkutaidoton että ostaa Toyotan hybridin. Ei kun anteeksi, toi oli vähän jyrkästi sanottu: pitää olla huonosti informoitu jos ostaa Toyotan. Se on ihan ok käydä koeajolla mutta sitten kannattaisi kyllä.koeajaa muitakin niin ei menisi halpaan.

    • Captivated

      Mitä merkitystä on muutaman desilitran kulutuserolla, suuntaan tai toiseen. Varsinkin, kun vaihtoehdot autoille on Golf tai Auris. Kumpikaan ei käy mulle, vaan haluan vapaasti valita kulkupelini, ihan vaan mututuntumalla. Kuinka moni tähän keskusteluun osallistuneista on ostamassa jompaa kumpaa autoa? Onko edes ajokorttiakaan vielä hankittuna.
      Saako hybridillä vetää peräkärryä, vai pitääkö olla kaksi autoa, jos tarvitsee kuljettaa tavaroita mökille?

      • kaupunkibulevardia

        Ei Auris hybridin ostajilla ole mitään kesämökkiä, ne ovat niitä cityecovihreitä. Samaa porukkaa, joka syö kasviksia ja vastustaa myös lasten kutsumista pojiksi ja tytöiksi. Kesällä käydään parina aurinkoisena viikkona fillarillakin töissä. Ajetaan puoli kilometriä kotoa metrolle ja metrosta puoli kilometriä duunipaikalle.


      • E220_CDI

        Ihmettelen, miksi näistä keskusteluista tulee aina VW - Toyota väittelyitä?

        Jos VW kuskin mielestä Toyota hybridi kuluttaa liikaa, eikö ole taloudellisena piderylle VAG:lle halventavaa joutua aina vertailuun tunnettua krematoriota vastaan?

        Jos Toyota kuskille VW on huonoin auto minkä he tuntevat, mitä voitettavaa on Toyotan maineelle osoittamalla sen edes kaikkein huonoimmaksi tunnettua autoa paremmaksi?

        Meillä kaikilla on oikeus mielipiteseemme, mutta meitä ympäröivät faktat ovat yhteisiä!


      • autoiljanAlalajinSyy

        Kun täällä joku erehtyy kertomaan jotain negatiivista Toyotasta niin välittömösti Toyotan kunnian puolustaja(t) koittavat harhauttaa ja alkavat kääntää puhetta kilpailijaan ja keksimään siitä ties mitä.
        Toyotan omistajalla on poikkeuksetta kova tarve selittää miksi on tuollaisen asialaisen halpiksen hankkinut ja pieni häpeä on aina elämässä mukana joka asiassa tämän vuoksi ja pahimmillaan se johtaa juuri tuollaiseen yllä kertomaani käytökseen.


      • Se_On_Todettu_Todeksi
        autoiljanAlalajinSyy kirjoitti:

        Kun täällä joku erehtyy kertomaan jotain negatiivista Toyotasta niin välittömösti Toyotan kunnian puolustaja(t) koittavat harhauttaa ja alkavat kääntää puhetta kilpailijaan ja keksimään siitä ties mitä.
        Toyotan omistajalla on poikkeuksetta kova tarve selittää miksi on tuollaisen asialaisen halpiksen hankkinut ja pieni häpeä on aina elämässä mukana joka asiassa tämän vuoksi ja pahimmillaan se johtaa juuri tuollaiseen yllä kertomaani käytökseen.

        Meidän ei tarvise selittää yhtään mitään. Ei niin mitään. Ei vaan tarvitse. Se on tässä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15081107/toyotan-korkean-laadun-45-konkreettista-todistett


      • Ole_hiljaa
        kaupunkibulevardia kirjoitti:

        Ei Auris hybridin ostajilla ole mitään kesämökkiä, ne ovat niitä cityecovihreitä. Samaa porukkaa, joka syö kasviksia ja vastustaa myös lasten kutsumista pojiksi ja tytöiksi. Kesällä käydään parina aurinkoisena viikkona fillarillakin töissä. Ajetaan puoli kilometriä kotoa metrolle ja metrosta puoli kilometriä duunipaikalle.

        Hybrideillä ja sähköautoilla ei ole mitään tekemistä viherpiipertämisen kanssa. Molemmat ovat uusia ja uljaita autoja ja niitä halutaan ostaa.

        Ole vanhus hiljaa.


      • metsä.tonttu
        kaupunkibulevardia kirjoitti:

        Ei Auris hybridin ostajilla ole mitään kesämökkiä, ne ovat niitä cityecovihreitä. Samaa porukkaa, joka syö kasviksia ja vastustaa myös lasten kutsumista pojiksi ja tytöiksi. Kesällä käydään parina aurinkoisena viikkona fillarillakin töissä. Ajetaan puoli kilometriä kotoa metrolle ja metrosta puoli kilometriä duunipaikalle.

        Meillä on kaksi kesäpaikkaa ja Toyota hybridi. Emme silti tarvitse peräkärryä kuljetuksiin ja nurkkiin seisomaan suurimman osan vuodesta vaan jos tarvitsemme isompaa tavaraa kuljettaa niin tilaamme sen palveluna. Tulee edullisemmaksi loppujen lopuksi kun useimpina vuosi ei tarvitse mitään kuljetusta. Roskapussi ja marjaämpäri mahtuisivat hyvin mopoautoonkin.


    • mökkivolkkari

      "Ei Auris hybridin ostajilla ole mitään kesämökkiä, ne ovat niitä cityecovihreitä. Samaa porukkaa, joka syö kasviksia ja vastustaa myös lasten kutsumista pojiksi ja tytöiksi. "
      Kommenttisi kertoo enemmän omasta typeryydestäsi kuin kuvailemistasi Auriksen ostajista. Itse en omista Aurista mutta suunnitelmissani on sellainen ostaa seuraavaksi autokseni ja tietenkin latausominaisuudella jolloin ajelen pääasiassa sähköllä. Bensakone vaan varmistaa matkan jatkumisen kaikissa olosuhteissa. Kun on paku ,Transporter kakkosautona, niin mihin sitä köyhien peräkärryä silloin tarvitaan? Liikenteen jarruksiko kahdeksankympin nopeuksiin? Peräkärryn käyttö pitkän puutavaran kuljetukseen pitäisi muutenkin jo lailla kieltää kun aisapaino tulee negatiiviseksi ja kuljetuksesta tulee hengenvaarallinen kaikille tien käyttäjille. Tsi ei ole vaihtoehto luotettavalle hybridille ja TDI:n päivät alkaa olemaan taputeltu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se oli siinä sitten

      Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2286
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

      Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2269
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

      Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      128
      2215
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

      Yhdistää?
      Ikävä
      134
      2147
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

      taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      54
      1766
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

      Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

      Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1361
    8. Syvälliset keskustelut

      Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

      mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

      Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe