Toyotalla ajamalla ja pysäköimällä säästät paljon rahaa.
https://www.hel.fi/static/ymk/esitteet/vahapaastoiset.pdf
Aja ja pysäköi Toyotalla, säästä rahaa
27
289
Vastaukset
- OstaRengaskone
Ajan mieluummin Volvolla, kuin Tojotalla... Miksi pilata ajonautinto pienen säästämisen vuoksi? 60tkm vuodessa ei sovi autoon, joka on vain ruostuva rimpula.
- Olipataasidea
Säälittävää näpertelyä. Kuinka monta kertaa pitää pysäköidä ennenkuin hybridillä.ajaminen rupeaa kannattamaan?
- Ns.hönö
Toyotan hybridillä ajaminen kannattaa aina. Auto on erittäin taloudellinen muihin verrattuna ja riski kalliista tyyppivioista on nolla. Kun autolla saa myydessä vielä hyvän hinnan, se on kilpailijoihinsa verrattuna erinomaisen hyvä ostos.
- Hybridsportswagon
"auris hybrid tourning sport 14 vaihteet ei pysy päällä heitää heti ännälle ei eteen eikä taakse "
Eipä ole tyyppiviat nolla. Laatikko hajoaa helposti. Ei hybridissä oikeastaan edes ole mitään vaihdelaatikkoa vaan se on sähköisesti ohjattu planeettavaihde. Siinä ei todellakaan ole mitään vikoja ! Voimansiirto on sama kuin 3polven Priuksessa.
- IsoSäästö
Vielä enemmän säästää, kun ei pysäköi omaan piikkiin helsingissä ollenkaan.
- RahatParempiinKohteisiin
Ja vielä enemmän säästää, kun ei aja 60tkm vuodessa.
- Näennäissäästöä
Kaikista eniten säästää kun ei osta toyotaa. Hybridin olematon bensasäästö ei millään ajokilometreillä tuo takaisin hybridiasä maksettua lisähintaa eikä jokunen parkkikolikko heilauta tätä yhtälöä.
- LaskeOikein
Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:
1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.
2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.
"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla
4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.
http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa
5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/ - Eialkukommentoija
Suurin osa em. Kirjoittelusta on valetta.
Fakta on, että hybridi Toyotalla ajaminen maksaa saman verran kuin keskiverto hyvällä perusbensa-autolla.
1. Hybridi Toyota on huimasti ylihintainen vs. Perushyväbensa-uto, eli maksat jo heti kättelyssä huimasti ylimääräistä vs. harkittu ostos.
2.Kovasti kehutaan kulutuksella, mutta jokaisen pitää kokea asia omassa ajossa, eli ei kulutus muutu mihinkään todellisuudessa vs. nykyaikainen bensaturbo. 5 ,5 litraa hybridillä ja 5.3 litraa pikkuturbolla ympäri vuoden ajossa.
3. Toyotan 1.8 135 hv bensapari on avuttoman vanhanaikainen. Suorituskyky on 95 hv pikkuturbon suorituskyky, eli leimateho on 40 hv liioitellun valheellinen arkiajossa!
4. Jälleenmyyntiarvo ei ole sen parempi kuin muissa top 10 myydyissä autoissa, koska maksat sen heti hankinnan ylihintaisuudessa vs. Kilpailijat.
5. Toyota myy jälkimarkkinoinnillaan nerokkaan hyvin, mutta takuukin on jo vanhanaikainen 3v/100tkm mm. Ford, SEAT,Hyundai,Kia, jopa Renault antavat paremman tosiasiallisen takuun.
6. Vuosittaista autoveroa maksan perusbensasta 130 e vuodessa, joten siinä hybridi Toyota voittaa 5e/kk, mutta samassa voidaan todeta, että hankintahinnassa tuo hävitään todella moneen kertaan.
- ikäni.autoillut
Jos auton tärkein tehtävä on säästää rahaa, ei autoa pidä ostaa ollenkaan. Ilman hybridiä olen tullut erittäin hyvin toimeen, nälkää en ole nähnyt.
- isokinongelma
Jos sen tärkeimmän tehtävän lisäksi vielä säästää rahaa niin haittaakse?
- ikäni.autoillut
Haittaa, koska olen tosiasiassa pelkkä sosiaalituilla elävä provotrolli.
- säälin.sinua
ikäni.autoillut kirjoitti:
Haittaa, koska olen tosiasiassa pelkkä sosiaalituilla elävä provotrolli.
Voi lapsiparka, paljon on sinulla opittavaa elämästä. Kaikki eivät ole yhtä köyhiä kuin sinä ja sinun sukusi.
- ikäni.autoillut
Olen kuitenkin vauraampi kuin sinä, ja sinun sukusi.
- kokonaiskustannukset
"Jos sen tärkeimmän tehtävän lisäksi vielä säästää rahaa niin haittaakse?"
Tojon mukahybridit ovat tarkoitettu laskutaidottomille osaoptimoijille. Hyvä esimerkki tästä on tämä ketjun avaus. Mukahybridi vie pari desiä vähemmän bensaa kuin muut ja sen saa parkkiin halvemmalla. Jippiiii
Mukahybrdin hankintahinta on korkeampi kuin bensa-auton. Sen huoltaminen on kalliimpaa ja sen vakuutusmaksut ovat kalliimmat. Lisäksi niiden suorituskyky on surkea. jos välttämättä haluaa hybridiauton niin osta korealainen. Ne näyttivät tojolle närhenvärkit vertailussa. Parempia ajaa ja pidemmät takuut. - Toyota_Hybrid1
taisi olla liian kova pala vag autoilijoille kun uusimmassa laatutilastossa Toyota on ykkönen ja vw ja skoda uusivat huonolaatuisin auto tittelinsä viimevuodelta. on apteekkiin jonoa taas...
- omia.juttuja
Näitä omn mielikuvituksen laatutilastoja on joka lähtöön. Ilman viittausta mihinkään taas kerran.
- kauheatilanne
omia.juttuja kirjoitti:
Näitä omn mielikuvituksen laatutilastoja on joka lähtöön. Ilman viittausta mihinkään taas kerran.
Tosimiehet tietää, mistä laatutilastoja voi kuuklata. Vaghuijatut ja huijarit eivät enään vuosiin ole uskaltaneet kun järkytys raastaa mieltä vieläkin, eikä valoa tunnelin päässä ole näkyvissä. Helppo kuitata että"laatutilastoja on joka lähtöön" kun ikioma vw kyntää jo niin syvällä että pohjakosketusta on mahdoton välttää. Pomokin jo kiven sisässä huijauksesta monta vuotta, että silleen. Oliko provo vai totisinta totta?
- Corolla89
Niin, et vieläkään laittanut niitä tilastoja, jauhat vaan. Fakta on se, mitä kaikki uskoo.
- Säästöpossuauto
Säästöillä voi ostaa uuden Toyotan aina 3 vuoden välein.
- säälittävää
Toyotan omistajilla on aina säästöt mielessä-> mutta perseaukinenhan joutuu aina ja joka paikassa miettimään et miten sais onnettomat roposensa riittämään.
- kaikenAjaO
Joidenkin mielestä on hienoa selvitä elämästä halvalla.
- köyhien.kusetusta
kaikenAjaO kirjoitti:
Joidenkin mielestä on hienoa selvitä elämästä halvalla.
Tojon ostajat eivät edes pääse halvalla kun joutuvat huoltamaan autojaan tuplasti enemmän. TM:n kestotestissä laskettiin että Auriksenhuoltokulut ovat 40% kalliimmat kuin Golfin. Että semmoista säästöä.
- dfsgjhkhgfdsadfg
köyhien.kusetusta kirjoitti:
Tojon ostajat eivät edes pääse halvalla kun joutuvat huoltamaan autojaan tuplasti enemmän. TM:n kestotestissä laskettiin että Auriksenhuoltokulut ovat 40% kalliimmat kuin Golfin. Että semmoista säästöä.
Toyotan huollot ovat kaikkein halvimmat.
"Listan alimpana –eli halvimman paikalla – on Toyota. Sen ylläpitokustannukset ensimmäisen kymmenen vuoden ajalta ovat vain 4880 euroa."
"Kallis merkki ei kuitenkaan tarkoita sitä, että auton ylläpito olisi välttämättä kallista. Esimerkiksi Lexus on hinnaltaan samaa tasoa saksalaisten premium-autojen kanssa, mutta se on vasta listan häntäpäässä."
http://www.hs.fi/autot/a1466472882887
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html
Nyt vertailtiin automallien ylläpitokuluja – kallein yllättää, halvin ei:
http://www.is.fi/autot/art-2000001207389.html
Toyota-merkkihuolto oli ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä.
https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_huoltovertailu.json
- näennäissäästöjä
Kadunvarressa pysäköinti on halvempaa, parkkiluolissa esim QPark ei ole mitään alennusta.
- MBMaan
Toyotassa jarrupalat kestävät jopa 200tkm... Jarrut eivät kestä. Niihin kilometreihin on satulat uusittu jo monesti! Mitä helvetin säästöä on joku jarrupalojen kesto? Ne kannattaa vaihtaa kuitenkin ajoissa, ennen kuin männät jämähtävät suolakuran takia, oltuaan liian kauan liian pihalla. -Kuten Toyotan omistajatkin... Ajakaa rumilla tojotillanne rauhassa ja haukkukaa volkkariakin rauhassa. Yksi on yli muiden..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272286Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502269- 1282215
- 1342147
- 541766
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411643- 311361
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161195Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381147