Kolme toivetta

vinkerpori

Jos hyvä haltijatar tulisi ja saisit toivoa elämääsi kolme asiaa, jotka toteutuisivat, niin mitkä ne olisivat?

40

379

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jänkhä-koira...
      Vanha vitsi.
      -
      Silloin kun kalastin vielä Haukeakin, tein tosi-rasvaisen mössön.
      Laitoin hauen niin pieneen, matalaan Uuni-vuokaan että Hauki muodosti renkaan.
      Hauen nahka ja maha oli tökitty Haarukalla reikäiseksi.
      Hauen maha pullotti mössöstä.
      Painotan: Voi-mössöstä, Suolasta, rehu-silpusta ja Pippuri-lajitelmista.
      Muistutan: Suola, rehut ja Pippurit sekoitetaan mössöön.
      Varoitan: Ei muuta rasvaa kuin aitoa Voita
      Suosittelen: Kun mössö on alkanut sulaa, otetaan lientä isolla lusikalla ja valetaan Hauki.
      Vinkkaan: Hauki-rengas imee itseensä liemestä nousevia tuoksuvia höyryjä. Tökityt rei'ät venähtävät laakeiksi.
      Pitkällään höyryt kaikkoaisivat kauaksi kalasta.
      Hauki tarjotaan sellaisenaan.
      Ei riisuta.
      Miehet pitävät erityisesti Hauen nahkasta.
      Tytöt ovat sillee miedonpia.
      -
      Ei sitten peitetä Hauen makua liialla maustamisella.

H.

• uiew

Että olisi yksi äänestyskelpoinen ehdokas pressanvaaleissa, jota voisin äänestää ja että tämä tulisi valituksi.

• VaaliHaltia

No tuon toiveen on helppo toteutta kun kaikki muistelee koulutodistusta,
        5
        5
        5
        5
        noinhan se meni

https://youtu.be/dfL5aG2tIQA

Tuossa Ylen puhelin äänestyksessä S, Niinistö sai hädin tusti 30% ,
        eli missä ne maksetut gallupit nyt on missä Niinistö menee heittämällä ensimmäisellä kierroksella ?

• maissiiii

Jos niin hyvä haltija löytyisi, niin varmaan rohkenisin toivoa seuraavaa
      1. toivomus olisi uusi toivomus potenssiin kolme
      2. toivomus olisi edellinen toivomus potenssiin viisi
      3. toivomus olisi nämä kolme toivomusmahdollisuutta meille kaikille toivottomille.

• laukkaalaputtaa

potenssi ongelmia voi hoitaa valkosipulia syömällä, ja lantiojumpalla

• maissiiii
        laukkaalaputtaa kirjoitti:

potenssi ongelmia voi hoitaa valkosipulia syömällä, ja lantiojumpalla

Oi, kiitos valetohtorille neuvoista, ehkä joku yhdyntäkyvyn häiriöistä kärsivä nappaa näistä laukkalaputuksistasi vinkin potensseja laskiessaan.

Se voi olla tosin hieman huonokin vinkki, katsos kun valkosipulia syömällä voi tulla hajuseinä vastaan ja jää lantiojumpat kokematta. Mutta yrittänyttä ei koskaan laiteta.
        Niin ja sinkki voi myös olla hyvä juttu mainitsemissasi potenssilaskuissa.

• 1. pääsisi eläkkeelle 62v
      2. olisi jo ensi viikon tiistai
      3. saisin loppuviikon lomaa töistä ja kotoa

• Taikuritässä

Mä haluanmyös uusintatoivomusmahdollisuuden, vaikkapas potenssiin hmmm kymmenen.
        1) vitilunta sataisi 1.12. Kerralla 20 senttiä ja sulaisi pois 28.2., jotta mustarastaat alkaisivat laulaa.
        2) kevät tulisi kohisten sillai lämpöisesti.
        3) kesässä olisi aurinkoisia päiviä 72 päivää ja 7. päivänä voisi sataa.

Panttaan vielä 7 toivetta.

• laukkaalaputtaa

ovea saa jo 61 vee

• elettäväon
        laukkaalaputtaa kirjoitti:

ovea saa jo 61 vee

ovea saa millon vaan mutta ovea ei voi syödä

• Mene-sossuun

Oh hoh, heikosti on eurot uunissa, jos ei ole varaa jäädä edes eläkkeelle.

• Taikuritässä

Jos on tulossa pienehkö eläke, kannattaa sitä vielä kerryttää. Ei tule eläkkeisiin tarkistuksia. Indeksi unohdettu, Lipposen ja muiden "työläisten" toimesta. Kun hinnat kiertyvät nousuun, eläke jäätyy. Siinä sitä kaivattua ostovoimaa sitten on. Ja jos porvarihallitus yrittää sosialisoida eläkeläisten omaisuutta vielä, niin siinä onkin riidan paikka. (Huom. sanavalinta.) esim. hoitoihin loppusuoralla. Osittainen ennakkoperintö on jokin ratkaisu, mutta miten lapsen perintöveron voisi välttää? Hmmm.

• Taikuritässä kirjoitti:

Jos on tulossa pienehkö eläke, kannattaa sitä vielä kerryttää. Ei tule eläkkeisiin tarkistuksia. Indeksi unohdettu, Lipposen ja muiden "työläisten" toimesta. Kun hinnat kiertyvät nousuun, eläke jäätyy. Siinä sitä kaivattua ostovoimaa sitten on. Ja jos porvarihallitus yrittää sosialisoida eläkeläisten omaisuutta vielä, niin siinä onkin riidan paikka. (Huom. sanavalinta.) esim. hoitoihin loppusuoralla. Osittainen ennakkoperintö on jokin ratkaisu, mutta miten lapsen perintöveron voisi välttää? Hmmm.

Voit tehdä lahjoitukset lapsillesi, lapsenlapsillesi ja antaa heille lahjakirjassa omistusoikeuden, mutta pitää itselläsi hallintaoikeuden elämäsi loppuun saakka. Sillä pienentää huomattavasti lahjaveron määrää.

Ehdottomasti kannattaa käyttää asiantuntijaa lahjakirjan laatimisessa. Esimerkiksi kotikuntasi Oikeusaputoimistossa sellainen voidaan laatia, palkkio määräytyy tulojesi mukaan.

https://prosentti.vero.fi/Pelalaskuri/EtusivuLahjavero.aspx ja hallintaoikeuteen liittyvää ohjeistusta: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/hallintaoikeuden_pidattaminen_lahjavero/

• Minun_kolme

1) Toivoisin, että olisin mieleltäni terve. Minulla on elämäni kestänyt psyykkinen sairaus, joka ei parane koskaan.
      2) Toivoisin, että vanhuuseläkkeeni olisi hieman suurempi, vaikkapa vain sen verran kuin mitä se on bruttona niin saisin käteen.
      3) Toivoisin, että olisin kymmenen vuotta nuorempi kuin mitä olen nyt eli minulla olisi vielä pilvin pimein vuosia olla mukana työelämässä. Se oli hyvää aikaa.

Nämä siis puhtaina henkilökohtaiseen elämään liittyvinä toiveina. Toki on asioita, joiden toivoisin maailmassa olevan toisin, mutta näen, että pystyn parhaiten toimimaan keskimääräisen hyvänä kanssaihmisenä, jos omat asiani ovat hyvin.

• 1) terveyttä
      2) kaikkien uskonkiistojen ja sotien päättymistä
      3) rauhaa ja rakkautta maailmaan

• Saimaantaka:
        Tuohonpa ei ole paljon lisäämistä.

• En yhtää kyllä osaa sanoa. Lottovoitti ois varmaan yksi. Ei tarttis tulla miljoonaa, sata tuhattaki riittäis. Teveyttä itelle ja lähimmille. Ja ihan kelvollinen tasapainoinen loppuelämä.

• Olisi se hyvä, jos sais elää vielä 30 vuotta.
      Toinen. pysyä sen ajan terveenä.
      Sitten vielä, kun saisi ymmärrystä, että on jo 62 ja yli, eikä sitä maailmaa taida valmiiksi saada.
      Ei taida mikään toteutua.

• pirremiinapa

Miten niin ei muka toteudu?

• Siilenämää2

Minäkin olen maailmanrauhan suhteen aika pessimistinen. Luulen jotta lisääntyy vaan levottomuudet maailmassa

• pirremiinapa kirjoitti:

Miten niin ei muka toteudu?

Eihän ne geenit niin hyvät ole, että tuo 30 vuotta ja terveenä tuskin toteutuu.
        Tuskin se ymmärrys tästä lisääntyy, ettei tule otettua yliampuvia urakoita voimavaroihin nähden.
        Siilille. Kyllä ne levottomuudet lisääntyy. Ihmisen ahneudelle kun ei ole loppua näkyvissä.
        Miten valtava määrä on ihmisiä, joiden elämäntyö, on miettiä, miten saadaan mahdollisimman suuri määrä toisenlaisia ihmisiä tuhottua.

• pirremiinapa

Ettei tulisi hiiirrrveän kylmä talvi (sähkölasku), että entinen naspurini tai naapurimme olisivat rehellisiä, ja kolmanneksi että saisin elää suhteellisen terveenä 100 vuotiaaksi.

• Minulle riittäisi kymmenen tervettä lisävuotta. No, ehkä viisitoista, jos toivomaan pääsee. Saattaa tosin käydä, että ajatus muuttuu, kun tuo viisitoista vuotta tulee täyteen.

• maissiiii

Aikamoinen toive, sata vuotiaaksi, sinne on vielä ainakikikikin kolmekymmentä vuotta,
        silloinpa ehtisi nähdä taas uuden sukupolvenkin, jos vielä olisi näkö tallella.

Sata vuotiaaksi jos meinaisi elää, tarvitsisi hyvän rautaisen terveyden boonukseksi.
        Mutta onneksi elämä on seikkailu ja kaikki elämättä olevat vuodet edessäpäin.

• pirremiinapa
        jocus kirjoitti:

Minulle riittäisi kymmenen tervettä lisävuotta. No, ehkä viisitoista, jos toivomaan pääsee. Saattaa tosin käydä, että ajatus muuttuu, kun tuo viisitoista vuotta tulee täyteen.

Niin se nälkä kasvaa syödessä, jos olen ykdin 100 vuotiaana tulepa kävelykepiksi :).
        Hyvää ja mukavaa Joulua Sinulla ja paaaljon lahjoja!

• pirremiinapa kirjoitti:

Niin se nälkä kasvaa syödessä, jos olen ykdin 100 vuotiaana tulepa kävelykepiksi :).
        Hyvää ja mukavaa Joulua Sinulla ja paaaljon lahjoja!

Minähän olen silloin jo parikymmentä vuotta kasvanut pohjansinivalvattia. Hyvää joulua sinullekin; lahjojahan sinulla jo on riittävästi!

• pirremiinapa

Ha..enhän minä itselleni lahjoja toivonut en edes joululahjoja, sinulle minä niitä toivoin, siis joululahjoja, muita lahjoja Sin.ulla taitaa ollakin ihan nokko.

• Tällä hetkellä toivon että saisin viimeinkin siivottua jokaisen huoneen, olen siivonnut huoneen kerrallaan, eilen tuli vieras häiritsemään ja meni kaikki päin honkia.

Toinen toivomus on että osaan tehdä oikeanlaista ruokaa kun joulun aikaan tuovat ulkomaalaisen joulunviettoon, kai se syö samaa kuin me suomalaisetkin.

Kolmanneksi toivon että selviän joulusta stressaamatta. Nuo olivat vain toiveita, stressiä ei ainakaan vielä ole.
      En nyt kerro elämää suuremmista toiveistani.

• Tuumista-toimeksi

Ei tulevaa, ei menetettyä, ei huomista voi elää, vähiten toivoa mitään.

• Heikunkeikku

Ihan näin akuutisti sanoen, niin haltijattarelle sanoisin, että:

1) Ota mua käsikynkästä kiinni ja taluta tukevasti mut autokatokselle. Olen lähdössä kauppaan, enkä suinkaan tahdo konttausasentoon kumoutua.

Täällä on aivan käsittämättömän liukasta. Kun lähden mun kotiovelta kuleksimaan autolle, niin edessä on ensteks ylämäkeä ja sitten tasasen kohdan jälkeen alamäki ja se alamäki on enemmän jyrkkä kuin ei-jyrkkä.

2) Tokaksi pyytäisin haltijattarelta näkymättömän villasaaliin niskaani. Sanoisin sille, että älä anna mun tulla nyt ennen joulua sairaaksi. Viluus on ollut mun aamuni "autuus".

Olen kaiketi hieman kylmettänyt itseäni. Oma vika, en muuta väitä.

3) Kolmanneksi toivoisin pikaista kevättä:) heinätupsujen pursuamista kivien syrjistä.
      Että aurinko käärisi hihansa ja alkais hommiin. Vetäis viimesen päälle loistettaan.

Niin että tämmöset toiveet mulla:)

• alan.joulusiivoamaan

1. Että elämä jatkuisi näin, miten se nyt on, eli vaikka joskus hatuttaa, niin se menee ohi, joskus kolottaa, sekin menee ohi, yleensä on hyvä mieli ja tasapainoinen olo.
      2. Että saisin päättää omista asioista kuten tähänkin asti, eikä mikään organisaatio, henkilö, sairaus, lääke, alkoholi tms. pääsisi minun elämäni päättäjäksi
      3. Että läheiseni pysyisivät hengissä ja läheisinäni

• pirremiinapa

Ettei tämä rikl... ryhmä enää seiraisi neljänteen asuimpaikkaani, taino jos se se vihonviimenen tontti ..niin tervetuloa vaan mutta sille lämpimämmälle puolen .

• j_n_e

1. Rahaa
      2. Lisää rahaa
      3. Kolme uutta toivomusta

• teretule

On vain yksi toive 100 miljoonaa euroa, lopun järjestän itse.

• Mikä_milloinkin

Minä toivoisin, että voisin kuolla ilman sen suurempaa hälyä ja kivutta sanotaan vaikka 75-vuotiaana. Sitä edeltävän ajan toivoisin voivani elää terveenä. Kolmanneksi toivoisin, että rahat riittäisivät siihen saakka kun olen elossa.

En todellakaan haluaisi elää satavuotiaaksi tai edes lähelle sitä. Vain sen aikaa kuin pystyn liikkumaan omin jaloin ja tuo noin 75 on kutakuinkin realistinen ajankohta. Siis ennen kuin tulen todella vanhaksi ja hoidettavaksi.

• Taikuritässä

Laskin taas väärin. Kolme potenssiin kymmenen on 30.
        Joten 23 jäljellä.
        1) Toivon rauhaa sota-alueille, että ihmiset voidivat palata koteihinsa ja jälleenrakentaa kyliään ja kaupunkejaan. Tämä tuntuu lattealta vähän, kun sitä toivotaan maailman uuden vuoden virallisissakin puheissa heikoin seurauksin.
        2) Toivon samanlaisia kehitysprojekteja, kuten Keniassa suomalaisten rakentama vesijohto. Sairauksia vähemmän, mahdollisuus viljellä ja harjoittaa pienimuotoista viljelyä ja karjataloutta. Lapsille on voitu järjestää koulutunteja. Toivottavasti myös tänään on kaikki yhtä hyvin kuin muutama päivä sitten esitetyssä dokumentissa. Ettei olisi teatteria ja silmänlumetta.
        3) Perustettaisiin vanhusasiamiehen ja nuorisoasiamiehen virat, mitkä valvoisivat ja jakaisivat varoituksia ja sanktioita laiminlyönneistä.
        Kaikki tarvitsevat kohtuullisen hyvän tulevaisuuden.

• maissiiii
        Taikuritässä kirjoitti:

Laskin taas väärin. Kolme potenssiin kymmenen on 30.
        Joten 23 jäljellä.
        1) Toivon rauhaa sota-alueille, että ihmiset voidivat palata koteihinsa ja jälleenrakentaa kyliään ja kaupunkejaan. Tämä tuntuu lattealta vähän, kun sitä toivotaan maailman uuden vuoden virallisissakin puheissa heikoin seurauksin.
        2) Toivon samanlaisia kehitysprojekteja, kuten Keniassa suomalaisten rakentama vesijohto. Sairauksia vähemmän, mahdollisuus viljellä ja harjoittaa pienimuotoista viljelyä ja karjataloutta. Lapsille on voitu järjestää koulutunteja. Toivottavasti myös tänään on kaikki yhtä hyvin kuin muutama päivä sitten esitetyssä dokumentissa. Ettei olisi teatteria ja silmänlumetta.
        3) Perustettaisiin vanhusasiamiehen ja nuorisoasiamiehen virat, mitkä valvoisivat ja jakaisivat varoituksia ja sanktioita laiminlyönneistä.
        Kaikki tarvitsevat kohtuullisen hyvän tulevaisuuden.

Kolme potenssiin kymmenen on peräti 59049.
        Hyvä haltiataren apuna voi vielä suunnitella vaikka miten monta keitysprojektia.

• Taikuritässä

Wau. Hekhek heko. Tästä tulee sitten pisin ketju ikinä.
        Alberga, mitä se on Lepuski.

• Hyvälle haltijattarelle.
      Tässä kolme toivomustani:

Toivon, että saan elää aktiivisesti elämäni loppuun asti.
      Toivon, että neljä vuodenaikaa säilyvät Suomessa ja täällä pohjoisessa.
      Toivon, että rakkaani saavat elää terveinä ja kauemmin kuin minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      72
      2467
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      109
      1166
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe