Mitä kivaa aioitte tehdä tänään näin kauniina perjantaina?
suunnitelmat
103
1410
Vastaukset
Kylmänlainen tuuli, lähden käymään verkoilla, ja taaskaan ei tule tietenkään mitään. Ei viime kerrallakaan tullut päätäkään, ei edes kissalle.
Kalaonni on ollut tosi huono tänä talvena, niin on ollut muillakin.
Jos iltapäivällä lämenee, ajattelin naulata seinälaudoitusta, mulla on ollut tuossa iäisyysprojekti, jonka aion saada kevään aikana valmiiksi.
Ei nämä hommat taida kivan-määritelmää täyttää, mutta kyllä siinä ilta tulee, ja päivä taas on eletty.Hui, heti pois jäältä ai niin verkot, menetkö veneellä ja onko jo venekeli jossakin? Täällä järvet ovat vielä umpijäässä. On se kivaa vasaralla naputella. Minulla on ollut projekti, nyppinyt nauloja vanhoista saunan paneeleista, polttopuiksi tulevat. Ja linnunpönttöjä aion tehdä tänäviikonloppuna.
- Bengalitikku
Menisin pilkille, jos vieressä olisi puhdas järvi. Pienikin sintti olisi saalis.
Jossain vaiheessa pitää lähteä ulkoilemaan. Bengalitikku kirjoitti:
Menisin pilkille, jos vieressä olisi puhdas järvi. Pienikin sintti olisi saalis.
Jossain vaiheessa pitää lähteä ulkoilemaan.Nyt tuli kaksi haukea, toinen kakskilonen ja kilonen kuha, niin kuin toinen hauki.
Kirkasta oli jäällä, eikä minulla ole aurinkolaseja.- Bengalitikku
Nyt ole k a d e! Kuhasta. Saako kalastajaa onnitella.
Aurinkolasit jonkunmoiset olisi hyvä olla. k-kotton kirjoitti:
Nyt tuli kaksi haukea, toinen kakskilonen ja kilonen kuha, niin kuin toinen hauki.
Kirkasta oli jäällä, eikä minulla ole aurinkolaseja.Ja sitten aurinkolasikauppaan?
Bengalitikku kirjoitti:
Jossain vaiheessa pitää lähteä ulkoilemaan.Hui, pois jäältä.
miljoona kirjoitti:
Hui, pois jäältä.
Nyt ennustavat kylmää kesäkuulle asti.
Vielä kesäkuussa on järvet jäässä.
Taidan lähteä kiertämään kirpputoreja, ja ostan luistimet. Tekisi mieli kokeilla, vieläkö pysyy pystyssäk-kotton kirjoitti:
Nyt ennustavat kylmää kesäkuulle asti.
Vielä kesäkuussa on järvet jäässä.
Taidan lähteä kiertämään kirpputoreja, ja ostan luistimet. Tekisi mieli kokeilla, vieläkö pysyy pystyssäJos sulle käy kuin mulle kävi suksien kanssa. Pehmeään lumihankeen on paljon kivempi kaatua kuin kovaan jäähän. Mulle lumikengät jos löytyy.
miljoona kirjoitti:
Jos sulle käy kuin mulle kävi suksien kanssa. Pehmeään lumihankeen on paljon kivempi kaatua kuin kovaan jäähän. Mulle lumikengät jos löytyy.
Sain 20 vuotta sitten lumikengät joululahjaksi, en ole kertaakaan käyttänyt.
Niiden kanssa on sellaista taaperrusta, että se matkasuorite ei minulle riitä. Metsäsuksilla meno on vaudikkaampaa umpihangessakin. Mutta luistimilla, kirkkaalla jäällä, siinä se vasta maisemat vilisee. On minulla potkukelkka, sillä varmaan on turvallisempaa, jos ei törmää rantakallioon.k-kotton kirjoitti:
Niiden kanssa on sellaista taaperrusta, että se matkasuorite ei minulle riitä. Metsäsuksilla meno on vaudikkaampaa umpihangessakin. Mutta luistimilla, kirkkaalla jäällä, siinä se vasta maisemat vilisee. On minulla potkukelkka, sillä varmaan on turvallisempaa, jos ei törmää rantakallioon.Joo, unohda luistimet potkukelkka parempi. Ja mieluimmin ei olllenkaan jäälle, ihan vaan tienreunassa ja vasenpuoli on oikea puoli.
k-kotton kirjoitti:
Niiden kanssa on sellaista taaperrusta, että se matkasuorite ei minulle riitä. Metsäsuksilla meno on vaudikkaampaa umpihangessakin. Mutta luistimilla, kirkkaalla jäällä, siinä se vasta maisemat vilisee. On minulla potkukelkka, sillä varmaan on turvallisempaa, jos ei törmää rantakallioon.Minä olisin kaivannut lumikenkiä, kun kävin mökkejä katsastamassa.
Olisin vienyt pestyjä tyynyjä sisälle, jos olisi ollut lumikengät.
Luistimilla en varmasti pysyisi pystyssä.
Silloin, kun veli ja sisko vielä asuivat maalla ja kävin siellä, niin veljen kanssa käytiin potkukelkkailemassa. Siellä niitä kelkkoja on 3 kappaletta ladossa, sitä touhua kaipaan, se oli kivaa.
Kuten aina.
Harjoitan tasa-painoani sähkö-pyörälläni.
Keittiön-oven karmien välissä.
Uskon kesän vielä koittavan.
Ainakin hetkeksi.
H.Mulla on kans sähköpyörä, vielä kuitenkin puojissa kun tiet ovat jäässä vielä. Crosstrainerilla teen välillä pyrähdyksen. Se on ikkunan vieressä niin saapi katsoa maisemaa samalla.
- Palmunalla
Aurinkoista huomenta!
Aamupuuron jälkeen mahdollisesti biitsille, ehkä sitä ennen käyn kuitenki kaupungilla.
niin, ja illalla sitten parketille pyörähtelee....
Kivaa päivän jatkoa sinullekin!Voi sulla onkin kivaa tiedossa. Itse ajattelin hakea pajunkissoja tänään. Ne olisi niin kauniita tulppaanikimpussa, mutta kun ne alkaa siementämään vedessä, hym...kai pitää keksiä mihin ne laittaisi.
- arkeajajuhlaa
Jaa kivaa? Ei paista aurinko, joka kivoittaisi perjantaita ylenmäärin. Olen vähän aivastellut ja eritettä klyyvaristani aika ajoin ulostuu. Tänän pidän lepopäivän liikuntaharrastuksista joten lähden pian kauppaan ostamaan sokeria. Aion tehdä vispipuuroa. Aion myös ostaa jäätelöä ja maitoa. Viideltä menen saunaan. Sen jälkeen syötyäni linnottaudun sohvalle teeveen ääreen. Odotan kovasti Jussi-gaalaa. Tulee olemaan kihelmöivä tunnelma juhlassa ja se varmasti välittyy katsojillekin. Puvut lienevät pääosin mustia tai valkoisella rusetilla koristettuja. Kiitos-puheet ovat varmasti kantaaottavia.
Täällä paistaa aurinko täydellä terällä. Ja tänään tulee kiva sarja telkkarista ykköseltä, Muukalaiset keskellämme. Olen seurannut, se on englantilainen sarja jossa sota varjostaa pikkukylää.
miljoona kirjoitti:
Täällä paistaa aurinko täydellä terällä. Ja tänään tulee kiva sarja telkkarista ykköseltä, Muukalaiset keskellämme. Olen seurannut, se on englantilainen sarja jossa sota varjostaa pikkukylää.
minä katselin jakson jo YLE Areenasta, illalla voi katsoa sitten jotain muuta.
Mökille rantaan aurinkotuolille istumaan ja hiihtäjiä pongailemaan ja nauttimaan evästä picnik-korista. Joku muistutti pajunkissoista, pitää katsella josko jo löytyisi näiltä leveysasteilta. Minulla on tuossa ikkunan takana puutarhapöydällä maitopänikkä, johon ne asettelen jahka löydän.
Jep, mökillä tartteis kans käydä, minun perikunnanmökki on noin 60km päässä. Kiva aloittaa mökkikausi.
- miikaaitanen
men matti sedölle
Niin, kyselen ihan uteliaisuuttani. Mulla on vielä hakusessa tämä joutonaisena oleminen. Kai tähän pikkuhiljaa tottuu ja keksii mukavia tekemisiä päiviensä iloiksi. Eläkeputkessa pötköttelen ja tällähetkellä vahdin talitinttien ruokintaa, en halua eettä tikat syö kaikki tinttien ruuat. Hakekoot tikat käpyjä ja naputelkoon niitä.
- Heikunkeikku
Hei miljoona. Taidat olla se mukava tyttö, joka 50 palstalla kirjuutteli:)
Mulla on tänään työpäivä. Lyhyt sellainen. Ihan kivaa mennä, mutta on kivaa kuitenkin, että viikonloppu alkaa.
Pojan perhe (osa) tuli Kanarialta viime yönä johonkin aikaan? Töistä päin ajattelin kurvata heille katsomaan valokuvia ja kyselemään, että miten reissu meni.
Sieltä kiiruhdan kahdeksaksi kotiin, kun telkkarista alkaa The Voice of Finland :)
Täällä tosi aurinkoinen ilma. -3,3 astetta pakkasta. Olisin mennyt kävelylenkille, mutta oottelen täs työmiehen tuloa. Lupasi tulla klo 12 tai aikaisemmin, ei ole vielä näkynyt.Joo sama oon, heh heh mukava tyttö. En ole kirjoitellut kun on ollut muuta tekemistä, nykyisin taas jo ehtii. Vaikka olisihan tuota tekemistäkin, vanhassa mökissä...
makoilen sängyssä tai sohvalla flunssan kourissa ja katson telkkaria, nettailen tai nukun, ihan sama on päivä kaunis tai ei kun on tällanen olo.
- Bengalitikku
Nyt on ilmeisesti jokin flunssa-aalto taas. Nuhalla alkaa. Täytyy vältellä ruuhkaisia paikkoja, jos vielä säästyisi.
Flunssaisena ei oikein jaksa. Mutta silloin voi yrittää katsoa tallennetut ohjelmat.
Toipumista. miljoona kirjoitti:
Paranemisia sinulle. Muista juoda paljon.
Kiitos Miljoona ja Bengalitikku! Onneksi ei ole pakko tehdä mitään, levolla tämä hoituu ja sopivalla lääkityksellä. Pysytelkäähän terveinä!
- perjantaita
Pitää käydä pikaisesti asioilla, koska vähän nuhaa ja se ei tykkää kylmästä. Illalla konserttiin.
- arkeajajuhlaa
Kävin jo kaupassa pienine ostoksineni. Hassua, että tekee mieli herkkuja, kun flunssa puskee päälle. Ehkä käyn pienellä lenkillä ennen saunomista jos tuo pilvipeite rakoilee enemmänkin.
En ole katsonut tuota muukalinen keskuudessamme. Täytyykin katsoa se seuraavaksi Arenalta. Nyt katselen välillä Karppia Arenasta. - Pylykerö
Hyvä mieli nyt kun on kaunis päivä. Lisäksi kun pesi yhden huoneen ikkunat ja vaihdoin verhot, johan näkyy hyvin. Hanget ovat taas puhtaat ja rikkumattomat parin päivän lumisateen jäljiltä.
Flunssa hoitui jo talvella, kunhan tästä eräästä taudista pääsen niin muistan olla kiitollinen.
Toipumisia teille toisille! Siivosin huushollin ja illemmalla lähden rimpsalle.
Oliko kivaa rimpsalla? Minulla vielä pajunkissat hakematta kun tuli se muutaman tunnin jännitys eilen, Täytyypä mennä etsimään minne ne sivuleikkurit jätin, kun en enää muista yhtään, sen verran pelästyin siitä puhelusta eilen että en yhtään tiedä mihin laitoin ne sivuleikkurit. Tai se vanhuus on nyt alkanut?
- arkeajajuhlaa
miljoona kirjoitti:
Oliko kivaa rimpsalla? Minulla vielä pajunkissat hakematta kun tuli se muutaman tunnin jännitys eilen, Täytyypä mennä etsimään minne ne sivuleikkurit jätin, kun en enää muista yhtään, sen verran pelästyin siitä puhelusta eilen että en yhtään tiedä mihin laitoin ne sivuleikkurit. Tai se vanhuus on nyt alkanut?
Mitä siellä koulussa tapahtui? Kysyn ihan vain huolissani.
arkeajajuhlaa kirjoitti:
Mitä siellä koulussa tapahtui? Kysyn ihan vain huolissani.
Ei sitä varmaksi tiedetä, kaikkea ei kait tiedoteta kun pelätään niitä vihapuheita.
miljoona kirjoitti:
Kiitos kysymästä, oli oikein antoisaa.
Esineitä on hukassa useinkin, tapaan sanoa, että ei ne maailmasta ole kadonneet eikä näin pienestä huushollista varsinkaan, useimmiten jostain löytyvät.- arkeajajuhlaa
miljoona kirjoitti:
Ei sitä varmaksi tiedetä, kaikkea ei kait tiedoteta kun pelätään niitä vihapuheita.
Pääasia kuitenkin, että lapset vahingoittumina. Ainahan pelosta jokin jälki jää, toivottavasti heille tuo pelko selitettiin parhainpäin.
Kun olin lähdössä hakemaan pajunkissoja sain tiedon että tytärpuolen koulussa jokin hätätilanne Oulussa. Hän on laittanut tekstiviestin tullut että ovat jossain lukitussa luokkahuoneessa. Odottelen tilanteen selviytymistä...
Istun 4,5 tuntia bussissa matka kotiin päin. Ihana viikko mutta ihana päästä kotiinkin. Matka sujuu maisemia katsellessa.
- kohankysyn
Oliko matkalaukussasi kaikki tarpeellinen?
kohankysyn kirjoitti:
Oliko matkalaukussasi kaikki tarpeellinen?
Alushousut loppuivat kesken. T-paitoja liikaa😂. Muutoin sopevasti.
- kohanvastasin
siilenämää kirjoitti:
Alushousut loppuivat kesken. T-paitoja liikaa😂. Muutoin sopevasti.
Alkkarit voi huuhtasta vaikka käsisaippualla. Ei paha :)
kohanvastasin kirjoitti:
Alkkarit voi huuhtasta vaikka käsisaippualla. Ei paha :)
Joo, niin teinkin. Helppo nakki 😎
Minulla kans pikkumatka tiedossa toukokuun alussa, siskon kissaa ja koiraa menen hoitamaan hänen kotiinsa, kun siskon perhe menee matkoille. Kissa ei ole koskaan ollut pois kotoa ja siksi parempi että menen sinne, kuin mitä jos ottaisin eläimet matkan ajaksi itselleni. Kiva vaihtelua se on sekin kun pääsee syntymäpaikkakunnallensa viikoksi hoitamaan mukavaa koiraa. Saan vaellella koiran kanssa pitkin lapsuudesta tuttuja maisemia. Ja koiran kanssa juttukavereita löytää, uusia ja vanhoja.
miljoona kirjoitti:
Minulla kans pikkumatka tiedossa toukokuun alussa, siskon kissaa ja koiraa menen hoitamaan hänen kotiinsa, kun siskon perhe menee matkoille. Kissa ei ole koskaan ollut pois kotoa ja siksi parempi että menen sinne, kuin mitä jos ottaisin eläimet matkan ajaksi itselleni. Kiva vaihtelua se on sekin kun pääsee syntymäpaikkakunnallensa viikoksi hoitamaan mukavaa koiraa. Saan vaellella koiran kanssa pitkin lapsuudesta tuttuja maisemia. Ja koiran kanssa juttukavereita löytää, uusia ja vanhoja.
Kivalta kuulostaa sinun pikkureissusi. Nostalgiaa päästä syntymäpaikkakunnalle katselemaan muuttuneitakin paikkoja. Minä kävin Kuopijossa. Ihanat maisemat ja kesällä pitää mennä uudelleen et näkee saman ilman lumipeitettä Tosi mukavat lupsakat helposti lähestyttävät ihmiset :D.
Ihan tavallista arkea tässä kisun kanssa vietellään. Telkkari on tuossa auki ja välillä teen ristikkoa.
Välillä rötköttelen kissan kanssa sängyllä ja luen kirjaa.
Kai tässä tunnin sisään pitänee pieni kävelylenkki tehdä, paistaa niin komeasti tuo aurinko.
Sitten on iltapäiväkaffeen vuoro.
Lauantaina käväisin mökit tarkistamassa, lunta, lunta ja lunta. Ovat tuossa lähellä vain noin 20min matka.Minulla kissan ja koiran hoitoa tiedossa. Se koira on kiva mutta kissa on omapäinen, en oikein tykkää kissoista.
- mimmimum-..mi
Saa nähdä tuleeko Aku Louhimies ollenkaan sinne Jussi-gaalaan... on joutunut niin suureen ryöpytykseen... ja varmaan myös aiheestakin....koska pyysi itse anteeksi käytöstään... Perjantai ohjelmassa käsitellään vähän samaa teemaa....anteeksi pyynnöstä ja anteeksi annosta.
- arkeajajuhlaa
En oikein voi kuvitella, että Louhimies olisi gaalassa paikalla. Olemme ns. jännän äärellä. Tuo Perjantai-ohjelma jäänee minulta huomiselle katsottavaksi.
- arkeajajuhlaa
Väärässä olin. Olihan Aku Louhimies paikalla. Ilmeisesti on syvällä sisimmässäänkin ymmärtänyt metodiensa vääristymät, koska puheensa lopussa kohdistaessaan sanansa tulevaisuudelle, lapsilleen, liikuttui.
Parhaat puheet mielestäni pitivät Laura Birn ja H-P Björkman. - mimmimum-..mi
arkeajajuhlaa kirjoitti:
Väärässä olin. Olihan Aku Louhimies paikalla. Ilmeisesti on syvällä sisimmässäänkin ymmärtänyt metodiensa vääristymät, koska puheensa lopussa kohdistaessaan sanansa tulevaisuudelle, lapsilleen, liikuttui.
Parhaat puheet mielestäni pitivät Laura Birn ja H-P Björkman.Niin oli ...mutta kuitenkin jäi sellainen vaikutelma..jos ei tätä kohua olisi ollut...Louhimies olisi saanut enemmän ansioistaan tunnustusta... mutta näin kävi nyt..
mimmimum-..mi kirjoitti:
Niin oli ...mutta kuitenkin jäi sellainen vaikutelma..jos ei tätä kohua olisi ollut...Louhimies olisi saanut enemmän ansioistaan tunnustusta... mutta näin kävi nyt..
Jossain sanottiin, muutama päivä sitten, ettei kohu vaikuta jussin saantiin, että saajat on aiemmin päätetty. En tiedä sitten.
Mun mielestäni kyllä se kohu vähän liian suuren roolin siinä sai, eihän se itse asiaan kuulunut.- arkeajajuhlaa
Kyllä siitä oli jossain yhteydessä puhetta, että kohu ei vaikuta siihen ketkä jusseja saa. Päätetty aiemmin.
Luulen, että pystin saajilla oli itsellään jonkinlainen tarve ottaa kantaa.
Toki pystien jakajilla näin oli. En tiedä onko käsikirjoitettu heidän sanomisensa.
- Voikysyä
Aikeissa oli katsoa edullista sähköpyörää. Sellainen löytyikin, mutta onkohan trafin sähköliikenne kiinni samoissa johdoissa, kuin kansaneläkelaitoksen tuet mahdollisesti, kun mitään ei voi suunnitella.
Sähköpyörä on ihana, ei tarvitse työnnellä pöyrää ylös mäkejä, kun se on minusta niin noloa ja sellainen minua hävettää. Sähköpyörällä saa tyylikkäästi kevyesti polkea aika korkeankin mäen, eikä tule hiki.
- Rauhaisa.perjantai
Kävin hiihtämässä, kovin ovat ladut jäiset, mutta aurinko oli ihana. En muistanut aurinkolaseja ja olen kuullut kerrottavan että aurinko saattaa vahingoittaa vanhoja silmiä pysyvästi. Ja sitten järveen minuutiksi. Nyt katson jonkin sarjan tallennuksista ja klo 18 kuuntelen Puhelintoivekonserttia, se on lähes joka perjantainen tapa. Nyt kun tansseista tuolla oli puhe, niin eipä olisi hassumpaa.
Minun hiihtokausi oli lyhyt, laiton sukset jalkaan ja olin ne pois. Tai siis kävi niin että en päässyt muuten ylös kuin että mono piti ottaa kokonaan pois jalasta, ja se suksi karkasi mononeen päivineen kun se siinä jotenkin lipesi. Sitten kahlasin lumessa sukka toisessa jalassa ja mono toisessa, hain suksen ja siinä kiinni olevan monon. Könkkäsin siten koti verannalle ja otin monon irti suksesta, laitoin sukset sievästi pystyyn verannan kaidetta vastaan ja ne on siellä vieläkin. Sievät sukset.
- arkeajajuhlaa
miljoona kirjoitti:
Minun hiihtokausi oli lyhyt, laiton sukset jalkaan ja olin ne pois. Tai siis kävi niin että en päässyt muuten ylös kuin että mono piti ottaa kokonaan pois jalasta, ja se suksi karkasi mononeen päivineen kun se siinä jotenkin lipesi. Sitten kahlasin lumessa sukka toisessa jalassa ja mono toisessa, hain suksen ja siinä kiinni olevan monon. Könkkäsin siten koti verannalle ja otin monon irti suksesta, laitoin sukset sievästi pystyyn verannan kaidetta vastaan ja ne on siellä vieläkin. Sievät sukset.
Anteeksi ja kiitos :) Tuo kuvaamasi tilanne, anteeksi vahingonilo.
arkeajajuhlaa kirjoitti:
Anteeksi ja kiitos :) Tuo kuvaamasi tilanne, anteeksi vahingonilo.
Saa nauraa
- vedänlonkkaa
En tasan mitään. Ruokin itseni ja luen pari hyvää kirjaa, jotka ovat kesken ja nautin elämästä. On ihanaa, kun ei tarvitse erikseen mitään ohjelmaa. Kaikki sujuu kuin sujuu ja yleensä on sujunut. Hyvin.
- henrjii
Mitäs mä täs
Kävin lekurilla, sokeriarvot våhån korolla, likuntaa, ruokavaliota. määräsi
Kävin lekillä, reipasta kävelyä, arskan paisteessa.
Tein ensiviikon ruuat appiukolle, salaattia, perunamuusia, kanakeittoa
huommena viellä jotain kypsää lihaa ja eineksiä.
Tarjouksessa oli kypsää karitsan savupaistia, sitäkin.
Nyt sitten otan kupin cocnakkia, ja katselen auringon laskuaMinä aloitan nykyisin aina päiväni, heti kun saan silmäni auki, tekemällä ensimmäiseksi päivän salaattiannoksen. Ja sen kävelylenkin teen aina pääruuan päälle, en siis ennen ruokailua. Ja minä juon vahvan jääkaappikylmän kahvin, ilman maitoa ja ilman sokeria ja ilman konjakkia, pienestä mokkakupista, aina ennen pääruokailua.
- juhlismokkis
miljoona kirjoitti:
Minä aloitan nykyisin aina päiväni, heti kun saan silmäni auki, tekemällä ensimmäiseksi päivän salaattiannoksen. Ja sen kävelylenkin teen aina pääruuan päälle, en siis ennen ruokailua. Ja minä juon vahvan jääkaappikylmän kahvin, ilman maitoa ja ilman sokeria ja ilman konjakkia, pienestä mokkakupista, aina ennen pääruokailua.
Jääkaappikylmää kahvia? Auts! Miksi ihmeessä? Ihan vaan utelen kun mulla on tapana juoda kuumaa kahvia niin tuo vähän särähti korvaan.
juhlismokkis kirjoitti:
Jääkaappikylmää kahvia? Auts! Miksi ihmeessä? Ihan vaan utelen kun mulla on tapana juoda kuumaa kahvia niin tuo vähän särähti korvaan.
Jääkaappikylmä kahvi edistää aineenvaihduntaa, maistuu aidolta kahvilta ja piristää ja virkistää. Kannattaa kokeilla.
- juhlismokkis
miljoona kirjoitti:
Jääkaappikylmä kahvi edistää aineenvaihduntaa, maistuu aidolta kahvilta ja piristää ja virkistää. Kannattaa kokeilla.
Jahhaa. Tuota aion kyllä kokeilla jos sillä aineenvaihdunta saa vauhtia. Nyt lähden vauhdittamaan aineitani piiskaamalla täkit ulkona. Saa sitten vaihdettua puhtaat lakanat joiden väliin on ihanata pujahtaa illalla saunan jälkeen.
juhlismokkis kirjoitti:
Jahhaa. Tuota aion kyllä kokeilla jos sillä aineenvaihdunta saa vauhtia. Nyt lähden vauhdittamaan aineitani piiskaamalla täkit ulkona. Saa sitten vaihdettua puhtaat lakanat joiden väliin on ihanata pujahtaa illalla saunan jälkeen.
Jep. Aamulla kun keittää kahvit ja juo ihan normaalit aamukahvit, laittaa sen tilkan, mitä pakkaa aina pannuun jäämään, pieneen mokkakuppiin ja jähtymään jääkaappiin. Ja sitten juuri ennen päivällistä huitaisee sen niinku ruokahalua partaakseen ensihätään, ennen kun laittaa mitään muuta, suuhunsa.
miljoona kirjoitti:
Jep. Aamulla kun keittää kahvit ja juo ihan normaalit aamukahvit, laittaa sen tilkan, mitä pakkaa aina pannuun jäämään, pieneen mokkakuppiin ja jähtymään jääkaappiin. Ja sitten juuri ennen päivällistä huitaisee sen niinku ruokahalua partaakseen ensihätään, ennen kun laittaa mitään muuta, suuhunsa.
Tuommoisesta en ole kuullutkaan, täytyypä joku kerta kokeilla.
Joskus ihan tuntuukin siltä, että aineenvaihduntakin välillä laiskottelee.
Varsinkin näin talvella, kun liikunta jää vähemmälle.
- hytinäx1
Tulin vähän aikaa sitten töistä, ja tiedossa on teatteri-ilta. Sain eilen päähänpiston ja ostin lipun tämän iltaiseen esitykseen. Nyt silittään puseroa ja housuja, sitten suihkuun ja meikki päälle.
kai sitä esityksen jälkeen onkin jo aika naatti.- hytinäx1
miljoona kirjoitti:
Oliko kiva teatteri eritys, ja entäs oliko kivat jatkot?
Hyvää huomenta miljoona. Kyllä, esitys oli mainio, sai nauraa tosi paljon, tämän maan parhaimmistoon kuuluvat koomikko näyttelijät ( 4 kpl) esittivät huumoriin puetun komedia/tragedian avioelämän haasteista kun lapset ovat muuttaneet kotoa ja pitkä avioliitto ei paljon enää haasteita anna. Niin tuttuja tilanteita.....
Salonki johon mahtuu noin 1000 henkeä oli piripintaan täynnä katsojia. En jaksanut lähtä jatkoille .
- staka
Kunhan maleksin, tai teinhän minä vähän salaattia ruoan lisukkeeksi. Mutta jääkaapissa valmiina oleva ruoka säästyi kun puolisko toi torilta juuri paistettuja muikkuja. Nam! Eikä haise huusholli kalalta niinkuin silloin kun muikut itse paistaa.
Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta. Parvekkeella oli toistakymmentä lämpöastetta vaikka ulkona oli pari astetta pakkasen puolella. Ei siellä ihan tarennut päiväkahvia juoda.
Nyt iltasella kävin halaamassa parit lapsenlapset. On ne suussasulavan ihania :) - Heikunkeikku
Vähä mä aateskelin kun Voice loppui, että mitähän jos kerrankin alkaisin palstalla oikein viimesen päälle praatailemaan. Vaikka yösyrämeen asti. Mutta täällä on aika hiljaista nyt.
Mulla on taustamusiikkia laitettu, mutta jos nyt vaihtaisin suunnitelmia ja nappaisin nuo mun kuulokkeet ja pistäisin vähän erimoista musiikkia ja alkaisin sitten siihen paneutumaan.
Paneudun vähän eri tavalla, kun kuulokkeet on korvis. Suoritan niin sanotusti sata prosenttisen keskittymisen, kera luomien alaspainumiset ja usein hengityskin alkaa intohimoilemaan.
Ei huvita vielä lukemaan alkaa ja sänkyyn pujahtaa.
Oon käynyt kukkakaupassa tilaamassa huomiseksi kukka-asetelman. Semmosen erikoisemman ja ison. Veljeni vaimo täyttää pyöreitä huomenna ja hänelle teetätin asetelman. Selitin ummet ja lammet, että mitä tahtoisin kimppuun (vain ehdotuksia, vaihtoehtoja). Tällä kukkakauppiaalla on erittäin hyvä maku ja taito hyppysissä ja sanoin, että mun ehdotukset ovat vain ehdotuksia ja annan hänelle luvan inspiroida hänen mieleisen asetelman. Hän oli innoissaan. Uskon että hieaaano tulee. Olen "käyttänyt" samaa kukkakauppaa jo vuosia ja vuosia. Kun oon hyväksi havainnut, niin häntä en vaihtaisi millään.
Hyvät yöt vaan porukalle, toivotan ma.Aattelin loikahtaa tunniksi lukemaan sänkyyn.
Sitten aattelin vielä katsella tuon, Exodus, matkamme eurooppaan. tunnin juttu.Hirveetä ettei se Anamaria Rusi päässyt jatkoon. Nyt olen niin vihainen että en ikinä katso enää mitään laulukilpailuja. Niin ja tuomariporukasta Toni on ainut laulaja minun makuuni.
- Bengalitikku
En ole katsonut ainuttakaan Voice-jaksoa. Huomaan, että mieliohjelmat ovat muuttuneet.
Katson aamutv:tä. Sabi? Pitää perehtyä tähän ajatteluun (Japanista). Kiinnostavaa.
Wabi-sabista olen vähän lukenut. - Bengalitikku
Korjaan: tällä kaudella. Aiempia kausia katsoin, koska tämä on mielestäni ollut mielenkiintoisin musiikkiohjelmista. Pyydän anteeksi, mutta raadista en tykkää yhtään. Voi olla, että he ovat täysin sopivia osaansa ohjelmassa.
- lacucaracha
Ulos ja syömään ja kahveelle ystävän kanssa, kirjastoon ja Sokoksen 3 1 päiville, jos hernmo kestää. Voi olla, että ei. Iloitsen jo etukäteen ystävän tapaamisesta, siinä vieräthää muutama tunti, kun elämät pannaan järjestykseen. Olen hillinnyt himoani mämmiin, mutta ostan nyt pikku tuokkosen ja syön jälkkäriksi Vanillakastikkeen kanssa. Ihanaa.
- arkeajajuhlaa
Iltapäivällä tapaan tyttäreni ja vävyni terassilla. On pientä aihetta juhlaan heidän ammateissaan etenemisten ja valmistumisten johdosta. Flunssanen onneksi paennut jonnekin. Taisi vaan olla arkeen tylsistymistä tuo. Nyt, kun tiedossa riento niin olo on kuin kevätsirkulla.
miljoona kirjoitti:
Kyllä sitä ihmeesti parantuu kun on kivaa tiedossa.
Tuo muuten pitää paikkansa ja perustuu siihen, että kun olet sairas ja sitten tapahtuu jotain oikein kivaa, niin aivoissa aktivoituu voimakkaammin eri keskus, kuin se missä sairaus majailee. Eli vaikka se ei sairautta paranna, se saattaa jäädä vähäksi aikaa taka-alalle.
- flegmaatti
Runsaan tunnin kuluttua vien vaimoni naapurikaupungin liikenneasemalle hänen lähtiessä rälläämään Keski-Suomeen.
Minä jään kärvistelemään surkeassa sesonkilesken elämässäni.Eikö ole kiva joskus yksinkin? Täältä palstalta on tullut kivasti vinkkejä miten aikaa saa kulumaan mukavasti. Vai onko se työ se mikä rajoitta?
- flegmaatti
miljoona kirjoitti:
Eikö ole kiva joskus yksinkin? Täältä palstalta on tullut kivasti vinkkejä miten aikaa saa kulumaan mukavasti. Vai onko se työ se mikä rajoitta?
Ei tämä olotila minulle mikään uusi ole. Toistuu vuosittain muutaman kerran.
Jos on etsittävä jotain myönteistä niin sellaisena voisin pitää sitä, että yksin llessani katson boxilta sellaisia "kulttuurirallenteita" joista vaimoni ei välitä. Repliikit ovat kuulemma turhan yksipuolisia. Räiskis, pom, krääh jne.
Aamut ovat kolkkoja kun herään makuuhuoneen hiljaisuuteen ja unen läpi aistimani tuplatäkin nykiminenkin on yöllä puuttunut.
Fyysistä energiaani voin päivittän purkaa säästämättä.
Viimeisetkin työesteen rippeet ovat jääneet 18 vuoden päähän.
- minun-arkee
Pelaan netissä moninpelejä (ei rahapelejä, sillä ne on huijauksia). Esimerkiksi oldschool runescape, minecraft, counter strike global offensive, warframe,.
Yksinpelejä age of empires 2, skyrim, stardew valley, terraria, half life 1 ja 2,
Katson twitch.tv / youtube.com / netflix.com videoita. Luen uutisia reddit.com. Kuvia imgur.com. Googlettelen kaikkea. Haen myös bingillä sillä se antaa eri tuloksia. Latailen ohjelmia tietokoneelle. Piirrän paintilla. Lähettelen sähköposteja. Olin koko päivän rakukurssilla, jatkuu huomenna. Kaksi viikonloppua kestävällä kurssilla teemme rakusavesta (karkean saven) esineitä, raakapoltamme, värikäsittelemme ja lopuksia poltamme esineet avotulella ulkona.
Tein kaksi hauskaa tonttuhahmoa, jotka jäivät kuivumaan ja odottamaan raakapolttoa. Huomenna teen pari pöllöä, perhosia ja jotain muuta kivaa.
Keramiikkaesineilleni löytyy aitiopaikat kesämökin kantojen nokista, terasseilta, kivikkopuutarhasta ja puuhunkin pääsee roikkumaan rohkeimmat. Miniä toteutti syksyllä haaveensa ja hyppäsi laskuvavarjolla tandemhypyn. Tein laskuvarjohyppääjän, joka sai nimekseen... miniä puussa.Korppis
Esitän kysymyksen mihin haluan vastauksen heti.
Mitä tarkoittaa
Korpikirjailija 22.03.2018 kello 14.10
Leski/Siili/PP@2lesken kirjoitti:
Korppis
Mitä tarkoittaa
Leski/Siili/PP@Rakusavi on karkeaa savea. Savityyppejä on useita. Hienojakoisesta asteittain karkeampiin. Karkeajakoisia käytän isompii töihin, ne ovat helppoa käsitellä muokkautuvat hyvin. Hienojakoisista teen käyttökulhoja, -astioita ja pienempiä patsaita.
Ei miniä puuhun pudonnut😊, mutta keramiikkaminiä varjonsa kanssa päätyy kesäksi mökin pihakoivun oksalle roikkumaan.korppis kirjoitti:
Rakusavi on karkeaa savea. Savityyppejä on useita. Hienojakoisesta asteittain karkeampiin. Karkeajakoisia käytän isompii töihin, ne ovat helppoa käsitellä muokkautuvat hyvin. Hienojakoisista teen käyttökulhoja, -astioita ja pienempiä patsaita.
Ei miniä puuhun pudonnut😊, mutta keramiikkaminiä varjonsa kanssa päätyy kesäksi mökin pihakoivun oksalle roikkumaan.Kiitos saviselvennyksestä, tarkoitit varmaan vastauksesi minulle.
eppu2 kirjoitti:
Kiitos saviselvennyksestä, tarkoitit varmaan vastauksesi minulle.
Sorry, niinpä näkyy menneen väärään osoitteeseen, mutta perille tuli😊
2lesken kirjoitti:
Korppis
Mitä tarkoittaa
Leski/Siili/PP@Ei varmaan tarkoita mitään. Yrittää matkia hunkszia ja siten saada tämän hyväksyntää. Ohita ja unohda.
- tä.nään
ei ole-- toivon USA lyö jalan maahan apinoille erityisesti Kiina ja myös EU.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989