Qwertylle, Mummolle, IR:lle, Ruttokallolle, ym.

Pistääkövihaksi

Käytätte hirveästi aikaa ja energia taistellessanne elävää kristinuskoa vastaan. Useimmat teistä näyttävät istuvan palstalla 24/7 riippumatta siitä onko arki vai pyhä eli uskovaisten parjaaminen on oikein elämäntehtävä.

Mahtaa teitä v*tuttaa kun ette voi mitää meille. Me kokoonnumme joka sunnuntai ja muinakin päivinä herätysliikkeissä runsaslukuisina niin että vaikka kirkot kumisevat tyhjyyttään, niin herätysliikkeitten rukoushuoneet pullistelevat väenpaljoudesta.

Lestadiolaisiakin on jo yksistään n. 150 000 eri haaroja, vapaita suuntia yhteensä varmasti 100 000, muita kirkon herätysliikkeitä yhteensä n. 60 000 ja liikkeisiin kuulumattomia kymmeniä tuhansia.

Me kokoonnumme säännöllisesti rukoushuoneisiimme jumalanpalveluksiin teistä luuseri-ruikuttajista mitään piittaamatta, useimmat eivät ole koskaan edes kuulleet teistä narujalkaisista helsingin juipeista ja ahdistuksestanne. Käytätte kaiken aikanne täällä elävää uskoa vastaan taistelemiseen mutta ette te voi Kristuksen kirkkoa vastaan mitään, karavaani vaan kulkee ja te koirat haukutte.

Räyhätkää niin paljon kuin voitte, se on pelkkää hyttysten ininää jota tuskin edes kuulee jos ei ole aivan lähellä.

150

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suoraa tekstiä!

• ElävääSanaa

Tulee mieleen Jeesuksen käyttämät railakkaat tyylikeinot Hänen sanoessaan suoria sanoja pahuuden voimille.

• hienoa.lätinää
        ElävääSanaa kirjoitti:

Tulee mieleen Jeesuksen käyttämät railakkaat tyylikeinot Hänen sanoessaan suoria sanoja pahuuden voimille.

Hävisivätkö pahuuden voimat maailmasta kun lihaksi tullut Jumala päästeli niille suorat sanat?

• fhgjdy
        hienoa.lätinää kirjoitti:

Hävisivätkö pahuuden voimat maailmasta kun lihaksi tullut Jumala päästeli niille suorat sanat?

Hetkeksi. Ja kun sanoo viimeisen sanan niin sitten lopullisesti.

• fhgjdy kirjoitti:

Hetkeksi. Ja kun sanoo viimeisen sanan niin sitten lopullisesti.

Sitä sanaa ilmeisesti muotoillaan aika pitkään. 🤔

• fhgjdy
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Sitä sanaa ilmeisesti muotoillaan aika pitkään. 🤔

Sanat ovat olleet valmiit jo maailman luomisesta lähtien mutta armossaan Jumala on kärsivällinen ja kutsuu sinuakin parannukseen.

• fhgjdy kirjoitti:

Sanat ovat olleet valmiit jo maailman luomisesta lähtien mutta armossaan Jumala on kärsivällinen ja kutsuu sinuakin parannukseen.

En ole sellaista kutsua huomannut. Toisaalta en ole pohjalla enkä rikollinen eli sikäli huonoa helluntailaisainesta.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

En ole sellaista kutsua huomannut. Toisaalta en ole pohjalla enkä rikollinen eli sikäli huonoa helluntailaisainesta.

Hyvin sanoit Repeliini, hellarit ovat todellakin Jumalan mieleen :D

• Minusta hän on niin söpö kun yrittää olla kovis. Minusta hän on niin Repeliini niin Repeliini :D

• Onhan se. Jatkuva uhmaikä.......

• niin.ihqua

Usko.vainen on niin rakastunut Repeen. Valitettavasti Repe ei ole yhtä kiinnostunut takaisinpäin. :(
        Myös torre11 on selkeästi ihastunut Repeen.
        Siellä missä Repe, siellä usko.vainen ja torre11 hänelle kommentoimassa.

• niin.ihqua kirjoitti:

Usko.vainen on niin rakastunut Repeen. Valitettavasti Repe ei ole yhtä kiinnostunut takaisinpäin. :(
        Myös torre11 on selkeästi ihastunut Repeen.
        Siellä missä Repe, siellä usko.vainen ja torre11 hänelle kommentoimassa.

Ja sinä olet ihastunut minuun kun koko ajan minua muistat, vai mitä?

• niin.ihqua
        usko.vainen kirjoitti:

Ja sinä olet ihastunut minuun kun koko ajan minua muistat, vai mitä?

Älä nyt suutu, mutta en kovin usein sinua muista. Itseasiassa vain silloin, kun palstalla näitä ketjuja luen. On täysin mahdotonta olla törmäämättä sinun ja kaksoisveljesi torre11 viesteihin, niin paljon niitä on. :(
        Mutta tuo teidän Repeen rakastuminen ja ihastuminen on niin söpöä, vai pitäisikö sanoa söpöliiniä. :)

• niin.ihqua kirjoitti:

Älä nyt suutu, mutta en kovin usein sinua muista. Itseasiassa vain silloin, kun palstalla näitä ketjuja luen. On täysin mahdotonta olla törmäämättä sinun ja kaksoisveljesi torre11 viesteihin, niin paljon niitä on. :(
        Mutta tuo teidän Repeen rakastuminen ja ihastuminen on niin söpöä, vai pitäisikö sanoa söpöliiniä. :)

Miten minä siitä suuttuisin kun sinä minuun olet ihastunut :D
        Mutta älä sentään uskottomaksi käy, minä en ole torre11.

• niin.ihqua
        usko.vainen kirjoitti:

Miten minä siitä suuttuisin kun sinä minuun olet ihastunut :D
        Mutta älä sentään uskottomaksi käy, minä en ole torre11.

>>minä en ole torre11.<<
        Olenko minä väittänyt niin?

• niin.ihqua kirjoitti:

>>minä en ole torre11.<<
        Olenko minä väittänyt niin?

Sorry, se olikin sinun kaksoisveljesi :D

• niin.ihqua
        usko.vainen kirjoitti:

Sorry, se olikin sinun kaksoisveljesi :D

Kuka hän on?

• niin.ihqua kirjoitti:

Kuka hän on?

Saa kuin torre11 minulle :D

• Tiesitkö, että väärän todistuksen antaminen on meiltä uskovilta kielletty? Lisäksi voisin sanoa, että tekstistäsi tulee jotenkin viha läpi. Sekään ei taida olla ihan Jumalan mielen mukaista, vai mitä mieltä olet?

• homottajalle

Osoita se väärä todistus.

• homottajalle kirjoitti:

Osoita se väärä todistus.

Mainitsemasi henkilöt eivät ole täällä 24/7 niin kuin väität. Heillä on varmasti elämäntehtävänä jokin muu kuin uskovien parjaaminen. Puhut me-muodossa, vaikka et voi tietää kaikkien uskovien asioita, kuka käy säännöllisesti seurakunnassa ja kuka ei. Siinä muutama kohta.

• homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Mainitsemasi henkilöt eivät ole täällä 24/7 niin kuin väität. Heillä on varmasti elämäntehtävänä jokin muu kuin uskovien parjaaminen. Puhut me-muodossa, vaikka et voi tietää kaikkien uskovien asioita, kuka käy säännöllisesti seurakunnassa ja kuka ei. Siinä muutama kohta.

Heti ensimmäisessä lauseessasi valehtelet, pitemmälle en edes viitti lukee. MINÄ EN OLE ALOITTAJA. Miksi valehtelet?

Heti ensimmäisessä lauseessasi valehtelet, pitemmälle en edes viitti lukee. MINÄ EN OLE ALOITTAJA. Miksi valehtelet?

Pyysit osoittamaan väärän todistuksen, joten sen tein. Jos et ole aloittaja, niin miksi tulet minulta tuollaista tivaamaan? En valehtele edes ensimmäisessä lauseessani, mutta mitäpä turhaa sinulle vastaan jos et edes lue vastauksia.

• homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Pyysit osoittamaan väärän todistuksen, joten sen tein. Jos et ole aloittaja, niin miksi tulet minulta tuollaista tivaamaan? En valehtele edes ensimmäisessä lauseessani, mutta mitäpä turhaa sinulle vastaan jos et edes lue vastauksia.

"Mainitsemasi henkilöt eivät ole täällä 24/7 niin kuin väität."
        SINÄ VALEHTELE. Minä en ole väittänyt mtään enkä ole aloittaja.
        Miksi valehtelet?

Miksi valehtelet?

Eks ookkin jännää, että hän syttää muita väärän todistuksen antamisesta :O?

• patmos.vaiselle
        usko.vainen kirjoitti:

Eks ookkin jännää, että hän syttää muita väärän todistuksen antamisesta :O?

"Jännää" on, että sinä keskustelet itsesi kanssa.

• patmos.vaiselle kirjoitti:

Jännää on se, ettet käytä rekattua nikkiäsi :D

• Kuusenjuuret kirjoitti:

"Mainitsemasi henkilöt eivät ole täällä 24/7 niin kuin väität. Heillä on varmasti elämäntehtävänä jokin muu kuin uskovien parjaaminen. "

No ei tuota varmasti aivan kirjaimellisesti tarkoitettu.. mutta kyllä suurin osa näiden henkilöiden kirjoittelusta tällä palstalla on parjaamista, nälvimistä ja toisten sanomisten vääntelyä... tai sitten politikointia yms.

• hyväilmaisuoli
        George_L kirjoitti:

"Mainitsemasi henkilöt eivät ole täällä 24/7 niin kuin väität. Heillä on varmasti elämäntehtävänä jokin muu kuin uskovien parjaaminen. "

No ei tuota varmasti aivan kirjaimellisesti tarkoitettu.. mutta kyllä suurin osa näiden henkilöiden kirjoittelusta tällä palstalla on parjaamista, nälvimistä ja toisten sanomisten vääntelyä... tai sitten politikointia yms.

Se oli railakasta sarkasmi! Itse ainakin ymmärsin sen sanoman. Sinänsä ei paljoa puutu, jos tarkastellaan ja aikataulutetaan ehkä noin kymmenen pahimman räyhääjän ajankäyttö täällä yhteensä, niin hyvä vuorokausi kattavuus saavutetaan. Ehkä aamuyö klo 2-6 välillä on vähän hiljaisempaa :)

Miksi valehtelet?

Täällä ongelmana on, että rekkaamattomat nikit keskustelevat kuin toistensa kopiot, kuin yksi ja sama ihminen. Sinä esitit kysymyksesi kuin olisit ollut aloittaja ja menin siinä siis (ehkä) harhaan. Pyydän anteeksi. Yritän pitää mielessä, että homottajalle ei ole Pistääkövihaksi.

• George_L kirjoitti:

Minun kokemukseni heidän kanssaan keskustelusta on ollut ihan normaalia keskustelua. En ole heidän taholtaan kokenut parjaamista tai nälvimistä. Sen sijaan näiden "oikeiden" uskovien taholta olen.

• hyväilmaisuoli kirjoitti:

Se oli railakasta sarkasmi! Itse ainakin ymmärsin sen sanoman. Sinänsä ei paljoa puutu, jos tarkastellaan ja aikataulutetaan ehkä noin kymmenen pahimman räyhääjän ajankäyttö täällä yhteensä, niin hyvä vuorokausi kattavuus saavutetaan. Ehkä aamuyö klo 2-6 välillä on vähän hiljaisempaa :)

Ja rekkaamattomien nikkien takana olevien seurata on mahdotonta, jos nyt joku sitä haluaisi tehdä. Jokuhan heistä saattaa tosiaan päivystää täällä 24/7. Kätevää siis tuo nikkien vaihtelu tarpeen mukaan. :)

• patmos.vaiselle
        usko.vainen kirjoitti:

Jännää on se, ettet käytä rekattua nikkiäsi :D

Eikä ole. Ei ole mitään jännää siinä, että en viitsi rekisteröidä nimimerkkiä. Se sen sijaan on "jännää", että sinä tosiaan keskustelet täällä eri nimimerkkiesi kesken itseksesi.

Se on niin jännää, että melkein voisi lyödä K-16 päälle. 😜

Eikä ole. Ei ole mitään jännää siinä, että en viitsi rekisteröidä nimimerkkiä. Se sen sijaan on "jännää", että sinä tosiaan keskustelet täällä eri nimimerkkiesi kesken itseksesi.

Aina vain jännemmäksi menee :D

• Tosi vaikeeta on tämä keskustelu välillä. :)

• samaasakkiaolet
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Minun kokemukseni heidän kanssaan keskustelusta on ollut ihan normaalia keskustelua. En ole heidän taholtaan kokenut parjaamista tai nälvimistä. Sen sijaan näiden "oikeiden" uskovien taholta olen.

"Minun kokemukseni heidän kanssaan keskustelusta on ollut ihan normaalia keskustelua."

"HEIDÄN"? Minkä "heidän"? Sinä olet samaa sakkia! Kristinuskon vihollisia. Olet liberaalissa uususkoisuudessasi jopa pahempi mädättäjä verrattuna Ruttokalloon ja avoimesti ateisteihin.

• samaasakkiaolet kirjoitti:

"Minun kokemukseni heidän kanssaan keskustelusta on ollut ihan normaalia keskustelua."

"HEIDÄN"? Minkä "heidän"? Sinä olet samaa sakkia! Kristinuskon vihollisia. Olet liberaalissa uususkoisuudessasi jopa pahempi mädättäjä verrattuna Ruttokalloon ja avoimesti ateisteihin.

Noiden aloituksessa mainittujen nimimerkkien.

Nyt olisi taas hyvä saada joku esimerkki siitä mädätyksestä, jota teen, jotta voin tehdä parannusta tarvittaessa. Vai puhutko tyhjiä?

ps. En kai minä kristinuskon vihollinen ole kun itsekin olen kristitty.

• helluntairakas

Se on niin jännää, että melkein voisi lyödä K-16 päälle. 😜

Seksiä ja väkivaltaa: K-18

• TikauhdunNaruun

"Lestadiolaisiakin on jo yksistään n. 150 000 eri haaroja, vapaita suuntia yhteensä varmasti 100 000, muita kirkon herätysliikkeitä yhteensä n. 60 000 ja liikkeisiin kuulumattomia kymmeniä tuhansia."

Lestadiolaisia 150 000 eri haaroja. Luulin lestadiolaisen liikkeen jakaantuneen vai vähän reiluun 30 eri lahkoon. Vapaitten suuntien määräkin tuntuu kovasti yliammutulta, kuten kirkon 60 000 herätysliikettäkin.

Jos opettelisit kirjoittamaan ymmärrettävää suomea, olisi sekin jo askel oikeaan suuntaan.

• Mitä te rukoilette ? ( Rukoushuoneilla )

Syntejä anteeksi varmaan.

Mutta mikä on, se teidän synti? Onko se siellä sisällä jotain, kun muut eivät sitä oikein tunne.

• Aloittaja_älähti

Kylläpä on aloittajaan kalikka kalahtanut...

"Mahtaa teitä v*tuttaa kun ette voi mitää meille."

Voi mitään teille? Kyllä sinut on voitu ainakin jotenkin provosoida kun kerran innostuit tekemään aloitukseksi tuommoisen lapsellista ylimielstä lällätystä leiskuvan tilityksen. Esität siinä litanian vähättelyä, nimittelyä ja vääristelyä. Jokin sinut on siihen ajanut. Jos se ei ole sinun oma sisäinen turhautuneisuutesi ja epätoivo, niin sitten sinua täytyy ahdistaa uskontoasi kritisivien ihmisten läsnäolo tällä palstalla.

"Räyhätkää niin paljon kuin voitte, se on pelkkää hyttysten ininää jota tuskin edes kuulee jos ei ole aivan lähellä."

Mutta mietipä sitä, ettei se "ininä" koskaan lopu. Niin kauan kuin olet itse vaahtoamassa aloituksen tavoin, niin saat kuulla korvaasi sitä "ininää". Vaikka vuodenajat vaihtelisivat ja "inisijät" välillä vähän hellittäisivät, niin aina he palaavat. Sinä et tule koskaan olemaan siitä vapaa. Siis aivan samalla tavalla kuin sinun lahkosi versio uskonnostasi mölyää kaltaistesi keinoin maailmaan, niin metsä vastaa kuten sinne huudetaan.

• vaimitää

" Niin kauan kuin olet itse vaahtoamassa aloituksen tavoin, niin saat kuulla korvaasi sitä "ininää"."

Kuten sarkastinen aloittajakin esiintoi, niin itsekin uskon, että pidätte tuon lupauksenne!

" Sinä et tule koskaan olemaan siitä vapaa."

Tarkoitat varmaan sitten tuota 24/7 valvontaa?

• Aloittaja_älähti
        vaimitää kirjoitti:

" Niin kauan kuin olet itse vaahtoamassa aloituksen tavoin, niin saat kuulla korvaasi sitä "ininää"."

Kuten sarkastinen aloittajakin esiintoi, niin itsekin uskon, että pidätte tuon lupauksenne!

" Sinä et tule koskaan olemaan siitä vapaa."

Tarkoitat varmaan sitten tuota 24/7 valvontaa?

"Kuten sarkastinen aloittajakin esiintoi, niin itsekin uskon, että pidätte tuon lupauksenne!"

Ja kuten itse sanoin, niin niin kauan kun olette täällä vaahtoamassa juttujanne niin saatte niistä myös kuulla. Onko tässä nyt jotain edelleen puimisen arvoista vai mikä oli olevinaan pointtisi?

"Tarkoitat varmaan sitten tuota 24/7 valvontaa?"

En tarkoittanut vaan sitä, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tietysti jos sinne huudetaan 24/7 niin kuin toki täällä usien, niin saatetaanpa sieltä samalla mitalla vastatakin.

Elikkä ihan turhaan viisastelet siinä yhtään mitään. Te saatte vain ja ainoastaan sitä mitä tilaatte, ja tehän tilaatte.

• rakkausvoittaa
        Aloittaja_älähti kirjoitti:

"Kuten sarkastinen aloittajakin esiintoi, niin itsekin uskon, että pidätte tuon lupauksenne!"

Ja kuten itse sanoin, niin niin kauan kun olette täällä vaahtoamassa juttujanne niin saatte niistä myös kuulla. Onko tässä nyt jotain edelleen puimisen arvoista vai mikä oli olevinaan pointtisi?

"Tarkoitat varmaan sitten tuota 24/7 valvontaa?"

En tarkoittanut vaan sitä, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tietysti jos sinne huudetaan 24/7 niin kuin toki täällä usien, niin saatetaanpa sieltä samalla mitalla vastatakin.

Elikkä ihan turhaan viisastelet siinä yhtään mitään. Te saatte vain ja ainoastaan sitä mitä tilaatte, ja tehän tilaatte.

""Kuten sarkastinen aloittajakin esiintoi, niin itsekin uskon, että pidätte tuon lupauksenne!"

Ja kuten itse sanoin, niin niin kauan kun olette täällä vaahtoamassa juttujanne niin saatte niistä myös kuulla. Onko tässä nyt jotain edelleen puimisen arvoista vai mikä oli olevinaan pointtisi?"

Eli aloittaja oli oikeassa! Pahuuden henkivallat eivät salli että uskovat jätetään rauhaan Herraamme ylistämään ja palvomaan.

"Tietysti jos sinne huudetaan 24/7 niin kuin toki täällä usien, niin saatetaanpa sieltä samalla mitalla vastatakin. "

Eli tuo 24/7 oli ihan oikein todettu!

"Te saatte vain ja ainoastaan sitä mitä tilaatte, ja tehän tilaatte."

Tiedetään, tiedetään ... :)

Kristinuskossa ihminen ei saa sitä mitä tilaa -- hän saa rakkautta joka tilanteessa!

• janytrauhoitut
        rakkausvoittaa kirjoitti:

""Kuten sarkastinen aloittajakin esiintoi, niin itsekin uskon, että pidätte tuon lupauksenne!"

Ja kuten itse sanoin, niin niin kauan kun olette täällä vaahtoamassa juttujanne niin saatte niistä myös kuulla. Onko tässä nyt jotain edelleen puimisen arvoista vai mikä oli olevinaan pointtisi?"

Eli aloittaja oli oikeassa! Pahuuden henkivallat eivät salli että uskovat jätetään rauhaan Herraamme ylistämään ja palvomaan.

"Tietysti jos sinne huudetaan 24/7 niin kuin toki täällä usien, niin saatetaanpa sieltä samalla mitalla vastatakin. "

Eli tuo 24/7 oli ihan oikein todettu!

"Te saatte vain ja ainoastaan sitä mitä tilaatte, ja tehän tilaatte."

Tiedetään, tiedetään ... :)

Kristinuskossa ihminen ei saa sitä mitä tilaa -- hän saa rakkautta joka tilanteessa!

Koetahan Korkkiruuvi nyt rauhoittua.

• Luin kerran kirjan, erään lestadiolaisen äidin kirjoittaman.

Sain sen käsityksen että seuroihin tytöt menevät katselemaan poikia ja pojat tyttöjä, mahdollista tulevaa elämänkumppania siis etsitään, kun muualle ei ole lupa mennä, eikä yhteisän ulkopuolinen ole toivottu puoliso. Täytyy olla uskovainen, samassa uskossa.

Mihin tyttö sitten joutuu?

Suviseurat eivät olleet naisnäkökulmasta mitenkään suuremmonen kokemus ja ymmrtäähän sen.
      Pienessä asuntovaunussa kymmenen lapsen kanssa hikoillessa, kun yhdellä on nälkä ja toisella kuuma ja kolmannella pissahätä ja neljännellä haava sormessa, viidennellä nuha ja kuudennella kurkkukipeä, seitsemäs parkuu ja kahdeksas haluaa kakalle, yhdeksäs haluaa jotakin mikä kymmenennellä on ja roikkuvat toistensa tukassa.

Äiti on väsynyt ja isä pakenee henkimiesten kanssa seurustelemaan ja ' rukoilemaan' . Syntejä anteeksi.

Äiti huokailee posket tulipunaisena, suihkuun olisi niin ihana päästä, mutta ei voi näitä jättää.
      Jos ulos menee kaikki tuijottavat, että onko maha missää muodossa, vai onko harrastettu ihan synnillistä seksiä, kun maha on matala niin pitkään.

Jos helvetti on olemassa, niin tässä se on. Naiselle.

• "Räyhätkää niin paljon kuin voitte, se on pelkkää hyttysten ininää jota tuskin edes kuulee jos ei ole aivan lähellä."

Hyvin olet aloittaja kuitenkin näyttänyt kuulevan paljon enemmän kuin kirjoitettu on.
      Miten on, kun sunnuntaisin käyt herätysliikkeen kokouksissa, ottaako Jumala koskaan sinua kiinni kiroilusta tai valheellisen tiedon levittämisestä tai panettelusta?

• entä-sinä

Milloin sinä ehdit käydä seurakuntasi kokouksissa?

• entä-sinä kirjoitti:

Milloin sinä ehdit käydä seurakuntasi kokouksissa?

Kun haluan mennä seurakuntani kokoukseen tai muuhun tilaisuuteen, useimmiten käyn niinä aikoina kuin siellä jotain tapahtuu.
        Entä itse, milloin sinä ehdit käydä...?

• entä-sinä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Kun haluan mennä seurakuntani kokoukseen tai muuhun tilaisuuteen, useimmiten käyn niinä aikoina kuin siellä jotain tapahtuu.
        Entä itse, milloin sinä ehdit käydä...?

Et tänäänkään mene vapaakirkon kokoukseen kuten et minään muunakaan päivänä kun siellä on kokous.
        Minä käyn aina keskiviikkoisin ja sunnuntaisin oman seurakuntani kokouksissa.

• entä-sinä kirjoitti:

Et tänäänkään mene vapaakirkon kokoukseen kuten et minään muunakaan päivänä kun siellä on kokous.
        Minä käyn aina keskiviikkoisin ja sunnuntaisin oman seurakuntani kokouksissa.

Hieno asia, että käyt. Yhteisestä uskosta rakentuminen on tärkeä asia, vaikka ei pelastuskysymys olekaan. Seurakunnassa saamme myös opetusta Raamatun sanasta ja sitäkin kautta kasvamme kohti Kristusta ja sana myös saa meidät ymmärtämään missä kohtaa on syytä pysähtyä tarkastelemaan omaa vaellusta ja sitä jakaako lähimmäisistään "tietoa" ,joka ei sanan varsinaisessa mielessä ole tietoa.

Tuli mieleeni sekin, mikä merkitys sillä on käynkö seurakuntani tilaisuuksissa tai käynkö jonkin toisen seurakunnan tilaisuuksissa vai enkö käy koskaan missään?

• entä-sinä

Hieno asia, että käyt. Yhteisestä uskosta rakentuminen on tärkeä asia, vaikka ei pelastuskysymys olekaan. Seurakunnassa saamme myös opetusta Raamatun sanasta ja sitäkin kautta kasvamme kohti Kristusta ja sana myös saa meidät ymmärtämään missä kohtaa on syytä pysähtyä tarkastelemaan omaa vaellusta ja sitä jakaako lähimmäisistään "tietoa" ,joka ei sanan varsinaisessa mielessä ole tietoa.

Tuli mieleeni sekin, mikä merkitys sillä on käynkö seurakuntani tilaisuuksissa tai käynkö jonkin toisen seurakunnan tilaisuuksissa vai enkö käy koskaan missään?

Mikset sinä käy koskaan seurakuntasi kokouksissa?

• entä-sinä kirjoitti:

Mikset sinä käy koskaan seurakuntasi kokouksissa?

Haluatko kertoa mistä tietosi, etten käy koskaan, on peräisin?

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Haluatko kertoa mistä tietosi, etten käy koskaan, on peräisin?

Ilkeän, katkeran ja yksinäisen ihmisen mielikuvituksesta.

"Köyhän ainoo huvitus on vilkas mielikuvitus."
        – Juha Vainio

• oletan

Ilkeän, katkeran ja yksinäisen ihmisen mielikuvituksesta.

"Köyhän ainoo huvitus on vilkas mielikuvitus."
        – Juha Vainio

"Ilkeän, katkeran ja yksinäisen ihmisen mielikuvituksesta."

Olet varmaan Eerikan suosija?

• shalomia.israel
        oletan kirjoitti:

"Ilkeän, katkeran ja yksinäisen ihmisen mielikuvituksesta."

Olet varmaan Eerikan suosija?

Etkö usko.vainen tykkää kun kukaan ei tykkää?

• shalomia.israel kirjoitti:

Etkö usko.vainen tykkää kun kukaan ei tykkää?

Ööö. siis mitä nyt tarkoitat?

• JumalanSanaa

"Käytätte hirveästi aikaa ja energia taistellessanne elävää kristinuskoa vastaan. Useimmat teistä näyttävät istuvan palstalla 24/7 riippumatta siitä onko arki vai pyhä eli uskovaisten parjaaminen on oikein elämäntehtävä.

Mahtaa teitä v*tuttaa kun ette voi mitää meille. "

Täytyy kuitenkin aina muistaa, että tällaiseen elävään kristinuskoon kohdistuvaan vainoon on toimijana pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa.

Ef. 6:12

Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

• aloittajalle

"Useimmat teistä näyttävät istuvan palstalla 24/7 riippumatta siitä onko arki vai pyhä"
      Ei pidä paikkaansa. Oletpa huonosti kartalla asioista. Ja vaikka olisivat palstalla 24/7, niin mitä se sulle kuuluu?

• kokeilestutkia

Jos aikataulutetaan noin kymmenen pahimman räyhääjän ajankäyttö täällä yhteensä, niin hyvä vuorokausi kattavuus saavutetaan.

• aloittajaeivalehdellut

... ja kun tähän lisätään sinun ja 10 muun räyhääjän ajan käyttö, niin kyllä tuo 24 tuntia vuorokaudessa taitaa aika tarkkaan tulla täyteen.

• jokaisen.oma.asia
        aloittajaeivalehdellut kirjoitti:

... ja kun tähän lisätään sinun ja 10 muun räyhääjän ajan käyttö, niin kyllä tuo 24 tuntia vuorokaudessa taitaa aika tarkkaan tulla täyteen.

Mitä hiton väliä sillä on kuinka paljon kukakin tällä palstalla on?

• jokaisen.oma.asia kirjoitti:

Mitä hiton väliä sillä on kuinka paljon kukakin tällä palstalla on?

On sillä se väli, että noin yleensä "uskovien" mielestä kaikki ei-"uskovat" ovat palstalla joko liikaa tai liian vähän ("pakenevat" "uskovien" ylivoimaista argumentointia), mutta sopivasti eivät koskaan eivätkä missään tapauksessa.

• NikkienNikki

Tarkoitit varmaan satoja nikkejä? Ainoastaan usko.vainen on sinua ennen kirjoittanut sadoista multinikeistä, joka tarkoittaisi, että jokainen nikki on jakautunut useammaksi nikiksi eli multinikiksi.
        Oletko siis usko.vainen vai onko todella mahdollista, että samalla palstalla on kaksi yhtä huvittavaa tapausta?

• mene.hoitoon

"Sinulla on tuhansia nikkejä ja räyhäät tällä palstalla keskimäärin 16 tuntia päivässä, "

Mitä sinä sitten muuta tällä palstalla teet kuin räyhäät 16 tuntia päivässä?

• mene.hoitoon kirjoitti:

"Sinulla on tuhansia nikkejä ja räyhäät tällä palstalla keskimäärin 16 tuntia päivässä, "

Mitä sinä sitten muuta tällä palstalla teet kuin räyhäät 16 tuntia päivässä?

Tai mitä Räyhs tekee noin yleensäkään muuta? 🤔

• Mikäli usko.vainen ja torre11 ovat sama henkilö herää kysymys, oliko usko.vainen ennen uskoon tulemistaan yhtä häiriintynyt ja v-mäinen kuin sen jälkeen?

• Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:

Mikäli usko.vainen ja torre11 ovat sama henkilö herää kysymys, oliko usko.vainen ennen uskoon tulemistaan yhtä häiriintynyt ja v-mäinen kuin sen jälkeen?

Kysymys herää mutta vastaus nukkuu.

• Repeliini pikku mussukainen. Minä en ole torre11 joten älä viitsi tehdä itsestäsi pelleä, pikku prinsessa Repeliini.

Kysymys herää mutta vastaus nukkuu.

Se on ainakin varmaa, että torre11 on palstalla vain räyhäämässä ja usko.vainen hänen viestejään komppaa.

• Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:

Se on ainakin varmaa, että torre11 on palstalla vain räyhäämässä ja usko.vainen hänen viestejään komppaa.

Olisi oikeastaan vielä pahempaa, jos olisivat eri henkilöitä kuten Räyhis meille epätoivoisesti valehtelee. Sehän tarkoittaisi, että Patmoksen piirissä heiluisi isompikin joukko nettiääliöitä.

Metkasti vain torre11:n viestien sisälmys on täsmälleen samanlainen kuin ennen Räyhiksen mustilla räyhänikeillä. Sitten hän keksi, että sinisiä ei robotti poista ihan niin helposti kuin mustia.

Olisi oikeastaan vielä pahempaa, jos olisivat eri henkilöitä kuten Räyhis meille epätoivoisesti valehtelee. Sehän tarkoittaisi, että Patmoksen piirissä heiluisi isompikin joukko nettiääliöitä.

Metkasti vain torre11:n viestien sisälmys on täsmälleen samanlainen kuin ennen Räyhiksen mustilla räyhänikeillä. Sitten hän keksi, että sinisiä ei robotti poista ihan niin helposti kuin mustia.

"Sehän tarkoittaisi, että Patmoksen piirissä heiluisi isompikin joukko nettiääliöitä."
        Sama on käynyt mielessä.

"Metkasti vain torre11:n viestien sisälmys on täsmälleen samanlainen kuin ennen Räyhiksen mustilla räyhänikeillä. "
        Saman huomion olen tehnyt.

• Repe-eli-Pierre
        Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:

"Sehän tarkoittaisi, että Patmoksen piirissä heiluisi isompikin joukko nettiääliöitä."
        Sama on käynyt mielessä.

"Metkasti vain torre11:n viestien sisälmys on täsmälleen samanlainen kuin ennen Räyhiksen mustilla räyhänikeillä. "
        Saman huomion olen tehnyt.

Kiva seurata kun komppaat omaa nikkäsi Repe.

• kuis.sattuikaan
        Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:

Sinäkin olet "sattumalta" aina Repen kanssa samaan aikaan.

• Älä nyt viitsi kun sinä kuulemma olet minä :D

• usko.vainen-eli-torre11
        usko.vainen kirjoitti:

Älä nyt viitsi kun sinä kuulemma olet minä :D

Kiva seurata kun komppaat omaa nikkäsi usko.vainen.

• usko.vainen-eli-torre11 kirjoitti:

Kiva seurata kun komppaat omaa nikkäsi usko.vainen.

No mutta sehän kiva, että mielikuvituksesi on lennokas :D

• kuis.sattuikaan

Sinäkin olet "sattumalta" aina usko.vainen kanssa samaan aikaan.

• Kävin joskus lapsena katsomassa, kun seurantalolla oli suuret seurat, ihan vain uteliaisuudesta menimme tirkistelemaan.
      Naapurin saunan muuripadassa keittivät lihasoppaa seuraväelle ja saarnamies saarnasi paatoksella, että eläinten uhraaminen se loppui kertakaikkiaan.
      Meinasin huutaa, että just' söit lihasoppaa ja leivän päällä kinkkua, mutta ei sitä uskaltanut.

Kun nuotilla vedetty hurmospuhe jatkui, muutamia naisia nousi penkistä tulipunaisena huutamaan; Herra Jeesus kiitetty kiitetty kiitetty,,,ja sitten ne lysähtivät hervottomina penkkiin nyyhkimään. Se oli kuulemma hengen kosketus. Hengellinen orgasmi ja saarnamies nosti kätensä synnin anteeksiantamiseen. Sinun syntisi on anteeksi annettu, Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Saarnamiehet pitivät lukua siitä, kuinka monta naista olivat kaataneet.

Meistä se oli pelottavaa ja juostiin karkuun kauhistelemaan.

• äläpelkää

"Meistä se oli pelottavaa ja juostiin karkuun kauhistelemaan."

Jos pelottaa Hengen toiminta, niin on hyvä juosta karkuun. Et ole vielä valmis kaikkeen Jumalan mahdollisuuksiin hoitaa kärsiviä ihmisiä.

Itse en ENÄÄ pelkää tällaista, sillä aikoinaan sain hyvän opetuksen. Vieroksuin itsekin erään naisen toimintaa hengellisissä tilaisuuksissa ja jopa paheksuin sitä. Sitten kuulin tämän naisen elämän tarinan, niin häpesin "silmät päästäni" omia ajatuksiani. Sen jälkeen soin hänelle sen palvelustehtävän missä hän tunsi olevansa JOTAKIN. Jumala asettaa paljon kärsineitä lapsiaan tehtäviin tai asemiin, joita hätäisemmät vieroksuu ja jopa pelkää ja joskus ovat jopa tuhoavia näitä murjottuja kohtaan. Itse en enää näin toimi, vaan rukoilen heidän puolestaan ja siunaan mielessäni heitä.

• äläpelkää kirjoitti:

Jos pelottaa Hengen toiminta, niin on hyvä juosta karkuun. Et ole vielä valmis kaikkeen Jumalan mahdollisuuksiin hoitaa kärsiviä ihmisiä.

Itse en ENÄÄ pelkää tällaista, sillä aikoinaan sain hyvän opetuksen. Vieroksuin itsekin erään naisen toimintaa hengellisissä tilaisuuksissa ja jopa paheksuin sitä. Sitten kuulin tämän naisen elämän tarinan, niin häpesin "silmät päästäni" omia ajatuksiani. Sen jälkeen soin hänelle sen palvelustehtävän missä hän tunsi olevansa JOTAKIN. Jumala asettaa paljon kärsineitä lapsiaan tehtäviin tai asemiin, joita hätäisemmät vieroksuu ja jopa pelkää ja joskus ovat jopa tuhoavia näitä murjottuja kohtaan. Itse en enää näin toimi, vaan rukoilen heidän puolestaan ja siunaan mielessäni heitä.

Minuun ei tehoa edes hypnoosi, olen kerran kokeillut, joten minua on mahdoton kenenkään manipuloida sekoilemaan hengessä.
        En ole pyörtyillyt koskaan myöskään idolien konserteissa.

Hurmosliikeitä on tietysti aina ollut, mutta koska ne eivät minuun vaikuta, niin lohduttaudun aina sanoilla, jotka Joosusta sanottiin, hän ei mennyt hurmokseen, koska hänessä oli Jumalan henki.

Täytyy meitäkin olla jotka pysyvät järjissään, jos toiset uppoaa.

• tralalallalalalla
        äläpelkää kirjoitti:

"Sen jälkeen soin hänelle sen palvelustehtävän missä hän tunsi olevansa JOTAKIN."

Tosi nätisti tehty! Oletko helluntaisrk:n pastori?

• eipelätäheitä
        tralalallalalalla kirjoitti:

"Sen jälkeen soin hänelle sen palvelustehtävän missä hän tunsi olevansa JOTAKIN."

Tosi nätisti tehty! Oletko helluntaisrk:n pastori?

""Sen jälkeen soin hänelle sen palvelustehtävän missä hän tunsi olevansa JOTAKIN."

Tosi nätisti tehty! Oletko helluntaisrk:n pastori?"

Jos ihminen on kadottanut rääkkäämisten seurauksena minuutensa, niin hänelle on erittäin tärkeää saada olla jossakin porukassa edes jotakin. Ihminen on kuitenkin sosiaalinen persoona jolla on suuri tarve saada olla ihminen ja tämän meidän uskovien tulee suoda heille, vaikka ne tavat ei aina vastaa meidän mielikuvaamme raittiista hengellisyydestä. Uskoontulleitten joukossa on paljon sellaisia, joiden psyyke ja koko elämä on tuhottu joko lapsena tai jossain vaiheessa elämää ja rakastava ja salliva seurakunta on heidän paikkansa.

• kulttuurinsa.mukaan
        eipelätäheitä kirjoitti:

""Sen jälkeen soin hänelle sen palvelustehtävän missä hän tunsi olevansa JOTAKIN."

Tosi nätisti tehty! Oletko helluntaisrk:n pastori?"

Jos ihminen on kadottanut rääkkäämisten seurauksena minuutensa, niin hänelle on erittäin tärkeää saada olla jossakin porukassa edes jotakin. Ihminen on kuitenkin sosiaalinen persoona jolla on suuri tarve saada olla ihminen ja tämän meidän uskovien tulee suoda heille, vaikka ne tavat ei aina vastaa meidän mielikuvaamme raittiista hengellisyydestä. Uskoontulleitten joukossa on paljon sellaisia, joiden psyyke ja koko elämä on tuhottu joko lapsena tai jossain vaiheessa elämää ja rakastava ja salliva seurakunta on heidän paikkansa.

"Uskoontulleitten joukossa on paljon sellaisia, joiden psyyke ja koko elämä on tuhottu joko lapsena tai jossain vaiheessa elämää"

Kaikkihan te olette tuommoisia.

• onnea.vaan
        kulttuurinsa.mukaan kirjoitti:

"Uskoontulleitten joukossa on paljon sellaisia, joiden psyyke ja koko elämä on tuhottu joko lapsena tai jossain vaiheessa elämää"

Kaikkihan te olette tuommoisia.

Uskoontulemattomissa heitä on huomattavasti vieläkin enemmän.

• Jos on jotenkin mieleltään heikko, niin onko saarnamiehellä oikeus käyttää hyväkseen tällaisia ihmisiä, eikö se ole henkistä väkivaltaa?

• Hyväksikäyttö on aina väkivaltaa.

• HyväPaimenHoitaa

"Jos on jotenkin mieleltään heikko, niin onko saarnamiehellä oikeus käyttää hyväkseen tällaisia ihmisiä, eikö se ole henkistä väkivaltaa?"

Ei todellakaan, vaan hänet johdatetaan Jeesuksen huomaan, joka ei sammuta suitsevaista kyntteliä, vaikka sen liekki olisi kuinka heikko.

Vapaissa suunnissa tämä osataan, koska lähes kaikki äärimurjotut ja tuhotut ihmiset hakeutuu näihin seurakuntiin, koska siellä Jeesus saa heitä hoitaa ja heillä on paikka näissä seurakunnissa.

• Päiväontuleva

Nämä palstan ateistui- ja liberaaliuskoiset ammattimarisijat varmaan luulevat olebvansa kovinkin merkittäviä tekijöitä Suomen Siioniin nähden, ja ehkä ajattelevat että tämä Suomi24 palsta on joku merkittävä ilmiö jota kaikki tutkivat.

Minulla on aktiivinen ja tiivis yhteys seurakuntatoimintaan ja tunnen pääosin muidenkin herätysliikkeitten toimintaa niin paljon että tiedän ettei näiden mitättömien inisijöiden olemassaolostakaan tiedä juuri kukaan mitään niiden paljon parjaamissa ja vihaamissa herätysliikkeissä. Enpä ole koskaan tosiaan edes kullut mainittavan Suomi24:sta ja aloituksessa mainituista henkilöistä. Heidän inisemisensä on tosiaan kuten sanottu: "kuin hyttysen ininää", -tietenkin, jos käy tällaisella palstalla missä raukkamaiset pelkurit kiusaavat ja parjaavat uskovaisia nimimerkkiensä takaa anonyymisti, niin se ininä kuuluu, mutta empä ole koskaan nähnyt että kukaan tuollainen uskaltaisi tulla naamatusten tällä tavalla inisemään ja aukomaan päätään.

Ehkäpä tänne tosiaan kokoontuu se kaikkein säälittävin aines... ja tosiaankin, kyllä aika lyhyelläkin tsekkaamisella jokainen näkee helposti että nuo nimimerkit ja muutama muukin ihanoikeasti istuu täällä ihan joka ikinen päivä jo aamusta asti postaamassa uskonnonvastaista henkistä ulostettaan.

Itse käyn täällä joskus, tavallisesti voi mennä kuukaisiakin välillä, mutta yleensä silloin kun ei ole mitään muuta järjellistä teklmistä, pääasiassa katselemassa mitä palstalle on tullut mutta aina vaan samat nimimerkit suoltaa samaa ala-arvoista pelkuril´maista parjaamistaan, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen, ihan kuin ei elämässä muuta olisi, eikä heillä varmaan olekaan kun kerran täällä istutaan joka päivä aamusta iltaan väittelemässä ja riitoja hakemassa.

Aloitus olisi ollut parempi ilman noita varsin railakkaita nimittelyitä, mutta jos haluaa nähdä metsän puilta niin kyllähän se täyttä asiaa on joka sana. Näin se asia juuri on -ei oikeassa elämässä ketään kiinnosta näiden pelkurimaisten inisijöiden pahanpuhumiset. He edustavat eräänlaista marginaalia jonka elämän sisällöksi on tullut katkeruus uskovaisuutta kohtaan.

Joku heistä tuossa sanoi ettei se ininä kuulemma lopu koskaan...

-Uskokaa pois -kyllä se loppuu! Ja kun se loppuu, se loppuu rutosti kun kaikki tämän maailman pahat ihmiset joille evankeliumi ei kelvannut sellaisena kuin se oli kirjoitettu Raamattuun, syöstään elävältä ruumiineen päivineen tuliseen järveen joka palaa tulta ja tulikiveä.

Nyt itkijät varmaankin sanovat että "älkää tuomitko" ja vuodattavat päälle pari marttyyrinkyyneltä, mutta mehän emme ole uskovaiset tätä itse keksineet. Sanomme vain sen minkä Jeesuskin jo opetti ja käski julistaa koko maailmalle.

https://www.youtube.com/watch?v=vu_iwFujlfw (kuunnelkaa te uskosta osattomat)

Kyllä tämä kerran myös vastustajillekin kirkastuu, niin Raamattu vakuuttaa. Voitto on tuleva ja se on lopullinen.

• Päiväsmenijo

Kummasti te vain jaksattekin valittaa siitä "ininästä" mikä ei muka merkitse mitään eikä tunnu missään eikä mieltään. Ryöpytätte täällä juuri esim. siitä "ininäksi" vähättelemästänne asiasta kuitenkin valtavasti tekstiä.

Ja piti päästä uhkailemaan tulijärveen joutumisella. Ja sehän varmaan varsinkin ateisteja pelottaa. Ettekä muka ole keksineet näitä juttuja? No ette ehkä juuri te tämän päivän uskovat, mutta uskovathan nuo jutut ovat keksineet alunperin.

On hauskaa, että puhut säälittävimmän aineksen kokoontumisesta, vaikka käyttäydyt täysin ristiriitaisesti suoltamalla rivikaupalla tekstiä muka "ininästä", panettelet henkisistä ulosteista mutta samalla uhoat tulijärvillä ja vielä esität naurettavan valheen, etteivätkö uskomuksenne muka olisi nimenomaan uskovien keksintöä. Salli mun nauraa sun jutuilles.

• Päiväontuleva
        Päiväsmenijo kirjoitti:

Kummasti te vain jaksattekin valittaa siitä "ininästä" mikä ei muka merkitse mitään eikä tunnu missään eikä mieltään. Ryöpytätte täällä juuri esim. siitä "ininäksi" vähättelemästänne asiasta kuitenkin valtavasti tekstiä.

Ja piti päästä uhkailemaan tulijärveen joutumisella. Ja sehän varmaan varsinkin ateisteja pelottaa. Ettekä muka ole keksineet näitä juttuja? No ette ehkä juuri te tämän päivän uskovat, mutta uskovathan nuo jutut ovat keksineet alunperin.

On hauskaa, että puhut säälittävimmän aineksen kokoontumisesta, vaikka käyttäydyt täysin ristiriitaisesti suoltamalla rivikaupalla tekstiä muka "ininästä", panettelet henkisistä ulosteista mutta samalla uhoat tulijärvillä ja vielä esität naurettavan valheen, etteivätkö uskomuksenne muka olisi nimenomaan uskovien keksintöä. Salli mun nauraa sun jutuilles.

No, ajattelin nyt vaan mutaman rivin kirjoittaa aloituksen tueksi, vaikka en kaikkia ilmaisutapoja näekään hyvänä mitä siinä käytetään. Ei minua, enkä usko että muitakaan oikeita uskovaisia tuo teikäläisten "ininä" haittaa kun käyn täällä niin harvoin ja ei sillä muutenkaan ole minulle mitään merkitystä mitä jotkut katkeroituneet ateistit täällä päätänsä aukovat nimimerkkien takaa. Kirjoitin vaan lähinnä siksi että ihan oikein tuossa aloituksessa asia sanotaan, vaikka tuntuu palstaa lukiessa siltä että te ateistit ja muut liberaalit ITSE kuvittelett olevanne kovinkin merkittäviä "sotureita" kristinuskoa vastaan taistelemassa?

Kirjoitin siis palauttaakseni teikäläisiä vähän takaisin maanpinnalle, että saisitte vähän tosielämän perspektiiviä: teikäläisten nettiräyhääminen on aika mitätön ilmiö muualla paitsi omassa pääkopassanne ehkä.

Ja siitä tulijärvestä; -kyllä se oli ihan Jeesuksen omia opetuksia. Jos tuntisit Raamattua, tietäisit ettei koko Raamatussa kukaan muu puhu niin paljon tulijärvestöä kuin Jeesus itse. Me uskovaiset vain julistamme mitä Raamatu sanoo, sillekään te ette voi mitään vaikka kuinka ahdistaisi.

• Päiväontuleva
        Päiväontuleva kirjoitti:

No, ajattelin nyt vaan mutaman rivin kirjoittaa aloituksen tueksi, vaikka en kaikkia ilmaisutapoja näekään hyvänä mitä siinä käytetään. Ei minua, enkä usko että muitakaan oikeita uskovaisia tuo teikäläisten "ininä" haittaa kun käyn täällä niin harvoin ja ei sillä muutenkaan ole minulle mitään merkitystä mitä jotkut katkeroituneet ateistit täällä päätänsä aukovat nimimerkkien takaa. Kirjoitin vaan lähinnä siksi että ihan oikein tuossa aloituksessa asia sanotaan, vaikka tuntuu palstaa lukiessa siltä että te ateistit ja muut liberaalit ITSE kuvittelett olevanne kovinkin merkittäviä "sotureita" kristinuskoa vastaan taistelemassa?

Kirjoitin siis palauttaakseni teikäläisiä vähän takaisin maanpinnalle, että saisitte vähän tosielämän perspektiiviä: teikäläisten nettiräyhääminen on aika mitätön ilmiö muualla paitsi omassa pääkopassanne ehkä.

Ja siitä tulijärvestä; -kyllä se oli ihan Jeesuksen omia opetuksia. Jos tuntisit Raamattua, tietäisit ettei koko Raamatussa kukaan muu puhu niin paljon tulijärvestöä kuin Jeesus itse. Me uskovaiset vain julistamme mitä Raamatu sanoo, sillekään te ette voi mitään vaikka kuinka ahdistaisi.

Jeesus on uskovaisten keksintöä - se oli se pointti. Ja aikalailla te julistatte sieltä Raamatusta jotain mielivaltaisesti valittuja kohtia ettekä suinkaan kaikkea mitä siellä sanotaan. Aina jos haluatte tuomita jonkun, niin käytätte jotain tiettyjä raamatunkohtia siihen ettekä anna yhtään tulkinnanvapautta, mutta jos tuomio koskisikin teitä itseänne, niin sitten kaikki onkin yhtäkkiä vertauskuvaa. Just joo!

• Päiväontuleva
        Päiväontuleva kirjoitti:

Jeesus on uskovaisten keksintöä - se oli se pointti. Ja aikalailla te julistatte sieltä Raamatusta jotain mielivaltaisesti valittuja kohtia ettekä suinkaan kaikkea mitä siellä sanotaan. Aina jos haluatte tuomita jonkun, niin käytätte jotain tiettyjä raamatunkohtia siihen ettekä anna yhtään tulkinnanvapautta, mutta jos tuomio koskisikin teitä itseänne, niin sitten kaikki onkin yhtäkkiä vertauskuvaa. Just joo!

" aikalailla te julistatte sieltä Raamatusta jotain mielivaltaisesti valittuja kohtia ettekä suinkaan kaikkea mitä siellä sanotaan"

>> Yleensä julistetaan jotain muutenkin keskustelunaiheeseen liittyvää. Jos julistettaisiin aina "kaikki mitä siellä sanotaan" -siihen keskusteluun menisi aikaa n. 1-3 kuukautta/julistus.

Ymmärrät varmaan ettei kaikkea voi julistaa joka kerta vai onko se vaikeaa atelle ymmärrettäväksi?

Ja toisin kuin luulet, kyllä me tuomitsemme aina ensin myös itsemme. Emme me näet ole kuin te ateistit jotka vain toisia vikoilette ettekä itsessänne mitään vikaa näe.

• >Ja kun se loppuu, se loppuu rutosti kun kaikki tämän maailman pahat ihmiset joille evankeliumi ei kelvannut sellaisena kuin se oli kirjoitettu Raamattuun, syöstään elävältä ruumiineen päivineen tuliseen järveen joka palaa tulta ja tulikiveä.

Olet selvästi älykäs, fiksu, kriittinen, arvostelukykyinen ja vielä empaattinenkin ihminen. Sydämelliset onnitteluni ja hyvää kesää!

• Sinänsä mielenkiintoista on se, että nuo mainitut nimimerkit eivät kuitenkaan näytä olevan täällä kaiken aikaa, mikä on hyvinkin helppo huomata. Onkohan se muukin arvostelu samoista vääristä tulkinnoista nousevaa? Taitaa olla...

• oletvastahenki

Kyllä ne ovat täällä ihan joka ikinen päivä pääsääntöisesti, ja sinä myös voit lukea itsesi heidän joukkoon: olet pelkkä räyhääjä joka räyhää pelkurimaisesti nimimerkin takaa kristiuskoa vastaan. Nimeäsi ei vain mahtunut otsikkoon mutta ihan itseoikeutettu paikka sinulla on heidän joukossaan.

• oletvastahenki kirjoitti:

Kyllä ne ovat täällä ihan joka ikinen päivä pääsääntöisesti, ja sinä myös voit lukea itsesi heidän joukkoon: olet pelkkä räyhääjä joka räyhää pelkurimaisesti nimimerkin takaa kristiuskoa vastaan. Nimeäsi ei vain mahtunut otsikkoon mutta ihan itseoikeutettu paikka sinulla on heidän joukossaan.

"Kyllä ne ovat täällä ihan joka ikinen päivä pääsääntöisesti, ja sinä myös voit lukea itsesi heidän joukkoon: olet pelkkä räyhääjä joka räyhää pelkurimaisesti nimimerkin takaa kristiuskoa vastaan. Nimeäsi ei vain mahtunut otsikkoon mutta ihan itseoikeutettu paikka sinulla on heidän joukossaan."

Aika ihana kommentti :D siinä taisi kaikki mennä vähän pieleen....mitä luulet, haluatko muotoilla sen uudelleen?

• oletvastahenki kirjoitti:

Rauhoituhan nyt Korkkiruuvi. Tuo viha on psyykellesi tuhoisaa.

• Tarkoitatko, että minun olisi selkeämmin pitänyt tuoda tuon ihanan kommentin ongelmakohdat?

• näinpänäin

Haluaisitko avautua ongelmistasi, niinpäniin? Olen jo pitkään seurannut, että Sinulla ei ole kaikki hyvin. Älä pelkää! Sinäkin voit vielä saada osaksesi rakkautta, vaikka olet pahaltahaiseva, ruma ja kaikin tavoin epämiellyttävä.

• näinpänäin kirjoitti:

Haluaisitko avautua ongelmistasi, niinpäniin? Olen jo pitkään seurannut, että Sinulla ei ole kaikki hyvin. Älä pelkää! Sinäkin voit vielä saada osaksesi rakkautta, vaikka olet pahaltahaiseva, ruma ja kaikin tavoin epämiellyttävä.

Toinen ihana kommentti :)
        Kylläpä minun hajuni onkin sitten voimakas, jos se sinne saakka tuntuu.
        Kyllähän se tietenkin niin on, että kaikki eivät pidä kaikista. Se on elämän realiteetti.

• sinua.kiinnostaa

Sinua näyttää kiinnostavan, kun vielä kommentoitkin. :D

• näinpänäin

Toinen ihana kommentti :)
        Kylläpä minun hajuni onkin sitten voimakas, jos se sinne saakka tuntuu.
        Kyllähän se tietenkin niin on, että kaikki eivät pidä kaikista. Se on elämän realiteetti.

Katso nyt hyvä tyttö tarkemmin kenelle vastasin (= nimimerkille niinpäniin).

• näinpänäin kirjoitti:

Katso nyt hyvä tyttö tarkemmin kenelle vastasin (= nimimerkille niinpäniin).

anteeksi, jos luin huonosti.

• kertoisitkomeille

anteeksi, jos luin huonosti.

Sinä luet aika usein "huonosti". Sitten hyökäät arvostelemaan ihmisiä vaikket viitsi lukea kunnolla mikä on tiétty hyvä asia että tunnustit reilusti sen.

haluaisitko kertoa miksi olet niin pahantahtoinen että et viitsi lukea toisten kirjoituksia kunnolla mutta silti sinulla on aina kanttia haukkua muita?

• kertoisitkomeille kirjoitti:

Sinä luet aika usein "huonosti". Sitten hyökäät arvostelemaan ihmisiä vaikket viitsi lukea kunnolla mikä on tiétty hyvä asia että tunnustit reilusti sen.

haluaisitko kertoa miksi olet niin pahantahtoinen että et viitsi lukea toisten kirjoituksia kunnolla mutta silti sinulla on aina kanttia haukkua muita?

Varmasti luen toisinaan epätarkasti. Pyrin kyllä lukemaan toisten kirjoituksia, mutta aina ei tietysti ole yhtä skarppina ja muutoinkin voi tulla virheellisiä käsityksiä asioista.

• muttamiksiihmeessä

Varmasti luen toisinaan epätarkasti. Pyrin kyllä lukemaan toisten kirjoituksia, mutta aina ei tietysti ole yhtä skarppina ja muutoinkin voi tulla virheellisiä käsityksiä asioista.

Halu nälväistä menee kaiken muun edelle.

• muttamiksiihmeessä kirjoitti:

No se on vähän kurjaa, jos sinun kohdallasi niin on.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Poistettu viesti varmaan hämäsi tuossa niinpäniin-tapauksessa.

• muttamiksiihmeessä kirjoitti:

Sinun kannattaisi tehdä siitä parannus, Korkkiruuvi.

• ipresume

Sinun kannattaisi tehdä siitä parannus, Korkkiruuvi.

Olet varmaan Eerikan tukija?

• kui2

"vastatkaa aina sävyisästi niille jotka toivonne perustusta kysyvät" Tuo on yksi ainoa lause Raamatusta (ulkoa muisteltu, joten voi olla epätarkkakin).

Kuinka ette "tottele " edes sitä, ei pysty? No kuinka ihmeessä sillä "oikealla uskollaan" voi sitten noin kovasti pullistella ja mitä se oikeastaan on. Tuli mieleen ketjun ulostuloista..

• smtyk

Miksi sinä et tottele ja näytä esimerkkiä?

• kui2
        smtyk kirjoitti:

Miksi sinä et tottele ja näytä esimerkkiä?

Koskapa minä en pullistele "oikealla uskollani", etkö taaskaan oikein tajunnut? Heidänhän se pitäisi näyttää toteen jotka sitä toitottavat. Näyttää että tottelevat tosiaan Aina Raamattua ja toimivat niinkuin se neuvoo! Eihän heidän puheitaan muuten kukaan usko, vai pitäisikö uskoa?

Sinä se vain kääntelet kysymykset toiselle takaisin. Totteletko Raamatun jokaista ohjetta kun otat Raamatun jokaisen sanan niin kuin se on, eli olet"oikea uskovainen" vai oletko, toitotatko erikseen että olet "oikea uskovainen" eli papempi kuin muut uskovaiset eli vaikka liberaalit?

• kui2
        kui2 kirjoitti:

Koskapa minä en pullistele "oikealla uskollani", etkö taaskaan oikein tajunnut? Heidänhän se pitäisi näyttää toteen jotka sitä toitottavat. Näyttää että tottelevat tosiaan Aina Raamattua ja toimivat niinkuin se neuvoo! Eihän heidän puheitaan muuten kukaan usko, vai pitäisikö uskoa?

Sinä se vain kääntelet kysymykset toiselle takaisin. Totteletko Raamatun jokaista ohjetta kun otat Raamatun jokaisen sanan niin kuin se on, eli olet"oikea uskovainen" vai oletko, toitotatko erikseen että olet "oikea uskovainen" eli papempi kuin muut uskovaiset eli vaikka liberaalit?

korjaan
        eli parempi. oletko parempi uskovainen kuin lib.

• muutensuutukkoon
        kui2 kirjoitti:

korjaan
        eli parempi. oletko parempi uskovainen kuin lib.

Haluaisitko kertoa mikset sinä näytä esimerkkiä sävyisyydessä vaikka pullistelet oikealla uskollasi, että nokit ja vikoilet muita heidän ominaisuuksistaan?

Haluaisitko kertoa "täydelliseksi tuilleesta" uskostasi jolla ylpeilet kuin fariseus rukoushuoneessa?

• voisinuaEerika

Eerika taas pitää tässä ketjussa "yhden naisen showtaan" mutta ketään ei näytä kiinnostavan sentin vertaa. Voi sinua Eerika! Aina nokkimassa muita...

• pettynytEerikaan

Niin ja kun edes joskus KESKUSTELISI jostain mutta ei! Aina se vaan nokkii muita milloin mistäkin vajavaisuuksista ja vioista. Ilmeisesti kokee olevansa niin hyvä ihminen että on varaa tuohon...

• Kiinnostaahan sinuakin, Korkkiruuvi.

• Harvinaisen veemäisiä palstan oikeauskoisiksi itseään väittävät "oikeauskoiset" kuitenkin ovat. Ja mitä multinikkimäisempi niin sen pahempi.

• toistat.itseäsi
        sage8 kirjoitti:

Harvinaisen veemäisiä palstan oikeauskoisiksi itseään väittävät "oikeauskoiset" kuitenkin ovat. Ja mitä multinikkimäisempi niin sen pahempi.

Yritä nyt hyvä mies edes pikkuisen rikastuttaa tuota sanavarastoasi.

• et.ymmärtäisi
        toistat.itseäsi kirjoitti:

Yritä nyt hyvä mies edes pikkuisen rikastuttaa tuota sanavarastoasi.

Ei kannata, koska sinulle tulisi ongelmia luetun ymmärtäminen kanssa.

• mielenkiintoistaainakin

Repellä on jokin mielikuvitus"ruuvi" jota sitten kutsuu Korkkiruuviksi ketä milloinkin?

• erttkl

"Joka ei tunnusta aJeesusta Kristusta lihaan tulleeksi
      Jumalan Pojaksi on Antikristus!" Eaamattu
      Tuon ovatilmoitelleet lopunajalla tulevaksi!

• 31. Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
      32. Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.
      Ef.4

8. Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
      9. Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
      10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
      11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
      12. Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
      13. kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
      14. Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
      15. Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
      16. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
      17. Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
      Kol.3

• ylähuulessasi.karvaa

Etkö tänäänkään tee muuta kuin hillut tällä palstalla?

• ylähuulessasi.karvaa kirjoitti:

Etkö tänäänkään tee muuta kuin hillut tällä palstalla?

Kiitos kysymästä, kyllä tänään on pakko tehdä vähän muutakin. Miten itse ajattelit päiväsi viettää?

• Niinkö sinä teet, lapioit sonnat altasi ennen töihin menoa?

Minulla ei ole sontaa allani tässä sohvalla.

• janktijankuti

Niinkö sinä teet, lapioit sonnat altasi ennen töihin menoa?

Minulla ei ole sontaa allani tässä sohvalla.

"Sinun on varmaan ihan pakko lapioida ainakin sonnat altasi tänään? "
        Onko ymmärtämisvaikeuksia?

• janktijankuti kirjoitti:

"Sinun on varmaan ihan pakko lapioida ainakin sonnat altasi tänään? "
        Onko ymmärtämisvaikeuksia?

Ei ole, onko sinulla?

• Todella hyvää ja tännekin ajankohtaista sanaa laitoit. Jospa me kristityt vain pystyisimme noudattamaan noita opetuksia, niin maailma olisi rahtusen parempi paikka, samoin kuin tämä palsta.

• eikötotta
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Todella hyvää ja tännekin ajankohtaista sanaa laitoit. Jospa me kristityt vain pystyisimme noudattamaan noita opetuksia, niin maailma olisi rahtusen parempi paikka, samoin kuin tämä palsta.

Kuinka oikeassa oletkaan. Tuo Eerikan jankuttaminen jonkun tuntemattoman kanssa on tosiaan karmeaa luettavaa.

Mutta ...

"16. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja ..."

Tuo on hyvä opetus, sillä kuinka vaikeaa onkaan hyväksyä Jumalan Sanaa, jos se ei sovi liberaalin ihmisen politiikkaan.

• eikötotta kirjoitti:

Kuinka oikeassa oletkaan. Tuo Eerikan jankuttaminen jonkun tuntemattoman kanssa on tosiaan karmeaa luettavaa.

Mutta ...

"16. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja ..."

Tuo on hyvä opetus, sillä kuinka vaikeaa onkaan hyväksyä Jumalan Sanaa, jos se ei sovi liberaalin ihmisen politiikkaan.

Miksi vedit Eerikan tuohon viestiisi? Hän keskustelee aika pitkämielisesti häntä kiusaavien kanssa jos vaikka katsot tässäkin keskustelussa, kuinka hänelle vastataan. Oliko tuo joku piikki verhottuna hurskauden huntuun?

On todella vaikeaa hyväksyä Jumalan Sanaa, jos se ei sovi omaan pirtaan, kuten tunnut tietävänkin. Kokemuksesta ehkä?

• äläoleilkeä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Miksi vedit Eerikan tuohon viestiisi? Hän keskustelee aika pitkämielisesti häntä kiusaavien kanssa jos vaikka katsot tässäkin keskustelussa, kuinka hänelle vastataan. Oliko tuo joku piikki verhottuna hurskauden huntuun?

On todella vaikeaa hyväksyä Jumalan Sanaa, jos se ei sovi omaan pirtaan, kuten tunnut tietävänkin. Kokemuksesta ehkä?

"Miksi vedit Eerikan tuohon viestiisi? "

Jatkuvan ja oudon jankuttavan turhan sanailun vuoksi! Tuossa edellähän on vain yksi esimerkki. Sinäkin voisit häntä tässä suhteessa hieman ohjeistaa, se olisi kristillinen teko.

"On todella vaikeaa hyväksyä Jumalan Sanaa, jos se ei sovi omaan pirtaan, kuten tunnut tietävänkin. Kokemuksesta ehkä?"

Kysymyksesi sisältää ilkeän piikin!

Mutta jos haluat, niin voit kysyä tätä asiaa ihan asiallisesti. Vastaan kyllä mieluusti.

• äläoleilkeä kirjoitti:

"Miksi vedit Eerikan tuohon viestiisi? "

Jatkuvan ja oudon jankuttavan turhan sanailun vuoksi! Tuossa edellähän on vain yksi esimerkki. Sinäkin voisit häntä tässä suhteessa hieman ohjeistaa, se olisi kristillinen teko.

"On todella vaikeaa hyväksyä Jumalan Sanaa, jos se ei sovi omaan pirtaan, kuten tunnut tietävänkin. Kokemuksesta ehkä?"

Kysymyksesi sisältää ilkeän piikin!

Mutta jos haluat, niin voit kysyä tätä asiaa ihan asiallisesti. Vastaan kyllä mieluusti.

Oletko sinä siis tuo eikötotta?

Tämä ketju on täynnä esimerkkejä ilkeästä kommentoinnista. Eerikan kommentit olivat ihan asiallisia. Joidenkin rekkaamattomien nikkien kommentit sen sijaan ei. Etkö todella näe sitä?

Mitä asiaa minun pitäisi kysyä ihan asiallisesti? Ikävää jos koet kysymykseni sisältävän piikin. Myönnän, että sen voi noinkin tulkita halutessaan. Toisaalta se on ihan asiallinen kysymys siitä, onko kirjoittajalla omakohtaisia kokemuksia asiasta.

• avasinsydäntäni
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Oletko sinä siis tuo eikötotta?

Tämä ketju on täynnä esimerkkejä ilkeästä kommentoinnista. Eerikan kommentit olivat ihan asiallisia. Joidenkin rekkaamattomien nikkien kommentit sen sijaan ei. Etkö todella näe sitä?

Mitä asiaa minun pitäisi kysyä ihan asiallisesti? Ikävää jos koet kysymykseni sisältävän piikin. Myönnän, että sen voi noinkin tulkita halutessaan. Toisaalta se on ihan asiallinen kysymys siitä, onko kirjoittajalla omakohtaisia kokemuksia asiasta.

Mutta hyvin voit kysyä jos kysyt asiallisesti!

"Toisaalta se on ihan asiallinen kysymys siitä, onko kirjoittajalla omakohtaisia kokemuksia asiasta."

Mutta vastaan silti tuohon kysymykseesi!

Jumalan Sanassa on paljon kohtia jotka eivät sovellu lihani pirtaan, mutta Kristuksen voimasta hyväksyn kaiken mitä on kirjoitettu enkä valikoi jakeita. Jumalan Sana on kokonansa totuutta ja siksi olen nöyrä sen edessä, vaikka on paljon jakeita, jotka ovat tosi kipeitä. Mutta Jeesus antaa voiman käydä läpi niitä taisteluita joita jotkut jakeet aiheuttaa.

• avasinsydäntäni kirjoitti:

Mutta hyvin voit kysyä jos kysyt asiallisesti!

"Toisaalta se on ihan asiallinen kysymys siitä, onko kirjoittajalla omakohtaisia kokemuksia asiasta."

Mutta vastaan silti tuohon kysymykseesi!

Jumalan Sanassa on paljon kohtia jotka eivät sovellu lihani pirtaan, mutta Kristuksen voimasta hyväksyn kaiken mitä on kirjoitettu enkä valikoi jakeita. Jumalan Sana on kokonansa totuutta ja siksi olen nöyrä sen edessä, vaikka on paljon jakeita, jotka ovat tosi kipeitä. Mutta Jeesus antaa voiman käydä läpi niitä taisteluita joita jotkut jakeet aiheuttaa.

Oletko siis nyt avasinsydäntäni? Vaikeaa tämä keskustelu, kun ei oikein tiedä, onko kyseessä sama henkilö vai vaihtuuko sekin aina nikin vaihtuessa. No. Oletan, että olet.

Hienosti ja rehellisesti kirjoitit. Kiitos siitä. Minulla on vähän sama tilanne. Jotkut kohdat Sanasta on vaikeita hyväksyä ja jopa ymmärtää, mutta yritän silti niitä noudattaa parhaani mukaan, enkä valikoi vain minulle sopivia kohtia.

• KerroToki

Miksi hait seksiseuraa suomi24-treffipalstalta????

• >> Me kokoonnumme joka sunnuntai <<

Mielenkiintoista, missä kohtaa Raamattua käsketään kokoontua sunnuntaina?

• leikkisapatille

Missä kohtaan kielletään kokoontumasta sunnuntaisin?

• leikkisapatille kirjoitti:

Tietenkään missään kohtaa ei kielletä kokoontumasta sunnuntaina, kokoontuihan alkuseurakuntakin Raamatun mukaan tasan kerran sunnuntaina murtamaan leipää.

Kymmenessä käskyssä käsketään pyhittää sapatinpäivä, kristityt pyhittävät kätevästi sunnuntain, vaikka Raamatussa ei ole ainuttakaan käskyä pyhittää sunnuntai.

• leikkisapatille kirjoitti:

On se niin liikuttavaa että ylpeillään olevansa niin pyhiä ja hurskaita ja leveillään sillä että kokoonnutaan joka sunnuntai, vaikka Raamatussa käsketään pyhittää sapatti, ei sunnuntaita.

• Kristitty.net kirjoitti:

On se niin liikuttavaa että ylpeillään olevansa niin pyhiä ja hurskaita ja leveillään sillä että kokoonnutaan joka sunnuntai, vaikka Raamatussa käsketään pyhittää sapatti, ei sunnuntaita.

Luterilaisella on lepopäivä eikä mikään sapatti eikä VT:n käskyjä yleensäkään noudateta koska ne on tarkoitettu juutalaisille paitsi tietenkin homojuttua joka onkin palstan heterofuduille kaikki kaikessa.

• sage8 kirjoitti:

Luterilaisella on lepopäivä eikä mikään sapatti eikä VT:n käskyjä yleensäkään noudateta koska ne on tarkoitettu juutalaisille paitsi tietenkin homojuttua joka onkin palstan heterofuduille kaikki kaikessa.

Niin, mutta kysymys kuuluukin, miksi luterilaiset viettävät lepopäivää, eivätkä sapattia? Kymmenessä käskyssä käsketään pyhittää sapatinpäivä, ei mitään ihmeen lepopäivää milloin huvittaa. On tärkeä ymmärtää, että näillä sola scriptura luterilaisilla on tässä kysymyksessä ihmisten perinnäissääntö tärkeämpi kuin Raamatun sana.

Jos VT:n käskyt ovat vain juutalaisille, silloin kymmenen käskyä on vain juutalaisille ja rakkauden kaksoiskäsky on vain juutalaisille.

• Kristitty.net kirjoitti:

Niin, mutta kysymys kuuluukin, miksi luterilaiset viettävät lepopäivää, eivätkä sapattia? Kymmenessä käskyssä käsketään pyhittää sapatinpäivä, ei mitään ihmeen lepopäivää milloin huvittaa. On tärkeä ymmärtää, että näillä sola scriptura luterilaisilla on tässä kysymyksessä ihmisten perinnäissääntö tärkeämpi kuin Raamatun sana.

Jos VT:n käskyt ovat vain juutalaisille, silloin kymmenen käskyä on vain juutalaisille ja rakkauden kaksoiskäsky on vain juutalaisille.

Enpä minä ole huomannut kenenkään uskovaisen oikeassa elämässä esim. kolmivuorotyötä vieroksuneen ja kieltäytyneen siitä koska liksa kun se sattuu pyhälle siitä saa mainion korvauksen.

En ole huomannut kenenkään noudattaneen täysimääräisesti myöskään kaksoiskäskyä.

• sage8 kirjoitti:

Enpä minä ole huomannut kenenkään uskovaisen oikeassa elämässä esim. kolmivuorotyötä vieroksuneen ja kieltäytyneen siitä koska liksa kun se sattuu pyhälle siitä saa mainion korvauksen.

En ole huomannut kenenkään noudattaneen täysimääräisesti myöskään kaksoiskäskyä.

Tunnen monia messiaanisia, jotka ovat luopuneet työstään jotta voivat pyhittää sapatin. Mutta se ei yllätä, että kristityt ovat tekopyhiä sontiaisia jotka kyllä mielellään tekevät pyhänä työtä.

• voivoi
        sage8 kirjoitti:

Tämä on tosiaan suuri, ja ehkä jopa ratkaiseva, puute elämässäsi.

• sage8.ei.kirj
        voivoi kirjoitti:

Tämä on tosiaan suuri, ja ehkä jopa ratkaiseva, puute elämässäsi.

Sinun suurin puute on rehellisyyden hyveen puute. Multinikkiydestä lähtien.

• sage8.ei.kirj kirjoitti:

Sinun suurin puute on rehellisyyden hyveen puute. Multinikkiydestä lähtien.

Yritä nyt hyvä mies edes pikkuisen uudistaa sanavarastosi.

Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1329
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1209
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      132
      955
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      867
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      807
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      803
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      741
    8. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      737
    9. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      724
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      58
      722
    Aihe