Mocca Masterini roiskii kahviroiskeita

iiisalmi

ympäriinsä keittäessään kahvia, pieniä kahvinroiskeita aina joka puolelle, onko teidän keittimellä näin?

33

585

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siilenämää2

Onko sulla joku osa siellä menossa tukkoon. Esim se metallinen johon vesi nousee säiliöstä ja siitä sitten kahviporojrn sekaan?

• ö-Öö

Kalkinpoisto vois auttaa.

Kun keitin alkaa pulputtamaan, syytä tehdä. Mun käsitys, Mocca Master noin keittimenä roiskii vähemmän, kuin joku halpiskeitin, johtuu kai jotenkin paremmin toimivasta veden kuumentunisesta. Kahvilaaduilla ja jauhatuksilla voi kans olla tekemistä asian kanssa. Noin muuten suosisin kyllä perkulaattoria, vanha meni rikki, eikä ole tullut uutta ostettua. Perkulaattori ei roiski.

=DW=

• VoihanPerkolaattori

Ei myöskää perkolaattori, jonka nimen googlaamalla voi löytää hyviä tarjouksia suomen kielellä Suomesta.

• hiljainenkinon

Kun kahvinkeitin alkoi temppuilla joskus vuosia sitten, aloin tehdä kahvini suodatinsuppilolla suoraan mukiin. Sopiva määrä vettä perinteiseen kahvipannuun tai vaikka pieneen kattilaan kuumenemaan, suodatinpussi ja kahvi suppiloon ja annetaan valua, kätevää kuin mikä eikä pulputa tai pälpätä.

• ö-Öö

Tuli mieleen

Mulla oli aikanaan kätevä kahden kupin pikkukeitin. Siinä oli kestovuodatin, joten papereitakaan ei kulunut. Ihastuin aikanaan kestosuodattimeen, hankin sellaisen tavalliseenkin keittimeen. Oli käytössä vuosikaudet. Keitti kahvit, purut roskiin, suodatttimen huuhtelu, tai tiskariiin laitto. Se tosiaan kesti kauan, sitten alkoi tuntumaan, alkanut kulumaan, päästi kahvin pölyä läpi. Siirryin pannujauhatukseen, taas mentiin. Lopulta tulin tulokseen, kulunut loppuuun ja siirryin "väliaikaisesti" paperisuodattimiin.

Nykyisin tykästynyt kaupan kylmiin kahvijuomiin, ei tule useinkaan keitettyä normikahvia. Kittasin just aamusta puolitölkkiä lattea.

=DW=

• Olen siirtynyt pikakahviin syystä, että ei tule enää biojätettä. Toki omistan kahvinkeittimen, suodatinpapereita ynnä suodatinkahvia, mutten käytä. Elämä on helpottunut tätäkin osin. Ja jos haluan, voin kytkeä veden-ym keittimet älypistorasiaan. Se säästää sähköäkin

• hiljainenkinon

Mutta eikö siitä pikakahvistakin lopulta jätettä synny, siinähän juodaan ne kahvijauhot mitkä muuten jäisivät suppiloon?
        Miten se toimii tuo älypistorasia, eli se idea ja periaate siinä? Onko se joku varsinaiseen pistorasiaan liitettävä adapteri tms. vai asutko jossain niin modernissa talossa, että on jo rakentaessa tuollaisia asennettu?
        Edellä ö-öö mainitsi kahden kupin keittimen, oli sellainen minullakin, on edelleen, mutta siitä sitten ja meni särki se kannuosa.

• No joku muu nimittää murukahviksi kahvia, jonka tunnen pikakahvina. Pakkausjäte syntyy, mutta lasinkierrätys on. Älypistorasian voi ostaa turvapalvelusta, heillä oma sovellus.

• Muruamussuhuuleen

Oi missä mun muruseni on. Kahvimukin pohjalla tietenkin.

Murukahvipurkeista saa kivoja tuhkakuppeja.
        Voi niihin istuttaa maustekasvejakin, esikasvattaa, alkaa itu hipiksi.

Ehei. En käytä murukahveja. Hyiks. Ne syövyttää vatsan limakalvoja, jos joku ei tiennyt, tuli sekin info tässä annetuksi.

• En käytä minäkään, enkä tupakoi. En käytä edes pannujauhatusta, saati suodatinjauhatusta, silti on ns. Johtajan vatsa.
        Juo sinä runsaista teelaaduista mitä haluat, tai pelkkää vettä, sitä tosin ei sulla kahta litraa/vrk tule juotua

• mää oon juonu kans murukahvia jo pari vuotta
        se on paljon vatsaystävällisempää
        ja paremman makuistakin kun suodatinkahvi
        ja kuinkahan monta litraa sitä pitäs juoda päiväss
        jos se syövyttäs vatsan limakalvoja
        tuskin yksi mukillinen aamulla sen kummemmin syövyttää.

• hiljainenkinon
        Nocomment2 kirjoitti:

No joku muu nimittää murukahviksi kahvia, jonka tunnen pikakahvina. Pakkausjäte syntyy, mutta lasinkierrätys on. Älypistorasian voi ostaa turvapalvelusta, heillä oma sovellus.

Mutta mistä sen turvapalvelun löydän?

• Otat yhteyttä yritykseen, puhelimitse, sähköpostitse, kirjeitse, viestillä, facebookissa ja pyydät maksuttoman arviokäynnin kotiisi. He kertoo kyllä palvelun sisällön, jota en tässä lähde avaamaan.
        Turvapalveluita on useita, joista valita

• hiljainenkinon
        Nocomment2 kirjoitti:

Otat yhteyttä yritykseen, puhelimitse, sähköpostitse, kirjeitse, viestillä, facebookissa ja pyydät maksuttoman arviokäynnin kotiisi. He kertoo kyllä palvelun sisällön, jota en tässä lähde avaamaan.
        Turvapalveluita on useita, joista valita

Eikä maksa paljon, arvelen? Mutta, kaikki aikanaan. Miten turvallisia tuollaiset toimijat ovat, siis miten luotettavia, miten heitä valvotaan? Tuollaisia määräajan jälkeen sähköt katkaisevia juttuja saanee alan liikkeistäkin ja esim. uusimmissa liesissä on jo usein valmiina tuo toiminto. Induktioliedet eivät suostu edes aloittamaan toimintaa jos "levyllä" ei ole asianmukaista astiaa ja siinä vettä tms.

• No tärkeintähän on täyttää viranomaisohjeet, ei niinkään mitä maksaa.

• Muruamussuhuuleen kirjoitti:

Oi missä mun muruseni on. Kahvimukin pohjalla tietenkin.

Murukahvipurkeista saa kivoja tuhkakuppeja.
        Voi niihin istuttaa maustekasvejakin, esikasvattaa, alkaa itu hipiksi.

Ehei. En käytä murukahveja. Hyiks. Ne syövyttää vatsan limakalvoja, jos joku ei tiennyt, tuli sekin info tässä annetuksi.

Annoit väärää infoa, "Muruamussuhuuleen". Viivatiina on oikeassa.

Asia on aivan päinvastoin. Pikakahvi on kiltimpää vatsalle, eikä nosta kolesterolia niinkuin tavallinen suodatinkahvi. Kokeillut kaiken tietää.
        Eikä siitä mitään muruja jää kupin pohjalle, koska se on pakastekuivattua suodatinkahvia.

Eikö Suomessa myydä pikakahvia muuten kuin lasipurkeissa?

• Tellukka kirjoitti:

Annoit väärää infoa, "Muruamussuhuuleen". Viivatiina on oikeassa.

Asia on aivan päinvastoin. Pikakahvi on kiltimpää vatsalle, eikä nosta kolesterolia niinkuin tavallinen suodatinkahvi. Kokeillut kaiken tietää.
        Eikä siitä mitään muruja jää kupin pohjalle, koska se on pakastekuivattua suodatinkahvia.

Eikö Suomessa myydä pikakahvia muuten kuin lasipurkeissa?

Myydään täyttöpusseissa ainakin käyttämääni merkkiä, vaan kun minulla on menossa noiden lasitölkkien keräysprojekti parhaillaan, ostan tölkeissä siksi.

• Oliskohan tuo minun MoccaMasterini nyt jo 8-vuotias.
      Koskaan en ole kalkitellut.
      Edelleenkin se pulputtelee roiskimatta kauniisti Kahviaan.
      Kuuntelee varmaan kun minä roiskin aamu-kakalla.
      Olen pannuuni tyyty-väinen.
      Olihan se aikoinaan yksi-kannuisten kallein malli.

H.

• mokkamaisteriyli20v

Ei ne roiskeet kahvia ole. Näin keväällä auringonvalo kavaltaa huonon huushollin hoidon;)

• arvelisin-että

varmaankin kärpästen kakkaa...

• En omista MoccaMasteria. Ostan sellaisia noin 20 e kahvinkeittimiä. Jos alkaisivat ruikkimaan heittäisin kuikkaa ; ) Vaan hyvin ne pelittää ja kestävät sen minkä kestävät. Yksi talvehtii mökillä, ei ongelmia.

• Bengalitikku

Minulla on ihan tavallinen kahvinkeitin, ihan tavisversio.Kahvilaatuja vaihtelen. Mutta niitä kanelin tms. makuisia - ei kiitos. Ihan kuin laittaisi haluvettä lihaboltsiin.
        Kun tuo vehje vanhenee se rupsuttelee. Oikein sarjarupsutuksia. Edeltäjänsä teki samaa, kunnes ryhtyi totaalilakkoon. Sen pituinen se.

• Bengalitikku

...ei haluvettä...vaan hajuvettä..
        että miten nyt noin taas...

• Korppisoikaisee
        Bengalitikku kirjoitti:

...ei haluvettä...vaan hajuvettä..
        että miten nyt noin taas...

Minulla on mökillä sellainen erikoiskeitinkin. Sillä saa nopeasti vaikkapa caramel-kahvia. Olin ihan unohtanut sen, mutta kun mainitsit kanelin-makuisista kahveista muistui mieleen. Serkkutyttöni tykkää siitä, kun tulee kylään kysyy heti, tekisitkö minulle kofeiinitonta kahvia.
        En ole paljon käyttänyt enää. Ostin sen joskus koska innostuin Hollannissa juomaan erikoiskahveja. Ostin sieltä erikoiskahveja, koska ne olivat huomattavasti suomessa myytäviä erikoiskahveja halvempia.

• kuiiikkuiiik

Ei kuikkaa saa noin häiritä, rauhoitettua ja aina vain harvinaistuvaa lintua!

• Bengalitikku

Niin ja mielestäni kaunein tai toiseks kaunein lintu. Muistaakseni kuikka ei juo kahvia. Naljahdus tuli ihan itsestään. Soosoo.

• ö-Öö
        Korppisoikaisee kirjoitti:

Minulla on mökillä sellainen erikoiskeitinkin. Sillä saa nopeasti vaikkapa caramel-kahvia. Olin ihan unohtanut sen, mutta kun mainitsit kanelin-makuisista kahveista muistui mieleen. Serkkutyttöni tykkää siitä, kun tulee kylään kysyy heti, tekisitkö minulle kofeiinitonta kahvia.
        En ole paljon käyttänyt enää. Ostin sen joskus koska innostuin Hollannissa juomaan erikoiskahveja. Ostin sieltä erikoiskahveja, koska ne olivat huomattavasti suomessa myytäviä erikoiskahveja halvempia.

Testaillut kans.

Mä ehkä pidän eniten paksusta xpresso-kahvista. Sellainen mutterikeitinkin on. Hyvin harvoin tulee itse tehtyä, mutta harvakseen paarissa tilaan juu.

MAustekahvit kiinnostavia. Pari heti mielessä, niitä myydään suomessakin. Kardemummakahvi ja whiskykahvi. Jälkimmäinen muuten ei ole plöröä, jauhe vain maustettu viskillä. Net ei ole isoja pusseja, mutta harvemmin tullut ostetuksi, kun harvemmin tekeepi mieli. Siis jauheita, ainakin Paulig myi niitä aikanaan pikkupaketeissa.

Ja aina mainittava itänaapurin kahvipaarit. Joopa, mitä lie kahvia, keitetty maidon ja sokerin kanssa. Kyytipojaksi jonkinlainen hotdokki, missä pullataikinan sisään leivottu, mikälie nakki ennen paistamista. Tosin jeejee.

Tämä suomessa suosittu vaaleepaahtoinen keittimellä keitettävä kahvi itse asiassa täysin karmeaa, sitä nyt vaan helpon tekaista. Ilmaston muutoksen takia kahvin tuotanto tulee vähenemään ja kahvin hinta nousee pilviin. Pitäis kai alkaa perehtymään voikukanjuurista tehtyyn korvikkeeseen. Iteasiassa, sehän on jonkinlaista teetä, ei kofeiiniakaan. Mutta teehän on hyvää, mikäpä siinä.

=DW=

• Bengalitikku

Minullakin on kaksi mutteripannua: yksi sellainen snadi söde ja toinen, mihin on kiinnitetty PP:n viikset. Vähän noloa on keittä sähkölevyllä sillä pienellä.
        Whiskykahvia en ole juonut, mutta syönyt whisky-jäätelön jossain Pohjois-Italiassa...niin ostin sen huoltamon maksamosta.

• moca-misterri

Minu moca kikelini roiski paljo omile reisile.
      Mite sinu soumi mies?

• tuusannuuska

Olet varmaankin tarkistanut sen metallisen härpäkkeen joka siirtää sen kahvin siihen suodatinsuppiloon. Niin, että onhan se oikeinpäin ja kunnolla kiinni. Välillä kannattaa sitten kallistaa siitä keittimestä ne vedet viemäriin. Ainakin jos se keitin pidempään seisoo käyttämättä.

• Paljonroiskittu

Mistä roiskii? Onko suodattimen kansi unohtunut laittaa?
      Uudemmissa MMssä on vesiputki (se kromattu) pienillä reillä, kun aiemmin oli yksi isompi reikä.

• Minun Moccamasterini ainakin on täysin sisäsiisti. Seisoo vielä aivan valkoisen jääkaapin vieressä, joten mahdolliset roiskeet huomaisi kyllä.
      Olisiko mahdollista, että juoksuputken reiät olisi niin umpeen kalkkeutuneet, että vesi roiskuisi ahtaista rei'istä suuremmalla paineella epämääräisesti suodatinsuppiloon ja siksi roiskisi. Saa muuten varaosana.

• En ole huomannut Mocca Masterini roiskivan.
      Yksin ollessani juon pelkästään murukahvia. Välillä meni monta vuotta ilman kahvia, nyt saatan juoda pari kertaa päivässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      104
      1383
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1267
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      133
      995
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      934
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      857
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      833
    7. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      777
    8. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      75
      770
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      764
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      754
    Aihe