itse- ja ylemmän (gurun) ja tietyn ideologisen ryhmään, kehumiseen kesittyneen palstan sakin sekaan ominen mielipiteinesi, olet tiettyä mieltä ja muut melkein ainakain kaikki sitä tiettyä samaa miletä? ihminenhän hakeutuu siihen ryhmään missä samanmielisiä, mutta juuri niissä ylistetään gyrua ihan nolottavan paljon ,aikuiset ihmiset. Sitten jos sinne sekaan hypää ja kertoo erilaisen mielipiteensä joku, hänet teilataan, varmaan tapettaisiin pikkuhiljaa, jos pystyisivät. Ovat kyll todella röyhkeitä.
Kyseessä siis facebook-ryhmä.
oletko mennyt keskustelemaan tiivistunnelmaiseen
24
326
Vastaukset
Kuten huomaat.
En ole Facebookissa.
Olen pahoillani vuoksesi.
H.- En.pal.mitään.tiiä
En ole Facessa, mutta olen luullut ettei sinne edes pääse keskustelemaan, jos joku ryhmän jäsen ei ole ottanut ystäväksi.
Live-ryhmissäkin on niin että samanhenkiset liittyvät yhteen ja jos joku on eri linjoilla, niin pois se ryhmästä halutaan. Jos kuulut liikkuvaisten porukkaan, esim. jumpparyhmään ja alat kertoilla kuinka vastenmielistä liikunta on, niin kyllä yksin jäät. Tai jos laihduttajien ryhmään menee joku jolla on 1-2 ylimääräistä. Ymmärsinköhän mitä tarkoitit? Puhumattakaan esim. artistien fani-ryhmästä, ei voi mennä jos ei just tätä artistia diggaa.- apelsinn
Minun mielestäni on vain kiinnostavaa jos monia ajatuksia ja mielipiteitä.
Itse menin kerran varmaan vuosi sitten erääseen missä kirjoittajat "seurasivat" erästä maan mahti-isää", jolla oma ajatuslinja, oli uskovainen ja lauma seurasi gurua kuin pässit narussa, kiittelivät ja olivat niin samaa mieltä niin samaa mieltä, ihan myötähäpeää siitä suvaitsemattomuudesta tunsin, en jäänyt sinne murahattavaksi", pitääpä mennä katsomaan muuten joku kerta taasen, jatkuuko sama meininki, luulenpa ett jatkuu. olivatten muuten ihan korkea-arvoista jengiä ulkomaita myöten nämä lampaat, ainakin omasta mielestään, sen muistan, että huomasin, sivistyneen tuntuisia, siis omasta mielestään... ei nauramata....Kun nyt muistaisin mikä se ryhmä oli, kyllä voi löytyä vielä, etsin sen vielä, huomenna vp, joten aikaa enemmän, vaikka etsiminen ihan turhuuden turhuutta, ihan ajankulua...Luin muuten kerran sellaisen kirjan kuin Gurun kuolema", oli aika hyvä. apelsinn kirjoitti:
Itse menin kerran varmaan vuosi sitten erääseen missä kirjoittajat "seurasivat" erästä maan mahti-isää", jolla oma ajatuslinja, oli uskovainen ja lauma seurasi gurua kuin pässit narussa, kiittelivät ja olivat niin samaa mieltä niin samaa mieltä, ihan myötähäpeää siitä suvaitsemattomuudesta tunsin, en jäänyt sinne murahattavaksi", pitääpä mennä katsomaan muuten joku kerta taasen, jatkuuko sama meininki, luulenpa ett jatkuu. olivatten muuten ihan korkea-arvoista jengiä ulkomaita myöten nämä lampaat, ainakin omasta mielestään, sen muistan, että huomasin, sivistyneen tuntuisia, siis omasta mielestään... ei nauramata....Kun nyt muistaisin mikä se ryhmä oli, kyllä voi löytyä vielä, etsin sen vielä, huomenna vp, joten aikaa enemmän, vaikka etsiminen ihan turhuuden turhuutta, ihan ajankulua...Luin muuten kerran sellaisen kirjan kuin Gurun kuolema", oli aika hyvä.Menehän sitten sinne.
Älä lässytä täällä.
H.,- Asko751t
apelsinn kirjoitti:
Itse menin kerran varmaan vuosi sitten erääseen missä kirjoittajat "seurasivat" erästä maan mahti-isää", jolla oma ajatuslinja, oli uskovainen ja lauma seurasi gurua kuin pässit narussa, kiittelivät ja olivat niin samaa mieltä niin samaa mieltä, ihan myötähäpeää siitä suvaitsemattomuudesta tunsin, en jäänyt sinne murahattavaksi", pitääpä mennä katsomaan muuten joku kerta taasen, jatkuuko sama meininki, luulenpa ett jatkuu. olivatten muuten ihan korkea-arvoista jengiä ulkomaita myöten nämä lampaat, ainakin omasta mielestään, sen muistan, että huomasin, sivistyneen tuntuisia, siis omasta mielestään... ei nauramata....Kun nyt muistaisin mikä se ryhmä oli, kyllä voi löytyä vielä, etsin sen vielä, huomenna vp, joten aikaa enemmän, vaikka etsiminen ihan turhuuden turhuutta, ihan ajankulua...Luin muuten kerran sellaisen kirjan kuin Gurun kuolema", oli aika hyvä.Saman nähnyt facessa ja muuallakin, erilaisia mielipiteitä ei hyväksytä, ei osata keskutella
Facebookissa itsekin kokenut tuollaisen omituisuuden, Asko751t kirjoitti:
Saman nähnyt facessa ja muuallakin, erilaisia mielipiteitä ei hyväksytä, ei osata keskutella
Facebookissa itsekin kokenut tuollaisen omituisuuden,Menehän sitten sinne.
Älä lässytä täällä.
H.hunksz kirjoitti:
Menehän sitten sinne.
Älä lässytä täällä.
H.kyllä sun nyt on liityttävä faceen
tai ainakin instagramiin
voit sinne laittaa kuvia niistä roiskon paistisuikaleista ja hooämpeestä
mää ainakin oon instagramissa
ja mielenkiintosta seurata siellä
kun sukulaistytöt laittaa videoita päivän tapahtumista
pysyy ajan hermolla
voisit ainakin käydä kurkkaamassa mun kuvia
ja kertoo mitä pitää tehdä ja mitä ei :)
- mimmimum-..mi
Olen oikeasti onnellinen siitä .. etten ole liittynyt Facebookiin... yhä vakuuttuneemmaksi tulen siitä ... ei ole mun juttuni.
- Eerottt
kyllä esim täällä plastalla on ihan sama juttu, ihan sama,
- turkulainens
joka ei ole nykypäivänä Somessa, ei ole elossa sanotaan.
- Face.on.kiva.paikka
Eihän facessa tarvitse keskustella eikä kinastella.
Mä pidän yhteyttä ystävien, serkkujen ja hyvien kavereiden kanssa, koskaan ei ole kinasteltu vaan hauskaa on ollut.
Toisin kuin täällä jossa tuntemattomat piikittelee, mutta toisaalta onhan nimettömänä puskassa ollessa turvassa. - mimmimum-..mi
Voihan se olla vaikka kuinka kiva...mutta on muitakin "kanavia" yhteyden pitoon ...eri tavalla.
On pyydetty monastikin liittymään...tiedän muitakin jääräpäitä jotka eivät ole siinä mukana ...jopa nuorempiakin...."antaako se enemmän kuin ottaa" Face.on.kiva.paikka kirjoitti:
Mä pidän yhteyttä ystävien, serkkujen ja hyvien kavereiden kanssa, koskaan ei ole kinasteltu vaan hauskaa on ollut.
Toisin kuin täällä jossa tuntemattomat piikittelee, mutta toisaalta onhan nimettömänä puskassa ollessa turvassa.samaa mieltä sun kanssa face on hyvä juttu
siellä keskustellaan oikeitten ihmisten kanssa
eikä niinkun täällä joittenin nimmareitten kanssa
eikä oo tietoo kuka millonkin on minkäkin nimimerkin takana
en tarkota etteikö täälläkin olis jokaisen nimimerkin takan oikee ihminen
mutta on helppo purkaa pahaa oloaan tuntemattomille
millon milläkin nimimerkillä.mimmimum-..mi kirjoitti:
Voihan se olla vaikka kuinka kiva...mutta on muitakin "kanavia" yhteyden pitoon ...eri tavalla.
On pyydetty monastikin liittymään...tiedän muitakin jääräpäitä jotka eivät ole siinä mukana ...jopa nuorempiakin...."antaako se enemmän kuin ottaa"käytät sää mitään muita
esim vatsappia.- mimmimum-..mi
Kun se on niin hyvä....niin onko siinä mitään huonoa tai negatiivistä...teidän mielestänne..
- Face.on.kiva.paikka
Multa ei face ole ottanut mitään mut antanut paljon.
- mimmimum-..mi
viivatiina kirjoitti:
käytät sää mitään muita
esim vatsappia.Käytän esim. watsappia ...siinäkin ryhmiä...ja lapset ja lapsenlapset ...sekä muita...tykkään siitä kovasti..
mimmimum-..mi kirjoitti:
Käytän esim. watsappia ...siinäkin ryhmiä...ja lapset ja lapsenlapset ...sekä muita...tykkään siitä kovasti..
juu se on helppo yhteydenpito kanava kanssa
meillä ei oo kyllä mitään ryhmiä siellä kenenkään kanssa
mutta muuten pidän ystäviin sitä kautta yhteyttä.- saarajakku
Face.on.kiva.paikka kirjoitti:
Toisin kuin täällä jossa tuntemattomat piikittelee, mutta toisaalta onhan nimettömänä puskassa ollessa turvassa.Onhan siellä vaikka mitä ryhmiä, muita kuin tuttavien kanssa puhua, puutarha- sisustus- meikkaus tuunaus- ja vaikka mitä, loputtomasti, ei niit ihmisiä kaikkia tunne.
En ole edes tiennyt että minulla on niin paljon sukulaisia amerikassa ja ruotsissa ennenkuin liityin faceen. Olin kyllä kuullut kerrottavan mutta en ollut kiinnostunut asiasta paljonkaan ennen facea. Eräät sukulaiset ovat olleet kavereita näiden ulkomalaisten kanssa ja myös minun kavereitani, alkoi tulla kaveripyyntöjä sukulaisilta pitkin maailmaa.
Etelä-Pohjanmaalta lähti paljon väkeä muualle viime vuosisadan alussa ja varsinkin ruotsiin vielä 60-70 luvuilla.
En ole riidellyt siellä kenenkään kanssa. Eräs nainen alkoi komennella mitä saan kirjoittaa ja kenelle, poistin hänet kavereista ja laitoin vielä kiellon että ei näe sivujani.No minä en sellaisissa yhden mielipiteen ryhmissä ole viipynyt kauan.
Aika pian jo muutaman kommentin luettuaan huomaa missä mennään ja olen hiljaa vain klikannut itseni pois niistä. Mitäpä sitä sellaisissa missä ei viihdy.
Onhan siellä paljon mistä valita ja on sellaisia, joissa kestää esittää omia mielipiteitään. Joskus näkee kiivastakin keskustelua erilaisista aiheista.En ole tuollaissa ryhmissä, meillä on "oman alan" kiva keskusteluporukka, johon ei noin vain pääsekään.
Lisäksi kuulun pariin isoon ryhmään ja paikkakunnan omaan jengiin.
Viimeksi mainitussa on paljon tuttuja ja hyvät ylläpitäjät, kaksi napakkaa naishenkilöä.
Ovat ilmoittaneet ettei ryhmässä haukuta idiooteiksi eläviä eikä kuolleita. Täällä palstallahan sekin on yleistä ja luvallista.
Niin kuin monet muutkin nimittelyt.Olen monessa facebookryhmässä, vaikka en enää omaa sivuani käytä, olen sen unohtanut.
Ihan asiallisia nämä ryhmät ovat , ehkä siellä ei ole ketään "gurua", joka hallitsisi koko hommaa.
Ne on jotain puutarha, peli, vertaistuki tai käsityöryhmiä, joissa silloin tällöin käyn ja tietysti oman paikkakuntani kirppis yms porukat ja puskaradiot.
Puskaradiosta on hyviä kokemuksia. Yhtenä sunnuntaiaamuna hävisi yksi papparainen ja kun etsin häntä niin koko kylä tuntui niin kuolleelta, laitoin viestin puskaradioon, niin uskomattoman paljon ihmiset olivat hereillä ja sain hyviä vinkkejä ja pappa löytyi. Se oli ison kiitoksen paikka silloin.
Se on hyvä silloinkin, jos kylällä jotain tapahtuu, liikkuu outoja tyyppejä. Tosin sattuu joskus hassujakin juttuja...jonkun pihakamera oli ottanut kuvan oudosta miehestä oven takana ja kyseli onko teidän oven taka na liikuskellut... kohta jo ovikello soi ja kyseinen mies seisoi oven takana ja myi itse savustamiaan muikkuja, ostin ja hyviä olivat. Ostaisin yhäkin jos vain oven taakse ilmestyisi.
Eli, ei ole mitään pahaa sanottavaa ryhmistä, tiivistunnelmaisuus on niillä ehkä ollut tuntematon käsite, enemmän erilaisia heittoja yms vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773513
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262630Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542486- 1462341
- 672006
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3001896- 311431
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211373Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381347Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161255