noit kulkukauppiaita pilvin pimein

hempppavvn

nyt myytiin putkien tarkastusta, ilmainen esitarkastus, joku sellainen. Onko jotain siis ilmaistakin olemasassa?

11

433

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvinhän homma taitaa toimia.
      Putkiakin tulee ja menee.

H.

• niistä putki ja hormi tarkastajista just varoiteltiin
      ja jossain oli julkastu oikeen nimilista
      niistä kauppiasta jotka on huijannu.

• Bengalitikku

Kannattaa pyytää käyntikortti ja tsekata, onko ko. firmaa olemassa ja sitten voi soittaa, onko jokin jalkautettu kampanja. Jos noihin tulee ei-vastaus, niin soitto tiedoksi poliiseille.

• ö-Öö
        Bengalitikku kirjoitti:

Kannattaa pyytää käyntikortti ja tsekata, onko ko. firmaa olemassa ja sitten voi soittaa, onko jokin jalkautettu kampanja. Jos noihin tulee ei-vastaus, niin soitto tiedoksi poliiseille.

Juu

Meitsillä tsadissa ollut ajoittain ongelmia ovelle tulevista kauppureista. Suurin ongelma tosin ollut jehovantodistajista, niitä piisaa. Lappu ovelle "Kerjääminen, kaupustelu, uskonnollisen propagandan levittäminen kielletty" auttaa.

Vaan, näitä oveltaovelle-kauppiaitakin ollut. Kaikenlaista remppafirmaa, varashälytinkauppiasta jne. Ja "EI MAINOKSIA" postilaatikosta toimii ihan yhtä hyvin niihin, kuin pitserian A4. siin...

Mä tarkistin viime vuonna viis firmaa, kolme ovella käynyttä, kaks roskapostaajaa. Noh, firmat oli olemassa. Vaan, yks oli perustettu -78, ollut muutaman vuoden telakalla. Yks työntekijä. Nyt ovella nuori kundi. Mun teoria, joku oli ostanut osakeyhtiön, kuka lie.

Kaks oli lestaatien remppafirmoja. Toien keskisuomesta, toimarina nuori kundi, joka ennen ollut Maskun kalustekaupan myymäläpäällikkö. Toisella haarakonttori Hikiällä, toimari ja hallituksen puheenjohtaja tunnettuja vanhoillislestaateja. Muista ei tietoja.

Sellainen. Ovikello soi. Ovella nekkeri, pipa päässä, mustat aurinkolasit, puhui englantia: "Do you know red cross ?" Oli silla spr-tilpehääriä,paitakin. Soitin kuitenkin spr.n ja kysyin, onko kerjuukampaanjaa menossa. Ei ollut, kehotin ottamaan yhteyttä viranomaisiin, joku kerjää rahaa niitten nimissä.

Nämä hälytinlaitekauppiaat epämääräisiä. Firmat kyllä olemassa, uniformut päällä. Firmat olemassa, mutta, kas, ei kauppureilta löytynyt vartiakorttia....

Ei kukaan täyspäinen osta ovelta, kuin korkeentain Kevät Pörriäisen. Ei kymppitonnien kylppäriremontteja tms. Liika huijareita.

Mutta se, että jokin firma olemassa, ei takaa mitään. Mistä hitosta tiedät, että joku ovella seisova heebo on missään tekemisissä firman kassa, yleensä sitäkään, mistä hiton firmasta kyse.

=DW=

• ainaainaaina
    • noohjooh

Kyllä, kaikenlaista kartoitusta kaupataan. Hormia, vesiputkia, lämmitystä, ikkunoita, kattoa, viemäriä... Soitetaan ensin ja yritetään saada aikaiseksi keskustelu talon iästä ja kunnosta, kun ei halua antaa tietoja, ne tuntuu loukkaantuvan. Tuon voimaan tulleen GPDR:n myötä on helppo päästä eroon, kysyä mistä ovat saaneet yhteystiedot ja kieltää soittamasta.

Meillä kävi kattoremppa porukkaa viime vuonna, kävivät välikattoa tutkimassa ja näytti kuulemma hurjalta. Tarjous uudesta katosta oli kuitenkin niin hintava, etten lähtenyt uusimaan. Oli suuri vaiva päästä eroon niistä, ilmapiiri oli suht ahdistava, kas kun rahoitustakin olisi löytynyt kattofirman puolelta. Pyysin saada kuvat välikatosta, lupasivat, mutta en saanut.

Myöhemmin kuulin että joku kylässä oli tilannut uuden katon tästä firmasta. Selvisi että omistajaa oli huijattu tekemään kattoremppaa, kauhukuvat välikaton kunnosta ei edes ollut hänen välikatostaan.

En nyt muista firman nimeä, mutta näytti olevan tutkituttavien firmojen listoilla kun tässä taannoin katselin listaa.

• RealistiN

Rappusilla loikoileva kodinturvajoukko pitää huolen ettei kulkukauppiaat tule portin sisäpuolelle.

• kökkötraktorix

Melkein tulee ikävä vanhan ajan kulkukauppiaita. Jotain rihkamaa myytiin kovaan hintaan. Nykyään myydään kuukausimaksullisia hälytysjärjestelmiä, ehjien putkien vaihtoa uusiin ja ikkunoita tietenkin. Usein puhutaan kymppitonnien laskusta tai 50-100 kuukausimaksusta hautaan asti. Oma lukunsa ovat vitamiinikauppiaat, jotka myy ylihintaan ravintolisiä tms.
      Telkkarissa myydään hotellipalvelua, joiden provisio on leivottu hintoihin. On bonuswayta ja Amwayta jne. Kaikki haluaa vetää välistä kuluttajan kustannuksella. Trivago käy eniten hermoille, kun niillä on rajaton markkinointibudjetti, jonka tietenkin ne typerät matkanostajat maksavat omasta pussistaan.

• Just vähän aika sitten mulle joku apteekiksi itseään sanova, kehui nyt halvalla saavan D-vitamiinia. Yritti tyrkyttää.
        Mulla on kyllä Robinson esto, ei tehonnut siihen, eivät kaikki firmat halua kuulua sen piiriin.
        En osta mitään puhelintyrkytyksellä, kerrostaloasuntoon en päästä kauppiaita edes sisälle.

• jooeitosiaankannata

Noiden kauppiaiden kanssa saa olla kyllä tarkkana, kun tekevät ilmaisia tarkastuksia. Jos ei ole lujaluontoinen, niin kannattaa pysyä kaukana heidän ilmaisista kartoituksista ja tarkastuksista.
      Ja sitten varoitan erityisesti, että monasti ne tarkastus- tai tarjouslomakkeet on tehty valmiille tilauslomakkeelle, jota herkästi tarjotaan, että tästä puuttuu vain nyt kiinteistön omistajan allekirjoitus. Jos laitat nimesi siihen, niin olet jo tilannut ko. palvelun tai tuotteet.
      Naapurin eläkeläiset putsattiin älyttömän kalliilla hormipinnoituksella, kun he menivät laittamaan nimensä siihen "ilmaiseen" paperiin, se oli valmis työtilaus hormipinnoitukselle ja 4500€ maksoi.
      Minulle tarjottiin ikkunoita 8500€ valmiilla tilauslomakkeella, josta puuttui vain minun nimeni ja sitä siihen kovasti vaadittiin. En suostunut laittamaan nimeäni siihen paperiin, koska olin suostunut vain ilmaiseen tarjoukseen uusista ikkunoista talooni. Minulla ei ollut mitään tarvetta ostaa niin kalliita ikkunoita, koska samanlaiset ikkunat maksoivat toisaalla 3500€.
      Putkien tarkastus haluttiin tehdä, vaikka ilmoitin juuri putkistojen uusitun ja ei ole tarvetta. Siinäkin minulle olisi ilmaisessa tarkastuksessa todettu, että putket on väärin asennettu ja remontti pitää tehdä uudestaan. Näin olen kuullut lajitovereilta, jotka ovat näitä ilmaisia putkientarkastuksia taloistaan saanneet.

• Putket-kuntoon

Kannattaa soittaa kuntaan.
      Saa ilmaisen Vuohenputki tarkastuksen. Vaikka tontilla olisi vain koiranputkia.
      Kannattaa tarkastuttaa. Huvikseen. Samalla voi niiltä asiantuntijoilta kysellä, mikä toi on, onks se myrkyllinen, voiks sitä syödä, entä toi ja toi..?
      Ulkosaunassa mulla on teräsputki savupiippu. Siinä on niin hyvä veto, että klapitkin meinaa lähteä taivaan tuuliin. Karstat ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2286
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2269
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      128
      2215
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      134
      2147
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      54
      1766
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1361
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe