ja ystävällisiä ja haluavat lämminhenkisesti auttaa pulmallisissa ja muissakin jutuissa? Omat vanhemmat tulevat ensin ja sitten vasta muut ihmiset?
Ovatko aikuiset lapsenne teille kunnioittavia
25
1337
Vastaukset
Hyvät välit on jälkikasvun kanssa.
En ole vielä tarvinnut apua mutta en epäile ettenkö saisi jos tarvitsen.
En halua olla tärkeysjärjestyksessä ykkönen, heillä on oma elämä enkä puutu siihen. Tiedän että olen tarpeeksi tärkeä heille.- kauniitamuistoja
Hyvät on välit, ei mitään ristiriitoja. Olen kyllä aina ollut takapenkin poika, en ole herkästi tulossa eturiviin ja itseäni esille. Tosiasiahan on että ne naiseni pojat ovat hänen lapsiaan ja se on jotain paljon enemmän kuin meidän suhde. Lapsista ei erota.
Ikä ja harmaantuminen tuo tiettyä arvonnousua jonka kyllä otan mieluusti vastaan.
Uskon poikien olevan hyvin tyytyväisiä äitinsä uuteen onneen joka on hyvin näkyvää.
- tottahelevetissä
siksihän lapsia kasvatetaan ja ohjataan.
- Psykoterapeutitar
Omat perheensä ovat tietysti etusijalla, kuten kuuluukin. Apua saan tilanteen ja tarpeen mukaan. Oman ihanan kotiinkin sain, kun lapseni takasi lainani. Olen heistä ylpeä!
- Iloitsen.lapsistani
Lapseni eivät ole minulle mitenkään erityisen kunnioittavia, varsinkin toinen töksäyttelee milloin mitäkin aika ilkeääkin ja toinenkin joskus. Ihan ensiksi vähän loukkaa, mutta otan sen siten, että kenellekkäs muulle kiukutella kuin vanhemmalle, varsinkin kun olen vielä täysissä voimissani. Ovat asiakaspalvelutöissä, hyvä kun siinä ovat ihmisiksi. Uskon että olen itse aiheuttanut töksäyttelyn omalla tavallani kasvattaa, suoraviivaisuudella ja ehkä ymmärtämättömyydelläkin. Nyt niitän sitä satoa, mutta selviän, suurelta osin pärjäämme hyvin. Uskon lujasti että hoitavat, kun menetän elinvoimaani, kyllä heillä vastuuntunto pelaa.
- Turhaselitellä
Aikuisten ihmisten kiukuttelu tai töksäyttely on huonoa käyttäytymistä, ei mitään muuta. Osoittaa myös, ettei kunnioita toista ihmistä.
- aikaankeeta
" Ihan ensiksi vähän loukkaa, mutta otan sen siten, että kenellekkäs muulle kiukutella kuin vanhemmalle"
ei kuulu olla epäystävällinen vanhemmilleen, vaikka ei olisikaan ketään muuta kelle ilkeillä. - Iloitsen.lapsistani
Turhaselitellä ja aikaankeeta, en pidä töksäyttelyä kovin pahana ja kestän loukkaantumisen ja leppymisen, kuten kestän myös teidän arvostelun. Rakastan lapsiani, he ovat juuri sellaisia kuin mitä olen odottanut. Suoraan sanominen on ok., silloin kun molemmat sen kestää, toki vain hyvin tuttujen kesken. Muille sitten kaunistellaan asioita ja varsinkin heikommille. Siis olemme sekä minä että lapset keskenämme ihan mieluusti niitä huonostikäyttäytyviä ja meidän kuuluu olla ja saamme olla epäystävällisiä toisillemme silloin kun siltä tuntuu. Hoitakaa te suhteenne niin kuin oikeaksi näette, siunausta siihen. Aloittaja tätä kysyi ja minä vastasin.
- noohjooh
Iloitsen.lapsistani kirjoitti:
Turhaselitellä ja aikaankeeta, en pidä töksäyttelyä kovin pahana ja kestän loukkaantumisen ja leppymisen, kuten kestän myös teidän arvostelun. Rakastan lapsiani, he ovat juuri sellaisia kuin mitä olen odottanut. Suoraan sanominen on ok., silloin kun molemmat sen kestää, toki vain hyvin tuttujen kesken. Muille sitten kaunistellaan asioita ja varsinkin heikommille. Siis olemme sekä minä että lapset keskenämme ihan mieluusti niitä huonostikäyttäytyviä ja meidän kuuluu olla ja saamme olla epäystävällisiä toisillemme silloin kun siltä tuntuu. Hoitakaa te suhteenne niin kuin oikeaksi näette, siunausta siihen. Aloittaja tätä kysyi ja minä vastasin.
Minusta tuo töksäyttely voi olla myös iästä kiinni, missä vaiheessa on kehityksessään, ikään kuin. Myös sukupuoli vaikuttaa, puolison suhtautuminen, oman elämän kulku ym. Ei ole pelkästään kasvatuksellinen juttu.
Ihminen kulkee omaa kehityskaartaan lapsesta saakka, ja minusta tuntuu että jokaisella on myös sellainen kova vaihe, jolloin itsetunto on kasvanut sellaiseen mittaan että ei oikein kunnioita sydämessään kuin itseään. Mitä tämän keittiöpsykoloogin empiiriset tutkimukset ovat osoittaneet :) se vaihe on yleensä siinä 30 iässä, kun mieltää itse itsensä Aikuiseksi, ja käy ehkä läpi ekaa ikäkriisiä.
Se vaihe tulee kaikille jälkeläisille, jolloin tarkastelevat vanhempien opit ja miettivät että mihin on johtanut ja miten tekisivät toisin. Minusta se on se viimeinen naksaus napanuorassa, jota kuuluu tehdä.
Minusta sinä, Iloitsen.lapsistani, sanoin hyvin tuossa että sun kanssa voivat olla oma itsensä. Olen samaa mieltä ♥
- Retikka
Ovat fiksuja ja kohteliaita; myös me vanhemmat kohtelemme heitä ystävällisesti ja hyvin. Eli vastavuoroisuus pelaa.
Ehkä me vanhemmat asetamme lapsemme herkemmin muiden edelle, kun taas aikuisilla lapsillamme on ihmisiä, jotka ovat meitä tärkeämpiä heille kuten puoliso, mutta näinhän se pitää ollakin. - noohjooh
Ovat kunnioittavia, jos sen ansaitsen. Pääjuttu kuitenkin tässä kimurantissa on se, että ollaan perhettä. Minusta siihen kuuluu se, että voi puhua asioista suoraan ja saa vaikka suuttuakin puolin ja toisin. Saa antaa kritiikkiä, ja toinen saa puolustautua. Ei tarvitse koko ajan olla ystävällinen ja kunnioittaa, saa olla oma itsensä.
Mulle tulee elämässä lapset ensin ja muut sitten, minusta lapsille pitää tulla kumppani ja mahdolliset omat lapset ensin, minä siinä takareunalla. En vaadi heiltä mitään, jos haluavat huomioida minua jollain tavalla, sen pitää tulla sydämestä eikä vain siksi koska olen äiti. on kunnioittava auttava huolehtiva erikoislaatuinen
tein kerralla täydellisen ei tarvinnut toista tehdä
autetaan toinen toistamme puolin ja toisin.- Siiri.S
Meillä on hyvät välit, paljon jutellaan mistä vaan. Jos jollain perheessämme on vaikea tilanne, porukassa autetaan toisiamme. Olemme kokeneet vaikeita asioita ja vaikeudet on yhdistäneet ja opettaneet paljon.
Käytöstavat löytyy nuoriltakin mutta huonoja päiviä on kaikilla joten tärkein etyä voi olla oma itsensä. - pppä
Rakastan heitä, ja toivon että he tietää sen sydänjuuressa asti.
Elämä on kasvamista ei täydellisenä olemista, koska se on valetta, me ollaan jokainen elämässä kasvunpaikalla.
Annan heidän olla ja puhua niinkuin puhuvat, silloin tiedän missä mennään,
Ja jos joskus sanovat jonkun rajan napakasti (hössötän joskus, sanon et se on äitinsä oikeus)mikä sinäänsä on oikein,mut äänensävystä tai napauttamalla voivat kyllä puolen tunnin päästä soitella ja viestiin pyytää anteeksi. Pyydän myös itse anteeksi, jos törmäsin tai huomaan töpeksineeni jossain.
Toivoisin enemmän,että puhuisi vatsassa ja kertoisivat, mutta ymmärrän et heillä on oma elämänsä, ja joskus se pitää vaan ne omat kolhuja saada kantapäänkin kautta.
Eli liikaa gurlingia, ei niitä voi laittaa pulloon säilymään ja hyllylle, vaan kyllä heidän tulee saada kasvaa, ja luonnollisesti myös ottaa omia elämän ohjaksia haltuun.
Rakastan ja iloitsen heistä kummastakin. ;))💋💋pusut poskille pojille,äidiltä.- pppä
Korjauksia siis;
Äidin oikeus,
Napakuudesta voivat...viestillä pyytää anteeksi,
Jos töpeksin tai...
Että puhuisivat (ei vatsasta puhumista, sitä taitoon kellekään meistä ei oo) ja
- RealistiN
Arvostamme puolin sun toisin toisiamme, jälkikasvu auttaa aina tarvittaessa, kuin myös minä heitä. Välit ovat läheiset, avoimet ja suorat, puhumalla on aina selvitty, riita ja tora ei ole koskaan ollut meidän juttu. Hienoa kun ovat aina valmiit jelppimään, mutta haluan heidän asettavan aina oman puolisonsa ja lapsensa etusijalle, sen jälkeen vasta vanhemmat, muu suku ja ystävät.
- flegmaatti
Kunnioitus ei ehkä ole oikea termi mutta vanhempien auktoriteetti meillä on ollut aina ja tietyssä mielessä siitä on säilynyt paljon.
Joskus tuntuu, että 40v lapsemme luottavat minuun sellaisissakin asioissa joissa ei välttämättä ole perusteita.
Tähän mennessä emme ole tarvinneet lastemme apua eivätkä he ole pyytäneet meiltä mitään lukuun ottamatta kyselyjä vaimoni suuntaan lasten katsomiseen tarpeen vaatiessa. Vaimo kokee sen arvostuksena ja myös vaihteluna eläkeläisen elämään. Ovat.
- Asko751t
niin vaikea asia, että joilla huono tilanne ko asiassa eivät puhu mitään.
Tai sitten se on niin luonnollinen asia, että jää suu auki ihmettelemään, että moista edes kysellään. Eikö kaikkien lapset sitten ...?
- q-w-e-r-t-y
Ovat fiksumpia kuin vanhemmat :) Vanhemmat auttaa rahalla ja lapset älyllään.- Näissä IT-ajoissa
- kylmätotuus
Tämän rakkineen käytössä poikani auttaa tumpeloa äitiään. Rahallisesti hän ei siitä hyödy senttiäkään.
Vastalahjaksi voin kertoa, miten jokin hänen mielestään herkullinen ruoka valmistetaan. En veloita reseptistä.
Eikös olekin fiksu tapa hoitaa "vaihtokauppa"? ÄO ei tarvitse olla kovinkaan hääppöinen sen toteuttamiseen.
- kylmätotuus
Kunnioitus on niin voimakas ilmaisu, että vierastan sitä.
Mieluummin käytän sanaa arvostus.
Poikani ja minä arvostamme toisiamme.
Hänellä on vapaus asettaa minut sille sijalle, minkä kulloinkin parhaaksi katsoo. Sama oikeus on minullakin.
Välimme ovat aina olleet hyvin avoimet ja keskustelemme asioista usein syvällisesti.
On hyvin antoisaa, kun jälkeläiseni kertoo omia- ja ikäluokkansa näkemyksiä esim. siitä. mitä vaikeuksia koulutetutkin nuoret kohtaavat, kun etsivät työpaikkaa, jossa voisivat toteuttaa saamaansa koulutusta.
Vanhempien auktoriteetti voi olla joskus tarpeellista alaikäisille lapsille, mutta se voi myös tuhota heidän vapaan ajattelunsa. Minulla ei ole koskaan ollut tarvetta käyttää vaikutusvaltaani. Luojan kiitos!
Nyt kun poikani on aikuinen mies, niin voin vain todeta, että hän on aivan kelpo tyyppi. - Heikunkeikku
Minulla on tosi hyvät välit lasteni kanssa. Voisin jopa sanoa, että tosi-tosi hyvät.
Heh, ehkä sen takia, että annan heidän elää Omaa elämäänsä, enkä sekaantuile joka asiaan. Ajattelen, että minun ei tarvitse tietää heidän joka tekemistä tai joka nippelin kruuvaamista. Myös toisinpäin, en minäkään joka asiaa heille kerro.
Äitini oli aika kova (erittäin) kyselemään ja suunnittelemaan lastensa puolesta asioita. Tosi ärsyttävää. Jo aikojen alusta, kun eläväksi aloin, niin päätin, että sitten kun minulla on omia lapsia, niin en utele joka knapsahutesta.
Pahasti/rumasti lapseni eivät koskaan eikä ikinä minulle sano.
Juontuu heidän lapsuudestaan. Mieheni oli HYVIN tarkka siitä, kuinka äitille (minulle) puhutaan. Heti jos lapsi jotakin rumasti sanoi, niin mieheni siihen tiukalla sävyllä, että "äitille ei noin puhuta". Asiat kun voidaan sanoa niin monella tavalla.
Meillä ei myöskään koskaan saanut kiroilla. Sääntö oli, että jos tekee mieli kiroilla, niin pitää mennä tontin rajojen ulkopuolelle. Talossa ja tontilla ei kiroilla. Myöskään mieheni ei koskaan kiroillut.
Minusta lapseni ovat sellaisia, että osaavat huolehtia omista asioista ja voin vain sivusta katsella ja luottaa, että hyvin männööö. Mitään varsinaista kunnioitusta en lapsiltani odota, minulle riittää kun ovat auttavaisia ja ystävällisiä. Vielä tosin auttaminen kulkee enemmän toiseen suuntaan kun olen hyvässä kunnossa ja jaksan lastenlapsia tarvittaessa hoitaa, mutta saan aina apua silloin kun harvoin jossakin asiassa tarvitsen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1612860
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262470Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?532364- 1352220
- 651918
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2501745- 311391
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201329Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi311222Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161215