Hyvä parisuhde, mutta ei seksiä.

Irene-mummo

20 vuotta ollut hyvä parisuhde, yhteiset harrastukset, mm.koirat ja kalastus ympäri vuoden. N. 8 vuotta sitten miehen lääkitys muuteettiin toiseksi (yhdistyivät kolesteroli ja sydänlääke ), häneltä meni kyky ja halu. Ongelma on se, että hän ei halua testestoreni-lääkitystä, joka auttaisi tähän ja ehkä muuhunkin, esim yl. vointiin. Hän on hyväkuntoinen. Ja ilmoittaa, jos asiasta puhun, että hän on ainakin iloinen, että ei tarvi enää sellasia hommia, salattuja naissuhteita kolmekin kerralla. No mie olen ostanut apteekista "kiihottavaa liukastusvoidetta", huom. se oli apteekista! Se on tässä hauska pointti, että kun telkkarimainoksen perusteella menee apteekkiin, niin siellä esitellään vaikka mitä. Olen ajatellut eroakin, koska se ihmisen lämpö on loppujen lopuksi niin tärkeä.

18

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irene-mummo

Vastaan itse, koska olen aika epätoivoinen. Tämä ei ollut mikään valitus, en vaan osaa ilmaista sitä , että olen ollut ilman miestä 8 vuotta.

• Kyllä-kannattaa

Mikä estää sinua ottamasta aktista sivusuhdetta?
        Seksittömissä parisuhteissa "uskottomuus" pitää olla sallittua.
        Jos sen haukkuu uskottomuudeksi, silloinhan itsetyydytyskin olisi uskottomuutta.

• vainPuhuaHänelle

Minusta sinun tulee kertoa miehellesi ajatuksesi ja että tarvitset EHDOTTOMASTI häntä.
        Ilman seksiä ei ole nimittäin parisuhdetta. Se on silloin pelkkä kaverisuhde ja sellaisia on maailma täynnä.
        Minusta sinulla on oikeus parisuhteeseen, jos sellaisessa elät.
        Mutta, sinun täytyy sanoa se hänelle ja vaatia parisuhteesi osaa itsellesi.
        Joskun se on vaikeaa, mutta pettämisiin ei kannata lähteä.
        Mielummin puhut sille omallesi.
        Näitä pettämisen ehdottajia on loputtomasti. Pidä asiat ryhdikkäänä!

• realiteettiä

Elämä on monimuotoista , tilanteesi on mielestäni vaikea sillä halu on tunne joka vaatisi tyydytyksen . Vaikka eletään tällä vuosituhannella niin ihminen jää tuollaisen harmistuksen kanssa melko yksin . Joten empä viisastele neuvoin sillä ne ovat jokaisen itse kehitettäviä.

• paljonpuuttuu

Sama juttu toisinpäin. Vaimon paniikkihäiriölääkitys vaihdettiin tehoavampaan reilu 20 vuotta sitten. Uusi lääkitys vei häneltä seksuaaliset halut kokonaan, eikä hän muutenkaan kaipaa/halua minkäänlaista läheisyyttä. Lisäksi monta muuta sairautta.
      20 vuotta "parisuhteessa" ilman läheisyyttä ja seksiä ei ole helppo asia seksuaaliterveelle miehelle. Enkä voi hylätä sairasta kumppania, joka ei yksinään pärjää.

• Hulluhan.sää.olet

Kipin kapin uusille panoille, hus.

• Irene-mummo

Olin 2 vuotta omitusessa suhteessa miehen kanssa, jolta sain hyvin lämmintä yhdessäoloa, mutta ilmoitti hoitavansa vaimonsa hautaan asti (lasketteluonnettomuus)

• Monesti kielletään kumppanilta se mitä itse ei kuitenkaan haluta.
      Mielestäni seksitön suhde on ok. jos molemmat ovat samaa mieltä.
      Nämä asiat olisi kuitenkin sovittava yhdessä, salailu on jotenkin nuhruista. Tarkoitan tällä rakastajan ottamista.

• Jallu-pappa

Sama ongelma, mutta toisin päin. Olen ajatellut vaihtaa uskontokuntaa sellaiseen, jossa miehellä voi olla jopa neljä vaimoa.

• hupiukkoa

Hehheh, juu ja lapsimorsiammia ja taivaspaikka kun jossakin jysähtää?

• Viis-taivaspaikoista
        hupiukkoa kirjoitti:

Hehheh, juu ja lapsimorsiammia ja taivaspaikka kun jossakin jysähtää?

Terve suomalainen jamppa ei ole mikään pedofiili.
        Kyllä suomalainen huivipäinen mummokin käy muslimin korvikkeena.
        Mutta hyväksyykö mummo, että olisi kolme muutakin mummoa vaimoina?

• Onko se hyvä parisuhde jos siitä puuttuu lämpö ja läheisyys.

Se on kaverisuhde ja kimppa-asumista yhdessä kun kaveri on ihan ok ja siihen on vuosien kuluessa tottunut, elämä sujuu ilman suuria myllerryksiä, mahdollisesti yhteiset lapset ja yhteisesti hankittu asunto. Seksi ei vain ole enää yhteistä.
      Jos molemmille kaverisuhde riittää, kaikki hyvin, mutta jos toinen haluaa ja toinen ei,
      niin onkin vaikeaa.

Siinä tilanteessa ehkä syvällisen keskustelun paikka, jos hyvä parisuhde halutaan, niin siihen tarvitaan parin kumpaakin osapuolta useimmissa asioissa ja varsinkin seksissä. Onkohan niin, että juuri miehet ovat helposti se vänkyröivämpi osapuoli, niin kuin aloituksessa, kaikki olisi ehkä hoitunut vain testosteronilääkityksellä. Just tätä kirjoittaessani tuli mainos teeveestä kuinka ko hormoni taso laskee jo nelikymppisillä miehillä saatikka sitten kuuskymppisillä.
      Sairaudet ja lääkkeet saattavat muuttaa läheistä ja kun rajoitteet lisääntyvät niin tilanteessa kaivataan ehkä enemmän molemminpuolista luottamusta, että puutteessa elävä saa ratkaista asian ilman huonoa omaatuntoa.

Yhdessä sylikkäin kyhnääminen tekee hyvää, siinä innokkaampi hillitsee himojaan ja se joka ei tykkää yhtään ajattelee kuitenkin pikkasen puolisoaan, läheisyys ja kivat jutut saattavat toimia sytykkeenä.
      Sitä paitsi mies voi naisen tyydyttää ja päinvastoin ihan ilman yhdyntää jos nimittäin haluaa.
      Mielikuvitus on hyvä juttu seksisuhteessa ja rajat muodostetaan kaksin.

Liian yksinkertainen neuvo: mene naapuriin.

eli kevennys vakavaan asiaan
      Uudelle hallitukselle pitäisikin tehdä aloite, että joka kuntaan perustettaisiin iloinen talo,
      sieltä löytäisi seksuaalista terveyttä, sehän voisi toimia terveyskeskuksen yhteydessä, koska
      seksuaalinen hyvinvointi on tosi tärkeää, Siellä hoidetaan puute pois, eikä kysellä kelakorttia.

• Irene-mummo

Tormistauduin, ja tilaan ajan geriadille?, meen vaikka itse kyselemään ensin, jos saisin ukolle samanlaisia valmisteita, joita miun pittää käyttää, ettei kaivo kuivetu.

• Irene-mummo
        Irene-mummo kirjoitti:

Tormistauduin, ja tilaan ajan geriadille?, meen vaikka itse kyselemään ensin, jos saisin ukolle samanlaisia valmisteita, joita miun pittää käyttää, ettei kaivo kuivetu.

Kiitos kaikille, sain näkökulmaa asiaan. Onko kellään miehellä kokemuksia testosteronin käytöstä? Siis tavallaan samanlainen valmiste kuin estrogeeni, jota käytän puikkoina. Lääkäri kun ei antaisi suun kautta otettavia (vahvempia?), kun poltan tupakkaa. Eli onko tietoa, kasvaako eturauhassyövän riski, jos käyttää testosteronia ns. ylläpitolääkkeenä?

• Selvillä.vesillä

En vierasta ottaisi, olen ollut seksittömässä suhteessa kaksi vuotta, se tulee jatkumaan. En osaa piilossa toimia, eikä mies hyväksyisi. Ihan aluksi oli synkkää, mutta ihmeesti tottuu. Ostin hyvän dildon ja saan läheisyyttä, hellimistä ja kehumista paljon. Meillä on muuten hyvä yhdessä. Jos et ole 8 vuodessa tottunut niin; istupa itsesi viereen ja pohdi tarkasti mitä itse haluat. Jos se on vieras sala tai julkikumppani niin siitä vaan. Jos pärjäät ehdottamallani dildolla ja jos et ole aikaisemmin sitä keksinyt niin kokeile. Vielä paremmat orgasmit saa kuin miehen kanssa. Ei kannata elää niin että jatkuvasti kieltää jonkin tärkeän tarpeen. Oletan sen olevan just niitä joita kuolinhetkellä katuu, elämätöntä. Toivon että hoksaat juuri sinulle sopiva oikean ratkaisun.

• otaomasi

Hei puhu miehesi kanssa. Olet jopa sen velkaa itsellesi ja miehellesi.
        Sano, että haluat.
        Tärkeä sisäinen tarve on vaikea sanoa, mutta sano silti.
        Kerro että se on niin tärkeä, että et pärjää ilman sitä.
        Kyllä parisuhde on kahden ihmisen suhde ja se on muuta kun kaverisuhde.

• Selvillä.vesillä

otaomasi, et kai sinä minua neuvo, kun olet linkinnyt kirjoituksesi viestiini. Minä olen tyytyväinen tähän elämääni. Pois en antaisi mitään. Tämän hetkinen panoton elämä sopii minulle mainiosti.
        Vai tarkoititko ohjeesi aloittajalle? Hän kyllä kertoo keskustelleensa miehensä kanssa.

• SiistiJaLempeä

Irene ja muut miehen kosketusta vailla olevat, jos olette Turun suunnalta, niin apua voisi olla tarjolla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      178
      3721
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2700
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      55
      2541
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      146
      2361
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      67
      2036
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      314
      1939
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1441
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      21
      1393
    9. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      38
      1367
    10. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1275
    Aihe