Kuuluuko korttien lähettäminen teidän jouluperinteisiinne? Aiotteko lähettää perinteisiä joulukortteja sukulaisillenne ja tuttavillenne vai selviättekö joulusta ehkä lähettämällä sähköpostiin sähköisenkortin, tekstiviestin tai kenties rupattelemalla puhelimessa?
Joulukorttitilanne
39
640
Vastaukset
- Hyväjoulumieli
Ei vuosiin enää perinteistä joulukorttia. Lähetän viestinä ja heille joilla on älykännykkä, liikkuva joulukortti. Tädilläkin , joka on 86v on älykännykkä.
Joulukorteista säästyneellä rahalla osallistun Hyvä Joulumieli-keräykseen. - Psykoterapeutitar
Askartelemme lastenlasten kanssa perinteiset joulukortit, jotka sitten perinteisesti postin kautta lähetämme.
- ei-vuosiin-enää
EI enään laiteta kortteja kellekkää, se on historiaaa,
- ainanaakka
enää kirjoitetaan enää, eikä mikään ihmeen enään, sekin on historiaa
samoin kenellekään, eikä mikään kellekkää
En ole lähettänyt joulukortteja sen jälkeen kun lapseni oppivat lähettämään.
Nyt vain sanon heille, että laittakaapa jouluterveiset samaan korttiin minultakin kaikille sellaislle, jotka minäkin tunnen.- Ihmettellen
Tämänikäisten lapset eivät enää asu kotona ja on ihan mukava saada itsellekin joulukortteja postissa. Varmaan eri tavalla Ruotsissa.
Ihmettellen kirjoitti:
Tämänikäisten lapset eivät enää asu kotona ja on ihan mukava saada itsellekin joulukortteja postissa. Varmaan eri tavalla Ruotsissa.
Minä saankin aina paljon joulukortteja postissa.
Niitä tulee sellaisilta, joille lähettämiin kortteihin muualla/omillaan asuvat lapseni ovat laittaneet myös minulta jouluterveiset.
Miksi minä tekisin jotain minkä voi teettää toisillakin.- Ihmettellen
Tellukka kirjoitti:
Minä saankin aina paljon joulukortteja postissa.
Niitä tulee sellaisilta, joille lähettämiin kortteihin muualla/omillaan asuvat lapseni ovat laittaneet myös minulta jouluterveiset.
Miksi minä tekisin jotain minkä voi teettää toisillakin.Voisit varmaan laittaa ne lapset vastaamaan tännekin niin saataisiin jotain järkeviä vastauksiakin.
Ihmettellen kirjoitti:
Voisit varmaan laittaa ne lapset vastaamaan tännekin niin saataisiin jotain järkeviä vastauksiakin.
Ovathan he aikuisia, mutta vielä alaikäisiä tälle palstalle.
Joulukorttien lähettelyssä ei ole ikärajaa.- Ihmettellen
Tellukka kirjoitti:
Ovathan he aikuisia, mutta vielä alaikäisiä tälle palstalle.
Joulukorttien lähettelyssä ei ole ikärajaa.Eipä näytä olevan yli 70 vuotiaillakaan?
Ihmettellen kirjoitti:
Eipä näytä olevan yli 70 vuotiaillakaan?
Yli seitenkymppinenkään ei pysty enää koskaan olemaan alaikäinen yli kuuskymppisten palstalle vaikka haluaisikin.
Niin se vain elämässä menee, että kerran yli kuuskymppinen, niin sitä on sitten yli kuuskymppinen lopun ikäänsä vaikka yli satavuotiaaksi asti.- ainanaakka
Tellukka kirjoitti:
Yli seitenkymppinenkään ei pysty enää koskaan olemaan alaikäinen yli kuuskymppisten palstalle vaikka haluaisikin.
Niin se vain elämässä menee, että kerran yli kuuskymppinen, niin sitä on sitten yli kuuskymppinen lopun ikäänsä vaikka yli satavuotiaaksi asti.joten miksi et mene siis kirjoittamaan30 palstalle sama pätee myös siihen tuo näsäviisautesi on varmasti suurin ja ärsyttävin asia sinussa
ainanaakka kirjoitti:
joten miksi et mene siis kirjoittamaan30 palstalle sama pätee myös siihen tuo näsäviisautesi on varmasti suurin ja ärsyttävin asia sinussa
Olisi minulla oikeus kirjoitella sinnekin niin kauan kuin sen otsake on "Keskustele kolmikymppisten kanssa".
Jos siinä lukisi, että se on alle kolmekymppisten oma palsta, niin en minä sitten.
Ei taida minulla olla muita kuin tuo 80 ; "Liity 80 vuotta täyttäneiden keskustelijoiden joukkoon", minne en ole oikeutettu.
Joillekin laitan kenellä ei ole nettiä.
- Per-kel
Niin minäkin, jouluni vietän Thaimaassa :)
Teen itse joulukortit,
monena vuonna se homma on jäänyt viimeiseen iltaan,
mutta nyt on jo materiaalit hankittu ja ideakin muhii jo mielessä.
Ei ne mitään piperryksiä ole muttaitse tehty kortti on aina itse tehty.
Kaiken lisäksi kivaa puuhaa.- Annan-vain-vihjeen
Lähettämättömiä kirjoittamattomia joulukortteja on yksi laatikollinen.
- PakkoMyynti
Minullekin tulee niitä pakkomyyntikortteja joita ei viitsi lähettää.
- piraatti-pukki
Niitäkin, pirtsu vie, tulee. Juuri hiljattain joku lähetys. Niissä useinkin on kauneutta, ei raaski heittää pois. Joskus jopa maksan sen oheistetun tilisiirtolomakkeen, jos muistan.
JOka vuosi vähemmän ja vähemmän perinteisiä kortteja.
- flegmaatti
Vaimoni on aina hoitanut kaikki muistamiset ja lahjomiset.
Harmaahapsiklubissa on korttijengi josta vaimoni ostaa joulukortit mihin sitten lähettääkin.
Saapuneet kortit hän asettelee keittiön avohyllykön reunalle.
Saapuvien määrä on vähenrtnyt vuosi vuodelta ihmisten vaohdettua hiippaluntaa.
Kaikki ulkkarituttavamme ovat potkaisseet tyhjää eikä heidän lastensa kanssa ole ollut yhteyttä kuin sattumalta ja harvakseen. - bpmkji
Vuoden sisällä poisnukkuneille läheisilleni haluaisin mielessäni lähettää kauniin joulukortin, surua ja kaipausta kauneinkin jouluinen kortti viestisi.
- vaihtelua_pitää_olla
En ole laittanut paperikortteja noin kahteenkymmeneen vuoteen. Inhoan kaikkea tarpeetonta roskaa, jota joulu- ja muut kortit mielestäni edustavat. Tavaraa on muutenkin ihan tarpeeettomasti, ei sitä enää tarvitse tuottaa lisää.
Lasten joulukorttiaskartelun kyllä ymmärrän, se tuottaa varmaankin heille iloa. Muutoin ovat kortit menneen maailman asioita.
Yksi pariskunta lähettää kortin vuodesta toiseen, vaikka olen heille suoraan sanonut, etten välitä pahvikorteista. En tiedä, mitä vittuilua se on, mutta nimenomaan sellaisena sen koen. En minä vain viitsisi laittaa mitään toivotuksia kenellekään, joka sen kieltää. Tälle parille en ole oikeastaan koskaan toivottanut yhtään mitään. Mutta kortti tulee vissiin vielä silloinkin, kun kasvan kanervaa. Jos ne eivät kasva ennen minua.- nnnjjj
Toisilla tuntuu olevan tuttavia 'v****uun' asti. On se kummaa. Niin monet toivoisivat, että edes yksi joulukortti tulisi. Itse kirjoitan joulutervehdyksiä tuntemattomille, mitkä vapaaehtoisjärjestö toimittaa vanhuksille.
- vaihtelua_pitää_olla
nnnjjj kirjoitti:
Toisilla tuntuu olevan tuttavia 'v****uun' asti. On se kummaa. Niin monet toivoisivat, että edes yksi joulukortti tulisi. Itse kirjoitan joulutervehdyksiä tuntemattomille, mitkä vapaaehtoisjärjestö toimittaa vanhuksille.
Normaalisti ihmiset eivät lähettele minkään sortin tervehdyksiä ihmisille, jotka sen kieltävät. Tuskin minulla muita vittumaisia tuttavia on. Jos on, niin he eivät ole kanssani tekemisissä.
Tämä yksi on vanha koulukaveri ja hänen nykyinen ties kuinka mones miehensä. En tiedä, mitä sillä koulukaverilla on minua vastaan hampaankolossa, luultavasti jotain vanhoja. Kysyä ei kannata. Kun harvakseen tapaamme, niin lähestulkoon kaikki aiheet ovat hänelle tabuja. Jos puhun sellaisista, niin hän on kuin ei olisi kuullutkaan tai vaihtaa aihetta. On vaivaannuttavaa, kun toisella on niin paljon kiellettyjä aiheita elämässä ja näytetään vain sitä silkoista pintaa.
Korttien lähettäminen tuntemattomille vanhuksille on hyvä idea. Itse asiassa minäkin voisin sen tehdä. Kiitokset ideasta, katsonpa netistä, miten tuollainen tapahtuu ! Usein unohtuu, että on meitä vielä paljon vanhempi sukupolvi, joille korteilla on merkitystä.
- ö-Öö
En vietä joulua
En usko joulupukkiin, en jeesukseen. Joulu itessään kyllä kiinnostava asia, hirvee sotku mytologiaa, uskontoa, pisnestä jne. Olen aihetta tutkaillutkin. Mutta en todellakaan lähettele joulukortteja kenellekkään, varmaan pariin kymmeneen vuoteen. Jostain tunkee kortteja itelle, kannan net roskiin,
Joulu ehkä hauska karnevaali keskellä talvea, siihen voi myös olla kiinnittämättä huomiota. Vai voiko? Just kaikki pakkosyöttö asiassa tympii, onneks osa kaupoista vääntänyt joululaulujen taustasoitot pienemmälle, hermothan siinä menee kenellä tahansa, kun maitotölkkiä ostaessa alkaa korvat vinkuun petteripunakuonoa kuunnellessa.
Niettä hyvää joulua vaan palstalaisille.........
=DW=Et itse vietä joulua, etkä halua hyvän joulun toivotuksia, mutta sitten kyllä toisille toivotat hyvää joulua.
Niiettä sillee ja niin.- siihenviittaisi
Tellukka kirjoitti:
Et itse vietä joulua, etkä halua hyvän joulun toivotuksia, mutta sitten kyllä toisille toivotat hyvää joulua.
Niiettä sillee ja niin.Oletko tellukka jehovan todistaja ?
siihenviittaisi kirjoitti:
Oletko tellukka jehovan todistaja ?
En ole jehovantodistaja.
Uskon sekä Joulupukkiin että Jeesukseen.
- Urbaani
Lähetän edelleen perinteisiä joulukortteja. Niitä arvostaat erityisesti vanhemmat(yli 80-v) sukulaiset. Joillekin kavereille menee pelkkä tekstiviesti. Älykännykkää kun ei ole, niin joidenkin lähettämät kuvaviestit menevät minulta ohi, ja laitankin aina vastaukseen huomautuksen, ettei pidä olettaa, että kaikilla tuo vehje on. Arvostan itse kortteja sen verran, että kerään ne keittiön ilmoitustaululle.
- Suvulle.ja.läheisille
Ostin joulukortit Kirjamessuilta, valitsin kenelle läheisellemme mikäkin aihe kuuluu. Jonakin iltana, kirjoitamme kortit, kynttilä palaa, viinittelemme, muistelemme sukulaisia, uskon illan olevan lämpöinen.
- Bengalitikku
Minäkin ostan vielä vanhanaikaisesti kortteja ja sitten mietin, että kenellepä kenelle mitäkin laitan. Minusta pelkkä tekstari on jotenkin tylsä.
On hyväntekeväisyyskortteja ja todella kauniita taiteellisia kortteja ja ihan lapsellisia.
Mitenkähän joulumerkit? Onkohan niitä tänä vuonna?
- Nykytekniikalla
En rasita postinkantajaa vaan lähetän jouluviestit kännykällä, e- kortteina ja facebookin kautta. 95% on myös älykännykkät, joten saan kivat liikkuvat kortit perille.
- Heikunkeikku
Ehdottomasti tahdon lähettää oikeita joulukortteja. On mukavaa myös saada kortteja. Mulla on sellainen pieni punainen matalareunainen kori, johon laitan minulle lähetetyt kortit. Keittiön pöydälle tällään tän korttikorin ja aina kun joku vieras poikkeaa mun tupaan ja kaffetpöydässä istumme, niin vieraan käsi löytää itsensä pleraamasta korttipinoa.
Kirjoitan joulukorttiin (usein myös pienen piirroksen piirrän) muutakin kuin vain "hauskaa joulua"-tervehdyksen. Pientä humoristista pläjäystä, joka sopii juuri sille hekilöle, jolle sen lähetän.
Niinpä saan heiltäkin sitten vitsinpoikasmaisia tervehdyksiä ja niitä on tottavie mukava lukea moneenkin kertaan.
Tekstiviestitervehdys tai sähköpostitervehdys ei laisinkaan ole miun maun mukkaisia. Ne on niinku laskan miehen lähetyksiä. Kyllä se kunnon oikea kortti pitää olla. Sen verran vaivaa nähdä.- Heikunkeikku
Jaa jaa jaa, vai "Laskan miehen".
No ei pah-pah.
Pitää olla tietysti, että Laiskan miehen.
Laiska. Pitääkin tarkistaa joulukorttitlanne, mitä jäi viime vuodelta, ja ostaa lisää hyvissä ajoin. Nyt on parhaat valikoimat.
Oon yrittänyt vähä huomioida vastaanottajaa, että jos on lapsia , niin pukki - ja tonttukortteja,moottorimiehille omanlaisia ja vanhoille, ei kuitenkaa kirkkokortteja. Ei minun niin paljon tarvii lähettää kolmisenkymmentä kappaletta.
Kun minulla kauan sitten oli hevonen, niin puolet oli hevoskortteja joita sain, että kyllä ne muutkin katsoo..
En minä kännykällä ja sähköpostissa lähetä yhtään jolutervehdystä, on se liin arkista- Bengalitikku
Joskus vähän mietityttänyt laitoinko jonkin samanlaisen edellisvuonna, kun välillä olen ostellut jotain samaakin korttia parikin kappaletta ja sitten on jäänyt yli.
Heikku: mulla on ystävä, joka laittaa runoja kortteihin. Jostain hän löytää tilanteisiin sopivia.
(Pzzzz. Millaisia korttitekstejä riimein eräs nimeltämainitsematon meille laittaisi. Että ihan hihih tai helskutti. Tästä voisi kehitellä aloituksenpoikasta.
Ans' olla.) - vaihtelua_pitää_olla
Minä en kyllä ymmärrä (liittyy kaikkeen muuhunkin elämässä), miksi pitäisi nähdä vaivaa asioiden eteen. Miten vain vähemmällä pääsee!
- Bengalitikku
Ei siinä oikeastaan asioiden eteen nähdä vaivaa, mielestäni.
Kyllä mä samalla mietin niitä ihmisiä. Ovat vielä elossa.
Haudoilla käydään kynttilöin ja kukin, kun porukat ovat kuolleet.
Parempi ehtiä ilahduttamaan vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7272336Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?502279- 1302265
- 1352170
- 561801
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall2411653- 311371
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen201309Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161205Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381147