marraskuun sumuinen påivå

vfhimsf

hämärtyy iltaan . Kerro mitäluonnossa tapahtuu. Mun lintulaudalla vieraili tänään kaksi harakkaa, kolme talitinttiä ja saman verran punatulkkuja.

-

12

188

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan samanlaista täällä Porvoossa, harakoita ja talitinttejä. Eilen näin yhden punatulkun.

• Eipä täällä kerrostalossa lintulautoja voi pitää.
      Iltapäivällä, kun olin kävelyllä, ihmettelin, mikä meteli läheisessä puussa alkoi.
      Kaksi oravaa juoksi puunrunkoa ympäri peräkaa, olivat jo muuttuneet harmaiksi.
      Mökillä, kun kävin viime lauantaina, siellä oli jokasyksyinen ilmiö. Talitintit vetelee tilkkeitä hirsien välistä.
      Pihasta korjasin pois kaksi isohkoa koristelintua, jotka jätin mustarastaiden pelotteeksi, kun kuopivat pihamaata, johon olin kylvänyt valkoapilaa.

• Havainnoita

Aamulla on pimeää ja illalla on pimeää.

• mimmimum-..mi

Aurino yllätti ihanasti tänään... tuli kurkistamaan taivaalle pilvien lomasta jopa kirkkaasti ....laitoin parvekkeelle led-valot ja aivan kauniisti nyt valaisevat ...
      Oravat ovat kovasti myös ruuanhaussa ....pikkuisten lintujen tavoin...akrobatiaa harrastavat talipallotelineessä....tytär lähetti kuvan...

• Olen ollut kylillä jo toista viikkoa, lintujen ruokintapaikalle olen käynyt lisäämässä siemeniä. Siellä kävi Fasaanikin syömässä, on komea lintu mutta ääni on aika kolkko.
      Kai huomenna pakkaan kissan autoon ja lähden taas mökille, siellä on pimeää ja rauhallista, vaikka rauhallista on täällä kylilläkin, ei naapureista ole ollut riesaa.

• ulkoilmaihminen

Ihan vain variksia, mutta niitä olikin tosi paljon. Kesyjä olivat, eivät meinanneet väistää, kun menin bussille. Huomenna on enempi valosan aikaan olla ulkona. Viikonlopuksi aurinkoa tulossa. Se tietää hyvää.

• Luonto-on-jees

Minulle ei ole maksettu luonnossa.
      Mutta olen saanut luonnon helmassa.
      Näin kylmällä en kylläkään.

• hytinäx1

Erittäin erikoinen syksy. Ihmeen lämmintä. Vielä tälläkin viikolla töihin lähtiessä kuuluu jonkun pikkulinnun laulua, vaikka on pimeää. Se lauleskelee melkein samalla tavalla kuin laulurastas. Sitä lintua ei näy missään, mutta tuosta läheltä sen sirkutus ja erikoinen viserrys kuuluu aamun aikaisina hetkinä.
      Ja mullapa on täällä sisätiloissa kaksi kärpästäkin surraamassa. En ole raskinut tappaa niitä , ajattelin että niistä olisi hyvät annokset hämähäkille. mutta mutta hämähäkkiäpä ei olekaan näkynyt tuolla katonrajassa kuten muina syksyinä.

• loppukesänviimat

Sun hämähäkki on mennyt väärinpäin joo tai lähtenyt teneriffalle lomailemaan, pohjolassa turhan kalsaa.

• Ei.lintulautaa

Luontolive " ahma " näkynyt korppeja ja variksia, muutaman kerran ite ahma.
      Luontolive " metsäpeura " ei ole näkynyt metsäpeuroja vähään aikaan, joutsenia silloin tällöin.

• ApolonS

Talitinttejä, sinitiaisia, viherpeippo, mustarastaita, fasaaneja, närhi ja käpytikka linnuista vierailevat päivittäin linnuista minun ruokinta paikalla, tikka tosin hoitelee syömisensä luonnosta.

Oravat ovat ahkerasti käyneet sullomassa posket paksuiksi siemenistä ja kiireesti kätkevät niitä kaikkialle.

Mukava on istua tai maata ja kattella kanssa elävien touhuja ikkunasta, saa hyvää mieltä, kun ruokki niit

• kaupunginlaidalta

Eilen käväsin pikapikaa mökillä,haravalle olisi ollut töitä mutta olkoon-ajattelin. Tintit liverteli,kurkki sisään ikkunoista,suihkivat edestakaisin kuin tervehtiäkseen.
      Tänään takaisin ja patterit päälle,rönttävaatteet niskaan ja kirves käteen,olis kai sekin pitänyt teroittaa.
      Hämärää on Hämeessä,eilen Vesijärvi tyyni,valot loisti vastarannan krs-talo jonoista,kynttilä parvekkeellani loi kauniin tunnelman,istuin illalla viltin sisällä ja villasukat jalassa katsellen maisemaa edessäni ja tunsin lempeää rauhaa,hilaisuutta ja tunnetta rentoutumisesta.
      Tässä pimeydessä on oma viehätyksensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2286
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2269
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      128
      2215
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      134
      2147
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      54
      1766
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1361
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe