uskomatonta kuin huijataan ihmisiä

ainaainaaina

laittamalla hinta esim 9.99 euroa eikä 10 euroksi, kuin olisi halvempaa.

43

687

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainoskikkaa

Ketä tuo nyt huijaa huijasiko sinua?

• Hymysuupielessä

Täällä koetaan kauheaksi huijaukseksi, anteeksiantamattomaksi suorastaan, jos käyttää 2-3 nimimerkkiä. Siitä Hunkki heittää lokaa. Murheet ovat pienet hänellä.

Eräs postimyyntifirma on nyt minulta out. Toimitusaika yli kuukausi, sitten ilmoitetaan joskus ettei tavaraa ole saatavissa toimittajalta. Minusta se ei ole kiinni, maksan aina pitämäni tuotteen heti.

• virnuilen

Aivan sama millä nimimerkillä täällä vastailee, so what.
      Huumoria kehään, kysytään ja vastaillaan mikä itseä kiinnostaa.

Aika yleistä että tuotteesta tulee infoa ettei saakkaan, ainakaan mainostettuun hintaan.
      Olen joutunut myös pettymään kahteen toimittajaan, enkä ole enää narutettavissa.

• eipyöristellä

Älä maksa rahalla niin et tule huijatiksi…..mä maksan kortilla ja vain tuon 9.99 euroa enkä 10 euros

• Oletkos seurannut tiliotetteitas...

Se riippuu kauppiaasta, myös korttiostos voidaan pyöristää.
        kauppias voi pyöristää 9.99 kymppiin, mutta se pitää tehdä johdonmukaisesti,
        jos pyöristät ylöspäin pyöristät myös alaspäin.

• eipyöristellä
        maissii kirjoitti:

Oletkos seurannut tiliotetteitas...

Se riippuu kauppiaasta, myös korttiostos voidaan pyöristää.
        kauppias voi pyöristää 9.99 kymppiin, mutta se pitää tehdä johdonmukaisesti,
        jos pyöristät ylöspäin pyöristät myös alaspäin.

No eipä ole kertaakaan vielä pyöristelty, kyllä ne on tiliotteella ollut sama kuin kuitissakin.....tietääkseni kauppias ei pysty niitä summia pyöristelemään mitä maksupääte näyttää....eri juttu on sellaisissa pikkuliikkeissä missä myyjä erikseen näpyttelee sen summan siihen korttipäätteeseen ja silloinkin katson ensin että summa on oikein......sen verran myyjänä aikoinaan itsekin kerkesin noiden kanssa toimia että tiedän ainakin jotain mitä voi tehdä ja mitä ei.....

• mimmimum-..mi

Aika kauan tuota mainoskikkaa on käytetty....jo ajoilta ...Simo vaatehuoneelta hei ...
      ja jatkuu vaan samana...kyllä se joskus hymyilyttää kun katsoo kauppakuittiakin....2.99..99..3.99

• ehkä.noin

Kalle Anttila jo sen ysiysin toi Ameriikan maalta, tais olla 50-60luvun vaihteessa. En viitsi googlata.

• Ei ole kovin pitkää aikaa, kun Simosta tuli dokumentti.
        Sain käsityksen, että hän olisi aloittanut tämän 99:n täällä. (En sano varmaksi.)
        Yritin googlailla juttua, mutten löytänyt muuta tuosta, että mistä se alkoi, kuin jotain mainintoja, että niitä oli jo jossain Slovakiassa ja sillä suunnalla muuallakin ollut kauan sitten.
        Minä olen opetellut pyöristämään päässäni hinnan etukäteen ja ajattelen hintaa sillä tavalla.

• Kyse on mielikuvista,
      mainonta perustuu mielikuviin ja hinta on yksi osa mainosta, ja tärkeä osa meille nuukille ja tarkoille suomalaisille... Sulo Vileenin sukulaisille...kaikki pitää saada halvalla...

Useni kun on ostanut jotain , kehuu, että kuinka halvalla tuotteen sai,
      kerroppas kuin kallis se oli, se tulkitaan heti kehumiseksi

• Eräällä postimyyntifirmalla on aina 99-loppuiset hinnat.
      Ärsyttää aika tavalla mutta olen joskus tilannut kun saan sieltä mieleisiä vaatteita.

• Bengalitikku

Minun mielestäni pitäisi saada ostohyvitystä, jos osaa ostaa läjän tuotteita esim. tasan kuudella kympillä. Muutaman kerran niin on käynyt ruokakaupassa. Summanmutikalla.

• kylmätotuus
        Bengalitikku kirjoitti:

Minun mielestäni pitäisi saada ostohyvitystä, jos osaa ostaa läjän tuotteita esim. tasan kuudella kympillä. Muutaman kerran niin on käynyt ruokakaupassa. Summanmutikalla.

Kannatan ajatustasi.

Tänään kävin ruokakaupassa ja ostokseni maksoivat tasan 30€. En ostanut Kivikylän grillimakkaroita, koska niitä ei ollut. Sen sijaan ostin saman firman Savulenkin.

Mikähän olisi sopiva hyvitys ostoksistani?
        Mahtaisikohan se olla tuon Savulenkin hinta?

Hyvin harvoin minunkaan ostosteni loppusumma ruokakaupassa olisi ollut esim. 30€.

Pitäisiköhän pelata jotain Veikkauksen peliä tänään?

• Bengalitikku

Suosittelen "haravaa". Todennäköisyys.
        Ja haravahan on nyt niin tapetilla tosin toisen muotoisena.

Minusta toinen Savulenkki kylkiäisenä ei olisi ollut huono.

• baltimorentribuaali
        Bengalitikku kirjoitti:

Mikäli tarkoitat haravajärjestelmää, voittamisen todennäköisyys siinäkin on suoraan suhteessa sijoituksen suuruuteen. En ole itse enää aikoihin veikannut, mutta muistan esim. vakiossa ainakin joskus olleet vaihtoehtoisia rivejä, joissa saattoi valita tietyn määrän ns. varmoja jne. Näistä kattavimmat olivat jo markka-aikaan varsin kalliita, ja ne vastasivat tasan tarkkaan mahdollisuutta jossa olisi laadittu tietty saman verran maksava määrä yksinkertaisia perusrivejä. Mitkään haravat eivät kasvata rikastumisen mahdollisuutta yhtään enempää kuin suoraan siinä suhteessa miten paljon on sijoitettu.
        Jos taas todennäköisyys pikkuvoittoihin haravan avulla kasvaa, voiton jakajia on myös paljon ja yhä edelleen rikastumisen mahdollisuus on yhtä pieni!

• kylmätotuus
        Bengalitikku kirjoitti:

Minäkin ajattelin, että toinen Savulenkki olisi sopiva ostohyvitys, mutten uskaltanut sitä tänne kirjoittaa.

Onko Veikkauksella "haravapeli"?
        Jos on, niin sitä pelaan oitis- viis todennäköisyydestä voittaa pelissä . Olisihan se tietenkin hienoa voittaa ko. pelissä 0.99 €, maksoipa pelaaminen vaikka 1,06 €.

Lapiot, haravat ja muut puutarhatyökalut ovat varastossa odottamassa ensi kevättä.
        Läheinen lampi jäätyi viime yönä.

• Bengalitikku
        baltimorentribuaali kirjoitti:

Mikäli tarkoitat haravajärjestelmää, voittamisen todennäköisyys siinäkin on suoraan suhteessa sijoituksen suuruuteen. En ole itse enää aikoihin veikannut, mutta muistan esim. vakiossa ainakin joskus olleet vaihtoehtoisia rivejä, joissa saattoi valita tietyn määrän ns. varmoja jne. Näistä kattavimmat olivat jo markka-aikaan varsin kalliita, ja ne vastasivat tasan tarkkaan mahdollisuutta jossa olisi laadittu tietty saman verran maksava määrä yksinkertaisia perusrivejä. Mitkään haravat eivät kasvata rikastumisen mahdollisuutta yhtään enempää kuin suoraan siinä suhteessa miten paljon on sijoitettu.
        Jos taas todennäköisyys pikkuvoittoihin haravan avulla kasvaa, voiton jakajia on myös paljon ja yhä edelleen rikastumisen mahdollisuus on yhtä pieni!

Niinpä niin. 1/10.
        Olen satunnainen arvuuttelija. Olen jopa hankkinut veikkauskortin, mutta veikkaan, että olen mustalla listalla.
        Mietin, että eikö jännitys ole pienin panoksin sama.
        Haravoin vielä pari päivää sitten. Tosiaan. Voisi jo varastoida ja hakea lumilapio.

• baltimorentribuaali
        Bengalitikku kirjoitti:

Niinpä niin. 1/10.
        Olen satunnainen arvuuttelija. Olen jopa hankkinut veikkauskortin, mutta veikkaan, että olen mustalla listalla.
        Mietin, että eikö jännitys ole pienin panoksin sama.
        Haravoin vielä pari päivää sitten. Tosiaan. Voisi jo varastoida ja hakea lumilapio.

Jos esim. lotossa haluaa varmuudella saada kaikki oikein- tuloksen, on laadittava 15380937 erilaista riviä, siis samalle kierrokselle. Onko hinta nykyään Euron per rivi, se tekee sitten 15380937 Euroa tuo sijoitus. Mitä ne päävoitot ovat olleet, jotain paria miljoonaa Euroa ja sellaistako, ja jos niitä osuu samalle viikolle toinenkin, eipä ollut kovin tuottoisa sijoitus, tulipa se muodikkaasti haravalla tai arkisesti lapiolla!

• kylmätotuus

Todennäköisyyslaskelmien mukaan en tule koskaan voittamaan mitään suurta pottia Veikkauksen peleissä. Mutta eihän sitä voi koskaan tietää ?!

Toisaalta jokainen sentti, jonka peleihin sijoitan, voi olla hyödyksi, kun suomalaiset esim. uusia Hannu Mannisia, Pentti Ukkoloita tai Arto Bryggareita huipulle odottavat.

Se on varmaa, että haravaa käyttämällä saa enemmän aikaiseksi tunnissa, kuin poimimalla käsin yksittäisiä salavan lehtiä. Kaikki lehdet eivät kuitenkaan tartu haravaan vaan jäävät sen ulkopuolelle, josta kukaan ei niitä yleensä huomaa.

Epätodennäköisenä pidettiin, että haravaani osuisi Kivikylän grillimakkarapaketti piha-aluettamme haravoidessani, vaikka niin kävikin. Paljon todennäköisemmäksi nähtiin, että "saaliikseni" tulisi koiran kikkare,
        On se niin surkeaa, kun kukaan matemaatikko ei osannut ottaa huomioon laskelmia tehdessään, että muuttujia laskukaavaan on enemmän kuin he tiesivätkään.

Todennäköisyyslaskenta (nykyisin) on osittain nopeasti vaihtuvien muuttujien sekametelisoppa lähes kaikilla aloilla, enkä yhtään ihmettele sitä, että uskottavuus on kärsinyt inflaation niillä aloilla, joissa tehdään tutkimustyötä, jotka perustuvat vain muutaman vuoden päähän.
        Enemmän luotan tutkimuksiin, joissa erilaiset tutkijat visioivat tulevaisuutta 20-50 vuoden
        päähän.

Näitä tutkimuksia mediat eivät ole halukkaita julkaisemaan..

• Bengalitikku

Miten kauan menisi yhdeltä täyttää lappusia, toteuttaakseen tavoitteensa <- 15380937 € ?
        Okei. Luovutan. Todennäköisyyttä uhmaten päätän uskoa sattumaan.
        Voisiko sanoa, että sattuma on todennäköisempaa kuin todennäköisyys?
        Jos tuon sanan hajoittaisi: tosi tulee nähtäväksi...hmmm
        Satsumia ostin eilen.

• baltimorentribuaali
        Bengalitikku kirjoitti:

Miten kauan menisi yhdeltä täyttää lappusia, toteuttaakseen tavoitteensa <- 15380937 € ?
        Okei. Luovutan. Todennäköisyyttä uhmaten päätän uskoa sattumaan.
        Voisiko sanoa, että sattuma on todennäköisempaa kuin todennäköisyys?
        Jos tuon sanan hajoittaisi: tosi tulee nähtäväksi...hmmm
        Satsumia ostin eilen.

Tuotakin on joskus vuosia sitten vähän testattukin: Otin nipun kuponkeja ja täyttelin niitä muutaman aikaa ottaen ja päädyin muistaakseni siihen, ettei yhden ihmisen vapaa- aika koko hänen aikuiselämänsä aikana tahtoisi riittää kaikkien kuponkien täyttämiseen. Ja mitä enemmän niitä täyttäisi, sitä suuremmaksi nousisi riski siitä, että alkaa toistaa itseään, tehdä samanlaisia rivejä ja se täysosumarivi voisi hyvinkin jäädä kokonaan tekemättä. Tietysti voitaisiin rakentaa nykytekniikalla tietokoneohjelma estämään tämä inhimillisen virheen mahdollisuus.
        Puristin myös kupongit tiukaksi kasaksi, mittasin kasan paksuuden ja siitä laskin edelleen millaisen keon muodostaisivat 15380937 kuponkia, se oli muistaakseni luokkaa pari sataa metriä tms.
        Esim. vakioveikkauksessa on huomattavasti suurempi todennäköisyys täysosuman saantiin, siinä vain ei miljooniin pääse käsiksi. Vakiota saatan aloittaa vielä pienin panoksin pelatakin.

• Bengalitikku

Miten korkea se jättilipputanko on?
        Minusta tosi hauskoja nämä asioiden kieputtelut.
        Onko mielestäsi kyse voitosta, jos se on < /= panos?
        Minusta ei. Voitossa pitää netota. Muutoin on aina kyse häviöstä.
        Mä olen muuten voittanut risteilylipun, kun piti arvioida kuinka monta metriä teollisessa paperirullassa on paperia. Sijani oli 3.
        Lipun voimassaoloaika jotenkin näin 15.5. - 15.9. paitsi 15.6 - 15.8..
        Oi, että olin tyytyväinen. No, eipä tullut käytettyä (kevättuulet, syystuulet).

• baltimorentribuaali
        Bengalitikku kirjoitti:

Miten korkea se jättilipputanko on?
        Minusta tosi hauskoja nämä asioiden kieputtelut.
        Onko mielestäsi kyse voitosta, jos se on < /= panos?
        Minusta ei. Voitossa pitää netota. Muutoin on aina kyse häviöstä.
        Mä olen muuten voittanut risteilylipun, kun piti arvioida kuinka monta metriä teollisessa paperirullassa on paperia. Sijani oli 3.
        Lipun voimassaoloaika jotenkin näin 15.5. - 15.9. paitsi 15.6 - 15.8..
        Oi, että olin tyytyväinen. No, eipä tullut käytettyä (kevättuulet, syystuulet).

Tanko on 100- metrinen, mutta toistaiseksi se on liputon tanko. Uudehkon uutisen mukaan avajaisjuhlallisuudetkin 3.12 vietetään liputta, olisivat nyt sen verran rohkaistuneet, että vedettäisiin lippu kokeeksi puolitankoon...
        Lipun koon tuollaisessa tangossa pitää olla melkoinen, noin 17 kertaa 27 metriä ja alaa silloin noin 400 neliömetriä. Miten onnistuu liputukseen kuuluvalla arvokkuudella lipun käsittely myös vaikka vähän tuulisempana liputuspäivänä, ettei siitä tule maata syleilevää laahusta. Päädytäänkö alue myös turvallisuussyistä aitaamaan, siinä on sitten aidattava puolet pikkukaupungista, minimissään halkaisijaltaan 200- metrinen ympyrä.

• Bengalitikku

Tanko on 100- metrinen, mutta toistaiseksi se on liputon tanko. Uudehkon uutisen mukaan avajaisjuhlallisuudetkin 3.12 vietetään liputta, olisivat nyt sen verran rohkaistuneet, että vedettäisiin lippu kokeeksi puolitankoon...
        Lipun koon tuollaisessa tangossa pitää olla melkoinen, noin 17 kertaa 27 metriä ja alaa silloin noin 400 neliömetriä. Miten onnistuu liputukseen kuuluvalla arvokkuudella lipun käsittely myös vaikka vähän tuulisempana liputuspäivänä, ettei siitä tule maata syleilevää laahusta. Päädytäänkö alue myös turvallisuussyistä aitaamaan, siinä on sitten aidattava puolet pikkukaupungista, minimissään halkaisijaltaan 200- metrinen ympyrä.

Kenenkö älynväläys kuntalaisten varoin ja missä: pikkutunneilla kapakissa?
        Hinta?
        Välillä mietin samaa liikenneympyröistä: annapa paperia ja kynä, niin piirtelen vähän.
        Pitäisi osata arvioida sadan metrin säde ja rapiat ja kielto, ettei sen lähemmäksi saa mennä.

• baltimorentribuaali
        Bengalitikku kirjoitti:

Kenenkö älynväläys kuntalaisten varoin ja missä: pikkutunneilla kapakissa?
        Hinta?
        Välillä mietin samaa liikenneympyröistä: annapa paperia ja kynä, niin piirtelen vähän.
        Pitäisi osata arvioida sadan metrin säde ja rapiat ja kielto, ettei sen lähemmäksi saa mennä.

Hinta on tähän mennessä muutama satatuhatta Euroa ja lisää rahaa alkaa palaa kun nyt jo pystytetyn tangon teräksen ja työnjäljen laatua aletaan tutkia ja selvittää. Kaupunginvaltuuston hyväksyntää siinä lienee tarvittu komean lipputangon hankintaan. Erityisen komealta varmaan näyttää itsenäisyyspäivän liputus tyhjällä satametrisellä tangolla...

• Bengalitikku

Hinta on tähän mennessä muutama satatuhatta Euroa ja lisää rahaa alkaa palaa kun nyt jo pystytetyn tangon teräksen ja työnjäljen laatua aletaan tutkia ja selvittää. Kaupunginvaltuuston hyväksyntää siinä lienee tarvittu komean lipputangon hankintaan. Erityisen komealta varmaan näyttää itsenäisyyspäivän liputus tyhjällä satametrisellä tangolla...

Maaliskuussa projektin arvoksi on määritelty 620.000 € ilman alvia eli tuohon tullennee 24 % lisää € eli yhteensä ~770.000 €.
        Sillä lailla!

• heiluukosejo
        Bengalitikku kirjoitti:

Maaliskuussa projektin arvoksi on määritelty 620.000 € ilman alvia eli tuohon tullennee 24 % lisää € eli yhteensä ~770.000 €.
        Sillä lailla!

Jaa siis mutta millä tavalla arvoksi arvioitu? Vai tarkoitatko hinta- arviota, uskon paremmin että ehkä niin. Ajatellaanpa edelleen montako perus ok- talon perus 13-16- metristä lipputankoa lippuineen ja tangon asennuksineen tuolla rahalla olisi saatu, mahdollisia paljousalennuksia edes huomioimatta: "Tavallisen" lipputangon hinta kaikkine lisukkeineen asennettuna on enintään luokkaa 4000 Euroa, siis noin 700000 Eurolla olisi saatu noin 200 kpl tavanomaisia lipputankoja.

Meillä muotiin ovat tulleet esim. sellaiset käsitteet kuin tuulivoimapuisto yms., miten hienosti Haminan kaupunki olisikaan voinut perustaa tämän yhden tangon rahoilla 200 täysimittaisen lipputangon ja lipun lipputankopuiston? Se kun olisi suunniteltu, rakennettu ja toteutettu oikein, sitä katsomaan voisin tulla satunnainen turistikin!

• Bengalitikku

Eiköhän kaupunginvaltuusto päätä. Tätä on tukenut Ike ja Vanhanen ja sitten saivat kaikenmaailman valtionavut!
        Pyh! Turhuuksia maailma väärällään. Oliko toimittaja suomalainen.
        Tuliko millekään kotimaiselle firmalle tuloa.
        Vai onko firma pörssissä ja tuottojen kautta mahdollisesti osinkoja pikkupikku käyösiin.
        Hyi mua!

• ooooe
        Bengalitikku kirjoitti:

Eiköhän kaupunginvaltuusto päätä. Tätä on tukenut Ike ja Vanhanen ja sitten saivat kaikenmaailman valtionavut!
        Pyh! Turhuuksia maailma väärällään. Oliko toimittaja suomalainen.
        Tuliko millekään kotimaiselle firmalle tuloa.
        Vai onko firma pörssissä ja tuottojen kautta mahdollisesti osinkoja pikkupikku käyösiin.
        Hyi mua!

Mutta eikö tämä ole ihan Haminan kaupungin hankintoja, jos Ilellä tarkoitat sitä mitä oletan, ei kai hän Haminan suunnalla vaikuta. Jos väität Haminan lipputankohankinnan saneen valtionapuja, mieluusti saisit kertoa tarkemminkin tietosi? Mikä firma pörssissä, kerro tuostakin vähän paremmin ja enemmän?

• mitämaksaa

Kun ostaa 9,99 Euron hintaisia tuotteita viisi kpl, se tekee yht. 49.95 Euroa ja esim. 50 Eurosta saat takaisin 5 centtiä jolloin kpl- hinnaksi tulee tuo 9,99 Euroa. Mutta jos ostaakin 8 kpl, yhteishinnaksi tulee 79,92 Euroa joka pyöristysäännön mukaan on 79,90, jolloin kpl- hinnaksi tuleekin vain 9,9875 Euroa!

• kylmätotuus

Milloinkahan ilmestyy mainos, jossa tuotteen hinnaksi ilmoitetaan 9,96 € ?
      Todennäköisesti ei ainakaan huomenna- kenties kuitenkin joskus.

• nytonale

Ei se kauppias noin tyhmä ole: Mitä jäisi maksettavaa per tuote, jos päättäisit ostaa kaksi 9,96 hintaista tuotetta? Paljonko kauppias menettäisi jos vaikka tuhat asiakasta päättäisi ostaa kaksi tuotetta?

• e.lä.mä

Kymmeniä vuosia nytkö vasta huomaat?

• kysyyhän

Oliko tuo taxi uudistuskaan niin hyvä homma.

• Bengalitikku

Mielestäni ei ollut. Kädenojennus potentiaaliselle rikollisuudelle.
        Ja toimimattomuudelle.
        Milloin huonoista päätöksistä aletaan vaatimaan korvauksia päättäjiltä.

• ainaainaaina

" uskomatonta kuin huijataan ihmisiä laittamalla hinta esim 9.99 euroa eikä 10 euroksi, kuin olisi halvempaa."

Muutin markoiksi ja kerroin tuon 9,99 x 5,95 = 59,44 markkaa. Täyttä kusetusta. Ei tuo nyt niin paljon 59,45:stä poikkea. Olisivat heti panneet hinnaksi 54 markkaa 45 penniä saatana!

• Toihan on ikivanha konsti, Anttila sen jo ainakin 1960-luvulla toi markkinoille. Pankkikortilla maksamalla tuote maksaa kauppiaan ilmoittaman hinnan, rahalla maksaa 10 egee, mutta paljonko siinä sitten pitkässäkään juoksussa köyhtyy. Kauppiaalle tuo sentti tietenkin tuo enemmän, kun usealta sen ottaa.

• reppureissaaja

Ikivanha myyntikikka, ja nykyään korttimaksulla sinulta veloitetaan tasan se summa, joka tuotteessa lukee. Jos voipaketti maksaa 2,99 ja maksat kortilla, sinulta myös veloitetaan 2,99. Käteisellä tuo pyöristyy 3:een euroon, koska Suomessa ei ole käytössä 1 ja 2 sentin kolikoita. Muualla Euroopassa, esimerkiksi Saksassa ja Espanjassa, myös käteisellä maksaessa maksat tasan sen hinnan mitä tuotteesta pyydetään, koska heillä on käytössä 1 ja 2 senttiset.

• kylmätotuus

Uskomattomia ovat silmälasien ylihinnoittelut.

Markkinoita hallitsevat silmälasiliikkeet mainostavat myyvänsä 2-3 silmälasit yksien hinnalla.
      Voi jukra, mikä tarjous. Aivan uskomatonta hyväntekeväisyyttä.

Ensi ihastuksestani toivuttuani alan miettiä, että onkohan se sittenkään mahdollista, että kauppa lahjoittaisi pyyteettömästi asiakkailleen silmälaseja.
      Aivoni raksuttavat aikansa ja sitten minulle valkenee, että kyseessä onkin suuri hintakupla.
      Mikään liike ei tee tappiollista kauppaa.
      Jos silmälasini maksavat 600 €, niin se ei voi olla niiden todellinen hinta. Ehkäpä se on 99,99 €- 109,99 €.

Kauppa se on, joka kannattaa.

• otakaksimaksakolme

Jos maksoit silmälaseistasi 600 Euroa, se on silloin ihan todellinen hinta, eri asia onko se vähän vaiko paljon tms. Vähän samanlaista ihmisen aivoja hämäävää on tämä "ota kaksi- maksa kolme"- markkinointi kuin tuo ysi.ysi- hinnoittelukin!

• kylmätotuus
        otakaksimaksakolme kirjoitti:

Jos maksoit silmälaseistasi 600 Euroa, se on silloin ihan todellinen hinta, eri asia onko se vähän vaiko paljon tms. Vähän samanlaista ihmisen aivoja hämäävää on tämä "ota kaksi- maksa kolme"- markkinointi kuin tuo ysi.ysi- hinnoittelukin!

En maksaisi kakkuloista tuollaista rosvoushintaa 600 €.

Kun näen mainoksen "Ota kaksi-maksa kolme", niin saattaisin ostaakin siitä liikkeestä silmälasini. Kauppiashan olisi melko rehellinen.

• exrek

Eihän se huijaamista ole, onhan senttikin rahaa. Vähän huvittavaa on, mutta ei kuitenkaan niin yleistä kuin miltä näyttää. Tänään ruokakaupassa ostin 12 tuotetta ja vain kahden hinta päättyi ysiin.
      Ostin apteekista Buranaa, eikä myyjä huijannut. Pyysi kympin, mutta veloitti vain 9,99.

Myös alennusprosentilla yrittävät jotkut kauppiaat keinotella. Onhan monelle suuri alennus tärkeämpi kuin tuotteen lopullinen hinta.
      Säästä 30 %, 45 %, säästä jopa 50 % (mm. Tokmanni ja Jysk).
      Minä säästän 100 % kun jätän ne tavarat ostamatta.

• maksanytjotain

Jos maksoit käteisellä, millaisilla kolikoilla siinä toimittiin kun maksoit sen 9,99?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      727
      2286
    2. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      50
      2269
    3. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      128
      2215
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      134
      2147
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      54
      1766
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      241
      1643
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1361
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1309
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1195
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1147
    Aihe