Ootteko kaikissa linkeissä,instassa ja twittereissä sun muissa häsdäkeissä?
Itse en ole missään eikä ole edes älypuhelinta.Enkä aio liittyäkkään.
meset ja veispuukit
40
616
Vastaukset
Miksi et?
Mitä ajattelit haukkua juuri nyt?
H.- joopasenjooo
Pienen pieni häilyvä ajatus siitä mitä nuo ovat, mutta en ole vaivautunut tarkemmin tutustumaan:))
- Sprintter
I, m spider in the inter net.
- Asko751t
Joka ei ole facebookissa, ei ole elossa.
En ole minäkään missään some-härdellissä eikä minullakaan ole älypuhelinta, mutta hyvin pärjään näinkin. Mukavampaa on jutella puhelimessa tai käydä kahvilla ystävän kanssa kuin tuolla netissä hääräämällä "tavata". Asko751t tuossa sanoo ettei ole elossa jos ei ole facessa, minusta juuri päinvastoin.
- hempppavvn
Mistä tiedät ellet ole ollut molemmissa tavoissa mukana?
hempppavvn kirjoitti:
Yleensähän asiat parhaiten tietävät juuri he, joilla ei ole niistä mitään kokemusta ja tietoa.
Arvostella osaa kuka vaan.- SometonZombie
Kyllä mullakin on elon päiviä riittänyt vaikka en ole käynyt kuukauteen muualla kuin 60 juttuja kurkkimassa, katsastamassa ja harvakseltaan vastaamassa.
Nuo älyluuritkin ovat lähinnä käytännön toimia varten; niihin ladattu pankkien sovellukset, tunnussovellukset, siirtosovellukset, oma matkakortti sovellus jne.
Ladattu muistikirja/kalenterikin löytyisi mutta en ole tarvinnut vielä kun on ärsyttävän hyvä oma muisti, pätkimättä tallella. Saisi jo heikentyä.
Harvoin soittelen ja tekstailen...…….Itse asiassa en soittele oma-alotteisesti melkein koskaan, vain jos tulee soittopyyntö lähinnä, tai on tosi tärkeä tilanne päällä. hempppavvn kirjoitti:
Live elämässä kun tuppaa tapaamaan enemmän eläviä ihmisiä.
- Cityjänis
pal kirjoitti:
Live elämässä kun tuppaa tapaamaan enemmän eläviä ihmisiä.
Entä ellei pysty liikkumaan ja osallistumaan, parempi että on edes jollakin tavalla kontakteja.
Cityjänis kirjoitti:
Entä ellei pysty liikkumaan ja osallistumaan, parempi että on edes jollakin tavalla kontakteja.
Liikuntakyvyttömälläkin lienee terveitä ystäviä jotka pystyvät liikkumaan luokse.
Tästä lienee turha kinailla, kaikilla olkoon mielipiteensä....................myös minulla.
- vanhat.ajat
Juurikin näin,kuten "pal"vastasi.
Ihminen on olemassa jutellessaan,siinä tulee esille tunnetilat ja vuorovaikutukset molemmin puolin,voi aistia niin paljon kyseisestä hetkestä,nauruista,itkuista ja toisen olemisesta läsnä juuri nyt.
Tarkistin puhelimestani että saamani puhelut marraskuun ajalta -10 kpl. viestejä yli 100.
Ja ikäväkseni olen joutunut huomaamaan että nekin harvat ketkä vielä soittaa,touhuavat koko ajan jotain,eli tekevät siinä ohessa muuta eikä keskity olennaiseen.
Sitten on nää harvat ystävät joitten kans saattaa vierähtää kaksikin tuntia ja tyhjennetään "akut" ja
ns parannetaan maailmaa,kuunnellaan perinjuurin toisiamme.
Niin kauan kuin itse pärjään tavallisella puhelimella,uutta en hanki.Ajatelkoot muut mitä tahansa.
Mua ei kiinnosta peukuttamiset ja tyhjänpäiväisten pikkujuttujen lukeminen,elämässä on paljon suurempiakin asioita vielä,toistaiseksi.Joten en ole myöskään missään pakollisissa ja suurta suosiota tehdyissä viestiketjuissa.- pirremiinapas
Juuri noin, kylmää on kontakti ilman oikeaa läsnäoloa, millaisia gunnetasoltaan on nyt esim. 6 vuotiaat, jotka kasvaa sättimaailmassa, tuleeko heistä ihmisiä jotka ei osaa kohdata oikeaa ihmistä..
- entäs
pirremiinapas kirjoitti:
Juuri noin, kylmää on kontakti ilman oikeaa läsnäoloa, millaisia gunnetasoltaan on nyt esim. 6 vuotiaat, jotka kasvaa sättimaailmassa, tuleeko heistä ihmisiä jotka ei osaa kohdata oikeaa ihmistä..
Täällä päin 6-vuotiaat ovat esikoulussa ja sitten iltapäiväkerhossa. Eikä hän ole siellä yksin.
Sitten alkaakin pitkä koulutaival.
Olen Facessa ja siellä viestittelen messengerillä päivittäin. Muutama ryhmä ja kaverit. Tykkään.
- 1eero
Messengerillä tänä aamuna montakertaa, puhelin soitot jääneet hyvin vähiin
1eero kirjoitti:
Messengerillä tänä aamuna montakertaa, puhelin soitot jääneet hyvin vähiin
Joo, ei mullakaa puhelimella soitettua muuta kuin niissä tapauksissa jos pitää joku virallinen tai kiireellinen asia hoitaa. Muutoin messenger tai whatsup-ryhmä, joissa olen muutamassa mukana.
- Suut-messingille
Minä olen kiilloitellut messinkiä, onko se sama kuin messinger?
Suut-messingille kirjoitti:
Minä olen kiilloitellut messinkiä, onko se sama kuin messinger?
Ka suattaapi olla tai suattaapi olla ettei ookkaan😁
- Psykoterapeutitar
En ole missään! Kaikki "sovellukset" ladattu, mutten viitsi, jaksa, enkä halua niitä käyttää! Joku viel joskus sanoo, että "tarkemmat tiedot" näet jostain sovelluksesta, mutten osaa enää lukea. Koko homma vaikuttaa niin vanhanaikaiselta ja nössöltä! Normaali kanssakäyminen riittää! Jos en jotain tietoa saa, niin en sitten sitä tarvitse!
Facessa olen sen verran, että kun sähköposti ilmoittaa viestistä tai muusta kaverin jutusta,
käyn kurkkaamassa, antaako aihetta, muuten ei enää huvita, laiskuus iskenyt.
Joissakin ryhmissä tulee käytyä, messengeriä tai tvittereitä yms en käytä.
Kännykällä ja tällä läppärillä vaan kaikki muu. Skypekin on vähentynyt kun WhatsAppi on lisääntynyt.- Bengalitikku
Whatsuppi on kätevä. Ei enää kuvalla. Olen huomannut, että kuvalla ihmiset alkaa jotenkin esiintymään. Kaipa sitten itsekin. Sitten joskus on aamulla niin räjähtäneen näköinen, kun silmät eivät ole oikein auenneet ja frisyyri on Se James Potkukelkan.
Tavallisiakin puheluita tulee soitettua, piuhalla tai ilman. Bengalitikku kirjoitti:
Whatsuppi on kätevä. Ei enää kuvalla. Olen huomannut, että kuvalla ihmiset alkaa jotenkin esiintymään. Kaipa sitten itsekin. Sitten joskus on aamulla niin räjähtäneen näköinen, kun silmät eivät ole oikein auenneet ja frisyyri on Se James Potkukelkan.
Tavallisiakin puheluita tulee soitettua, piuhalla tai ilman.Veljen kanssa soitetaan noin 3 kertaa viikossa, silloin kun ei nähdä. Asutaan kumpikin yksin, niin tarkastetaan ´´elonkirjat.´´
Muun suvun kanssa enimmäkseen tuota ´watsappia´ käytetään.Lapset perheineen asuvat kaukana
whatsappia on silloin kiva käyttää, sinnekin voi tehdä erilaisia ryhmiä, meilläkin on yhden porukan kanssa 'Mummojen Jutut' siihen tulee kuvaa ja muuta, kaikille mummoille saman aikaisesti.
Yhden lapsen kanssa'leikin' kerran viikossa whatsapin kautta, lapsi puhuu äidin kanssa yhtä ja isän kanssa toista kieltä, yhteistä englantia ja sitten asuvat vielä maassa, jossa puhutaan omaa kieltä ja hän on siellä päiväkodissa. Meidän yhteinen leikki hoituu aina suomeksi.maissii kirjoitti:
Lapset perheineen asuvat kaukana
whatsappia on silloin kiva käyttää, sinnekin voi tehdä erilaisia ryhmiä, meilläkin on yhden porukan kanssa 'Mummojen Jutut' siihen tulee kuvaa ja muuta, kaikille mummoille saman aikaisesti.
Yhden lapsen kanssa'leikin' kerran viikossa whatsapin kautta, lapsi puhuu äidin kanssa yhtä ja isän kanssa toista kieltä, yhteistä englantia ja sitten asuvat vielä maassa, jossa puhutaan omaa kieltä ja hän on siellä päiväkodissa. Meidän yhteinen leikki hoituu aina suomeksi.Pojantytär on yrittänyt mua facebookiin, mutta en ole suostunut.
Lapset oppivat noita eri kieliäkin sujuvasti, mikä on tulevaisuuden kannalta hieno asia.
Monet ryhmät ja yhteisöt hoitavat tiedotusta nopeasti, näppäräsi ja helposti some-kanavien kautta. Sähköposti ja posti ovat jääneet vähemmälle silloin, kun ei tarvita virallisia dokumentteja, allekirjoituksia yms.
Viestin lähettäjälle tai koko ryhmälle voi yhdessä silmänräpäyksessä lähettää kysymyksiä, vastauksia tai muita kommentteja.
Ryhmän sisäinen keskustelu ja vaikkapa ongelman ratkaisu voidaan hoitaa nopeasti ja tehokkaasti. Jokainen voi päättää itse kenelle ja kuinka laajalle ryhmän jäsenjoukolle lähettää viestejänsä, jos näkee tarvetta tai haluaa muuten vaan palvella ryhmää.
Postin tarve on vähentynyt. - Aiotteko muuten lähettää joulukortteja? Miten ja millaisia?Tottahan toki aion lähettää joulukortteja.
Teen ne itse, leikkaan, liimaan ja räpellän, ne on niin kiva sitten laittaa kirjekuoreen ja lähettää.
Ihan etanapostilla ne lähtevät matkaan.
Pitää vaan tarkistaa päivämäärät, että ehtivät ajoissa perille.
Tänä vuonna on muuten yhteydenpito moniin ystäviin ollut melkein jäissä,
ainakin kovin vähissä joten kirjoitan kirjeen kortin mukaan,
kerron koko vuoden kuulumiseni.Tottakai joulukortteja lähetän, kivaa puuhaa. Jo kaupassa etsin jokaiselle ystävälle sopivan kortin, siinä mielikin asettuu mukavasti jouluisiin tunnelmiin.
Ei facebook sulje pois sitä, etteikö voisi sen sivussa olla live-elämääkin.
Minusta tuollaiset paikalliset faceryhmä palvelevat hyvin sellaisena ilmoitustauluna. Viestit menee/tulee nopeammin perille kuin jos ilmoittaisi paikallislehdessä.
Joltain on hävinnyt jotain tai joku on löytänyt jotain. Joku saattaa kysellä paikallista ammattilaista johonkin hommaan. Joku voi kysellä olisiko jollakin menoa sinne tai tänne, että veisi mukanaan sitä sun tätä. Joku tarvitsee lainaksi jotain. Jossain on ollut kolari ja pitkät autojonot, vinkkinä toisille, ettei kannata lähteä just nyt sinne suuntaan. Joku kyselee silminnäkijää johonkin tapaukseen.
Jossain pyörii hirviä tai kauriita suoja-aidan sisäpuolella moottoritiellä.
Jos helikopteri pyörii ympäriinsä, niin voi vilkaista facelta mitä on tapahtunut ja mitä se etsii.
Ja kaikkea sellaista.
Joskus tehnyt mieli kysäistä, olisiko tämän talon naapurilla jollakin ulospäin menoa, niin veisi roskapussini mennessään, ettei tarvitsisi minun vetää kenkiä jalkaan.Pojantyttären rappusille tuli jäpittämään kissa, eikä lähtenyt minnekään.
Otti sen sisälle ja laittoi kuvan kanssa naamakirjaan, aika pian kissa pääsi kotiinsa.- Helppo-hivautus
Roskapussit voi heittää parvekkeelta tai terassilta niin kauaksi kuin lentää. Niinhän monet mamut tekevät, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Tee sinäkin, olethan suomalainen mamu ruotsissa. Helppo-hivautus kirjoitti:
Roskapussit voi heittää parvekkeelta tai terassilta niin kauaksi kuin lentää. Niinhän monet mamut tekevät, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Tee sinäkin, olethan suomalainen mamu ruotsissa.Luultavasti roskapussini kuva olisi pian kohta paikallisella naamakirjalla.
Pitkä jono siunailijoita, että kuka tällaista tekee, eikö ihmisillä ole mitään tapoja enää ...eppu2 kirjoitti:
Pojantyttären rappusille tuli jäpittämään kissa, eikä lähtenyt minnekään.
Otti sen sisälle ja laittoi kuvan kanssa naamakirjaan, aika pian kissa pääsi kotiinsa.Joo, niitä sellaisia kissoja näkyy facella usein, että on alkanut majailemaan jonkun toisen terassilla tai oven takana. Likalle tuli kerran oven taakse rappukäytävään vieras kissa kuin kotiaan ja naukui vaatien päästä sisälle. Samaan aikaan joku viereisen talon samalla kohtaa olevasta asunnosta kyseli kissaansa facella. Kattiressu kun ei tuntenut talon numeroita.
- Koirani-oppi-kotiin
Tellukka kirjoitti:
Joo, niitä sellaisia kissoja näkyy facella usein, että on alkanut majailemaan jonkun toisen terassilla tai oven takana. Likalle tuli kerran oven taakse rappukäytävään vieras kissa kuin kotiaan ja naukui vaatien päästä sisälle. Samaan aikaan joku viereisen talon samalla kohtaa olevasta asunnosta kyseli kissaansa facella. Kattiressu kun ei tuntenut talon numeroita.
Tässä se nähdään, kotieläimiä otetaan mutta niille ei opeteta tapoja.
Kissat pitää viedä kissakouluun jossa opetetaan numerot ja sitten opettaa kissa tavaamaan.
Kat-ti-mä-en-tie 10 jne.
Kyllähän koiratkin oppii tulemaan kotiin. - hocipero
"Joskus tehnyt mieli kysäistä, olisiko tämän talon naapurilla jollakin ulospäin menoa, niin veisi roskapussini mennessään, ettei tarvitsisi minun vetää kenkiä jalkaan."
Aina on niitä jotka eivät arvosta kirjoittamattomia ja yksi semmoinen, ettei lähinaapureiden kanssa parane liikaa kaveerata.
- ByroB
Työelämässä piti olla niin paljon tietsikan kanssa joka päivä, ettei ollut mitään kiirettä läppärin ostoon. Pojan koneella katsoin joskus jotain. Kuopuksen inttiin lähdön aikoihin ostin sitten läppärin itsellekin. Kännynä oli simpukkaluuri silloinkin.
Liityin Naamakirjaan ihan asioiden hoidon vuoksi. Kirpparit yms. on nykyään netissä. Uimahalliin mene mieluusti silloin, kun ei ole ryhmiä isossa altaassa ja ne ilmoitetaan facessa. En juuri koskaan julkaise mitään. Pitkään olin ilman kuvaakin. Sitten halusin ryhmään joka vaati tunnistettavan kuvan ja laitoin sellaisen rippikouluiän saavuttaneen kuvan, jossa mulla oli silloinen kampaus.
Tuon kuvan lisäyksen jälkeen olen saanut kaveripyyntöjä ulkomaalaisilta miehiltä. Hylkään ne aina. Olen jäsenenä yhdessä engl. kielisessä ryhmässä, joten sen kautta ehkä noi osasi sitten lähettää kaveripyynnön, kun kuva kertoi sukupuolen!
Älyluurin hankin sitten, kun halusin lapsenlapsesta kuvia. Onnistuihin se simpukkaluurillakin, mutta kuvien tallennus läppärille oli mutkan takana. Face ei ole vielä kännykässä. Whatsupit ym. ovat vielä kokeilematta. En ole mikään luurinjatke enkä siis joka päivä ota puhelua. - Turha.härpäke
Omistan älypuhelimen ja olen tullut siihen tulokseen että turhan paljon toimintoja joita ei käytössä tarvitse. Nettiin voi mennä tietokoneellakin, meset , whatshapit ja skypet, facet sun muut ilmaisviestintä kanavat kyllästyttää. Ihmisten toimia tarkkaillaan näiden kautta.
Äly-puhelin on mukava laite osaavalle.
Kuten minulle.
Vaikka:
Seinäni historiallisesta puhelin-pisto-rasiasta tulee seuraavat arvot tänään:
25 67 7,4
-
Ymmärrän hyvin kateellisten äly-vammaisten tumpeloiden valituksia hienommista kännyköistä palstallamme
H.- Sinulleko-kade-hah-hahha
Sinäkö kuvittelet olevasi yksi iso osa palstan arvoa?
- Immukka
Älypuhelin on tosi kätevä, kun voi loikoilla sohvalla ja samalla surfailla . Tietsikka on hankalampi, kun sen ääreen pitää asettautua vasiten ja tabletti vähän kolho.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959