”Suomessa on noin 500 000 päihderiippuvaista. Heistä 70 prosenttia on työelämässä. Päihderiippuvuuksien suorat kustannukset yhteiskunnalle ovat kaksi miljardia euroa vuodessa. Kun mukaan lasketaan välilliset kulut, puhutaan 5,5 miljardista eurosta joka vuosi.” (Lähde HS)
Mutta jos ihmiseltä kysyy suoraan niin hän kieltää heti. Kukaan ei ole ongelmainen saati, että tunnustaisi lähipiirissäkään olevan ongelmia.
Tiedän kyllä muutaman jotka juo yli normien. Tosin en ole tekemisissä heidän kanssaan kuin satunnaisesti nähden.
Tämä on kyllä aika paljon
17
<50
Vastaukset
Suomessa on vielä enemmän älypuhelinriippuvaisia.
Kun materaaleihin käytetyt luonnonvarat ja päästöt nähdään totuudenmukaisesti on tuossa kuluja paljon enemmän sekä ihmisten älyllinen romahdus koska kaikki informaatio haetaan muulta kuin omasta puhtaasta kokemuksesta.- Luurit-povessa
"Suomessa on vielä enemmän älypuhelinriippuvaisia."
No sehän on satavarmaa. Että on.
Itsellä on vielä kaksi puhelinta, joissa kolme liittymää (molemmissa tupla-sim). Tämän viikon saldo, tullut yksi puhelu ja 2 tekstiviestiä. Itse olen lähettänyt 2 tekstaria.
Liittymät jäänne "oravanpyörä" kyliltä.
Nyt kun olen asettunut, olen luopumassa liittymistä. Jätän vain ikiaikaisen rekisteröidyn prepaid liittymän. 15-20 euron latauksella pärjään vähintään vuoden.
Tätä asiaa on jankutettu vuosia, kauan ja hartaasti.
Eikä mikään ole muuttunut, eikä muutu.
Minä olen ollut juoppo 1964-alkaen.
Mutta koskaan en ole pitänyt siitä syystä rokulia.
Olen juoppona ansainnut myös erin-omaisen eläkkeeni.
Kaltaisiani on yli miljoona.
Ainakin.
-
Koskaan en ole saanut lukea laskelmia siitä, kuinka paljon huumeet tuottavat yhteiskunnalle tälläkin hetkellä.
Viinassa näkyy valktion viisaus.
Viinasta peritään veroa, joilla rahoitetaan paljon kaikenlaisia.
Huumeetkin maksavat paljon veroa.
Toisella-lailla tosin.
Huuimeet työllistävät paljon.
Viljelijöistä alkaen.
Logistiikka.
Kansalaisten rahojen kerääminen ja niillä leveileminen.
Eivät rahat kaivoon mene Kankkulassakaan.
Ne leviävät eri-tavoin, rikastuttaen kansoja ja kansalaisia.
-
Asia on ihan sama kuin eläke-rahastot.
Kansalaiset kasaavat ne, jotta voisivat aikanaan levittää ne takaisin yh-teiskunnalle.
-
Ahneet, laiskat luuserit kuolaavat noiden rahojen perään.
Mulle kaikkea ja paljon heti.
H.- Jotkut-osaa
Vai niin. Olet onnen juoppo.
Itse en ole saanut edes selvinpäin kerättyä miljoona eläkkeitä.
- ö-Öö
Uskonto pahinta huumetta.
Suomessa miljoonia uskontoriippuvaisia ihmisiä, eivät he asiaa kiistä, osa jopa ylpeilee asialla. Mitä tästä päätellä?
=DW=- jumala.puun.latvassa
Islamisti, kaikkien kirousten kuningas.
Myös lestaatit ja muut.
Ev.lut lienee rauhan uskonto mutta paha sekin, jos siihen addiktoituu.
Maailma on mitä moninaisimpia riippuvuuksia pullollaan.
On riippuvuuksia, joista ei ole haittaa, on riippuvuuksi, jotka ovat haitaksi vain riippuvalle.
Sitten on niitä, joista on haittaa myös ympärillä oleville ja kansantaloudelle.
Mutta, joka riippuvuudesta on myös aina hyötyä jollekin muulle taholle.
Tuo viinakin, haittaa riipuvalle, läheisille ja terveydenhuollolle, kansataloudelle ja sitten tuottaa valtiolle rahaa , työtä monille tahoille.- ö-Öö
No joo
Yhteiskunnalle hyödyllisin on ihminen, joka tekee töitä loispummieläkeläiseksi asti ja polttaa rutkasti tupakkia, juo keskaria ja kossua runsaasti, sairastaa nopeesti ja kuolee pian pois.
Siinä elinaikana ehtii maksaa hitosti tulo- tms. veroja. Mutta aivan hitosti tupakki- ja viinaveroja. Kun ei sairastele kovin kauaa ja kuolee mahd. lyhyillä sairaalapäivillä, kuluja ei oikein mitään.
Se työllistäminen. Kun lähtee maajussien elättämisestä logistiikasta, alkoholiteollisuudesta, kaupata, ravintoloista asti laskeskelemaan, siinä saa toimeentulonsa aika stanan suuri määrä ihmisiä pelkästään sen teollisuudenhaaran kautta.
Tässä just poliittinen ongelma, ja kaksinaismoralismin aiheuttaja. Kukaan ei voi kieltää tupakin, tai alkoholin haittoja. Harvempi uskaltaa suoraan sanoa, kuin hiton tärkeitä ne on kansantaloudelle. Sitten näperrellään lakeja, milloin veroja nostellaan, milloin lasketaan jne.
Mä olen tullut tulokseen, jos joku dokaa, se dokaa joka tapauksessa. Parempi nyt, kuin kieltolain aikoina. Näkihän tuon, miten nuuskankin kans kävi. Maassa pyörii muuten hiton suuri pimee pötsymarkkina. Joop, rikolliset hoitelee fyrkat liiveihinsä, valtiolla ei kuin menoja, ei laisinkaan veroja. Koita nyt keikkasta jokaiselle mieliksi, ei onnaa ei.
=DW= ö-Öö kirjoitti:
No joo
Yhteiskunnalle hyödyllisin on ihminen, joka tekee töitä loispummieläkeläiseksi asti ja polttaa rutkasti tupakkia, juo keskaria ja kossua runsaasti, sairastaa nopeesti ja kuolee pian pois.
Siinä elinaikana ehtii maksaa hitosti tulo- tms. veroja. Mutta aivan hitosti tupakki- ja viinaveroja. Kun ei sairastele kovin kauaa ja kuolee mahd. lyhyillä sairaalapäivillä, kuluja ei oikein mitään.
Se työllistäminen. Kun lähtee maajussien elättämisestä logistiikasta, alkoholiteollisuudesta, kaupata, ravintoloista asti laskeskelemaan, siinä saa toimeentulonsa aika stanan suuri määrä ihmisiä pelkästään sen teollisuudenhaaran kautta.
Tässä just poliittinen ongelma, ja kaksinaismoralismin aiheuttaja. Kukaan ei voi kieltää tupakin, tai alkoholin haittoja. Harvempi uskaltaa suoraan sanoa, kuin hiton tärkeitä ne on kansantaloudelle. Sitten näperrellään lakeja, milloin veroja nostellaan, milloin lasketaan jne.
Mä olen tullut tulokseen, jos joku dokaa, se dokaa joka tapauksessa. Parempi nyt, kuin kieltolain aikoina. Näkihän tuon, miten nuuskankin kans kävi. Maassa pyörii muuten hiton suuri pimee pötsymarkkina. Joop, rikolliset hoitelee fyrkat liiveihinsä, valtiolla ei kuin menoja, ei laisinkaan veroja. Koita nyt keikkasta jokaiselle mieliksi, ei onnaa ei.
=DW="teevee"
Jassoo...
Rupesit sitten peppukakkosen kanssa kopioimaan minua.
Niin on teillä älykkäitä kopioita että.
H.
- vapautukaa.kyttäämisestä
Joo ja läskejä on ennätysmäärä.
Nuorillakin on 20 kiloa ylipainoa.
Kyllä täytyy ehdottomasti alkaa "yhteiskunnan poliisiksi" kyttäämään kuka juo ja mitä syö,
ja mihin vapaa-aikansa käyttää !!!
Ei omia hommiaan ehdi tehdä, kun pitää kytätä muita ihmisiä. En nyt oikein käsittänyt aloituksen sanomaa.
Sekö se nostaa kustannuksia, että päihderiippuvaisista 70% on työelämässä?- mimmimum-..mi
Minä olen ollut tänään klementiini ...riippuvainen...oli niin mehukkaita ja makeahkoja... tuossa mietinkin että mikä ero on oikeastaan klementiinillä ...satsumalla...mandariinilla... minulle ei ole pitkään aikaan tullut siemenellistä mandariinia...
Oman työhistorian aikana olen kahdesti joutunut keljulla tavalla päihderiippuvaisten kanssa tekemisiin.
Ensimmäinen oli kun muinoin mallasjuomalla olin kaljakorilinjalla ja parina oli heppu, joka pystyi ai ei pystynyt tulemaan töihin tai tuli milloin sattui, siinä sitten kahden hommia hoitelin kunnes kaljakorit pesulinjalla jumittuivat, nousivat lopulta kohti kattoa ja pums….lentelivät pitkin hallin lattiaa, sai varoa, etteivät silmille pomppineet, minua kun olisi vain naurattanut, se oli aikas kiva näky, mutta ei muuta kun keräilemään ja linja taas pyörimään.
Toisen kerran olin toimistohommissa ja yksi ingenjööri oli aina vähän tuiterissa, lopulta näki vain vihreitä otuksia huoneen lattialla työpöydän alla... ikävintä kannaltani oli se, että hän menehtyi ja jouduin kertomaan miten oli käynyt, kun hänen sukulaisensa kyseli miestä.- Tiedä.häntä
Juopuneena ihmisen persoona muuttuu, yksi päivä oli juttu, juopuneena ihminen oma itsensä ilman estoja, joku Hakkaraisen esto häviää ja kuoren alta kuoriutuu aito Hakkarainen.
- PaljonOn
Paljon on riippuvaisia, mutta kuinka paljon nämä vielä hyväkuntoiset päihderiippuvaiset maksavat yhteiskunnalle alkoholiveroina ja työelämässä vielä tuloveroa?
Pääsin työelämästä eroon muutama vuosi sitten ja juon alkoholia enemmän kuin lääkäri olisi määrännyt. Yhteiskunnalta en ole vielä saanut mitään suoraa tukea, veroja vain makselen. Toivottavasti loppu tulee nopeasti, ettei tarvitse yhteiskunnan tuen varassa kitua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031329
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831209Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott132955- 67867
- 39807
- 71803
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53741- 71737
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39724- 58722