Vihreistä vihrein

Asun yksin asunnossa missä ei ole saunaa eikä takkaa.

Autoa ei ole.

Mitään lehtiä en tilaa, eikä postia tule muutenkaan.
Kaikki posti e-laskuina, suomi.fi:ssä ja sähköpostina.
Elikkä, jakajien autot eivät saastuta, ainakaan minun takiani.

Koskaan ei käy vieraita, jotka tulisivat autolla.
Eikä oikeastaan millään muullakaan, kun haluan olla omissa oloissani.

Hoitokoira on poikkeus.
Tulee juosten kylään.

Kulkuvälineeni on bussi.
Kaksikertaa viikossa.
Palvelutaloissa käymistä varten.
Tuskin muuten kulkisin lainkaan keskustaan.

Kaikki mahdolliset matkat kävelen
Lentokoneessa en ole mennyt mihinkään.

En polta tupakkaa.

Olen näköjään vihreistä vihrein.
Ei taida löytyä henkilöä, ketä äänestäisin.

73

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumman.vihreä

Miksi pitää autoa parkkipaikalla jos käyttöä muutama sata kilometriä vuodessa, luovuin autosta.
      Miksi polttaa tupakka, lopetin 40 vuoden jälkeen, samantien alkoholista.
      Lopetin matkustelun kun kiinnostus hävisi.

Mulle on kertynyt muhkea pankkitili entisten lisäksi, lapseni on tyytyväinen siitä.

• Asun paperinkeräys laatikossa syön vain vihreässä homeessa olevia jätteitä. Päälle juon rebeedementen vihreää likööriä - tason säilyttämiseksi. Luen laatikosta vihreiden puolue lehtiä. Tässä antelen vihreitä valheita. Olen GINGI!

• Tumman.vihreä

Niihän sinä.
        En kyllä mikään vihreä, todellisuudessa tulee pakko säästöä liikuntarajoittaminen estää.
        Tupakka ja alkoholin käytön jätin lääkärin pyynnöstä.
        Matkailu on hankalaa ilman apua.
        Muuten menee jotenkuten.

• henrjii

kiva kuulla, eläkkeistä ja veronpalutuksista jää
      säästöön sievoisia summia.
      jatka samaan malliin, älä nosta, äläkä osta mitään

• Minusta tuohon vihreyteen kuuluu myös kasvisruokavalio, koska ruoantuotantohan on pahin ilmansaastuttaja.

• piti siis sanomani ilmastonsaastuttaja

• Leskihän ei saa nyt joulukinkkua, kun mokomat maksavat veronpalautukset jo elokuussa.

• Kinkuista-viis

Mutta leski pääsee stadiin kun tulee rahaa millä mällätä ja itseään hienoksi tällätä.

• minttupuu kirjoitti:

Leskihän ei saa nyt joulukinkkua, kun mokomat maksavat veronpalautukset jo elokuussa.

mintt

• minttupuu kirjoitti:

Leskihän ei saa nyt joulukinkkua, kun mokomat maksavat veronpalautukset jo elokuussa.

minttu
        En itse syö ollenkaan kinkkua.
        Muita varten se on ostettu.

• Kinkuista-viis kirjoitti:

Mutta leski pääsee stadiin kun tulee rahaa millä mällätä ja itseään hienoksi tällätä.

Kinkui
        Viimeksi kun lähdin stadiin, bussimatka meno-paluu maksoi 8 euroa.

Hotellihuone oli seniorihintaan, eli 50 prossan alennus.

Helsingin vuorokauden seutulippu oli edullinen.

Kävelin silti paljon.

Pakkasta oli yli 20 astetta, joten ei siinä kovin tälläydytte.

Illalla huoneeseen ja aikaisin nukkumaan.

Olen säätänyt stadissa niinpaljon nuorena, että näin vanhana haluan vain elää erakkomaista elämääni.

• pal
        Kirjoitat oudosti.
        Minusta?
        Et ole ilmeisesti suomalainen.

• hytinäx1

Juu , monet kasvisruoat aiheuttavat ilmapäästöjä ;) Täytyy vähän varoa mitä kasvispitoista suuhunsa lykkääkun lähtee ihmisten ilmoille tai jumppaan.

• oraalla

Mitenkäs ne asumisneliöt? Muistaakseni olet kertonut niitä olevan yhdelle henkilölle hulppeasti.

Joku kertoi säästöistään. Rahat pitää laittaa liikkeelle. Eihän sitä tiedä onko lapsia enää joskus tulevaisuudessa niitä tarvitsemaan. Käytä itse ja anna lapsillesi nyt. Elämä on nyt.

• ora
        Asun 57 neliön vuokra-asunnossa, vanhustentalossa.

Niin, olen lapseton, Luojan kiitos.

• ökhgfdd
      • Nii.mitä.vielä

Kaikkiin ongelmiin löytyy apu, kuulosuojaimet, hengityssuojaimet ilmasaasteisiin.

Valeuutisiin löytyy apu, luulotautiin, raskauden ehkäisyyn jne.

• Heikunkeikku

Minä en tulisi toimeen ilman autoa.
      Bussit kulkevat täällä miten sattuu ja muutenkin olis tylsää odotella pysäkillä bussia.
      Kyllä mä jollakin tavalla vihreyttä omistan. Mutta toisaaltaan en kaiketi kovin vihreä sittenkään ole, koska autolliset tyypit käy mun luona kylässä.

• Omistan auton, jota käytän säännöllisesti. Talviaikaan käytettävissäni on sähkösauna kesäisin puulämmitteinen rantasauna tai oikeastaan kaksikin ; )

Rasitan elämäntyylilläni jonkin verran luontoa, mutta kierrätän kiitettävästi. En käytä muovipusseja vaan minulla on ostoskori.

Loppuvuonna jätämme kaksi pitkää harmaata hiilijalanjälkeä taivaalle, mutta voi olla, että sika jää jouluna syömättä.

• henrjii

ruokakaan ei rasita ilmastoa, kun kalat on ongittu omin käsin
        omasta järvestä.
        vieläkö jää kantaa, ja kaira on terävä

• henrjii kirjoitti:

ruokakaan ei rasita ilmastoa, kun kalat on ongittu omin käsin
        omasta järvestä.
        vieläkö jää kantaa, ja kaira on terävä

Jää on kestävä, mutta se hohtaa peilikirkkaana ja liukkaana. Eilen sairaalakierroksella näin liian monta lastoitettua jalkaa ja kättä, että en riskeeraa. Kesällä jatkan veneestä käsin. Nyt kun tiedän ne ahventen olinsijat ; )

• Voi, sulla on vielä pitkä matka vihreistä vihreimmäksi.

Jos oikea vihreä olisit , pitäisi ehdottomasti mainita kaiken tuon jo mainitsemasi lisäksi ilmastonmuutos ja pelotella ja uhkailla koko maapallon kauhealla tulevaisuudella ja aiheuttaa lopuillekin suomalaisille nuorille ja lapsosille ahdistusta ja masennusta, sillä lailla olisit siinä rintamassa jolla saamme hyvissä ajoin ,kaikki nuoremme työkyvyttömyyseläkkeelle... ilmastonmuutosahdistusta vain valittamaan. Eihän eläke voi olla vain vanhojen etuoikeus.

• Meni vähän yli hilseen tuo yksin asumisen vihreys.

Minusta tämä on suorastaan energian törsäämistä pitää lämpimänä näin suurta asuntoa yhden ihmisen takia. Tässä sitä asuisi samoilla lämpimillä useampikin ihminen. Samoilla valoilla selviäisi useampikin. Samalla hellan/uunin lämmityksellä tekisi ruokaa useammallekin. Jääkaappiin mahtuisi monen ihmisen eväät, kun se yksin asuessa on vain osittain täynnä. Samalla kuumalla vedellä tiskaisi useammankin kuin yhden lautasen. Ja niin eteenpäin ...

Mitä sinä, vihreä lesken, teet sen hoitokoiran jätöksille, joita niinkin ison koiran kuin bernharttilainen persiistä työntyy melkein ämpärillinen kerrallaan? Jätätkö maatumaan tien/polun viereen vai keräätkö muovipussiin? Muovi ...?

• Onhan ne pussit biohajoavia. Mua häiritsee tuo, että hoitokoira juoksee hänen luokseen. Yksin?
        Nyt on koirien kiinnipitoaika.

• Olet hyvin oikeassa Tellu. En tullut ajatelleeksi tuota, että kun muutin tähän asuntoon se oli ympäristöystävällinen teko. Kaksi jakaa nyt kulut isosta talosta ja kaikille lapsillemmekin on sija talossa.

Samalla se on taloudellisesti erinomainen ratkaisu.

• ummetjalammet
        minttupuu kirjoitti:

Onhan ne pussit biohajoavia. Mua häiritsee tuo, että hoitokoira juoksee hänen luokseen. Yksin?

Ei saa laittaa koiran jätöksiä biohajoavissa pusseissa biojätteeseen. Sekajätteeseen poltettavaksi.

Näin olen jostain lukenut.

Metaania ulosteista jos jättää maatilaan luontoon.

• Tell
        Kun asuu yksin, ei tarvitse pestä ukkoloisten kalsareita joka hemmetin päivä.

Jääkaappiin mahtuu nyt muutakin kun kaljapullot ja kaikenmaailman lonkerot.

Tupakoivasta asuinkumppanista en viitsi edes enää kirjoittaa.

Niin se melkein berhanttilainen.
        Jätän maatumaan jätökset määrättyihin paikkoihin, mihin superfiksu koira tekee tarpeensa.
        Ja peittää ne.

Mukana kulkee paperinen kantopussi, johon kerään tienvarsien tyhjät tölkit ja pullot.

• hytinäx1
        2lesken kirjoitti:

Tell
        Kun asuu yksin, ei tarvitse pestä ukkoloisten kalsareita joka hemmetin päivä.

Jääkaappiin mahtuu nyt muutakin kun kaljapullot ja kaikenmaailman lonkerot.

Tupakoivasta asuinkumppanista en viitsi edes enää kirjoittaa.

Niin se melkein berhanttilainen.
        Jätän maatumaan jätökset määrättyihin paikkoihin, mihin superfiksu koira tekee tarpeensa.
        Ja peittää ne.

Mukana kulkee paperinen kantopussi, johon kerään tienvarsien tyhjät tölkit ja pullot.

Siksipä en laita enää koiraa kun niitä ulosteita ei voi jättää maatumaan luonnon helmaan. Ei ainakaan täällä kaupungissa.

• minttupuu kirjoitti:

Onhan ne pussit biohajoavia. Mua häiritsee tuo, että hoitokoira juoksee hänen luokseen. Yksin?

minttu

Kun satutaan asumaan samassa pihapiirissä.
        Eikö koiralla ole silloin vapaus.

Koira tulee kyllä yleensä isäntänsä kanssa kylään.

• Jos se piha on aidattu niin on. Muuten koira kiinni!!

• 2leskel
        minttupuu kirjoitti:

Jos se piha on aidattu niin on. Muuten koira kiinni!!

minttu
        Kuusi rivaria on rakennettu niin, että keskellä on oleskelutilaa.

Tonttia ympäröivät korkeat pensaat.

Kesällä hartaat pitävät piha-alueella laulutuokioita ja grillaavat makkaraa.

Taatusti hurmurikoira haistaa hajun ja juoksee makkaratarjoilun viereen ja on niin nöyrän näköinen, että makkaraa annetaan.

Kaikki asukkaat tykkäävät kovasti tästä hurmaavasta turvakoirasta.
        Käskyjä tottelee isännältä ja minulta.
        2lesken

• Punainen-painajainen

Äänestä itseäsi. Aseta itsesi pihan ehdokkaaksi ja vie ääni postilaatikkoon, saat jotain postia sentään. Pyydä myös naapureita äänestämään sinua. Teetä kuvallinen postikortti.
      Elät sen verran tylsää elämää, että ongelmasi lienee, että sinulta puuttuu mies isolla Ämmällä.
      Lähde stadiin.

• Punainen
        Olen tehnyt itseasiassa päinvastoin.
        Olen välillä innokas kuvaaja.
        Hyvällä älypuhelimella saa mitä parhaimpia kuvia.

Kuvasin pihapiirin asukkaita bussipysäkillä, pyörän selässä, sahkömopoa ajamassa, hautuumaalla.

Teetin kuvat ja vein heidän postilaatikoihinsa.
        Hurmurikoirasta iso kuva.

Sain paljon kiitoksia.

Jos The Mies kävelee vastaan tai rimpauttaa ovikelloa, olen valmis lähtemään vaikka Mongoliaan.

• Se-soi-tai-ei

Rimbauta hunksin lirkkuun :D :D :D "haloo, onko the lirkku-mies tavattavissa" "polkaiseppa poriin mennään jatziin."

• 2lesken kirjoitti:

Punainen
        Olen tehnyt itseasiassa päinvastoin.
        Olen välillä innokas kuvaaja.
        Hyvällä älypuhelimella saa mitä parhaimpia kuvia.

Kuvasin pihapiirin asukkaita bussipysäkillä, pyörän selässä, sahkömopoa ajamassa, hautuumaalla.

Teetin kuvat ja vein heidän postilaatikoihinsa.
        Hurmurikoirasta iso kuva.

Sain paljon kiitoksia.

Jos The Mies kävelee vastaan tai rimpauttaa ovikelloa, olen valmis lähtemään vaikka Mongoliaan.

Kai sinä kysyit ensin, saatko ottaa kuvan heistä?

Itse en varmaan osaisi arvostaa, jos postilaatikkooni yllättäen tupsahtaisi valokuva minusta "bussipysäkillä, pyörän selässä, sahkömopoa ajamassa, hautuumaalla".

Varmaan edellyttäisi, että se ovikelloa rimpauttava mongolialainen The Mies ei käyttäisi kalsareita, ettet joutuisi pesemään niitä joka päivä?

• napsvaan
        Tellukka kirjoitti:

Kai sinä kysyit ensin, saatko ottaa kuvan heistä?

Itse en varmaan osaisi arvostaa, jos postilaatikkooni yllättäen tupsahtaisi valokuva minusta "bussipysäkillä, pyörän selässä, sahkömopoa ajamassa, hautuumaalla".

Varmaan edellyttäisi, että se ovikelloa rimpauttava mongolialainen The Mies ei käyttäisi kalsareita, ettet joutuisi pesemään niitä joka päivä?

Julkisella paikalla elikkä kotinsa ulkopuolella liikkuvista ja oleskelevista saa lupaa kysymättä kuka tahansa ottaa kuvan.

• napsvaan kirjoitti:

Julkisella paikalla elikkä kotinsa ulkopuolella liikkuvista ja oleskelevista saa lupaa kysymättä kuka tahansa ottaa kuvan.

"""Itse en varmaan osaisi arvostaa ..."""

• napsvaan
        Tellukka kirjoitti:

"""Itse en varmaan osaisi arvostaa ..."""

Arvostus on sitten erikseen, en itsekään tykkäisi, kuvan kuitenkin saa ulkosalla ja julkisissa tiloissa ottaa ja siihen otin kantaa.

• Lähes-täydellinen

Minulla oli vihreä auto ja poltan vihreää tupakkaa. Menthol. Vielä kun joisin vihreää minttulikööriä ja söisin homevihreitä leipiä, olisin täydellinen.

• Bengalitikku

Jos asut Porissa voi syödä niitä leipomon vihreitä sammakoita - vähän kuin Princess Tårtta ja vihreää teetä, jolla on jokin rauhoittava ominaisuus.
        Minttulikööri jäi 70-lukuun.

Noin vihreä minäkin olen kuin aloittaja, enkä koe elämääni tylsäksi.

• Bengalitikku kirjoitti:

Jos asut Porissa voi syödä niitä leipomon vihreitä sammakoita - vähän kuin Princess Tårtta ja vihreää teetä, jolla on jokin rauhoittava ominaisuus.
        Minttulikööri jäi 70-lukuun.

Noin vihreä minäkin olen kuin aloittaja, enkä koe elämääni tylsäksi.

Bengal
        Asun lähes 50 kilometrin Porin keskustasta.

Täysin maalla, jonne "sudet kantaa postia".

En koskaan poikkea keskustan leipomoihin hakemaan yhtään mitään.

Olen täysin aikataulutettu kahden palvelukodin ja oman kämppäni välillä.

• Vihreä-persu

Tulevana jouluna kun ilmeisesti et saa kinkkua aikaistuneiden veronpalautusten vuoksi, syötkö jouluna vihreitä kuulia?
        Niitähän voi ostaa jo elokuussa, eivät mene pilalle.

• Vihreä-persu kirjoitti:

Tulevana jouluna kun ilmeisesti et saa kinkkua aikaistuneiden veronpalautusten vuoksi, syötkö jouluna vihreitä kuulia?
        Niitähän voi ostaa jo elokuussa, eivät mene pilalle.

Vihreä-pers
        Elokuun 6. päivä, kun veronpalautukset rysähtävät tililleni, olen Suomenlinnassa.
        Bussi-ratikka-lautta linjalla.

En säästä mitään, eli kuulat menevät helttaan samaa hyömyä.

Kaurapuuron syöntiä 24. 12, kun eläkkeeseen on vielä reilu viikko aikaa.

• Eikö-se-mene-näin

Kesän tai kesäloman ryyppyputken jälkeen alkaa moni lomalainen nähdä pieniä vihreitä miehiä puutarhoissaan ja parvekkeillaan ja pihoillaan.

• Ja vihreät taas näkevät natseja joka puolella. Kuka mitäkin.

• On-nähty-että

Täällä suomessa Sipilä-Orpo-Haavisto-Rinne näkevät natseja tietyssä puolueessa. Se on pelottavaa muka demokratian kannalta.

• Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

Ja vihreät taas näkevät natseja joka puolella. Kuka mitäkin.

Mä en näe kuin natsoja - tupakan.

• Bengalitikku kirjoitti:

Mä en näe kuin natsoja - tupakan.

Ongelma varmaan sekin.
        Näetkö niitä joka paikassa?

• Bengalitikku

Joidenkin kerrostalojen luona, missä on jalkakäytävän tuntumassa suitsutuspaikka. Ei ole tuhkakuppia, joten ihmiset heittelevät kaiteen yli. Eikä huoltokaan huomaa.
        Kaupunki on onneksi muutoin asetellut sinne tänne. Ei siis joka paikassa.

• Kiellot-tiukkenee

Nasta natsa paikka, usein tietyt seinustat tai kulmaukset. Polttajat on pakotettu kuin seinää vasten teloitettavat.
        Itselläni on rapun vieressä tuplavarmistettu tuhkis. Alla paistinpannu jonka päällä peltinen kukkaruukku. Avoimet. Molempiin osuu kun nakkaan. Joskus menee ohikin mutta kerään kun kevät saa.
        Poltan ulko-etu-oven raossa, liesituulettimen alla tai takapation ovella. Ei en ole ketjupolttaja. Aski kestää pari kolme päivää.

• rahareikä-sekin-

Miksi ollaa vihaisia, jos joku haluaa pitää auton parkkipaikalla seisomassa. Ei se saastuta kummoisesti pysäköitynä, jos ei vuoda nesteitä pihalle. Sehän on hyvä tulonlähde valtiolle, kun maksetaan aivan tyhjästä suuria summia auton ylöspidosta. Jos jokainen hävittäisi joutilaan autot pois, niin valtion tulot pienesi oleellisesti nykyisestä.

• maaseutukaupunkilainen

Minä olen muuten melkein samanlainen kuin aloittaja, mutta minulla ei ole sitä isoa pankkitiliä mutta ei sen puoleen ole niitä lapsiakaan joille rahoja jemmata. Asuntokaan ei ole turhan suuri. Hoitokoiria kummemmin kuin omakaan en myöskään omista. Tulee sitä toimeen näinkin.

• Onko-vihreät-matotkin

Värjääköhän Vihreät kissansa ja koiransakin vihreiksi?

• Onko-vihreät-matotkin kirjoitti:

Värjääköhän Vihreät kissansa ja koiransakin vihreiksi?

Olen kuullut, että kateelliset ihmiset muuttuvat kasvoiltaankin vihreiksi.
        Onko se sitten jotain tavoiteltavaa olla vihreä.

• Värillä-on-väliä

Kanssani asioidessaan tai kommunikoidessaan ihmiset muuttuvat tuskan tai vihan punaisiksi.
        Mistähän ilmiöstä lie kyse? Olen ihan hoon harmaana.

• bobgeldof

Täytyy muistaa myös rajata lihan syönti yhteen suupalaan viikossa, kanamunia 6kpl kuukaudessa ja mitä kaikkea muuta olikaan viher-piipertäjien "elämänohjeissa" kuinka pelastat maailman..

• hytinäx1

Aivan mahdotonta energian kulutusta tuo broileri lihan tuotanto. Eihän siitä yhdestä puolentoista kilon painavasta tipusesta ole ruokaa kuin yhdelle kerralle korkeintaan kolmelle henkilölle. Ja mihin niitä helttoja ja sulkia voi käyttää mitkä teurastuksessa jäävät ylimääräiseksi.
        Ajatelkaas isoa härkää, mullikkaa, lehmää tai hevosta. Yhdestä vaikkapa 300 kg painavasta mullistahan saa ruokaa sadoille ihmisille, nahkasta tulee takkeja ja kenkiä, ym ym.

• kotkot
        hytinäx1 kirjoitti:

Aivan mahdotonta energian kulutusta tuo broileri lihan tuotanto. Eihän siitä yhdestä puolentoista kilon painavasta tipusesta ole ruokaa kuin yhdelle kerralle korkeintaan kolmelle henkilölle. Ja mihin niitä helttoja ja sulkia voi käyttää mitkä teurastuksessa jäävät ylimääräiseksi.
        Ajatelkaas isoa härkää, mullikkaa, lehmää tai hevosta. Yhdestä vaikkapa 300 kg painavasta mullistahan saa ruokaa sadoille ihmisille, nahkasta tulee takkeja ja kenkiä, ym ym.

Paljonko sitä lihana syötävää lihaa tulee 300 kg mullista? Pään lihoja esim. moni ei haluaisi pannulleen, ei liioin sorkkia ja sisäkaluja ja mitä luustokin painaa, eli jääkö siitä syötävää jotain max 200 kg? Ja kauanko sitä on ruokittu että siitä on saatu noinkin iso, paljonko se on syönyt ja sontinut siihen mennessä? Kumpi kasvaa nopeammin suhteessa saamansa ravinnon määrään, mullikka vai kana, kumpi kasvaa paremmalla hyötysuhteella jos asiaa sillä tavoin halutaan lähestyä?

• bobgeldof
        kotkot kirjoitti:

Paljonko sitä lihana syötävää lihaa tulee 300 kg mullista? Pään lihoja esim. moni ei haluaisi pannulleen, ei liioin sorkkia ja sisäkaluja ja mitä luustokin painaa, eli jääkö siitä syötävää jotain max 200 kg? Ja kauanko sitä on ruokittu että siitä on saatu noinkin iso, paljonko se on syönyt ja sontinut siihen mennessä? Kumpi kasvaa nopeammin suhteessa saamansa ravinnon määrään, mullikka vai kana, kumpi kasvaa paremmalla hyötysuhteella jos asiaa sillä tavoin halutaan lähestyä?

Hyvin toden-näköisesti broileri voittaa hyötysuhteessa, kasvaa nopeasti ja on kevyttä ruokaa, meidän ylilihavien suomalasten syötäväksi sopivaa.

Riisiä ja broileria ja "kroppa kiittää" tai ainakin polvet..

• hytinäx1 kirjoitti:

Kananpojissa ei vielä kovin suuria sulkia ole. Höyhentyynytarpeita niistä saa.
        Muut teurasjätteet niistä käytetään varmaan kanamakkaroihin ja koirien ruokiin.

• hytinäx1
        kotkot kirjoitti:

Varmastikin jää syötäväksi 200 kg ja pelkkää lihaa. Ja entäs kaikki muut elimetkin, kieli, maksa,jopa häntä pystytään hyödyntään. Ja kuinka paljon saadaankaan gelatiinia ja lihalientä!
        Luut ja sorkat voidaan jauhaa maanparannukseksi , korvat , mullin turpa ja monet muut sisäelimet koiran ja kissan ruoaksi. Mullikka pitää myös maiseman kauniina ja samalla lannoittaa pellot.
        Eikä mullinliha ole edes rasvaista. Eihän niille paljon muuta ruokaa annetakkaan kuin heinää ja ruohoa joskus melassia.
        Entäs kanat. Mitä niille pitää tehostaa ruoaksi? Hirmu määrä jyviä jotka geenimanipoloitu ja tyhjentää merestä kalat jauhamalla kananruoaksi.

• itujapkle

Mitkä määrät antibioottiakin elukoille syötetään. Nekin jäämät sitten vesistöihin. Ihan hullua, että rehua kasvatetaan ja kaloja pyydetään elukoille, jotka sitten ihmiset syövät. Ekologisempaa olisi ihmisten kasvattaa ne kasvit itselleen ja syödä ne kalat.

Broilerit ovat eläinrääkkäystäkin. Äkkisyötetään nopeasti niin, että kärsivät kivuista.

• Minun metsä sitoo satoja tonnia hiiltä vuodessa ja puhdistaa ilmansaasteita. Ja en siltikään äänestä vihreitä.

• Meen-metsään-ku-lystään

Suomessa minulla on metsiä noin 25-26 miljoonaa hehtaaria - jokamiehenoikeudella. Jopa 70% suomen pinta-alasta.
        Ne vastaa kun sinne huudetaan, paitsi vihreille ei sanaakaan.

• Mitäteen

Olen tilatonta väkeä , j a en tiedä kenelle ääneni annan. Houkutus kytee, mietintää.

• Maltti-on-valtti

Meni metsään tai mäkeen, äänestä perussuomalaisia aivan uhallasi, kuin piruuttaan. Niin tekee viisaat. Laskelmoida kannattaa.

• katastroof

Käyn harvakseltaan Suomenlahden rannalla. Olen joskus nähnyt ehkä katiskasta karanneen merkkipoijuna olleen ison mehupullon ja jossain venesatamassa venekannelta pudonneen tyhjän muovisen öljykanisterin.
      Näin vakavalta ongelma Suomenlahdella minusta näyttää.

• Kirjoitin 05.04.2019 tämän ketjun aloituksen.
        Ja mitä tapatui?

Yp tai joku muu taho on muuttanut värit vihreiksi.

Äkykännyllä on helppo käyttää tätä uutta versiota.
        Loistouutuus.

• 2lesken kirjoitti:

Kirjoitin 05.04.2019 tämän ketjun aloituksen.
        Ja mitä tapatui?

Yp tai joku muu taho on muuttanut värit vihreiksi.

Äkykännyllä on helppo käyttää tätä uutta versiota.
        Loistouutuus.

Varmaan ihan sinun aloituksesi takia väri vaihdettu?

Minäpä epäilen siihen värinvaihtoon olleen syynä Pertikki, joka ei sovinnolla myöntänyt olevansa vihreä.
        Nyt hänen profiilikuvanan komeilee pieni vihreä mies.

• Tellukka kirjoitti:

Varmaan ihan sinun aloituksesi takia väri vaihdettu?

Minäpä epäilen siihen värinvaihtoon olleen syynä Pertikki, joka ei sovinnolla myöntänyt olevansa vihreä.
        Nyt hänen profiilikuvanan komeilee pieni vihreä mies.

Kuka on Pertikki.
        ihan neverhööd.
        Sinähän epäilet.
        Kirjoituksellani on ollut vaikutusta.

• 2lesken kirjoitti:

Kuka on Pertikki.
        ihan neverhööd.
        Sinähän epäilet.
        Kirjoituksellani on ollut vaikutusta.

Olet sitten Suomen Greta ja arvollinen kilpailemaan Nobelin palkinnosta.

Ketjussa
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16051772/nyt-on-sekava-sivusto

"""Pertikki
        Tänään 07:22
        Vihreästä väristä tuli heti mieleen keskustan apila, vihreä kampanjointi ilmaston puolesta"""

• Tellukka kirjoitti:

Olet sitten Suomen Greta ja arvollinen kilpailemaan Nobelin palkinnosta.

Ketjussa
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16051772/nyt-on-sekava-sivusto

"""Pertikki
        Tänään 07:22
        Vihreästä väristä tuli heti mieleen keskustan apila, vihreä kampanjointi ilmaston puolesta"""

Kolmaa nimeni on Reetta
        Mikä yhtäläisyys

Unohda joku nobody pertikki.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Kolmaa nimeni on Reetta
        Mikä yhtäläisyys

Unohda joku nobody pertikki.

Olen myös ekologinen, hyvä aloittaja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe