Vinkki anonyymeille kirjoittajille

Pari päivää sitten Suomi24:n ylläpito on yksipuolisella päätöksella päättänyt tehdä kaikista ei-rekisteröityneistä palvelun käyttäjistä miehiä/naisia ilman varjoa. Ylläpidon mukaan "nimimerkin käytöstä tuli rekisteröityneiden ja kirjautuneiden käyttäjien etuoikeus".

Uudistuksen myötä tullut "Anonyymi" on minusta yleistävä ja ihmisiä alentava nimitys, joka kuvastaa hyvin sekä tapaa, jolla ylläpito suhtautuu kaikkiin käyttäjiin, että Suomi24:n takana olevien henkilöiden rajoittunutta mielikuvitusta. Kaikkien halutaan olevan samaa harmaata massaa, ilman valonpilkahduksia. Pakotetun anonymiteetin vuoksi on myös hankala tietää, kenen kanssa keskustelee.

Tuli mieleen, että ei-rekisteröityneet käyttäjät voisivat halutessaan laittaa vastauksen lopuksi oman "puumerkin". Se helpottaisi kommunikointia, jos ei halua rekisteröityä, esim. näin:

-Henki

10

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi ihmeessä? Ei minua kiinnosta tippaakaan kuka kirjoittaja on, onko mies vai nainen, musta vai oranssi. Asiat keskutelee ei ihmiset. Oikein hyvä uudistus on.

• Anonyymi

Bottipelko voitti. Ro valtasi kelan.

• Anonyymi

Minustakin on oikeastaan sama kirjoitammeko rekisteröityneenä tai ilman.

Mutta vähentämässä olen muutoinkin. Jo pidempään on jo tuntunut ettei tämä oikein ole minun juttuni.

- samaatietä

• Minusta on hyvä uudistus että tuo pelkkä anonyymi laittaa rekisteröitymään. Toivottavasti se takaa että nyt ei yllä pito varasta nimimerkkiä niin kuin joskus olen kokenut. Rekisteröiminen laittaa myös enemmän vastuuta kirjoitteluun.

• Anonyymi
        salopuu kirjoitti:

Minusta on hyvä uudistus että tuo pelkkä anonyymi laittaa rekisteröitymään. Toivottavasti se takaa että nyt ei yllä pito varasta nimimerkkiä niin kuin joskus olen kokenut. Rekisteröiminen laittaa myös enemmän vastuuta kirjoitteluun.

Nyt täällä voi kirjoittaa myös näin rekisteröitymättä niinkuin minä että silloinhan uskovalla on ihan sama vastuu mitä tänne kirjoittaa. Oli rekisteröitynyt tai ei.

Ei minuakaan niin haittaa tämä uudistus. Samalla lailla voi kirjoittaa kuin ennenkin silti.

Ihana tuo salopuu!!!

• Miksi oma nikki tulisi laittaa viestin loppuun?

Olisi parempi panna se alkuun, jotta lukija osaisi heti jättää lukematta, jos kirjoittaja paljastuu molopääksi tai muuten vain tyhjänpuhujaksi tai...

• Anonyymi

Joo, kiitos siitä että heti näkee että olet G4G. Säästyy nääs aikaa.

• Anonyymi

- Tyhjänpuhuja-

Mitenhän jotkut ovat kirjoittaneet tai siis tarkoittaneet sillä, että eivät luota mideraattoriin ja siksi eivät rekisteröidy?

• Anonyymi

rattoliisa

Tyhjänpuhuja hienosti oivaltanut miten nyt mennään .

• Anonyymi

Minä en ainakaan lyöta ylläpitoon, sillä ylläpito jakeli anteliaasti IP-osoitteita. Mikä estää ylläpitoa jakelemasta myös henkilötietoja?

Löysin tälläisen kommentin: "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ylläpito vertailee minun ja Kirjakäärön IP-osoitteita. Ne eivät ole samat. Saat minun puolestani pyytää ylläpidosta vahvistuksen".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      103
      1329
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1219
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      132
      955
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      877
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      807
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      803
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      71
      747
    8. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      741
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      59
      734
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      724
    Aihe